IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei!

On ollut mielenkiintoista lukea tätä ketjua! Joukkoon liittyy 38-vuotias nainen, jolla toinen IVF hoito alkamassa. Ensimmäinen IVF vuonna 2016 itsellisenä naisena lahjasiittiöillä Tallinnassa, saaliina 8 kypsää munasolua, ICSI, pitkästä viljelystä selvisi vain yksi alkio blastokystivaiheeseen eikä raskaus sillä käynnistynyt. Pian tämän jälkeen tapasin nykyisen mieheni, jonka kanssa olemme yrittäneet raskautta vuoden ajan tuloksetta. Mieheni on 42-vuotias. Kummallakaan meistä ei ole aiemmastaan lapsia. Miehen siittiöiden määrä ja liikkuvuus todettu hyviksi. Mitään kromosomi- tai fragmentaatiotutkimuksia ei ole vielä tehty. Itse ovuloin ainakin testien mukaan, kierto on suht säännöllinen 27-30 pv. Ei ole PCO:ta, endometrioosia tms. Selittämätön lapsettomuus sinänsä, varmastikin ikä alkaa molemmilla vähän jo painaa...

Nyt on yksityisesti Dextrassa ensimmäinen yhteinen hoitomme alkanut, IVF lyhyellä kaavalla. Edellisen kierron loppuvaiheessa Progynova tabletit, nyt tähän kiertoon Orgalutran kierron kolmena ensimmäisenä päivänä, sitten Elonva 150 ug, johon kuudennesta päivästä lähtien yhdistetty vielä Menopur 300 IU 4 pv ajaksi + Orgalutran jarru samaan aikaan. Irrotuspiikeiksi suunniteltu Ovitrelle + Gonapeptyl, siirron jälkeen Terolut.

Muuten minulla on käytössä Thyroxin (vähän alakanttisen T4V:n takia), Metforem, D-vitamiini 100 ug x1, Magnesium, Sinkki, Kromi, Ubiqinoli 100 mg 2x1, Monivitamiini, B12 vitamiini+foolihappovalmiste, Omega-3.

Ensimmäinen ultra oli 3.11.17, jolloin todettiin 10 + 6 kasvavaa follikkelia. Toisella puolella tosin follikkelit olivat paljon pienempiä, mikä vähän huolestuttaa. Huomenna sitten toinen ultra edessä. Jännittää, ovatko follikkelit kasvaneet kunnolla... Perjantaina eli 10.11.17 on alustavasti punktio suunnitteilla.

Mitään ihmeempiä sivuvaikutuksia en ole mistään lääkityksistä kokenut. Alussa jonkinlaista täyteläisyyden tunnetta alavatsalla Elonvan jälkeen, mutta sekin on aikalailla poistunut. Toki jännä nähdä mikä on olo noiden irrotuspiikien jälkeen...

Stressi on tietysti aika korkealla, kun nyt ei vielä ole tietoa siitäkään, miten miehen siittiöt oikeasti toimivat. Uskalletaanko jäädä pelkän IVF:n varaan. Entä jos yksikään munasolu ei hedelmöity?? Tai vain pari... Olisi aika katastrofi. Tietysti nyt ensin jännätään että montako kypsää munasolua löytyy.
Rahaa kun kuitenkin palaa se reilu 3000 e per IVF hoito täällä yksityisellä. Olisi niin ihana saada jotain pakkaseenkin!

Olemme myös jonossa julkiselle puolelle, Naistenklinikalle, minne saimme pikaisesti ensikäyntiajan. Mutta onko IVF jonot sitten miten pitkät täällä pääkaupunkiseudulla? Olen lukenut useiden kuukausien IVF jonoista, kääk! Paljoa kun ei aikaa enää ole, julkisen puolen ovethan käsittääkseni sulkeutuvat 40-vuoden iässä, eli itselläni sillä suunnalla enää 1,5 vuotta mahdollista hoitoaikaa jäljellä.

Jotenkin usko omiin soluihin on niin huono, että olen jo tosissani ryhtynyt miettimään lahjamunasoluhoitoakin, mihin sitten lähdettäisiin ulkomaille. Mutta pitäisi tietysti pystyä pitämään toivo vielä yllä, ja ainakin pari hoitokierrosta malttaa katsoa tuloksia.

Tulipa aika pitkä sepustus. Mutta tällainen tilanne siis meillä. Tulevan viikon aikana tapahtuu paljon, saa nähdä miten käy.
 
Viimeksi muokattu:
Kiuski onnea onnea!

Babydreams tervetuloa!

ON: Neuvoisitteko aloittejiljalle, miltä minun lääkesuunnitelma teidän mielestä kuulostaa, olenko ymmärtänyt oikein ohjeet (kun kuulostaa jotenkin erilaiselta kuin teidän muiden hoitosuunnitelma):
Loppukierrosta alken zumenon. Kierron 6 pv. Elonva. kierron 10 pv Olgalutra. kierron 11 pv Olgalutra + Menopur 225 iu. 12 pv Olgalutra ja Menopur 225 iu. Ja sitte ultrat parin päivän välein. Ekassa ultrassa ehkä määrätään lisää lääkkeitä, vai oliko ne muka kaikki tuossa...? Olen vähän pihalla, kuten näkyy. Tuo eka Elonva piikki pitäisi olla siis torstaina.
 
Zoona, tsemppiä ja voimia stressaavaan tilanteeseen. Parisuhdehässäkät ja lapsen yritys + hoidot yhtäaikaa - melkoisen kuormittavaa! Meillä on kanssa ollut melkoista menoa viime vuodet - valvova pikkulapsi, sekundäärinen lapsettomuus ja pari muuta isoa stressitekijää, joita en nyt tässä ryhdy erittelemään, tulis muuten liian pitkä teksti. Olen välillä tuntenut just samoin kuin sinä: että jos vaan olen hiljaa, ja mennään miehen pään mukaan, niin sitten kaikki on "hyvin". Meillä vielä niitä hyviäkin hetkiä, että jotenkin uskon, että kun stressitekijät poistuu, niin sitten kaikki on vielä oikeesti hyvin.
Miten teillä? Luuletko, että kun elämä rauhoittuisi, tavalla tai toisella, niin miten teillä sitten menisi? Anteeksi jos kyselen liian henkilökohtaisia, ei tarvii vasta, jos et halua. Mutta siis vaan yritän sanoa, että taitaa olla aika yleistä, että lapsettomuuskriisi koettelee myös parisuhdetta. Saisitko miehen raahattu terapiaan ikään kuin lapsettumuusasian läpikäymisen varjolla - sitten samalla saisitte puhuttua ehkä muustakin?
Anteeksi vielä jos nyt puhuin hölmöjä. Halauksia joka tapauksessa!
 
Viimeksi muokattu:
lullaby Voi miten ikävää, en muista oliko teillä pitkäkin taival takana? Toivottavasti kuitenkin niistä muutamasta tulisi joku laadukas siirrettävä.

Zoona kuulostaa todella ikävältä. Hoidon jälkeinen raskaus voi olla raskasta, voisi olla kyllä melko viisasta hoitaa asiat kuntoon ennen raskautta. Ettei lapsen haluaminen mene sen yli onko järkevää sellaiseen suhteeseen tai tilanteeseen hankkia lasta, jossa joutuu vaikenemaan, että asiat on hyvin. Ei se ole hyvää elämää.

babydreams Tsemppiä tilanteeseen. Miksi tehtiin ICSI vaikka oletettavasti oli lahjasiittiöt käytössä? IVF on kuitenkin yleensä parempi jos siittiöissä ei ole vikaa kun siittiöstä on myös vaikea sanoa ulospäin onko terve. Julkisen jonot Helsingissä ovat tällä hetkellä noin 7 kk. Varaudu siihen, että jos hoito menisi liian lähelle sitä kun on 39-40, julkinen ei edes aloita hoitoja tuon ikärajan merkeissä. Näin kävi kyllä tuttavalleni joka oli jo 39 v 1 kk ensikäynnin aikana.

Mulla on kolmisen tuntia punktioon ja kyllä alkaa jännitys nostaa päätään. Vatsassa ei ole juurikaan tuntemuksia, mutta vähän tuntui eilen iltakävelyllä vasemmalla puolella jotain kiristystä. Ilmaa kyllä kertyy vatsaan ennenkuulumattomalla tavalla. Mies ei pääse punktioon mukaan ja se hiukan ahdistaa, mutta pakkohan siitäkin on selvitä. Eri klinikka nyt kun aiemmin ja jännittää onko yhtä hyvät mömmöt kun aiemmin.
Ja tietty jännittää paljonko niitä munasoluja tulee.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#1.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/3. PAS
-Dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:

Toiveikas81
15.11 (5pv/11.1)



Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos
 
Nostin nyt vaan nopeeta ton listan tänne mukaan, en joutanut lukee kaikkia tarkkaan olisiko ollut jotain muuta päivitettävää kun toiveikas piinailemaan se kun oli "oikeaoppisesti" värillä niin pongasin (y)

Uusia oli joitan ikävä kun tänne olette päätyneet, mutta tervetulloa mukaan, jos listalle mielistte, voitte itse päivittää, tai laittaa seuraavan litanjan Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään niin lisäillään päivityksissä..

Voimia kaikille nyt ihan yleisesti kaikkii vaiheisiin.. ja tämän marraskuun harmauden läpitarpomiseen.

Zoona kannattaa tosiaan miettiä miten teet siirron kanssa jos tilanne on "paha".. pitää muistaa kuitenkin myös se oma jaksaminen.. ja muutenkin jo tämä on ihan tarpeeksi rankkaa, niin jos vielä erityishuono tilanne parisuhteessakin, niin kannattaako "tuhlata" aarteita.. se mahdollisesti alkava raskaus ei kuitenkaan ole se oikotie onneen (tai en tiedä mutta uskoisin niin jos tuntuu ettet voi "olla oma itsesi" suhteessa) Mutta tiedän kyllä ettei se siirron peruminenkaan kivalta rarkaisulta tunnu.. tsemppiä!
 
Piikkinen mun korvikn kuulostaa vähän myöhäiseltä tuo piikitysten aloittaminen, mutta lääkärillä on varmasti siihen syynsä. Kaikki reagoi kuitenkin niin yksilöllisesti lääkkeisiin. Muuten kuulostaa ihan normilääkitykseltä. Luteaalivaiheen lääkkeet on mulle ainakin määrätty vasta vähän myöhemmässä vaiheessa yleensä.

Kaipa mut voi tohon plussalistaan lisätä, ainakin hetkeksi. Oli maanantai-illan CB kuitenkin jo tasavahva ja eilisaamun PC:kin vahvistunut reippaasti, vaikkei aivan tasavahvaa tullut siihen vieläkään. Eli 5. ICSI (5pv).

Viime yönä oli mahassa rauhallisempaa, enkä herännyt edes vessaan kuin vasta puoli kuudelta. Tämä tietysti tuntuu vähän huolestuttavalta, vaikka aika ikäviä ne krampit olivatkin. Jouduin eilen menemään myös poikkeusreittiä bussilla, ja hyppyytti ja tärisytti niin että olin jo varma että menee koko homma viimeistään sen takia pieleen. Huoh.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Piikkinen, gemmy, Domi selvitän saako perheneuvolasta jotain apua asiaan. Meillähän jo on 2. ivf:stä 1 yhteinen lapsi ja en haluaisi hänelle tästä huonoa fiiliksiä, turvattomuutta jne, jotka vaikuttavat sitten lopun ikää tavalla tai toisella. Väistämättä näissä tulee se, että haluaisi tarjota lapselle "normaalin" perheen, vanhemmat ja mielellään sisatuksenkin. Itse olen ilman sisaruksia kasvanut ja todella toivoisin, ettei lapseni tarvitsisi. Toisen lapsen kohdalla ei enää ole sitä huutavaa lapsen kaipuuta ja pelkoa, että jäisi kokonaan ilman lasta, vaan se oma kykenemättömyys siirtyy vaikuttamaan eri tavalla ja totta kai tuntee itsensä yhtä kykenemättömäksi, epänaiseksi kuin aina ennenkin. Piikkinen totta kai sekundäärinen, vähenevä aika lapsen tekemiseen (aka ikä) stressaa. En osaa sanoa, mikä johtuu mistäkin ja mistä päin pitäisi asiaa purkaa. Jos työjutut, asumisasiat ja terveys olisivat ok, niin näkyisikö positiivisesti myös parisuhteeseessa. Todennäköisesti, mutta klassinen muna-kana-asetelma. Jos parisuhteessa oli kaikki ok, niin jaksaisiko muuta kuormitusta ja vastoinkäymisiä. On vain kertynyt turhan paljon henkisesti kuormittavia asioita. Ja kyllä tämä "hups, taas meni vuosi hoidoissa" on rassaa. Tuo sinun lääkeyhdistelmä on minulle vieras, mutta perustelivatko esim. miks menopur vasta noin myöhään?
 
Punktio ohi! Tunti ennen punktiota alkoi olla vähän vatsatuntemuksia. Rakkuloista punktoitiin vaan isoimmat, osa keskikokoisista jätettiin rauhaan. Kipua tuntui vähän, mutta ei koko aikaa.

Nyt odotan, että mies pääsee hakemaan. Puoli tuntia tässä jo istuskellut odottamassa.

Soluja tuli 30. Tuoresiirtoa ei tule ja se on mulle ihan fine. Nyt rukoillaan et ees 1-2 alkiota selviää pakkaseen ja siirtoon
 
gemmy, mahtava saalis! Eiköhän sieltä useempikin päädy pakkaseen saakka. Mulla myös 3. hoidossa (7 vuotta sitten) tuli 31 solua, joista lopulta 4 siirtoa ja yks kaksosraskaus, joka tosin päätty kkm..
Joo, siis oon tällänen konkari, 7. hoito tulossa... 4. hoidon ainoasta pas:ista sentään onnistunu lopputulos.
 
Vau, mikä saalis, Gemmy!

Zoona ja Marrasmai, kiitos lääkkeitteni kommentoinnista! En ole yhtään osannu lääkäriltä kysyä tai kyseenaliastaa mun lääkkeiden ajoitusta - olen ihan uusien juttujen äärellä ja otan vaan kiltisti vastaan mitä määrätään. :unsure: Voisko mun lääkkeiden myöhänen aloitus tiedän mielestä olla järkevä, ja suunniteltu noin siksi, että lääkäri oli aika skeptinen että saadaanko mulle mitään muniksia kasvamaan? AMH on mulla varsin matala. Selittäisikö se myöhäistä aloitusta? Kiitos jos jaksatte kommentoida.

Marrasmai - hienolta näyttää! :)(y)

Zoona toivottavasti saat apua perheneuvolasta! Saako vielä udella, millaiset sun terveysongelmat on, joihin viittasit? Mulla itsellä on paha autoimmuunitauti, ja siihen kova lääkitys, joten edellinen onnistunut raskaus oli aikamoista... Ei taaskaan ole tietty pakko vastata, jos et halua... Voimia hankalaan tilanteeseen!
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/3. PAS
-Dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:

Toiveikas81
15.11 (5pv/11.1)



Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos [/QUOTE]
 
@babydreams tervetuloa.

@Piikkinen lääkityksiin en osaa kommentoida, yhtä noviisi niissä kuin sinäkin. Vähän kyllä myöhäseltä kuulostaa, mutta eiköhän lääkäri tiedä mitä tekee (y)

@Zoona vaikee tilanne. Varmasti on siirrosta vaikee luopuu mut toisaalta on hyvä hoitaa parisuhde kuntoon. Itse tiedät mikä on paras ratkasu. Tsemppiä <3

@gemmy mahtisaalis tullut (y)

mulle ei sit niinkään mahtavaa saalista tuu.. tänään kp 7 ultrassa 2kpl 13-14mm, 3kpl 11-12mm, 2kpl 9-10mm ja pienempiä 6-8mm oli 9kpl. Tiistaina jo punktio. Lääkärin arvio oli että ainaki noi isoimmat 5 kerkee, siis vaan VIIS?! Onko mitään toivoo että saatais enemmän :cry: joojoo laatu korvaa määrän mutta olin jotenki aatellu että tulis enemmän ku ikää niin vähän..Harmittaako mua nyt ihan turhaa?:cry::cry:

jarru alotettu tänään ja sunnuntaina ovitrelle.. gonal 150 jatkuu sunnuntaihin myös.
 
Ilmeisesti kellään muulla näin vanhalla ei oo tehty pitkiä kaavoja.. ja hullultahan se tuntuukin lamauttaa toimintaa tällä (40) ikää jos se ei enää palaudukaan... Yritin perua sitä pitkää kaavaa niin vittu eihän se sitten käy niille!!? Kuulema tää on ainoo ja paras (?) vaihtoehto mulle tai sitten EI TEHDÄ KOKO HOITOO?! Mitä vittua?? Että mun on pakko käydä läpi hoito johon itellä usko on tasan nolla (tai sen alapuolella) ja pelkään vaan että huonontaa asioita entisestään ja maksaa vielä monta tonnia sitä ilosta! Oisin niin lähteny tuolta viimestään nyt jos vaan lähimaillakaan ois muuta vaihtoehtoo!! VITTU että vituttaa :devil::devil::devil: eipä näköjää yksityiselläkään saa edes ite päättää minkälaisen hoidon haluaa! Se tylympi lääkäri on sentään aina ennen kysyny mitä ite aattelen tai miten haluan. Se nyt soittaa vielä ensviikolla mutta tuskimpa se tästä enää muuks muuttuu...kun on saanu jotain päähänsä ja kerta jo päätetty et tehään näin niin SIITÄHÄN EI JOUSTETA! Lisäks tiän että procren aiheuttaa ihan helvetillisen päänsäryn johon ei auta mikään ja kuitenkin pitäs jaksaa tehäkin kaikkee. Ja MIKS helvetissä tästä nyt ois apua kun ei aiemmillakaan pitkillä kaavoilla oo tullu edes sen enempää soluja? Kuka vastaa sitten siitä jos mun hormoonitoiminta menee pysyvästi pilalle tästä eikä voi yrittää enää mitään sen jälkeen?
Ei jaksas millään kaiken muun paskan lisäks tapella tällästäkin..menee niin saatanan vaikeeks... että kai tää koko epätoivonen paska akaa olla tässä mun osalta....:cry::cry: kun EI TUU MITÄÄN ENÄÄ NI EI.
 
Viimeksi muokattu:
Lullaby, pikaisena kommenttina, että mulle tehtiin yksi pitkän kaavan hoito kypsässä 42 vuoden iässä. :rolleyes: Muistelen et sitä seuraava kierto venyi tosi pitkäksi (vaikka silloinkin lopulta ovuloin), mutta ei siis ainakaan mulla lamannut pysyvämmin munasarjojen toimintaa tms. Tosin sanottava on sekin, että tulokset ei tuolla kaavalla olleet sen parempia kuin muutenkaan - sama määrä saatiin soluja kuin lyhyellä kaavalla ja laatu yhtä surkeaa (vain yksi siirto josta nega). Itse kuitenkin ajattelin, että tulipa tuokin vaihtoehto kokeiltua. Kyseisen hoidon jälkeen vaihdoin sit klinikkaa Dextraan, jossa tulokset alkoi viimein parantua.

Aika tylyä meininkiä kyllä siellä klinkallasi tuntuu olevan. :mad: Mietin yhä et olisko ihan poissuljettua käydä esim. yhdellä konsultaatiokäynnillä Dextrassa? Matka toki hankala, ymmärrän sen, mut tietääkseni ultrat voisi hoitaa omallakin paikkakunnalla eli "vain" punktiota ja siirtoja varten tarttisi matkustaa Hesaan, jos sinne päädyt... Tsemppiä joka tapauksessa kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Kiitos Roxanne.. kyllä toi tieto ainakin hiukan tai aika paljonkin nyt helpottaa että on tehty 2 vuotta vanhemmallekin.. Niin aattelinkin että saisko sen jälkeen jatkaa taas lyhyillä jos tää kokeillaan alta pois ja on nekin nähny ettei hyödytä.. tosin miksei ne aiemmat (3 pitkää hoitoo julkisella) kerro muka mitään, miks pitää vieläkin kokeilla. Niin turhauttavaa kun tietää että monta tonnia vaan menee taas viemäriin :( oikeesti kyllä mietin jo totakin että vaihtasin sinne kauas, tai ainakin kysys niiden mielipidettä... sitten varmaan pakko harkita tosissaan vaihtoo jos vaan mielivaltasesti meinaa jatkaa pitkillä vaikka tulos ois vähintään yhtä paskaa kun lyhyilläkin. Siellä uudessa sitten taas ois varmaan pakollinen psykologikäyntikin koska oon yksinäisenä hoidoissa, sekin nostaa kynnystä lähtee muualle :/ Ja sit vielä sekin että haluisin ensin yrittää lapselle täyssisarusta, eikä niillä varmaan siellä Helsingissä eri klinikalla oo saman luovuttajan tavaraa.. et on sitä valitettavasti ainakin toistaseks melko sidoksissa tohon paikkaan.
 
Lullaby, onpa tylyä toimintaa sun klinikalla. Jos yhtään lohduttaisi, niin minulla ikää 40 ja lyhyt kaava, MUTTA minusta lääkäri mutisi jotain, että "kokeillaan lyhyellä, kun sulla tuo migreeni". Eli minulle jäi enemmänkin tunne, että pitkä olis ollu hyvä vaihtoehto, mut mun migreenitaustalla lyhyeen päädyttiin. En sit tiedä - olen oikeesti aika pihalla näissä asioissa... Toivottavasti sun tilanne järjestyy tavalla tai toisella.

Minä pistin tänä aamuna ekan piikin (Elonva). Jännittää.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Mullakin on migreeniä, mutta tuskin se mitään muuttaa.. koska sehän on vaan "mun päänsärky" ja "voi voi, koita pärjätä" :mad: Ja koska haluan pitkän viljelyn niin toi on kuulema ainoa tapa ajottaa se niin ettei mee viikonlopulle. No ehkä tän jälkeen parempi etten enää vaadi sitä kun ei suostu siihen piikkien annosteluun, että loppuvaiheessa sillä yrittäs saada tarvittaessa siirrettyä punktioo edes päivän eteenpäin. Kai se on vaan ite yritettävä tästä lähin ajotella vuodot niin että menis sopivalle ajalle.
 
Piikkinen varsinaista sairautta minulla ei ole. Kuulosti varmasti dramaattisemmalta, kuin tilanne on. Minulla refluksi, joka on selvästi psyykkisfyysistä. Se voi olla kokonaan pois, jos esimerkiksi olen mökillä viikonlopun. Kesälomalla olin 3 viikkoa putkeen oireeton. Eli stressin, ahdistuksen liitännäinen. Pahimmillaan se on kuitenkin niin paha, että olen pahoinvoiva koko ajan, ruoka ei sula kunnolla ja kurkku on ärtynyt mahasta nousevista hapoissa, ääni pettää ja olo on tukkoinen. Haittapuolena on happosalpaajien käyttö, joka on kai heilauttanut suoliston mikrobikannan vinksalleen (eikä edes auta oireisiin). Minulla on heikko vastutuskyky. Kun saan flunssan, se voi hyvin kestää 3 kk, sen jälkeen olen viikon terve ja taas monta viikkoa flunssassa. Viime vuonna olin 5 kk putkeen flunssassa. En vain parane.Refluksi tekee syömisestä välillä todella vaikeaa, kun kaikki närästää ja vatsa on täyden tuntuinen ja paisunut. Painon pitäminen kohtuullisena on haastavaa eli olen koko ajan vähän alakantissa.Tänä vuonna olen saanut refluksin lisäksi riesaksi pullistuman selkään. Se rajoittaa elämään ja koen sen heikentävän henkistä hyvinvointia merkittävästi.
Piikkinen en osaa sanoa myöhäiseen aloitukseen (n) matala amh:an tarkoittaa munasolujen reserviä (vai miksi sitä nyt sanoisi), auttaisiko tuo sitten siihen, että tavoitellaan muutamaa, mutta laadukasta. Koska menet ultraan? Varmaan he selittävät, jos kysyt

-dino kunpa tietäisinkin!

Lullaby sinulle on siis jo tehty aiemmin 3 pitkää? Ymmärsinkö oikein? Tehtäsiinkö nyt jotain eri tavalla tai eri lääkkeillä kuin aiemmissa? On se hirveää tuo kohtelu! :mad: Julkisella tuntuvat enemmän liputtavan pitkän kaavan puolesta.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Ei toi mun mielestä niin huonolta kuulosta -dino- , vaikka ymmärrän että itestä voi tuntua siltä. Ehkä osa niistä pienisträkin vielä ehtii mukaan. Onko tää siis sun eka hoito? Laatuhan voi olla vaikka kuinka hyvää :)

Zoona, joo aikoinaan siis juurikin julkisella puolen tehtiin ne 3 pitkällä kaavalla ja siitä 3. hoidosta se epäonninen raskaus. Kahdessa ekassa (menopurilla ja gonal+pergoveris) ei tullu soluja tavallista enempää, no 3.ssa tuli, mutta uskosin sen olleen puregonin (+pergoveris) ansioo... sitä oisin nyt halunnu käyttää lyhyellä kaavalla. Onhan tässä nyt uutena se elonva (+puregon), ei kai voi muuta ku toivoo että se nyt toimis jotenkin erilailla, vaikka tuskinpa. Fakta on kuitenkin se että ainoa loppuunsaakka onnistunu hoito on ollu lyhyellä kaavalla.
Ja siis kyllähän sitä ihan mitkä tahansa räjähtävät päänsäryt ja jatkuvat migreenitkin kestäis jos tietäs että ois hyötyä mutta kun tuntuu että kaikki kärsimykset on aivan turhia.
 
Lullaby, mä olin 36 kun viimeisin pitkä kaava tehtiin. Mut mun amh oli 35veenä 1,1 eli meen nelikymppisestä heittämällä! Luulin että kaikki elämä munasarjoista loppuu, kun synarelaa meni 7vkoa (ekassa ultrassa löytyi folli, primolutilla vuoto väliin ja uusi yritys, synarela meni koko ajan), mutta tulos olikin mulle mahtavat 9 solua. Menopuria meni 375 päivässä... Aiemmin tehty 2 lyhyttä stimua, ekassa 3 solua ja tokassa ovuloin kolmesta follista kaksi ennen punktioo. Pitkässäkin Menopur-annoksella 300 vain kolme follia. Et mistä näistä aina tietää... Aika tylyltä toi klinikan homma kyllä kuulostaa, kovasti tsemppiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Lullaby, mä olin 36 kun viimeisin pitkä kaava tehtiin. Mut mun amh oli 35veenä 1,1 eli meen nelikymppisestä heittämällä! Luulin että kaikki elämä munasarjoista loppuu, kun synarelaa meni 7vkoa (ekassa ultrassa löytyi folli, primolutilla vuoto väliin ja uusi yritys, synarela meni koko ajan), mutta tulos olikin mulle mahtavat 9 solua. Menopuria meni 375 päivässä... Aiemmin tehty 2 lyhyttä stimua, ekassa 3 solua ja tokassa ovuloin kolmesta follista kaksi ennen punktioo. Pitkässäkin Menopur-annoksella 300 vain kolme follia. Et mistä näistä aina tietää... Aika tylyltä toi klinikan homma kyllä kuulostaa, kovasti tsemppiä!!
Kiitos! :) Mulla oli kans 2.ssa hoidossa erikoispitkä kaava, eli 3 piikkiä procrenia (yhden vaikutus 3-4vk?) ja vielä pari viikkoo synarelaa lisäks. Soluja tavanomanen määrä 12 mutta alkioita vain 7, vaikka yleensä lähes kaikki kypsät hedelmöittyy.
Oliko siis tää pitkän kaavan ja 9 solun hoito sama mistä tämä nykynen raskaus onnistu? Menikö monta pakkaseenkin?
 

Yhteistyössä