IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea piinailijoille! Minä ajattelin pysytellä tällä palstalla vielä jonkin aikaa kun tuntuu etten vielä ole valmis siirtymään toisiin keskusteluihin. Eihän tämä piina tai odottaminen tästä yhtään helpotu. Nyt sitten odotellaan varhaisraskauden ultraa joka minullakin epplun tavoin kolmen viikon päästä. Tuntuu pitkältä ajalta mutta no eipä yksi kolme viikkoa tässä kokonaisajassa enää paljoa paina....onhan tässä kaiken kaikkiaan melkein viisi vuotta odotettu ja toivottu...Klinikalta kysyin että käynkö verikokeissa niin ei kuulemma tarvitse. Itsestä olisi kyllä ollut mielenkiintoista kuulla mikä oma hcg arvo oikein on. Ilmeisesti lääkärin lähetteellä vaan pääsee? Vai voiko olla yhteyksissä esim. omaan terveysasemaan?
 
Toiveikas mulla ei meinannut järki pysyä päässä varhaisultraa odotellessa niin kävin vaan yksityisellä verikokeisss että oli jotain tekemistä tai ett sai edes jotain raporttia tilanteen etenemisestä. Mun klinikalla maksoi 44eur /verikoe. Kävin 4+2 ja sitten vielä 5+4 kokeissa että näin nouseeko se hormoni normaalisti. Yksi verikoe kun ei kerro niin älyttömästi kuitenkaan. kylmiä hermoja ;)
 
Tosiaan, tervetuloa takaisin sullekin Jonpa! Meni eilen jotenkin kännykällä selatessa ohi. Tsemiä ekaan IVF:ään!(y) Toivotaan että tässä vajaassa viikossa ehtisi vielä tulla useampi rakkula valmiiksi.

Pysy täällä vaan Toiveikas kertomassa kokemuksia jne, arvostan!:love:

Tänään tuli jotenkin sellainen syvä huokaus: olisinpa raskaana. Saisinpa kasvattaa vatsaani, kuulostella onko nää nyt niitä potkuja. Saisinpa kieltäytyä alkoholista vieno hymy kasvoillani. Saisinpa ostaa äitiysvaatteita. Saisinpa katsoa kalenterista lasketun ajan. Saisinpa kertoa lähipiirille onnestani. Huoh.:love:
 
Samaa minä toivon lottainen, mulla menee vaan varmasti vähän yli vai katskeleeko muut nettikaupoista ihaillen vauvanvaatteita: " ton ostaisin meille jos on tyttö.." tai katsele mimmoiset vaunut,pinnasänky ja vauvanhuone tulisi :D:ROFLMAO: välillä kun on tylsää niin näin tapahtuu:ROFLMAO: mun vatsa on turvonnut kipeäksi potkupalloksi taas! Olen kyllä laiminlyönyt juomista jonkin verran. Eilen piti turvautua ensimmäistä kertaa särkylääkkeeseenkin :sick:
 
Mari32, ei ole mulla enää ultraa tässä ennen punktiota. Tiistaina vaan suoriltaan heti aamusta klinikalle ja toimenpiteeseen :confused:

En tiiä vaikuttaako toi puregon jo näin nopeasti eilisen pistoksen jälkeen, vai kuvittelenko vaan... munasarjoja alkoi yöllä turvottamaan ja kolottamaan, piti sitten koko ajan etsiä parempaa nukkuma-asentoa ja tissitkin on kipeet, niin vatsallaan ei ainakaan voinut nukkua
Eilinen orgalutrani oli hankala... ekaa kertaa vähän nippasi sen pistäminen, kun vissiin jotenkin väärässä kulmassa sen hätiköin nahkaan. Toivotaan että tänään menis kivuttomammin. Huomennahan on viimeset orgalutranit ja puregonit ja sunnuntaina enää se pregnyl.

Tässä alkaa olla pientä jännitystä jo ilmassa, kun odotellaan tiistaita. Ei auta ku toivoa, että kaikki menee hyvin ja suht kivuttomasti...
 
Mari32 meinasin testata eilen, mutta en mä uskalla. Jos siellä joku viivanpaikka näkyiski niin ei se vielä mitään kertois. Saan sit keskiviikkona tietää verikokeen tuloksen enkä tosiaan luultavasti testaa sitä ennen. Oon vaa niin pelkuri. :( Toistaiseksi olettaisin, että negaa näyttäis, mutta en lähtis vannomaan, sillä niin monenlaisia oireita/oireettomuutta on vuosien kuluessa ollu, sekä plussa- että negakierroissa.

Jasmina en missään tapauksessa haluais kiusata itteäni vauvanvaatteilla. :unsure: Yks vauvanpeitto tuli virkattua vuosia sitten ja aina ku sen vahingossa kaapin perukoilla näen ni kirpaisee.

Sori että oon näin masentava...

Tsemppiä kaikille piinailuihinne, sillä piinaa tässä on kaikki muukin kun tää virallinen piinaviikko!
 
Tsemppiä nempula (y) ja varmasti jännittää, mutta loppusuoralla alat jo olemaan- sitten alkaakin vaan se erilainen jännitys :whistle:

Jasmina, voisin pitää aika hyvänä merkkinä jos turvotus/pienet hyperinoireet alkaa palaamaan kiinnittymisen aikoihin;)

Täällä vähäm helpannu olo, mutta tosi tukala vieläkin ja aikalailla vatupassissa koko ajan!

Muoks*
Jaksut suvipilvi!
Testailun suhteen on niin kaks "tyyliä", itse kuuluunu aina siihen toiseen taas eli alotan ajoissa testailun, sillä haluan tietää mahdollisen kiinnittymisen yrityksen/kemiallisenkin sillä itelle se luo vähän sitä toivoa tulevasta..toiset taas pysyy just visusti erossa testeistä testipäivääm asti!
 
Viimeksi muokattu:
Meillähän on yritystä 11v takana. Ensin pari vuotta yritettiin luomusti ja sit hakeuduttiin yksityiselle, missä lääkäri sanoi ettei tulla koskaan saamaan omaa lasta kun mulla on 14v umpisuoli ollut 5pvää puhjenneena ja siitä tuli vatsakalvontulehdus. Sitten jätettiin vauvahaaveet pariksi vuodeksi ja tyydyttiin kohtaloomme. Menin käymään normaali tarkistuksessa gynekologilla ja hän sanoi että nyt olis hyvä aika raskautua ja kerroin ettei saada koskaan omaa lasta ja hän oli järkyttynyt ja pöyristynyt kuinka tuollain voidaan kenellekään sanoa ja hän laitto tuuleen, laittoi meille lähetteen kunnalliseen..no, siellä ei tehty mitään ennenkun käyn laparoskopiassa. Toimenpide luvattiin tehdä n 3kk päästä, mitään ei kuulunut ja hakeuduttiin 10kk päästä Väestöliittoon. Siellä meitä hoiti ihana Eero Varila. Noin 11kk päästä sairaalasta soitettiin että seuraava päivänä olis leikkaus, mutta minulla oli töitä, en voinut mennä niin lyhyellä varoajalla, jolloin hoitaja töykeästi sanoi että jos työ on tärkeempi, niin sinä itse sen tiedät mihin tärkeysjärjestykseen laitat asiat ja se jäi siihen..Eero Varila teki parin vuoden aikana meille 5 inseminaatioo, tuloksetta. Sitten jäätiin vetään happea ja miettiin mitäs sitten..päädyttiin hakeutua sijaisvanhemmiksi ja meille tuli ihana pieni vauva, joka on nyt 5v iso neiti. Ollaan nautittu vanhemmuudesta mutta mielessä on kytenyt että se IVF on vielä tekemättä ja tän vuoden tammikuussa käytiin omalääkärin kautta pyytämässä lähetettä kunnalliseen, jos vielä päästäis tositoimiin ennenkun ikä tulee vastaan, minä 38v ja mies41v. Heinäkuussa olin laparoskopiassa, epäilys että oikea munanjohdin tukossa, mutta ei ollut. Kiinnikkeitä oli poistettu maksaan asti ja oikean munanjohtimen edessä oli kiinni joku eritetasku. Selittämättöminä meitä hoidetaan, miehellä ollut hyvät simpat ja mulla hormoniarvot ollu ok, molemmat munanjohtimet on auki, laparoskopiassa tarkistettiin..ja se eritetasku ei ole kuulemma ollut este raskautumiselle (kuulostaa kyllä oudolle) vaikkakin se on ilmeisesti ollu mulla 14v asti, mutta näillä mennään..
Menopurilla mennään lauantai iltaan asti annoksella 225 (sama annos ollut koko 10 pvän ajan) ja sunnuntaina pistän pregnyliä 10000..toivottavasti muutama munis ehtis kasvaan tiistaiks lisää, niitähän oli keskiviikkona ultrassa vaan 4 :cry:
Tästä tulikin romaani näköjään :eek:
Tänään ollu vähän surullinen ja epätoivoinen olo, päästäänkö edes siirtoon :(
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 3.IVF(vain 2.ja 3. punktioon asti)
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF/ICSI, 1. PAS
Hipsunpöpsy# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
Reuna
#2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#2.IVF
ilo2010 # 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Pussipiru
#2012#ensimmäinen #azoospermia + endo#2.ICSI
Dimou 7/14#ensimmäinen#ovuloimattomuus/munatorvi tukossa?#1.IVF
Yrittäjä J #01/2013 #ensimmäinen yhteinen #endo ja selittämätön #1.IVF/ICSI 01/2016
JONPA77
#2004#ensimmäinen (2 sijaislasta on)#selittämätön#1.IVF

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Suvipilvi - testipäivä 1.12.
Lottainen - testipv 6.12. (5pv alkio 25.11.)
Jasmina20 - testipäivä 7.12 - alkio 3pv siirrossa
Mari32 - testipv 9.12. (2pv alkio 25.11.)


Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Viimeksi muokattu:
No onpa JONPA tosiaan pitkä matka! Kovasti onnea matkaan tähän yritykseen! Ja onnea Toiveikas, nauti nyt olostasi :) Ja tsemiä muille piinailijoille/punktion/minkä tahansa vaiheen odottajille tasapuolisesti!

Omaa napaa -miksei ne menkat silloin harvoin voi alkaa ajallaan, kun niitä odottaa?? Synarelaa mennyt reilu vko, ei näy ei kuulu... Jos ei sunnuntaihin mennessä ala, niin tiistain ultra-aikaa pitää siirtää jne. Mua niin ahdistaa se lähestyvä joulutauko :alien:

Ja näköjään alan tässä sivussa potea oman ikäkriisini lisäksi miehen ikäkriisiä. Siis muuten ei hätää kummassakaan, mut tätä lapsiasiaa ei oikein auta. Oon 35 ja mies 46, eli me ei ehditä adoptioon ja eiks sijaisperhejutuissa ole joku nyrkkisääntö että max 40v ikäero lapseen -kuulostaa ehkä pahalta, mutta en mitään alakouluikäistä kyllä edes haluaisi (siis omakin kasvaa sellaiseksi tietysti, mut ehkä ymmärrätte pointin?). Eli se on joko oma tai ei mitään tai tosi pikainen vaihto nuorempaan mieheen?
 
Kiitos Lottainen <3 mun romaanista hävis muutama rivi johonkin bittiavaruuteen, mutta lyhyesti, meillä on kaks sijaislasta, nuorempi on 2v, jos sen jaksat vielä korjata kun ehdit, kiitos :) joo kyllä tässä on pitkä matka tullut tarvottua, mutta onneks on nuo kaksi niin rakasta pikku-ihmistä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Salama, ei ne enään taida olla niin kriittisiä iän suhteen, koska nyt on huutava pula sijaisvanhemmista. Ja yleensä se äiti jää kotiin lapsen/lasten kanssa, niin luulisin että äidin ikää enemmän katsovat. Mutta päivääkään en vaihtaisi pois, on ne niin rakkaita <3 yks tuttu kysy, että eikö sua ottais päähän jos tulisit heti ekasta ivf raskaaks, että olisit voinu sen kokee jo 9 v sitten, vastasin että ei ota päähän, sit meillä ei olisi näitä kahta rakasta.
Että jos kukaan vaan miettii sijaisvanhemmuutta, niin en voi kun käsi sydämellä suositella.
 
Jonpa kiitos tiedosta! Ei olla miehen kanssa koskaan puhuttu aiheesta enkä tiedä yhtään miten suhtautuisi. Hänellä kuitenkin on lapsia jo, onhan se eri asia. Huomaatteko kuinka suhtaudun toiveikkaasti tähän hoitoon :confused:

Hei himotestaajat, mitäs testejä kannattais tilata, jos haluais himotestailla? Se kiinnittymisen hipaisukin kiinnostais. Tosin meillä otetaan aina veritestikin, eiks sen siinä pitäis näkyä joka tapauksessa vaiko eikö? Oon tehnyt vain apteekin omia ja CB digejä (testauskammo).
 
Salama Pregcheck on hyvä testi, niitä saa Citymarketista ainakin (ehkä jostain muustakin noista marketeista?). Ne liuskat maksaa jonku reilu pari euroa. Tilasin viimeksi itse ison nipun Sofi One Step testejä kotitesti.fi:stä mutta PC antoi selvempää hailua samana päivänä kuin One Step. Tuli sitten testattua molemmilla joka aamu pp5 lähtien (mulla siirrettiin blasto) :oops: Eli jos haluat vain vähän nähdä mitä siellä tapahtuu niin suosittelen pregcheck, mutta jos haluat sitten kunnon testausruljanssiin lähteä niin ehkä just joku tollanen isompi nippu.

Ja joo Apteekin Omat on kaiketi aika samoja kuin PC, joten ne on kanssa hyviä aikaiseen testailuun. Mä en puikoista ite tykkää kun niissä on se pieni ikkuna mikä heijastaa niin ei pääse kunnolla kääntelee ja vääntelee. Sen takia liuskat on itelle parhaimpia.

Jos päädyt esim One Step:iin niin älä turhaan osta niitä 10 herkkyyden testejä ne ei usein kyllä mitenkään erityisherkkiä sittenkään ole, PC on 25 herkkyyksinen ja One Stepejä saa myös 25 herkkyydellä mikä on ihan tarpeeks.

Mulla kun tosiaan kahden viime siirron aikana tuli kunnon himotestaaja niin yksi juttu millä voi aikaseen myös aloittaa, on ovistestit :D ne näyttää useinkin paljon selvempää ja näkyvämpää haamua jos r-testeissä on vasta juuuust ja just havaittava haamujen esiäiti. Samalla tavalla ne ovistestitkin raskaudessa sitten tummuu ja paljon nopeammin tulee vielä tasavahvat kuin r-testeihin.

Testausiloa ja onnistumisia toivottelen tänne <3
 
Salama meillä on niin huonot solut, että kun kahdesta keräyksestä järjettömillä hormonimäärillä ei meinaa tulla kuin just ja just se yksi siirtoon niin puhuttiin lääkärin kanssa, että turha hakata päätä seinään. Menee liian rankaksi omastakin mielestä, hyvä vetää raja johonkin. Nyt toivotaan että tämä tai PAS tärppää, jos ei, niiin sit luultavasti vaan toivotaan luomuihmettä. Näin yksiselitteisesti selitettynä.
 
Huh, huh. Nyt on niin paljon tullut tekstiä viime kerran jälkeen eli en ala vastaamaan kuin yleisesti. Superisot onnittelut kaikille plussaneille, piinailijoille pitkää pinnaa ja muille lämmin halaus.

Täällä valmistaudutaan just pikkujouluihin skumpan kera :). Tiistaina mahdollisesti viimeinen PAS tästä ekasta hoidosta, jos siihen siis päästään. Aika epäileväisin mielin suhtaudun meidän ainokaiseen alkioon, kun jo edestakas pakastettu ja sulatettu. Saa nähdä päästään edes siirtoon o_O.

Kaikille mukavaa pikkujouluviikonloppua :D
 
Tääälläki jokin hoitoväsymys tullu päälle vaikka vasta yhteen siirtoon päästy ja ennen ivf alkua puolen vuoden jonotus ilman mitään hoitoja, mutta kai se on just se kun aina on hankalaa päästä ees itse toimenpiteisiin ja sitten kun sinne vihdoin päästään nii mitään ei tapahdu..Kyllä tää on jo helpottanu ku kierto edenny ja uus siirto lähestyy mut ei oo täälläkään niin paljon jaksanu käydä ja vaikka käy niin ei jaksa kirjottaa. Ja progynova aiheuttaa kauheeta päänsärkyä varmaan viides päivä jo tässä 10 päivän aikana kun päätä särkee..

Mä oon kans niitä jotka tietä tasantarkkaan mitkä vaunut hommataan jos se raskaus vihdoin alkaa ja täytyy myöntää että muutama vaatekkin kaapista löytyy ja viikko sitten tuli ostettua pinnasängynsuojakin (kaikki siis ihan kirpparilta ja puol ilmaseksi):oops: MUTTAKU se oli sitä samaa kangasta kun mun päiväpeitto lapsena minkä äiti on tehny ja vielä muumia (keräilen siis muumimukeja ja vähän muutaki muumia). Välillä sitä miettii aiheuttaako vaan huonoa onnea tällä ostelulla, mutta sit ajattelen että no eihän se nyt mitään oikeasti voi vaikuttaa :D
 
Hei,
Jos mäkin taas tulisin tänne "roikkumaan". :D Taustaa sen verran, että lasta toivottu vuodesta 2007 saakka. Yksi poika syntynyt vuonna 2011 hoidoilla (2.ivf 1.pas). Loput alkiot pakasteesta siirretty, yhteensä muistaakseni 6 (?), kaikki negaa. Tämän vuoden alussa tuli raskaaksi 3 ivf:n tuoresiirrosta, mutta sikiö ei vastannut kokoa rv 8 ja rv 9 ei enää sykettä löydetty. :( Tämän jälkeen ollaan syksyllä tehty 3.ivf 1. pas -> nega ja 3.ivf 2.pas kahdella alkiolla -> nega. Nyt tiistaina siirrettiin taas kaksi alkioa ja pakkanen tyhjä. Tässä hoidossa blastokystivaiheen alkioita siis siirretty. Usko on todellakin loppumassa. Nyt tehtiin ekaa kertaa kylläkin lääkkeellinen pas, joten sentäs jotain uutta. Silti on epätoivoinen olo, enkä tiedä kannattaako meidän 4. ivf:ää edes miettiä. Lääkäri kovasti suositteli, mutta rahat ja JÄRKI meinaa loppua.
 
Hei apua, mulle iski flunssa ja stimulointi meneillään :unsure: onkohan tästä nyt jotain haittaa? Pitäiskö mun yrittää jollain lääkkeillä päästä tästä mahdollisimman nopeasti eroon? Mitä uskaltaa käyttää?
 
Mulla oli järkyttävä flunssa ja yskä koko ekan ivf:n ajan, lopulta kauheeseen poskiontelotulehdukseen antibiootit siirrosta seuraavana päivänä. Lääkärin mukaan ei peruslääkkeistä haittaa, mut itse en jotenki uskaltanut kuin höyryhengitellä, levätä paljon, juoda paljon ja söin vitamiineja extramäärät. Ainiin ja antibioottien lisäks sain astmalääkkeet jne kun tauti oli niin raju.:/
Ainoa mitä kyseli ennen punktiota, et eihän oo kuumetta. Varmaan enemmän riskejä esim.tulehduksille kun kroppa kovilla kuumeesta. En tiedä miten paljon toi kaikki vaikutti siihen et oli vain kemiallinen, lääkäri ei uskonut et taudilla tai lääkkeillä olis ollut tekemistä.
Tsemppiä, lepää mahd.paljon!
 
Eniten tässä just pelottaa että millaista laatua ne solut sitten ovat... ja onko keho vstaanottavainen alkiolle jos tämä kestää tuoresiirtoon asti (ja toki jos sinne asti päästään). En taida uskaltaa minäkään lääkkeisiin koskea, ellei tämä nyt äidy tosi rajuksi. Maanantaina on ultra, toivottavasti osaavat siellä rauhoitella :D
 

Yhteistyössä