IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Yrittäjä J, mä oon entinen KYSiläinen, eivät mielellään kahta siirrä mutta riippuu ihan tilanteesta. Esimerkiksi mulle eivät olisi kahta siirtäny, ehkä jos olis tuhottomasti joutunu siirtoja tuloksetta tekeen. Mä oon tosi pieni, että se syynä. Tiedän joitakin joille on kaksi siirretty, mutta en usko että ainakaan ekalla kerralla suostuvat kahteen siirtoon. Ja tosiaan joulutauolla ovat eikä sillon punktioita yms tehdä, en nyt tarkalleen muista mistä mihin viime jouluna tauko oli :)

Hei tsubut, mites nyt toi gonapeptyl jonka tuikkaan huomenna, näkyykö samaan tapaan raskaustestissä kuin pregnyl? Eli huomisesta 10pv ihan turha ees miettiä testiä kun voi olla lääkkeestä johtuvaa jos jotain näkyy..?
Testaan siis suosiolla vasta itsepäisyyspäivänä, sikälimikäli ei ei vuoto ala.

Lottainen, tuohan on hyvä ottaa huomioon, kiitos tiedosta.

Mari32 olen pahoillani. Varmasti raskas kokemus. Nyt peukut ja varpaat pystyssä :)

Nempula, toivottavasti löydät pian töitä (y) Me ollaan molemmat miehen kanssa yrittäjiä, jonka vuoksi on helppo järjestellä hoitoaikoja.

Caro87, kiva kun vastailit :) Mulla ei taida jäädä pituudesta kiinni, olen 175cm. Mut odotetaan kiltisti ensi vuoden puolelle ja katotaan kui käy.

Onnea Saaga uuteen siirtokiertoon! (y)

Nempula onnea työnhakuun täältäkin!:)
Itsellä liukuva työaika, pystyn siis onneksi tekemään miinustunteja takaisin jonkun verran. Yksi käynti olisi ollut niin pahasti keskellä päivää, että sen anoin vapaaksi.
Sit taas esim punktiostahan saa sairaslomaa.

Yrittäjä mulla paukkui ihan helposti lääkekatto jo ekassa hoitokierrossa kun lääkemäärät oli niin isoja. Ainoastaan Gonanpeptyl ja Lutinukset menneet omasta pussista, kun ei oo kelakorvattavia. Mut meidän klinikan lähiapteekissa myydään ihanasti gonapeptyliä yksittäin, kun oikeasti yhdessä paketissa on 7kpl ja hinta yli satasen.
Ja mun mielestä täällä nimenomaan voi kysellä, niinhän mäkin teen!:LOL:

Täällä pp1 ja odotan kovasti tekstaria mahdollisten huuru-ukkojen osalta. Kivaa päivää tyypit!:barefoot:

Virallinen testipäivä ja nyt sitten todellakin raskaana ollaan. En voi sanoin kuvailla tätä tunnetta, todella onnellinen olen! Nyt nautin tästä tunteesta ja toivon että kaikki menee hyvin ja kaveri pysyisi matkassa :) Toivon että myös teillä tulisi onnistumisia ja kaikki saisivat plussan! Jos olisin tiennyt etukäteen että nämä rankemmat hedelmöityshoidot eivät olekaan niin kamalia mitä etukäteen pelkäsin niin olisin aloittanut hoidot jo aiemmin. Alkuun kun yritimme kevyempiä vaikka tiedossa oli että eivät meitä mahdollisesti auta. No kaikki on ollut tämän arvoista ja nyt nautin tästä. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinailuun!

• Tykkää
Reactions: Timjami77
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 3.IVF(vain 2.ja 3. punktioon asti)
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF/ICSI, 1. PAS
Hipsunpöpsy# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
Reuna
#2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#2.IVF
ilo2010 # 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Pussipiru
#2012#ensimmäinen #azoospermia + endo#2.ICSI
Dimou 7/14#ensimmäinen#ovuloimattomuus/munatorvi tukossa?#1.IVF
Yrittäjä J #01/2013 #ensimmäinen yhteinen #endo ja selittämätön #1.IVF/ICSI 01/2016
JONPA77
#?#?#?#1.IVF

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Suvipilvi - testipäivä 1.12.
Lottainen - testipv 6.12. (5pv alkio 25.11.)
Jasmina20 - testipäivä 7.12 - alkio 3pv siirrossa
Mari32 - testipv 9.12. (2pv alkio 25.11.)

Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)

Viimeksi muokattu:
Voi onnea onnekas Toiveikas!!!!:love::love::love::love: Ihanaa! toivottavasti kaikki menee hyvin.

Hiiihhhhiii..pikkasen erilailla menee nää jutut, itse taas oon miettinyt, että joo oon tiennyt et hoidot on rankkoja mut miksi kukaan ei varoittanut että nää on näin rankkoja. Sepä se, kun toisilla menee heti kaikki putkeen ja toisilla sitten taas sen milljoonan mutkan kautta jos sittenkään.:)
Sinä et onneksesi kauaa joutunut tällä palstalla roikkumaan, nyt vaan onnea tuulettelemaan plussanneisiin!:love:

Onnea Toiveikas!

Täytyy kyllä kompata sua tosta hoitoihin lähtemisestä. Mulla kun laparoskopiassa molemmat johtimet poistettiin niin se oli jotenkin sen koko luokan muutos luomuyrittämisestä suoraan rankimpiin hoitoihin, että suljin koko lapsitoiveen takaraivoon jopa kahdeksi vuodeksi ennen kuin sitten aloin olla vastaanottavainen todellisuudelle ja sille, että tämä on ainoa mahdollisuus saada lapsi meille.
Itse hoidot ei niin pahat ole todellakaan kun jotenkin mielessäni ajattelin kaiken lukemani perusteella. Varsinkin kun olen niitä onnekkaita kelle nuo ylimääräiset hormonit ei aiheuta yhden yhtään sivuvaikutuksia. Ehkä vain mielessäni tappelin vastaan sitä, että tämä on meidän elämää nyt haluttiin tai ei. Se mikä voi muodostua rankaksi on sitten se, jos onnistumisessa kestääkin pidempään.

Toiveikas81, onnea tosi paljon :love: Täältä tullaan toivottavasti me muutkin perässä ;)

Mä olen pistänyt nyt eilen ja tänään orgalutranit, eikä niistä onneksi tullut mulle mitään sivuvaikutuksia... mielialakin on pysynyt oikein hyvänä. Tänään pitäis alkaa sitten tökkimään puregonia lisäksi :p

Vointi on yleisesti ottaen ihan jees, mutta munasarjoja vähän tietty jo turvottaa... Ruokahalua ei oikein ole, sen kanssa tässä nyt vähän ongelmaa.

Ton työn kanssa on ainoo ongelma se, että mun pitäis alottaa heti... ja eihän se tietty hyvältä näytä, jos joutuu jäämään heti sitten ensviikolla saikulle. Sanoin kyllä haastattelussa ympäripyöreästi, että mulla on kaksi gynegologista operaatiota ensviikolle jotka tarvitsen vapaaksi. Toivotaan että pääsen punktion jälkeen sitten seuraavana päivänä töihin... Työn luonne on aika rauhallinen, mutta sisältää jonkin verran kumartelua, kevyttä nostelua ja kävelyä. Helpompi olis olla tietty työttömänä tän operaation ajan, mutta jollain nää hoidotkin pitää maksaa :whistle: Ja varsinkin jos aattelee pitkällä tähtäimellä, että jos ei tärppääkkään, niin olis sitten ainakin työ millä tienaa seuraavaa hoitokertaa :unsure:

Onnea toiveikas :love:
Minua kiinnostaisi alkion kiinnittyminen, milloin se tapahtuu? Yritin netistä hakea tietoa mutta löysin vain luomuna tapahtuneessa, kun eihän nyt munasolun tarvitse vaeltaa kohtuun :D koska voi alkaa kuulostella kuuluuko mitään :ROFLMAO::rolleyes:
Ja nempula, itse olisin varmasti ollut työkunnossa jo seuraavana päivänä jos olisi ollut vaikka rauhallinen toimistotyö taikka muunlainen missä saisi istuskella välillä :) toki joku toinen taas on punktion jälkeen hirveän kipeä!

• Tykkää
Reactions: Nempula
Joo sen alkion pitää saavuttaa se vaihe jakautumisessa noin viikon ikäisenä missä se pystyy kiinnittymään kohtuun, joten sillä miten alkio kohtuun on ajautunut ei ole prosessin kannalta väliä kunhan se on siellä odottelemassa oikeaa kehittymisvaihetta.

• Tykkää
Reactions: Nempula
Moikka, olen viettänyt hiljaiseloa heinäkuisen laparoskopian jälkeen ja nyt sitten valmistaudutaan tositoimiin. Ensimmäistä IVF mennään pitkällä kaavalla. Olen reilu pari vkoa sumutellut synarelaa ja viime vkolla alkoi menopur pistokset ja ens tiistaina olis punktio. Eilen kävin folliultrassa ja siellä kasvoi vaan neljä munista, molemmin puolin kaks, se vähän latisti tunnelmaa..mitään oireita ei ole oikein ollut, muutamana yönä heränny hiestä märkänä ja muutaman kerran meinannu tulla kunnon pääkipu, mutta mennyt sit kuitenkin ohi. Punktio tässä eniten jännittää ja päästäänkö edes siirtoon..mutta aika näyttää.

Onnea kaikille plussaneille ja plussatuulia meille muille

Hei! HAhaaa, saimpas teidät kiinni! Alunperin oli varmaan viikko etten kerinnyt käydä lukemassa ja oli tullut niin monta sivua etten joutanut selata.. nyt sit lopulta oli varmaan kuusi viikkoa etten lukenut!!! En koskaan viittinyt alkaa kun sit ois juminut koko illaksi lukemaa ja ollut kaikkea. Ja kun itsellä oli typerä välikierto menossa (venyi 34 päiväiseksi).. Anteeks jo nyt tulee joku kaks sivuu tätä tekstiää sit nyt. Oli siis pakkomielle kuitenkin ees jollain tavalla selata sivut läpi, joten nyt sit tän viikkoa olen yli 30 sivuu lueskellut :)
Paljonhan on tapahtunut täällä, moni on kerinnyt tulla ja mennäkkin jo (kateuden vihreäpeikko nostaa päätään) mutta siis onnea heille. Ja erityisesti onnea pidemmän aikaa /useamman siirron kokeneille onnistujille. Se tuo edes jotain toivoa itsellekkin.. Ja tietysti pahoittelut ikävistä kokemuksista, niitäkin piisannut taas ikävä kyllä!
Lottainen teillä on kyllä hurja tahti hoidoissa! Ei ihme jos rankalta tuntuu.. ja peukkuja nyt tälle "tyypille"!

Mullekkin orgalutra sai aikaan hieman pahoinvointia, vaikka muuten melko vähillä oireilla aina selvinnyt..
Joku jossain vaiheessa kysyi/puhui hiusten katkeilusta. Itseasiassa se ei ole katkeilua, vaan uutta kasvua, eli muutoma kk aijemmin on ollut rajumpi "karvanlähtö" ja sit kasvaa uutta. Itsellähän on tässä vajaan 4 vuoden aikana ollut kaks kertaa tosi raju karva kato + kasvu ja muutoma vähän lievempi! Ihan peestä, kun ei muutenkaan vahva hius ole! Ja just kun jonkun lailla kasvanut takas niin uusii!!! Pakko ollut lyhentää aikas paljon mallia ja harkinnut jopa ihan lyhyttä. Ei sillä, ihan vaikka kalju kävisi jos vaan hoidot tulosta tuottaisi!

Mullahan jo tuon toisen ivf:n aikaan oli jotenkin usko ja toivo ja into kateissa ja vähän samalla linjalla jatkuu.. :( Mut nyt vähän sain uutta uskoa itseeni luotua käymällä ostamassa gelee royale:a!!! Kaikki muut napit ja pillerit olenkin jo varmaan kokeillut, niin niinkun tämä nyt sit olisi the-taika aine!!! Ostin kyllä myös omega 7 (tyrniöljykapseleita)
No joo siis täällä nyt sit odotellaa ovista että päästäs 2.IVF/ICSI, 1. PAS:siin.

• Tykkää
Reactions: Lottainen
Mahtavaa Domi ja tervetuloa takaisin!:ROFLMAO:
Oot ihan oikeessa, tahti varmaan yks tekijä, mut kyllä sekin et kaikki ei tod.oo mennyt niin kuin strömsöössä ja nappaan kaikista lääkkeistä kaikki mahdolliset oireet.:censored:
No, onneks ei enää mm.punktiota ikinä tiedossa!!!(y)(y)(y)
Mikäs kp sulla onkaan menossa, kuinka pian voi aatella et pääsisit jo passiin? Hurjasti onnea tähän kiertoon!!
Mäkin kävin just tänään tyhjentää tilin apteekkiin kun ostin vitamiinivarastot täyteen. Kaamoksen karkotus plus kaikki-keinot-käyttöön!:barefoot:

Onnea kyytiläisistä Lottainen, Mari ja Jasmina! Toivon sitkeitä tyyppejä jotka pitää kynsin ja hampain kiinni :love:

Ja isot tsempit hoitokierroissa kamppaileville, hurjasti voimia ja onnea hoitoihin!

En osaa lopettaa täällä käymistä, tuntuu et kuulun tänne enemmän kun plussanneisiin. Tänään kuitenkin sain hcg-tuloksen, joka oli pp13, 946. Aika hurjalta kuulostaa. Kolmen viikon päästä ultra, eli tietynlainen piina jatkuu.

Jatkan täällä kommentoimista jos sopii, useamman vuoden tullut kahlattua, joten "leima" ei häviä jos ymmärrätte mitä tarkoitan.:whistle:

• Tykkää
Reactions: JONPA77 ja Mandala
Kivaa kun pysyt täälläkin!:love:

Tiettekö (niistä lääkeoireista kun juuri mainitsin) niin hitto vie tuota pregnylin kiusausta, yli viikko pistosta ja mulla tissit vieläkin niin kipeet! Iltaa kohden aina turpoo lisää, vaikka aamulla jo turvoksissa. Ja huomasin just ku peilasin noita tuplaturpeuksia, et nännien yläpuolella tummat alueet kuin vanhat mustelmat. Taitaa "hieman" veri kerääntyä..:confused:

Mulla on nyt kp 13, kp 11 kävin uä, vaikka koitin sanoo puhelussa hoitajalle että on turhan aikanen , mut kuitenkiin.. heh, olisi aamulla pitänyt tehdä ovistesti ennen sitä, niin minä UNOHDIN! :whistle: Eikä tullut mieleen ees kun polille menin, sit vasta kun olin jo housuja riisuu ni lääkäri kysy et teitkö testin niin ulahdin et no EN! Mietin illalla et otanko siihen esille et varmasti muistan.. en ottanut. Mut ei sillä siis väliä kun ei se tod. olisi mitään näyttänyt. Lääkärikin vaan naurahti että no toisaalta ihan hyvä ettei vaan tän ympärillä ajatuksen liiku (en tiiä et onko hyvä jos ei liiku ollenkaan;), siis ajatukset) Ja sit ultrattuaan sanokin et alota pe testailu. Hyvältä taas näytti (niin kun aina), molemmilla puolin oli n.10mm ja oisko sanonut et limis 6mm, siitä en oo ihan varma. Tein tänään jo mielenkiinnosta sellasen halppis ovisliuskan niin ei vielä mitään.. Luulen et menee ovis + ens viikolle, yleensä lähenpänä kp20:stä.. viime kierrossa vasta 24, mut se oli punktion jälkeinen niin tuskin ihan noin myöhään nyt.
Tämä lääkäri , oli siis eri kun mikä suurimmaksi osaksi siinä edellisessä kierrossa, niin kehui vielä saalista, että 5 top alkiota on todella hyvä! Noh joo´o.. hyvä hyvä..
Tosiaan muillakin (kun lottaisella) on tuoreita kyytiläisä, imukuppeja kaikille!
Miten en osaa lyhemmin kirjottaa! :oops:

• Tykkää
Reactions: Lottainen
Nempula, onko sulla ultria vielä ennen punktiota?

Tervetuloa takas Jonpa! :) Mikä teidän tausta olikaan?(ei ole tossa listalla enää) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon asti! Tehtiinkö ultran jälkeen jotain lääkeannosmuutoksia vielä? Mulla lähti viimeks pitkässä kaavassa kauheen hissukseen follit kasvamaan ja tuli pitkä piikityskausi mutta kyllä ne sieltä sitten heräili!

Domille ja saagalle myös tervetuloa "takaisin" ja onnea matkaan! :)

Dimou:hyvin se menee :)

Miten mamidon inssi meni??

Onko kenelläkään ollut muuten tota disperiiniä käytössä??

Mulla jäi nitro-laastarit yhteen kertaan, tuli niin sairas päänsärky siitä :confused:

Onko suvipilvi testaillut jo??

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä