IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ihania uutisia toiveikas :love: ja peukut että pysyy matkassa seuraavat 9kk :love:
Minusta myös hyvä idea tuo että alkion ikä siirrossa olisi näkyvissä listassa! :) voisinkin muokata tuohon omaani sen jo!
Voivoi, miten mä maltan 2vkoa.. Nyt vasta se pp1 ja sukat pyörii jo jännityksestä :ROFLMAO:

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 3.IVF(vain 2.ja 3. punktioon asti)
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu
#8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#2.IVF
Toiveikas81#2011#ensimmäinen#endometrioosi+siittiöt#1.ICSI
ilo2010
# 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Pussipiru
#2012#ensimmäinen #azoospermia + endo#2.ICSI
Dimou 7/14#ensimmäinen#ovuloimattomuus/munatorvi tukossa?#1.IVF
Yrittäjä J #01/2013 #ensimmäinen yhteinen #endo ja selittämätön #1.IVF/ICSI 01/2016.

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

epplu - testipäivä 25.11.
Toiveikas81 - testipäivä 26.11.
Suvipilvi - testipäivä 1.12.
Jasmina20 - testipäivä 7.12 - alkio 3pv siirrossa

Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)

Lottainen mulla ei juuri muita oireita ole kuin tissit aika painavan tuntoiset. Estradotista alkanut pahoinvointi on helpottanut :eek:
Laitan vielä linkin testijonoon :ROFLMAO:
http://aijaa.com/MIhJI0
Vasemmalta eka testi pp6 ja viimeinen pp13, muut siltä väliltä. Suunta on :love:
Jotenkin sitä vaan ihminen sortuu unelmoimaan, jos kerran tyhjiin testeihin tulee viimein väriä :)

En ehdi nyt kommentoida muuta, luen huomenna paremmalla ajalla tarkemmin!

Lottainen tsemppiä huomiselle!

Hiphei, liimakylvyssä ollut 5-soluinen reipas yksilö siirretty!:rolleyes: 2 kaveria meni pakkaseen! Ei ollu ihan priimaa mutta pakastuskelpoisia kuitenkin, varottelivat kuitenkin jo että ei takeita että selviävät sulatuksesta..kaks oli muös selvinneet vielä tähän päivään mutta eivät pakastuskelpoisia ..jännä, eka kertaa jotain pakkasessa! No tosin oishan siel ennenkin ollut jos ois tässä vaiheessa jo pakastettu, mutta kiva silti että jos tää ei onnaa niin ainakin teoriittinen mahdollisuus/toivo päästä vielä siirtoon kenties..!

Puhuin myös niistä mun mahakrampeista mitkä alkaa yleensä aina pari päiväö siirron jälkeen niin se määräs nitro-laastareita:eek: mutta hei,minähän kokeilen kaikkea :LOL: varoitteli kovasta päänsärystä mitä ne voi tehdä mutta sano vaan että ota pois jos mene liian pahaksi. Eli nyt on kyllä kaikki mahdolliset tuet ainakin mukana:LOL:

Vatsaontelossa oli vähän nestettä eli lepolinja ja supertankkaus jatkuu

Onnittelut vielä plussaneille <3
Toiv lottaisenkkn siirto meni hyvin :)

Mulle vois siis päivittää Mari32 testipäivä 9.12 (2pvän alkio 25.11)

Mä en käsitä yhtä juttua, lääkäri sanoi että soita sinä päivänä, kun menkat alkaa joulukuussa. Hän kuitenkin oli aikaisemmin sanonut, että kannattaa ostaa lääkkeet vasta tammikuussa!? Voihan hemmetti, sehän tarkoittaa että joudun odottamaan vielä kaksi kuukautta ennen kuin hoidot varsinaisesti alkaa :( Eli tammikuun lopulla. Ei mun pää kestä tätä odotusta enää yhtään.

Miten se Kelan hoitokattojuttu menee? :unsure:

Se lääkekatto menee niin, että kalenterivuoden aikana kun tulee 650eur muistaakseni täyteen niin sen jälkeen loppuvuoden lääkekaton pariin kuuluvat lääkkeet maksaa enää ihan hiluja. Lääkekattoon kuuluu just stimulaatioon käytettävät lääkkeet ainakin (ei kuitenkaan luget tms). Sen takia lääkäri varmasti ehdottanut lääkkeiden ostamista vasta ensi vuoden puolella niin ne lääkkeet sitten kerryttää sulle 2016 vuoden lääkekattoa.
Voithan sä kysyä sitten kun menkoista sinne soittelet, että eikö voitaisi aloittaa jo joulukuussa? Toisaalta tilanteeseen vaikuttaa myos se että oletko yksityisellä vai julkisella puolella: julkiset on ainakin jonkin aikaa joulutauolla nimittäin.

Kiitos tiedosta! Huoh... Osaatko heittää noin mitä yhden lyhyen hoitokerran lääkkeet maksaa?

Seuraavat menkat alkaa vasta 17.12., eli viikkoa ennen joulua. Taitaa mennä just typerästi. Täytyy kysyä perjantaina hoitajalta miten ovat auki joulun aikaan. Olen julkisella KYS:llä.

Joo enempi hyötyä siitä katostakin sulle om ensi vuoden puolella! Hinta riippuu vähän lääkkeistä kun ovat eri hintasia ja toki siitä kuinka kauan joutuu piikittämään..oiskohan mulla ollu jotain 800€ kieppeillä (pitkässä kaavassaeni lähemmäs tonnia..)ja luget tosiaan ainoat jotka ei kuulu kelakorvattaviin..

Valitettavasti varmaan eivät tee joulukuussa sulle hoitoa joulutauon takia. Mutta kannattaa tosiaan varmistaa!

Onko sulla mitään alustavasti puhuttu lääkityksestä esim suunnittelukäynnin yhteydessä? Mulle silloin kerrottiin naikkarilla suunnittelukäynnillä että pitkä lääkekaava tulee ja lääkkeet mitä oltiin ajateltu.

Gonal-f pistoskynät (munisten kasvatteluun) on kaiketi kalleimmat lääkkeet kaikista stimulaatioon käytettävistä ja se miten paljon sitä tarvii riippuu ihan yksilöstä ja miten kenenkin kroppa reagoi siihen. Yksi 900ml kynä maksaa kyllä reilusti päälle satasen, oliko 160eur. Jos tarvii lisää niin saa niitä 300ml ja 600ml kyniäkin.
Synarela nenäsumutetta käytetään useimmiten julkisella puolella jarruna, Yksi pullo sitä maksoi muistaakseni 60eur. Sitten irrotuspiikkinä käytetään joko Ovitrelle:ä tai Pregnyl:iä ja niillä on todella iso hintaero, ensimmäinen on 50eur ja toinen jotain 10eur. Muistaakseni nämä kaikki lääkkeet kuuluu lääkekattoon.

Mä en itse koskaan päässyt lääkekatosta nauttimaan kun just tehtiin yksi IVF aina vuoden aikana (naikkarilla saatiin niin paljon alkioita pakkaseen, että niiden läpi käymisessä kesti niin kauan) että yhteisumma jäi johonkin reilu 500eur per kalenterivuosi muistaakseni.

Yrittäjä J Mulla ainakin on helposti katto täyttyny yhdestäkin hoidosta, tai menee juuri siihen ihan rajoille (kun tosiaan ne siirron jälkeiset luget ja gonapeptyl ei oo korvattavia). Riippuu tietysti miten kauan on stimuloitava, eli mihin tahtiin rakkulat kasvaa. Kallein pistoslääke on ollu Pergoveris, mutta sain kaikki 10x150y hintaan 1,50e katon ansiosta :) todellinen arvo tais olla jossain 1000e paikkeilla..
Onko sulla tälle vuodelle jo kuinka kertyny sitä, ts. osaatko arvioida minkä summan edestä oisit tänä vuonna ostanu lääkkeitä (en tiä näkiskö sen jostain apteekin kuitista)? Jos ei oo likikään tota rajaa niin ehkä lääkäri meinas että kannattas ensvuodelle vasta alkaa kerryttää sitä kattoa? Siltä varalta siis jos niitä joutuu ostaan vielä toiseenkin hoitokertaan..

Kelan sivuilta näkee helposti sen tähän astisen kertymän..juu mulla meni nyt 1200iu menopuria 2pkt ne oli pelkästääm jo ~840..mutta nyt siis 3€! Ja kaiken lisäksi siis vahingossa sain tupla-annokset vielä..

Kiitos teille avusta :) Hirveän hintaisia! Auts. :confused:

Mulle on määrätty 2x Puregon 900iu/1,08ml, Orgalutran 0,25mg/0,5ml ja Primolut-Nor 10mg. Varmaan järkevää jättää suosiolla ensi vuoden puolelle, yksi lisäkuukausi sinne tänne.

Mun lääkekatto on ilmeisesti tyhjä, sillä Luget on ainoat mitä käytän.

Puregon 900IU, 372 018,52 €/l :D mun pihi mies tulee pyörtymään!

Mulle on tosiaan määrätty kaksi kertaa tuo Puregon 900IU 1,08ml, ostetaanko ne kerralla, vai vasta sitä mukaan, kun/jos tarvitaan lisää? Millaisia määriä muilla on mennyt? Kiitti taas :)

Pahoittelen kysymystulvaa!

Mulla on käytetty aina gonal-f kasvatteluun ja viimeksi meni kaksi kynää, yksi 900 ja yksi 300. Joskushan niitä annoksia muutetaan lennossa kesken kasvattelun jos esim kroppa ei tarpeeksi reagoi nii lisätään annosta tai toisin päin. Tai joskus joudutaan piikittää lääkettä vähän pidempään.
Ei niitä kaikkea tarvi kerralla ostaa ellei tietty helpompaa ole jos vaikka omasta apteekista löytyy lääkettä vain tilattuna. Helsingissä ei ole ollut sitä ongelmaa kun löytyy hyllystä.

Muuten mulle joskus apteekissa neuvoi että olisi helpompaa jos ostaa kaikki lääkekatolliset lääkkeet samasta apteekista.

Eikä tarvi kyselyistä pyydellä anteeksi, täällä on niin paljon eri ihmisillä jakaa tietoa kokemusten perusteella niin sitä kannattaa just ehdottomasti käyttää hyväksi :)

Heipparallaa!
Meikkis on klassisesti "raskaana kunnes toisin todistetaan":ROFLMAO:
Eli yksi hieno 5-päivän blasto kyydissä. 3 alkiota jäi vielä, katsovat huomiseen jaksavatko sinnitellä ja saadaanko niistä yhtään pakkaseen, olivat hitusen hitaampia nyt.
Sain nyt yllättäen vielä kiinnittymistä tukemaan yhden gonapeptylin jonka tuikkaan huomenna, kortisonithan mulla on menneet kierron alusta.
Saas nähdä miten tässä käy!
Ainii, siirretty blasto oli kuulemma inasen "nätimpi" kuin viimeksi siirretty.(y)
Onnea myös Marille kyytiläisestä!:love:
Mulla testipäivä 6.12., viimeksihän vuoto alkoi viikko siirrosta. Et huijui vaan!:LOL:

• Tykkää
Reactions: flow^ ja grey83
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 3.IVF(vain 2.ja 3. punktioon asti)
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu
#8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#2.IVF
Toiveikas81#2011#ensimmäinen#endometrioosi+siittiöt#1.ICSI
ilo2010
# 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Pussipiru
#2012#ensimmäinen #azoospermia + endo#2.ICSI
Dimou 7/14#ensimmäinen#ovuloimattomuus/munatorvi tukossa?#1.IVF
Yrittäjä J #01/2013 #ensimmäinen yhteinen #endo ja selittämätön #1.IVF/ICSI 01/2016.

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Toiveikas81 - testipäivä 26.11.
Suvipilvi - testipäivä 1.12.
Lottainen - testipv 6.12. (5pv alkio 25.11.)
Jasmina20 - testipäivä 7.12 - alkio 3pv siirrossa
Mari32 - testipv 9.12. (2pv alkio 25.11.)

Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)

Onkos täällä KYS:llä hoidossa olevia? Mitä mieltä siellä ollaan kahden alkion siirrosta, jos sinne asti päästään? Ja toki muuallakin, kiva kuulla miten toimitaan :) Mä ehkä haluaisin tuplata mahikset, jos siihen ei kohdallani ole estettä.

Viimeksi muokattu:
Lääkärini on kertonut, että on paljon tutkimusta, että kahden alkion siirto ei tuplaa mahdollisuutta vaan voi olla jopa riskinä mahdollisuudelle; toinen kiinnittyy mutta toinen huonompi voi "vetää" toisen mukanaan pois.:/

Meillä kun ei ikinä ole alkiot olleet huippulaatuisia ja saatu vaan vähän niin ekat kaksi tehtiin 2 alkion siirtoina, samoin myös kolmas hoito josta yllättäen molemmat alkiot kiinnittyivätkin, toisen kehitys tosin loppui heti alkuviikoilla mutta sitten sai juuri pelätä sitä että se "vie" toisen mukanaan ja paniikissa sitten ultrissa rampattiinkin kun vuotoja tämän vuoksi tuli..ja sitten ku kävi miten kävi eli kromosomivirhe paljastui ja jouduttiin keskeyttämään niin päätettiin miehen kanssa että ei haluta enää riskejä ottaa, kaksoraskaudessahan niitä on muutenkin (tosin monilla menee ilman ongelmia) mutta jotenkin niin paljon ollu vastoinkäymistä näissä että pelottaa niin että meidän kohdalla kaksosraskaus ei päättyisi hyvin..ja yhden lapsen menetys oli jo tarpeeksi kauheaa..meille on nyt molemmilla kerroilla tarjouduttu siirtämään kaksi mutta yhdessä ollaan pysytty omast toiveesta..ja tämä ei siis ole mun mielipide ettei kannattaisi siirtää kahta, tämä on vaan mun oma kokemus ja mihin olen sen myötä päätynyt aiempien siirtojen jälkeen!

Mitenkäs te muut ootte saanu järkättyä töiden kanssa nää hoidot?
Mä oon tässä tällähetkellä työttömänä, mutta käyn koko ajan työhaastatteluissa, enkä tietystikkään suuresti mainosta näitä hoitoja. Enhän mä voi jäädä notkumaan työttömäksi koko siksi ajaksi, kun yritetään tätä lasta saada aikaseksi... mutta hankalaa sitten pitää homma piilossa työpaikalla. Varsinkin punktion jälkeen, jos sitten on tosi kipeenä...

Yhteistyössä