IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Saaga isot pahoittelut kokemuksestasi!! Voimia! Tiedän tunteen että haluaa vaan pian eteenpäin :hug:

Kaikille jännäilijöille paljon tsemppiä!!

Itse odottelen menkkoja, nyt jo kp 35, huoh! Kävin tapaamassa meijän lääkäriä pari viikkoa sitten ja miettimässä jatkoja näiden kemiallisten jälkeen. Hän sanoi että klinikan kanta että ei anneta tukilääkkeitä ( asa, kortisoni) kun ei ole mitään oikeasti todisteita että ne toimii ja olen perusterve. Mietti sitä että voi olla että siittiöt niin huonoja että siksi ei onnistu :| Sanoi että multakin voidaan halutessamme ottaa kromosomikokeet ja sitten myös verenhyytymislabrat. Vielä ei näitä nyt oteta kun ei tota hyytymistekijä juttua voi ottaa ennen kun raskaudesta kulunut 3 kk. Seuraavaan kiertoon olis tarkoitus pas tehdä luonnolliseen kiertoon mutta jos kierto venyy niinkuin tämä niin ei kyllä ehditä koska ollaan kesäkuun toinen viikko ulkomailla mutta saa nähdä.. Oon ollu ihan hyvillä mielin mutta jotenkin tuntuu että pysyvästi onnistuminen on kaukaa haettua!

Es onnea verikokeeseen, toivotaan parasta tulosta!!
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka Ollaanhan sitä..:wave: Kiva kun joku kaipaa! <3
Oma napa päivitystä. Tänään oli ultra, limis jotai 7mm, jos niiden muminoista jotai oikein kuulin. Mitään muniksia ei näkyvissä eli Estradot laastari taitaa täällä toimia.
Pas siirto olisi ke 13pv. tai jos ne ei viel rauhassa ehdi sulatella siirto voi olla pe 15pv. kun torstaipyhä välissä..Mulle osuu nää pyhäpäivät aina tielle :headwall:

Eli estradot laastarilla mennään sit 11.pv. aloitan luget 200mg ensin 1 /vrk seuraavapäivä 2/vrk 400mg ja seuraava päivä 3/vrk eli annos sit 600mg siitä eteenpäin raskauskokeeseen tai jos sattuis jotain tapahtuu, jatkuu siitä eteenpäin.

Saaga76 Olen todella pahoillani :hug:
Mitä MITÄ RiiMini ? ONNEA!!!!!!:heart:

Ja Tervetuloa uusille!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
-es- # 03/2011 # ensimmäinen # siittiöiden huono liikkuvuus
kop kop # 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt
empuska # ensimmäinen # selittämätön
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
Liljeby 1. IVF Gonal-f, Orgalutran

PAS:
Jännää 1.IVF 1.PAS lääkkeellinen kierto, Siirto 15.5
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Kesäkuu
Piikit ja punktiot:
Neeeuska 1.IVF

Piinailijat: :snotty:
Mandala 1.IVF/5.PAS - lääkkeellinen - verikokeen tulos 13.5.

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015

Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI


Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
-es- sinä sitten otit ja päätit kuulua siihen onnelliseen ryhmään joka ekasta IVF:stä plussaa! onnea hurjasti :heart: ja niitä kuuluisia tarrasukkia myös ;)

Jännää hyvältä kuulostaa sullakin, ainakin pystyy lääkkeellisen hoidon kanssa kikkailemaan onneks noiden pyhien kanssa.

Täällä ei hirveä piina ole kun taas niin hiljaista on oireilun suhteen. Rinnat tuntuu vähän turvonneilta, en mene takuuteen siitä kyllä (vaikea arvioida), mutta veikkaan johtuvan lugeista niinkuin se ajoittainen kipuilukin. Noh pian se taas mullakin selviää.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala miten sujuu? onko ilmaantunut uusia oireiluita, oletko jo testaillut?

(.)
Ke olisi tarkoitus hakea kaksi kyytiläistä, jos sulatuksesta kumpikin selviää.. toivottavasti saan pian piinailu kavereita!! Tänään alkaa luge mömmöily..
 
Viimeksi muokattu:
liljeby Pelkääkö ne sinulla hyperiä tai miksi hoito ei jatkuisi oon vähän ollut poissa niin en ole ihan tarkkaan tilanteita kaikilla seuraillut?
tsempit sinulle myös, että kaikki sujuu hoidossa hyvin ja olisi onnistunut punktio!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
 
Viikko vielä pitäis jaksaa odottaa siihen suunnittelukäynnille pitkä on aika varsinkin kun tietää et hormoonikokeissa on jotakin häikkää.. Koht ei enää jaksais murehtia näitä hoitokuviota taikka saatikka sitä et kauanko tässä joutuu vielä taukoilemaan ja tuleeko jotain uutta lääkettä yms. Ja mikä on seuraava askel sen kanssa kun prolaktiini oli mulla koholla tarkkaillaanko sitä vaa tai tuleeko siihen jotain uusia tutkimuksia tai lääkkeitä.. Mä oon päättänyt et kesän vietän ja varsinkin loman niin etten murehdi näitä asioita mulla pää jotenkin tyhjä tällä hetkellä..
 
Vilijonkka He ehdottivat meidän tapauksessa. Tai sulattavat kaksi, katotaan, jos sitten selviävät siitä..viimeks oli rupulaatua Tuoresiirrossa.

En nyt meinaa millää saada tätä tähän kirjoitettua muokkauksia jo vaikka kuinka..
 
Viimeksi muokattu:
-es- Jee, paljon onnea ja pidetään peukkuja!!! Tarrasukkia!!!!!

Mandala Ootko sä malttanu olla tekemättä kotitestejä?? Mitkä fiilikset nyt? Kohta testipäivä, aivan nurkan takana ;)

Jee, meillä lääkkeellinen pas nyt toukokuussa :) Eli 1. ivf/icsi 1.pas. Mielenkiintoiset lääkekoktailit (letrozol, ovitrelle, lutinus). Mitä kaikkea teillä muilla ollut lääkkeellisissä passeissa? Limis oli hyvä ja yksi iso folli löytyi. Taas on jänskää ja kohta taasen piinaillaan.
 
No niin nyt piiiitkästä aikaa koneen ääressä ilman päänsärkyä.. Eli sain seurakseni noista hormoneista päänsäryn, mutta ei se haittaa jos tulos on toivottu. Ja onneksi ei kuitenkaan mitään migreeniä 24/7 vaan ekat päivät oli pahoja ja nyt sellainen pieni jomotus. Mutta tietsikan näyttöä ei työpäivän jälkeen enää houkuta tuijotella.

jännää sulla on nyt jännät hetket. Toivottavasti alkiot selviävät ja pääsette siirtoon. Mä toivon, että tulen pian perässä. Tuo kaksi alkiota mua kiinnosti, kun mulle sanottiin, että jos limistä ei saada optimaaliseksi niin silloin voidaan kahden siirtoa miettiä. Itse en vaan ole ihan varma haluanko ehdoin kaksosmahdollisuutta. Yleensähän TYKSissä ei kai kahta kai siirretä. Voi kun toivon, että teillä menis kaikki hyvin.

Mandalalle tsemppiä viimeisiin piinapäiviin, voi kunpa :heart:

es suuuuuperpaljon onnea, luot uskoa meille muillekin. =)

kop kop mulla oli eka estradot laastari, mutta limis ei kasvanut niin nyt yritetään zumenoneilla 6 mg/vrk ja luget sitten jossain vaiheessa. Jos limis ei pelkällä estrogeenilla kasva, niin voidaan kokeilla jotain pistoksia mitä insseissäkin (menopur?).

Itselläni vielä viikko ultraan ja sitten tiedän lisää aikataulusta.

Kaikille oikein mukavaa alkanutta viikkoa. Onneksi lyhyt työviikko ylimääräisen vapaan takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Vilijonkka No hyvä että olet selvinnyt päänsärystä. Se on jotain aivan kaameaa..
mulla tuli clomeista sellainen. Tuntui melkein, että jotai poksahtaa päässä en oo koskaan kokenut vastaavaa särkyä, se oli peloittavaa.

No kaksoset tuntuu kyllä hurjalle, mutta epäilen josko molemmat ees sulatuksesta selviää, ja epäilen että toinen valuu pois ..näillä meidän laaduilla pelkään että huono..jos nyt edes yksi jäisi tai saisi..
 
Vilijonkka Viikko vielä odotusta..Voi kumpa nyt sulla limikset hyvät ja pääset piinailukaveriksi no se on toisaalta hyvä että jos mulla menee penkinalle voin hehkuttaa sun matkassa..Nyt sitten ne vauvat syliin eikös;) tästä lähtee..

Plussausonnea kaikille !!

Mandalaa...Tuu nyt kertoo jo ootko testaillu,,,mä en pysy nahoissani täällä!
 
Kiitos kyselystä <3 en ole testannut nyt kun ei ole ollut sillai syytä siihen. Eikä oo yhtään tehnyt mielikään! (Luge)tissit tässä vaan ja ehkä jotain ajoittaista pientä tuikkimista. Harmittaa kun en ole lämpöjen kova mittailija enkä siis tiedä onko luget syynä kun parina päivänä mitannut kohonneet lämmöt 36.8-37 - normilämpö 36.5 (päivällä tosin mitattu).
Huomiseen asti ainakin jännittää alkaako tuhru/vuoto niinku yleensä. Aikalailla jokainen vessareissu hermostuttaa tällä kertaa jotenkin puuuuhh.

Jännää tsemppiä ihan hirmusti että sulatus menee hyvin!! Ja tietty kaikki muukin <3

Liljeby:lle myös erityis tsempit että hoito jatkuu! Kerrohan heti mitä lääkäri sanoi, oliko se tänään sulla aika?

Kop kop sullakin PAS tulossa ja heti perään, nyt peukut pystyyn sinne myös!
Mulla siis lääkkeellinen pas ja lääkkeitä progynova sekä luget vain.

Viljonkan limikselle kauheasti voimia kasvaa!
 
-es- miljoonasti onnea :heart:
Jännää ei ollut hyperin vaaraa - päinvastoin; viime viikon ultrassa mietittiin hoidon keskeytystä kun näytti että haudon niin niukasti folleja, mutta nyt tilanne oli parantunut ja punktioon päästään. Oon sun kanssa piinailemassa perjantaista alkaen, jos vain päästään siirtoon asti! Onnea sulle siirtoon.Mandala hoito siis jatkuu ja punktio on keskiviikkona - iik! Sulle plussatuulta tällä välin.
 
Viimeksi muokattu:
Oi, mandala pidän peukkuja pystyssä, toivotaan parasta!!

Hienoa liljeby että punktioon pääsette ja munikset oli ottanut spurtin!

Onko teillä tietoa keliakian merkityksestä lapsettomuuteen? Tämä tieto oli mulle ihan uutta että vaikuttaa naisen hedelmällisyyteen negatiivisesti ja voi aiheuttaa toistuvia keskenmenoja. Itseäni rupesin miettimään kun välillä kaikenlaisia suolioireita että pitäisikö testata..

Plääh, ei vieläkään menkkoja, kp 40. Mulla olis teroluteja kaapissa, mietin että pitäiskö omin päin aloittaa. Reseptissä lukee että 2 tablettia niin otettiinkohan ne kerralla vai aamuin illoin? Vahvuus 10mg. Ärsyttää, ei kyllä ehditä siirtoon kesäkuussa..
 

Yhteistyössä