Oi, onnea
Luis! Muistan sinut ja sinun ongelmallisen vuotavan limakalvon, mutta aivan mahtavaa, että teillä kuitenkin onnisti. Tuollaiset onnistumistarinat antavat kyllä toivoa varmasti monelle! Antoisaa ja onnekasta raskauden jatkoa!
Lämpöjen mittailuista: Itse olen tämän koko lapsettomuuden ajan (3 vuotta) mittaillut lämpöjä useimmissakin kierroissa. Jotkut sanovat ettei lämpöjen mittaamiseen kannata luottaa, mutta itsellä lämpöjen nousu on ollut aina varma merkki siitä, että ovis on tapahtunut ja kun kuukautiset lähenee, lämpö alkaa hitaasti laskemaan.
Mittaan lämmön aina heti herättyä ja emättimestä! Mulla on siihen ihan oma mittari, jonka tilasin joskus netistä. Kainalolämmöt eivät ole luotettavia, kun iho hikoaa yön aikana. Lämmöt ovat aina ennen ovista tarkalleen 36,6 ja oviksen jälkeen 36,9-37,1. Lutinuksien aikaan ovat usein 37,1 lukemissa, mutta itselläni lämpö pysyy hyvin tasaisena kun ne kerran nousevat oviksen jälkeen. Niissä muutamassa plussakierrossa jotka olen kokenut, lämmöt ensin laskivat kiinnittymisen aikoihin ja nousivat sitten korkeammalle kuin mitä yleensä loppukierrosta, joten siitä tiesin, että jotain oli tapahtumassa..
Omaa napailua: Tänään kävin uä:ssä. 2.ivf:n 1.pas pitäis tehdä tähän kiertoon. Ovisplussaa nyt odottelen ja toivon sen tulevan huomisen aikana. 3-päiväinen 8-soluinen alkio odottelee pakkasessa sekä sitten vielä 2 2-päiväistä alkiota. Hirveästi ei vain uskoa ole noihin alkioihin vaikka tässä hoidossa hyviä alkioita olivatkin.
Jännäälle siis lohdutuksen sanana noista alkioista, meilläkin oli ekassa IVF:ssä kaikki 3 alkiota hitaita 3-soluisia, mutta tässä toisessa IVF:ssä kaikki alkiot olivat nopeita tai normaaleja jakautujia, joten alkioiden laatu voi vaihdella hoidosta toiseen. Mutta eipä tuo näillä nopeillakaan näytä meillä onnistuvan...
Endosta: Itselläni laparoskopiassa todettiin myös vain lievää, pinnallista endoa, mutta kaikkea ei saatu pois. Kivut helpottuivat jnk verran, mutta eivät hävinneet kokonaan ja ovat hiljalleen palanneet takaisin elämääni, hoitojen myötä pahentuneet. Nyt leikkauksesta aikaa jo 1,5 vuotta, joten mahdollisuudet näissä hoidoissakin käyvät koko ajan huonommiksi.
Mandala: Halaukset sinulle! :hug: Olisin jo niin toivonut sinun onnistuvan.