IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jännittäviä aikoja elät! Laitan peukut pystyyn täällä, että sulla pikkuinen kiinnittyisi ja pääsisit nyt ihan loppuun asti tämän kanssa. <3

Miksi sulla kokeiltiin nyt muuten tero+luge yhdistelmää? Määrättiinkö muita lääkkeitä?
Tavallaan kuitenkin hyvä merkki sulla se, että raskaus on aiemmin saatu alkamaan! Toki ei varmaan lohduta yhtään, mutta jos jotain positiivista haluaa yrittää tilanteesta löytää, niin ainakin kiinnittyminen on aiemmin onnistunut! Joten jospa nytkin! Ja jos alkio olisikin terveempi nyt kuin edeltäjänsä, niin menisikin kaikki optimaalisesti.
Oliko teillä tehty vielä mitään kromosomi-kokeita? Oliko selvillä syytä miksi nämä aiemmat menivät kesken?
Lueskelin tänään noista kromosomi-hommista ja tavallaan ne olivat tosi toivoa antavia. Terveeksi testatuille alkioille luvataan melkoista onnistumisprosenttia. Mutta sitten taas aloin miettiä, että mitäs jos huomataan, ettei yhtään tervettä alkiota olekkaan! Noh, olisipa sit ainakin selkeä syy lapsettomuudelle, mut karmiva ajatus, kun niin lopullista.
ääääh... miksei voisi vaan saada lapsia niinkuin ”normaalit” ihmiset. Olispa ihana vaan miettiä vauvanteon ajoitusta huolettomasti, niin kuin esim mun yksi kaveri, et nyt vois olla kiva aika laittaa pulla uuniin, kun kevät vauva on niin kiva.
Kiitos <3 Mulla kans kaveri tuli just ekalla yrittämällä (tietenkin) raskaaksi kun oli ajatellut että nyt olis hyvä hetki kun on just palaamassa edelliseltä äitiyslomalta töihin. Olis kyllä ihanaa kun vois itsekin näin vaan päättää.

Meille ei ole tehty alkiodiagnostiikkaa ja tutkittu alkioiden kromosomeja. Lääkäri oli sitä mieltä ettei vielä toiseen ivf:ään näe siihen tarvetta ja ei meillä kyllä olis ollut varaakaan kun siis yksityisellä ollaan. Meille tehtiin noiden kahden keskenmenon jälkeen era ja nata testit, joissa oli poikkeamaa. Eran mukaan siirto piti tehdä 12h aiemmin ja Natan löydös se, että mun kohdun limakalvo on välillä liian aktiivinen ja välillä liian vähän. Näillä löydöksillä saattaa olla vaikutus juuri niihin keskenmenoihin. Sen mukaan sit räätälöitiin lääkitys niin että mulla nyt tukilääkkeenä tosiaan sekä Lugesteron että Terolut, sekä Ovitrelle ja Zumenon. Lisäksi ennen siirtoa tehtiin scratching ja Intralipid tiputus. Mut mistäpä sitä tosiaan tietää jos vika onkin alkioissa. Multa otettiin kromosomiverikokeet ja tukostaipumuskokeet, mutta niissä ei ollut ongelmaa. Huh. Piinapäivät on kyllä maailman hitaimmat päivät. Kuinka paljon ja usein @Mikkis pistät Ovitrellä?

Kiitos <3 Mulla kans kaveri tuli just ekalla yrittämällä (tietenkin) raskaaksi kun oli ajatellut että nyt olis hyvä hetki kun on just palaamassa edelliseltä äitiyslomalta töihin. Olis kyllä ihanaa kun vois itsekin näin vaan päättää.

Meille ei ole tehty alkiodiagnostiikkaa ja tutkittu alkioiden kromosomeja. Lääkäri oli sitä mieltä ettei vielä toiseen ivf:ään näe siihen tarvetta ja ei meillä kyllä olis ollut varaakaan kun siis yksityisellä ollaan. Meille tehtiin noiden kahden keskenmenon jälkeen era ja nata testit, joissa oli poikkeamaa. Eran mukaan siirto piti tehdä 12h aiemmin ja Natan löydös se, että mun kohdun limakalvo on välillä liian aktiivinen ja välillä liian vähän. Näillä löydöksillä saattaa olla vaikutus juuri niihin keskenmenoihin. Sen mukaan sit räätälöitiin lääkitys niin että mulla nyt tukilääkkeenä tosiaan sekä Lugesteron että Terolut, sekä Ovitrelle ja Zumenon. Lisäksi ennen siirtoa tehtiin scratching ja Intralipid tiputus. Mut mistäpä sitä tosiaan tietää jos vika onkin alkioissa. Multa otettiin kromosomiverikokeet ja tukostaipumuskokeet, mutta niissä ei ollut ongelmaa. Huh. Piinapäivät on kyllä maailman hitaimmat päivät. Kuinka paljon ja usein @Mikkis pistät Ovitrellä?
Onneks teillä on jo noinkin kattavasti testailtu eri juttuja! Me ollaan myös yksityisellä, mut jotenkin musta on tuntunut, et lääkäri vaan päivittelee sitä, et onpa kumma kun ois jo raskauden pitänyt alkaa! Noh, onneksi nyt edes seuraavalle ivf-kierrokselle tutkitaan enemmän. Kyllä mua hinta näille testeille hirvittää ja oikeesti ahdistaa, et mitä jos maksetaan itsemme kipeiksi ja siltikin jäädään lapsettomiksi. Mutta toki kun mielessä siintää edelleen se toive lapsesta, niin onko maailmassa sellaista summaa mitä ei siitä maksaisi. Ja toki rentoutumiseen ei auta se, että pyörittelee mielessään, että mistä mä nää rahat kaivan.
Mulla oli ovitrelleä ja gonapeptyliä yhdet pistokset ainoastaan. Eli nyt mun extra-lääkkeet on otettu ja pelkkä luge ja zumenon jatkuu testipäivään saakka, joka on viikon päästä.
Mietin testin kanssa meneväni suoraan vaan verikokeeseen, kun pitää samalla muutenkin käydä kontrolloimassa kilpirauhas-arvot.
Mihin tarkoitukseen muuten toi intralipid-tiputus on?

Onneks teillä on jo noinkin kattavasti testailtu eri juttuja! Me ollaan myös yksityisellä, mut jotenkin musta on tuntunut, et lääkäri vaan päivittelee sitä, et onpa kumma kun ois jo raskauden pitänyt alkaa! Noh, onneksi nyt edes seuraavalle ivf-kierrokselle tutkitaan enemmän. Kyllä mua hinta näille testeille hirvittää ja oikeesti ahdistaa, et mitä jos maksetaan itsemme kipeiksi ja siltikin jäädään lapsettomiksi. Mutta toki kun mielessä siintää edelleen se toive lapsesta, niin onko maailmassa sellaista summaa mitä ei siitä maksaisi. Ja toki rentoutumiseen ei auta se, että pyörittelee mielessään, että mistä mä nää rahat kaivan.
Mulla oli ovitrelleä ja gonapeptyliä yhdet pistokset ainoastaan. Eli nyt mun extra-lääkkeet on otettu ja pelkkä luge ja zumenon jatkuu testipäivään saakka, joka on viikon päästä.
Mietin testin kanssa meneväni suoraan vaan verikokeeseen, kun pitää samalla muutenkin käydä kontrolloimassa kilpirauhas-arvot.
Mihin tarkoitukseen muuten toi intralipid-tiputus on?
Voi että kuulostaa ihan mun omilta ajatuksilta noi pohdinnat rahasta yms! Varmaan tosi paljon lääkäristä kiinni myös mitä tutkitaan jne. Olen kyllä iloinen että oma lääkäri kertoi keskenmenotutkimusten mahdollisuuksista, vaikka kyllähän niillekin hintaa tuli. Toivon että noiden tutkimustulosten myötä voisi olla vihdoin meidän vuoro.
Intralipid korvasi kortisonin, jota ei kuulemma koronan takia saa käyttää. En rehellisesti sanottuna tiedä miten ja mihin se vaikuttaa, mutta ymmärsin niin että siihen kohdun limakalvon aktivaatioon jotenkin.
Tsemppiä piinailun jatkoon! Helpottavaa, että on vertaistukea!

• Rakkaus
Reactions: Mikkis
Mitenkäs täällä voidaan? :)
Minulla meneillään PP8 (jo!!) ja vielä pari päivää pitäisi tätä kurjuutta sietää. Olen voinut todella huonosti lääkkeistä ja en malta odottaa, että saisin jo vaan lopettaa ne. En usko plussaavani tälläkään kertaa, joten haluaisin vaan alkaa voida normaalisti taas.
Kiva, että tällä kertaa tosiaan lääkkeet on tehneet erittäin selkeitä oireita, mutta näin loppua kohden tuntuu, että oireita on ollut jopa vähän liikaa. :D
Luget on pitäneet sinnikkäästi rinnat kipeinä ja vatsatuntemuksia on edelleen. Tai ehkä enemmän munasarjatuntemuksia..? Tuolla sivuilla kuitenkin pientä kipua.
kuumia aaltoja, päänsärkyä ja valtavaa väsymystä joka päivä.
Onneksi mun työ on sellaista, että pystyn käydä kesken päivän nukkumassa hetken kotona. Olisin muuten ihan zombi. Yöt pyörinkin sitten niiden saakelin levottomien jalkojen kanssa ja heräilen tunnin välein. :D
Ovitrellen pistin lauantaina ja varmaankin se aiheutti mulle vielä ikävän pahoinvoinnin, joka on kestänyt nyt kaksi päivää. :( tai ehkä mulla on joku zumenon tai luge-myrkytys. :D oksettaa niin maan perkuleesti ja sitä on aika vaikea yrittää töissä peitellä. Kaikki luulee että mulla on joku tarttuva vatsaflunssa ja silti kekkuloin tartuttamassa... toisaalta eipähän oo tullut mässäiltyä enää! Hahaha :D Ei tosiaan. Nyt syödään hemmetin nopeasti ihan mitä vaan sattuu sillä hetkellä menemään alas ja taistellaan ettei se tule takaisin ylös.
Onko teillä muilla muuten tehnyt ovitrelle tai joku muu lääke oksetusta? Onneksi lääkettä tuskin enää hirveän kauaa on elimistössäni jäljellä, joten eiköhän tää ihan pian jo helpota.

Olen paljon lueskellut nyt tuosta alkiodiagnostiikasta ja suunnannut katseeni ensi rundille! Raha-asioita pitää hiukan järjestellä, mutta uskoisin olevani valmis syksyn tullen taas uuteen munisten kasvatteluun. Tavallaan ihan jännittävää!

Mitenkäs täällä voidaan?
Minulla meneillään PP8 (jo!!) ja vielä pari päivää pitäisi tätä kurjuutta sietää. Olen voinut todella huonosti lääkkeistä ja en malta odottaa, että saisin jo vaan lopettaa ne. En usko plussaavani tälläkään kertaa, joten haluaisin vaan alkaa voida normaalisti taas.
Kiva, että tällä kertaa tosiaan lääkkeet on tehneet erittäin selkeitä oireita, mutta näin loppua kohden tuntuu, että oireita on ollut jopa vähän liikaa.
Luget on pitäneet sinnikkäästi rinnat kipeinä ja vatsatuntemuksia on edelleen. Tai ehkä enemmän munasarjatuntemuksia..? Tuolla sivuilla kuitenkin pientä kipua.
kuumia aaltoja, päänsärkyä ja valtavaa väsymystä joka päivä.
Onneksi mun työ on sellaista, että pystyn käydä kesken päivän nukkumassa hetken kotona. Olisin muuten ihan zombi. Yöt pyörinkin sitten niiden saakelin levottomien jalkojen kanssa ja heräilen tunnin välein.
Ovitrellen pistin lauantaina ja varmaankin se aiheutti mulle vielä ikävän pahoinvoinnin, joka on kestänyt nyt kaksi päivää. tai ehkä mulla on joku zumenon tai luge-myrkytys. oksettaa niin maan perkuleesti ja sitä on aika vaikea yrittää töissä peitellä. Kaikki luulee että mulla on joku tarttuva vatsaflunssa ja silti kekkuloin tartuttamassa... toisaalta eipähän oo tullut mässäiltyä enää! Hahaha Ei tosiaan. Nyt syödään hemmetin nopeasti ihan mitä vaan sattuu sillä hetkellä menemään alas ja taistellaan ettei se tule takaisin ylös.
Onko teillä muilla muuten tehnyt ovitrelle tai joku muu lääke oksetusta? Onneksi lääkettä tuskin enää hirveän kauaa on elimistössäni jäljellä, joten eiköhän tää ihan pian jo helpota.

Olen paljon lueskellut nyt tuosta alkiodiagnostiikasta ja suunnannut katseeni ensi rundille! Raha-asioita pitää hiukan järjestellä, mutta uskoisin olevani valmis syksyn tullen taas uuteen munisten kasvatteluun. Tavallaan ihan jännittävää!
Aikalailla kuulostaa kyllä tuo pahoinvointi hullu väsymys raskausoireilta! Mutta on nämä lääkkeet kyllä petollista. Mulla kans rinnat kipeät (alko kipeytyä jo ennen siirtoa) ja alavatsa jotenkin kumman turvonnut tai jotain. Mutta epäilen vahvasti Lugesteron+Terolut+Zumenon+Ovitrelle-yhdistelmää syypääksi. Pp4 menossa ja oon jo tulossa hulluksi tän odottelun kanssa. On sellainen paniikinomainen tunne että en mä vaan ikinä tule raskaaksi ja että en jaksa enää yhtään pettymystä. Huoh. Koska sulla olikaan @Mikkis testipäivä? Ja montako naksua otitkaan Ovitrelleä?

Aikalailla kuulostaa kyllä tuo pahoinvointi hullu väsymys raskausoireilta! Mutta on nämä lääkkeet kyllä petollista. Mulla kans rinnat kipeät (alko kipeytyä jo ennen siirtoa) ja alavatsa jotenkin kumman turvonnut tai jotain. Mutta epäilen vahvasti Lugesteron+Terolut+Zumenon+Ovitrelle-yhdistelmää syypääksi. Pp4 menossa ja oon jo tulossa hulluksi tän odottelun kanssa. On sellainen paniikinomainen tunne että en mä vaan ikinä tule raskaaksi ja että en jaksa enää yhtään pettymystä. Huoh. Koska sulla olikaan @Mikkis testipäivä? Ja montako naksua otitkaan Ovitrelleä?
Otin lauantaina 12 naksausta ovitrelleä, joten luulisin, että se vielä sekoittaa systeemiä. Ainakin lääkäri sanoi, että ei kannata ennen virallista testipäivää, joka on pe, testata nyt kun on tuo pistetty.

Tiedän liian hyvin tuon sun tunteen, ettei vaan kestäis uutta pettymystä ja meinaa järki lähteä piinaillessa. :(
Mulla helpotti, surullista kyllä, se mun tekemä nega-testi silloin ennen ovitrellen pistoa. Itketti ja suretti ihan kamalasti, mutta eipä sen jälkeen oo stressannut enää.
Montako ovitrelle pistosta sulla olikaan? Ja kuinka usein? Onko mitään mahdollisuutta testata ennen virallista päivää?

Plussatuuli piinailijoille <3

Te kenelle on tehty lääkkellinen PAS, niin mikä kp olette aloittaneet luget (tai muun keltarauhashormonin) ja mikä kp on alkio siirretty? Plussaa, jos kokemusta löytyy blasto alkion siirrosta. :)
Mulla tosiaan edellinen PAS päättyi kemialliseen ja en nyt pääse siitä yli, että luget olisi aloitettu liian myöhään. Kp12 alkoi luget ja kp 16 siirrettiin jo blasto eli vain 4 päivän päästä lääkkeen aloituksesta.
Kokemuksia siis kaivataan :)

Plussatuuli piinailijoille <3

Te kenelle on tehty lääkkellinen PAS, niin mikä kp olette aloittaneet luget (tai muun keltarauhashormonin) ja mikä kp on alkio siirretty? Plussaa, jos kokemusta löytyy blasto alkion siirrosta.
Mulla tosiaan edellinen PAS päättyi kemialliseen ja en nyt pääse siitä yli, että luget olisi aloitettu liian myöhään. Kp12 alkoi luget ja kp 16 siirrettiin jo blasto eli vain 4 päivän päästä lääkkeen aloituksesta.
Kokemuksia siis kaivataan
Minulle siirrettiin Pas blasto ja luget aloitin kp 14 ja siirto oli kp 19.
Mulla tosiaan aiemmissa siirroissa ollut terolut, mutta vuoto alkanut läpi niillä. Nyt kokeiltiin lugeilla, jos ne sopisi paremmin ja vielä toistaiseksi on ainakin pysynyt vuoto poissa. Nyt kp 28 ja pari päivää viralliseen testipäivään.

• Tykkää
Reactions: vauvameille
Minulle siirrettiin Pas blasto ja luget aloitin kp 14 ja siirto oli kp 19.
Mulla tosiaan aiemmissa siirroissa ollut terolut, mutta vuoto alkanut läpi niillä. Nyt kokeiltiin lugeilla, jos ne sopisi paremmin ja vielä toistaiseksi on ainakin pysynyt vuoto poissa. Nyt kp 28 ja pari päivää viralliseen testipäivään.
Kiitos! Aikaisemmin sinullakin sitten aloitettiin. Toivon että nyt tässä PASissa aloitetaan lääke minullakin vähän aikaisemmin.

Rankat viimeiset piinapäivät vielä edessä. Pidän peukut pystyssä <3

@Mikkis pistin Ovitrelleä yhteensä kolme kertaa. Ekan kerran siirtopäivänä ja siitä sit joka toinen päivä. 6 naksua kerralla. Juurikin tuon Ovitrellen takia lääkäri sanoi, ettei kannata testata yhtään aiemmin.

@vauvameille kun mulle siirrettiin blasto viime marraskuussa niin luget alkoi kp 14 ja 5-päiväisen blaston siirto kp 19. Tuo raskaus meni kesken, tehtiin Era ja todettiin että luget pitää aloittaa 12h myöhemmin. Nyt sitten aloitettiin luget ja terolut yhdessä kp 14 illalla ja kp17 3d alkionsiirto.

Tänä aamuna oli ihan sellainen olo että kuukautiset alkaa, kun alavatsa ja selkä kramppasi niin kovaa. Helpotti sitten kuitenkin eikä ole vuotoa näkynyt eikä edes kierronpäivä ole sellainen että pitäis kuukautiset alkaa. Liekö taas Luge+Terolut tepposia.

@Mikkis pistin Ovitrelleä yhteensä kolme kertaa. Ekan kerran siirtopäivänä ja siitä sit joka toinen päivä. 6 naksua kerralla. Juurikin tuon Ovitrellen takia lääkäri sanoi, ettei kannata testata yhtään aiemmin.

@vauvameille kun mulle siirrettiin blasto viime marraskuussa niin luget alkoi kp 14 ja 5-päiväisen blaston siirto kp 19. Tuo raskaus meni kesken, tehtiin Era ja todettiin että luget pitää aloittaa 12h myöhemmin. Nyt sitten aloitettiin luget ja terolut yhdessä kp 14 illalla ja kp17 3d alkionsiirto.

Tänä aamuna oli ihan sellainen olo että kuukautiset alkaa, kun alavatsa ja selkä kramppasi niin kovaa. Helpotti sitten kuitenkin eikä ole vuotoa näkynyt eikä edes kierronpäivä ole sellainen että pitäis kuukautiset alkaa. Liekö taas Luge+Terolut tepposia.
Tai jospa oli kiinnittymistä!
voi kun olisi!! <3

Toi ERA-testi on kyllä sellainen, tai kuulostaa sellaiselta, että miksei sitä suositella kaikille vaan heti alkuun..! Minä en edes aiemmin tiennyt siitä ja nyt vasta ehdotettiin sitä, kun tämä viimeinen pakkas-alkio on käytetty.

• Rakkaus
Reactions: odotuksenodotus
@Mikkis musta nuo sun oireet kyllä kuulostaa ihan raskaudelta..! Kyllä mullakin Luget ja Pregnyl tekee närästystä ja lievää huonoa oloa, mutta tuo voimakas oksetus kyllä viittais alkaneeseen raskauteen! Pidetään peukut pystyssä, että siellä olis joku pieni kehittymässä <3

Mulla alkoi luget vasta neljäntenä päivänä ovisplussasta ja siirto siitä kahden päivän päästä, 5 päiväinen blasto siirrettiin. Laadusta en kysynyt, en jaksa sitä nyt stressaamaan alkaa, mulle riittää se, että sulatuksesta selvisi ja on hengissä <3 Ja vielä kaksi pakkasessa, huikean hyvä tilanne, jos tästä ei tärppää niin pääsee vielä piinailemaan. Harmittaa vaan, kun on kesäkiloja tullut pari kappaletta, vaikka piti pikemminkin laihduttaa nyt kesän aikana viimeiset pari ylimääräistä kiloa :ROFLMAO: ! No en jaksa sitäkään stressata, nämä on pieniä harmeja ja näillä kiloilla raskauduin viimeksikin..

Tsemppiä muillekin piinailijoille <3 Käynnistetään nyt plussajuna loppukesälle! <3

• Tykkää
Reactions: Mikkis
Tsemppiä piinailijoille, toivottavasti saadaan pian plussia!

Mulla alkaa menkat todennäköisesti ma-ke ja siitä sitten alkaa meidän eka ivf! Soittelin maanantaina oysiin kun kotiin tulleessa kirjeessä oli alkuperäinen ajoitus ihan pielessä, että saanhan alkaa pistämään kun kuukautiset alkaa ja vihreää valoa näytettiin! Eli tosi toimiin siis ensi viikolla.

Kuinka monta päivää alkioita yleensä kasvatellaan ennen tuoresiirtoa?

Heissan! Varoitus, tästä tulee piiitkä kirjoitus. :):coffee:

Olen pitkään seurannut tätä palstaa, mutta aiemmin ei ole oikein ollut fiilistä kirjoitella mitään. Ajattelin nyt sitten vihdoin varovaisesti aktivoitua. Pientä esittelyä tähän alkuun. Olen 34-v ja mies 45-v. Miehellä on aikuiset lapset jotka asuneet jo vuosia omillaan. Ollaan noin 3-4 vuotta yritetty saada tulosta luonnollisesti, mutta tässä sitä nyt ollaan. Kaksi vuotta sitten tapahtui ihme ja tein postiivisen raskaustestin. Olin juuri samalla viikolla ottanut ensimmäisen kerran yhteyttä kunnalliseen terveyskeskukseen ja kysellyt mahdollisuuksista päästä tutkimuksiin. Sain silloin ohjeeksi ottaa yhteyttä syksymmällä kun gynekologi oli kesätauolla.

Syksyllä 2018 otin yhteyttä ja siitä alkoi meidän lapsettomuushoitojen tarina. Sain vihdoin ajan gynelle 11/2018. Gyne pyysi odottamaan 07/2019 asti sponttaania raskautta ja ottaamaan yhteyttä tämän jälkeen mikäli raskautta ei ole kuulunut. Raskautta ei kuulunut ja odotin elokuun 2019 alkua kun kuuta nousevaa. Miehen sperma tutkittiin tässä vaiheessa. Minulla on kierto säännöllinen ja miehen spermatutkimuksesta ei selvinnyt mitään ihmeellistä. Diagnoosiksi saimme selittämättömän lapsettomuuden. Sain letrot käyttöön syksyllä 2019 ja ihmettelinkin, että miksi koska kk-kierto on säännöllinen. Letrojen käyttöä seurattiin yhden kierron ajan. Seuraavan kierron jälkeen lopetin letrot niiden sivuoireiden takia. Soitin uudestaan terkalle ja pyysin päästä tarkempiin tutkimuksiin. Tässä vaiheessa gyne oli jäänyt sairaslomalle ja sain lähetteen yksityiselle. Yksityiseltä sain hoitosuositukseksi suoraan IVF hoidot. Päätöksen hoitoonpääsystä teki kuitenkin kunnallinen ylilääkäri gynen ollessa sairaslomalla. AH tätä julkisen puolen kankeutta.

Saatiin vihdoin aika Taysiin 02/2020. No. Käytiin Thaimaassa lomalla ennen tätä ja matka aiheuttikin sitten 4kk karenssin, sillä alueella on havaittu Zika-virusta eikä ne tee kunnallisella puolella hoitoja ilman karenssia. Sitten tulikin korona. :D Suunnittelukäynti sovittiin helmikuun käynnillä huhtikuulle, kun koronasta ei ollut vielä tietoa. Kuvittelin, että ne peruvat sen ajan, mutta olivat unohtaneet peruuttaa. Sovittiin silloin, että aloitetaan pitkällä kaavalla sitten kun on sen aika. Eivät osanneet silloin sanoa muuta kun, että odotelkaa rauhassa soittoa. Toukokuussa oli uutinen, että Tays jatkaa kevyemmillä hoidoilla ja kysyin, että voidaanko kokeilla inseminaatiota.EIvät lähteneet sitä kokeilemaan vaan pyysivät odottamaan IVF hoitojen alkuja. Pyysivät kuitenkin ilmoittamaan koska kuukautiset alkaa kesäkuussa. Sain soiton 23.6. että nyt jatkavat hoitoja ja meidän vuoro olisi syyskuussa. Parahdin ääneen että vasta silloin! Kerroin, että olin saanut toukokuussa käskyn ilmoittaa koska kk alkaa kesäkuussa. Tästä soittajalla ei ollut tietoa joten suostui sitten siihen, että ilmoittelen jos ne alkaa ennen kesätaukoa. Tekevät sen perusteella päätöksen, että aloitanko heinäkuussa vai vasta elokuussa. Kuukautiset alkoivat seuraavana päivänä. Sain luvan aloittaa Synarelan suihkuttelut kp 19. Nyt olen käyttänyt sumutetta 2 viikkoa ja 4 päivää. Perjantaina on nollaultra ja piikitykset aloitan loppu viikosta. Mistään lääkemerkeistä ei ole mitään hajua, ehkä perjantaina kuulen lisää.

Synarelan käytöstä on havaittu sivuoireina armoton väsymys ja välillä havaittu myös pientä hermojen kiristystä.:ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: vauvameille
Kiitos paljon vastauksistanne. Enpä ollut aikaisemmin edes kuullut era-testistä. On toi kyllä tarkkaa hommaa ja ihan mahtavaa että on tuollainen testi, millä saa noin tarkkaa lisätietoa.

Edelleen kyllä nyt häiritsee, että oikeastaan kaikilla on tuntunut luget alkaneen 5 päivää ennen siirtoa. Täytyy toivoa, että nyt osuu vielä paremmin

• Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
@vauvameille jotenkin mä aina haluaisin uskoa, että ne lääkärit tietää mitä tekee ja olis joku syy aina siellä takana, että miksi tehdään tietyllä tavalla. Ja tässä vuosien mittaan oon huomannut, että ihan hoitolinjoilla on jopa lääkärien välillä eroa. Yksi mun gyne sanoikin kerran, että tää hedelmällisyyslääketiede on moneen muuhun lääketieteen haaraan nähden niin nuori ala, että tietoa tulee hirveällä vauhdilla lisää ja toisaalta kaikesta ei vielä ole niin paljon kokemusta, tutkimusta ja näyttöä.

Ja tuosta lugesta vielä; mun klinikalla tosiaan aina tuo 5 pvä ennen siirtoa ja ovat todella, todella painokkaasti aina tähdentäneet että se pitää ehdottomasti olla noin. Sanoivat kerran jopa että jos unohdan aloittaa luget aikataulun mukaan, niin siirtoa ei kannata edes tehdä. Mutta ei tää tarkoita, että sun kohdalla olisi välttämättä sama juttu. Mutta kannattaahan tuo ottaa puheeksi!

@vauvameille mullakin aloitettiin luget kp 12 ja blaston siirto oli kp16. Eli ihan samanlailla kuin sulla. Ja negahan siitä tosiaan tuli. Täytyy varmaan ens kerralla kysyä, voisko jotain tehdä toisin...

On tässä tullut mieleen, että olikohan vähän turhan aikaisin siirtopäivä, kun oma kierto on yleensä pitkä ja ovulaatio tulee normaalissa kierrossa myöhään (ko 17-18). Tosin lääkkeellisessä siirrossahan ei mitään ovulaatioita ole ja koko kierto muutenkin keinotekoinen, mutta silti ajatuksissa on käynyt että oisko mun kohtu ollut "valmiimpi" myöhemmin... ERA-testi sen kertois, jos vaan raaskisi siihen mennä.

@Mikkis ja @odotuksenodotus tsemppiä teille piinailuun! Hirveän tutun kuuloisia oireita, itselläkin oli pahoinvointia, vatsakipua, turvotusta jne. Rinnat aivan järkyttävän paisuneet ja piinapäivien edetessä vatsakin turposi. Mutta nestettähän se vaan sitten oli. Tosiaan, jos ei ois tiennyt ettei raskausoireet vielä voi olla kyseessä niin ois hyvin voinut kuvitella että sitä se on... enkä tosiaan valitettavasti ollut sitten raskaana.

Tässä tätä välikiertoa vietellään, oon käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta kun ei ole mitään ihmeempää nyt tapahtunut niin ei oo jaksanut kommentoida :) Menkat pitäis alkaa ensi viikolla, sit taas voi ilmoittautua uuteen alkionsiirtoon. Toivottavasti tulee menkat ajallaan....

@Coconutt tervetuloa keskustelemaan! Ja kylläpä siellä on vaikeaa ollut hoitoonpääsy! :rolleyes: Odottelua tää kyllä tuntuu olevan enimmäkseen, lapsettomuushoidoissa oleminen siis. Välillä jotain tapahtuu ja sitten taas odotellaan... kärsivällisyyttä kyllä kysyy tämä taival.

Käsitinkö siis oikein, että teit positiivisen raskaustestin mutta raskaus ei siis jatkunut pidemmälle enää..? :(
Tsemppiä kuitenkin hoitoihin, toivottavasti kaikki menee hyvin!

• Tykkää
Reactions: Coconutt
@MyMa kyllähän lääkärit tietävät tietysti paljon paremmin kuin minä, joka ei ole alaa opiskellut, mutta tuntuu, että julkisella puolella herkästi noudetetaan tiettyä "kaavaa" ja hoito ei ole kovin räätälöityä.
Ja se mikä tässä vaivaa erityisesti on se, että kun kävin viimeksi kp 12 ultrassa niin alkion siirtoajanhan saa vasta jälkikäteen kun biologi päättää ultran perusteella sopivan ajan. Sainkin sitten samana päivänä viestin, että aloita luget VÄLITTÖMÄSTI ja ota ehdottomasti 3 tablettia päivän aikana. Päivähän oli tässä kohdassa jo melko pitkällä. Niin jäi sellainen olo, että lääkkeen aloituksen kanssa tuli liian kiire ja siirto haluttiin pois alta ennen viikonloppua.

Tavallaan tämä luo vähän nyt toivoa, että ensi kerralla on mahdollista tehdä jotain eri tavalla, jos se olisi se meidän puuttuva palanen. Ja kyllähän se särähtää korvaan, että kaikilla tuntuu olevan tuo aloitus 5 päivää ennen siirtoa.

Nyt onneksi kp14 tulee osumaan perjantaille, joten en usko, että yrittävät niin aikaisin siirtoa. Näin ollen
siirto olisi aikaisintaan kp17, jolloin lääke myös ehditään aloittaa aikaisemmin. :) Jännä nähdä määräävätkö lääkkeet aloitettavaksi aikaisemmin.

@Tuutikki84 toivottavasti tulee menkat ajallaan. Itselläni päättyi juuri välikierto ja tuo odottelu oli
todella tympeää. Varmasti sinunkin kannattaa ottaa puheeksi tuo lugen aloitus ajankohta. :)

• Tykkää
Reactions: Tuutikki84
vierailija
@Coconutt tervetuloa keskustelemaan! Ja kylläpä siellä on vaikeaa ollut hoitoonpääsy! Odottelua tää kyllä tuntuu olevan enimmäkseen, lapsettomuushoidoissa oleminen siis. Välillä jotain tapahtuu ja sitten taas odotellaan... kärsivällisyyttä kyllä kysyy tämä taival.

Käsitinkö siis oikein, että teit positiivisen raskaustestin mutta raskaus ei siis jatkunut pidemmälle enää..?
Tsemppiä kuitenkin hoitoihin, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Kiitos tsempeistä. Tein positiivisen testin heinäkuussa 2018. Olin soittanut saman viikon maanantaina terveyskeskukseen että päästäänkö hoitoihin ja perjantaina tajusin, että menkat on 8 päivää myöhässä. Lauantaina oli yhdet pippalot ja tein varmuuden vuoksi testin. Se olikin sitten positiivinen. Lähdettiin seuraavalla viikolla Norjaan lomareissulle ja siellä alkoi hirveä mahakipu ja se meni sitten kesken sielä.

• Surullinen
Reactions: Tuutikki84
Kiitos tsempeistä. Tein positiivisen testin heinäkuussa 2018. Olin soittanut saman viikon maanantaina terveyskeskukseen että päästäänkö hoitoihin ja perjantaina tajusin, että menkat on 8 päivää myöhässä. Lauantaina oli yhdet pippalot ja tein varmuuden vuoksi testin. Se olikin sitten positiivinen. Lähdettiin seuraavalla viikolla Norjaan lomareissulle ja siellä alkoi hirveä mahakipu ja se meni sitten kesken sielä.
@Tuutikki84

Tämä oli siis vastaus Coconuttilta

Täällähän on keskusteltu paljon parina päivänä, kun en ole käynyt lukemassa. Ollaan oltu aktiivilomalla ja hoidot mukavasti unohtuneet. Teki kyllä hyvää! Vaikkakin Synarela-sumuttelut alkoivat tiistaina. Oikeasti olisi pitänyt aloittaa vasta keskiviikkona mutta näin lomalla päivät meni vähän sekaisin.. :D No, toisaalta sumuttelu piti aloittaa kp21 ja se oli minulla joko tiistai tai keskiviikko, kun edellisen hoitokierroksen jälkeen oli vaikeaa tietää mikä se kp1 on. Menkat alkoivat niin ”hivuttamalla”. @Coconutt aloitit sumuttelut kp19, joten ei varmaan haittaa, että ehkä aloitin vähän ajoissa. Ja tsemppiä ekaan hoitoon! Minulla sumut aieheuttaa unettomuutta, yöllä ei mitenkään meinaa saada nukuttua ja uni ei meinaa tulla. Olen muutenkin huono nukkuja, joten saa sitten pyöriä sängyssä urakalla.

Ollaan yksityisellä ja minua ihmetyttää, että kun jo neljä hoitoa on mennyt niin huonosti niin mistään Era-testeistä tms. ei ole puhuttu. Myöskään minulla ei ole ollut mitään ”ylimääräisiä” ovitrelle tms. pistoksia. Vasta-ainetestit tein ja ne oli ok. Niihinkin lääkäri totesi, että ei niistä ole mitään tutkimusnäyttöä mutta voihan ne varmuuden vuoksi tehdä. Kun kysyin Dhea-hormonista, lääkäri sanoi, että senkään hyödystä ei ole tutkimusnäyttöä. Ja minusta jossain toisissa hoitopaikoissa sitä käytetään paljon.

Toivottavati @Mikkis hurjat oireesi johtuu raskautumisesta. Nyt tuntuu, että otan kyllä kaikki maailman oireet, jos raskautuminen vain onnistuis. Ja olen maailman onnellisin jokaisesta pahoinvoinnin tunteesta.. Voi olla, että ääni kellossa muuttuis, jos se toteutuis.

Tsempit vielä ihan kaikille!