Onnea kaikille plussanneille,
@Tuutikki84 toivottavasti plussasi vahvistuu, erityisesti toivon sinulle onnellista raskautta nyt, ollaan saman ikäisiä, joten mulla on jotenkin semmoinen taikausko nyt päällä, että toivon sinulle pitkän matkan jälkeen plussaa, se tuo myös toivoa omaan tilanteeseen!
Mä olen luottanut PC:n liuskoihin, eivät ne superherkkiä ole ja joillakin nykyään viivanpaikkaa näyttää, mutta mulla on semmoinen olo nyt omista testailuista, että se näyttää herkästi mataliakin hcg arvoja, eli se harmaa viivanpaikka tulee siitä. Koska silloin kun hcg on ollut <2, se on mulla ollut kyllä ihan blanko, mut näytttää herkästi esim. Pregnylin häntiä hyvin pitkään. Myös apteekin omia sinisiä puikkotestejä kehutaan. RFSU tahtoo näyttää punaistakin viivaa virheellisesti, en tiedä mihin epäpuhtauksiin se reagoi, mut mullakin on kokemusta asiasta.
Mun kuukauden tauko PAS:ssa venyi nyt kahdeksi kierroksi sitten, koska TSH oli yllättäen koholla. Odotellaan vielä tämän kierron loppuun, jotta voin testata ettei ole noussut. Jos se on edelleen koholla, tarkoittanee lääkityksen aloittamista. Se vois selittää järjettömän väsymyksen ja vetämättömyyden, jonka oon kyllä laittanut PAS-pettymysten ja raksan piikkiin. Toisaalta voisin nukkua 9-10 t yöunet ja päiväunet ja silti oon koko ajan väsynyt, että jotenkin oon ihmetellytkin, että miksei tämä väsymys mene ohi nukkumalla. Lisäksi liikun suht paljon ja pyrin syömään terveellisesti, ja silti oon våsyneempi kuin koskaan. Ferritiinikin on hyvässä nousussa. Meillä ei ole kilpparitauteja suvussa joten sitä oon ihmetellyt, että mistäs tämmöinen oikein tulis. Toisaalta psoriaasia ja reumaa löytyy lähipiiristä, että kai nämä autoimmuunitaudit menee suvussa kuitenkin.
Onko kellään tietoa kauanko tyroksiinia pitää syödä, että kannattaa jatkaa hoitoja? Eli kauanko arvojen pitää olla normaalit vai seurataanko oloa? Mulla on siis PAS tulossa, eli omien munasolujen laatu ei nyt tähän vaikuta. Oon yrittänyt miettiä, että onkohan kesän PAS:t epäonnistuneet tämän kilpparilöydöksen vuoksi. Toisaalta ei se kiinnittymiseen varmaan vaikuta, niitä hormoneja tarvitaan kai vasta alkion kasvuun ja sitten tietysti munasolujen kehittymiseen, eli esim. uutta IVF:aaa ei varmaan kannattais aloittaa ennen kuin olis muutama kuukausi ollut lääkityksellä? Ei sillä että uutta IVF:aa harkittaisiin. Ei jaksaisi lähteä siihen hommaan. Se henkinen puoli siinä on raskas ja se hirveä rahan meno. Mä oon tosi hyvin niitä hormonien vaikutuksia kestänyt eikä itse toimenpide ole minusta kummoinen, kun on hyvät lääkkeet. Mutta se stressi kuinka monta tulee, hedelmöittyykö, tuleeko toppeja, pääseekö tuoresiirtoon, pakastetaanko jne. Huh, tulee "trauma"muistoja edellisistä, 5 IVF:aa meille on tehty. Musta tuntuu että nyt saa riittää, kokeillaan tämä viimeinen alkio vielä ja sitten jään taka-alalle tsemppailemaan muita omilla poluillaan. Palailen asiaan, kun kilpirauhashommat on katsottu ja siirron aika on, todennäköisesti marraskuussa. Toivotaan ettei korona sotke meidän kenenkään toiveita