IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ihan uskomatonta. Menin testaamaan vaikka olin meinannut etten tee niin. Kuitenkin sorruin. Eilen oli testeissä haamuviivoja, jotka näki jos purki testin että muovi-ikkuna ei ollut heijastamassa. Tänään apteekin omalla selvä vaaleanpunainen viiva, ei tarvi enää edes ottaa lasia pois että näkyy! ! Tuli testiajalla heti.
maha ollut menkkamaisesti kipeä. Kiristystunne puuttuu, mutta ihme vatsankouristukset iskee välillä ja sit joutuu juosta vessaan kakkosasialle. Ei mun mahalle tyypillistä muulloin ku silloin kun on menkat.
on toiveikas olo! Oispa nyt muu ku kemiallinen! En kyllä kemiallisessa ole tällaisia ikinä saanut kuin tämän aamun viiva. Muok. Ja nyt siis pp9.
Ihanaa, varovaiset onnittelut! :) <3
 
  • Tykkää
Reactions: Liiby
Ihan uskomatonta. Menin testaamaan vaikka olin meinannut etten tee niin. Kuitenkin sorruin. Eilen oli testeissä haamuviivoja, jotka näki jos purki testin että muovi-ikkuna ei ollut heijastamassa. Tänään apteekin omalla selvä vaaleanpunainen viiva, ei tarvi enää edes ottaa lasia pois että näkyy! ! Tuli testiajalla heti.
maha ollut menkkamaisesti kipeä. Kiristystunne puuttuu, mutta ihme vatsankouristukset iskee välillä ja sit joutuu juosta vessaan kakkosasialle. Ei mun mahalle tyypillistä muulloin ku silloin kun on menkat.
on toiveikas olo! Oispa nyt muu ku kemiallinen! En kyllä kemiallisessa ole tällaisia ikinä saanut kuin tämän aamun viiva. Muok. Ja nyt siis pp9.
Varovaiset onnittelut @Liiby ! Toivotaan viivalle vahvistumista :love:

Mäkin ajattelin uskaltaa testata ekan kerran huomenna. En taaskaan yhtään osaa tulkita omaa oloa, koska ainahan oon ollut varma että oon raskaana ja silti en oo ollut... yöhikoilu on jatkunut joka yö, enää ei onneks päivällä hikoiluta niin paljon. Tänään jopa palelsi :D
 
On muuten kyllä tosi hiljaista tällä palstalla nykyään...
Mieki täältä sivusta huutelen, että niin on. Harmi, että kevään korona vaikutti niin paljon hoitoihin. Ite ehdin just käyä toisen icsin maaliskuussa ennen ko hoidot tauotettiin, sieltä onneksi tärppi kävi, mutta vertaistuki seuraa on ollu vähän saatavilla nyt raskausaikana. Edelleen luen tätä keskustelua päivittäin.

Kovasti Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia alkioille!

T. Jonxu rv 32+1
 
@Tuutikki84 kuulostaa hyvältä!! Jospa nyt tulisi sulle plussa!

joo hiljaista on palstalla..

No täällä viivat lakkasi vahvistumisen. Digissä tänä aamuna kyllä tulos raskaana 1-2. Nyt pp12 on 4+0, jos siellä joku kyydissä on. Mutta vähän mietityttää. Viivat on siis ihan selviä, apteekin omassa testissä herkkyys 10 ja pregcheckissäkin, jossa herkkyys 25, mutta viivat on vaaleanpunaisia eikä ole tänään eilistä tummempia. Mietityttää kovasti et onko sittenkä kaikki ok. Eikö viivat pitäs olla jo kunnon punaisia viivoja? Ehkä mun pitää nyt odottaa loppuviikon verikoetta ja lopettaa viivojen tuijottelu. Se on kyllä ihan maanista.
 
@Tuutikki84 kuulostaa hyvältä!! Jospa nyt tulisi sulle plussa!

joo hiljaista on palstalla..

No täällä viivat lakkasi vahvistumisen. Digissä tänä aamuna kyllä tulos raskaana 1-2. Nyt pp12 on 4+0, jos siellä joku kyydissä on. Mutta vähän mietityttää. Viivat on siis ihan selviä, apteekin omassa testissä herkkyys 10 ja pregcheckissäkin, jossa herkkyys 25, mutta viivat on vaaleanpunaisia eikä ole tänään eilistä tummempia. Mietityttää kovasti et onko sittenkä kaikki ok. Eikö viivat pitäs olla jo kunnon punaisia viivoja? Ehkä mun pitää nyt odottaa loppuviikon verikoetta ja lopettaa viivojen tuijottelu. Se on kyllä ihan maanista.
Jokaisella nousee hcg omaan tahtiin ja se pitoisuus tuplaantuu joka toinen päivä, eli ei tummene päivä päivältä. Voithan pyytää labraan hcg lähetteen vaikka tälle päivää ja käyt sitten testipäivänä niin huomaat miten lähtee nousee :) näin tein pas kohdalla, kun edellinen +oli epämääräinen raskaus,hcg nous huonosti ja jouduin ramppaa sairaalassa. Sain mielenrauhan sit siitä että hcg arvo oli kohdillaan ja nous oikein..
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84 ja Liiby
Menin sitte vielä iltapäivästä testaamaan, missä lie psykoosissa. Ollut tosi etova olo taas nyt monta tuntia ja alavatsalla menkkamaista juilintaa. Iltapäivän pisu oli paljon laimeampi kuin tuo aamun pissa, joka oli väriltään ihan tumma mutta josta testasin hailean viivan, mutta tästä laihan näköisestä pissasta tulikin nyt tummin mahdollinen viiva, vaikka päiväpissa olikin. Melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Nyt lopetan tämän älyttömän testauksen ja odotan loppuviikon verikoetta! Hulluksihan tässä tulee. Jotenkin tästä aaltoilevasta olosta tulee se fiilis, että ihan kuin hcg tulis jotenkin verenkiertoon purskeina. Kuvittelen vaan varmaan! Mutta se on siis miltä tämä tuntuu itsestä.
 
@Liiby vaikuttais siltä, että hcg ei siis nouse tasaisesti vaan "sykäyksittäin" :) tai sitten ehkä testit ei oo ihan tasalaatuisia. Toivottavasti veritestissä on hyvät lukemat!

@jonxu kiitoksia tsempeistä ja hyvää viimeistä raskauskolmannesta :love: harmi, ettei sulla ole nyt oikein vertaistukea täällä. Seurailen välillä tota Alkionsiirrosta plussanneet -keskustelua ja sielläkin lähes kaikki on tosiaan jo synnyttäneet, ja keskustelu siten hiljennyt. Toivottavasti nyt täältä tulis plussanneita sinne puolelle pikkuhiljaa...

Mä en testannutkaan tänään, koska oli aamulla niin kiire ja nyt illalla en pysty pidättelemään niin kauan että ois järkeä testata. Joten huomenna aamulla sitten.

Testeistä vielä sen verran, että mitkä testit on teidän kokemuksen mukaan luotettavimpia? Mä oon käyttänyt noita Onestepin 10 -herkkyisiä halpistestejä, ja aloin miettiä että onkohan ne miten luotettavia..? Jostain nettikeskusteluista luin, että jotkut ei luota niihin, osa taas kokee niiden olevan ihan ok. Clearbluen testit on varmaan hyviä kyllä, mutta ne on vähän kalliita. Mites muut merkit, RFSU ja apteekin omat testit jne?
 
Onnea kaikille plussanneille, @Tuutikki84 toivottavasti plussasi vahvistuu, erityisesti toivon sinulle onnellista raskautta nyt, ollaan saman ikäisiä, joten mulla on jotenkin semmoinen taikausko nyt päällä, että toivon sinulle pitkän matkan jälkeen plussaa, se tuo myös toivoa omaan tilanteeseen! :love: Mä olen luottanut PC:n liuskoihin, eivät ne superherkkiä ole ja joillakin nykyään viivanpaikkaa näyttää, mutta mulla on semmoinen olo nyt omista testailuista, että se näyttää herkästi mataliakin hcg arvoja, eli se harmaa viivanpaikka tulee siitä. Koska silloin kun hcg on ollut <2, se on mulla ollut kyllä ihan blanko, mut näytttää herkästi esim. Pregnylin häntiä hyvin pitkään. Myös apteekin omia sinisiä puikkotestejä kehutaan. RFSU tahtoo näyttää punaistakin viivaa virheellisesti, en tiedä mihin epäpuhtauksiin se reagoi, mut mullakin on kokemusta asiasta.

Mun kuukauden tauko PAS:ssa venyi nyt kahdeksi kierroksi sitten, koska TSH oli yllättäen koholla. Odotellaan vielä tämän kierron loppuun, jotta voin testata ettei ole noussut. Jos se on edelleen koholla, tarkoittanee lääkityksen aloittamista. Se vois selittää järjettömän väsymyksen ja vetämättömyyden, jonka oon kyllä laittanut PAS-pettymysten ja raksan piikkiin. Toisaalta voisin nukkua 9-10 t yöunet ja päiväunet ja silti oon koko ajan väsynyt, että jotenkin oon ihmetellytkin, että miksei tämä väsymys mene ohi nukkumalla. Lisäksi liikun suht paljon ja pyrin syömään terveellisesti, ja silti oon våsyneempi kuin koskaan. Ferritiinikin on hyvässä nousussa. Meillä ei ole kilpparitauteja suvussa joten sitä oon ihmetellyt, että mistäs tämmöinen oikein tulis. Toisaalta psoriaasia ja reumaa löytyy lähipiiristä, että kai nämä autoimmuunitaudit menee suvussa kuitenkin.

Onko kellään tietoa kauanko tyroksiinia pitää syödä, että kannattaa jatkaa hoitoja? Eli kauanko arvojen pitää olla normaalit vai seurataanko oloa? Mulla on siis PAS tulossa, eli omien munasolujen laatu ei nyt tähän vaikuta. Oon yrittänyt miettiä, että onkohan kesän PAS:t epäonnistuneet tämän kilpparilöydöksen vuoksi. Toisaalta ei se kiinnittymiseen varmaan vaikuta, niitä hormoneja tarvitaan kai vasta alkion kasvuun ja sitten tietysti munasolujen kehittymiseen, eli esim. uutta IVF:aaa ei varmaan kannattais aloittaa ennen kuin olis muutama kuukausi ollut lääkityksellä? Ei sillä että uutta IVF:aa harkittaisiin. Ei jaksaisi lähteä siihen hommaan. Se henkinen puoli siinä on raskas ja se hirveä rahan meno. Mä oon tosi hyvin niitä hormonien vaikutuksia kestänyt eikä itse toimenpide ole minusta kummoinen, kun on hyvät lääkkeet. Mutta se stressi kuinka monta tulee, hedelmöittyykö, tuleeko toppeja, pääseekö tuoresiirtoon, pakastetaanko jne. Huh, tulee "trauma"muistoja edellisistä, 5 IVF:aa meille on tehty. Musta tuntuu että nyt saa riittää, kokeillaan tämä viimeinen alkio vielä ja sitten jään taka-alalle tsemppailemaan muita omilla poluillaan. Palailen asiaan, kun kilpirauhashommat on katsottu ja siirron aika on, todennäköisesti marraskuussa. Toivotaan ettei korona sotke meidän kenenkään toiveita :love:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Tuutikki84 ja MyMa
@Tupsuli kiitos kauniista sanoista ja toivotuksista <3 mäkin niin toivoisin että tällä kertaa tärppäis. Mutta keskiviikkona Onestepin testi näytti edelleen vain viivanpaikkaa, tänään taas en yksinkertaisesti jaksanut aamulla alkaa testata. Päätin että huomenna käytän Clearbluen herkän testin ja jos se on nega niin sitten se on nega. Maanantaina on virallinen testipäivä, mutta blasto pitäis kyllä näkyä jo pp11, jos se on kiinnittynyt. Vähän pelottaa, että ne Onestepin viivanpaikat oli vaan testin ominaisuus... :(

Tuosta tyroksiinista, se on aika yksilöllistä miten nopeesti se vaikuttaa niin että TSH laskee tarpeeksi alas. Mulla muistaakseni kuukauden sisään arvot oli laskeneet tarpeeksi hyvin, että päästiin hoitoihin (viime syksynä). Toivottavasti saat arvot pian kohdilleen! Ja ettei korona enää sotkis suunnitelmia. Sitä tässä vähän itsekin pelkään.

Kiitos testikokemusten kertomisesta, taidan tästä lähtien jättää nuo nettikauppojen testit sikseen ja käydä ostamassa apteekista testit. Clearbluen testeihin oon luottanut ovulaatiotestaamisessa, ne aina näytti ovulaation ajallaan, kun taas Onestepin ovulaatiotestiliuskat näytti aika hailakkaa silloinkin kun CB:n mukaan oli melkein jo LH-huippu. Joten ehkä se jostain kertoo... :unsure:
 
vierailija
Tuutikki myös Pregchekin ovistestit toimivat hyvin. Jos on lh-huippu niihin tulee räikeä plussa, varmistan kyllä asian aina digillä myös. Taasen RFSU:n ovulaatiotesti näyttää aina vaan hentoa viivaa..

Nytkö hyvältä ja positiiviselta testi näyttää, kyllä sinä raskaana olet
Muistatko monta päivää oviksen jälkeen sulle siirrettiin blasto? (Eiks blasto ole noin 5-päiväinen alkio?). Ja oliko sulla luonnonkiertoon vai lääkkeelliseen?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Tuutikki84 mulla oli joskus Onesteppejä, testasin niillä ja PC:lla rinnakkain, postasin joskus tännekin kuvan. Eli PC näytti jo selvää punaista haamua, kun "herkempi" OS oli aivan blanko. Eli minun kokemuksen mukaan OS ei ole oikeasti kovin herkkä ja PC taas on mulla näyttänyt hentoa haamua silloin, kun veressä on ollut 5-15 hcg:a, vaikka sen herkkyys pitäis olla 20 tai 25? Mulla on köytössä PC:n ovistestit, ne on ihan toimivia. Mulla on vahva LH piikki, joka näkyy niillä positiivisena jopa 2-3 päivää. Tunnistan piikin siitä, että ovistesti tummuu heti tummanpinaiseksi kun neste menee testialueelle. Jos lh piikkiä ei ole vielä, testi saattaa > 5 min päästä olla jo aika tumma, mutta ei koskaan tummempi kuin kontrollviiva. Eli mulla lh-piikissä tulee musta viiva heti (eli selvästi nopea reaktio testissä) ja se on tosiaan tummempi kuin kontrolli. Ja varmistan vielä digillä. Kannattaa ostaa aina samoja testejä niin oppii tuntemaan sen testin ominaisuudet ja oman kropan, mä joskus alotin näillä ja oon aina näitä käyttänyt. Monet kehuu rfsu:a ja muitakin, en ole muita käyttänyt. Mä niin toivon, että sieltä tulis nyt se plussa sinulle :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Tuutikki myös Pregchekin ovistestit toimivat hyvin. Jos on lh-huippu niihin tulee räikeä plussa, varmistan kyllä asian aina digillä myös. Taasen RFSU:n ovulaatiotesti näyttää aina vaan hentoa viivaa..

Nytkö hyvältä ja positiiviselta testi näyttää, kyllä sinä raskaana olet
Muistatko monta päivää oviksen jälkeen sulle siirrettiin blasto? (Eiks blasto ole noin 5-päiväinen alkio?). Ja oliko sulla luonnonkiertoon vai lääkkeelliseen?
23.9 ovisplussa ja 5 päivänen siirrettiin sit 29 päivä. Ja sit kysillä ainaki laskevat että ovis tapahtuu 2 vuorokauden kuluttua ovisplussasta.
Omaan kiertoon siirrettiin, ainoana lääkkeenä ollu nyt Terolutit.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Täällä hcg arvo pp14 oli 144. Kuulemma viitearvoissa, mutta omaan korvaan matala. Viimeksi onnistuneessa raskaudessa pp13 jo arvo oli yli 500.
huokaus.. saman ikäinen 2 pv ikäisen alkion siirto oli silloinkin, joten en vaan voi olla vertaamatta.. ensi viikolla hcg kontrolli. :/
 
Täällä hcg arvo pp14 oli 144. Kuulemma viitearvoissa, mutta omaan korvaan matala. Viimeksi onnistuneessa raskaudessa pp13 jo arvo oli yli 500.
huokaus.. saman ikäinen 2 pv ikäisen alkion siirto oli silloinkin, joten en vaan voi olla vertaamatta.. ensi viikolla hcg kontrolli. :/
Viitearvoissa kuitenkin, älä huoli vielä <3 tärkeintä että lähtee tuplaantumaan. Mulla oli pari vuotta sitten samoihin aikoihin hcg 46 vai 49, eli matala ja menikin kesken, oli jotenki epämääräinen raskaudenalku..
 
  • Tykkää
Reactions: Liiby
Tulen mukaan jännittää kun toivottavasti Liiby ja Nytkö alkaa viivat vahvistuu/arvot nousemaan. Ja oliko Tuutikki84 vielä samassa :)

Yritän myös tulla mukaan vilkastuttamaan keskustelua.

Seuraavaksi omaanapaa....
Perjantaina oli siirto omaan kiertoon, ja taisi olla 4-päiväinen alkio. Tavallaan tuntuu, että nyt voisi onnistua, mutta en tiedä haluanko. Siis ehkä tähän on jo "tottunut" ettei onnistu, ja toisaalta pelottaa se muutos mitä se tuo tullessaan. Entä jos se ei ollutkaan tarkoitettu ja siten huono idea.
Ja sitten on vielä liuta typeriä syitä, eli sitten ei voi korkata pulloa shampanjaa (mulla olisi tässä loppuvuonna pari syytä, milloin ajattelin korkata pari pulloa :D)

Mut joo, virallinen testipäivä siis 23.10. Todennäköisesti käyn kyllä jo 22.10. logisten syiden vuoksi, ja mulla kierron mukaan pitäis menkat alkaa 20.10., joten jos ei kiinnity, niin alkaa aivan varmasti puskemaan läpi jo aiemmin.

Niin ja Sabriiinalle en itse(kään) olisi ikinä pelkillä noilla tikkutesteillä saanut ovis+ kiinni. Sen takia siirryin käytännössä täysin noihin hymynaamoihin. Ja mulla näyttäs olevan hämmentävän säännöllinen kierto nykyisin (sillointällöin olevia poikkeuksia lukuunottamatta).

Mitäs muille kuuluu? Onko sitä listaa enää kukaan päivittänyt?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84

Yhteistyössä