IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

vierailija
Riippuu varmasti siitä missä päin olet hoidoissa. Tutkimuksissa menee oma aikansa, kannattaisi varmaan miehen valmiiksi käydä yksityisellä antaa siemennestenäyte, naisella valmiina olla papa jos ei oo vähään aikaan katsottu, kilppariarvot, AMH-arvo sekä molemmilta sukupuolitauti testit. Näissä vastauksissa säästyy aikaa kun etukäteen on katsottu. Käytönnössä ensikäynnillä jää sitten naisen ultra, toki perusterveys kysellään kans.
jyväskylässä ollaan hoidoissa. Ennestään on jo yksi ics-vauva viime vuodelta. Viime vuonna ei ollut lainkaan jonoa, mutta korona on varmaan sotkenu jonkin verran. Sukupuolitautitestit ainakin pitää ottaa uudestaan, mutta muuten en sitten tiedä mitä katsotaan. Viime hoidossa mieheltä otettiin näyte samana päivänä kun oli punktio. Täytyy varmaan soitella ja ottaa selvää, mitä kannattaa olla valmiina otettuna.
 
jyväskylässä ollaan hoidoissa. Ennestään on jo yksi ics-vauva viime vuodelta. Viime vuonna ei ollut lainkaan jonoa, mutta korona on varmaan sotkenu jonkin verran. Sukupuolitautitestit ainakin pitää ottaa uudestaan, mutta muuten en sitten tiedä mitä katsotaan. Viime hoidossa mieheltä otettiin näyte samana päivänä kun oli punktio. Täytyy varmaan soitella ja ottaa selvää, mitä kannattaa olla valmiina otettuna.

Me ollaan kans! Oltiin eka yksityisellä, sieltä oli kaikki info niin päästiinaloittaa heti ensikäynnillä 2018 marraskuussa,punktio oli joulukuussa 2018. Tänä vuonna soittamalla pääs passiin,ei vaatinu käyntiä erikseen.
 
vierailija
Me ollaan kans! Oltiin eka yksityisellä, sieltä oli kaikki info niin päästiinaloittaa heti ensikäynnillä 2018 marraskuussa,punktio oli joulukuussa 2018. Tänä vuonna soittamalla pääs passiin,ei vaatinu käyntiä erikseen.
meillä ei jääny mitään mitään muuta ku siittiöitä yks olki pakkaseen, joten alusta menee koko homma mun osalta. Toivottavasti pääsis pian hoidot alottamaan☺
 
Äh kun en ole muistanut täällä käydä..Yritän tässä hieman vastailla.

@Lumitalvi joo, meillä on 3-päiväsiä alkioita, niin ne tuntuu olevan pahimpia. Pitäisi ovulaatio osua loppuviikolle, ja toki mulla on kierrot menneet silleen et ovis+ ollut ma-ke. Kevät olisi todennäköisesti muutenkin mennyt ohi töiden takia (semmonen 200 km suuntaansa alkioiden luo). Niin siis sulatus ja/tai siirto on osunut viikonlopulle.

Mutta nyt! Ehkä...Näillä näkymin pitäisi osua ovis+ joko sunnuntaille tai maanantaille (tosin ei sekään ihanteellinen).

@Hupseli mullakin pientä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja epäilen hieman myös endoa. Ei varsinaisesti koskaan tutkittu, eikä onneksi pahoja kipuja. Mulla toki varmasti ikäkin vaikuttaa.

@Sabriiiina on tää kyllä kun pitäisi kierron osua tyyliin yhdelle mahdolliselle päivälle, nopeesti hurahtaa monta kuukautta ohi.
Voihan blaaah teidänkin tilanne :(

@Tuutikki84 joo, en tiedä miksi haluaa luonnonkiertoon - tai siis joo, onnistumis% parempi ilmeisesti, mutta kun ei tässä tosiaan enää nuorene. Kovasti viimeksi kehui limakalvoa ja kun mun oma kierto toimii hyvin, noooh eipä tuo paljon lohduta :D

Tsemppiä myös @Liiby
 
@Sabriiiina ja @PumpuliNumpuli jaksamisia teille! Mä usein mietin tätä lapsettomuutta. Että se on varmasti ollut aikuiselämäni masentavin asia. Avioeronkin jouduin nuorempana kokemaan, mutta lapsettomuus ”vei voiton” siitäkin. Se on niin kokonaisvaltainen. Vaikea selittää, mutta te tiedätte varmasti.
Lapsettomuus on jotain niin sanoinkuvaamattoman musertavaa. Pärjätä voi ja normaalia elämää jatkaa, mutta tämä taakka vie voimia.
Jaksamista @Liiby sinulle myös! <3
 
Pp5 vasta menossa, mutta olen jo heittänyt kirveen kaivoon. Edellisessä hoidossa, josta siis onnistunut raskaus, kiinnittyminen oli pp4 ja siitä alkoi oireet, kuminauhamainen voimakas kiristystunne kohdussa. Nyt ei mitään. Ei yhtään mitään. Tekis jo mieli luovuttaa. Mulla on endon takia niin kiinnikkeinen alakerta, et kertakaikkiaan kaikki tuntuu siellä jos vähänkin verenkierto lisääntyy. Nyt vain meni ihan koko usko täydellisesti... miten tästä nyt sais piristettyä itsensä ylös että jaksaa vielä 1,5 viikkoa.
 
Pp5 vasta menossa, mutta olen jo heittänyt kirveen kaivoon. Edellisessä hoidossa, josta siis onnistunut raskaus, kiinnittyminen oli pp4 ja siitä alkoi oireet, kuminauhamainen voimakas kiristystunne kohdussa. Nyt ei mitään. Ei yhtään mitään. Tekis jo mieli luovuttaa. Mulla on endon takia niin kiinnikkeinen alakerta, et kertakaikkiaan kaikki tuntuu siellä jos vähänkin verenkierto lisääntyy. Nyt vain meni ihan koko usko täydellisesti... miten tästä nyt sais piristettyä itsensä ylös että jaksaa vielä 1,5 viikkoa.
Voi harmi :( mäki tunsin viime yrityksessä että ei onnistunut, menkkakivut oli niin voimakkaat. Kaikki ajatukset pyöri piinapäivissä,en saanut mietittyä mitään muuta. Mitkä teillä olisi jatkot jos nyt käy niin ettei onnistu?
 
@Sabriiiina oliko sulla lääkkeellinen vai luomukierto? Mulla lääkkeellinen.. on tää kyllä tällaista... oi voi.. surkeaa. Nämä lääkkeet vetää mielen myös alas lisää. Gonapeptyl piikki sunnuntaina aiheutti kyllä eiliselle jäätävän pahan mielen yhdistettynä oireettomuuden tajuamiseen. Ei tämä hormonihommailu tervettä ole ei.
Mulla on myös vaikea keskittyä mihinkään muuhun. Se on tosi rassaavaa. Jää kaikki hommat tekemättä. Koko ajan vaan pyörii päässä ja nyt lähinnä negatiivisia asioita.

Meillä on jäljellä vielä 1 alkio. Sen voi heti ensi kierrosta pistää lääkkeelliseen kiertoon taas, jos vaan selviää sulatuksesta.
 
@Sabriiiina oliko sulla lääkkeellinen vai luomukierto? Mulla lääkkeellinen.. on tää kyllä tällaista... oi voi.. surkeaa. Nämä lääkkeet vetää mielen myös alas lisää. Gonapeptyl piikki sunnuntaina aiheutti kyllä eiliselle jäätävän pahan mielen yhdistettynä oireettomuuden tajuamiseen. Ei tämä hormonihommailu tervettä ole ei.
Mulla on myös vaikea keskittyä mihinkään muuhun. Se on tosi rassaavaa. Jää kaikki hommat tekemättä. Koko ajan vaan pyörii päässä ja nyt lähinnä negatiivisia asioita.

Meillä on jäljellä vielä 1 alkio. Sen voi heti ensi kierrosta pistää lääkkeelliseen kiertoon taas, jos vaan selviää sulatuksesta.
Miksi teillä on lääkkeellinen kierto jos saa kysyä?
Luonnoliseen kiertoon on meillä, tukena toki luget ja kiinnityksen tukemiseen gonapeptyl. Meillä tosiaan myös ainokainen pakkasessa ja jos selviää sulatuksesta niin siirto ajoittuu lokakuun puoleenväliin.
 
@Sabriiiina lääkkeellinen kierto minulla endometrioosin takia. Uskon kyllä että tämä on oikea keino sinänsä. Mulla on useita biokemiallisia vaan ollut elämässä kun on yritetty itse näinä vuosina. Edeltävästi oli tässäkin Synarela-sumutteet endoa sammuttamassa.
Ei niistä alkioista vaan aina tiedä.. siitähän se kiinnittyminen kai enimmäkseen kuitenkin on ja varmaan parempi että se ei kiinnity millä ei olisi valmiuksia jatkaa loppuun saakka..

toivottavasti pääsette siirtoon parin viikon päästä! Teilläkin viimeinen siellä. Meinaatteko uutta hoitoa enää? Me ei näiden jälkeen. Sitten on tämä tie käyty.
 
@Sabriiiina lääkkeellinen kierto minulla endometrioosin takia. Uskon kyllä että tämä on oikea keino sinänsä. Mulla on useita biokemiallisia vaan ollut elämässä kun on yritetty itse näinä vuosina. Edeltävästi oli tässäkin Synarela-sumutteet endoa sammuttamassa.
Ei niistä alkioista vaan aina tiedä.. siitähän se kiinnittyminen kai enimmäkseen kuitenkin on ja varmaan parempi että se ei kiinnity millä ei olisi valmiuksia jatkaa loppuun saakka..

toivottavasti pääsette siirtoon parin viikon päästä! Teilläkin viimeinen siellä. Meinaatteko uutta hoitoa enää? Me ei näiden jälkeen. Sitten on tämä tie käyty.
Me päätettiin että meidän hoidot oli tässä. Tässä on edellisestä suhteesta kaksi isompaa 8 ja 11v lapset ja pas murunen nykyisen kanssa, jos viimeinen ei tärppää niin.. sanoin kyllä eilen että ehkö voisikin ajatella hoitoihin lähtöä, mutta tuntuu kaukaiselta ajatukselta. On niin rankka taipale etten tiedä kestääkö mieli sitä.
 
@Liiby toivotaan että oireet on vaan jostain syystä erilaisia... meinaatko testata milloin? Pidän peukkuja, että ois kuitenkin plussa kaikesta huolimatta :)

Mulla oli alkionsiirto maanantaina, kolmas kerta... vähän oli jo valmiiksi sellainen aika huono fiilis, jotenkin ahdisti. Itse toimenpide oli tällä kertaa vähän kivulias, lääkäri ei meinannut saada katetria kohtuun ja se teki jonkun "nipistyksen" emättimen seinämään (näin kuvasi sen itse, enkä tajunnut edes kysyä miksi) ja sitten se katetri meni sinne minne piti. Toimenpiteen jälkeen kun otettiin levitin pois niin tunsin miten verta valahti samalla ulos. Lääkäri totesi että se veri ei tuu kohdusta, ei huolta. Ei sitä onneksi paljon tullutkaan enää siteeseen.

Kerroin siitäkin että mulla on nyt ollut joinakin päivinä migreenityyppistä päänsärkyä (viime kerralla oli myös, ainakin kerran alkionsiirron jålkeen ja piti ottaa iso annos parasetamolia että lähti). Särkylääkkeiden syöminen ei kuitenkaan oo (luulisin?) kovin suositeltavaa tässä vaiheessa, ja lääkäri totesi että jos nää päänsäryt on kovin voimakkaita ja niitä on usein, niin ensi kiertoon (jos siis raskaus ei nyt ala) voisi EHKÄ kokeilla siirtoa luonnolliseen kiertoon. Ja että jos raskaus alkaa niin Progynovan annostusta voisi pienentää. Tuli vaan jotenkin sellainen fiilis, että oon hankala potilas kun valitan näistä sivuoireista, kun oonhan mä niistä maininnut useaan kertaan... tää päänsärky vissiin on eka oire mikä otetaan jotenkin vakavammin. Tosin sitäkin lääkäri kyllä kyseli, että onko mulla niskajumia, stressiä jne, että voisko ne selittää sen. Tää särky on kuitenkin ollut erilaista kuin "normaali" niskajumipäänsärky, on ollut näköhäiriöitä ym.

Mutta jos jotain positiivista, niin ei oo maha krampannut oikeastaan yhtään nyt tän siirron jälkeen, oikeastaan nyt on ihan oireeton olo. En kyllä tiiä onko se hyvä vai paha, mut ainakin erilaista kuin aiemmin :D maha kyllä oli eilen tosi turvoksissa, kuten aiemminkin... mutta katotaan nyt taas. Ensi viikolla vois alkaa testata jo vähän etukäteen.
 
@Tuutikki84 tsemppiä sulle piinapäiviin! Nämä on kyllä nimensämukaiset... olipas ikävänkuuloinen siirto, mutta pääasia että alkio kuitenkin mukaan saatiin <3 ! Minkä ikäinen alkio sulla laitetettiin? Mulla oli 2-päiväinen. Nyt kun näitä palstoja lukenut, niin tuntuu että järestään kaikille laitetaan vanhempia alkioita. Tai en tiedä kuvittelenko vaan.

täällä menkkamaisesti maha ollut kipeä, muttei kiristäviä tunteita, omalla kohdalla just niiden puuttuminen tosiaan huolettaa. Vaikka tämä tietysti on erilainen kuin se plussan tuonut kierros silloin 5 v sitten, kun oli tuoresiirto punktion jälkeen ja nyt ihan eri hormonit kuin silloin. Mutta aika vähällä odotuksella olen nyt...
Mulla on testipäivä 8.10. En tosiaan tiedä koska testaan vai käynkö vaan verikokeessa ja kuulen sit tuomion. Haluaako ylläpitää jotain illuusiota mahd pitkään.. jos testaa negan on motivaatio nolla odottaa veritestiä.
Koska sinä aiot testata?
 
vierailija
Heippa! Täällä kans jyväskylässä asutaan ja tehty nyt 3 inssiä tuloksettomina yksityisellä. Ollaan tykätty klinikasta tosi paljon ja tässä nyt sit pohditaan että kokeillaanko yksi ivf vielä yksityisellä vai siirrytäänkö ivf jonoon julkiselle. Meillä lapsettomuus miehestä johtuvaa. On ollut tosi raskas 1,5v, päivääkään ei ole ollut kun tämä lapsettomuus/vauvan yritys ei olisi pyörinyt mielessä.. Olen jonkin aikaa lukenut tätä palstaa mutta nyt uskalsin kirjoittaa tänne :)
 
Heippa! Täällä kans jyväskylässä asutaan ja tehty nyt 3 inssiä tuloksettomina yksityisellä. Ollaan tykätty klinikasta tosi paljon ja tässä nyt sit pohditaan että kokeillaanko yksi ivf vielä yksityisellä vai siirrytäänkö ivf jonoon julkiselle. Meillä lapsettomuus miehestä johtuvaa. On ollut tosi raskas 1,5v, päivääkään ei ole ollut kun tämä lapsettomuus/vauvan yritys ei olisi pyörinyt mielessä.. Olen jonkin aikaa lukenut tätä palstaa mutta nyt uskalsin kirjoittaa tänne
Yksityisellä on aivan ihana lääkäri ja hoitajat! Me pyydettiin yksityiseltä lähete julkiselle, meni pari kk kun päästiin julkiselle eli ihan ok aika. Ja kun oli tarvittavat tiedot ja testit ym,sillä käynnillä päästiin heti icsi aloittamaan. Jyväskylässä siis :)
 
@Liiby meille laitettiin blasto, kuten aiemmillakin kerroilla. Saatiin ivf-hoidoissa yhteensä 4 blastoa ja 2 3-päiväistä. Joten jos nyt ei raskaus ala, niin siirtoja on vielä useita edessä ennen kuin olisi seuraavat hoidot...

Olo jatkuu entisellään vieläkin, ainut mitä on ollut on tuo hemmetin päänsärky aina vaan. Eilen otin illalla aspiriinia, koska kaapissa oli sen lisäks vaan ibuprofeenia ja se on varmaan huonompi vaihtoehto näistä. Tietääkö joku, mikä särkylääke on se vähiten huono tässä vaiheessa? :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Liiby
@Liiby meille laitettiin blasto, kuten aiemmillakin kerroilla. Saatiin ivf-hoidoissa yhteensä 4 blastoa ja 2 3-päiväistä. Joten jos nyt ei raskaus ala, niin siirtoja on vielä useita edessä ennen kuin olisi seuraavat hoidot...

Olo jatkuu entisellään vieläkin, ainut mitä on ollut on tuo hemmetin päänsärky aina vaan. Eilen otin illalla aspiriinia, koska kaapissa oli sen lisäks vaan ibuprofeenia ja se on varmaan huonompi vaihtoehto näistä. Tietääkö joku, mikä särkylääke on se vähiten huono tässä vaiheessa?
Panadol paras vaihtoehto.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
vierailija
Yksityisellä on aivan ihana lääkäri ja hoitajat! Me pyydettiin yksityiseltä lähete julkiselle, meni pari kk kun päästiin julkiselle eli ihan ok aika. Ja kun oli tarvittavat tiedot ja testit ym,sillä käynnillä päästiin heti icsi aloittamaan. Jyväskylässä siis
Kiitos vastauksesta :) oliko teillä niin että aloititte yksityisellä ivf/icsi hoidot ja jatkoitte julkisella puolella? Lääkäri on kyllä huippu ja hoitajat, sillä haluaisin toistaiseksi jatkaa vielä tuolla. Oliko sulla ultrat sairaalalla mutta alkionsiirrot yms tuolla yksityisellä kuitenkin? Oon käsittänyt et osa tehtäis sairaalalla ja osa tuolla klinikalla? Ootko ollut tyytyväinen julkiseen puoleen? Kauhee kysymystulva anteeksi, en vaan tiedä ketään kuka olisi täältä päin näissä hoidoissa niin kiva kuulla kokemuksia :)
 
Kiitos vastauksesta oliko teillä niin että aloititte yksityisellä ivf/icsi hoidot ja jatkoitte julkisella puolella? Lääkäri on kyllä huippu ja hoitajat, sillä haluaisin toistaiseksi jatkaa vielä tuolla. Oliko sulla ultrat sairaalalla mutta alkionsiirrot yms tuolla yksityisellä kuitenkin? Oon käsittänyt et osa tehtäis sairaalalla ja osa tuolla klinikalla? Ootko ollut tyytyväinen julkiseen puoleen? Kauhee kysymystulva anteeksi, en vaan tiedä ketään kuka olisi täältä päin näissä hoidoissa niin kiva kuulla kokemuksia
2x icsiä yksityisellä josta siirto julkiselle.
Alkion siirrot/punktiot tapahtuu ykstyisella ostopalveluna, ei siis ite tarvii maksaa kun poli maksu tai jotain. Väli ultrat käydään julkisella kuitenkin. Julkisella ihan ok meininki , siis mukavia ovat mutta aika liukuhihna meininkiä :D sekä yksityisellä ovat paljon ihmisläheisempiä. Mutta, ei sinällään pahaa sanottavaa julkiselta :)
 
Ihan uskomatonta. Menin testaamaan vaikka olin meinannut etten tee niin. Kuitenkin sorruin. Eilen oli testeissä haamuviivoja, jotka näki jos purki testin että muovi-ikkuna ei ollut heijastamassa. Tänään apteekin omalla selvä vaaleanpunainen viiva, ei tarvi enää edes ottaa lasia pois että näkyy! ! Tuli testiajalla heti.
maha ollut menkkamaisesti kipeä. Kiristystunne puuttuu, mutta ihme vatsankouristukset iskee välillä ja sit joutuu juosta vessaan kakkosasialle. Ei mun mahalle tyypillistä muulloin ku silloin kun on menkat.
on toiveikas olo! Oispa nyt muu ku kemiallinen! En kyllä kemiallisessa ole tällaisia ikinä saanut kuin tämän aamun viiva. Muok. Ja nyt siis pp9.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä