IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ninnupinnu, toivotaan että teille riittää se yksi kierros!
Jos kuitenkin käy huonommin tai harkitsette vaikka toista lasta jossain vaiheessa niin voin lämpimästi suositella Dextraa ja etenkin Annikaa lääkärinä. Meidät tuomittiin (Ruotsin) julkisella puolella jotakuinkin toivottomiksi tapauksiksi, nyt rv21+6.
 
@Ckk Sinulla on kyllä ihailtava asenne! En itse kykene laisinkaan ajattelemaan tuolla tavalla. Kokonaan lapsettomaksi jääminen on tällä hetkellä ajatuksena aivan liian iso ja kamala asia.

@Miitta37 Kurjaa, että sullakin on punktio ollut kivulias. Mulle on elämän aikana tehty monenlaisia toimenpiteitä, joten jonkinlaista osviittaa oli ennen ensimmäistä punktiota omasta kivun kokemisesta. Toisaalta se ensimmäinen onkin ollut tähän astisista helpoin punktio, vaikka ei sekään helppo ollut.

Epäilen, ettei meidän klinikalla suosita nukuttamista. Mut on elämän varrella kuus kertaa nukutettu, joten kokemusta löytyy, enkä kyllä siihenkään kovin helpolla kallistu. Viime syksyn punktion jälkikipu oli ihan sietämätöntä, mutta tällä kertaa se oli hyvin hoidettu/lääkitty, kun sain heti toimenpiteen jälkeen ennakkoon pyytämääni lääkettä. Nyt oli sietämätöntä vain tuo vasemman punktoiminen. Jos tämä rääkki pitää käydä tulevaisuudessa läpi uudestaan, pitää keskustella silloin lisää toimenpiteen aikaisesta kipulääkityksestä.

@-dino- Tsemppiä sumutteluun! Hormonien aiheuttama unettomuus on ihan paskaa. Mä kärsin jo ihan ilman hormonejakin unettomuudesta ja nukkuminen häiriintyy hyvin hyvin herkästi erityisesti stimulaation aikana. Mulla pisti nyt Ovitrelle ihan huolella kropan sekaisin ja pistoksen jälkeinen yö meni muutamassa parin tunnin pätkässä. Punktiota edeltävänä yönä sain onneksi nukuttua reippaat kuus tuntia putkeen. Hoitaja, joka otti meidät vastaan punktioon kyseli vointia ja vastasin, että ihan ok olo. Vastaukseni jälkeen katsoi mua tosi pitkään ja sitten totesi hämmästellen "ootko sä nukkunut, kun sä näytät niin väsyneeltä??" :unsure: :D

@atvk87 Tsemppiä pistoksiin! Ensimmäinen piikki on aina se henkisesti hankalin. Minkälaisella lääkekombolla sulla on menossa? Näin punktion jälkeen tuskin soittavat, koska haluavat useinmiten tehdä jälkitarkastuksen. Pakastealkiosiirroissa onkin sitten eri asia, mutta koskaan ei ole onneksi tarvinnut sitä pelättyä soittoa ottaa vastaan. Sen osalta olen onnekas.

@Ninnupinnu Tervetuloa! Toivotaan, että yksi rundi riittää! (y)

Oma napa: Mulla on hyvin vointi kohentunut. Tänään olen jaksanut jo paremmin olla jalkeilla, mutta varovasti saa edelleen ottaa, koska vasen munasarja suuttuu tosi herkästi. Viime yönä heräsin neljän aikaan todella voimakkaaseen kipuun, jollaista ei ole koskaan ollut punktion jälkeen. Siinä unenpöppörössä mietin, että onkohan nyt jotakin pahemmastikin vialla, kun kipu oli niin rajua. Onneksi kipu rauhoittui parasetamolilla. Huomista odotan optimistisesti. Saa nähdä, kuinka korkealta tippuu, jos tulee huonoja uutisia ja kuinka pitkälle tätä optimismia riittää?! Yleensä mulla loppuu henkinen kantti siinä pp6:n jälkeen. :cautious:
 
@atvk87 Toivotaan, että tulee sopiva vaste! Ihan vaan etukäteisvinkkinä Orgalutranista. Se on Gonaliin verrattuna paljon inhottavampi pistettävä, koska neula on paksumpi. Kannattaa pistää se noin 45asteen kulmassa neulan teräväkärki edellä. Sattuu vähemmän ja menee ihosta läpi helpommin. Millon eka ultra?
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Ckk
Komppaan Jantzua tuossa Orgalutranissa. Ite jouduin vähän välillä etsimään pistokohtaa kun tuntu, että jostain kohtaa ei meinannu mennä läpi. Mut ei sekään siis mikään hirvee ole, ei siis turhaan kantsi sitäkään jännittää :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Hei, täällä taasen Rusakkonen. Ollut hirveä kiire ja stressi, joten en ole ollut palstalla. Nyt kuitenkin 2. IVF menossa. Tällä kerralla käytin DHEA:aa muutaman viikon ja yhä käytän melatoniinia ja Donafertya. Munasoluja tulikin sitten enemmän: yhteensä 22 poimittiin punktiossa 26.2.Minulle muuten tehtiin myös kohdun rapsutus ja NaCl-huuhtelu punktion yhteydessä. Alkionsiirto oli lauantai-aamuna ja yksi varhainen, “lähes” viisipäiväinen (huom. aamu) blastokysti laitettiin kohtuun. 13 siis hedelmöittyi ja 5 oli vielä iloisesti elossa ja jakautumassa lauantai-aamuna. Neljä morulaa meni pakkaseen. Eli piinapäivä 1 on nyt päättymässä ja minut voisi lisätä piinailijoihin. :) Lääkitykseen tulivat tällä kertaa myös Ovitrelle-naksut joka toinen päivä luteaalivaiheessa, ja myös alkioliimaa käytettiin. Nyt sormet ja varpaat ristissä, että tällä kerralla se toivottu siunaus tulisi (ja olisin niin sanotusti siunatussa tilassa!). Testipäivä on 14.3. :) Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 tsemppiä pistelyihin! Kun niitä pistelee useamman kerran niin tulee varmuutta hommaan ja sujuu helpommin. Orgslutranin neula tuntui musta vähän haastavalta, mut kyllä sekin menee nahkan läpii (y).

@Rusakkonen sormet ja varpaat ristiin, on sulla sellanen lääkecocktail nyt, että ois parempi onnistua ;). Tsemppiä piinailuun! (y)

@Ckk hyvin oot käyny läpi päässä lapsettomuusasiaa, kun pystyt ajattelemaan noin järkevästi. Itse en osaa käsitellä sitä huonointa vaihtoehtoa ja mietinkin joudunko menemään joskus psykologille tms puhumaan siitä.

Ja mun punktiokivuista vielä, niin toimenpide oli pahin vaihe. Sen jälkeen kävely oli tosi vaikeeta vielä pari päivää ja kaikki tärähdys oli pahasta, samoin muu liikehdintä (vähäistä). Senkin jälkeenkin vielä kävely ja pitkään istuminen aiheutti painetta kertyneiden nesteiden takia monen päivän ajan, mutta ne oli ihan pientä verrattuna punktioon. Jos joudun vielä punktioon kysyn sitten lisälääkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/2.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 # 1. # selittämätön # 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16# 2.# siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 2.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
love-
16.3 (2x5pvä/2.3)
mmmoi 12.3 (5pvä/2.3)
Rusakkonen 14.3 (5pvä/3.3)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 Tsemppiä pistämisiin, kylläpä ne siitä alkaa sujua. Pitkässä kaavassa on se hyvä puoli että ei tarvi noita jarrupiikkejä laittaa, mulla oli cetrotide ja se ainaki kirveli ikävästi pistämisen jälkeen (n)

@Jantzu Okei, oot varmaan joskus kirjotellutki tuosta anatomiasta tänne mutta unohtuu kun niin paljo tulee tekstejä :whistle: Tsemppiä siirtoon! :barefoot:

@Rusakkonen vau, sullahan on tää toinen kierros sujunut tähän asti hyvin (y) toivottavasti plussa tulee! :love:

Lopullisesti lapsettomaksi jäämistä en vielä pysty enkä halua käsitellä. Toivo elää vielä niin vahvasti että tuntuu kaukaiselta ajatukselta. Vaikka kaukaiselta tuntuu se vauvaki :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Mulle voi muuten muokata listaan pelkkä icsi, katoin omakannasta, että se oli kirjoitettu sinne tays-asioihin. Jos viitsit @-dino- muokata tota uusinta?
Mäkään en halua vielä ajatella sitä, että jäätäis kahdestaan lopullisesti. Tosin sillon kun lääkäri oli tosi huolissaan siittiöistä ja määräs kaikkia kromosomitestejä ja verikokeita, niin sillon mulle tuli ihan kirkas ajatus siitä, että jos miehen siittiöitä ei voida "käyttää" , niin en (ainakaan vielä) halua luovutettuja. Se yllätti vähän itsenikin, mutta onneks sitä ei tarvinnu toistaiseksi miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Jännä huomata tuo testipäivien ero :D meidän polilla on aina se 2vkoa siirrosta, riippumatta alkion iästä. Tosin me käydään julkisella.. Tsemppiä teillekin piinaan mmmoi ja Rusakkonen!

Jantzu hienoa että oot lähteny toipumaan! (y)

atvk87 toivotaan hyvää vastetta! Tuo pistäminen on kyllä tietyllä tapaa oma työnsä :D löydä oikee kohta ja oikee kulma et onnistuu hyvinhyvin ja kivuitta. Tsemppiä!

Täällä nyt menossa pp3 eikä oireita. Vähän ollu nippailua, juilia ja menkkamaista kipuakipua. Odotellaan, odotellaan… :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Jantzu hienoa että toipuminen on edistynyt.

Tsemppiä piinailijoille!:)

Mun pitäis ottaa klinikalle yhteyttä ja jutella jatkosta, mutta jotenkin mä vaan lykkään sitä. Ahdistaa koko juttu. Mä olisin jo valmis luovutettujen munisten hoitoon, mutta mun mies ei vielä. Mies haluis kokeilla vielä yhtä IVF:ää. Luulen, että lääkärikin on sitä mieltä, että turha enää omilla soluilla yrittää.
Mulla ei sinänsä ole ongelmia tökkiä hormoneja itseeni ynnä muuta. Mulla hoidot menny tosi helposti, ja hoidon aikana ei tule edes migreenejä, eli vointi oikeastaan paremmin kuin muulloin (varmaan oireettomuus korreloi siihen, että ei kyllä tule juuri vastettakaan). Mä en vaan henkisesti jaksais enää IVF:n jännitystä (kasvaako - ei kasva, pysyykö alkiot hengissä - ei pysy...) vaan haluisin päästä asiassa eteenpäin. Joko yrittää lahjasoluilla tai sitten luovuttaa koko jutun.

Anteeksi marinani, mulla kuinkin on asiat hyvin, kun jo yksi oma 2v. murunen on sylissä. Muistan kyllä hyvin sen ensimmäinsen yrityksen aikana olevan tuskan ja piinan, kun ei tiedä tuleeko edes sitä yhtä saamaan. Tsemppiä ja voimia kaikille, erityisesti teille kaikille ensimmäistä lasta yrittäville!
 
Ckk
@Rusakkonen Hyvältä kuulostaa tää toinen kierros! Onnea matkaan (y)
@Miitta37 Kannattaa ehdottomasti mennä psykologille, jos siltä joskus tuntuu. Kun vaikka noista jutuista puhuiskin omien läheisten kanssa, niin kyllä se ammattilainen on aina ammattilainen ja pystyy antaa sen objektiivisemman näkökulman asioihin. Mulla voi johtua tää "hyvä" asenne siitä, että suurimman osan elämästäni olin aivan varma, että en edes halua lapsia. Ja silleen on sillon joskus jo ehtiny ajattelemaan koko elämän lapsettomana. Kunnes sit tosiaan olosuhteiden otollisiksi muututtua mieli muuttui.
@Piikkinen Vaikka tuo hoitohomma on tietenkin molempien asia eikä vaan toisen, niin eikö tuossa kuitenkin kannattais mennä sinun tuntemusten mukaan nyt? Varsinkin jos lääkärikin on sitä mieltä, että lahjoitetut olis se teidän juttu. Kuulostaa vähän pahalta pattitilanteelta tuo ja siltä, että nuo paineet alkaa olla sulle jo vähän liikaa. Voisitkohan saada lääkärin esim kirjoittamaan ihan ylös tai sanomaan miehelle tai jotain, että aika siirtyä lahjoitettuihin? Jos soitat klinikalle ja kerrot nuo fiilikset?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ckk Kiitos kannustuksesta. Kyllä mies saaluvan (ja tuleekin ihan mielellään) kuulemaan lääkäriltä sen mielipiteen. Että siinä suhteessa ei ongelmaa. En vaan jotenkin nyt jaksais kohdata sitä tilannetta, että ollaan eri linjoilla jatkon kanssa. Vaikka tiedän, että kyllä me siitä selvitään, eikä vielä yksi IVF ole mullekaan sinänsä mikään ongelma. Nyt kun tarkemmin mietin omia tuntemuksiani, niin ehkä mä pelkään, että kun mun puoliso haluisi niin kovasti meidän "molempien" biologisen lapsen, että sen pettymys tulee olemaan niin kova. Ja siksi jotenkin haluaisin jo nyt päästä miehen kanssa sitä pettymystä käsittelmään, varsinkin kun omassa päässäni olen sen asian jo aika pitkälle käsitellyt. Toisaalta se yksi lisä IVF voisi juurikin auttaa miestä kohtaamaan tosiasiat. Ettei sitten jäisi mitään "hampaankoloon". En tiedä. Pitäis vaan soittaa klinikalle, ja mennä asiassa rohkeesti eteenpäin.
Eli Kiitos Ckk kun kommentoit - sait minut ajattelemaan vielä syvemmin omia angsteja. Kummasti tämä tänne kirjoittelu vaan helpottaa asioiden käsittelyä!

Miitta37
komppaan Ckk:ta että kannattaa ehdottomasti mennä johonkin käsittelemään asioita vaikka heti, jos siltä tuntuu. Voi helpottaa psyykkistä kuormaa, jota nämä hommat kuitenki kasaa meidän niskoihin melkoisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/2.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 # 1. # selittämätön # 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16# 2.# siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 2.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
love-
16.3 (2x5pvä/2.3)
mmmoi 12.3 (5pvä/2.3)
Rusakkonen 14.3 (5pvä/3.3)
Jantzu 19.3 (3pvä/5.3)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
@Rusakkonen kuulostaa kyllä lupaavalta! Toivotaan parasta mahdollista lopputulosta.
Ihanaa kun on useampi piinailija lähiaikoina!

Ja @Ckk oot kyllä hieno tuki täällä monelle ja osaat ottaa monenlaisia asioita huomioon.

@Piikkinen helppo tällain ekalta rundilta sanoa, mutta kattoisin sinuna vielä yhden kierroksen omilla soluilla. Just tonkin takia mitä sanoit. Oothan käsitelly sitä tavallaan jo etukäteen, niin se voi myöhemminkin auttaa?

Mulle tuli sellanen kauhee ajatus mieleen yhtäkkiä, että voiko noi kasvatetut follit lähteä karkuun etukäteen? Kun mulla on se eka seurantaultra kp 8 ja oviksia on tapahtunut jo kp 9, niin jos toi fsh vielä kiihdyttää hommaa muunkin kuin kasvun osalta? Jarru alkais sen ultrapäivän iltana.
Apua? :D Sanokaa et keksin omiani.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Tänään sain kyytiin 8soluisen ja pakkaseenkin saatiin pari olkea. :love:Nyt pitää yrittää pitää mieli positiivisena.(y) Kokemuksesta tiedän, että viikon verran se pää yleensä kestää ja sitten alkaa murentua. Tää nyt oli jo seitsemäs siirto...
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Jantzu tsemppiä piinaan! Koita keksiä tokalle viikolle kauheasti kaikkea kivaa ohjelmaa. (Joo, tiedän että helpompi sanoo kuin toteuttaa).

atvk87 Minä oon kans pelänny molemmilla kerroilla tuota ihan samaa, mutta ihan turhaan. Sulla on kuitenkin se ultra just sopivasti, niin eiköhän asia ole ihan kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Tsemppiä kanssa piinailijoille! Toivottavasti mahdollisimman moni saisi plussan.:love:

@Ckk oon sun kanssa samoilla linjoilla, varmaankin kun tausta vähän sama. Ensinnäkin endo todettiin joskus noin 20v. joten tiesin siitä lähtien, että jos joskus lapsia haluaisin niin voisin joutua hoitoihin. Silloinen suhde, joka kesti 12v. oli varmasti osasyynä, että en edes halunnut lapsia. Ei meistä kumpikaan halunnut ja en lopulta varmasti halunnut juuri sen ihmisen kanssa. Ajattelin, että olen todella onnellinen lapsettomana ja saan tehdä elämässä juuri niitä asioita mistä pidän ja elää "vapaata" elämää, jonka täytän seikkailuilla;)
Sitten tuli ero kun olin 29v ja seuraavana vuonna tapasin nykyisen aviomieheni. Pikkuhiljaa ajatusmaailmani muuttui ja ajatus lapsesta ei enää tuntunut hullummalta. Tai aloin haluta yhteistä lasta juuri tämän miehen kanssa. Siksi ehkä välillä miehen syöpä tuntui kuin rangaistukselta, kun viimein halusin lapsia, niin tuli syöpä joka meinasi täysin viedä meiltä sen mahdollisuuden. Meille ei luovutetut solut siksi tullut edes harkintaan, kun halusimme vain täysin meidän yhteisen lapsen tai sitten ei ollenkaan. Meillä myös kävi onni ensimmäisen hoidon suhteen ja saimme pienen miehen elämäämme.
 
Minäpä kirjoittelen pitkästä aikaa. Hups, vissiin neljä kuukautta vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta..

Täällä ollaan nyt siis sumuteltu oikein urakalla, kun suprecur annos oli alkuun 2 suihketta neljä kertaa päivässä. Nyt annos on tippunut puoleen 1 suihke x 4, lisäksi olen nyt viikon verran pistellyt menopuria. Tänään oli 2. ultra käynti. Ultrassa näytti kuulemma hyvältä. Oikealla 10 rakkulaa ja vasemmalla 15. Menopurin annosta nostettiin nyt 300IU ja perjantaina on sitten kolmannen ultran vuoro.

Onko teillä muilla sumutteet ja pistokset tehny väsymystä?
Musta tuntuu, että voisin vaan nukkua koko ajan.. Tokihan tähän liittyy niin paljo kaikkea että tämä väsymys voi olla ihan vaan henkistäkin...
Loppuviikko pitäsikin sitte olla töissä, saa nähdä kuinkan jaksaa..
 
Ckk
@Piikkinen Hyvä, että ajatukset alkaa hiukan selkeytymään :)
@atvk87 Täällä kans yks, jota jännitti, että ovuloin omia aikojani. Ja mulla menikin niin, että kun kävin siinä seurantaultrassa, niin olin niin lähellä ovulaatiota, että piti kipaista asap apteekkiin kesken päivän hakemaan yksi Orgalutran ja pistää se heti (kaupungilla yleisessä vessassa :ROFLMAO:). Ja illalla piti pistää uudestaan. Eli jos niikseen käy, niin ehtii vielä stoppaamaan!
@Jantzu Jee! Nyt peukut pystyyn (y)
 
Ihanapa hienoa että ultrissa on näyttänyt kaikki hyvältä! (y) mulla oli muistaakseni myös väsymystä pitkän kaavan stimulaatiossa..oli kylläkin eri lääkkeet,mut aika pitkälti samojahan ne silti on. Samoin joskus luget on västtäny ihan hirveesti..

mmmoi mulla ei lutinuksesta oo mitään kokemusta, mutta voisiko johtua että asetin on nirhassut laittaessa? Oliko vain hieman punaista mukana vai pelkkää verta vain? Tsemppiä ja mielenrauhaa, tää on yhtä tuskaa tää piinailu!:D

Jantzu onnea matkaan! Toivotaan että pää kestää (y)

Mulla menossa vasta pp4 ja alan olla aika raunioina. Ei tiedä miten päin olla. Maha on turvoksissa ja melkein koko aika vetää/kiristää, aivan kuin just ennen punktioo. menkkajomoa muutenki,välillä öisin havahtunut siihen että juilii. Luulisin että lääkkeistä johtuvaa nää. Vielä saa tovin ootella ennenkun edes mahdollisesti ehkä voisi tikuissa mitään näkyä :rolleyes:
 

Yhteistyössä