IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onpa hyvät tukilääkkeet, ei mitään lutinusmössöjä!

Ei se orgalutran ollu niin paha mitä odotin, vähän kirvelee vielä näin vartti myöhemmin, mutta ei todellakaan mitään ikävää. Mies suostui pistää sen mulle ku pyysin. Uskoin et hän näkee paremmin ne asteet ku mä ite yläkautta.
Mut silti pelottaa et alotin liian myöhään sen ja nyt meni pieleen kaikki. Tissit nimittäin kipeyty tänään iltapäivällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@atvk87 - juu mulla ei ole ollut lugeja tai lutinusta. En varmaan osaisi sellaisia laittaa. :) Vaikka kaikkea tekee, jos pakko on! En usko, etta kipu rinnoissa tarkoittaisi, etta Orgalutran olisi liian myohaan, varmaan kaikki ihan hyvin. Tassa kierrossa itsekin luulin, etta meni liian myohaan, kun alkoi tulla sellainen “viikkoa ennen kuukautisia” olo. Mutta jotenkin se meni ohi Orgalutranista.

Mulla on menossa piinapaiva 6. Talla kertaa ei ole tiputellut, viimeksi tiputteli, kun oli pelkka Terolut. Aika “hiljaista” on. Voi, kuinka toivon, etta nyt siella on alkio kasvamassa!!! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
mmmoi hauskaa reissua, äläkä vielä masennu! Testi kerkeää maanantaiksi vielä muuttua! (y)

atvk87 tsemppiä punktioon!

Rusakkonen mullakin terolut tukilääkkeenä :) nyt toista kertaa ja alan olla sitä mieltä ettei se mulle sovi. Tähän asti mulla ollut luget. Sullakin ollut siis tiputtelua teroltin kanssa?

Sori nyt tulee ällöpäivitys :oops::D
Ei täälläkään vahvasti mene :unsure: pp7 ja vuoto yrittää kai puskea läpi o_O aamulla oli paperissa vähän rusehtavaa, illan aikaan töissä verensekaista limaa ja nyt taas loppuillan ollut sellaista hailakan marjapuuron väristä limaa o_O jopa "limakalvon kappalaita" niinkuin menkkojen aikaan niin hyvib vähän tuli pöntön pohjalle töistä lähtiessä :unsure: alkaa vähän olee jo usko loppu :(
 
Hei kaikille. Uutena liittn ketjuunne. Juuri saatiin päätös, että saamme kunnallisella yhden ivf -hoidon. Ikää on minulla jo 41, että siinä varmaan yksi syy tärppäämättömyyteen. Minulla ja miehellä on kummallakin lapsi edellisistä suhteista. En tiedä tuosta hoidosta juuri mitään. Ikävältä tuntuu, että vain yksi hoito luvattiin, mutta se on taysissa kuulemma sellaista. Lääkärin kohtelu siellä oli todella törkeää ja laiton siitä palautettakin. Eikös niitä kypsytettyjä munasoluja kuitenkin voi käyttää useassa kierrossa, jos tulee hyvä saalis?
 
kettuperhe tevetuloa! Eihän se välttämttä tarvitse kuin sen yhden hoidon :) tsemppiä ja onnea matkssn teille! Ja jos alkioita saadaan enemmän kuin se yksi niin sittenhän niitä siirtojakin voi olla enempi kuin se yksi :) eli yksi hoito ei suoraan tarkoita ytä alkiota ja yhtä mahdollisuutta. :)

Täällä alkaa kirves tippumaan syvemmälle kaivoon.. Aamusta ei mitään, mutta iltapäivällä alkoi punainen vuoto. Ei runsaan menkkamainen, mutta kuitenkin.
 
Hei kaikille. Uutena liittn ketjuunne. Juuri saatiin päätös, että saamme kunnallisella yhden ivf -hoidon. Ikää on minulla jo 41, että siinä varmaan yksi syy tärppäämättömyyteen. Minulla ja miehellä on kummallakin lapsi edellisistä suhteista. En tiedä tuosta hoidosta juuri mitään. Ikävältä tuntuu, että vain yksi hoito luvattiin, mutta se on taysissa kuulemma sellaista. Lääkärin kohtelu siellä oli todella törkeää ja laiton siitä palautettakin. Eikös niitä kypsytettyjä munasoluja kuitenkin voi käyttää useassa kierrossa, jos tulee hyvä saalis?
Eikös aiemmin kai ollu melko ehdoton se ikäraja että 39v jälkeen ei julkisella puolen saanu enää mitään? Hyvä että nykysin näyttää olevan jo vähän joustovaraa.. :)
Punktiossa saadut solut tosiaan hedelmöitetään samantien, ja niistä saadut alkiot pakastetaan ja siirretään sit tuleviin kiertoihin. Yksi (joskus 2) siirretään tuoreeltaan samaan kiertoon, jos mitään hyperiä tms. estettä ei ilmene. Tietysti jo ennen varsinaisia siirtojakin on monta vaihetta joita joutuu jännittämään, esim. onko solut kypsiä, hedelmöittyykö ne, jatkaako alkiot kasvuaan, onko kelvollisen laatuisia ja selviääkö pakastesiirrettävät sulatuksesta.
 
Okei, @love- aika hurjalta kuulostaa. Toivotaan että olisi harmitonta vuotoa silti. :( Ikävä jos terolut ei sovi sulla.

Tervetuloa @kettuperhe. Klinikalta saa ohjevihon aiheeseen liittyen ja sen lukemalla saa kyllä jo tosi hyvän kuvan asioista ja sitten voi täsmägooglata! Mä oon kattonut myös videoita aiheesta youtubesta. Kannattaa tietysti tehdä valitus jos tuntuu siltä, että teitä on hoidettu huonosti. Saako kysyä missä olette hoidossa?
 
Hei kaikille :) Olen uutena täällä, vaikka olenkin lukenut kirjoituksianne jo tovin, kun IVF on häämöttänyt edessä. Olen 41-vuotias ja ensimmäinen IVF on nyt sitten meneillään. Punktio on ensi viikolla ja jännittää tietysti. Tämä on ollut kyllä aika rankkaa. Pistäminen on inhottavaa ja ekan ultran pettymyksessä on ollut sulateltavaa. On nimittäin vain kolme follikkelia kasvamassa. Olin ajatellut, että kyllä näitä IVF-kierroksia voisi useammankin ottaa, mutta nyt en sitten tiedä, kun stimulonnilla ei välttämättä omalla kohdallani saada ihmeitä aikaan.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia (y)
 
Hei @Aamuska - Olen kuullut, etta laakitysta vaihtamalla voi tuottaa useampia munasoluja seuraavassa kierrossa. Minulla taisivat DHEA, melatoniini ja inositoli (Donaferty) auttaa lisaamaan kasvavia munasoluja tassa 2. IVF:ssa.

@love- - minulla alkoi tippua 1. IVF:ssa pp5 Terolutin lapi, joka sitten eneni vahitellen, ja pp9 alkoi verinen vuoto ja kuukautiset. Tosin tiputtelu sinansa ei valttamatta merkitse mitaan huonoa. Voit koettaa, auttaako mitaan, jos otat Terolutin 3 x paivassa tasmalleen 8h valein (siis jos tuo on muutenkin Sinun annostuksesi); itse otin alun perin 2 aamulla ja 1 illalla, mutta minulle taitaa tosiaan sopia paremmin tuo 8h valein. Lisaksi minulla on kummasskin IVF:ssa ollut Gonapeptyl-pistos siirron jalkeisena paivana. Tassa kierrossa minulla on myos ne Ovitrelle-naksut, joista puhuin, ja nyt ei tiputtele. Tanaan pistan Ovitrellea viimeisen kerran, 2 naksua.
 
Hei vaan @Aamuska, mehän päästään piinailemaan samoihin aikoihin jos siirtoon asti päästään.
Mikä sulla oli lähtötilanne, pitkä vai lyhyt kaava ja jos lyhyt niin oliko näkyvissä antraalifollikkeleita?

Ootteko julkisella vai yksityisellä? Jos yksityisellä niin noiden Rusakkosen mainitsemien apukeinojen lisäksi voithan kysyä tuplastimulaatiosta, saisi samalla kierroksella edes vähän enemmän.
 
Tervetuloa uusille! Toivon onnea hoitoihin, pitkää pinnaa ja hermoja!

@-dino- kiitos, kun huomasit ja nostit mut takasin listalle (y) Toivottavasti tiistaina on sulla hyviä ultrakuulumisia!

@mmmoi Toivottavasti pystyt nauttimaan reissusta piinaavasta tilanteesta huolimatta! Tsemppiä!

@love- Voi kuinka kurjuus, että vuotaa :( Onko sulla kipua? Nää piinapäivät on kyllä henkisesti ihan riekaleiksi repiviä! Mulla menossa nyt pp5 ja henkisesti kirves kolahti aamulla kaivoon. Näin unta, että epäonnistuttiiin... Tissi arkuus ja turvotus loppui eilen. Välillä menkkajomoa. Koko ajan sellainen olo, että miksi tämä nyt onnistuisi, kun ei oo ennenkään onnistunut :unsure:(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen Kiitos vinkeistä! Noita vinkkejä voisin kokeillakin, tosin DHEAsta olen lukenut hieman pelottavia sivuvaikutuksia, joten en tiedä uskallanko. Tosin jos siitä voisi olla apua, niin miksi ei voisi edes kokeilla. Onhan niitä varmaan tosiaan muita lääkkeitä ja annostuksia, joita voi kokeilla. Voihan se keino löytyä, mutta jotenkin lääkärin yllättyneisyys huonosta vasteesta jätti lannistuneen olon. Myös se, että munasarjani eivät näytä haluavan toimia kimpassa, on lannistavaa. Niillä on jokin diili, että kun toinen huhkii, niin toinen lepää ja seuraavassa kuussa vaihto. Äh.

@atvk87 Yksityisellä ja lyhyt kaava. En ole kuullutkaan tuplastimulaatiosta, joten kiitos asian selvennyksestä :) Minulla tosin ei ole sellaisia folleja, jotka ei ehdi kasvaa. Yksi pienempi kuukahti jo matkalle :( Toivon vain, että nuo kolme edes pysyisivät mukana. Mikä on antraalifollikkeli? Netistä katsoin, että joo, kaipa tuolla tarkoitetaan sitä ekassa ultrassa näkyvää määrää? Se oli vain neljä :( Toivotaan kuitenkin, että me molemmat päästäisiin siirtoon (y)
 
@Aamuska - DHEA:n kanssa minulle tosiaan kavi niin, etta kuukautiset eivat tulleet ajallaan. Tosin en tietenkaan tieda, johtuiko varmasti DHEA:sta. Kuukautiset alkoivat sitten pari paivaa DHEA:n lopettamisen jalkeen. Eli jos viela kaytan myohemmin, joko lopetan "ajoissa" taikka kaynnistan kuukautiset Primolutilla. Muita sivuvaikutuksia minulle ei tullut, mutta voi olla, etta ne tulisivat mahdollisest esimerkiksi pidemman kayton jalkeen eli ehka vaikkapa 3kk: paikkeilla.
 
Olemme Taysissa Tampereella. Mun mielestä ne asiat voisi lääkäri selittää lyhyesti selkokielellä, eikä heitellä vaan prosentteja ja kirjainyhdistelmiä, jotka ei kertoneet meille mitään. Saatiin hoitajalta opas jälkikäteen, mutta tungin sen jonnekin kun niin harmitti. Mulla oli AMH ja muut arvot kuulemma hyvät. Kilpparin subkliinistä vajista alettu hoitaa tammikuun alusta. Nyt on muuten ovis tulollaan. Ehkä vähän myöhässä, koska influenssa päällä. Mulla ja miehellä. Kuumehan vaikuttaa siittiöihin ja tiedä sitten mitä mun kroppa tästä tykkää. Kauhea tauti ainakin.
 
Paranemisia flunssaan! Siittiöt kehittyy 3 kk, eli sit kesäkuun siittiöissä voi olla alentumaa kuumeen takia. Onko teillä jo suunnittelukäynti varattuna @kettuperhe ?

Mua huolestuttaa tämä tissikipu todella paljon. En saanut nukuttua, kun mietin, että onko joku tai osa folleista päässyt karkaamaan ennen jarrun aloitusta? Löytyykö huomenna normaalisti jatkunut kehitys vai eikö siellä ole enää mitään tai vähemmän kuin perjantaina?
Ei kai gonalista pitäis mitään tissien arkuutta ilmetä. Ei oo ikinä ollu näin kipeet. Kipeytyy oviksen jälkeen hiukan, että just huomaa että on jotain, siks just mietin et jos on tullu ovis vaikka x 5.
Anteeksi tämmönen purkaus, mutta en kestä tätä epätietoisuutta! Jos kaikki lääkkeet nyt meni hukkaan. :(
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/2.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 # 1. # selittämätön # 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16# 2.# siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 2.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
love-
16.3 (2x5pvä/2.3)
mmmoi 12.3 (5pvä/2.3)
Rusakkonen 16.3 (5pvä/3.3)
Jantzu 19.3 (3pvä/5.3)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
@Aamuska ja @kettuperhe tervetuloa. Jos listalle haluette niin laittakaahan tietoja niin voin päivitellä. Tai itsekkin saa itsensä lisätä :)

@love- eikä :unsure: kumpa sielä toinen ainaki ois tarttunu kii..
@Jantzu tyhmät unet ku tollee masentaa. :(

@atvk87 Kai niistä lääkkeistä voi tulla kaikenlaisia sivuvaikutuksia. Varsinki ku hormoonien kans ollaan tekemisissä niin tissikipu on varmaan ihan yleistä. Tsempit huomiselle, ymmärrän kyllä että huolestuttaa <3
 
Kiitos, mutta kun mulla meni se jarrun aloittaminen päivän liian myöhään. Sekin on niin tyhmä ja ärsyttävä juttu, eikä me kumpikaan miehen kanssa tajuttu sitä. Kun mulla alkuperäisen alustavan suunnitelman mukaan piti alkaa pistot kp3 28.päivä ja lääkäri sanoi että tuu 5.3. seurantaultraan ja saman päivän iltana 6.pistospäivänä aloitetaan sit jarru, mut katotaan sitä vielä sillon. Niin sit ku menkat alkoi myöhemmin, niin eka pistospäivä olikin kp2 ja se seuranta olikin vasta 7.pistospäivä, niin mun ois pitäny huomata. Toivottavasti tyhmyys ei tässä tilanteessa maksa pahinta mahdollista skenaariota. (n)
Äh, en tiedä saako tästä edes mitään selvää.
 
@atvk87 muistin kyllä että teillä se jarrun alotus viivästyi. Tarkotus oli kai sanoa että ei kannata stimulaatiokierron ja normikierron oireita verrata kauheesti ku stimulaatiossa ei oo mitään normaalia. Sulla on ollu perjantaina follit vielä nii pieniä ettei mitenkään oo voinu sieltä irrota vielä. Älä ole niin ankara itsellesi ❤ virheitä sattuu, varsinki ku kaikki on uutta ja monta eri lääkettä ja ajankohtaa.
 
Kiitos sulle @-dino- ystävällisistä sanoista. <3 Täällä saa ihanaa tsemppiä kaikkiin vaiheisiin :) Ei tietenkään voi verrata, mutta kun ei oo normaali sivuvaikutus. Sitä mäkin mietin, että ei kai ne voi irrota niin pieninä vielä... Tänäänhän ne ois sit 15mm jos kaikki on menny hyvin.
En aiemmin avannut myöhästymisen syytä tarkemmin, mut aattelin et parempi selittää missä meni pieleen. Soimaan silti itteäni. Laitoin tiukimmat urheiluliivit päälle, aion maata sohvalla koko päivän. :D

Oliko sulla tiistaina seuranta? Mikä kp oli viimeks punktio?
 

Yhteistyössä