IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Suuret pahoittelut ja lämmin virtuaalihalaus, Naanaa. :( Toivottavasti seuraava kerta on sitten se teidän kertanne.

Kesäheinä, toivottavasti se pinkki ei kuitenkaan tarkoittaisi mitään ikävää. Mun tietääkseni menkkaolot voi olla myös yksi varhainen raskausoire, joten toivotaan parasta! (y)

Marrasmai, ihan huippua, hurjasti onnea plussasta! :love: Pidän kovasti peukkuja, että verikokeen tulos olisi huomenna sitä mitä pitääkin. Tuo oireettomusskin tuntuu olevan tosi yleistä, joten ei se välttämättä huonoa tarkoita. Oletko vielä kokeillut kotitestillä, miten vahvat viivat tikkuun tulee?

SalamaT, olipas mahtava uutinen! :) Ihanaa että tuollaisia iloisia yllätyksiä aina joskus tulee näissä hoidoissa, se auttaa jaksamaan tätä tarpomista.

MaiMeille, Toivo2016:lle ja Domille onnea ja tsemppiä ja kylmiä hermoja kyytiläisten kanssa! (y)

Vipe1986 ja kalabaliikki, onnea hienoista alkiosaaliista! Mäkin olen joskus miettinyt tuota, että eikö niitä munasoluja voisi jonkun aikaa tarkkailla ja tehdä icsin vasta sitten niille soluille, jotka ei tunnu hedelmöittyvän - mutta eipä se tunnu olevan käytäntönä missään. Olisko se hedelmöittyminen kumminkin niin hidas prosessi, että lopputuloksen näkee vasta seuraavana päivänä ja sitten onkin jo myöhäistä tehdä mitään? Jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulisin. :)

ON: Alkionsiirto edessä maanantaina, mutta mulla on nyt vähän epävarma olo sen ajoituksen suhteen. :unsure: PIstin irrotuspiikin maanantai-iltana, ja sen perusteella oviksen olis pitänyt tulla keskiviikkona, mutta mulla olikin ovistuntemuksia jo tiistaina. Keskiviikkona ei sitten enää tuntunut mitään ja kaikki limailutkin oli loppuneet. o_O Nyt pelottaa, että jos se ovis tosiaan olikin jo tiistaina ja siirron ajoitus menee sen vuoksi pieleen - meillä kun on vaan se yksi alkio... Tiedän että klinikalla sanottaisiin, ettei omiin tuntemuksiin voi näissä asioissa luottaa, ja ehkä se niin onkin. Toisaalta edellisessä PAS-siirrossa ovistuntemukset oli just silloin kun pitikin. Onkohan kellään muulla kokemusta tällaisesta? :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Pahoittelut hiljaiselosta... On ollut melkoisen paljon kaikkea raskasta, joten ei ole oikein jaksanut täällä lukea tai kirjoittaa mitään. Eli ei lisätä plussanneisiin :(:cry::cry:

Viikonloppu oli ihan fiasko parisuhderintamalla ja kuin pisteenä iin päälle alkoi turhrua tulla lauantaina, joka sunnuntaina oli ihan selkeää vuotoa. Vuoto on ollut melko runsasta. Tänään oikeastaan eka päivä, kun on rauhoittunut. Eilen alkoi myös yhtäkkiä paha virtsatieinfektio-oireilu, johon onneksi sain tänään lääkkeet. Viimeisimmästä VTI:stä on vuosia vuosia aikaa, joten poikkeuksellista tämäkin. Niin ja jäätävä migreeni on tänään ollut seurana. Kroppa ja mieli on kyllä molemmat aivan totaalisen lopussa :(

Anteeksi tämä omanapaisuus. En nyt kykene muistamaan lukemaani, joten kommentointi jää teidän suuntaan parempaan hetkeen... Pahoittelut teille kaikille samassa veneessä seilaaville. Tässä veneessä ei ole kiva seilata... :cry:
 
Jantzu halaus!!

Oiii kuinka ihanaa, Marrasmai!! Mahtoi olla huikaiseva tunne! Toivottavasti jatkuu yhtä huikaisevana!

Roxanne: mulla kesällä kun oli joku en edes muista mikä kierto, varmaan joku peruttu kierto, jossa oma toiminta hallitsi, niin annettiin sitten Pregnyl, jotta ovis tulisi ja jatko menisi ilman pahempia viivästymisiä. Niin mulla jo noin 8h Pregnylin pistämisestä tuli ovis. Se oli aivan selkeä, ei mitään muuta mahdollisuutta, ja sen jälkeen ei tuntemuksia. Siitä kierrosta tuli kemiallinen eli yllätysluomuhedelmöittyminen. Vähän poikkeava kierto siis, kun ei täysin luonnollinen, joten ei nyt suoraan vertaudu. Tässä tapauksessani luultavasti omakin ovis oli tulossa, ja Pregnyl vauhditti sen matkaan saman tien. Toivottavasti sulla kaikki kunnossa!!! <3

Mullon kaamee flunssa... Paheni tänään :(
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI?
another #3/15#2.#PCOS#1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/1.PAS
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS

maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Naanaa #2014#2.#selitt.#1.IVF
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #5.ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt#1.IVF/2.PAS

Piinailijat::whistle:
(testipäivä)
Xienna 10.12 (3pv/26.11)
Kesäheinä-78 10.12 (5pv/29.11)

MaiMei 15.12 (2pv/1.12)
Toivo2016 16.12 (2x3pv/2.12)
Domi 19.12 (3pv/5.12)

Plussat 2016: :love:
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI, 1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Kesäheinälle positiivisia ajatuksia loppumetreille. Jospa se plussa sieltä kuitenkin!

Upeita tuloksia SalamaT ja Vipe, ja onnea Marrasmai plussanneisiin pääsystä!

Pahoittelut Naanaalle ja Jantzulle, ja voimia eteenpäin jatkamiseen

Omista kuulumisista sen verran, että en tiedä, uskallanko huomenna testata. Niin paljon nega pelottaa, että testiäkään en ole vielä ostanut… Vähän kummaa, lievän etovaa oloa on ollut useamman päivän ja monet hajut on käyneet nenään – mutta ne oireet on kuviteltu ennenkin.

Iltalugea laittaessa pinnistelin sitä mahdollisimman syvälle ja huomasin, että kohdunnapukka oli tosi kova ja kohdunsuu ei juuri erottunut eli oli tiukasti kiinni. Arvatkaapa vaan, heräsikö toiveet…

Mutta eilen illalla alkoi myös mahaa viillellä inhottavasti ja hetken päästä viiltelyt tuntuivat myös alaselässä oikealla puolella. Kipuilu jatkui 15-30 minuuttia ja olin ihan varma, että kohta alkaa vuoto. Vaan eipä alkanut ja kipuilu laantui. Vaan mitä ihmettä se sitten oli? Onko muilla ollut samanlaista?

Ihan liian jännää ja ihan liian iso pettymys edessä, jos nega tikkuun viikonloppuna tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Jantzulle halaus, olen niin pahoillani :cry:

Suurkiitokset teille ihanat onnitteluista! :love::love::love: Näin jälkikäteen ajatellen olihan tästä merkkejä ilmassa (esim. kiinnittymisvuoto, repäisykivut), mutta kun oireet alkoivat laantua niin usko alkoi mennä.

Roxanne saa nähdä iloitsinko kuitenkin liian aikaisin... Tein aamulla CB plusmiinus-testin ja Pregcheck-testin. CB näytti aika nopeasti vahvaa plussaa, ihan tasavahvat viivat tuli. Mutta mutta... PC:n testiviiva olikin selvästi kontrolliviivaa heikompi! :( Nyt sitten sydän kurkussa odottelen verikokeen tuloksia. Mielestäni näillä viikoilla (n. 5+2) pitäisi tulla vahvat viivat testiin kuin testiin.

Xienna mulla alkoi noin viikko siirron jälkeen lähes päivittäiset aika kovatkin menkkakivut ja juilimiset, rauhoittui vasta ihan muutama päivä sitten (toistaiseksi). Edelleen tuntuu kaiken maailman tuikkimista ja kramppimista välillä, etenkin jos nousen vaikka sängystä vähän liian nopeasti.
 
Marrasmai mahtavaa!!! Oon täällä jo ihan jännittyneenä odottanut että miten käy, mutta hyvin kävi! Tästä se varsinainen piina alkaa, mutta toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin.

Roxanne pinkki loppui onneksi siihen yhteen pyyhkäisyyn, ja menkkaolotkin on tänään loistaneet poissaolollaan. Mahaa kyllä turvottaa ja jotain tuntemuksia siellä on, mutta en tiedä ovatko menkkamaisia... Eilen jo asennoiduin negaan, mutta hieman alkoi toivo taas nostaa päätään, pakko myöntää. Huomennahan sen näkee. Sinuna luottaisin ehkä klinikan suunnittelemaan ajoitukseen, siellä siirrossahan sen vielä näkee, että miltä se limis näyttää. Ymmärrän kyllä että hermostuttaa, kallisarvoisia ja vähäisiä alkioita kun ei todellakaan haluaisi tuhlata väärän ajoituksen takia... Ehkä sä voisit kuitenkin mielenrauhan takia soitella sinne ja kysyä?

Jantzulle tosi isot pahoittelut negasta ja parisuhdetilanteesta... Tässä tilanteessa sitä ei todellakaan kaipaa mitään ylimääräistä stressinaiheuttajaa, vaan parisuhteen pitäisi olla pikemminkin voimaa antava kuin sitä vievä tekijä. Voisittekohan te käydä jossain ammattilaisella juttelemassa?

Xiennalle kiitokset, en ole vielä luopunut toivosta. Vitsit, mä en noista kohdunnipukoista tiedä kyllä mitään. En ole varma tiedänkö edes mikä kohdunnipukka on, saati että olisin osannut tarkkailla siinä jotain muutoksia...

Mun ei tee mieli testata ollenkaan, voisin hyvin jäädä tähän hattaraiseen raskauskuvitelmaan. Luulen että tulos on nega, mutta eipä sitä tiedä ennen kuin testaa. Pari päivää sitten olin ihan varma tärpistä, kun mun lounaskeitto haisi ihan hevostallille. Mutta sittes taas nää menkkaolot, ja se että rinnat on ihan normaalit, viittais negaan. Muistelen tosin, että siinä yhdessä pidemmälle edenneessä raskaudessa tissikipu olis tullut vasta kauan plussatestin jälkeen, eikä mulla tullut nyt Pregnylistäkään kuin tyyliin yhdeksi päiväksi lievästi arat rinnat.

Pitäis vaan lopettaa tää merkkien ja oireiden tarkkailu ja odottaa tyynesti testiä, mut helpommin sanottu kuin tehty.
 
No niin, eli eilen ollut hcg 69. On viitearvojen puitteissa, mutta vähän matalanpuoleinen tietysti. Terveyskeskuslääkärin mielestä ihan ok viikkoihin nähden, klinikan mielestä vähän matalanpuoleinen mutta ei hälyttävä. Aargh, olis nyt ollu kunnolla korkeempi! Mut ei siis auta kuin jatkaa jännittämistä...
 
marrasmai milläs päivällä sulla oli verikoe? Kuulostaa vähän alhaiselta mun korvaan, mutta kyllähän hitaallakin hcg:n nousulla/matalilla arvoilla on onnistuttu. Tietty verikoepäivällä varmaan aika suuri merkitys, että mitkä arvot normaalit ja mitkä ei. Tuleeko sulla nyt vielä kontrolliverikoe vai miten? Itselläni viime plussakierrossa oli tosiaan pp14 (siirretty blasto) hcg vain 98. Tämä oli meidän klinikan mukaan liian alhainen ja sitä seurattiin, että tuplaantuuko. Tuplaantui mutta lopputulos valitettavasti tuulimuna. En tietenkään tarkoita, että kaikilla olis näin ja toivon niin kovasti että sulla/teillä menis kaikki hyvin. :)
 
Maljakko, Naanaa ja Jantzu: Pahoittelut negasta ja voimia jatkoon.
SalamaT: Hyvää munisten hautomisaikaa viimeisille päiville ennen punktioo.
Roxanne: Hienoa kun pas lähellä ja pääset myös piinaileen.
Kalabaliikki: Toivon että alkiodiagnostiikka tulos olis hyvä ja useampi alkio olis normaali.
Marrasmai: Onnea plussasta. Toivon niin että hcg lähtee nousemaan.
 
Xienna: Toivottavasti oireet viittaa siihen että testi olis positiivinen. Tsemppiä ja mielenrauhaa kaikille piinailijoille kesäheinä-78, Maimei ja Domi ja muillekin lukijoille, jotka ei listoilla.
MaiMei: samoilla piinapäivillä mennään (y). Kysyit oireista... Itse ainakin oon tän viikon kokenut (tai sit osin kuvitellut) joitakin oireita esim. lämmöt koholla, pientä päänsärkyä ja hieman etovaa oloa, jolloin tulee tarve syödä jotain. Tänään ummetusta ja elohiiri silmässä. Tissit tosin ihan löpsöt eikä mitään tuntemuksia, mut niin ne oli viimeks ku raskaudessakin, vaik hcg ehti nousta rv 6+2 10500:aan asti kun ultrattiin ja ku havaittiin ja leikattiin. Ku:ssa mulla ei ollu selkeitä raskausoireita ennen plussaa mut sit tulikin oireita mm. hajuherkkyyttä, huimausta, etovaa oloa, väsymystä, palelua ym.
Tosin mulla monessa aikaisemmissakin siirroissa ollut jos jonkinmoisia oireita ja tuntemuksia vaikka testit olleet täysin negoja.
Nyt pp7 ja viikko vielä pitäis kärvistellä ennen testiä. Aikaisemmin mun ei kannata testata kun mulla ei näy herkästi virtsasta. Ku:ssa näytti haaleaa viivaa vaikka hcg oli 373 ja viikkonäyttönen näytti viikkoja 2-3. Aion nytkin testata viikkonöyttösellä ja herkästi haluun verikokeisiin jo senkin takia että kohdunulkoinen voi toistua. Tosin mulla nyt vaan yks johdin, joten todella huono tuuri pitää olla että ku tulee toistamiseen.
Kaikille halaus ja voimia hoitojen vaiheisiin (y):)
 
Ööööh, oon tällä iisona ? !!! Siis lukeeko kukaan seiskaa?!! En yleensä, mutta satuin huomaamaan kun asiakas luki että joku juttu "uudenlaisesta hedelmöityshoidosta" jolla brittipari oli saanut Kreikassa avun lapsettomuuteen!!! Keltuaishoito!!! :LOL: (viime viikon seiska)

"Uudessa hedelmälliisyyshoidossa kananmunan keltuaiseen sekoitetaan soijapapuöljyä, vettä ja glyserolia. Seos on hyvin kaloripitoinen. Se siirretään naisen verenkiertoon, mikä lisää rasvahappoja. Tämän toimenpiteen uskotaan avittavan immuunijärjestelmää vähentämällä "tappajasoluja", jotka voivat estää joidenkin naisten raskaaksitulon. Menetelmää käytettiin 1960-luvulla ruuansulatusongelmiin. Hedelmällisyyshoitona sitä testattiin ensimmäisen kerran vuonna 2011."

WTF!!!! :ROFLMAO: Siis ok, tiiän et on seiskan juttu, mut siis onko tässä joulualla joku aprillipäivä nmr. 2!!!!! En kestä!!!!

Pari oli siis käynyt monta ivf:ää läpi tuloksetta ja tosta sit heti tuli kaksoset ja heti perään luomu sisarus!!!!!!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
@Domi Kuulostaa kyllä todella hämärälle tuo seiskan juttu!! Jotenkin musta tuntuu, että jos verenkiertoon tungetaan tuommoista settiä, ihminen potkasee tyhjää melko herkästi. Mutta seiska onkin todella "laatu" media :ROFLMAO:

Onnea @marrasmai plussasta! Toivotaan, että kaikki menee hyvin! :love:

Hurjasti tsemppiä piinailijoille ja punktiota odottaville!!

Kiitoksia kaikille tsempistä ja pahoitteluista! Ehkä tämä elämä tästä hiljalleen kirkastuu, vaikka jälleen kärsitään hirveästä pahoinvoinnista. Tällä kertaa antibioottien takia :sick: Ärsyttää olla näin herkkä kaikelle ja kaikille niin fyysisesti kuin henkisestikin :unsure:

Tänään mulle soitteli klinikan kautta järjestetty psykiatrian puolen sairaanhoitaja, jolle sain ensi viikolle ajan. Menen sinne nyt yksin, mutta mieskin on kyllä sinne tervetullut. Tulimme yhdessä siihen tulokseen, että minä taidan tarvita omaa purnaushetkeä lapsettomuudesta. Parisuhdekin on taas tosiaan omilla raiteillaan. Viime päivinä olemme puhuneet paljon lapsettomuudesta, elämästä, surusta ja pettymyksistä sekä hoitaneet myös toisiamme. Harvoin mieheni komentelee minua, mutta nyt hän määräsi minut viikonlopuksi levolle! Sen jälkeen teki ruokaa ja tiskasi. Rakastan kyllä niin hirmuisesti :love::love: Yhdessä olemme nyt kääntäneet katseet hiljalleen kohti 1.PASia, johon suunnistetaan luultavasti jo seuraavassa kierrossa. Ensin pitää vähän vaan vielä rypeä mudassa ja kursia sitten pääkoppa uudelleen kasaan o_O
 
Hyyyyyvin hyvin hyvin haalea plussa. Lidlin testissä toinen viiva on hädin tuskin silmin havaittava, apteekin omassa selkeämpi, mutta erittäin haalea silti.

En siis hihku innosta, mutta ehkä tässä jotain toivon pilkahdusta on. Pari vuotta sitten alkaneessa raskaudessa useampi testi näytti puhdasta negaa tai tällaista tismalleen samanlaista hailuraa, vaikka saman päivän hcg oli verestä mitattuna melkin 600. Myös mulla siis, kuten Toivo2016:lla hcg tuntuu erittyvän hitaasti virtsaan.

Voi tää kyllä tietysti olla jälleen biokemiallinenkin.

Taidan suosiolla mennä maanantaina verikokeeseen. Ja siiten asti teen maanisesti noita kotitestejä o_O
 
Viimeksi muokattu:
Yrittäjä taitaa olla joo. En oo hirveän hyvin selvillä mitkä testit on hyviä ja mitkä huonoja, mutta oon kyllä ajatellut että noihin apteekin testeihin olis luottaminen. Mulla on vielä yks tommonen Lidlin (RFSU:n?) testi jäljellä, ja taidan tehdä sen ylihuomenna ihan vain verratakseni tohon tänaamuiseen.

Monelta toi apteekki oikein aukee, että pääsen ostamaan lisää testejä?!? Muistaakseni mulla on silloin aiemmassa (oikeassa) plussassa näkynyt ip-pissasta paremmin kuin aamuisesta. Tokihan tää on testattava.

Ja siis tokihan mulla on myös kemiallisissa näkynyt tällaista haaleaa viivaa myös.

Aaargh, kyllä on piinaavaa.
 
Kesäheinä-78 oi ihanaa! Toivottavasti lähtee viivat hyvin vahvistumaan! :love:

Vilijonkka mulla oli verikoe siis n. 5+0, netistä löytämäni yleisimmin lainatun taulukon mukaan tuolloin hcg-haitari on 18-7340, eli melkoista hajontaa voi näemmä olla. Klinikan lääkärin mukaan tavallisesti tuolloin on hcg n. 50-200, eli sen puolesta menisi vielä ihan normaalin rajoihin. Kyllä itseäkin huolettaa että se on noin matala, ja se tietty selittää melko vähäiset oireet, mutta eipä tässä oikein muuta voi tehdä kuin toivoa parasta. Päätin etten mene ainakaan alkuviikosta verikokeeseen, en tahdo mennä influenssakaudella köhivien ihmisten keskelle terkkariin jonottamaan. Ei se tieto mitään muuta. Jos jaksaa jatkaa kasvua niin sitten jaksaa, jos ei niin ei. Selviää se melko pian joka tapauksessa.
 

Yhteistyössä