IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

AdeliinaJosefiina onnea hyvistä uutisista! :) ja tsemppiä passiin! (y)

Yrittäjä J onnea!! :love::love:(y)(y) nyt en uskalla testata :ROFLMAO: jos tulee negaa niin eiköhän mun homma ollu tässä.. :p mut onnea vielä :love:

Sphinx voimia ja tsemppiä kasvatteluun! (y)

Täällä tänään sydänpysähdys saatu.. meidän ihana sekopäänaapuri (tai luultavasti hän) on saanut meille hommattua varoituksen :unsure: mitään ei olla tehty, minkään sortin bileitä meillä ei todellakaan ole pidetty eikä muutenkaan olla mitään mekkalaa pidetty. Ja tässä taloyhtiössä ei oo ees mitään paperiseiniä! :( huomenna soitellaan sitten puolestaan vuokranantajalle että mitähän tässä on tehty.. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
love...noita naapurikyttääjiä riittää joka yhtiöön aina jokunen :( toi on kyllä ärsyttävää....tsemppiä!!!

AJ! Sää pääset ihan kohta piinaileman! Sitä hetkeä itsekkin odotan kovasti....tuntuu jo ikuisuudelta tää venaaminen. Menkkojen pitäis alkaa ensi viikolla ja sitte heti ois verikokeet ja jospa kaikki olis niin kunnossa, että siirto onnistui jo muutaman viikon päästä!

Sphinks! Onnea tulevaan keräykseen ja jospa sieltä hyvä saalis tulis!

Ja Yrittäjä! Voi rakkaus mikä haamulaisen hailurainen siellä!!! Aivan valtaisaa❤ nyt vaan punasta huomenna siihen lisää:)
 
Pussipiru apua :D tuplapotti tai ei, lopputulos on mieleinen :love:

love peukut pysyssä, hyvin sinä ehdit vielä mukaan :)

Sphinx mullahan oli vähän sama tilanne tässä toisessa hoidossa. Muutama hyvä munis lopuksi saatiin. Tsemppiä!

Siida Toivottavasti sinäkin pääset kohta piinailemaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Siida niinpä :( no soitin sinne, selvisi rivienvälistä että juuri tämä sekopää on sinne soitellut.. ja aivan aiheettomasti oli osannut "niin luotettavasti kertoa".. noo jospa tää tästä. :rolleyes:

Yrittäjä J tovioa sopii, negaa tänä aamuna :( tosin oli eilen illalla ja tänä aamuna huonoa oloa :sneaky: tissit ei enää niin älyttömän kipeät, vähän kivistää.
 
Ihanaa Yrittäjä :love::love:
Love
vielä on aikaa! :)

Oliks ens viikolla joku piinailemassa mun kanssa? :)

Klinikalta soittivat, 24 solusta 21 oli kypsiä ja niistä 18 hedelmöittynyt, huomen aamulla laittavat viestiä, että miten on lähteny jakaantumaan ja sit tiistaina tietää paljon menee pakkaseen. :)
Olo on huonompi ku eilen, kipua on noustessa ja kävellessä, jätin tän päiväset messut väliin mihin oisin koulutuksen puolesta halunnu, mutta oma terveys on kumminki tärkeämpi.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Adelmiina (jäi muuten viimeksi sun nimimerkistä m pois :)...nyt se sieltä löytyy :D ) Aivan mahtavasti oot muninu! Jospa ne myös jakaantuisivat sankoin joukoin ja laadukkaasti! Menehän herkästi näytille, jos olo huononee, eikä tod mitään messuja!!! Hyvä päätös!

Mulla nin jännittää, että mitä mun verikokeet sanoo. Ensiviikolla ois totuuden hetki. En kyllä kestä jos vielä lykkääntyy. Toisaalta...tauko on ollu mulle hyväksi, ihan tosi tosi rankka on ollu tää syksy ja syynä tämä ihottuma ja kai sitä on ollu aneeminen muutenkin kun nyt vasta alkaa olemaan virtaa enemmän. Kuukauden oon nyt syöny rautaa. Noh....mitäpä tuota valittamaan. Kaikki on periaattessa hyvin. Pitäs olla kiitollinen siitä mitä on.

love- No voihan nega! Pahus sentään...mutta voi se vielä muuttuakkin!! Aikaa on!
 
Yrittäjä, ihana hailura!! :love::love: Onnea toivon kovasti!

Adelmiina, minä piinailen ens viikolla tiistaista alkaen tai ehkä jo maanantaina kun on sulatus päivä :) mahtavan saaliin olet saanut (y) toivotaan että moni jaksaa jakautua hienosti!

Siida, toivottavasti verikokeissa selviää, että kaikki on hyvin uuteen yritykseen! :)(y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
adelmiina_ vau mikä saalis! :) joo ja onhan tässä viel aikaa.. hätäilen vaan :rolleyes: taitaa olla pp8 menossa, enkä oo ees pc:n testejä viel kerenny hommaa, onestepeillä oon testaillu ja kuullu et ne on vähän sinne päin.. :whistle: toivottavasti sun saalis pysyykin noin hyvänä! (y)

Siida kylmiä hermoja sinulle! Joko kävit verikokeissa vai onks ne eessä? (Sori mul on voinu jotai mennä ohi) onks se sun ihottuma rauhottunut yhtään? Mulla rupee taas sään kylmentyessä tulee :unsure:

Toive* tsemppiä sulle siirtoon! :)
 
love- Kiitos kysymästä, tasasen tappavasti tää ihottuma jatkuu edelleen. Ei onneksi nyt oo riehunu muualla ku ranteista alaspäin....kämmenpuoli ja selkäpuoli ihan surkeet. Tämä on sellasta, että kaikki paine pahentaa, eli jos vääntää jotain tai puristaa tai vaikka pitää koiran hihnaa ja joutuu vähän nykäseen, että kämmeneen tulee painetta....aarg...tulee ihan hillitön pistelevä kirvelevä kutituskohtaua!! ja siihen ei oikeen auta muu ku kuuman veden valuttaminen käsille....tai sitte yks keino hillitä edes hetkeksi on kahvin pöönät ja kookosöljy...noilla ku tekee "kuorinnan" tuntuu taivaalliselta ja kutina lähtee hetkeksi pois, mutta jos kädet on auki/haavoilla/vesirakkulaiset...ei tuotakaan voi tehdä. Rasvat ei oikeen helpota....hetkellisesti vähän ja kortisoni jonkin verran...oon kuitenkin pärjännyt ilman reseptikortisonia...tai yrittänyt pärjätä ja etsiä sitä, mikä tätä edelleen vaan pitäis yllä. On tämä nyt pysyny jotenkin hallinnassa. Välillä jopa uskon, että saattais olla helpottamassa, mutta en tiiä. Mulla on verikokeet ensi viikolla, ma pitäis alkaa menkat ja parin päivän sisällä pitäisi se prolaktiini ottaa ja samalla se ferritiini myös.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: love-
Siida voi ei :( todella ikävää ja ärsyttävää! Jännä, mulla kylmä vesi puolestaan helpottaa kutinaan/kirvelyyn o_O varsinkin töissä sen takia talvisin pesen lähes aina kylmällä vedellä kädet :)

Yrittäjä J :love::love:!! Siellä jotain on! (y) nyt on pysyttävä loppuun asti! Ja ai että, oon melekin 100 varma et näin tänään ekan roskis haamun/viivanpaikan :eek::oops::rolleyes: ei ikinä ennen oo ees tommosta "saattaa olla jokin viiva" testiä tullut vastaan! Tai sit mieli tekee tepposia.. (n) mutta onhan tässä vielä päiviä jäljellä ja mulle tääkin on jo saavutus! :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja Toivo2016
Yrittäjä, kiitos :) ihana viiva ja saatiinhan siihen jo väriä ❤ Aattele jos siellä on tuplat oikeesti!?! Vähän ku ois huikeeta! Ihan ministi oisin kyllä kade ;) tunnustan, mutta ehdottoman onnellisesti kateellinen sun puolesta :)

love- Tämä mun ihottuma on joku ihan ihme juttu! Käyttäytyy tosi kummallisesti ja on ihan ennalta arvaamaton, mutta monimuotoinen raskausihottuma kuulemma on tällainen....(niin, siis muutahan ei puutu ku se raskaus..ihottumakin valmiina:D) Tämä siis EI noudata mitään kaavaa ja ilmenee sadalla eri tavalla. Oon käyny nyt kuukauden vyöhyketerapiassa ja alussa paheni ihan hulluna...nytkin vähän paheni eilen ja tänään ku keskiviikkona kävin, mutta ei enää silleen onneksi mitä alkuun oli. Joten...toivossa eletään! Sulla ilmeisesti atooppinen ihottuma? Siis saitko roskishaamun!? Minä en oo ikinä saanu sellaista ilman plussaa...joten nyt alkaa kyll tosissaan jänskättään sunkin puolesta!!
 
Mun piti heti ensimmäiseks tulla kattomaan onko Yrittäjältä tullu kuvaa, ja olihan sieltä :love:jotenki sitä elää niin mukana näissä kaikkien tilanteissa. Eikä tarkota sitä jos en jokaiselle kommentoi, ettenkö olisi hengessä mukana.

Siida:oot varmaan kokeillu kaikenlaisia rasvoja yms, mutta mun yhellä tutulla oli tosi paha ihottuma, ja siihen ei oikein auttanu mikää, mutta helpottu tosi paljon a-vitamiini voiteella, tuubi makso about 6€, ja se oikeesti helpotti, kannattaa kokeilla. :)

ON: klinikalta oli tullu tekstari, että kaikki 18 on lähteny jakaantumaan, seuraavaks niitä sitten katotaan tiistaina, jotenkin piinaavaa tääkin, sit alkaaki taas uus piina, piinaa koko touhu :LOL:

Kiva että on piiniskavereita ens viikolla, ni ei tarvi yks jännittää. Mukavat viikonloput kaikille :)
 
Adelmina En oo kyllä A-vitamiinivoidetta kokeillu!! Täytyy testata ehdottomasti. A vitskun puutehan vaikuttaa kyllä ihon hyvinvointiin...usein haavat paranee hitaasti, jos A-vitamiinista puute. Sinkkivoidetta kokeilin joskus ja ei auttanu. Sitäkin voisin taas kokeilla. Sulla on kyllä ihan uskomaton määrä hedelmöityneitä!!! Käytitkö jotain vitamiinejä/hivenaineita ennen kasvattelua, kun huippulaatuisia muniksia sulta kerätty! Jospa jatkaisivat yhtä tiitterästi eteenpäin!
 
adelmiina_ voi vitsit, onnea! (y) ihan huikean mahtava saalis! :)

Siida en oo sen kummemmin tutkituttanut tuota ihottumaa, mutta äitillä on todella todella paha atooppinen ihottuma ollut teini-iässä ja on vähäisissä määrin edelleen, joten oletan tän olevan sitä.. :unsure: kävi mielessä, että olisiko apua sellaisesta apteekin omasta geelivoiteesta? Tais olla ninellä mentholvoide, löytyy apteekista (ainakin täälläpäin) reseptitiskin takaa, ilman reseptiä kylläkin :) on jokin apteekin oma sekoitus :D meille möivät tuota isännän enterorokkoon, joka kuulemma parin käytön jälkeen alkoi auttaakkin kutinaan ja toi vienon viilennyksen tunteen :) mut sit et pahentaako se sun kutinaa kun viilentää?? o_O joo ehkä roskis haamu ja vielä isompi ehkä et tänään ois tullu just ja just silmällä erotettava haamu :rolleyes: ens viikolla sen viimeistään näkee kuinka kävi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Ihania olette, kiitos! :love:

Pahoittelen omanapaisuutta. Ihan pikkasen oli väri taas vahvistunut. Aamulla oli vähän tuskanhikeä ja pääkipua ja se pelästytti. Toivottavasti ei enteile huonoa. Ei tässä voi vielä hihkua. Jännittää!

love testaa pc:llä!
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Ihanaa, Yrittäjä! :love: Nyt vaan hurjasti onnea matkaan ja viivalle vahvistumista. :)

Love, sullakin haamua, onpas jännää! Peukut on pystyssä. :)

Adelmiinalla ihan huikea alkiosaalis, onnittelut siitä! Tekis melkein mieli sanoa, että ihme on jos ei noilla tule onnistumista. :)

Sphinxille kovasti tsemppiä hoitoon! Toivotaan että sieltä vielä kirisi lisää muniksia punktioon mennessä. Samoin kaikille PASsia odottaville onnea ja tsemppiä!

ON: Mullakin on uusi hoitokierros meneillään, mutta nyt kokeillaan vähän erilaista hoitomuotoa kuin aiemmin. Alkukierrossa olen vetänyt vain letroja, ja hormonipiikitykset aloitetaan vasta ovulaation jälkeen. Tarkoituksena tässä on stimuloida niitä soluja, jotka normaalisti surkastuisi johtofollin puhjettua. Ajatuksena on se, että ne solut voisi olla jotenkin parempilaatuisia, kun luonto on ne jo valinnut kasvatettavaksi ja aktivoinut niitä alkukierron ajan. Mun lääkärini mukaan se ei tosin ole kaikilla tuonut parempaa lopputulosta, mutta toisaalta on ollut myös tapauksia, joissa solujen laatu on parantunut niin radikaalisti, että labran solubiologitkin on ihmetelleet, voiko kyseessä olla sama ihminen! Lääkärini mainitsi myös, että jollain isolla singaporelaisella klinikalla on siirrytty käyttämään lähes pelkästään tätä hoitomuotoa, koska sillä on saatu parempia tuloksia.

Viralliselta nimeltään tämä hoitomuoto on "luteaalivaiheen stimulaatio", ja siinä ei tule ollenkaan tuoresiirtoa, koska kohdun limakalvo on väärässä vaiheessa. Kaikki alkiot (jos niitä saadaan) menee siis pakkasen kautta. Jos jollakulla täällä on kokemusta kyseisestä hoitomuodosta, niin mielelläni kuulisin siitä! :) Omat odotukseni yritän pitää maltillisina, mutta haluan kuitenkin ehdottomasti katsoa tämänkin kortin - eihän sitä koskaan tiedä. :barefoot:
 
Onko täällä muilla ollut ongelmaa tukan lähdön kanssa? Mulla on ruvennut lähtemään tukkaa todella paljon ja tänään parturini kysyi onko elimistössä suuria hormonimuutoksia. Sanoin sujuvasti että ei oo kun en halunnut kertoa enempää. Mutta siis nyt vasta tuli mieleen että totta, hormoonimuutokset hyvin todennäköisesti aiheuttaa hiusten lähtöä.
Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua, jolla tätä hillitä? Olisin todella kiitollinen jos jollain on jokin niksi tähän (n)
 
Toive* Jospa löytäisit konstin tuohon...on kyllä todella harmillinen juttu...voisin kuvitella, että keltarauhashormoni ainakin vois aiheuttaa hiustenlähtöä.

Mulla on yks niksi, jolla sain imetyksen aikana hiustenlähdon loppumaan. Tukka alko lähteen ku olin imettäny 3kk ja niitä oli hiusharja täynnä!!!! Sitte kaveri, joka myy eteerisiä öljyjä, käski mun ostaa pienen suihkepullon ja tilata laventeliöljyä ja sedarwood nimistä öljyä. Näitä laitoin pieneen n.150ml suihkepulloon kumpaakin öljyä 5tippaa ja sitte täyteen vettä. Suihkutin pyyhekuiviin hiuksiin ja päänahkaan. Toisen pullollisen jälkeen hiustenlähtö loppu ku seinään....käytin aika usein sitä suihkepulloa, laitoin kuiviinkin hiuksiin, oisinkohan aamuin illoin suihkauttanu. Yleensä naisilta imetys vie hiuksista puolet, niin mulla lähti tasan 3vkoa ja loppu. En uskonut YHTÄÄN että tuo vois toimia, mutta toimi...nyt mulla on öljypullo poikineen ja käytän tosi moneen juttuun niitä. Niin vaan skeptikon pää käänty.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä