IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Yrittäjä J tsemppiä piinailuun! (y)

oon tuota kiinnittymistä miettiny, että milloin/monentenako päivänä alkio yleensä kiinnittyy? Ja sen olen ymmärtänyt että alkion ikä siihen kyllä vaikuttaa :) mut siis jos mulle torstaina siirrettiin 5päiväinen blasto niin senkö pitäisi olla jo kiinittynyt? :rolleyes:

Paljon onnea tuplakyytiläisistä, Yrittäjä ja love! (y) Mitä kiinnittymiseen tulee, se tapahtuu kai _keskimäärin_ kuudentena päivänä ovulaatiosta. Mutta olen myös ymmärtänyt, että kyseessä on enemmänkin prosessi, joka voi kaikkinensa viedä parikin päivää. Kun mulle kerran siirrettiin blasto maanantaina niin lääkäri sanoi, että keskiviikkoiltaan mennessä kiinnittymisprosessin pitäisi olla jo pitkällä, jos kaikki menee hyvin.

Perhekeskusteluun kommentoin vain ihan lyhyesti, että jaan Tupsulin näkemykset asiasta. Toivon kuitenkin, että aihe olisi nyt loppuun käsitelty tällä foorumilla ja että voisimme jatkossa keskittyä hyvässä hengessä niihin asioihin, joita varten tämä palsta on luotu - lapsettomuuteen ja sen hoitoihin. :)

Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 2.ICSI/3.PAS
Adelmiina_ #2012 #1.# vähän endoa/tuhoutunut johdin#3.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
Hipsunpöpsy#11/11#2.#helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simppojen liikkuvuus#1.IVF/ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä?#1.IVF

Karhuemo75 #2013#2.#johtimet tukossa#2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love-#2014#1.#siittiöt#1.ICSI/4.PAS
marrasmai #2015#1#selittämätön#3.ICSI

Mamma vaan #1.yht#matala amh/ikä#1.IVF
MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVF/2.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/8.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Sphinx # 06/13 #1.yht#selittämätön+endo#3.ICSI
Toive*#7/13#1.#johtimet tukossa#2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo,siittiöt #1.ICSI/2.PAS

Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS

vipe1986 # 2013 #1.yht.#siittiöt # 1.IVF/3.PAS
Yrittäjä J #1/13#1.yht.#endo/selittämätön#
2.IVF/ICSI

Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Domi 20.10 (3pv/6.10)

Toiveikas81 26.10 (3pv/12.10)
love- 27.10 (2x5pv/13.10)
Yrittäjä J 28.10 (2x4pv/14.10)

Plussat 2016: :love:
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (2pv)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Minulle voi päivittää, että 3. PAS meneillään, uusi hoitokierto alkoi tänään. Eli kunnon kp1 on tänään, ja eilen kävin lääkärillä. Oman lääkärin syyslomaillessa olin toisella lääkärillä, ja hinnasta huolimatta (laskutettiin hoidon suunnittelun mukaan eli melkein tuplat yksityisellä normiultraukseen verrattuna, heh, muuten olis mennyt puhelinsoitolla, jos siis olisin tiennyt, että lääkärini oli häipynyt lomalle, sinne vaan 200e heipä hei) oli mukava ja informatiivinen ja tsemppaava kokemus. Nyt kokeilemme femareilla eli katsotaan, kuinka hyvin oma toiminta sieltä tuettuna käynnistyy ja luo limakalvoa otolliseen tilaan. Pakkasessa on kaksi alkioo, toinen hyvä ja toinen ok. Nyt siis toivomaan, että oma kierto on yhtä aktiivinen kuin se aina lääkkeidenkin läpi yrittää olla, ja että menisi aikataulu viikonloppujen suhteen hyvin.

Mielenkiintoista keskustelua sinänsä täällä, en nyt itse lisää mitään, vaikka mieli tekisi :) Sen verran sanon, että joillakin tuntemillani naispareilla on ollut myös vuosien lapsettomuustaistelua, osa saattaa hyvinkin olla täällä palstallakin. Kaikille tasapuolisesti kovat tsempit, tämä on yhteinen kamppailumme!!!

Ja itsekin sanon, että en olis todellakaan uskonut, että toisen lapsen kaipuu voisi olla näin syvää, olin täysin vakuuttunut, että yksi riittää. Ymmärrän ne ajatukset erittäin hyvin myös. Näkökulma on vain eri. 0-lapsisena se on suurta ja omakohtaista, 1-lapsisena sisaruusasia painaa julmetun rankkana. Toki vauvaa toivoo myös täysin itsekkäistä syistä. Taas olimme juuri juhlissa, joissa kaikilla lapsilla oli sisarus mukana. Järkkyä, kuinka se painaa mieltä, vaikka ihania lapsia olivatkin ja mielellään niitä sylitteli, pikkuisia, pala kurkussa...

• Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
MaiMei! Hyvin puit sanoiksi "pala kurkussa" kuvaa hyvin tunnetta, kun paijaa ja sylittelee sisarusten tai ystävien lapsia. Lapsilla on ihanteelliset ikäerot ja toisilleen leikkikavereita. Nyt aikuisena itselle ainakin sisarusten merkitys tullu entistä tärkeämmiksi.

Yrittäjä..saisittepa tuplat❤ Oon aina halunnut kaksosia, mutta en oo rohjennut pyytää kahden alkion siirtoa, eikä sitä oo koskaan edes ehdotettu. Jos vielä punktioon menen, niin sitten kyllä yritän saada kaksi kyytiläistä. Omat riskinsähän siinä on, mutta myös pieni mahdollisuus saada kaksi nyyttiä. Onnea matkaan!

Domi, tuossa keskustelun tuoksinassa meni ohi sun nega...mikä pp sulla nyt? Voisko vielä tapahtua jotain toiseen suuntaan?

Sitten vielä tuohon keskusteluun pakko palata...niin harmittaa se, miksi tänne noita ajatuksia kirjoitin...turha sitä enää on moettiä, pahoitin varmasti useamman mielen ja siitä olen pahoillani! Ei kuulu tälle palstalle mielipiteet ja keskustelu arvokysymyksistä. Tosin tuohon nyt vedettiin mukaan asioita, jotka ei liittyny lainkaan siihen, mitä yritin sanoa ja se harmittaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Siida pp8 siis tein testin.. eli sen puolesta kyllä, mutta ekat pinkit siis paperiin pp7 ja kasi jo kunnon vuoto.. joten eipä voi plussaksi muuttua. Ihan naurattaa tehä viikon päästä vuodon alusta testi, että voi negan polille ilmoittaa :ROFLMAO: tänään kaupassa näin polin hoitajan ois tehnyt mieli mennä sanoo ja kysyy että ihanko oikeasti pitää vielä testata.. mutta kun juuri hän nimenomaan sano siirrossa et sit pitää testata sillon, vaikka alkas vuoto ennemmin.. hehe. Tänään en ees lugeja enää tunkenut kun hetihän ne pois valus.. tai taisin aamulla laittaa mut joo..

Sunnuntaiaamuja kaikille!

Täällä taustalla olen seuraillut keskustelua. Elänyt niiden tapahtumien iloissa, suruissa ja peloissa, koska olen itsekkin samassa venessä kanssa, jonka nimi on lapsen puute, lapsettomuus miksi kukin sitä sitten kutsuukin.

Omat tutkimukseni valmistui. Hoitavaksi klinikaksi valikoitui Dextra. Suosituksia klinikasta kyselinkin täältä. Kiitos niistä! Voisimme yrittää omilla soluilla, mutta tuo ikä tulee minulla vastaan, joten valisitsimme lahjamunasolut omien munasolujen sijaan.

Lahjamunasoluhoitoon olinkin jo henkisesti valmistunut niin kuin siihen voi valmistua. Tätä päästöstä edelsi meillä puolen vuoden mietintäaika jolloin mietimme yleisesti lapsettomuushoitoja ja sitä kuinka niistä selviämme ja jaksamme pettymysten kohdatessa. Täällä ketjussa jokaiselle kokemuksistaan kirjoittavalle lähtee minulta lämpiä ja jaksamista tukevia ajatuksia! Sitkeitä sissejä olette. Normaali raskaus kestää 9kk, mutta lapsettomuushoidoissa olevan "raskausaika" on paljon pidempi...

Siirryn tuonne luovutettu munasoluhoito-ketjuun kirjoittelemaan.

Pitäkää leiri pystyssä vaikeistakin olosuhteista riippumatta ja lippu(kin) korkella !!!

• Tykkää
Reactions: Roxanne
Siida pp8 siis tein testin.. eli sen puolesta kyllä, mutta ekat pinkit siis paperiin pp7 ja kasi jo kunnon vuoto.. joten eipä voi plussaksi muuttua. Ihan naurattaa tehä viikon päästä vuodon alusta testi, että voi negan polille ilmoittaa :ROFLMAO: tänään kaupassa näin polin hoitajan ois tehnyt mieli mennä sanoo ja kysyy että ihanko oikeasti pitää vielä testata.. mutta kun juuri hän nimenomaan sano siirrossa et sit pitää testata sillon, vaikka alkas vuoto ennemmin.. hehe. Tänään en ees lugeja enää tunkenut kun hetihän ne pois valus.. tai taisin aamulla laittaa mut joo..
Domi mulla alkoi kans punktion jälkeen tosi nopeesti menkat silloin maaliskuussa kun mulle viimeisin punktio on tehty :D kierto jäi muistaakseni 23 päiväiseksi tai jotain...tosin mulle ei siis siirretty edes mitään, mutta toi on kai tosi yleistä että menkat tulee reilun viikon päästä siirrosta. Pahasti siis negalta vaikuttaa niinkun sanoit ja varmasti tuntuu turhalta testailla joskus viikon päästä (n) Harmi tosiaan ettei kamala kokemus päättynyt positiivisen yllättävästi, oon tosi surullinen sun puolesta :(

Domille pahoittelut ja Yrittäjälle tuloksellista piinailua.

Oli kyllä lähellä, ettei kateus nostanut rumaa päätään, kun kuulin eilen veljen ja hänen puolisonsa odottavan kaksosia. :alien:
Tietysti olen tosi onnellinen heidän puolestaan, enkä toivoisi tällaista kituutusta kenellekään. Jotenkin ensin vain kirpaisi kun neljän vuoden jälkeen on ekan kerran onnistunut sen viivan siihen tikkuun saamaan, ja heillä tärppääkin parissa viikossa, ja vielä tuplasti. Vähän kuin siitä yhdestä elokuvasta, jonka nimeä en nyt millään muista. :LOL:

Toivottavasti nyt kaikki pysyisi kyydissä, niin ensi vuonna on sitten serkuksia kerrakseen. :love:

Kiitos <3 Kaksoset olisi kyllä hurjaa! Mäkin olen joskus haaveillut kaksosista, mutta tosipaikan tullen kun lääkäri ehdotti kahden alkion siirtoa, niin piti hetki miettiä asiaa.

Pitäisiköhän sitä jo testata Pregnylin poistumista... :) 2x5000iu pitäisi näkyä vielä muutaman päivän.

Minä kyllä mielelläni ottaisin kaksoset. :love: Onhan siinä toki ne omat riskinsä ja huolta varmasti enemmän, mutta lopputulos olisi kyllä mieluinen. :D

Tuolla meidän hoitopaikassa ei laiteta kahta kyytiin, ellei ole huonolaatuisia tjs. Meidän alkiot oli kaikki hyviä, joten eipä taida meidän kohdalle osua. Jospa tuo jakautuisi kahtia. :D

Kaksoset on ollu mulla jo nuoruusiän haavena..lähipiirissä on useammat eri ikäiset ja se kahden ihmisen välinen yhteys, joka jo kohdussa kehittyy on niin ihmeellinen!! Jo heti syntymän jälkeen ovat niin tärkeitä toisilleen. Jos me vielä lähetään jatkamaan toiseen Icsiin, niin tietysti riippuen hoidon saldosta, saadaanko edes useampaa alkiota, mutta jos tulis enemmän kuin kolme, niin jo ikänikin puolesta pyytäisin kahden siirtoa...me halutaan kaikki alkiot käyttää ja ei osattais liovuttaa niitä toisille, eikä edes tutkimukseen, jokaisessa pikku pallerossa on kuitenkin mahdollisuus elävään pikku tyyppiin...ajatus, että jollain olis meidän biologinen lapsi, tuntuu liian rajulta, kun kyllähän ne kaikki ittelle enemmän ku mielellään otettais. Me kyllä ois haluttu lapsia vaikka viis, mutta elämä ei aina mene kuin itse on aikanaan haaveillut ja suunnitellut....sen tässä ainakin on oppinut. Otetaan mitä annetaan.

Näin niin todentuntuisen unen viime yönä, että aamulla meni pitkään ymmärtäessä, että eipä se totta ollutkaan. Olin käyny siirrossa ja pp7 oli selkeä punainen viiva...kuinka onnellinen siitä olinkaan ja varma syntyvästä lapsesta. Olin vaan unohtanut ottaa kaikki tukilääkityksen ja sitä siinä sitte panikoin, että kuinka tämän nyt saan lääkärille kerrottua, että oon unohtanut :D

Heipat vaan kaikille! Kiitos tsempeistä ja osanotoista, elämä alkaa taas pikku hiljaa voittamaan :)

Tänää kävin 2 ultrassa, 26 rakkulaa löyty ja torstaina ois sitte punktio, ja ens tiistaina siirto. Jotenki jostain ihmeestä oon taas saanu toivoa onnistumisesta, mut saa nähä kauan tää kestää :whistle:

Pahoittelut Domille :(
Ja peukut pystyssä Yrittäjälle ja muillekkin piinailijoille(y)

• Tykkää
Reactions: Roxanne ja Domi
Kiitos :) Kivoja uutisia adelmiina!

Mites Toivo2016?

love
millä mielellä? Entäs Toiveikas, oletko jo parantunut?

Täällä pp 4 ja fiilis on ihan luottavainen :barefoot: Oireista voisi sanoa, että (siirtopäivänä) perjantaina illalla oli nipistelyä ja lauantaina alaselän poltetta, sekä yöllä käännyttässä teki vatsaan kipeää. Sen jälkeen ei ole ollut erikoisempia tuntemuksia.

adelmiina_ kuulostaapa hyvältä, tsemppiä! (y)

Yrittäjä J täämlä vähän sekavat fiilikset. Jonkinmoisia oireita on ollut, mutta toisaalta pääkoppa huutaa että pitäis olla kaikkee enemmän jos ois tarrannut. Vaikkei se välttämättä ihan niin mene. :p päivisin on yleensä vasrmmalla puolen paineen tunne/kuplintaa/vihlontaa ja eilen puoli tuntia ruokailun jälkeen iski tosi etova olo. Niin ja onhan nuo tissit ruvenneet nyt kipeytyy/hiukan turvonneet.. ja muutenkin tää turvotus, oon kuin ois ilmapallo mahassa o_O muuten ei normaalia kummempaa. :)

Kalabaliikki! Voimia alkavaan kierrokseen ja onnea matkaan!! Noista lääkkeistä en osaa sanoa mitään :(

Adeliina sullahan on huikee munismäärä! Nyt vaan toivotaan laatumunia!

Love- Tissien kipeytyminen kuulostaa kyllä kelpo oireelta :) Yrittäjän vatsa/selkätuntemukset myös. Mulla on plussakierrossa aina pääkipu se paras oire. Kemiallisissa ollu vain pientä tunnetta päässä, mutta tytöstä ja viime keväisessä km oli kunnon jysäri kiinnittymisestä sinne saakka, ku menkkojen olis pitänyt alkaa. Nyt kun oli alkusyksyllä tuo kemiallinen/varhainen km mikä liekkään, oli pää kipeä, mutta ei niin kipeä kuin olisin toivonut...siitä sitte arvelin jo odottaa epäonnistunutta lopputulosta, vaikka testit tummia olikin, mutta ei ne lohduttanu yhtään. Kunpa pystyis olemaan lyottavaisella fiiliksellä..yrittäjä, pidä siitä fiiliksestä lujasti kiinni. Mullakin eka päivät menny suht hyvin, mutta sitte se panikointi lähtee käsistä :(

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: love-
Adeliinalle tsempit ylihuomiseen punktioon ja toivotaan laadukasta saldoa!
Kalabaliikille tsempit uudenlaiseen hoitokiertoon!

Itellä ei oikein mitään kuulumisia, ylihuomisen ultraa odotellessa että oliko Letroilla vaikutusta meikäläisen ovulaation saantiin vai ei :D Ite veikkaan jälkimmäistä mutta sittenhän sen näkee...
Niin ja jotenkin oma epätoivo syvenee koko ajan, taas eilen yksi hoidoissa oleva ystävä teki negatiivisen testin luonnolisen pas-kierron jälkeen... olikohan heilläkin tämä jo 6. vai 7.siirto eikä vain onnaa... En tiiä mikä tän oman pään kääntäis positiiviseksi! Ei varmaan mikään enää näillä hoitokokemuksilla :unsure:

Kiitos :) Kivoja uutisia adelmiina!

Mites Toivo2016?

Täällä epävarmana ja pelkään että plussaamisesta huolimatta tää oli tässä..:(
Neljä päivää sitten rv 4+5 Hcg oli 373 eli liian matala viikkoihin nähden ja eilinen rv 5+1 hcg oli 1153. Kolme päivää sitten Alko ruskea vuoto lisääntyessä ja tänään alkoi tulla veristä vuotoa vastaten määrältään niukkoja kuukautisia. Vaikuttaa että kesken menee/mennyt tai sitten esim.tuulimuna tai kohdun ulkoinen..:barefoot::( Kipuja ei ole ainakaan vielä ollut. Huomenna soitan klinikalle ja kerron eilisen hcg tuloksen. Saa nähdä mitä ohjeita antavat ja ultrataanko vai mitä? Ei tää nyt ainakaan hyvältä vaikuta:confused::(

No voi kurjuus, Toivo2016! Onhan tuo hcg kuitenkin noussut, ja jos kipuja ei ole niin periaatteessa kaikki voi vielä olla kunnossa. Hurjasti pidän täällä peukkuja, että kaikki olisi sittenkin hyvin! :love:

Adelmiina, sullahan on vallan hurja munasolusaalis tulossa. :) Kovasti tsemppiä punktioon!

Kalabaliikki, onnea hoitoon - kyllä mä kannustaisin rohkeasti kokeilemaan! Mun korvaani nuo lääkkeet kuulostaa ihan hyvältä, ei mitenkään poikkeukselliselta ainakaan. :)

Piinailijoiden puolesta pidän peukkuja, ja kaikille muillekin toivotan tsemppiä vaiheisiinne! (y)

Onpas täällä ollut tapahtumia kerrakseen, hyviä ja ei niin hyviä.. o_O

Toivo, pidän kovasti peukkuja ja toivon kaikkea hyvää!! :love: Kuten kaikille muillekin piinailijoille ❤

On. Kävin tänään ultrassa ja siirtoon pääsen ens tiistaina. Kyseessä ensimmäinen lääkkeellinen pas ja voin sanoo, että kyllä jännitti mennä ultraan kun ei yhtään tiennyt mitä tuolla sisällä on tapahtunut. Onneksi kaikki hyvin vaikkakin limiksen paksuus mietityttää; luonnonkierroissa ja tuoresiirroissa limis ollut yli 13mm nyt vähän yli 8mm :eek: Päädyttiin miehen kanssa kahden alkion siirtoon, mikäli molemmat sulatettavat selviää :love:

Yhteistyössä