IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos Siida! Lukeudun nyös niihin skeptikkoihin kun kyseessä mitä ilmeisemmin on hormooneista ja stressistä johtuvaa hiustenlähtöä niin tuntuu hullulta että siihen on jokin apu. Mutta ehdottomasti kokeilen tuota koktailia :sneaky: tätä vauhtia jos tukkaa tippuu nii ei sitä oo enää imetysvaiheessa (mikäli sinne asti joskus pääsen) jälellä ollenkaan :eek::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Heipähei, saanen liittyä pikkuhiljaa mukaan, tällä viikolla käyty ivf-infossa ja mahdolliset hoidot alkaa helmikuussa. Nyt pari kiertoa siis taukoa pelkillä teroilla, takana 9 kiertoa letroja ja kolmessa vikassa oli mukana myös bemfola pistot..
 
another tervetuloa! Toivottavasti visiittisi olisi lyhyt! (y)

Toive* mulla kanssa ollut joskus ongelmaa hiustenlähdön kanssa, mä sain sen kuriin syömällä msm-jauhetta :) pitäis taas aloittaa sen syöminen kun alkaa taas vähän liikaa hiukset lähteä o_O

Yrittäjä J kyllä täälläkin jotain tapahtuu/tapahtunut :love: en tiiä onko ollut pelkkä ohimarssi/kiinnittymisyritys tms, edelleen viiva on just ja just silmin erotettava, tänään testasin pc:llä :) kuivuttuaan hiukan selvempi.
 
Yrittäjä J ja love- tsemppiä viivojen vahvistumiseen! <3
mikä dpo love-, vieläkö on hyvin aikaa viivoilla vahvistua?

ja kiitos, jospa ois lyhyt visiitti! hassun optimisti oon vaikka tiedän että hyvinkin pitkälti nämäkin hoidot osaa epäonnistua. jotenkin silti niin älyttömän jänskää päästä ihkaoikeisiin hoitoihin, en olis uskonut niihin joutuvani! mulla on kolme vuotias lapsi joka sai alkunsa 7 turhan clomikierron jälkeen 2. taukokierrosta jossa jo odotin polille pääsyä että oltais saatu letrot ja inssit käyttöön (tasan 2v meni ilman ehkäisyä). nyt inssejä ei edes sit tehty kun vissiin ei olis niin vastaavaa hyötyä ollut, nykyisin kai trendi (lääkärin mukaan) on se että mennään suht nopealla tempolla ivf:ään niin saadaan enempi tuloksia aikaan kun kuulemma tekniikat ehdistyneet paljon jo parissakin vuodessa..

nyt tosiaan meillä toista lasta toivottu jo reilun 1,5v, joista tosiaan 9 kiertoa lääkityksillä. nyt tauon aikana ei oo käytössä kuin terolutit ylläpitämään edes jonkin sortin kiertoa, mulla kun on pcos ja kierto toimii vain harvakseltaan..
 
another tsempoiä teille! (y) enpä itsekkään koskaan ajatellut hoitoihin lähteväni... 6 vuotta sitten olin vielä sitä mieltä etten koskaan tee lapsia.. mutta niin se vaan mieli muuttuu ja koska miehellä on vähän hitaanpuoleiset kaverit niin olemme tässä :) nyt on menossa pp10, eli oisko se dpo16? Virallinen testipäivä vasta pp14, eli vielä aikaa tummua :) ja onhan se tässä parin päivän sisään jo tummentunut siitä mitä oli, muttei vieläkään selkeä viiva :)
 
Jee, viivan vahvistumista Lovelle :)
Tervetuloa another

Kiitos onnitteluista saaliista, tiistaina sitte tietää mitää saadaan näistä 18 pakkaseen, kuin moni onkaan karsiutunut tässä päivien aikana, ja yksi ois tosiaa tarkotus siirtää tiistaina. En ole syönyt mitään vitamiineja, enkä oikein muutakaan, en edes muista kunnolla tätä koko piikittelyaikaa, jotenki sitä eli niin sumussa, oli liikaa kaikkea surua. Lääkärillekkin sanoin että tää ajottu yhteen elämäni rankimpaan ja stressaavimpaan ajankohtaan, mutta silti siitäkin selvittiin, vaikka pelkäsin just sitä että kuin paljon vaikuttaa muniksien laatuun yms, mutta ainakin nyt toistaseks kaikki on hyvin.

Toive mulla on kanssa lähtenyt hiuksia paljonki, varsinkin letrojen aikaan, mutta nyt se on jo tasaantunut. Hormonit vaikuttaa niin moneen asiaan. o_O
 
Love, kiitti vinkistä (y) mistä tuota jauhetta saa? Luontaistuotekaupasta, apteekista vai ihan normi marketista? Osaatteko sanoa onko biotiinista mitään apua tässä tilanteessa?

Toivottavasti viivat vahvistuu Lovella ja Yrittäjällä! :love:
 
Toive* minä ostin ihan s-marketista :) tais maksaa se pussi jonkun 9.90 ja riittää todella pitkäks aikaa (ostettiin äidin kanssa puoliksi keväällä ja vielä on tavaraa reilusti jäljellä) :) en itse käytä kuin puolikkaan teelusikan lasilliseen vettä. Alussa kun ei kroppa ollut tottunut niin teki mulle migreeniä :( ja kuten muutkin tämmöset, vaikutuksen huomaa parin kolmen viikon kuluessa :) joskus oon myös biotiinivalmisteita käyttänyt ja mulla se ei tainnu vaikuttaa juuri mihinkään :(
 
  • Tykkää
Reactions: Toive*
Viime aikoina on uusia ihmisiä tullut palstalle, joten rohkenen minäkin astua esiin muiden vanavedessä. Pitkään olen tätäkin palstaa taustalta seuraillut ja kerännyt rohkeutta...

Olen hieman yli kolmekymmentä ja mies hieman alle. Vuosia on tullut oltua yhdessä, mutta elämä ympärillä on ollut välillä niin haasteellista, ettei siihen ole voinut kuvitellakaan lapsia. Asia on tullut ajankohtaiseksi vasta nyt reilu vuosi sitten. Itse olen kyllä potenut hillitöntä vauvakuumetta suhteen alusta asti ja sekös vasta onkin ollut raastavaa, kun kävikin ilmi, ettei omin avuin varmaan ikinä tulla raskaaksi. Syynä on siemenneste, huono liikkuvuus. Onneksi lähdimme melko nopeasti selvittämään tilannetta ja ensikäynnillä lääkäri totesi, että ICSIin mennään. Ensimmäinen hoito starttaa ensi kierrosta, kunhan kuukautiset alkavat, eli vajaan kolmen viikon päästä pistellään. Täytyy sanoa, että hoidot pelottaa vietävästi, koska olen aina ollut herkkä lääkkeille. Niin mieleltäni kuin keholtanikin.(n)
 
love- Voi ihanuus kun sielläkin haamu vahvistunut ❤...kuvia minäkin ruinaan :D ja vielä on aikaa vahvistua ja ei se kaikilla edes vahvaksi tummu, ja kaikki on voi olla hyvin! Jännittävää ja ihanaa!!

Toive* Minä oon ostanu lifestä msm:ää ja varmasti on hyvä hiuksillekkin. Tuossa mitä mulla, annostuksena on ensin tl päivässä ja vähitellen nostaa annos rkl:seen päivässä. Noissa valmisteissa on eroja....ehkä suosittelen sua ostamaan sitä luontaistuotekaupasta.

Teille uusille palstailijoille lämpimästi tervetuloa! Vertaistuki on paras tuki! Ja ihan varmasti pelottaa ja arveluttaa kaikki alkuun, mutta tämä homma on vähän sellaista, että vie mukanaan hyvässä, että pahassa ja pahassa siksi, että tämä tahtoo ottaa liian ison palan elämästä ja muu jää vähäntaustalle. Alkuun pelkäsin itsekin juuri lääkkeitä ja hormonien sivuvaikutuksia, koska oma keho on aina ollu herkkä reagoimaan millon mihonkin, mutta kaikki on sen suhteen menny hyvin (paitsi keltarauhashormonista hajoaa mieli :(...mutta onneksi on paljon vaihtoehtoja jos jokin ei toimi! Onnea hurjasti matkaan! Toivottavasti matka hoidoissa ois mahdollisimman helppo ja lyhyt❤
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Siida kiitos! :):love: hei minkä merkkistä oli se luontaistuotekaupan msm? Muistatko yhtään? :)

Jantzu tervetuloa joukkoon! :) meillä siis samaa ongelmaa, miehen siittiöt hitaita.. :unsure: ja icsillä mentiin :) mua kanssa kauhistutti alussa aivan vietävästi hoidot, hormonit ja varsinkin piikittely. Onneksi pahimmilta sivuvaikutuksilta vältyin, elo oli lähes normaalia. Ainut vaan että kierto meni täysin sekaisin.. Tsemppiä hurjasti!
 
Yrittäjä! Jäitä hattuun!! Huomenna uusi testi❤ Minä oon aina saanu vahvimman viivan aamupäivän ja iltapäivän välillä. Aamupissa ei oo antanu ku vasta lähempänä testipäivää vahvaa viivaa ja illalla tullu myös hailumpaa.

Toive* Tämä mun on puhdistamo OptiMSM
 
Kiitoksia tervetuloa toivotuksista ja tsempeistä! :)

Vertaistuki on kyllä tarpeen, kun välillä tuntuu olevan tuolla oman pään sisällä himpun liian ahdasta näiden ajatusten kanssa :( Mun elämä on siitä kummallista, että vaikka kuinka "välttelen" kuormittavia asioita, elämä heittelee niitä tielle tuon tuosta. Niin on ollut nytkin, aivan liikaa yhtä aikaa... Monesti on tullut tässä ajateltua, että kunpa olisikin "vaan" lapsettomuushoitokuviot meneillään. Mutta ensi kuussa olen päättänyt sulloa kaiken muun jonnekin ö-mappiin odottamaan, koska hoidot menee prioriteeteissä ykkösenä! (y)
 
Vastaan nyt vaan nopeasti tohon hius asiaan.. Todellakin tippuu.. ensimmäinen kato tuli jo yli 4 vuotta sitten kun jätin pillerit pois.. siitä asti ollut ihan "helvetti" sen asian suhteen.. Msm- jauhetta käytän minäkin, sinällään auttaa, kasvaa hyvinkin vahvasti takaisin kunnes tippuu taas.. myös sinkki ja seleeni vaikuttaa positiivisesti hiuksiin.. ja omegat.. Mutta siis itsellä ainakin tod.näk nimen omaan tai ainakin keltarauhasen "muutokset" tekee sen. Ja sehän tapahtuu aina vähän viiveelle.. n. 3kk. Välillä en kyllä ees ole yhtetytä keksinyt et miks karisee.. Itse olen nyt siitä syystä lyhyt hiuksinen.. kun lähtötilannekkin melko hento ja kun siitä vähästäkin karisee puolen vuoden välein puolet, niin eipä näytä miltään pidempänä ne 3 karvaa ristissä. Lyhyessä se ei niin vaikuta kun kerkee kasvaa uutta. Nytkin tuntuu hiuspohjassa oikein sänki.. kun joskus kk sit karisi hurjasti.. positiivista toki että kasva takaisinkin. En tiiä sit minkä verran on apua noista lisäravinteista. Msm-jauhe tosiaan kannattaa ostaa opti muodossa, on puhtaampaa, joten vähempi määrä riittää. Saa luontaistuotekaupoista ja nykyisin myös jostain marketeista. Kannattaa aloittaa aika varovasti pienellä määrällä, muuten voi mennä maha sekaisin. C-vitamiini tehostaa imeytymistä. Itse laitan aamulla puoleen litraan vettä ja puristan limeä, tai sitruunaa sekaan. Maistuu aluksi melko karvaalta, mutta sitruuna auttaa siihenkin. Itse olen huomannut et se on mulle eritoten auttanut kynsiin, ennen katkeili heti, nyt pitää leikata.. Itse joskus huomasin et ei kannata illalla ottaa tai ei oikeen tuu uni.. Biotiinia en ite ole käyttänyt, mutta kuullut hyvää ja ollut mielessä kokeilla..
Viivoille vahvistumista :love:
Yritän kaivaa sen meidän listan jostain huomenna jos kerkiin...
 
Mun käsittääkseni keltarauhashormoni nimenomaan vaikuttaa hiuksiin.....mulla on tukka pysyny päässä...vielä ainakin, ainoastaan imetys meinas viedä. Ja sinkki on muuten ihan hirveen tärkeä kelle tahansa, mutta varsinkin naisille ja B-vitamiini!! Onko sulle Domi aina siirron jälkeen määrätty luget tai siis keltarauhashormonia? Ootko koskaan käyttäny pregnyliä tai jotain muuta ku keltarauhashormonia?
 
Luget on aina ollut.. Pregnylistä kysyin tossa, siis ihan muuten vaan jos jotain uutta kokeilis, niin ei.. vastaus oli jotain että yksityisillä, ne nyt voi testailla ihan mitä vaan, mutta kun ei ole todistettua hyötyä niin ei.. (jännä kun en oo ihan vakuuttunut tosta gonapeptylistä, joka siis myös kuitenkin nyt ollut, niin senkään "todistuksista") En vaan muista varmaksi miltä lääkäriltä kysyin, mut muistelisin et siltä jolta vois ehkä olla parhaat tsäänssin saaha jotain uutta ja erilaista (siis itselle uutta) Mut siis tähän tukan karisuun nyt on jo tottunut ja kun nyt on niin lyhyt et ei niin väilä, niin sen takia ei toinna. Mutta muuten toki tahtos jotain muuta koittaa, kun ei mulla ne luget saa sitä vuotoa ees pysymään testipäivään poissa (edes kemiallisessa), niin joteinkin ajattelee, et ei ne oo mulle "toimiva". Vaan kai ne lääkärit paremmin tietää. Nyt kun varmaan pitää luopua jo vähitellen sen kortisonin (mitä en kyllä tukan takia kauheesti tahtos, mut eihän se hoidoissa iso annastus oo ja ajan vaikka kaljun jos vauvan sillä saan..) kinuamisesta, kun se on tehty nyt monesti niin selväksi et EI! Niin seuraavaksi aattelin estrogeniä "haluta". Onko teillä kenellä se ollut siirroissa niin joku syy? Vai onko sitä annettu selittämättömille?
 
Niin minustakin, ovat aijemmin kuitenkin määränneet.. mut sit on kuulemma todettu et ei siitä ookkaan mitään hyötyy.. ellei oo jotain autoimmuuni sairautta tai muuta "syytä".. olen kuulemma siinä suhteessa harmillisen terve.. ???
 
Mulla on paha aavistus että kaikki ei ole hyvin. Taaskaan. :( Mä olen oikeastaan aika paniikissa. Tissikipu on kadonnut. On vähän sellainen olo että alkais menkat. Jomottelee ja on yliaktiivinen olo. Olisko lämmötkin tippunut kun ei ole kylmä... Normikierrossa tänään pitäisi alkaa vuotaa. Lugemössäkin haisi raudalle ja se on ensimmäinen merkki menkoista.
 
Voi kurjuus, Yrittäjä J... toivottavasti olisi kuitenkin turha huoli :)

En ole juuri kirjoitellut, kun olo etenemisestä on kkm:n jälkeen ollut epävarmaakin epävarmempi. Vaan nyt lauantaina tikussa loisti ovisplussa ja äsken soittelin siirtoajan keskiviikolle. Jos vaan sulattelu onnistuu, liityn siis piinailujengiin Adelmiina, Toive* ja Adeliinajosefiina. Piinaa on tosin jo keskiviikon odottelukin - meillä on pakkasessa vain kaksi 3-päiväisenä sinne talletettua.

Xienna
 
Voi ei yrittäjä J, toivon että on väärä hälytys ja että mieli vaan tekee tepposiaan ja listaa lisää "menkkojenalkuoireita". Ootko tänään testannut, miltä viiva näyttää?

Hiustenlähtöasiaan: todellakin nämä hormonihoidot on vieneet hiukset päästä. Sen huomasi kampaajakin. Todella inhottavaa, ehkä tosi pinnallista mutta mulle hiukset olleet aina tosi tärkeät ja nyt nekin on ikäänkuin viety pois kun joutunut leikkaan tän takia yli 10cm ja silti sellainen ohut rihmasto vaan jäljellä. Että kyllä näistä hoidoista joutuu niin kovan hinnan maksaan monella eri osa-alueella!!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J

Yhteistyössä