IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

AJ mulla on lähtenyt varmaa 40cm ;) Oli siis vielä ihan pitkät joskus kolme vuotta sitten tai itseasiassa 2, oli kyllä jo sillon monesti just se joku 5-10 cm pahinta otettu. Sit leikkautin pitkänpolkan jos auttas asiaa, kun oli jo melkein polkaksi kerrennyt kasvaa edellisen tippumisen jälkeen vahvana.. vaan eihän se sekään kerennyt saada latvaa kiinni kun taas tippu puolet.. joten nyt on sit tällänen päältä noin 3cm ja sivut ihan lyhyet. Kiva ja helppohan tää toki on, usein vaan pitää siistiä.. tykkäisin kyllä paljon leteistä ym. mut nyt ei kyllä niitä tartte laitella..
Yrittäjälle positiivisia ajatuksia.. jos se vaan olisi tosiaan mielen tepposia.

• Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Yrittäjä J voi, kunpa olis turhaa huolehtimista! :( onhan noissa kutenkin vahvistumista havaittavissa, ainakin mun silmään :) nyt peukut ja varpaat pystyssä että oot turhaan huolissasi. (y)

Nappeus tervetuloa takaisin ja tsemppiä pistelyyn! (y)

Xienna pahoittelut kkm:sta! :( mutta hurjasti onnea ja peukkuja siirtoon, olisipa tämä nyt mukana loppuun asti! (y)

testasin aamulla os:llä negan, iltapäivästä viel pakko uittaa pc :confused: voi olla tääkin oli tässä :( tissikipu on kyll eilisestä pahentunut, mut myös menkkakipuja tullut.. nythän tää vasta oikeesti piinaavaks meni tää loppuaika (n)

Yrittäjä, kyllä tuo viiva on minusta vahvistunut selvästi, varsinkin tänään. Ja eikös menkkakivutkin ole toisaalta yksi varhainen raskausoire monilla? Ymmärrän kyllä hyvin tuon huolen ja piinan, itselläkin tuoreessa muistissa vastaava tilanne, joka ei sit hyvin päättynyt. :( Mutta kovasti pidän peukkuja ja uskon, että sinulla on kaikki kunnossa. :love: Lovelle on myös peukut pystyssä täällä. One Stepit on mun kokemukseni mukaan tosi huonoja, joten nega niillä ei välttämättä tarkoita mitään.

ON: Täällä alkaa piikittelyt keskiviikkona oviksen jälkeen. Vähän kyllä mietityttää tämä uusi hoitomuoto, mutta kuulemma jos vastetta ei tule niin hoidon voi keskeyttää jo muutaman päivän päästä ja jatkaa sit normaaliin tapaan menkkojen alettua. Eli eipä tässä ole menetettävää kuin muutama lääkeampulli ja pari ultrakäyntiä (jotka nekin kyllä maksaa maltaita), jos homma ei pelitä... :unsure:

• Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Hienoja viivoja molemmilla. :)
Mä nukuin jotenki tosi huonosti viime yön, kun jotenki jännitän nyt huomisia uutisia alkioiden selviytymisestä..
Tuli muuten mieleen, että kauanhan tuol pregnylin 2500 annos näkyy. Jos aamulla testais, pistin siis viime ti piikin.

• Tykkää
Reactions: love-
Yrittäjä, sullahan on jo ihan kunnon plussa! Sun oireet kuulostaa ihan köypäsiltä raskausoireilta! Menkkajomotukset on ihan hyvä merkki! Tsemppiä ihan hulluna piinaan....huh, mää niin tiiän mitä henkistä rääkkiä sää elät...VOIMIA❤

love- Hienosti näkyy viiva! Ihanaa kun tulee ittellekki taas toivoa tulevaisuuteen!

Domi! Julkisella mekin ollaan ja tuntuu kyllä tyhmältä, että kerrasta toiseen teille tyrkytetään samaa kaavaa ja menkat alkaa ennen aikojaan. Siirtoja kuitenkin jo useampi takana!? Kyllä minä vaan tuon pregnylin puolesta liputan. Joka siurrosta on raskaus lähteny ku pregnyl ollu käytössä. Gonapeptyl ollu välillä välillä ei...sitä en oikeen tiiä auttaako mitään. Keväällä kiinnitty vaikkei ollu, tytöltä oli ja nyt tässä viimeisimmässä....otan vastaan jos lääköri määrää, mutta en sitä itte taida nyt pyytää...kovasti oon siirtoon menossa, huomaatteko :D...enkä edes verikokeissa oo vielä käyny

• Tykkää
Kiitos ihanat kun autoitte hiusongelman kanssa. En sitä tietenkään kenellekään toivo, mutta on silti mukava huomata etten oo yksin. Tämänkään asian kanssa ❤

Tsemppiä tosi paljon love ja yrittäjä!! :love::love:

Ja kiva ettei tarvii yksin piinailla :) tänään on meillä ollut sulatuspäivä ja huomenna aamusta soitan fertinovaan ja kysyn hippusten voinnin :love: jos kaikki hyvin niin iltapäivällä siirretään kaksi kyytiin :barefoot:

Yrittäjä J:lle ja love-:lle toivon kummallekin viivojen vahvistumista ja sitä itseään! Olisittepa vahvalla tiellä pois tältä palstalta jos niin voi sanoa :D

Onko teillä kaikilla joku oppikirja siihen miten te tulkitsette noita viivoja? Kun musta tuntuu että mun mittapuulla selkeä viiva on jotain ihan muuta kuin mitä näillä palstoilla yleisesti porukka kommentoi :ROFLMAO: tai sitten mulla on vaan huono näkö kun saan tihrustaa ja tihrustaa viivaa ja jokutoinen kommentoi "hieno viiva" :D Käsitättekö mitä tarkoitan? Enkä puhu siis nyt kenenkään juuri teidän viivoista, enkä tarkoita tätä mitenkään kyseenalaisten kenenkään viivaa mutta mua vaan on aina hämännyt se että mulle itelle "hieno" tai "vahva" viiva on jotain ihan muuta kuin mitä täällä yleisesti sanotaan, niin oonko mä sit vaan vähä kranttu vai mitä :D

Hah, luin just AdeliinaJosefiinan viestin ja kuitenkin pakko kommentoida, että hienoja viivoja Yrittäjällä ja Lovella! Voi, tulee ihan ilahtunut olo, kun näkee moisia! Nyt vaan toivotaan (y):love:(y)

Ja siis mulla ei ainakaan ole mitään oppikirjaa viivojen tarkasteluun, kaikki minkä silmällä erottaa on aina erittäin jees! Etenkin jos katselee muiden viivoja - omiaan kohtaan (silloin harvoin kun niitä on näkynyt) oon aina ollut yliskeptinen. Jännä juttu sekin.

Mä kävin tänään kontrolliultrassa ja punktio osuu perjantaille. Vielä mennään Menopurilla eteenpäin, annos 300 iu. Alan olla aika turvonnut, mutta folleja ei ole kuin kymmenen tms. Keskiviikkona Ovitrelle ja Gonapeptyl, pe aamuna punktio + intralipid tiputus ja jos luoja suo, niin blaston siirto ensi viikolla, keskiviikkona.

Uusille lämpimästi tervetuloa ja kuten tapoihin kuuluu, toivon samaan hengenvetoon, että visiittinne on lyhyt ja nopea. Osa meistä on roikkunut täällä jo ns. riittävän kauan.(n)

Yrittäjä J & love ihania viivoja molemmilla :love::love::love:. Toivotaan, että kummallakin pysyy.

Viivoista... aluksi ihmettelin kovasti hätähousujen viivojen metsästystä, kun en nähnyt puolissakaan mitään. Mutta ainakin yrittäjällä on jo selvät viivat ja lovellakin haamut. Itse ajattelin aluksi että en ala testejä sen enempää tuijotella, mutta kummasti ekan plussan jälkeen tulin vainoharhaiseksi testien suhteen. Sitä ennen olin hyvinkin maltillinen, nyt oikeastaan joudun tunnustautumaan himotestaajaksi :ROFLMAO:.

Oma kierto nyt antaa odotuttaa itseään, kp 41 menossa ja menkat missä lie... prkle!! No ehkä ehdin vielä pikkujoulukaudenkin juhlia ennen ekaa PASsia.

• Tykkää
Kiitos ihanat :love::love::love:

AJ, Mulla on niin harjaantunut silmä, sillä olenhan vanha himotestaaja ja viivojen tulkitsija. Ekan vuoden täälläkin tuli roikuttua hätähousujen palstalla :)

Saas nähdä pystyykö huomenna lopettamaan testaamisen. Yksi testi enää kaapissa ja perjantaina vasta veritesti.

AdeliinaJosefiina voin sanoa että itsekkin olen täysi noviisi näiden kanssa, enkä yhtään tiedä kuinka tulkita :rolleyes: ja jos vertaa esim. mun ja yrittäjän viivoja, niin yrittäjän viivat on selkeesti viivoja ja mulla ihan onnettomia hailuroita :D mut siis mun mielestä hyvä viiva on selkeesti näkyvissä :D

Vilijonkka_ tuo että vuoto odotuttaa itseään on aina ihan hanurista! Tsemppiä kovasti! (y)

Sphinx onnea punktioon ja peukut pystyssä että saat hyvän saaliin ja pääset siirtoon!(y)

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 2.ICSI/3.PAS
Adelmiina_ #2012 #1.# vähän endoa/tuhoutunut johdin#3.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
Hipsunpöpsy#11/11#2.#helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simppojen liikkuvuus#1.IVF/ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä?#1.IVF

Karhuemo75 #2013#2.#johtimet tukossa#2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love-#2014#1.#siittiöt#1.ICSI/4.PAS
marrasmai #2015#1#selittämätön#3.ICSI

Mamma vaan #1.yht#matala amh/ikä#1.IVF
MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/8.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Sphinx # 06/13 #1.yht#selittämätön+endo#3.ICSI
Toive*#7/13#1.#johtimet tukossa#2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo,siittiöt #1.ICSI/2.PAS

Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS

vipe1986 # 2013 #1.yht.#siittiöt # 1.IVF/3.PAS
Yrittäjä J #1/13#1.yht.#endo/selittämätön#
2.IVF/ICSI

Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Toiveikas81 26.10 (3pv/12.10)

love- 27.10 (2x5pv/13.10)
Yrittäjä J 28.10 (2x4pv/14.10)

Plussat 2016: :love:
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (2pv)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (km)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Olipahan urakka löytää ees koko lista.. joten on hyvin todennäköistä että jotain jäi päivittämättä, jos näin laittakaa uusiks..
Monta uutta oli joukkoon tässä liittynyt, ikävää että tänne olette päätyneet, mutta tervetuloa. Laittakaa seuraavat tiedot niin joku voi lisätä teidät listalle.. Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään
Suuret pahoittelut Toivo2016, niin toivoin ettei olisi tarvinnut plussasi perään tuota viheliäistä merkintää lisätä. Voimia toipumiseen.

Domi Mulla oli zumenonit viime tuoresiirrossa lugen kans, kun aiemmissa aina alkanu vuotaa läpi ennen testipäivää. Sillä kertaa ei alkanu, vaikka negaa olikin. Kysyin niitä joskus myös luomu-passiinkin mut ei kuulema normi kiertoihin saa tai oo hyötyä käyttää.

Yrittäjä J:llä on tosiaankin hieno viiva jo toi viimesin ja ihan nätisti tasaseen tahtiin on aiemmatkin vahvistunu :) eihän tossa nyt enää oo mitään epäselvää...;D ei mullakaan pc:llä tosta kovin paljoo vahvempia oo tullu ees testipäivän jälkeenkään. En muista et r-testeillä ois koskaan ollu ihan tasavahvoja sen kontrolliviivan kans.
love-llakin selkeetä haamua ja vielä aikaa vahvistua (y)

AJ Noi viivat on niin yksilöllisiä kaikilla. Jotkut naiset ei saa edes kaksosia odottaessa tasavahvoja viivoja...itse taas liiankin hyvin tiedän, mitä tahtia se on aiemmin tummunut ja siihen sitä sitten aina vertaa ja kyllähän se yleensä samaa kaavaa saman ihmisen kohdalla noudattaa. Ja tämähän ei sitä paniikkia ja hätäilyä helpota kun silmä kovana kyttää jokaista värin vaihtelua ja panikoi. Mulla on yleensä ollu virallisena testipäivänä tasavahva ja viime siirrossa se tuli vasta pp16 tasavahvaksi ja siitäpä tiesinkin jo epäillä, että liian hitaasti mitään tapahtuu....oikeassa olin. Mutta toive* älä sinä yhtään hätäile...hailu viiva voi olla sun kohdalla vain sitä, että hcg:tä erittyy pissaan vähemmän kuin esim. Yrittäjällä....kyllä siellä yksiössä joku sisustaa kovaa kyytiä❤

Minä taas vetäydyn jutuista toviksi, jälleen hoitomme keskeytettiin. Nyt oli siis luonnolliseen kiertoon yritys, mutta limis ei ehtinyt follien mukaan. Perjantaina kp7 oli johtofolli 18mm, limis 4,7mm. Sain jarruksi orgalutrania ja stimuloimaan gonal-f:ää, mutta tänään oli limis 4,5mm... Follit aika samoissa. Jotain siis kai noissa folleissa vikana, kun eivät tuota tarpeeksi estrogeenia limakalvon kehittymistä varten. Lääkäri ei osannut sanoa mitään syytä. Letrot/femarit kai sitten kasvattivat liian nopeasti, ei ehtinyt muu kroppa mukaan. Nyt pe aloitan primolutin ja sitten kohti seuraavaa lääkkeellistä. Synarelat, ja zumet here I come again... Noh, tulipa testattua, että eipä se luonnollinen(kaan) kierto meikällä toimi. Ennen on kyllä ollut ihan hyvä limis aina, eli tää oli nyt aivan uusi käänne tässä loputtomassa seikkailussa.

Domi silloin ku me oltiin vielä julkisella pyysin myös kortisonia, pregnyliä tai gonapeptyliä, mutta mitään en saanut koska niistä ei ole tarpeeksi tutkimustuloksia että toimisivat. Mulla on sormessa tulehdus ollut jo vuosia, mutta reumakokeet ei näytä mitään samoin endoa on vähän löytynyt nämäkään ei julkisella riittänyt siihen, kaiken kaikkiaan entisen ja nykyisen kanssa tehty yhteensä 10 siirtoa ja mikään ei tuottanut tulosta, siksi me nyt siirryttiin kesällä yksityiselle, rupesi niin turhauttamaan se että toisetettiin vaan monta vuotta samaa kaavaa. Ja nytkin kasvattelin munikset eri lääkkeillä ni tuli parempi saalis, tosin parin tunnin päästä tiedän kuin moni on selvinnyt blastoksi asti ja yhden kaverin saan matkaakin, mietin et onko liian ahne jos kysyis että voisko siirtää kaks?!:whistle:

Mites Loven viivat, kuviakuvia? :LOL:

Kiitos mieltä lämmittävistä tsempeistä :love: Kyllä ne viivat siellä on ja pysyy. Toivottavasti lovellakin :)

MaiMei pahoittelut :(

adelmiina tsemppiä! Saitko nyt kortisonin mukaan? Meillähän on ensimmäistä kertaa kortisoni kokeilussa, enkä ole päässyt aikaisemmissa siirroissa näin pitkälle raskautta. Mulla on taustalla lapsuusiän reumaa, endo löytyy joka leikattu 1,5v sitten, lisäksi veriarvoissa kuten verihiutaleissa on usein muutoksia. Jos tämä raskaus jatkuu, uskon vahvasti että kortisonilla on ollut suuri vaikutus.

• Tykkää
Reactions: Domi
Moi! En ole hetkeen jaksanut kirjautua, lueskellut kyllä kuulumisia välillä... Yrittäjä ja Love, isot onnittelut! Ja oliko vielä joku muukin plussannut? Toivottavasti kaikki menee hyvin. Täällä ei liikaa noita onnistumisia ole viime aikoina ollut.

Maimei, pahoittelut hoidon siirtymisestä, se on aina niin tympeää ja vetää mielen matalaksi. Tämä on yhtä odottamista ja odottamista, ilman tietoa siitä tuleeko toivottua lopputulosta ikinä.

Piinailijoille ja muuten odottelijoille kovasti tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Siida toivottavasti sun ihottuma helpottaa... ja veriarvot olis paremmat. Joku sitä aloe veraa ehdotti ja olitkin kokeillut... se on tyypillisesti sellaista, että voi tuntua pahentavan alkuun. Jos haluut niistä jutella enemmän, laita viestiä.

Kalabaliikillekin piti kommentoida... että mulla oli nyt kolmannessa yrityksessä toi sama lääkearsenaali. Ajatuksena oli saada mun laiskoista munasarjoista enemmän irti. Mulla tulos ei ollut toivottu ja lopulta ei päästy edes punktioon, kun solut karkasi itsekseen. Mutta mun kroppa ei reagoi muutenkaan mihinkään normaalisti, joten tämä on varmasti se poikkeus joka vahvistaa säännön. Onnea matkaan!

Omaa napaa sen verran, että suunnittelu on perjantaina, takaisin sinne parjaamalleni julkiselle, kun ei tälle kropalle kukaan mitään mahda, osaamista tai ei... Onks tää nyt sit 3. vai 4. IVF, kun se 3. aloitettu stimulaatio ei päätynyt punktioon? Mietityttää miten jaksetaan, parisuhde on tosi koetuksella, mutta kun en voi olla menemättä hoitoonkaan. Ja jos ei päästä aloittamaan heti (pitkä kaava), vaan pitää olla yksi normikierto välissä, niin taas uhkaa joulutauko sitten painaa ikävästi päälle. No, elämä on.

Yhteistyössä