IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea Ravishing :love:

Täällä puhelu klinikalle tehty ja olipas outoa saada onnittelut puhelimessa! Tarkoitan siis sitä kun ei tästä tietenkään ole vielä kenellekään kertonut niin nämä oli nyt ne ensimmäiset jossei näitä teidän virtuaalisia lasketa :)

Ultra on to 22.9 jolloin 7+0.

Terkuin AJ 4+4
 
Ai niin, lugetkin ajetaan alas tämän viikon aikana! Hurjaa! :unsure: Olisin luullu niiden jatkuvan pidempään, mutta ei kuulemma luonnollisessa kierrossa tarvetta.
 
Plussa aalto sen kun kasvaa! Onnittelut lämpöiset Ravishing, ei menny raha hukkaan :) noi miehet ai aina pysty ymmärtämään testaamisen tarvetta. Meillä muuttu suhtautuminen sitten vasta ku tyttö oli saatu. Nyt viime siirrossa jo osti kauppareissulla pari liuskaa ihan oma-aloitteisesti. Olin kyllä ihan huuli pyöreänä... what!? :D
 
Onnea vielä Aj.
Ja onneksi olkoon Ravishing! Oliko sulla siirto lääkkeelliseen kiertoon? Oon vähän pihalla kun oon taukoillut ja en selaillut aikaisempia tekstejä.
Luokaa minuun nyt uskoa että lääkkeellinen paskin voi onnistua...edellinen kun ei onnistunut. Jotenkin enemmän luottoa tuoresiirtoon vaikka kesken menikin sit rv14. Toivoa en oo menettänyt mutta taas välillä niin onneton olo ettei pas siirto onnistu. Oon kyllä jo alkanut valmistautumaan 2.icsiin.
 
  • Tykkää
Reactions: AdeliinaJosefiina
Toiveikas81 mulla oli pitkän kaavan mukaan hoidot. Nenäsumu, piikitys, koeputki ja siirto. Nyt keltarauhashormooni perjantaihin asti tukena. Mulla on munajohtimet ummessa. Muuten lääkäri sano, et hormoonit oli hyvät ja hedelmöittys onnistu koeputkessa tosi hyvin, että oikein hedelmällinen.
 
Mä oon siinä uskossa että riippuu ihan ihmisestä mikä kenellekin toimii, molemmilla (lääkkeellinen/luonnollinen) onnistumisprosentti kai suht sama?!

Mulle on tehty yhteensä 7 inseminaatiota, täysin luonnolliseen kaikki, kaikki negoja. Mut niin paska siittiömäärä oli kaikissa et käytännössä mahdollisuudet oli 0. Mutta sitten nämä PAS:it. Itsehän en oo päässy yhteenkään tuoresiirtoon punktioiden komplikaatioiden takia. Mutta mulle tehdyistä 4 PAS:ista: 2 lääkkeellistä, negat ja kaksi täysin luonnollista kiertoa, molemmista plussat. Eli mun kroppa näköjään ottaa vastaan vaan kun on luonnollisessa tilassa, "pakotettuna" ei näköjään ole vastaanottavainen.

Mutta edelleenkin korostan että toisille toimii toinen ja toisille toinen ja riippuu tietty myös aina taustalla olevista syistä! Meillä syyt oli tosiaan siittiöiden vähäisyys ja mun tilapäiset ovulaatiohäiriöt. Mut heti näköjään kun saan aikaiseksi luonnollisen oviksen niin PAS:itkin onnistuu todennäköisemmin.

Tulipas pitkä teksti :oops:
 
Täällä rupee plussia ropiseen :love:
AJ: mulle sanottiin että jos tulee sunnuntaina plussa/nega niin luget loppuu, ei kuulemma oo tarvetta jatkaa niitä enää sen jälkeen. Mun passihan oli avustettu letroilla, ja pregnylillä mulla on kyllä säännollinen kierto ja ovis, mutta halusin ite näin ettei vaan mee ohi viikonlopun takia. Ja ompahan nyt sitte kokeiltu tämäki vaihtoehto, sit on kaikki oljenkorret käytetty..

Mun ei pitäny tuijittaa mitään oireita, olin päättäny niin, mutta kummasti sitä koko aika kyttää kaikkea, mitään sen suurempaa oiretta ei oo.. välillä nippailee mahassa mut sitä en ees oireeks laske, tissit normaalit, ei yhtään kipeet, ollu ees pregnylin aikana.. viivanpaikkaa sain aamulla aikaseks, sekä ovis testii kaks viivaa mut ei lähelläkään plussaa.. joo tiedän että tänää on vasta pp5 mutta olihan se kumminki blasto mikä siirrettiin.. hmmm..
 
Onnea Ravishing, AJ ja Reuna, tulkaa tuonne toiselle puolelle :)

Voi Vilijonkka, pikaista paranemista sinulle <3 ja tsempit piinailuun!

Mulla oli tuoresiirto ja luget lopetin testipäivänä, 12 vrk siirrosta. Jännitti, kun viimeksi laitoin niitä pidempään ja heti lopettamisen jälkeen alkoikin vuoto ja meni kesken mutta se oli vaan kurja sattuma, nyt ei tullu lopettamisesta ongelmia :)
 
  • Tykkää
Reactions: AdeliinaJosefiina
Mahtavaa AJ! Ja onnea ravishing :love:(y)Ihanaa että näitä plussia tulee!!

Täällä on vahva tappiomieliala päällä..:( vuotoa ei vielä kuulu mutta oon 100 varma että se alkaa perjantaihin mennessä. Juilinta on heikentynyt/loppunu kokokaan mutta tilalle on tullu mieletön paineen tunne alavatsalla... Ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 
Toive*, oletko jo testannut? Mun mielestäni nuo oireet kuulostaa ihan lupaavilta, joten älä nyt vielä luovuta! :) Mulla tosin luget pitää aina vuodot poissa, joten siitäkään ei aina voi mitään päätellä...

Onkos Adelmiina jatkanut testailua?

ON: Mä en eilen jaksanut testata, mutta mitään uskoa onnistumiseen ei kyllä enää ole, kun kaikki oireetkin (rintojen arkuus ym.) on kadonneet. :( Tänä iltana ehkä varmistan negan, ja sitten yritänkin kääntää katseet tulevaan PAS:iin.
 
Roxanne, niin ne luget pitää vuotoa pois. Sillä arvelinkin perjantaihin mennessä alkavan kun normaalisti alkaisivat tänään ja edellisissäkin vuoto on alkanu lugejen läpi. En ole vielä testannut enkä testaa kun ehkä sunnuntaina jos ei vuoto ole alkanut. Jotenkin se tyhjä testi on niin lohduton :unsure:
 
Suuret onnittelut kaikille plussanneille!! Itselläkin on niin luovuttanu fiilis kun olla taitaa... jotenkin luulisi,että tulee toivoa kun toiset onnistuu. Mä ajattelen et millä todennäköisyydellä voi muka onnistua, jos piinailijoista moni onnistuu...mä kuulun sitte niihin epäonnistujiin. Sori negatiivisuus. Tänään vaan niin huono pv. Eilen olisi ollut menkkojen alku jos ois normitilanne. Nyt vasta pp6. Oireita tulee ja menee, uskon kaiken johtuvan lääkkeistä. Ainut oire mikä on nyt 2 pv ollu ja pysyny on nännien arkuus. Mikä sekin varmasti Lutinuksen aiheuttamaa. Välillä sitä oli jo täynnä toivoa ja varma onnistumisesta. Nyt taas ei vois olla varmempi epäonnistumisesta. En varmasti jaksa odottaa oikeaa testipäivää, mutta saapa nähdä pääseekö edes testaamaan. Jos menkat olis alkaakseen ni tulis sitte jo, loppuis tämä piina!
 
En millään uskalla hipsiä vielä plussanneisiin. Jos kuitenkin veritesti näyttää ihan jotain muuta... Eilen kävin ja vartin päästä alkaa soitteleen tuloksesta. Mahan nippailu on alkanut hiljenemään, mutta uutena tulokkaana etova olo iltaisin ja aamuisin. Eihän se vielä ole ees mahdollista?!?! Pakko tehdä kokoajan jotain kun jännittää niin perusteellisesti se hcg-arvo. :eek:
 
Reuna toivottavasti veritesti vahvistaa asian ja pääset toiselle puolelle :love:

Kiitos myötäelämisestä. Jos joku on joskus pelotellut hyperistä, niin ei turhaa. Luulin viikonloppuna kuolevani kipuun ja eikä mitään hyvää asentoa löytynyt. Eilen oli astetta parempi päivä, samoin tänään. Olo siis kivuttomampi vaikka ei mitenkään terve edelleenkään. Kävin tänään polilla ja verikokeissa. Labrat menossa parempaan suuntaan, mutta fidd-arvo kohonnut eli nyt sitten 10 pvän klexanekuuri. Vyötärön ympärys oli tippunut jo 4 cm mutta munasarjat edelleen melkein 10*10. Ja tämä kuivuminen alkaa nyt näkyä päänsärkynä. Haim apteekista osmosalia (yök!!), saisi riittävästi suoloja jne. Torstaina taas labroihin ja lääkäriin. Pitää kehua ihan hirveästi TYKSin toimintaa. Tosi hyvin asiaa hoidettu (y).
Nyt kyllä ensimmäisen kerran toivon testistä negaa (salaa kuitenkin toivon plussaa) sillä tätä oloa en halua jatkuvan... mutta siis piinapäivät kerrankin mennyt ilman oireiden tulkintaa, kun lähinnä yrittänyt vain selviytyä ja löytää kivuttoman asennon. En kyllä toivoisi tätä oloa edes pahimmalle vihamiehelle :confused:.
Onneksi kuitenkin saan olla kotona, kun kammoan sairaalaa.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka, paljon jaksamista ja voimia olotilaan. Toivottavasti se plussa sieltä ilmaantuu vielä :sneaky: .
Täytyy kyl sanoa, että tyytyväinen olen myös minä TYKS:n toimintaan. Ainoastaan ivf-hoitajan puhelintunnille on joutunut välillä jonottamaan turhankin kauan.

ON: Hcg 140 eli virallisesti pulla uunissa. :love: Kaikki lugesteron ja estradotit jatkuu ainakin ensimmäiseen ultraan saakka. Ei tässä tiedä miten päin on! Hävyttömän onnellinen olo. Reuna ja pikkanen 4+0.

Nyt kaikki joukolla plussanneisiin!!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Hei kaikki, mä tuossa kylppärin kaappia siivosin ja sieltä löytyi läjä lääkkeitä, jotka jääneet hoidoista, eikä itsellä tosiaan ole edes näköpiirissä lähivuosiksi hoitoja. Voisin ne lähettää joillekin jos tarvetta. En tarvitse niistä yhtään rahaa. Ei se postilla lähetyskään varmaan maksa juuri mitään, joten voin nämä ihan vain lahjoittaa eteenpäin mikäli ketään kiinnostaa.

Kolmesta lääkkeestä pakkaus on vähän kärsineen näköinen kun ollut kaapin perukoilla jonkin aikaa, mutta lääkeet ja ohjeet ovat pakkauksissa kunnossa.

-Lutinus 100mg - 5 x 3tabletin liuskaa - voimassa 06/2017
-Progynova 2mg - 4 täyttä lätkää ja pari lätkää mistä puuttuu muutamat lääkkeet - voimassa 07/2019
-Terolut 10mg - 1 kokonainen lätkä ja yksi vajaa - voimassa 12/2017
-Letrozol 2mg - 8 täyttä lätkää ja yksi vajaa - voimassa 02/2019
-Lugestron 200mg on vaan yksi vajaa lätkä enää - voimassa 03/2018
Laitan sulle viestiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea Reuna! :love:
Tsempit Vilijonkalle, itse lievänä sairastaneena olin jo kuolemen kielissä.. toivottavasti pian alkaa helpottaa! (y)

Joo oon jatkanu testailua.. hain tänää jo pc:itä, jos noi muut vaikka näyttäis väärin :whistle::LOL: mut viivanpaikkaa tuli päiväpissasta tohonki.. välillä on niin luovuttanu olo, ja hetkeks sitä luo aina toivoo että jos nyt kumminki ku kaikki on eri tavalla tehty.. aika näyttää. :)

http://aijaa.com/bTygFL
 
Joo ei varmasti vaikutus mihinkään ole kärsinytkään, mutta hedin jo panikoida et mitäs sitten kun en tosiaankaan voi noita enää käyttää. Sain nyt Lutinuksen tilalle ja kuulemma on sitten vielä kolmaskin vaihtoehto. Jouduin vaan metsästämään Lutinusta kahdeksasta eri apteekista! Nyt löysin yhden! paketin naapuripaikkakunnalta, sinne siis kohta. Nyt en ois uskaltanutkaan ottaa ku yhden paketin kerralla, jos olen silekin allerginen.

Jos siis joku nyt tarvitsisi Lugesteronia niin mulla olisi 2 täysin avaamatonta pakkausta eli 60 tablettia ja yhdessä avatussa jäljellä vielä 21 tablettia!
Laitan sulle viestiä :)
 
Moi, olen lueskellut mutta en ole jaksanut kommentoida... Siida, ei taas :( Ja Xesca myös, olen tosi pahoillani, nämä niin koskettavat syvältä aina. Mutta ilahduttava määrä plussia täällä viime päiville, kovasti onnea!

ON: Tänään piti olla meidän ensimmäisen ihmeen laskettu aika. On aika raskas päivä. Lenkillä ihanan 3-kuisen koiravauvan kanssa yritin miettiä, että jos olisi tullut vauva, niin ei olisi tullut tuota ihanaa... Kaikella kai tarkoituksensa, mutta en silti vaan ymmärrä miksi :cry:

No, vauvaelämän opettelun sijaan alan napsia progynovaa perjantaina. Päädyttiin yksityiselle hoitoon jo nyt, se julkisen lääkäri oli vain kerta kaikkisen epäpätevän oloinen. Jos kroppa toimii suunnilleen odotetusti, punktio voisi olla vkolla 39.
 
Nyt esitän sen klassisen kysymyksen.. mites tuo pregnylin poistuminen?
Tai sen oikeastaan kyllä löysin googlettamalla, mutta kun en tiedä miten paljon sain sitä. Jos sellaisesta 5000 yksikön ampullista laitettiin 0,3 ml niin kuinka monta yksikköä sitä sitten tuli? Mä en löytänyt tietoa, että miten paljon siinä ampullissa on (huono googlettaja...).Siis mä en ite laittanut, vaan laitettiin siirron yhteydessä klinikalla eli viime torstaina.
Nyt mietin, että milloin voin alkaa testaa. Nyt pp7 ja testit polttelee kaapissa vaikka olo ei edelleenkään ole hehkeä hyperistä johtuen. Toki toivoin, että olo lähtee paranemaan mutta nyt sitten kuitenkin harmittaa kun tarkoittaa varmaan negaa! On tää ihmismieli kummallinen.

Edit: tervetuloa päivänpaisteessa ja SalamaT takaisin. Salama me taidettiin olla viime kierroksella täällä samoihin aikoihin. Mä taisin tipahtaa vähän aiemmin kelkasta..
 
Vilijonkka tarkastin jääkaapissa olevasta pregnyl-paketista: 5000iu 1ml. Eli onks sulla sit 0,3x5000yksikköö laitettu, ei pitäis kovin montaa päivää näkyä. Niinhän me taidettiin olla silloin(kin) täällä yhtä aikaa, sovitaanko että lähdetään plussille sit käsi kädessä kans :)
 
Enpä mä taida kauaa "onnellisesti raskaana" enää olla, ja tais olla virhe käydä kirjoittelemassa alkionsiirroista plussanneissa..
Hain työmatkalla apteekin oman testin ja haalea viiva siinäkin ja lisäks tein vielä diginkin ja se sanoi 1-2. Sunnuntai-iltana kuitenkin näytti 2-3 joten eiköhän tää ollu tässä. Luget varmaan pitää vuodot poissa, eiköhän nekin sieltä tule kun lugeja huomisesta alkaen vähennetään.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, pakkasessa enää yksi alkio ja lisää ei omilla soluilla saada, tuskimpa siitäkään mitään tulee! Että näihin kuviin näihin tunnelmiin, koitan alkaa keksiä jotain keinoa purkaa tätä järkyttävää vitutusta, suuttumusta ja pettymystä!!
 
Voi ei AJ :cry:. Tiedän, että ei lohduta mutta jos virtsa oli vain laimeampaa ja siksi tulos tuollainen... Rutistushalaus.

Ja mähän sitten pissin tikkuun eli nyt kun pystyy ajatella kivun vähentyessä, turhat toiveet nostaa päätään. Kiitos Salamalle vastauksesta eli sen mukaan olisin saanut to 1500 yksikköä pregnyliä, joka näkyi juuri ja juuri erottuvana haamuna. Eli nyt voi sitten verrata, että lähteekö vahvistumaan vai häviääkö kokonaan.
 

Yhteistyössä