IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mimmi! Ollaan julkisella oltu hoidoissa ja tuon neljännen siirron jälkeen kysyin, että löytyykö vaihtoehtoa, kun menin psyykkisesti niin romuksi keltarauhashormonista. Sitte ehdotettiin pregnyliä. Tässä viimeisessä siirrossa lääkäri sanoi, kun kyselin siihen lisäksi vielä gonapeptyliä, että pregnyl ja gonapeptyl toimivat saman kaltaisesti kehossa edistävät kiinnittymistä ja sisältävät/sekä tehostavat istukkahormonin erittymistä, eli ei kuulemma lisähyötyä pistää kumpaakin, vaan vain jompi kumpi. Suosittelen kysymään vaihtoehtoja varsinkin julkisella puolella, kun hehän eivät kyllä itse, ehdottele mitään vaihtoehtoja. Samaa kavaa vaan kaikille!
 
Mielenkiintoinen huomio Siida! Mulla oli ekassa siirrossa lutinus x 3 ja se päättyi kemialliseen, tähän toiseen vähennetään 2 x pv. Mulla vaikutti kans rajusti ne. Tai luulen että johtui lutinuksesta. Mielialat heitteli ja itkin ja raivosin. Luulin eka että nämä hoidot kokonaisuutena sai mielen sekaisin mutta kyllä se niistä tais olla koska sama homma pas:in kanssa.

Jep. Domi. Sama täällä. Oon yksin kotona. Kävin eilen äitiä katsomassa koska en kestä nyt raskaana olevaa pikkusiskoa :( onneks sentään hyvä keli ryvetä tässä katkeruudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Bridge: pahoittelut, miks käy noin, niin epäreilua :cry:. Jenifer: toipumista edelleen, toivottavasti kärsimysten jälkeen saat hyviä uutisia raskaudesta :love:. Darni: onnea huomiseen, toivottavasti hedelmöittyneet ovat jakaantuneet, saatte kyytiläisen/-set ja pakkaseenkin riittäis (y). Sphinx, Yrittäjä ja Ankkalinna toivottavasti plussia näyttöön pärähtää (y). Domi: täällä myös samat fiilikset äitienpäivänä, halauksia sinne :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Domi
Jeniferille paljon voimia! toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!
Domi ymmärrän minäkin täysin, tiiätteks sen fiiliksen kun työkaveri huikkaa perjantaina ennen lähtöään "jos ei nyt huomenna nähdä, niin hyvää äitienpäivää!" joo kiitti ihan v*tusti..:mad:
Mimmi ainoastaan enää tulee mieleen et elä jo hirveesti nesteitä 2h sisällä ennen testiä! sehän vaikuttaa siihen virtsan laimeuteen/välevyyteen :) ite kans tänään tein yhen testin tuossa, haalea viiva.joka alareunastaan hieman tummempi kuin muuten muttei kontrolliviivan vahvunen, eli tulossa ovis on mut ei vielä :) onnea metsästykseen, toivottavasti se ny löytyy sieltä! (y)
 
Ja PAM!!! Menin sit kauppaan tänä helvetin päivänä.. ja siinähän taas, kaverin eksä joka ei enää halua yhtään lasta, eikä varmasti niitä tee.. niin eikös emäntä niin mahapystyssä jotta!!! Ai saatana.. pitäs olla joku laki että sellaset jotka tollasta suustaan päästää ei ainakaan naps vaan sormia napsauttamalla raskautus.. (erosi siis kaveristani sinä aikana kun me jo yritettiin) Kyllä nää mieluummin kuulis kun näkis, lähti kaverille kysäsy onko unohtanut jotain kertoo, onneks en joutunut "onnittelu etäisyydelle" tai eivät kai ees huomanneet, tänään ei ois irronnut ja ois vaikka saattanut hypätä sammakko suusta.. ei siinä onhan se heilläkin oikeus onneen jne, ei multa pois ja muuta paskaa.. mut tänään ei ehkä ois irronnut edes se väkinäinen onnittelu.. ja ei tietenkään ollut ees ainut raskaus maha tolla reissulla, miten tää nyt taas näin paskaks ajaa!! Anteeksi kauheesti tää avautuminen, tiiän et olen kauhee.. :cry::cry::cry: vetäsin niin perseet olalle jos ei ois huomenna työpäivä!!! (sehän se auttas) Ai joo ja polikäyntikin huomenna, sinne vanhanviinan höyryissä oiskin varmaan hyvä mennä, se nyt toki on vasta iltapäivällä :LOL:
 
Heippa,

Joku kyseli progynovasta, mulla on se käytössä. Aiheuttaa ainakin mulla päänsärkyä ja huonovointisuutta, josta mainitsin lääkärille, joka ei edes olkaa kohauttanu. Ja tissit tulee siitä tai sitten progynova+luge yhdistelmästä, koska lugeista mulla ei koskaa oo tullu tissikipuu.

Aattelin että alotan nyt ne kortisonit viikkoa ennen siirtoa ja sen 10mg päivässä. Mulla on siis kanssa ollut niveltulehduksia, johon sitä kortisonia oon saanu. En usko että siitä voi haittaakaa olla, onhan näitä tuloksettomia siirtoja kertyny jo vajaa 10.

Julkisella meilläkään ei oo mitää muutettu, aina vaan saman kaavan mukaan. Tosin nyt ollaan tehty yks siirto lääkkeelliseen samoin tämä uusi mihin nyt ootan ultra- aikaa, mutta sekin vain siksi että vaadin sitä koska 4kk meni hukkaa koska mulla säännöllinen kierto ja siirto ois menny aina viikonlopulle.

Tänää on ollu jotenkin ihan tosi inhottava ja vaikea päivä, fb laulaa äitienpäivä onnitteluita, jotka saa mun verenpaineen nousemaa.. ja jotenki se tuntuu väärältä, koska onhan niillä ihmisillä oikeus olla äiti tai onnitella omia äitejään..herää vaan kysymys että miksi mä en voi olla äiti!?!
 
Emmiina! Mää olin ihan järkyttävä sullon ku käytin lugeja! Pelkäsin mennä siirtoon, ku 3h lugen laiton jälkeen alko se hirvee kiristys, ahdistus, puristus, päässä ja mielessä. Yritin ennen siirtoa itku kurkussa pyytää miestäni ymmärtämään ja kestämään mun käyttäytyminen, mutta onhan se ymmärrettävää, jos toinen on 2viikkoa täys kusipää, että eihän kenenkään kärsivällisyys riitä. Ei ehkä tarvikkaan riittää. Ymmärsin senkin, että mikään alkio ei varmasti voi kiinnittyä, jos psyyke on noin sekaisin. Lääkäri sitte vaan totesi, kun tämän kerroin ja pyysin vaihtoehtoja, että osalle keltarauhashormoni aiheuttaa juuri tuota. Hmmmm no miksihän sitä ei kerrota jo heti aluksi, että jos vaikuttaa mieleen tai ei muuten sovi, niin vaihtoehtoja löytyy. Itsekkin ensin pistin pari siirtoa ja tuon henkisen tuskan sen piikkiin, että hoidot ja epävarmuus sen tekee, mutta pregnylin ollessa tukena tollasta ei ollut ollenkaan, se normaali pieni kiukutus vain, joka kuuluu asiaan:mad::love:
 
Viimeksi muokattu:
Pp 11, nega ja vaaleanpunaista vuotoa. Mut voi ottaa pois piinailijoista. Toka pas myöhemmin toukokuussa.

Paskin päivä ikinä. Itse asiassa vihaan äitienpäiviä. Kaikilla se ei ole kukkia, kortteja ja kahvia sänkyyn. Ei edes onnentoivotusta. Uusioperhe ja lapset isällä. Miten se äiti voikaan unohtua, joka on läsnä melkein vuoden jokaisena päivänä? Tai miten isällä ja äitipuolella on niin vaikea muistuttaa, että jospa onnittelisi myös äitiä. Ähh paskat, yksi päivä muiden joukossa.

Ihana kuulla että täällä on haamuja, Ankkalinna, Sphinx, jenifer :love:

Tämä ottaa vaihteeksi koville. Täytyy hetki taas keräillä positiivista mieltä. Seurailen teitä :)
 
Äh. En tiedä mitä tästä pitäis ajatella. Pp6, 12 päivää Pregnylin pistämisestä. Testiajalla PCn puikkoon piirtyy selkeä hailakka viiva. Tän on pakko olla Pregnyliä, ei mikään raskaus näy vielä tässä vaiheessa!!! Googletin asiaa varmaan tunnin eikä kellään ole näin aikaisin mitään näkynyt.

EDIT: Pregnyl oli 5000iu.

Yrittäjä J oon pahoillani. Se tiputus on niin hirveä, ainakin minä kerään itseäni monta päivää. :( Luulen että perästä tullaan kunhan nämä Pregnylit haihtuu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/2.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Sphinx 11.5 (5pv/30.4)

Ankkalinna 16.5 (2x3pv/2.5)
mishala 16.5 (5pv/3.5)
Toivo2016 17.5 (2x5pv/4.5)
Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)[/QUOTE]
 
Niin Ankkalinna 2!!! Sullahan siirrettiin kaks, voi kaksoset, josko.. kuinka jännää!!! :love: Olispa sitä..
Laitoin sut Sphinix nyt pariksi päiväksi piinailijoihin, ei viiti enää listalle lisätä, kun jatkat pian matkaa :) Mutta saataisi sit kuitenkin sinut plussa tilastoihin kun olit aijemmin listoilla ja nyt kuitenkin kirjoitellut. Jos viitit sit jossain välissä vaikka virallisentestipäivän jäljkeen laittaa et mones hoito tää olikaan..
Yrittäjälle pahoittelut jos tämän kerta nyt kuitenkin toi sen pettymyksen! Laitoin sulle tohon jo sen 2.pas..
Jeniferille tsemppiä että vointi kääntyisi parempaan ja olisi kaikinpuolin onnellinen loppu..
Aloitetaako tuo progynova aina heti kierron alusta? Ja "miksi sitä saa"?
 
Ja nyt loppuu tuo horina plussasta tähän paikkaan, ei mikään, edes kaksoisraskaus, näy vielä pp6. Tuntuu että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä, kuljen täällä side pöksyissä.

Mutta nyt pestään hampaat ja lähetään päivän koitoksiin. :ninja:

Domi tsemppiä jos sulla oli lääkärikäynti tänään.
 
Kiitos Ankkalinna.. tosiaan on käynti, 4 päivää oon menopuria piikittänyt saa nähdä mitä se on aikaan saanut.. Koitan ton eilisen super masistelun laittaa osittain sen piikkiin.. :) Tissit siiitä ainakin menee heti ekasta pistosta vähän turpoksi..Ja tuskin ne menkatkaan nyt ainakaan vielä alkaa :ROFLMAO: ite panikoin et mitä tahon kun vaan ne 2 ja jos haluuvat jatkoviljellä.. mut jos ne kuukahtaa!!!! Sit oon pistellyt turhaan... ja kaikki jää taas syksyyn.. plaah..
 
Domille odotellaan hyviä uutisia ultrasta.
YrittäjäJ niin koettelevia on noi epäonnistumiset, mutta toihan on hyvä että uusi passi heti tiedossa ja eikös teillä ole blasto odottelemassa?

Mä oon vollottanut ilosta koko aamun ku sain labrasta tiedon että kaikki viisi on jatkanut aikataulussa. Miten ihmeessä voinkin olla näin iloinen, mutta onhan tää ihan eri kun aikasemmin saatu se yksi. Nyt mä todellakin liputan ubikinonin puolesta koska en usko sattumaan että just nyt ku ne otettiin kokeiluun paremman laadun toivossa ni heti saalis viisi kertaa parempi. No kyllähän se kuukahtaminen on vielä takaraivossa mutta tällä hetkellä näyttää hyvältä. Toivottavasti tää mun hehkutus ei tuota epäonnea ja päästään keskiviikkona siirtoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Hienoa Darni ja Ankkalinna!
Mä uskon kyllä, että pp6 voi jotain näkyä, jos on blastoja siirretty. Ja vielä 2! Nyt vaan viivoille vahvistumista! Ja Darnin alkioille voimia, että kasvavat isoiksi ja hienoiksi

Edelleen kituutan ilman testejä ja kuulostelen oloja. Meillä on ekaa kertaa jotain pakkasessa, joten ihan alusta ei tarvitse aloittaa, jos nyt ei onnistu. Olen keskiviikkona eli testipäivänä työreissulla, joten testaaminen menee iltaan. Kiitos Domi, kun laitoit mut piinailijoihin, lupaan ilmoittaa kuinka kävi :) Ja tsemppiä sinulle lääkäriin tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Domi
heips taas, tekstiä on tullut niin paljon että en millään muita kellä on ollut huonoa tuuria ja kellä hyvää. Pahoittelut :(ja onnittelut :love:tasapuolisesti.

ON:Tänään sain tietää että pakkaseen saatiin 1 alkio. No tyhjää parempi jos vielä selviää sulatuksesta niin sen siirto on kesäkuun puolessa välissä :)
Ja tähän Pas.iin liittyen, onko kenelläkään ollut käytössä Progynova nimistä lääkettä? Kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mulla oli progynova käytössä kun alkoi siirroissa limis jäämään ohueksi ja yksi siirto jäi sen takia väliinkin. Progynovaa ehdotettiin sitten yhdessä lugejen kanssa eli lääkkeellinen PAS. Mulla ei tullut mitään sivuvaikutuksia siitä, mutta mulla ei tule mistään muustakaan paitsi lugeista isommalla annoksella raskausoireet.
Se aloitettiin muistaakseni kierron alussa ja luget kylkeen siirron aikaan. Jos olisin raskautunut olisi molemmat lääkkeet jatkuneet rv12 asti. Ja näissä tällaisissa lääkkeellisissä PAS:ssa ei ovista odoteta ollenkaan, mennään vaan limiksen ehdoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
Mulla oli progynova käytössä kun alkoi siirroissa limis jäämään ohueksi ja yksi siirto jäi sen takia väliinkin. Progynovaa ehdotettiin sitten yhdessä lugejen kanssa eli lääkkeellinen PAS. Mulla ei tullut mitään sivuvaikutuksia siitä, mutta mulla ei tule mistään muustakaan paitsi lugeista isommalla annoksella raskausoireet.
Se aloitettiin muistaakseni kierron alussa ja luget kylkeen siirron aikaan. Jos olisin raskautunut olisi molemmat lääkkeet jatkuneet rv12 asti. Ja näissä tällaisissa lääkkeellisissä PAS:ssa ei ovista odoteta ollenkaan, mennään vaan limiksen ehdoilla.
Siis KIITOS kun vastasit(y) :)
Tämä jäi puhelimessa ihan epäselväksi koko juttu. Mulle siis vaan sanottiin että hae lääke valmiiks jos alkaakin menkat viikonloppuna niin pääset heti ottamaan kp1 ekan tabun. Ja en edes muista kauan niitä otettiin, ehkä se näkyy repeptissä (n) muista lääkkeistä ei edes puhunut nyt mitään. Soittoa vaan sinne kun seuraavat menkat alkaa.
 
Ankkalinna, ei oo yks eikä kaks kertaa kun muistan jonkun saaneen jo pp6 hailakan viivan. Ja varsinkin sulla, kun siirretty 2 ja blastoja! :love: Enkä muista kyllä kenelläkään olleen enää 12 päivän jälkeen pregnyliä näkyvissä testissä. Näyttäis siis oikeesti aika hyvältä!! :love::love: Toki todella ymmärrän sen, ettei halua liian aikaisin nostattaa toiveita, se pudotus on aina niin iso. Mutta kyllä tässä aineksia on jo vähän edes herätellä niitä toiveita, josko...:rolleyes::love:

(.) Täällä ei vieläkään ovista. Mutta nyt voin huokaista, sillä huomenna se sais jo sit tulla! Jos eilen tai tänään ois ollut, siirto ois osunut vkl:lle. Nyt on 5 päivää hyvää aikaa napata se (y)
 

Yhteistyössä