IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Domi, omakannassa lukee "Em vielä ohut 3mm, ei johtofoll. vielä." sunnuntaina aloitetaan lh-testit, jos positiivinen jo sunnuntaina, silti ma kontrolli ultraan. Silloin lie selvinnee tehdäänkö sitä siirtoa vai ei.. enkä siitä tiiä tekeevätkö joka tapauksessa jos limat huonot mut ovis tulee, kaiken jären mukaan kyll luulisi et ei. Plääh, on niin turhauttavaa elää tämmösessä "epätietoisuudessa", varsinkin ku tähän asti kierrot ollu kaikki ok niin mikä tässä nyt mättää? onks se kierto nyt normalisoitunu vai ei? Mene ja tiedä..

Yrittäjä, toivottavasti se viiva sieltä vielä tulee!!
ja itekki kiinnostais kuulla enemmän tuosta kortisonista! :)
 
Tuosta Pregnylin poistumisesta kirjoittelen Sphinxille, että mielestäni se voi näkyä sen 10 päivää, niinkuin Yrittäkäkin kirjoitti. Minä pistin siirtopäivänä, joka taisi olla (ke) n.1500, eli 1/3 ampullia ja sitte päivän paussi ja taas (pe)sen 1500 ja nuo pienet annoksetkin näkyi tuosta viimeisestä piikistä 4-5 päivää ja vielä seuraavan viikon (ti) näkyi haamu, joka vasta (to), eli pp8 lähti vahvistuun, eli näkyi oma hcg. Jos sulla yrittäjä on ollu myöhäisempi kiinnittyminen, niin voi vielä ilmaantua viiva, mutta onhan se totta, että epätoivo hiipii valtaamaan alaa. Isot tsempit sinne!!

Niin, siui uskon, että voi näkyä 10päivän päästä vielä se 5000, jos se yhtä hitaasti poistuu elimistöstä niinku minulla, mutta ei se varmasti kovin selkeästi enää näy. Eli jos selkeä viiva, niin uskoisin olevan ihan sitä itseään! Vahvistuvaa viivaa toivottelen, Sphinx!
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Mulla sama homma. Tänään 10 päivää Pregnylin pistämisestä ja äsken testasin kun ei nukuttanut ja hailakka viiva tulee testiajalla näkyviin. Eli kestää näköjään ainakin sen 10 päivää Pregnylin poistuminen. Pp5 vasta menossa. Eihän mikään oikea raskaus anna itsestään merkkejä vielä tässä vaiheessa. Yleensä oon aiemmin testannut vasta varmuustestin vuodon alkaessa tai sitte kituuttanut sen täydet kaksi viikkoa. Nyt muutin tekniikkaa, testaan niin paljon kuin sielu sietää, eipähän tulos tule (negatiivisena) yllätyksenä.

Jeniferille voimia, oot aika linkoukseen joutunut. Voi olla melko jyrätty olo. Hurjia operaatioita mutta kyllä sieltä noustaan vielä. Kohtuutonta tuo sun rääkkääminen jos oot joutunet äitiysvuodeosaston kulmille. Ihan niinkuin ei ois tarpeeksi kestettävää jo muutenkin, sitten vielä tuo paikka...

Yrittäjä J kyllä minä yritän vielä toivoa että sulla kääntyisi tilanne noususuuntaan. Mutta samassa padassa ollaan porisemassa, samoissa liemissä uidaan. Ja ikää tulee koko ajan vaan lisää... Kuka voisi kellot seisauttaa ja ajan pysäyttää?

Kortisonista. Itse jouduin syömään aiemmin allergiseen reaktioon ja oon nyt omatoimisesti vedellyt 10mg aamuisiin, alkaen viikkoa ennen siirtoa ja jatkan niin pitkään ennenkuin tuomio on selvä. Käytössä Prednisolon. Vetoan siihen että minulla ollut vuosia kummallisia autoimmuunisairauksien oireita: niveltulehduksia oudoissa paikoissa.

Ai niin siis pp5, ei mitään oireita tietenkään. Tästä mitään tuu (n)

EDIT: Sullahan on Sphinx jo reilusti yli 10 päivää Pregnylistä. Eiköhän tuo oo kuule ihan sitä oikeata plussaa!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa (6+5) vain hyvin pieni raskauspussi, ei mitään sisällä. hCG mittaus, tulos iltapäivällä. Ma uus mittaus ja ke ultra. Ei paljoa toivoa. $<%*£>#}}}|<^*£$#!!!
Paskat tällänen vanha akka mitään saa aikaan.
 
Kiitos tytöt <3 pp 10 negaa tänäänkin. Suurimmat itkut ja pettymykset itketty eilen. Mies sanoi että olen niin raskaana. Hän vieläkin uskoo raskauteen. Viimeyönä jouduin lähtemään vessaan, kun oksennus nousi kurkkuun. Menkkajomoja tuntuu, eli luulisi että huomenna alkaa menkat.

Voi Bridge :cry::cry: Oi miksi miksi tätä paskaa joutuu kestämään!!? :( Lämmin halaus sinulle. Voimia!

Ja kaikella on muka tarkoitus, hevonperseet!
 
Bridge ei oo todellista, ei sanoja.
YrittäjäJ jatkaa testailua samoin Ankkalinna (y)
Puhelu tuli 17 siis saatiin 14 niistä kypsiä 5 hedelmöittynyt. Maanantaina saadaan tietoa jakautumisesta. En ymmärrä tota ainaista hirveetä katoa. Aika samoilla määrillä mennään nyt kuin edellinen hoito ja siintähän saatiin se yksi siirrettävä niinkuin kaikista hoidoista, vaikka aikaisemmissa ollut solu saalis huomattavasti pienempi(n.puolet) ei ikinä mitään pakkaseen(n)
Tämähän on meidän viimeinen yritys, näin ollaan jo sovittu.
 
Voihan Bridge...:cry:
Tää on niin käsittämätöntä, mitä joudutaan itse kukin matkan varrella kokemaan, joskus ihmetyttää että mistä me itse kukin aina vaan saadaankin lisää voimia jaksaa eteenpäin :love:

Mä yritän olla testaamatta nyt ennen varsinaista testipäivää joka on ens ke 11.5. Eilinen haalea viiva ja liuska on edelleen tuossa keittiön kaapin reunalla, mutta en uskalla vielä elätellä täysillä toiveita. Eilen oli siis tosiaan Pregnylistä ja Ovitrellestä 13 päivää, ei pitäis näkyä. Mutta toisaalta eipä ollut siirrostakaan kuin 6 päivää.

Yrittäjälle hali... Onko teillä pakkasessa muuten mitään? En muista vaikka varmasti aiemmin oot kertonut.

Valoisia ajatuksia kaikille tasapuolisesti, tilanteesta riippumatta :):love: ja kiitos taas kaikista tsemppaavista viesteistä ja kommenteista.
 
Voi ei Bringe, haluaksia!
Hyvä love- että käynti on jokatapauksessa. 10kp on toki aika aikanen. tai siis mulle ainakin, ei aina oo näkynyt vielä kp13 kaan johtofollia.. tuskin siis sulla viellä ovis, joten kerkii se limiskin paksuuntua. (y)
Yrittäjälle toivotaan nyt kuitenkin viellä sen viivan löytymistä.. Ja Ankkalinnalle kans peukkuja et viivat alkaa sit piirtyä kun ahkeraan testaa!
Ja tietty Shpinx:ille varovaiset onnittelut, ei siellä enää mikään lääke näy!!! Pistetäänkö veto käyntiin jaksatko oottaa ke ennen ku testaat seuraavan kerran ;)
Darni toivottavasti nämä kaikki viisi on sitkeää porukkaa ja saatte nyt pakkaseenkin..
Varokaa ettei nahka pala!!! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Bridge, toi on niin väärin! :( voimia!
Shpinx, ei kai noilla päivillä enää lääkitys voi näkyä! :) toivottavasti viivaviel vahvistuu ;)
Ankkalinna tsemppiä piiniksiin, eihän sitä tiedä vaikka se plussa sieltä vielä löytyy! Eihän pp5 vielä mitään oireita/tuloksia annakkaan! :)
Toivottavasti Darni nyt saisitte tällä kertaa pakkaseenkin jotain! Peukut pystyssä että teillä tärppäisi!
Domi, ai enpäs oo tiennytkään, tåhän asti oon käyny aina pp10-11 ja aina on vaan kuulunut et joo hyvät limat ja oikeella tämmönen vasemmalla tämmönen. Ekaa kertaa oli ns. huolestunut lekuri kun ultraili o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Aivan aivan.. jokaisella tietysti omanlainen kierto love- mut voihan siinä olla eroja.. mullakin kerran ollut ovis kp14 vaikka sit yleensä vasta joskus kp 20 tai jopa 24!!! No toivottavasti kuitenkin pääsette siirtoon..
 
Bridge paljon voimia!

Ei voi ymmärtää miksi meillä hoidoissa olevilla ei voi plussan jälkeen raskaus edetä normaalisti. Hoidot jo itsessään on niin rankkoja niin sit toivois että loppu menis hyvin. Ihan tarpeeksi piinaavaa odotella menkkoja, käydä punkitossa, odotella siirtoa, sitten piinailla ja sit lopuksi vielä pettyä jos hoito ei tuota tulosta tai vielä pahempaa raskaus etenee ja sit tuleekin keskenmeno. En vaan voi ymmärtää miksi. On se niin jännä miten joillakin raskautuminen tapahtuu melkein pyhästä hengestä ja sit toisilla kestää vuosia ja vuosia...ja sittenkään ei välttämättä tule sitä onnellista loppua. Itse en ole vielä toivoa menettänyt mutta välillä mietiskelen näitä juttuja.

Sphinx pidän peukkuja että plussa vahvistuu.

Yrittäjä J
ymmärrän fiilikset jospa kuitenkin joku ihme tapahtuisi.

Sit vähän omaa napaa...siis menkkajomotuksia tässä kärvistelty jo useampi päivä mutta ei tienkään ne voi alkaa silloin kun pitäis. Niin ja siis en raskaana ole, sitä luomu mahdollisuutta ei ole. Toivottavasti hanat aukeaisi tässä parin päivän sisällä niin ei menis säätämiseksi tuon siirron ja uuden työn aloittamisen suhteen. Mulla kun matkaa klinikalle semmoset 600km niin on aika monta tekijää mitkä pitäs saada natsaan.

Oliko jollakin käytössä lääke progynova? Mun pitää aloittaa tuo lääke kun menkat alkaa ja ihan uusi tuttavuus. Toivottavasti ei tule hirveitä sivuvaikutuksia. Saapa nähdä siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota. Itse luulen että yksi mutta koskaanhan sitä ei tiedä mitä se lääkäri on mieltä. Kyllä tässä jo kovasti olisi siirtohaluja :)
 
Voi ei Bridge, ei löydy oikeita sanoja :( On niin epäreilua. Kovasti halauksia. <3

Yrittäjälle ja Sphinxille sormet ja varpaat pystyssä josko, josko... :love:

love- ja muut oviksesta ja sen testailusta tietävät! Miten toi lh-hormoni käyttäytyy? Eli nouseeko oviksen aikaan hitaasti ja tasasesti huippuunsa, vai voiko tulla yhtäkkiä nopea nousu? Testasin tänään taas ja tyhjää ympyrää näyttää. Oon testannut myös pc-liuskoilla, ja mietin noita viivojani, kun ne ei ihan hirveesti oo vahvistuneet tässä päivien myötä. On siis edelleen toooodella paljon haaleempi testiviiva kuin kontrolliviiva. Tänään kp 14. Voiko olla mahdollista, että testiviiva nousee vaan sit joku päivä yhtäkkiä paljon vahvemmaksi, vai pitäiskö sen alkaa pikkuhiljaa tummumaan kun ovista kohti mennään? Prkl (anteeksi), kun mä oon ihan varma et se tulee nyt sit huomenna tai ylihuomenna, kun se ei sais tulla... :mad::(
 
Bridgelle lämmin halaus täältäkin, ei oo reilua tuollainen :cry:. Toki onnellista käännettä vielä sulle toivon. Sphinxille varovaiset onnittelut, kyllä siellä jotain tapahtuu, jos hailuraa kerran näkyy! Yrittäjälle tempitykset, älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Ankkalinnalle pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että viivaa alkaisi tulevina päivinä näkyä.

Darnille onnittelut hienosta saaliista. (y) On tietty kurjaa että katoa käy, mutta mun ymmärtääkseni se on tosi yleistä meillä ikääntyneemmillä, et osa soluista vaan on jo liian huonolaatuisia. Ja jos pitkä viljely tehdään, niin siinähän usein tulee iso kato nuoremmillakin. Mun lääkärini itse asiassa just muistutti siitä, et monilla nelikymppisillä ei ylipäätään saada kasvamaan kuin muutama munasolu kerralla. Eli jos soluja on päälle 10, niin onhan siinä kuitenkin sit paljon enemmän mahdollisuuksia onnelliseen lopputulokseen. En tiedä, kuinka paljon se nyt just lohduttaa, mutta mulle itselleni tuli sellainen fiilis, että voishan tilanne olla vielä huonompikin. Pidän joka tapauksessa ihan hurjasti peukkuja, että saisitte tällä kertaa jotain pakkaseen! Milloin teillä on siirtopäivä?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Pahoittelut Bridge:cry: olipas kurja uutinen :cry:

Sphinx toivotaan toivotaan (y) ja yrittäjä sulla on vielä aikaa testauspäivään! :)

Mitens Marrasmailla menee?

Minulta ottivat 17 munasolua joista 1 siirrettiin joka oli oikein hieno ja yksi saatiin pakkaseen vain.. olin kyllä vähän pettynyt saaliista, mutta sitten mietin että jos ei olisi saanutkaan yhtään mitään.. nyt pp5 menossa. Mietin että odottaisin sinne viralliseen testipäivään enkä testailisi ennen sitä. Mutta saa nähdä malttaako:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mitähän oon sekoillu näiden näppäimien kanssa siis ultrahan toki Kp ei Pp :p

Mimmi_83 en oo käyttänyt muuta kuin liuskoja, niin muista en tiedä, mutta itsellä ovat olleet haaleita viivoja ennen sitä positiivista, joka on ollut yleensä vielä testatessa ns. epävarma et onks tää nyt varmasti yhtä tumma kuin kontrolliviiva (koskaan ei oo ollu tummempi). mut varmistanut oon sillä et seuraavana päivänä viel testannu ja jos sillo on taas ollut selkeesti haaleempi viiva tai tyhjä niin tiedän varmaksi. Miten testailet muuten? et onko millaset ohjeet ollu? tai siis kaupasta oon ostanu rfsu:n lh-liuskoja ja niissähän on toooosi tarkat ohjeet et kui kauan olla virtsaamatta ja mikä on paras aikaväli ym, niitä seuraamalla oonkin saanut sit tarkimmat tulokset! Ja noissa kaupan testeissä vielä pitää odottaa se 10min edes ennen testin lukemista, en muista mitä oli niissä jotka joskus tilasin netistä.. mut toivottavasti oli ees apua! :whistle:

Mishala tsemppii piinailuu ja peukut pystyssä et tärppää! :)
 
Bridge se on niin karmiva vääryys jonka eteen oot joutunut. Ei oo sanoja mullakaan. :(

Jeniferin tilanteesta kuulisin mielellään, mitä sulle kuuluu?

Täällä pp6 ja nyt 11 päivää Pregnylin pistämisestä. Testiin edelleen testiajalla hailakka viiva. Mulla on varmaan vähän hidas tuo aineenvaihdunta. Olo on kyllä sellainen että menkat alkaa hetkellä minä hyvänsä. Mut arvelin silti lähteä kauppaan ostamaan lisää PCitä kun oon niillä testannut. Jos vaikka huomenna vielä pääsis kokeilemaan.
 
Huomenta kaikki tulevat äidit :X3::LOL:

Ankkalinna, paljon pistit pregnyliä? Mulla oli viimeks pp6 jo täysin blanko testi, pp9 alko viivat näkymään uudestaan.

Aloitin viime sunnuntaina pistelyt, perjantaina oli ultra jossa löyty 10 munista, kauheet munasarja kivut perjantaina mut eilen hävis kuin tuhka tuuleen, ei tunnu enää missään. Onks muille käynyt näin? Ei kai mun munat oo hävinnyt? :cry:
Millä annoksella muuten pistätte menopuria? Mulla menee nyt 187,5
 
Bridge, pahoittelut tilanteesta. Luin muidenkin viestit, mutta tuntuu että mitään ei jää mieleen. On joteskin tokkurainen olo.

Ankkalinna, kiva kun kyselit kuulumisia. Tsemppiä piinapäiviin. Tässä tulee nyt niitä kuulumisia:

Täällä sairaalassa edelleen tiputuksessa. Eilen alkoi taas pahoinvointi jatkuen tänään aamulla. Sain siihen lääkettä kuitenkin.

Nestettä on taas kertynyt vatsaonteloon. Huoh. Kroppa ei meinaa alkaa toimimaan ja korjaamaan itse tilannetta. Oon kyllä niin kypsä tähän ja huolesta soikeana, tää ei tunnu loppuvan koskaan.

Eilen tein testin ja haamu pätkähti. Kyyneleet vaan valu silmistä tuolla sairaalan vessassa, kun alkoi toinen viiva heti piirtyä. Ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin selvä viiva. Olen iloinen, mutta myös peloissani. Alkanut raskaus ylläpitää tätä tilaa ja huoli on kova, selvitäänkö me...
 
Bridgelle pahoittelut, ei sinullekaan soisi enää yhtään epäonnistumista. :(

Jenifer - Tsemppiä! Hieman jo arvelinkin, että siellä olisi mahdollinen alkanut raskaus ylläpitämässä tuota tilaa. Onneksi olet siellä sairaalassa ja saat hoitoa tilanteeseesi, etkä jäänyt pidemmäksi ajaksi kotiin sinnittelemään.

Seurantaultrassa käyty, siirtopäivä vajaa kahden viikon kuluttua. Suunnitelmissa on sulattaa kaikki 5 alkiota kerralla ja jatkoviljellä ne blastoiksi (ovat nyt kaksipäiväisiä), hirvittää selviääkö niistä yhtään siirtoon asti..

Voimia äitienpäivään kaikille! Minä käyn hautausmaalla viemässä kukkasen tytölleni ja muuten pysyttelen kotona some tiukasti kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Jennifer! Paljon voimia sairaalaan! Raskaus voi pahentaa hyperin todella rajuksi, jopa niin, että raskaus on pakko keskeyttää. Näinkin on käynyt, mutta nyt kaikki toiveet sinne, että sun keho hyväksyisi tilanteen ja alkais toimimaan oikein. Olet hyvissä käsissä!!

Tällasta ajattelin kysyä/kertoa, mm Yrittäjälle, sekä muillekkin, joilla ollut useampia siirtoja, joista ei oo toivottua tulosta tullut. Onko teillä ollut käytössä aina luge tai lutinus? Minusta tuntuu, että tuo keltarauhashormoni ei kaikille käy. Taidan itse kuulua heihin. Neljä siirtoa lugetuella ja eka meni kesken, toinen nega, kolmas ja neljäs kemiallisia. Sitten halusin vaihtaa tukilääkityksen, koska lugesteron vaikutti mun mieleen todella rajusti. Pregnyl tuella lähti raskaus viidesnnestä siirrosta, tässä oli myös gonapeptyl mukana. Kuudes siirto pelkällä pregnyl tuella ja pienellä annoksella ja tästä nyt rv 9 menossa. Alussa ollaan ja mikään ei oo varmaa ja sattumaako vai mitä, mutta tukilääkityksen vaihdon jälkeen alkoi tapahtumaan. Siirrot on tehty luonnolliseen kiertoon. Meillä vika siittiöissä.
 
Siida, onpas mielenkiintoista! Tuntuu että ainakin julkisella puolella mennään kaavamaisesti aina samoilla keinoilla hoidoista toiseen, eikä kokeilla tämmösiä vaihdoksia, jos näyttää et joku ei jollekin sovi.
Jenifer, tekis mieli niin onnitella,mutta toisaalta tosi kurja olo sun puolesta, että vieläkin olet siellä eikä meinaa helpottaa :( Ristiriitaiset olot varmaan! (n) Toivon kovasti että alkanut raskaus kestää ja hyperi poistuu pian! :love:
love, sain ohjeeksi testata ovista kerran päivässä, se lääkärin mukaan pitäis riittää. Sanoi, että iltapäivästä lh-taso on korkeimmillaan, joten oon aina testannut clearbluen digitestillä 14-18 välillä. Joskus lisäksi preckcheckin liuskatestillä päivällä / aamullakin :LOL:. Eilisestä lähtien on tuntunut vatsassa nippailua siihen malliin, että jotain siellä tapahtuu. Tänä aamuna oli vielä kuitenkin pc:n testi nega. Ja oon yrittänyt, että pissa ois ollu rakossa väh. sen 4h ennen testiä.
Tuleeko vielä jotain mieleen, mitä munkin kannattais ottaa huomioon? :rolleyes:
 
Jeniferille tsemppiä! Toivottavasti asiat ratkeavat parhain päin..!

Domi, ei lyödä vetoa... :DTaistelen täällä itseni kanssa testaamisen himoja vastaan. Kaapissa jäljellä vain yksi CB digi, jota ei tietenkään tässä vaiheessa voi vielä käyttää (pp 8). Hammasta purren eteenpäin siis.

Aurinkoa äitienpäivään ja jaksamista niille, joille tämä päivä on erityisen vaikea ❤
 
Joo ei tee tänään paljon mieli facea aukoa.. tai onhan sitä jo taas jatkunut pitkin viikkoa.. Nyt en sit halua kenenkän lapsettomuutta vähäntellä tai suututtaa, enkä aikaan saada kärkästä keskustelua (tiedän et pitäs varmaan jättää kirjoittamatta) mutta tää nyt on ainakin se yksi päivä vuodessa kun on väliä onko lapseton lapseton vai sekundäärisesti.. Ei tuu kortteja tai halia tai ees oksennuksen pesua kun ei vaan ole ketään.. "ei voi katsoa lasta ja ajatella että edes jotain on tehnyt maailmassa oikein" (jollain oli facessa, tekisi siihen mili vastata että kun katson peiliin ajattelen et sama ois vetää naru kaulaan ja lähtee toikkumaan..) Ei tule puolisolta kukkia, kun olen hänestä isän tehnyt.. ei mennä ulos syömään ja olemaan ihana perhe ja muisteta sitä perheen ihanaa äitiä.. olisi hyvä päivä nähdä kavereita.. mut piip, nythän on äitienpäivä.. oma äitikin on reissussa niin ei sinnekkään ole menoa.. Nauttikaa lapselliset tästä päivästä ja koittakaa unohtaa tää lapsettomuus paska edes täksipäiväksi.. itse ryen syvyyksissä.. sori..
ps. mies töissä ja äiti siellä reissussa, niin voi nyt kaivaan jostain tälläsen super yksinäisyys masispaskan..
 

Yhteistyössä