IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 3.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
#11/15 #1. # steri # 1.IVF/2.PAS
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Wawwi # 5/15 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/hormonitasapaino # 1.ICSI

Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Toive* 15.4 (2x2pv/1.4)
Nempula 19.4. (3pv/5.4.)
Bridge 21.4 (2x3pv/7.4)
Roxanne 22.4.(2pv/8.4.)

Plussat 2016: :love:
Tammi:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (2pv)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Voi kurjuus, Toive*. :cry: Lämmin halaus. Toivo2016:lle myös lohduttavat halitukset. Yksityiselle siirtyminen on varmasti hyvä ratkaisu teille, uskon että siellä mahdollisuudet paranee. Ja ainakaan ei tartte enää kärvistellä jonoissa odotellen - voin vain kuvitella, miten turhauttavalta se tuntuu.

Lian pähkäilyt ymmärrän hyvin. Teillähän tuo raskautumisprosentti on ollut hoidoissa hyvä, joten itse ehkä lähtisin kokeilemaan ensin vain yhden alkion siirtoa. Omilla rupualkioilla voisin kyllä siirrättää kaksikin (jos siis joskus saataisiin enemmän kuin yksi alkio), kun raskauden todennäköisyys lienee muutenkin niin pieni.

ON: Täällä menkkajullinnat loppui kummallisesti Gonapeptyl-piikkiin. Sen jälkeen olen oikein kuvittelemalla tuntenut ehkä jotain pieniä vihlaisuja alavatsalla, mutta en oikeasti tiedä onko ne mitään tavallisuudesta poikkeavaa (ehkä en normikierroissa vain ole kiinnittänyt huomiota sellaiseen). Testaamista aion lykätä vielä muutamalla päivällä, sillä haluan nyt hetken vielä säilyttää sen illuusion, että _saattaisin_ olla raskaana. :love:
 
Toivo2016 ja toive* jaksamista ja voimia teille! Raskasta on :(

Sitten taas mun pohdintoja, onkohan lutinuksen annostuksena 100mgx2/vrk normaali? Vaikuttaa jotenkin niin pieneltä.
Netistä kun lukenu niin 3x100mg on yleinen annostus vuorokaudelle ja joillain jopa kaksin kertaisena (n)
 
Täällähän on monella kohta piinailut käynnissä, tai jo käynnissä! Onnea teille piinapäiviin.
Lämmin halaus negan saaneille! Pettymyksen läpikäymisen jälkeen, uuteen yritykseen entistä tarmokkaammin! Voimia ja onnea kaikkiin vaiheisiinne!

Noista nopeasti jakautuvista alkioista ei oo mulla ainakaan hyviä kokemuksia. Kaksi sellaista siirretty, jotka on nopeasti sulatuksen jälkeen jakautuneet, tyyliin vuorokaudessa 8soluisesta blastoksi.....kemiallisia ovat olleet molemmat! Hitaiksi haukutut alkiot, joissa solut hyvänlaatuisia, ovat tarranneet kiinni. Eli tämä kokenu täällä.
 
Kauhea googlailu menossa; onko kohdun polttovihlaisut oire? Vai onko tämä virtsatientulehdus? Välillä tulee vihlaisuja alhaalta ylöspäin, 1-2 tai jopa 6 kerralla. Mitä siellä tapahtuu!! Onko jollain ollut samoja plussatessa? Vai olisko taas yrittänyt tarrautua mut nyt kohtu hylkii?
 
Puregon 150 iu mulla. Nyt ultrassa käyty ja löytyi jokusia isompia ja rutkasti pieniä folleja. Jarrupiikit tästäpäivästä eteenpäin ja Puregon annostusta nostettiin 225iu. Maanantaina taas ultrataan :)
Minkäkokoisia olivat isoimmat?

Aivan toinen kysymys: Eilen huomasin Puregon-ampullissa aika ison ilmakuplan, enkä saanut sitä pois. Se jäi männän viereen kun pistin, joten ei hätää. Mutta nyt kun aine vähenee niin tuo taktiikka ei onnistukaan. Vinkkejä?
 
Bridge en tiedä oliko samoja, mutta mulla oli kemiallisessa kiinnittymisen aikoihin parina yönä kunnon kouraisuja. Muistan pidelleeni vatsaa, käännyin kyljelleni ja hymyilin <3 Veikkaan että se oli vain positiivista. Mutta mulla oli myös kovia vatsapolttoja plussan jälkeen pp11, sinä iltana kun olin suoriutunut raskaasta urheilusuorituksesta :( Sen päivän jälkeen kaikki raskausoireet katosi.
 
Aivan toinen kysymys: Eilen huomasin Puregon-ampullissa aika ison ilmakuplan, enkä saanut sitä pois. Se jäi männän viereen kun pistin, joten ei hätää. Mutta nyt kun aine vähenee niin tuo taktiikka ei onnistukaan. Vinkkejä?
Mä taistelin viime stimulaatiossa kanssa ison ilmakuplan kanssa jarrulääkkeen osalta ja sitte sitä ruiskutellessa pois meni lääkettäkin hukkaan aika paljon. Mainitsin tästä punktiossa kätilölle, joka sanoi että mahanahkaan pistäessä ei ilmakuplilla ole väliä. Ilmakuplat pitää poistaa silloin jos suoraan verisuoneen pistetään.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja ilo2010
Bridge, mulla oli tuollaisia oireita myös paljon. Ja olin aivan varma että liittyisi plussaan (tai edes kiinnittymisen yritykseen), koska ekalla kerralla ei moisia ollut lainkaan. Hämmennystä aiheuttaa se, että tuollaisia tuntemuksia on edelleen vasemmalla puolella ja vuotokin lähes loppunut o_O

Sitten julkisen puolen puolustukseksi:
Tänään soitin polille ja ylläri pylläri lapsettomuuspolin hlökunta on kaksi päivää koulutuksessa. Noh, ihana naisten osaston hoitaja vastasi ja koska ei osannut auttaa jätti soittopyynnön vielä lapsettomuuspolin päivystävälle hoitajalle. Päivystävä hoitaja soitti n. tunnin kuluttua ja yritti etsiä tiedoistani, josko sinne olisi laitettu tietoa mahdollisesta jatkosta. Vaan kun ei ollut, niin tämä hoitaja lupasi puhelinkonsultoida asiasta tietäviä hoitajia huomenna ja vastauksen saatuaan soittaa mulle.
Koin saavani inhimillistä kohtelua ja aidot pahoittelut tapahtuneesta. Ja vielä sanottakoon, että meidän ei ole tarvinnut kertaakaan lykätä hoitoa jonojen takia. Ehkä meillä on ollut vain hyvää tuuria, mutta en valita:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos haleista ja tsemppauksista. Toivolle halaukset. Ei sitten ollut tämä se meidän kerta :( Toivottavasti sulla jatkosuunnitelmat selviää. No onneks Mamido plussasi meistä samaan aikaan piinanneista. Lämpimät onnittelut Mamidolle :love:. Toivotaan että lisää plussia tulossa. Kaikille teille hoitoihin turhautuneille ja epätoivoisille voimia ja taistelutahtoa tulevaan :love:
 
Kiitos teille, jotka kommentoivat tuota kahden alkion siirtoa. Hyviä ajatuksia sain kaikilta! Luultavasti ehdin vaihtamaan mielipidettä hyvin monta kertaa, ennen kuin pitää tehdä päätöksiä. :)

Pirunpelto - Minulle tulee pregnylistä usein kipuja, mutta ei noin voimakkaita. Toivottavasti ovat menneet jo ohi.. Jos pahenee, niin kannattaa hakeutua lääkäriin.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Toivo2016 ja toive* jaksamista ja voimia teille! Raskasta on :(

Sitten taas mun pohdintoja, onkohan lutinuksen annostuksena 100mgx2/vrk normaali? Vaikuttaa jotenkin niin pieneltä.
Netistä kun lukenu niin 3x100mg on yleinen annostus vuorokaudelle ja joillain jopa kaksin kertaisena (n)
Mulla menee Lutinus tuolla 2x100 annostuksella (luonnonkiertoon pas).
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Tervehdys, täällä kp1 ja klinikan ystävällinen hoitaja lupaili puhelimessa aikaa ultraan reilun viikon päähän joten PAS, täältä toivottavasti tullaan. Yrittäjä J seuraan siis perässä, kierron pituus huimat 19 päivää.

Hipsunpöpsy todellakin tiedän tuon kahden taukokierron ahdistuksen! Tässä on kärvistelty punktion jälkeen kohta kaksi kuukautta itku silmässä kohti PASia.

Mikäs Pirunpellon tilanne, helpottiko kivut?

Lia, kyllä teillä on toinen lapsi toiveissa. Kun siitä tuossa kirjoitit. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Toive* ja Toivo2016... jaan murheenne.
 
Terveisiä punktiosta, täällä sitä makaillaan ja odotellaan kotiin pääsyä. Hirveät kivut tuli punktion jälkeen ja nyt pää on sekaisin oxynormista :ROFLMAO:

Muniksia löytyi 12 ja siittiöitäkin onneksi löytyi ainakin melkein saman verran.
6 munasolua yritetään mikrohedelmöittää tänään ja loput 6 menee pakkaseen.
Maanantaina alkionsiirtoon jos siirrettävää viikonlopun aikana saadaan. Sormet ja varpaat ristiin (y)
 
Täällä ensi kertalaisena ja onpa ollut kuulkaa mukava lukea teidän tarinoita ja saada vähän vertaistukea :)
Meidän taustasta hieman eli pari 30/35 ja yritystä 07/14 lähtien. Yks kemiallinen mahtui luomuyrityksiin. Aiempaa historiaa yks kohdun ulkoinen (siinä meni toinen munatorvi) ja abortti (arvakkaapa onko harmittanu). Hoitoihin mentiin suoraa yksityiselle kun ei mulla ois pinna riittäny oottaa julkisella :D Letrozoleja söin vuoden vaihteessa pari kiertoa, toinen yritys luomuna ja toinen inssi ja kumpikin nega. Siittiöissä a-liikkuvia sen verran vähän että päätettiin kokeilla heti seuraavaksi ivf/icsi. Puregonia ja orgalutrania pistelin (vain 7 ja 2 päivää) ja kun vaste oli niin hyvä niin tänään tehty keräys (kp10) ja maanantaina sitten siirto jos hyvin käy. Huomenna kuulee moniko on kymmenestä munasolusta ollut kypsä ja moniko hedelmöittynyt :)
Sitten tyhmiä kysymyksiä tähän väliin :) mitä tarkoittaa lyhenne pp? Ja missä vaiheessa alkion siirron jälkeen uskaltaa alkaa testailemaan? Häiritseekö tukihoitona annettava gonapeptyl testiä?

Hirmuna tsemppiä kaikille samassa veneessä olioille! On tää melko raskasta välissä mutta ei se auta ku luottaa et lopulta tuottaa tulosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
pp on lyhenne piinapäivistä. Alkion siirtopäivä on pp0 ja siitä lähdetään laskemaan etenemistä...

Täällä alkaa myös olla toivo menetetty. Menkkakipuja ja kirkasta vertakin on jo vuotanut. PMS oireet tuntuu olevan pinnassa....
 

Yhteistyössä