Ekassa uä:ssä käyty ja näky oli kyllä karu! Ei ole ainakaan pelkoa hyperistä. Oik. puolella vain 1 isompi (12mm) rakkula ja 4 pienempää (9-10mm) rakkulaa. Vasemmalla puolella vain 1 pieni (9-10mm) rakkula. Eli yhteensä vain 6 rakkulaa, sitä pienemmät rakkulat eivät punktioon ehdi. Tämän päivän ultra-näkymä oli kyllä isku vasten kasvoja. Olen pistänyt 150IU puregonia ja nyt annos nostettiin 200IU, mutta ymmärtääkseni tällä annoksen lisäyksellä yritetään vain varmistaa, että nuo 9-10mm rakkulat ehitisivät kasvaa punktioon sopivan kokoisiksi. Limis oli kyllä hyvä (6,6mm) tiputteluvuodosta huolimatta. Onneksi tuo vuoto sitten viimeinkin eilen loppui.
Onko täällä ketään muuta, jolla rakkuloita olisi tullut odotettua vähemmän? Entä onko rakkuloita saatu kuitenkin punktiossa odotettua enemmän?
Lääkärikin oli hieman yllättynyt, että näin vähän rakkuloita oli, kun kuukausi sitten uä:ssä pieniä rakkuloita oli todella paljon ja lri oli tuolloin sitä mieltä, että pienellä annoksella varmaan koko hoito viedään loppuun asti. Mutta näin ei sitten käynyt. Oon tosi maassa senkin vuoksi, ettei tuota vasemman puolen rakkulaa lähdetä edes tyhjentämään, jos sinne ei muita enää kasva. Minulla kun tuo vasen munasarja on muutenkin niin kipeä endon vuoksi, joten yhtä ainoaa munista sieltä ei lähdetä punktoimaan. Eli se tarkoittaa sitten sitä, että vain 4-5 rakkulaa saataisiin punktiossa. :'(
Pahoittelut Hillerihiiru ja paljon halauksia! :hug: Surkaa surut rauhassa ja kerätkää voimia, ehkä vielä jaksatte lähteä myöhemmin uuteen hoitoon. Kaikkea hyvää teille!
Paljon on erilaisia punktiokokemuksia ja onhan se niin, että jokainen kokee asiat/kivun eri tavalla. Ja lääkityksiäkin on laidasta laitaan. Meillä täällä annetaan kuulema sellaiset dropit, että jalat eivät punktion jälkeen kanna. Ymmärsin, että antavat rauhoittavaa, kipulääkettä ja kohdunkaulapuudutteen. Itse uskoisin, että kipukynnykseni on endon takia melko korkea, mutta tuo neulojen pistely alaosastoon kyllä laittaa pelkäämään. Mutta näillä muniksilla ei välttämättä koko punktioon edes päästä. Helvetti, että tää koko hoitorumba on syvältä, näitä hoitoja en kenellekään toivo.