Hei kaikille!
Taitaa minunkin olla aika hypätä tähän ketjuun, kun tänään käytiin Väestöliitolla 1. ivf:n suunnittelussa. Oyssissa on meille tehty inssit, ja siellä ollaan vielä jonottamassa ivf:ään, mutta sillä aikaa kokeillaan yksi ivf yksityisellä. Täytyy sanoa, että tosi hyvä käynti oli meillä ja olen tyytyväinen, että päätettiin Väestöliitolle mennä, vaikka hinta toki kirpaisee..
Tausta meillä on sellainen, että kaksi vuotta sitten oli pari keskenmenoa, ja siitä asti on yritetty raskautta, mutta melkein pariin vuoteen ei tosiaan ole mitään tapahtunut. Syitä ei ole löytynyt, eli selittämättömiä ollaan. Miehen spermassa ei ole mitään huomautettavaa. Itsellä on toisessa munasarjassa nähty joskus pco-maisuutta, mutta tänään lääkäri sanoi, ettei hän laskisi sitä pco-munasarjaksi. Lääkäri tosin kiinnitti minun kohdalla huomiota paksuun vereen (trombosyytit ylärajoilla ja hemoglobiini korkea) ja sanoi, että siirron jälkeen pitää syödä 100 mg minidisperiiniä. Tuosta minidisperiinistä olenkin joskus lukenut ja omin päin muutamassa kierrossa syönyt 50 mg päivässä oviksen jälkeen, mutta mielenkiintoista, että lääkärikin sen määräsi! Oyssissa tähän ei kiinnitetty mitään huomiota...
Kysyin
pitkästä viljelystä, koska olen lukenut, että sillä saa parempia tuloksia. Lääkäri myönsi, että näin on ja sanoi, että sen saa jos haluaa. Mutta sitä ei kuulemma käytetä niin helposti ekalla kerralla varsinkin, jos alkiot näyttää hyviltä, koska pitkän viljelyn vaikutuksista ei ole pitkäaikaistutkimuksia. Ei siis tiedetä, miten pitempi maljalla viljeleminen vaikuttaa syntyviin lapsiin verrattuna kohdussa kasvamiseen. Syntyvät lapset ovat kuulemma terveitä, mutta vaikutuksia voi tulla esiin sukupolvienkin päästä. Parempi siis kokeilla ensin lyhyellä viljelyllä..
Punktiossa annetaan kuulemma kipulääkettä, diapamia ja paikallispuudutus. Siitä tulee kuulemma pieni humala
Toivottavasti mömmöt toimii. Kiva lukea muiden punktiokokemuksia, kun itseä tuo toimenpide hiukan kauhistuttaa. Ensi kierrossa se on menoa sitten!
Tämä vaikuttaa mukavan aktiiviselta ketjulta! Pitää lueskellä tarkemmin läpi, missä itse kukin on menossa ja hypätä mukaan keskusteluun
Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1.IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin