IVF heinä-elokuussa

Alexandria ja Hanneli-78 sama punktiopäivä meillä kolmella :kieh: :whistle:

).( Tänään tuli käytyä ultrassa.. 17 munista jotka jo hyvän kokoisia ja kymmenisen pienempää. Tänä iltana irrotuspiikki, keskiviikkona punktio ja perjantaina siirto.
 
Moi taas tauon jälkeen kaikille!

Nyt on punaviinit lipitetty ja hoidot etenee taas tohinalla! Hienoa kuulla että täällä hoidot ovat jo täydessä vauhdissa ja saalista on kertynyt huimasti!

Mustaruusu: Paljon jaksamisia sulle :hug: Olet ajatuksissa! Muistathan että täällä ollaan jos kaipaat virtuaali-olkapäätä.

(.) Lyhyen kaavan piikitystä takana nyt 6 päivää ja tänään alkoi tuntua: heikottaa, rinnat kipeytyivät ja munikset turpeat. Jotain elämää siis löytyy tuolla alhaalla! Viime ultrassa oli jo hiukan rakkuloita, toivottavasti ei riistäydy käsistä niin kuin viimeksi jolloin saalis oli yli 30 ja laatu heikkeni. Huomenna ultrassa se nähdään missä mennään. Punktio on ensi viikolla. Päivää en tiedä. Tänään aloitan vartin päästä Orgalutranin Gonalin ohelle, joka ottaa päähän jo valmiiksi. Mä niin vihaan sitä piikkiä! Ihan kuin se olis tahallaan tehty jotenkin tylpäksi! :headwall:

VALTAVASTI tsemppiä kaikille punktioon meneville! Tulkaapa heti kertomaan miten sujui, kun taas olette sielun ja ruumin voimissanne!
 
Angela77: Peukut pystyyn huomista punktiota varten!Toivotellaan täältä paljon kypsiä ja hyviä munasoluja! :whistle: :hug:

Hanneli-78 ja Miimi78: Keskiviikkona ollaan sitten kaikki kolme piikiteltävänä!Jaksamista teillekin :hug:

Oma napa: Mä olen kipeä! :kieh: Huono-olo jatkuvana, oksettaa ja maha on turpea.Tissit on ihan kosketusarat.En ole koskaan ollut näin huono vointinen hoitojen aikana.Aina olen aiemmissa hoidoissa saanut lievän hyperstimulaation mutta nyt oikeasti pelottaa että kuinka käy.Niitä follikkeleita kun oli siellä tosi monta...kypsiä ei varmaankaan paria hassua enempää.Huominen pitäisi jaksaa vielä... :headwall: Tunnin päästä pistän Pregnylin.Jännittää punktio vaikka tuttuja hoitojahan nämä on mutta kun mulla nuo punktiot on aina ollu tosi kivuliaita.
 
Heippa!

Punktio takana ja kotiuduttu. Saalis 13 munarakkulaa, enpä sitten tiedä oliko kaikissa munasolu sisällä. Torstaina aamupäivästä sitten alkionsiirto.

Olotila kohtuullinen, burana 600 vaikuttaa vielä, joten masu ei kovin kipeä, pikkuisen vuotoa on. Käveleminen on vähän hoippuvaa =) Mies on kotosalla hoitamassa esikoista, joten saa rauhassa levätä tämän päivän.

Mikäs muiden olotila on?
 
Moi. Punktio takana. 13 solua saatiin ja kuulemma ihan ok määrä. Olo vielä vähän heikko, mutta paranemaan päin. Perjantaihin asti jännilen päästäänkö pitkään viljelyyn vai onko siirto jo perjantaina.

Täällä odottelen Alexandrian ja Miimin kuulumisia...
 
Iltaa =) Reilu tunti sitten tultu kotiin.. meillä kun klinikalle on sellanen 300 km. Punktio meni ihan hyvin.. ei sattunut niiiin paljon kun olin kuvitellut. 11 solua saatiin joka kuulemma aika normaali määrä. Munarakkuloita oli kuitenkin 34 joten hyperin vaara on olemassa. Yritän nyt vaan juoda reippaasti. Mulla oli limakalvo liian ohut joten joudun nyt ottamaan estrogeeniä.. toivottavasti se auttaa :eek:
 
Heippa!

Punktiosta selvitty joten kuten... :/ Himskatin kipeä olen ja hankala olla. Follikkeleita punktoitiin 38kpl ja niissä 27 munasolua.Kypsien munasolujen määrää ei vielä tiedä. Otettiin uusia hormonikokeita ja jos ne on liian korkeat niin soittavat huomenna ja siirto perutaan. Ja jos solut ei ole hedelmöittyny niin soittavat huomenna.Joten täytyy toivoa ettei ne soita huomenna! Jos kaikki menee hyvin niin perjantaina klo.11.00 saadaan pikkunen masuun mukaan. :heart:

Punktio meni yhtä kivuliaasti kuin kaikki aikasemmatkin eli ihan kauheaa se oli mutta kyllä sen kestää kun tietää miksi sen tekee...Nyt olen juonut täällä hurjasti jotta ei sitä hyperstimulaatiota taas tulisi.Hanneli-78:lla ja miimi78:lla hienot saaliit.Toivottavasti päästään kaikki piinailemaan!Nyt menen takasin lepäämään kun ei tästä istumisesta tule mitään... :kieh:
 


[color=Green3]Mukana menossa torstaina 07.08.2008:[/color]

Angela77: 2.IVF, punktio 5.8, siirto 7.8 pp 0

Hanneli-78: 2.ICSI punktio 6.8, siirto 8.8 tai 11.8 pp--

Alexandria: 3.IVF punktio 6.8, siirto 8.8? pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio vko 33 siirto ??. pp--

Puoli-enkeli: 1.PAS vko 33-34, siirto ?? pp--

lotta08: 1.IVF punktio vko 34 siirto ?? pp--

Merikeiju: 2.IVF 1.PAS siirto vko 34? pp--

Hopebaby: 2.IVF punktio vko 34 siirto ?? pp--

Kaarina69: 2.IVF punktio vko 35 siirto ??. pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio vko 35-36. siirto ??. pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Tannu: 1.IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Mustaruusu
Miimi78

 
Heippa!

Surkeissa tunnelmissa täällä :'(

Alkion siirto takana. Yksi 4-soluinen alkio siirrettiin, joka kylläkin kaunis ja tasalaatuinen. Mutta mutta: 13 munasolusta vain 3 hedelmöittyi!!! Ja niistäkin vain tämä yksi jaksoi jakautua 4 soluiseksi, 2 muuta oli vain 2 soluisia ja ne nyt meni pakkaseen. En kyllä usko, että ne kestää sulatusta tai niistä raskaus lähtisi käyntiin.

Lääkäri oli aika ihmeissään, että mikä tässä hoidossa oli nyt mennyt pieleen. Hoito toteutettiin tällä kertaa ihan samalla tapaa, kuin 2 vuotta sitten, mutta tulos ei läheskään sama kuin silloin. Kyllä kuulemma 2 vuotta lisää ikää vaikuttaa asiaan ja oma kuukautiskierto ja että joka kerralla hoito ei toimi samalla tapaa samalla ihmisellä. Ei paljon lohduta! Toiselta puolelta saatiin siis 8 munasolua, joista yksikään ei ollut hedelmöittynyt. Ja osa niistä ei ollut kypsiä ja yksi oli epämuodostunut. Toiselta puolelta saatiin 5 munasolua, joista siis 3 hedelmöittyi.

Olen nyt aika masentunut. Tiedän kyllä, että yksi hyvä alkio riittää raskauteen ja sehän meille riittäisikin, jos toinen lapsi saataisiin, niin meidän lapsiluku olisi sitten täynnä. Kuitenkin jo ajattelen kolmatta IVF-hoitoa loppuvuodelle. Siinä vaan se ikävä puoli, että saman luovuttajan siittiöitä ei enää ole pakkasessa, joten mahdollinen niistä hoidoista syntyvä lapsi ei olisi sitten täysin biologinen sisarus esikoiselle ja muutenkin eriarvoisessa asemassa tämän uuden hedelmöityshoitolain takia.

Toivottavasti teillä muilla käy parempi tuuri alkionsiirrossa!
 
Täälläkin ollaan surkeissa tunnelmissa :'( :'(

Vain 2 munasoluista on hedelmöittynyt eikä nekään ole vielä jakautuneet.. edelleen vaan 1-soluisia. Huomenna aamulla saadaan kuulla onko edes siirrettävää :'(
 
Siis ei voi olla totta Miimi ja Angela! :headwall: Kyllä nyt on ihan mielettömän huono fiilis teidän molempien puolesta. :hug: Alkaa tässä omatkin hedelmöittymisprosentitkin mietityttään... Täällä ollaan kaikki peukut ja ukkovarpaat pystyssä, että Angelan pieni sitkeä sissi kiinnittyy. :heart: Miimi toivotaan, että teidänkin pikkuiset ottavat spurtin ja huomenna pääsevät sun kohdun turvaan köllötteleen. :heart:

Meikäläisellä on huomenaamulla kans jännät paikat, kun kuulen tarviiko lähtee siirtoon jo huomenna. Hope not. :whistle:
 
Angela 77: Toivoa ei ole vielä menetetty, voimia teidän pikkuiselle sitkeälle sissille! Joskus ne yllättävät sitkeydellään. Mulla ekassa raskaudessa toinen sikiöistä menehtyi rv:lla 12, mutta toinen jatkoi sitkeästi loppuun saakka.
Mulla oli tänään eka ultra, eikä munasoluja ollut kuin 4 kpl yli 5mm:stä ja nekin kaikki samassa munasarjassa. Kummallista! Paljonko teillä muilla on ollut soluja ekassa ultrassa? Tämä ultra oli siis viidentenä kiertopäivänä ja kolmena iltana olen piikittänyt Conal-F kynällä 150 IU:n annoksia. Mulla kyllä varmasti alkaa ikäkin vaikuttamaan (35), mutta onneksi edes toisessa munasarjassa oli edes jotain elämää. Kaksi vuotta sitten tehdyssä hoidossa soluja oli muistaakseni kymmenkunta, mutta ultra tehtiin päivää myöhemmin. Voiskohan se vaikuttaa asiaan? Seuraava ultra maanantaina ja lauantaina aloitan orgalutran pistokset. Hurjasti tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
Hienoa että noin monella punktiot kunnialla takana! Onnea! :flower:

Halauksia kuitenkin Miimille ja Angelalle. Mullakin kävi ekassa tosi kova kato kun 36:sta saatiin vain 4 alkiota. Se kyllä mykistää... :hug: Olette ajatuksissa! Toivon niin, että Miimi säkin pääset siirtoon asti pikkuistesi kanssa!

Toivottavasti Alexandrialla ei ole tänään puhelin soinut vaan pääset huomenna siirtoon! Muista juoda hirmu paljon, koska sua pn puhkottu nyt oikein urakalla.

(.) Taidankin olla seuraavana punktio-jonossa...hurjaa! Menen huomenna lääkärille ja kuulen onko h-hetki maanantaina vai tiistaina. Menisin mieluisasti jo maanantaina. Sen verran turpee olo on jo tässä vaiheessa. Hyvä että housuja saa enää jalkaan... Viime ultrassa folleja oli jo 15 ja toivon ettei lukumäärä enää nouse, jottei laatu kärsisi. Pian pitäisi taas pistää reikiä vatsanahkaan. Miten se tuntuukin taas niin etovalta ajatukselta. Onko täällä muita yhtä piikkikammoisia kuin allekirjoittanut?

Hopebaby: Mulla oli 6 kiertopäivänä 8 follia, mutta kuten sanottua, mun ongelma on ollut että folleja tulee liikaa (ja alkioita vähän..). Päivän heitto ultrissa vaikuttaa varmasti. Sen verran vauhdilla tuota porukkaa kasvaa.
 
Ei päästy siirtoon :'( :'(
Kiitos Matilda ja Hanneli!! Toivon teille ja kaikille muille parempaa onnea!! Mulla on puhelinaika iltapäivällä lääkärille. Sit saan tietää miten tästä jatketaan... Voi itku ku oon pettynyt!!!
 
Myötäelän tätä pinoanne säännöllisesti.
Tausta ja syy uteliaisuuteen. Meille tehtiin ivf toukokuun alussa, vain 6 munista (mä kun olen jo 43vee) joista vain kaksi hedelmöitty. Hyvä 4 soluinen (top), vaan ei kiinnittynyt. toinen vain kaksisoluinen, mutta pakastettiin kuitenkin. Kesällä yritettiin pas luonnolliseen iertoon, mä en vaan ovuloinut eli ei onnea. Nyt 4.8. tehtiin pas. Olin varma ettei 2soluinen selviä sulatuksesta, mutta kuulin aamulla soittaessani, että oli ehtinyt juuri ennen pakastusta jakautua neljäksi (ei vaan näkynyt tieto missään) ja saatiin tehtyä kolmisoluisena siirto, eli se yksi sit katosi. Nyt luget tukilääkkeenä. Mullahan toi ikä on jo melko rasite.
Toivon kuitenkin teille kaikille plussia ja suren pettymyksiä. Me mietitään vielä onko varaa edes toiseen yritykseen, me kun ei enää julkisella olla vaan itse kaikki.

Onnea ja plussia toivoo Kane
 
Eli mun pitää nyt sit odottaa syyskuun kuukautisia ja siitä alkaa sitten uusi hoito.. ei voi vielä seuraavassa kierrossa aloittaa uutta hoitoa (niinkuin kuvittelinkin). Sanoivat että munasolut olivat todennäköisesti epäkypsiä ja tämä johtui siitä että punktio tehtiin niin aikaisin.. mutta kun noita munarakkuloita oli niin paljon eivät uskaltaneet tehdä punktiota myöhemmin.

Nyt ei kun odottelemaan!! |O
 
Miimi isot halaukset täältä siihen suuntaan. :hug: Ens kerralla sitten lääkärikin on viisaampi ja osaa määrätä sulle sopivamman hormonimäärän, niin saat follit kypsiksi saakka. :heart: Varmaan ihan hyvä, että pidät vielä taukoo pari kiertoo, niin saa elimistö levätä ja olet vahva uuteen yritykseen. Oikein hyvää jatkoa sinulle. :heart:

Alexandria millaset kuulumiset sulla siirron jälkeen? :wave:

Meillä ei sitten siirto osunu ainakaan tälle päivälle, kun eivät oo Taysista soitelleet. Toivottavasti jaksavat viikonlopun yli, että ois sitten maanantaina siirrettävää. :D

Viikonloppuja kaikille!
 
Heippa kaikille!

Ensiksi pahoittelut Miimi78 että siirtoon ei päästy, voin kuvitella kuinka kurja mieli sulla varmasti on. :hug: Nyt vaan täytyy niellä pettymys ja kerätä voimia seuraavaan kertaan (tiedän helpommin sanottu kuin tehty...)

Angela77: Ei varmaankaan lohduta mutta joskos tämä alkio kiinnittyisi niin ei tarvitsisi miettiä muuta?Siinä ajatuksessa nyt eletään ja toisin ei todisteta! :LOL: Tsemppiä piinailuun!

Matilda2008: kiitokset tsempistä :hug:

Oma napa: Siirto takana jee!!! :D Olin ihan varma eilen että soittavat mutta ei onneksi soittaneet. Tänään oltiin sitten hakemassa yksi 4 soluinen massuun mukaan.Testipäivä on 20.8. Maha on edelleen turpea ja olo on kuin ilmapallolla...Joskos tämä vointikin tästä paranisi pikkuhiljaa. 27 munasolusta 26 oli kypsiä (oho! yleensä meillä ollut reilu kato tässä kohtaan) 24 hedelmöitty mutta 12 jakaantu (meillä normaalia että vain puolet hedelmöittyy). Eli 1 siirrettiin ja 11 meni pakkaseen! :D Mä olen tosi tyytyväinen!Tää kun oli vika hoito niin saatiin jotakin pakkaseenkin! Aikasemmista hoidoista ei olla saatu pakkaseen kuin 3 joista ollaan saatu vain 1 siirto kun ne on ollu niin huonoja. Nyt jostakin syystä asiat oli toisin. Tuntuu pahalta hehkuttaa kun toisilla on ollut epäonnea, olen pahoillani. Nyt vaan pitäis jostakin löytää jaksamista piinailuun ja olla hermoilematta... :LOL:
 
Piinapäivät sujuneet täällä hyperstimulaation kourissa.Välillä tulee pahojakin hengenahdistuskohtauksia ja kun kipukohtauksia tulee niin huh huh...Viime yönä heräsin klo. 3.30 kamalaan kipuun joka ei antanut olla missään asennossa.Kipu hellitti 45min. päästä. Mies oli jo soittamassa ambulanssia mutta sanoin että odota nyt hetki vielä kun nää on ennenkin menny ohi. :(

Näitä samoja vanhoja oireita, joka ivf:ssä on ollut... tällä kertaa vaan vähän pahempina vielä :kieh: Ei auta muu kuin kestää.Saas nähdä kuinka huomenna pystyn olemaan töissä.No menen kokeilemaan jos ei onnistu niin täytyy mennä lääkäriin...

Miten muut jakselee? B)
 
Täältä vähän kuulumisia: tai siis ei niitä juurikaan ole, pp 4 menossa, eikä tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Lugetkaan ei ole tuonut mukanaan mitään sivuvaikutuksia. Olotila on kaikenkaikkiaan ihan normaali. Ei tästä voi päätellä yhtään mitään :| Masukin alkaa olla ihan normaalissa kunnossa, välillä saattaa vähän vihlaista jossain tietyssä asennossa. Kyllä on pitkä aikaa odottaa!!!

Muistaakos kukaan, milloin kiinnittymisen pitäisi tapahtua, kun on tällainen hoito takana ja 4 soluinen alkio laitettu kohtuun?
 
Tulin tännekin kertoon siirtokuulumiset. 13:sta 7 hedelmöitty. Näille 7 pitkäviljely ja 4 jatko jakaantumista. Yks kuitenkin melko huono ja huomenna tiedetään menikö se pakkaseen. No kaks hyvää blastoalkioo pakkaseen ja yks top sukelsi kohdun uumeniin. :)

Biologin mukaan 13 follilla hyvä määrä blastoja. Itse olin ehkä hieman pettynyt, mutta bioliogin mielestä näillä kuitenkin hyvät mahdollisuudet raskautua. No kattellaan..

Tsemppiä kanssapiinailijoille! :heart:
 
Astarte
Täten liityn iffiketjuunne. Olen taustaillut joitakin viikkoja, ja nyt on jännitys tiivistynyt niin kovaksi, että oli pakko päästä kirjoittelemaan. Selittämättömiä lapsettomia olemme.

Puregonin (125IU) piikittely alkaa huomenna, jolloin on kp3. Ensimmäinen ultra varattu perjantaille. Harjoittelin eilen suolaliuoksen kanssa kynän käyttöä ja sujuihan se. Samoin hain lääkkeen. Kädet tärisivät apteekissa, ja hävetti (vaikkei ole mitään syytä).

Astarte: 1.IVF punktio vko 34 siirto ??. pp--
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:


[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 04.08.2008:[/color]

Angela77: 2.IVF, punktio 5.8, siirto 7.8 pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio 6.8, siirto 11.8? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio 6.8, siirto ?? pp--

Miimi78: 1.IVF punktio 6.8 siirto 8.8 pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio 32-33. siirto ??. pp--

Puoli-enkeli: 1.PAS vko 33-34, siirto ?? pp--

lotta08: 1.IVF punktio vko 34 siirto ?? pp--

Merikeiju: 2.IVF 1.PAS siirto vko 34? pp--

Hopebaby: 2.IVF punktio 15.8. siirto 18.8.?? pp--

Kaarina69: 2.IVF punktio vko 35 siirto ??. pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio vko 35-36. siirto ??. pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Tannu: 1.IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Mustaruusu
 
Hanneli-78:Hieno tuloshan tuo on! Ja onnittelut siirrosta!Koskas on testipvä?

Astarte: Tervetuloa mukaan! :hug:

Oma napa: Sairaalasta kotiuduttu.Tein pikavisiitin sinne eilen ja jouduin jäämään osastolle.Ajattelin vaan käydä näyttättämässä että onko kaikki ok kun ahdistaa henkeä mutta vatsaontelossa sen verran nestettä ja labrat pielessä että ottivat osastolle :/ No tänään pääsin sitten onneksi jo pois. Nestettä on edelleen mutta henkeä ei ahdista enää ollenkaan niin pahasti ja vointi muutenkin hieman parempi.Sillä ehdolla pääsin kotiin että tulen sitten pienestä takaisin. Trombiriski oli suurentunu (näky labroista) joten joudun nyt piikittämään Fragminia (verenohennuslääke) 10 päivää. Että tällästä täällä.Hyperstimulaatio siis elää ja voi hyvin :LOL: No toivottavasti tää kaikki kärsimys on nyt ollut sen kaiken arvosta ja ens vkolla sais kuulla plussauutisen! Taidan mennä lepäilemään. Jaksamista kaikille!
 

Yhteistyössä