Eilen illalla kun olin mennyt jo nukkumaan (valot oli pois), hain valkoisen torkkuhuovan huoneen television päältä. Kun aloin levittelemään sitä täkkini päälle, huomasin että se välkehti liikkeestä vihertävää kirkasta "fosforivaloa". Eli aina kun hypistelin peittoa, niin siitä kohtaa mihin koskin, peitto välähteli vihreää valoa.
Hetken mietin, että olenkos minä hereillä vai nukunko...
Sitten kissa hyppäsi sängylle ja tuli tallustelemaan peittoni päälle; sama juttu, kissan tassujen alla vain valot salamoivat
Kun silitin kissaa, sen karva alkoi välkehtiä vihreää valoa sormieni alla.
Mikä toi ilmiö oli? Torkkuhuopa on usein taiteltuna makuuhuoneen pikkutelkan päälle (niin ettei se kuitenkaan tuki ilmanvaihtoaukkoja). Olisiko peitto saanut telkasta jonkun sähkövarauksen joka sitten purkautui kun peittoa heiluteltiin? Huoneessa oli siis ihan pimeää ja peitto oli valkoinen.
Hetken mietin, että olenkos minä hereillä vai nukunko...
Sitten kissa hyppäsi sängylle ja tuli tallustelemaan peittoni päälle; sama juttu, kissan tassujen alla vain valot salamoivat
Kun silitin kissaa, sen karva alkoi välkehtiä vihreää valoa sormieni alla.
Mikä toi ilmiö oli? Torkkuhuopa on usein taiteltuna makuuhuoneen pikkutelkan päälle (niin ettei se kuitenkaan tuki ilmanvaihtoaukkoja). Olisiko peitto saanut telkasta jonkun sähkövarauksen joka sitten purkautui kun peittoa heiluteltiin? Huoneessa oli siis ihan pimeää ja peitto oli valkoinen.