Itkettää, mies sekosi ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitähän aloittaja teki? Toivottavasti lähti pois kotoa. Jos turvakoti tuntuu liian radikaalilta niin sitten edes lähimpään tk-päivystykseen jotta lääkäri tutkii lapset, ottaa valokuvat ja tekee ilmoituksen lastensuojeluun.

Kannattaa oikeasti lähteä, ei ole oikein lapsia kohtaan antaa heidän elää pelossa, mitähän seuraavalla kerralla tapahtuu. Koska se seuraava kerta tulee AINA, vaikka mies lupaa ettei enää koskaan lyö jne.

Melkoista hysterointia täällä nyt... ehkä HIUKKASEN pikaisia johtopäätöksiä vedetty nyt leimaamalla mies seuraavaksi perhesurmaajaksi. Rauhoittaukaa nyt hyvät ihmiset.

Aloittajaa neuvoisin kyllä minäkin eroamaan, ja kuulostaa siltä, että mies kyllä myöntää sinulle sen huoltajuuden ihan vapaaehtoisestikin.

En ymmärrä, en millään, että mies on ollut jo aiemminkin väkivaltainen LAPSIA kohtaan, ja saman katon alla on jatkettu senkin jälkeen?!

Vanhemmat on vastuussa lastensa hyvinvoinnista. Tuossa tapauksessa mies ei ole siihen sovelias ja äidillä vastuu on sitäkin suurempi!

Jos mies on väkivaltainen vaimoa kohtaan, vaimo on täysi-ikäisenä oikeutettu itse päättämään, jääkö vai lähteekö. Lapsi ei voi niin tehdä. Se on vanhemman tehtävä.

Minusta sinun pitäisi käydä heti näyttämässä lasten vammat lääkärille tai sosiaalityöntekijälle ja kertoa tilanne. Silloin sinulla on todisteita miehen väkivaltaisuudesta, mistä voi olla jatkossa hyötyä.

Jos edes yhtään ajattelet lasten parasta oikeasti, lähdet pois ja nopeasti. Muuten suojelet miestäsi etkä lapsiasi. Vai odotatko, että mies tekee vielä jotain pahempaa?

Minusta sinun pitäisi käydä heti näyttämässä lasten vammat lääkärille tai sosiaalityöntekijälle ja kertoa tilanne. Silloin sinulla on todisteita miehen väkivaltaisuudesta, mistä voi olla jatkossa hyötyä.

Jos edes yhtään ajattelet lasten parasta oikeasti, lähdet pois ja nopeasti. Muuten suojelet miestäsi etkä lapsiasi. Vai odotatko, että mies tekee vielä jotain pahempaa?

Tämän maan sossuihin ei voi luottaa. Muistan omasta lapsuudesta kuinka me pelkäsimme sossuja. Sossut on ihan kauheita, en kertoisi heille mitään vaikka minulla olisi puukko rinnassa pystyssä-

Ihan sairasta että haluat rikkoa perheen tuollaisen takia! On täysin käsittämätöntä ja häpeällistä kuinka ihmiset nykyään ovat valmiita luovuttamaan jo pienienkin vaikeuksien takia?

Loppujen lopuksi syy tuollaisiin pahan olon purkauksiin on useimmiten se toinen puoliso joka on omalla käytöksellään ahdistanut toisen nurkkaan. Toiset miehet kestävät nalkutusta, kyykytystä, pihtaamista, pakottamaista sun muita naisten manipulointikeinoja paremmin kuin toisen pitäen kiukun sisällään, toiset eivät siihen valitettavasti pysty ja se on vain inhimillistä.

Palstamammoilla kauhee paniikki päälllä. :D

Mun mies on humalapäissään lyönyt minua nyrkillä ja kyllä minulla oli itsellänikin paniikki päällä. Menin lääkäriin, ihan siis tk-päivystykseen, näyttämään naamaani. Poski oli turvoksissa, onneksi ei sattunut muuta. Tämä sattui kotona ja silloin ei lääkärillä ollut velvollisuutta tai lupaa ilmoittaa asiasta poliisille.

Tuota ennen mies oli lähinnä töninyt ja uhkaillut, välillä minun piti lähteä keskellä yötä ulos karkuun.

Tuon episodin jälkeen mies tajusi, että seuraavalla kerralla paikalle tulee poliisit ja ero. Asia meni tajuntaan eikä sen jälkeen moista ole sattunut.

Mies ei kuitenkaan koskaan tehnyt tai sanonut lapsille pahasti. Vanhemmalla lapsella on jotain muistikuvia tuolta ajalta, ja hänelle ne eivät ole mitään mukavia lapsuusmuistoja. En osaa edes kuvitella, millaista ap:n lapsilla on, kun omaa isää pitää pelätä.

Ihan oikeasti ap, sinun tehtäväsi on suojella lapsiasi. Haluatko, että vartuttuaan he alkavat vihata myös sinua? Sitten on turha pyydellä lapsia kylään tai edes soittamaan. Luuletko, että saatte lapsenlapset joskus hoitoon? Tai edes näette heitä?

Vie lapset tänään vaikka lääkäriin ja kerro siellä asiasta. Kyllä he auttavat teitä eteenpäin. Jos jäät kotiin, kukaan teistä ei saa apua, ei lapset, sinä tai miehesi. Älä pilaa lapsiltasi lapsuutta, miehesi sitä tekee nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;26122611:
Minusta olisi vähintään kyseenalaista jos ei olisi. Kuulostaa ihan hirveältä, isä pahoinpitelee lapsiaan eikä nainen edes tajua lähteä.
Kertoisitko vielä meille, mikä sinua tässä ketjussa naurattaa? Eikö sinusta ole kysymys vakavasta asiasta?

Joillekin tuo on arkipäivää. Normaalia elämää. Opittu omasta lapsuudenkodista ja jatkuu nyt omassa parisuhteessa.

Eihän tällainen niiden mielestä vakavaa toki ole.

Ja se on mun mielestä ihan hiton kamalaa, että tällainen ei jonkun mielestä ole kamalaa.

SÄ OLET VASTUUSSA lasten hyvinvoinnista ja turvallisuudesta! Sun VELVOLLISUUS on hoitaa lapset turvaan väkivallalta ja uhkalta. Mies on yhka eikä tajua mitä tekee. Lapset pois sellaisen luota. Aikuinen voi tehdä päätöksiä omasta puolestaa sietääkö väkivaltaa mutta aikuinen ei voi tehdä päätöstä lapsen puolesta että tämän pitäisi jäädä aikuisen pahoinpideltäväksi!

MIKÄ TEITÄ VAIVAA kun ette hoida tekemienne lastenne etuja. Ketuttaa suorastaan kun näitä lukee.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mä tiedän miltä tuntuu mennä nukkumaan, kun on ensin pakannut pieneen pussukkaan tärkeimmät/rakkaimmat lelut tai vaikkapa päiväkirjan, asettanut kengät sängyn alle valmiiksi ja tarkistanut reitin ulos ikkunasta tai takaovesta. Aikuisesta nuo tuntuvat varmaan tosi hölmöiltä jutuilta tehdä, mutta silloin pienenä ja pelokkaana se oli just sitä, pelkoa. Tai kun näet kun isä lyö äitiä, sun tärkeintä ihmistä maailmassa ja se antaa sen lyödä, kerta toisensa jälkeen.
Olen nähnyt mitä väkivallan pelossa eläminen tekee lapselle, mitä se lyöminen tekee sille pienelle. Se menee kuules ap rikki, sinä et kykene sitä lasta pian korjaamaan vaan se on rikki koko loppuelämänsä.

Täh? :O Toivottavasti tä on provo (vaikkakin ihan arkipäivää suomessa)... En voi käsittää, että joku vielä roikkuu palstalla miettimässä jatkosuunnitelmia, vaikka omia LAPSIA on just pahoinpidelty. Mä lähtisin välittömästi, enkä ehtis paljon muuta, kun lyömään läppärin kiinni ja kassiin muiden kamojen sekaan... Vaikka itsekin otin exältä turpaan ennen lähtöä, niin lapsissa menee ehdottomasti raja justiinsa mullakin, eikä siinä enää neuvoteltais sekuntiakaan jatkosta. Eikä tarvis edes lyödä sitä lasta, vaan uhakaava tilannekin sitä lasta kohtaan riittäs mulle, ja sillon lähtisin joko minä lapsen kanssa tai ukko poliisin kanssa, niin vauhdikkaasti, ettei kerkeis paljon kissaa kummempaa sanomaan.

Voin kertoa omasta lapsuuden kokemuksesta, että kannattaa ottaa lapset ja lähteä. Turvakoti on hyvä vaihtoehto, siellä voit miettiä tarkemmin jatkoa.

Mun isällä oli samanlaisia ongelmia. Kun hermoistui niin sai oikeasti pelätä, tavarat hajosi ja meihinkin osui yhden jos toisenkin kerran. Se on todella stressaava tilanne lapselle, kun joutuu aina pelkäämään milloin isi suuttuu taas.. Meidän äiti ei ikinä lähtenyt minnekään, ole sinä järkevämpi. Vaikka meidän isä kävikin ilmeisesti jonkinlaisessa terapiassa ym. ja rauhoittui niiden avulla. Ilmeisesti äiti oli sanonut, että jos vielä kerran käy käsiksi meihin lapsiin niin sit tuli lähtö. Mutta hyvästä lopusta huolimatta en haluaisi että kukaan lapsi joutuu pelkäämään omassa kodissaan :(

[QUOTE="vieras";26123089]Ihan sairasta että haluat rikkoa perheen tuollaisen takia! On täysin käsittämätöntä ja häpeällistä kuinka ihmiset nykyään ovat valmiita luovuttamaan jo pienienkin vaikeuksien takia?

Loppujen lopuksi syy tuollaisiin pahan olon purkauksiin on useimmiten se toinen puoliso joka on omalla käytöksellään ahdistanut toisen nurkkaan. Toiset miehet kestävät nalkutusta, kyykytystä, pihtaamista, pakottamaista sun muita naisten manipulointikeinoja paremmin kuin toisen pitäen kiukun sisällään, toiset eivät siihen valitettavasti pysty ja se on vain inhimillistä.[/QUOTE]

Siis maailman huonoin provo!! Jospa lopettaisit leikit vakavilla asioilla ja hankkisit ihan oikean elämän.

Yhteistyössä