Palstamammoilla kauhee paniikki päälllä.
Mun mies on humalapäissään lyönyt minua nyrkillä ja kyllä minulla oli itsellänikin paniikki päällä. Menin lääkäriin, ihan siis tk-päivystykseen, näyttämään naamaani. Poski oli turvoksissa, onneksi ei sattunut muuta. Tämä sattui kotona ja silloin ei lääkärillä ollut velvollisuutta tai lupaa ilmoittaa asiasta poliisille.
Tuota ennen mies oli lähinnä töninyt ja uhkaillut, välillä minun piti lähteä keskellä yötä ulos karkuun.
Tuon episodin jälkeen mies tajusi, että seuraavalla kerralla paikalle tulee poliisit ja ero. Asia meni tajuntaan eikä sen jälkeen moista ole sattunut.
Mies ei kuitenkaan koskaan tehnyt tai sanonut lapsille pahasti. Vanhemmalla lapsella on jotain muistikuvia tuolta ajalta, ja hänelle ne eivät ole mitään mukavia lapsuusmuistoja. En osaa edes kuvitella, millaista ap:n lapsilla on, kun omaa isää pitää pelätä.
Ihan oikeasti ap, sinun tehtäväsi on suojella lapsiasi. Haluatko, että vartuttuaan he alkavat vihata myös sinua? Sitten on turha pyydellä lapsia kylään tai edes soittamaan. Luuletko, että saatte lapsenlapset joskus hoitoon? Tai edes näette heitä?
Vie lapset tänään vaikka lääkäriin ja kerro siellä asiasta. Kyllä he auttavat teitä eteenpäin. Jos jäät kotiin, kukaan teistä ei saa apua, ei lapset, sinä tai miehesi. Älä pilaa lapsiltasi lapsuutta, miehesi sitä tekee nyt.