Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan hyvin on lähtenyt arki pyörimään, mitä nyt pieni on rinnassa koko ajan kiinni niin tuntuu kauheen tyhmältä vaan koko ajan istuskella sohvalla tai makoilla sängyllä kun tekemistä riittäis muutenkin =) Miehestä on ollut tosi paljon apua täällä, lasten kanssa ja kodinhoidossa.. Ei exä tehnyt ikinä noin paljon kotitöitä tai hoitanut lapsia!! Tuntuu tosi oudolta ku ei tarvii kaikkea tehdä yksin..

Sain sitten eilen illalla taas pitkästä aikaa exältä viestin.. Että mun paskan jauhaminen loppuu, ettei muka ole hakenu 5 viikkoon lapsia ja ettei hän muka välitä lapsista! Eikä mun touhu vaikuta siltä että lasten hyvinvointi olis mulle tärkeetä ja ettei hän ole ainoa joka on tota mieltä.
On se kumma jos aikuinen ihminen ei osaa itse laskea kuinka pitkä väliaika lasten tapaamisissa on ollut!! Ja en kylläkään ole kenellekään sanonut ettei välittäisi lapsista, eiköhän jokainen osaa tehä omat johtopäätöksensä exän käytöksestä itse!!
En vastannu ite sille mitään, mut mies halusi laittaa viestiä takaisin omalla nimellään, joten annoin laittaa.. Vastas että mikä exä on puhumaan ja jos edes välittäis lapsista niinku kunnon isän pitää ja kattois lapsia edes yhden vkolopun kuukaudessa.. ettei exällä ole yhtään varaa sanoa miten minä hoidan lapsia ja että hän auttaa parhaansa mukaan ja että hän oli sentään mukana kun nuorimmainen syntyi..
Exä vastas et häntä ei paljon liikuta että oli mukana! Ja että mies on täällä jo niinku olis aina asunu täällä, niin on ainaki kuullu.. Ja että mies ymmärtää vielä joku kaunis päivä miks häntä ei täällä paljon näy.

Mä en kyllä itse ymmärrä tuota viimeistä! Jos se välittäisi lapsista niin se tapaisi niitä eikä vaan selittelisi! Kaikki taas mun syytä, jopa se ettei yks voi tavata lapsia.. Ymmärtäisin jos olisin silloin suhteen aikana pakottanut sen olemaan kotona koko ajan, mutta kun en pakottanu vaan annoin sen mennä miten halusi ilman suurempia valituksia.. Miksei aikuinen ihminen voi ottaa vastuuta omista teoistaan??!?
Eläis exä vaan omaa elämäänsä ja jättäis mut kokonaan rauhaan jos ei kerran lapsiakaan voi tavata.. Keskiviikkona tulee taas 2 viikkoa täyteen siitä kun on lapset viimeksi tavannu.. Saati että olisi nähnyt vauvaa, joka on jo viikon ikäinen!! Kuitenkin sen isä, äiti ja veli on vauvan jo nähnyt!! En tiedä sitten yrittääkö taas viilentää mun ja äitinsä välejä kun tota viestiä miettii.. Että ei ole ainoa joka on tota mieltä.. Ja äidilleen muistaakseni joskus sanoin että siitä on 4 tai 5 viikkoa kun on viimeksi ottanut lapset..

Kun miehes nyksä tekstaili sulle, niin hiillyit ihan suunnattomasti, että se puuttui teidän asioihin ja nyt laitoit oman uuden miehesi tekstaamaan exällesi. Kasvakaa nyt jo aikuiseksi!!!!

Etkö sä nyt vieläkään ottanut opikses? Anna valua nuo sen jutut yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Kaikki mitä se tekee on ärsyttääkseen sua, joten jos hiillyt tai ylipäätään reagoit niin se saa just mitä haluaa. No, sitten vanhempana huomaat että näin olis kannattanut tehdä (olla KOKONAAN välittämättä). Onnea kuitenkin uudesta vauvasta ja miehestä (toivottavasti ette etene liian nopeaan...)!

voi ei - nyt kannattais uus mies pysyä pois teidän sotkusta. Olkaa edes te aikuisia. Sano ens kerralla ex anopille että isä tapas lapsia viimeksi 3.4 esim. niin ei tule väärinkäsityksiä viikkojen suhteen.

tai parempi on ettet puhu enää mitään ex anopille lapsien isästä. Olet vaan aivan kuin lasten isää ei ole olemassa. Jos anoppi kysyy niin sitten hymyilet ja tuumaat että parempi kun et kysy mitään sillä sinun tulee sanottua jotain mitä tulet katumaan..... hieman kysymystä ilmaan.

Ap. Tee vaan päätös ettet ole enää missään tekemisissä muuta kuin jos on lasten takia ihan pakko, mutta tuskin on. Asiattomat viestit vaan kannattaa säilyttää ja kommunikoida vaan lastenvalvojan välityksellä. Mä en enää vastaisi mihinkään viestiin. Lapsia koskeviin vain käy tai ei käy ja siinä se.

Kiirusta pitää nykyisin niin ettei koneellakaan kerkee kuin kävästä välillä.. Ensin exästä, se oli kuulemma käyny tekemäs lasten tapaamisista uudet paperit et sovitaan keskenämme miten tapaa lapsia. Ja että alkaa maksamaan vauvasta elatusmaksua JOS se on hänen heti ku isyystesti on tehty ja isyys vahvistettu!! Onneks mulla on aika lastenvalvojalle torstaina, täytyy kysyä meneekö se tosiaan noin että alkaa vasta sitten maksamaan! Vai joutuuko maksamaan takautuvasti.. Jos se noin menee oikeasti ettei joudu takautuvasti maksamaan niin aika näppärän keinon keksi säästää rahansa tuossakin tilanteessa!! =( Onko kellään tietoa tästä kuinka oikeasti asia menee?? Exän piti hakea tänään lapset ja pari tuntia ennen hakua uuden muijansa numerosta tuli viesti etteivät pääsekään hakemaan lapsia!! Eiköhän siinä sitten päässy itkukin lasten puolesta, kun olin heille jo ehtinyt sanoa että pääsevät isälleen ja olivat siitä tosi innoissaan.. =( Edellisestä tapaamisesta on nyt 2,5 vkoa aikaa.. Huonostihan siinä sitten kävi sen uudenkin miehen kanssa!! =( Ei hän sitten pystynytkään tähän meidän elämään lasten kanssa vaikka luuli niin.. Viikon verran tässä nyt ollaan oltu lasten kanssa keskenämme. En tiiä oikein että missä sumussa elin sen 3 viikkoa ku oli mies ja vauva kuvioissa molemmat, sillä heti kun mies lähti niin jotenki pamahti arki vastaan ja se kuinka rankkaa 3 lapsen kanssa oikein on yksin!! Vauva syö aika paljon ja usein, ja isommat on nyt keksineet käyttää sen ajan hyväksi tekemällä milloin mitäkin "pahaa" kun en ole vieressä vahtimassa.. Mutta kai se tästä taas joskus iloksi muuttuu ja arkikin rauhoittuu..

no ymmärrän kyllä miestä, toi on aika rankka tilanne alottaa parisuhdetta, kun teillä on noin vahvasti "tilanne päällä", ikävä juttu tietysti. Toivottavasti sulla on kuitenkin jotain apua siihen arkeen, vai joudutko ihan kaikkea pyörittämään yksin?

En oo varma, mutta mulla on se muistikuva, että toi elatuskuvio tosiaan menee noin, eli jos mies ei vapaaehtosesti maksa, niin sitä ei tarvitse takautuvasti hoitaa tuolta ajalta. Tuntuu kyllä tyhmältä, jos on noin.

Voimia!

Kyllä pitää maksaa takautuvasti, tai ainakin saat sen sitten kunnalta... Että älä rahasta huolehdi. Exäsi on TOSI paskamainen! Ja tiedän tunteen, koska oman esikoiseni isä on täysin samanlainen: lupaa ja lupaa ja koska aina MINÄ olen vittumainen ämmä niin kostoksi hän ei tapaa lastaan... Joopa joo. Onneksi omani on jo niin vanha, että ymmärtää itsekin, että isä on millainen on.

Ja oikeastaan hyvä, että uuden miehen kanssa meni välit poikki. Olihan se vähän liian hätäistä. Nyt totuttelet OMAAN elämääsi! Älä ota stressiä mistään. Olet nuori ja miehiä ehdit tavata vaikka vasta 20 vuoden päästä! Nauti lapsistasi ja siitä, että sinä yksin teet kaikki päätökset nykyään!

Sulle on kyllä annettu rankalla kädellä. Yritä nauttia vauva ajasta ja ota vastaan kaikki apu mikä on tarjolla. Haluatko todella jäädä paikkakunnalle? Itse varmaan miettisin muuttoa kauemmaksi jotta tulisi kunnon hajurako kun ei ex miehestä ole mihinkään. Uusi mies oli tosiaan nopeaa toimintaa. Ehkä kannattaa odottaa et kuopus on muutaman vuoden ja tilanne rauhoittunut. Toivottavasti exanoppi on vielä kuvioissa mukana. Elatusmaksun saat tosiaan kunnalta ja mies joutuu maksamaan takautuvasti ja jos ei pysty niin maksut menee ulosottoon, mutta tämähän ei ole ongelmasi.

Ymmärrän itekin miestä hyvin, jos nää ei olis mun lapsia ja niin rakkaita mulle, olisin varmasti itekin lähtenyt jo aika päivää sitten.. Ja sillä oli kuitenkin vaan se yksi oma lapsi, eli ei kokemusta siitä millaista on kun talossa on useampi pieni lapsi! Loppujen lopuksi on ihan hyvä että tämäkin juttu tuli koettua, sillä tajusin etten todellakaan ole valmis vielä uuteen suhteeseen.. Saati että aikani edes sellaiseen riittäisi! Nyt voi unohtaa miehet kokonaan vähäksi aikaa ja keskittyä lapsiin ja itseeni!

On mulla apua, sitä saan heti kun vaan pyydän! =) Ja just tuonkin takia en edes mieti paikkakunnalta poismuuttoa, silloin olisin täysin yksin! Ja tää on kuitenkin sen verran iso paikkakunta etten ole oman pihapiirin ulkopuolella törmännyt vielä kertaakaan exään. Asuntopaperit on kuitenkin edelleen vetämässä, että pääsisi muuttamaan 5 kilometrin päähän, pois exän äidin kulmilta lähemmäs omia vanhempiani, kun ei sitä omaa autoakaan ole käytettävissä..

En murehdi rahasta, mutta kyllä se helpottaisi taloutta huomattavasti jos vauvastakin saisi jo elatusmaksut..
Laitoin tänään ristiäiskutsut menemään tekstiviestillä, myös exälle ilmoitusluonteisesti että jos kuitenkin haluaisi tulla sinne.. Noh, vastasi samantien ettei ole tulossa! Exän veli taas vastasi että on töissä silloin mutta yrittää saada vuoroa vaihettua. Että on pikkasen erilaisia veljekset!!

Laittaisin tähän ruusuja jos osaisin, vaan ei taida voidakaan kuvia tähän siirtää. Tunnen sinua kohtaan suurta myötätuntoa. Olen kokenut samanlaista tuskaa, mutta asiat ovat nyt hyvin. Minullakin on kolme lasta, vähän alle kolmekymmentä on nyt ikää.

Ruusuja olisin sinulle laittanut onnitellakseni vauvan syntymän johdosta! Miten isot sisarukset ovat suhtautuneet pikkuveljeen? Minun esikoiseni oli hurjan mustasukkainen välillä. Pikkusisaren ristiäisissäkin tempaisi oman huoneen leluhyllyjen sisällöt lattialle ja alkoi sattua vahinkoja, housuja poika ei muka ehtinyt riisua ajoissa... Se meni ohi, kun yritin antaa aikaa isommille sisaruksille, erityisesti mustasukkaiselle esikoiselle ja jätin hyvin vähälle huomiolle negatiivisen käyttäytymisen.
Onko vauva vaativa vai helppohoitoinen? Sinulla on varmasti suuret määrät pyykkiä ja koko ajan olisi tekemistä. Yritä silti levätä mahdollisimman paljon ja juo paljon vettä. Pyydä vanhemmiltasi apua esim ruokakaupassa käyntiinkin.
Olet vahva ja viisas nainen. Sinä olet päässyt jaloillesi ja tulet onnistumaan elämässäsi. Nämä koettelemukset ovat tulleet sinulle jostain syystä, ehkä se on sitten sitä karmaa... Kuitenkin uskon että tapahtuu niinkuin on tarkoitettu.
Toivon enkeleitä luoksesi. Lähetän sinulle energiaa arjen pyöritykseen.

Voimia sulle!En voi kun ihmetellä sun miehesi ajatuksenjuoksua,törkeä temppu kun olet vielä raskaanakin.Voitko käydä juttelemaasa vaikka perheneuvolassa,tulee parempi olo ja saat selvitettyä ajatuksiasi?Huomasin vasta nyt vauvauutisen joten ONNea paljon :heart:

Mää kulutin varmaan tunnin aikaani kun luin kertomuksesi. Ihan uskomaton exä sulla!!! Ei uskoisi, että on edes 23v. Vaikuttaisi lähinnä joltain 17v:ltä joka on täysin keskenkasvuinen.

Olet ainakin kirjoittanut tänne todella fiksunoloisesti toiminnoistasi. Kyllä sää varmaan saat ihanan miehen vielä itsellesi, kunhan pääset kokonaan tuosta exä asioista eroon sillain, ettei tarvitse jatkuvasti kinuta yms.

Älä myöskään lupaa ikinä lapsillesi, että menevät isin mukana esim. illalla. Sitä kun ei ikinä tiedä, vaikka laittaa juuri puoltatuntia etukäteen, ettei haekaan.. Lapset vaan joutuvat pettymään todella karvaasti. Olen tosi surullinen lasten puolesta. Sulle taas on vaan hyväksi, kun pääset jo nyt tuollaisesta ihmisestä eroon!

Yhteistyössä