Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jobhunter:
Ja tollasen kanssa on pitäny vielä lapsia tehdä. Voi herrajjestas, onks sulla aivoja ollenkaan? :o :hug:

Noin minäki ajattelin, kun 12 vuoden jälkeen ex:stäni erosin. Tyyppi kun muuttui aikalailla sen jälkeen kun uus muija tuli kuvioihin... Että ei voi sanoa, että tuntisin exää 12 vuoden jälkeen enää ollenkaan.
Siksi niitä ex:n uusia kutsutaanki takapiruiksi :whistle:

Muoks: Piti alkaa vielä kirjottelemaan.
Vaikutat todella ihanalta ihmiseltä, fiksulta ja lapsiaan ajattelevalta.
Ota yhteys oikeusaputoimistoon ja ala asioimaan ex:n kans sitä kautta.
Ikävä kyllä, exäs kuulostaa erittäin tasapainottomalta ihmiseltä. Tosin hänellä tuntuu olevan takapirunsa (uus nainen siis), joka hämmentää hämmentämistään ja puuttuu sellasiin asioihin, jotka eivät hänelle kuulu.
Meillä on ex:n kans menossa vähän samantyylistä kahnuutta. Hänen takapirunsa puuttuu joka ikiseen asiaan, mikä on vain mun ja ex:n ja meidän muksun välisiä asioita. Mun avokki on pysyny erossa mun ja ex:n välisistä asioista, mutta kuitenkin tukee mua asioissa.

Jos sulla on mahdollisuus saada yksinhuoltajuus, olen sen kannalla. Tapaamisoikeudet kuitenkin isälle. Sehän ei ole enää sitten sun ongelma, jos isä ei lapsiaan tapaa. Isä tulee näkemään sen joskus, miten se lapsiin vaikuttaa sitten. Ikäväähän tuo on lapsien kannalta, mutta jos isä ei ole kerran kiinnostunu, niin onko se sitten oikein lapsia kohtaan, että joutuvat sellasta isää tapaamaan.

AnnClaire: Oon jo miljoona kertaa meinannu ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon, mutta aina perunu sen jostain syystä. Mutta nyt alkaa tuntumaan että asiat ovat selvät, joten ei ole enää tarvetta ottaa yhteyttä sinne.
Sain yksinhuoltajuuden lapsiin, sopimukset on jo vahvistettu. Tapaamissopimuskin on selvä, isällä joka 2 vkoloppu ja 1 arkipäivä/vko, nyt isä haluaa muuttaa sopimuksen niin että sovimme keskenämme miten tapaa lapsia. Eli tässä vaan sitten odottelen haluaako tavata lapsia jossain vaiheessa. Nyt ei exästä ole kuulunut mitään sen pankkireissun jälkeen eli 4 päivään. Mikä on tietysti helpotus, ettei ainakaan valitusta ole kuullut. Pärjätään kyllä lasten kanssa mainiosti vaikka sitten ei isä olisi kuvioissa mukana ollenkaan. =)

Luin yhdeltä istumalta tän ketjun ja kyllä nostan sulle hattua; fiksusti olet jaksanut hillitä ittes tiukoissakin paikoissa.
Sun ex ja sen nyxä on ihan :-(
Jos saan sanoa, niin älä luota MISSÄÄN (varsinkaan) raha- asioissa exääs, vaan KAIKKI paperille!
Hienoa, että olet uuden miehen löytänyt, jospa tää olis paaaalllljon parempi, kuin sun ex.

Kiitos taas kerran kaikille tuesta!! On helpottanu tosi paljon kun on saanut täällä purkaa tätä asiaa ja kuullut muiden mielipiteitä.. Kun välillä tosiaan tuli mietittyä että onko vika todellakin minussa, ja teenkö minä väärin vai oonko vaan tulossa hulluksi =)
En mä luota exään missään asiassa!! Mutta uskoisin kyllä et hoitaa nyt sen jäljellä olevan bensalaskun, kun helpompi se on varmasti hoitaa kuin 3 kk elatusmaksut..

Eikö se muuten mene niin, että kun oltiin avoliitossa kun lapset on syntyneet ja isyys on aina heti tunnustettu, jolloin ristiäisissä on annettu lapsille isän sukunimi niin jos nyt vaihtaisin sukunimet, joutuisi siitä maksamaan sen 90???

Sen mitä oon nyt oppinut tuntemaan tätä uutta miestä, niin on kyllä lapsille paljon parempi miehenmalli kuin mitä isänsä voisi koskaan olla! Lapset on nyt pari kertaa tavanneet tän miehen ja hänen tyttärensä, ja tykkäävät kyllä molemmista paljon! Ja mies tykkää lapsista ja tulevat hyvin toimeen koko sakki =) Varsinkin tuo mun 2v poika on tosi paljon miehen perään.. Että jos ei isästä ala pikkuhiljaa kuulua jotain ja ei ala ottaa lapsia luokseen, niin eivät ne varmaan kohta edes halua sinne..

Yksinhuoltajana saat päättää lasten asioista yksin jopa nimenvaihdosta ja sen saa tietääkseni kerran vaihtaa ilmaiseksi. Mutta älä vielä hötkyile vaihda sukunimi jos isä ei ole kiinnostunut lapsista. Lapsille on kuitenkin tärkeää että heillä on edes jotain isältä - edes se sukunimi. Isä on isä vaikka olis minkälainen hyvänsä. VAnhempana lapset saattavat itsekin ehdottaa sukunimen vaihtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Yksinhuoltajana saat päättää lasten asioista yksin jopa nimenvaihdosta ja sen saa tietääkseni kerran vaihtaa ilmaiseksi. Mutta älä vielä hötkyile vaihda sukunimi jos isä ei ole kiinnostunut lapsista. Lapsille on kuitenkin tärkeää että heillä on edes jotain isältä - edes se sukunimi. Isä on isä vaikka olis minkälainen hyvänsä. VAnhempana lapset saattavat itsekin ehdottaa sukunimen vaihtoa.

mun kaveri vaihto lapsen sukunimen omakseen maksoi 90 euroa, ja tällä on just yksinhuoltajuus niin saa päättää ilman miestä.

Harmis, mistä sä oot uuden miehen onnistunut löytämään? En jaksanut koko ketjua lukea, ehkä sieltä vastaus löytyisikin. Mutta onnea sinulle siitä - olen luullut, että raskaana olevaa naista ei kukaan mies halua (siis jos ei oo tulevan lapsen isästä kyse).

Tsemppiä sulle! Yks päivä juotiin myös palstailevan kaverini kanssa juhlista jäänyt alkoholiton kuoharipullo ja kun ei muuta juhlan aihetta keksitty niin kippistettiin sun pärjäämiselle, jäi vaan silloin kirjoittamatta asiasta. :) Mut muista ottaa rauhallisesti lasten edessä tän uuden suhteen kanssa, jos ei oliskaan pysyvä niin ei tule lapsille siitä vielä uutta hylkäämis- ja erokokemusta isänsä lisäksi.. Jos nimet meinaat vaihtaa niin varmaan kannattais tehdä nyt ennen uuden vauvan syntymää, niin hän sais automaattisesti saman sukunimen kuin muut vaikka isyys tunnustettais?

sehän mun piti sanoo, et mun poika oli himpun vajaa 2v. ,kun erottiin isänsä kanssa ja ei senjälkeen tavannut isäänsä, koska isänsä ei halunnut. Eikä tuo ole näyttänyt pahemmin kärsivän siitä. Parempi miehen malli sillä on mun nykysestä miehestä, jota sanoo isäkseen, vaikka tietää, että ei biologisesti ole ja vaikka tää poika on jo iso kolli!

On vaan käyny mielessä toi sukunimen vaihto, saattaa olla etten sitä koskaan tule vaihtamaankaan.. Ja mietin tuota vauvankin sukunimeä.. Jos exä ei suostu heti isyydentunnustamiseen ja yrittää viivyttää sitä niin en nyt ristiäisiä voi kovin paljon lykätä.. Onkin varmaan ihan mielenkiintoiset ristiäiset sitten jos tämä elämä jatkuu näin! Isä ei ole paikalla mutta isän puolen sukulaiset ovat..
En olekaan kovin paljon uudesta miehestä kertonut täällä mutta ihan netin kautta löysin.. Kaveripohjalla kirjoiteltiin (vaikka olinkin koko ajan kiinnostunut muullakin tapaa) ja selvis että hän asuu ihan tossa naapurissa, muutaman sadan metrin päässä =D Sanoi mulle vaan että jos vaan tarviin jotain apua niin hän kyllä mielellään auttaa, ja päädyttiin sitten tapaamaan toisemme. Oli nähny mut ja lapset kerran kun oltiin kotiin menossa ja sitten ehdotti jos tavattaisiin. Tavattiin ja juteltiin kaikenlaista ja ihan hyvin synkkas, mut mä ajattelin ettei hän oo musta "sillä" tapaa kiinnostunut ja hän luuli taas musta ihan samaa.. Mut onneks sitten lähetti tapaamisen jälkeen viestin ja kysyi vaan mitä mieltä olin hänestä ja kertoi oman mielipiteensä minusta =) Ja siitä se sitten lähti.. En mäkään olis uskonu että kukaan haluaa tälläistä naista jolla on 2 pientä lasta ja vielä melkein viimeisillään raskaana, ja lasten isä ei edes ole kuvioissa. Mutta väärässä olin! =))

Oikein hyvää kuuluu! =)
Lasten isä laittoi tossa viikolla viestin et voivatko ottaa lapset lauantaina muutamaksi tunniksi, mutta seuraavana päivänä jo perui sen ja sanoi että täytyy sittenki siirtää sitä =( Kirjoitti viestiin jotain, että ajattelin ilmoittaa jo ajoissa tuon perumisen ja vastasin että hyvä kun ilmoitti. Tarkoitin siis että hyvä kun ilmoitti ajoissa. Vastaukseksi sain että tietysti ilmoitti, ei hän mikään tyhmä ole =O Olin taas että just, näin taas mennään. Ei auta kai muu kun vastata tästä lähin ok eikä mitään ylimääräistä..
Maanantaina tulee 5 viikkoa täyteen siitä kun lapset on olleet isällään kunnon tapaamisessa.. Muuten ovat muutaman kerran pikaisesti nähneet. Ja viimeksi näkivät silloin pankissa viikko sitten keskiviikkona.. =(
En sitten tiedä kuinka kovin oikein ikävöivät isäänsä, kun on ihana ja huomioiva isäpuoli kuvioissa =) Aika nopeesti tää meni näin vakavaksi, mutta toisaalta ihan hyvä näin.
Lapset onkin nyt vielä yökylässä molemmat, on tosi omituista olla vaan ilman että joku pyörii jaloissa höpöttämässä koko ajan =)
Onpas vaikea kirjoittaa, kun ei ole kerrottavaa noista exän tempuista, ei oikein tiedä mitä kirjoittaisi! =)

Ompa mukava lukea sellasesta erosta, missä on pysyny järki kädessä. Ei sitä aikusten ihmisten tarvi aina alkaa riehumaan, vaikka vaikeeta oliskin. Tosi iso hatun nosto ap:lle ja mukava kuulla et on alkanu uusi elämä teilläkin! *sydän*

Sain taas äsken viestin exältä josko voivat ottaa lapset keskiviikkona.. Lupasin tietysti mut katotaan nyt josko senkin peruu vielä.. Lisäksi piti huomauttaa, että mulla kun on irc-galleriassa kuva meidän yhteisestä autosta, joka jäi exälle ja kuvatekstinä on vielä että ex-auto, niin että voisin ottaa sen kuvan pois sieltä kun ei se koskaan ole edes ollut mun auto.. =O =DDD Miten joku voi olla noin pöljä???!?!? Ja hittoako käy kyttäämässä mun kuvia siellä!!?

Uus mies on aivan uskomattoman ihana!! En edes tiennyt että tollasia miehiä on oikeesti olemassa! =) Se ei edes asu meillä ja silti tekee hommia niinkuin asuisi, hoitaa tiskit ja roskat sun muut mitä exä ei ikinä tehnyt ellei pyytämällä pyytänyt..
Nytkin soitti äsken, että kun on tulossa töistä niin tarviinko kaupasta jotain vaikka just eilen illalla yhdessä käytiin..
On jotenkin ihan uskomaton koko juttu, että olenko oikeasti ansainnut noin ihanan miehen! Koska se on aivan toista luokkaa kuin exä, ei voi edes samana päivänä puhua. Elettiin tässä viikonloppuna kunnon uusperhe-elämää.. Miehen tyttökin oli meillä yötä nyt ensimmäistä kertaa, ja yhdessä touhuttiin kaikenlaista. Onneksi lapset tulee hyvin toimeen keskenään!
Niin ja tosiaan, käytiin tapaamassa mun vanhempia (ja isovanhempia ja siskoa kun paikalla sattuivat olemaan) viikonloppuna.. Ensi vko-loppuna onkin esikoisen synttärit, siellä näkevät taas uudestaan.

Luin koko ketjun läpi ja päätäni täällä pudistelen - eksäsi on kyllä uskomaton ääliö...

Ihanaa lukea että elämääsi on tullut hyvä mies - olet hänet todellakin "ansainnut"! Leppoisaa loppuodotusta ja oikein paljon onnea - tulevaa onnea sekä onnittelut siitä että olet selvinnyt tähän asti näin hyvin!

moi harmis!
lukaisin osittain ketjun läpi. sä oot fiksu ja vahva ihminen.

Olet sinä ansaninnut ihanan miehen elämääsi :heart:
Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, että mies oikeasti välittää sinusta ja kunnioittaa sinua.
Itse olin muutaman vuoden huonossa suhteessa. Vei aikansa että sain lähdettyä (avoero, yksi lapsi) ja vuosi piti taistella eron jälkeen lapsesta.
Kuvittelin erotessa jääväni ikuisesti olemaan yksin/kaksin lapsen kanssa. Murskautui haave onnellisesta perhe elämästä, naimisiin menosta ja toisesta lapsesta.
Mutta, tapasinkin sattumalta pian ihanan miehen. Tuntui liian hyvältä ollakseen totta.
Minua ei ole kukaan mies kohdellut ikinä niin hyvin kuin hän! Aika pian muutimme yhteen ja nyt olemme naimisissa ja odotetaan vauvaa :heart:
Eiköhän kaikella ole tarkoitus.

Yhteistyössä