ISOmpaa pesuetta haaveilevat 29

  • Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti
joo Xo) - back to business
Leikkaus meni suht hyvin, kotiuduinkin jo puolenpäivän jälkeen.
Jopa ääntä lähtee jonkinverran.

Toi Haidin suunnitelma kullostaa niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvälle ;o)
 
Aurora Vee
Huomenta!

Tervetuloa kehiin, Joox, ja pikaista paranemista!

Ohdiksen ajatuksia pohtii myös tämä. Mielenkiintoinen reaktio, miltä tänään tuntuu? Toisten vauvat voivat hyvinkin toimia oman vauvakuumeen "parantajina" tai ainakin lieventäjinä. Sitä keinoa joudun varmaan itse käyttämään kunhan tämä kolmonen saadaan vatsasta.

Kävimme viikonloppuna Jumbossa (huh huh) ja kaupantätien kassaan kilahti n. 250 euroa *tsi-tsing*, vaikka ostimme melko edulliset uudet talvikamppeet (no kengät maksoivat 60 euroa mutta vannon Gore-texin nimeen). Tytön kaksiosainen Jonathanin puna-valko-ruskea puku oli satkun, pojan ruskea-oranssi haalari n. 80 euroa. Kummassakin unisex-väritys ja kosteussuoja kuten toivoinkin. Olisi sitä halutessaan saanut YHDEN Reimatec-haalarin 160 eurolla... Kiesus!

Ostaisin mielelläni haalarit käytettyinäkin, mutta unisex-värisiä on hankala löytää ja silloinkin ne saattavat maksaa neljä-viiskymppiä + postimaksut. Seuraava ostos onkin tytön turvavyöistuin - sen haluan ehdottomasti uutena, kun lähipiiristä ei löydy käytettyä.

Omaa, häviävää(!) napaa:
Vatsassa, selässä sekä häpyluun tienoilla on jos jonkinlaista särkyä. Viimeisin "villitys" on nipistely vanhan sectioarven kohdalla vasemmalla puolella. Hieman huolettaa miten tämä kaikki on alkanut niin aikaisin (tänään virallinen puoliväli), mutta kai tää kuuluu asiaan... Titin ikävästi päättyneen raskauden aikaiset tuntemukset käyvät väkisin mielessä, vaikken usko minkään olevan vakavasti pielessä. Silti. En olisi uskonut olevani näin vainoharhainen - kahden ekan kanssa vaivat ovat tuntuneet "asiaankuuluvilta".

Olen aloittanut lähtölaskennan äitiyslomalle. Laskin voivani jäädä pois viimeistään 19.12, joten eihän tässä ole kuin pari kuukautta jäljellä! Isompiin projekteihin ryhtyminen ei oikein innosta, vaikka tässä ehtisi tehdä vaikka mitä.

Tämmöistä itsekeskeistä höpinää tulee tästä tuutista tänään. Miten TE voitte?

hieman flunssainen AaVee rv 20+0!
 
Mipsa
Huomenia!

Uneton yö taas takana monestakin syystä. Kakkonen ravasi meidän sängyssä, kuuntelin miehen ökäämistä. Mahatautia... Muutenkin ajatukset pyöri päässä melkoisilla kierroksilla. Tuon aiheutti se, että eilen illalla vasta katsoin esikon reppuun ja siellä oli lappu, että eskarissa on jollakulla ollut syyhypunkki. Voi jee. Ötökkä kammosena sain melkoset hepulit. Onko tosta kellään kokemusta? Kauhulla jo ajattelen sitä siivoamis ja pesu rumbaa. Ja 3-6 viikkoako tässä nyt sitten täytyy odottaa, että koska oireet alkaa? Eikö voi mitään tehdä etukäteen, että välttäisi tuon? Toivottavasti nyt on edes ollut joku sellainen, jonka kanssa esikko ei kovin "läheisissä väleissä" ole. Ja kaiken huipuksi, kun en itse raskaana ollessa saa edes sitä nix voidetta käyttää. Joten miten hoidat kaikki kerralla, kun yksi ei edes saa ehkä riittävän tehokasta lääkettä. Sanokaa nyt, ammunko yli? Vai onko ihan piis of kake?

Joox: Tervetuloa kotiin! Leikkaus meni siis hyvin ja nyt toipuminen käyntiin. Ja sitten... no vaikka plussajunaan jossain vaiheessa:)

Aurora: vau, ei todellakaan enää pitkä aika äitiyslomaan! Jotenkin minusta tää loppuvuosi menee aina huimaa vauhtia. Valaiseppa vähän, onko mulla jotain mennyt ohi. Aika aikaisessa vaiheessa jäät äitiyslomalle?!
On nuo lasten vaatteet muuten ihan sikakalliita. Minä yritän aina hyödyntää alennusmyyntejä. Saatan siis ostaa edellisenä keväänä jo tulevan talven vaatteita.

Ohdis: Ymmärrän sun ajatuksia. Kai tuo mielen vaihtuminen kuuluu asiaan. Seuraavana päivänä voi taas ajatella ihan eri tavalla. Välillä minäkin mietin, että apua ens keväänä/kesänä taas valvotaan yms. Haluanko minä sitä todella?!
 
Haidi kirjautumati
Vapaapäivän huomenet
Joox palannut puukotuspöydältä takas sorvin ääreen:))) entistä ehompana. Kuinkas se aamu sujuin tänään, maltoitko olla huutamatta...pääskö ne poitsut ovesta ulos ajoissa?
Hoitaako olio hellästi sua nyt kun oot toipilas?
Olio korjas pyykkikoneen...ja kuinka ollakkaan vika oli hänen taskustaan koneeseen pudonnut ruuvipää, joka oli mennyt poistopumpun väliin!!! No kone on nyt toimiva, mutta olion rikkoi siitä sen paineletkun josta vesi tulee ja lähtee koneesta...letku jäi johonkin väliin konetta siirrettäessä ja nyt siinä on reikä, ei onnistu siis pyykinpesu ennen letkun vaihtoa...VOI P**KELE!!! Paa mies asialle ja hoida sit itse kuitenkin homma loppuun...pitäs käydä ettii onko tässä kylässä tuollasta letkua. Menen rautakauppaan ja sanon, että olen vahvan letkun tarpeessa...katotaan mitä se kauppias tarjoo.
Täytys tarttua imuriin jne. äippä tulee tänään kyläilemään tuossa iltapäivällä ja onkin taas iltaan 10 saakka ennen kun lähtee. Sehän tietää taas, et kun äiti tulee niin lähdetään kaupoille ostoksille...mutsilla on sellanen maailmanlopun tyyli, vaik kaapit olis täynnä ruokaa sen pitää ostaa sitä lisää:))) koskaa ei käy kylässä, ettei jotain kävis ostamassa:))) en laita vastaan, säästyy omat vähän rahat.
Paperihommiakin olis...torstaina opettajan kanssa tavoitekeskustelu työharjoitteluun liittyen...yök!
Perjantaina sitten pitäisi lähteä hakemaan sitä koiruutta:) nimi edelleen hakusessa sille...taitaa tulla nimetön koira:)
 
Haidi kirjautumati
Mipsa...nou paniikki...eihän nuo kivoja kaverita ole nuokaan, mutta suht pienellä vaivalla häädettäviä.

Syyhyn hoito

Syyhypunkin aiheuttaman taudin hoidon perusta on huolellisuus ja tarkka ohjeiden noudattaminen. Suurin syy hoidon epäonnistumiseen on väärin läpiviety hoito. Hoidossa tulee noudattaa seuraavia ohjeita:

1. Kaikki samassa taloudessa asuvat on hoidettava samanaikaisesti riippumatta siitä, onko heillä oireita vai ei.

2. Henkilöille, joiden kanssa on ollut läheisessä kanssakäymisessä (nukkunut samassa sängyssä, käyttänyt samoja vaatteita jne.) sinä aikana kun on ollut oireita, on ilmoitettava syyhystä, jotta hekin voivat hoitaa itsensä.

3. Hoitopäivänä kaikki käytössä olleet vaatteet ja sänkyvaatteet laitetaan pesuun, eikä tämän jälkeen likaisia vaatteita käsitellä ilman suojaavia muovikäsineitä.

4. Kun vaatteet on laitettu pesuun, mennään suihkuun. Pesun jälkeen levitetään lääkärin määräämää hoitoainetta kaulasta varpaisiin kaikille ihoalueille, mutta ei limakalvoille

5. Pesun jälkeen otetaan käyttöön uudet puhtaat vaatteet ja sänkyvaatteet.

6. Iholle laitettu hoitoaine pestään pois joidenkin tuntien kuluttua tai vasta seuraavana päivänä lääkärin ohjeiden mukaan.

7. Hoito uusitaan samassa järjestyksessä viikon kuluttua.

Kutina ei välttämättä lopu heti edes toisen käsittelyn jälkeen. Tämä johtuu ihon tulehdusreaktiosta, raavitusta ihosta ja hoito-aineen mahdollisesti aiheuttamasta ihon kuivumisesta. Tällaisen jälkikutinan hoitoon käytetään ilman reseptiä saatavia kortisonivoiteita tai lääkärin määräämiä voiteita.
 
Haidi kirjautumati
Tarkistusta heti perään...Nix-tuotteita voi käyttää raskausaikana kunhan ensin neuvottelee siitä lääkärin kanssa...aineen ei pitäisi imeytä niin paljon ihon läpi, että siitä olisi suurta vaaraa sikiölle...HUOM ei pitäisi.
Tuohon häätöön pitäisi olla toinenkin lääke, sellainen liuos, mutta empä nyt tähän hätään muista sen nimeä...enkä myöskään sitä saisko sitä raskaanaollessa käyttää, kyl varmaan, sillä ainahan tuo on tärkeätä, ettei syyhy pääse pitkittymään ja leviämään.
 
Mipsa
Kiitos Haidi! Kaipa tässä jossain vaiheessa rauhoitun. Ehkä se tosiaan on aika helppo "ongelma". Ja toisekseen, ei nyt ole mitenkään edes varmaa, että tulee meille. Pessimisti minä nostaa päätään "tulee kuitenkin meille". Jotkut sanoo, että tarttuu tosi helposti ja toiset, että ei nyt niin helposti leviä, jos vaan yhdellä ollut.
Käsitin muuten neuvolan tädin puheista, että sitä levittää koko ajan, ennenkuin on ensimmäistäkään oiretta. Joten pitääkö tässä nyt linnoittautua kotiin seuraavaksi 3-6 viikoksi. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
 
Titti*
Helou!! Se olisi taas uusi viikko alkanut...

Jaa että syyhyäkin liikkeellä, se taitaakin olla ainut mistä ei ole vielä kuulunut maailmalta... Mulla oli tuo kyseinen "kirppu" joskus -93, kiitos ex-poikaystävän... Mulla riitti käsittely sillä aineella jonka nimeä en muista mutta siitä jäi ihon pinnalle sellainen kimallus... Vaatteet pesuun ja mun kohdalla oli sillä selvä. Mutta lapsiperheessä homma voipi olla joo isompi kuin singlenä elelevän. Tsemppiä nyt ettei se tulisi sinne, oli mullakin silloin yksi ukkeli jota tapailin tiiviisti muutaman viikon eikä se sille levinnyt, tuuria kai oli.

Huh että mä oon poikki, viime yönä ei oikein uni tullut, jotenkin ahisti ja sattui ja oli huono olo, ei pystynyt oikein hengittää ja lapaluissa oli joku kipeä kohta ettei vasemmalla kyljellä pystynyt olla ollenkaan. Tää on ihan hanurista... Kahdeksan viikkoa vielä tätä samaa ja mut saa kärrätä lähimpään hoitolaan pyöreeseen huoneeseen!! No toivottavasti tämäkin lipuisi tuonne lantioon yhtä ajoissa kuin kolmonenkin, se oli neljä viikkoa kiinnittyneenä ennen syntymää, helpottaisi ainakin hengittämistä... Ja vitja että joku ihan vapaaehtoisesti tahtoo tähän tilaan!!! XD

Jooxille paranemisia, toivottavasti toi "suht hyvin" tarkoittaa kuitenkin jotain hyvää...

Koitas Aurora olla miettimättä noin hurjia juttuja, aikas hitsin harvinaista toi on mitä meille kävi... Helpommin tietty sanottu kuin tehty mutta kuitenkin, ehdottomasti suurin osa raskauksista menee ihan hyvin!! Tätä yritän itsellekin joka päivä hokea... ; ) Oikeesti, me vaan vanhetaan ja löystytään ja siksi kaikki tekee kipeempää kuin ekoilla kerroilla... XD. Mä oon ihan oikeesti miettinyt että miksi maha on niin paljon kipeempi aina välillä, olen todennut sen johtuvan läskistä. Joo-o, se ei veny niin hyvin kuin iho ja sit se repeilee ja sattuu... Ja sitä on joka kerralla ollut tossa masulla enemmän ja enemmän... XD. Eiks oo loistavaa tää naisen logiikka?!?!? Voi että on väsyneitä juttuja, taidan hiipiä taas takavasemmalle... Tööt...
 
*kirsikka78
Maanantaina! (ai että kun sattuu, tuon maanantain näkeminen..=)

Mipsa; Moisilta öklötyksiltä ollaan vältytty, tuntuu että kaikkia on nykyään liikkeellä ihan mahdottomasti. No, tuskin se teille eksyy ja ainakin on hyvä, että on jo alkuun tiedossa, mikä on, jos oireita alkaa tulla (joo, tiedän ei lohduta yhtään!)


Miten Joo xo) ensimmäinen kouluun-paimentamis-aamu meni? Ootko kovin kipeä? Muista ottaa kaikki irti saatavilla olevasta palvelusta (vai onko opalvelua?)

Auroran mietteet on kovin tuttuja, en voi muuta sanoa. Ihanan vähän sulla enää duunia *irvistelee kateellisena..*

Jaahas! Minä ja Safiiri plussataan tällä viikolla, eikös juu? Se olisi kp 26/22-28?? menossa, eikä edes jännitä. Nyt vaan odotellaan. Millos se safiiri testaa? Sä olet mua koopeissa edellä, muistaakseni?

Tulkaahan linjoille!
 
Aurora Vee
Alkuperäinen kirjoittaja Titti*:
Oikeesti, me vaan vanhetaan ja löystytään ja siksi kaikki tekee kipeempää kuin ekoilla kerroilla... XD. Mä oon ihan oikeesti miettinyt että miksi maha on niin paljon kipeempi aina välillä, olen todennut sen johtuvan läskistä. Joo-o, se ei veny niin hyvin kuin iho ja sit se repeilee ja sattuu... Ja sitä on joka kerralla ollut tossa masulla enemmän ja enemmän... XD
Kiitos Titti rohkaisevista sanoista! *hirnuu*

Jos syyhypunkkiin käy Nix, niin käviskö siihen muut täitten häätöön tarkoitetut aineet? Toi Nix on kunnon hermomyrkkyä, mutta esim. Paranix mitä käytimme esikoisen täihin toisella kerralla oli sellaista öttiäiset tukehduttavaa öljyä (siinä oli jotain auringonkukkaöljyä tms). Käytin kyllä Nixiä nyt raskaudenkin aikana, sillä ajattelin että täit on saatava kerralla kitkettyä pois. No eihän se sitten edes toiminut. :-/

Mipsa, mulla loppuu työsuhde vuodenvaihteessa ja on noita lomapäiviä säästössä, siksi saatan voida jäädä pois jo joulukuun puolessavälissä. Olen jo epävirallisesti ilmoittanut, etten tule tänne kököttämään ainakaan välipäiviksi. Ajattelin meinaan käydä lyllertämässä alennusmyynneissä, josko niitä talvihaalareita löytyisi ENSI talveksi... Lasten koon ja kasvuvauhdin ennustaminen on vaan lähes mahdotonta - ei tiedä mahtuvatko ensi vuonna tämän vuoden vaatteisiin. Kolmannelle tuskin tarvitsee ostaa enää MITÄÄN, sen verran laajat haalarivalikoimat löytyy kaapeista...

Takaisin töihin... Ai mihin töihin? Ei jaksa keskittyä, on aika flunssainen olo... Vielä jaksaa pysyä pystyssä, mutta tämän pahemmaksi ei tarttis muuttua. Tosin, sitten saisin kotipäivän... *laiska miettii*
 
Ohdis
Pikana viuhahdan täällä, kunnes syöksyn taas töiden kimppuun..piti vaan hengähtää välillä :} Jooxin leikkaus mennyt hyvin ja hieno homma!!

Njaa, että miltäs tänään tuntuu.. Paha mennä sanomaan, olen pihalla kun lumiukko. En tosiaan tiedä, vieläkö mä haluan vauvan. Kun nyt ois niin hyvä ilmankin!!! Kummallinen tunne, etten sanoisi!
Puhuin viime yönä Olion kanssa asiasta. Se nyt kuitenkin on sitä mieltä että haluaa vauvan, mutta ei väkisin, jos ei ilman inseminaatiota yms onnistu......joten me vedettiin sellainen yhteinen linja: hormoneja voidaan popsia, mutta toimenpiteisiin ei ryhdytä. Vauva tulee, jos meille se on tarkoitettu.

Ja nyt mä puhun itseni pussiin: ovis hyödynnetty ;}
 
Haidi kirjautumati
Tiistaita
Aamunavaus täältä syyssään keskeltä...vettä ja sumua.
Odotan, että lapset lähtee kouluun ja käyn papereiden kimppuun...päätin, et ennen töihin lähtöä on tehtynä työharjoittelulle tavoitteet, saan ne sitten ohjaajalla hyväksyttää. Huomenna menenkin sitten tutustumaan yövuoroon, eli torstaina voi olla luvassa sitten levottomia juttuja:)
Nyt suihkuun heräämään kunnolla ylös ja sit toimiin...palailen jossain välissä.
Edelleen otetaan vastaan koiralle nimiehdotuksia.
 
joo Xo)
Täällä ollaan !
Koitan tänään paremmalla onnella saada kirjoituksen ihan perille asti tänne
( eilen meni 3 tarinaa bittitaivaaseen ja sitte kyllästyin jo...)

Nyt oon jotenkin enempi kipeenä,
yölläkin heräilin monasti kipuiluun, kun en illalla ottanut troppia tarpeex....
pojat pääsi suht hyvin kouluun eilen, muu ei sitte sujunutkaan:
olion piti mun puolesta tehdä äitin virkaa, mutta se vaan pelasi kokopäivän
tietsikalla, ei muistanu muistutella kakaroita milloin mistäkin,
joten taas mä sain juosta perässä ja kähistä niille kaikeasta tavallisesta.

Kaupassa käytiin olion kans kun oli pakko, ja sitten vedinkin 2 tunnin unet,
olin niin poikki....
Haava on suht hyvännäköinen ( jos nyt niin voi sanoa, kun on 4 cm:n haava keskellä kaulaa vaakatasossa ja tosi runnotun näköinen -vielä ainakin )
mut siis ei ollenkaan niin paha, kun luulin.
Kaikkiaan positiivinen yllätys kuitenkin tämä juttu.

Laittoivat mulle siis kaularankaan poistetut patin kohtaan jonkun nappulan
sinen nikamien väliin, että käden hermo sais paremmin toimittua,
se kun oli siellä likistyneenä.

Ja - kuten arvaattekin - nyt ne vauvahaaveet sitten pukkaa entistä enempi taas pintaan ....kääk!

Mut toisaalta samat ajatukset Ohdiksen kans: haluunko mä tosiaan sitä vielä,
kun nämä on jo niin isoja eikä öitä ole aikoihin tarvinu valvoa sun muuta....??!
Juu, en tahdo-tahdon-ehkä- eikä.en en- tai, jos- ehkä - joo, nyt heti -e-ei...ikinäei-
jospa kuiteskin-noh, ehkä joskus-juu, ei...eiku.......
 
Mipsa
Huomenta!

Saatiin aika tarkat ohjeet kuinka toimia, jos tulee syyhypunkkitartunta. Kieltämättä näin lapsiperheessä töitä teettäisi. Kaikki lelutkin täytyy joko pestä/pakastaa tai pitää poissa pari viikkoa. Ja pyykkiä saisi pestä melkolailla. No olen jo vähän paremmalla mielellä, eihän se meille voi tulla eihän.
Aikalailla kammottaa ajatus, että joku punkki kaivertaa ihon alle käytäviä. Ja jostain tosiaan luin, että nixiä ei saa raskaana olevat käyttää. Mutta murehdin sitä sitten, jos se on ajankohtaista. (Ja ehkä tuo olikin ihan väärä tieto)
Niin ja noista myrkyistä. En tiedä meneekö näin, mutta voi olla, että muut aineet ei käy, koska tuo tosiaan kaivertaa itsensä ihon alle.

Titti: Voisin heti vaihtaa sun kanssa paikkaa. Mä niin mielelläni kärsin mieluummin noista loppuajan vaivoista kuin tästä pahoinvoinnista. Heh, kilpailu kenellä on kauheampaa. Ei vaan. Mulla tuo johtuu siitä, että minulla ei tuo loppuaika ikinä ole ollut kovin paha. Joten en mitenkään vähättele sun tuntemuksia. Voimia!
Mutta jotain positiivista omasta navasta. Aikaisemmin pahoinvointi loppunut n. vkolla 9. Nyt 8+2. Joten jos hyvin käy, niin pian loppuu tämä piina.

Kirsikka: Mitä? Onko se aika noin taas mennyt? Koska ajattelit testata? Vau, vähän alkoi taas jänskättää. Peukutukset! Ja Safiirille tietysti myös.

Aurora: Aika hyvään saumaan loppuu sulla työsuhde. Vai onko hyvä asia? Siis raskauden kannalta kai, mutta onhan se muuten ikävä asia. En muista oletko tuosta "minun aikana" kommentoinut. Joten en nyt siis oikein tiedä kuinka asiaan suhtaudut.
Eipä ole muuten meilläkään tarvinnu kolmannelle paljoa ostaa. Sisävaatteita olen ostanut, että saisi edes jotain omaa. Mutta toisaalta osasta haalareista olen todennut, että ei ne kestä kolmea lasta. Siis varsinkin, jos ovat jotain kosteutta pitäviä tms. Joten nyt olen päätynyt siihen, että en enää jatkossa yritä ostaa sellaisia unisex haalareita. Vaan ostan pojalle ihan omia juttuja.

Joox: kunnolla vaan troppia, niin siitä se helpottaa. Ja eikun vauvahaaveiden kimppuun.

Mitäs ootte muuten mieltä siitä (kenen lie nyt olikaan) ajatuksesta, että perheessä on hyvä määrä lapsia, kun vielä haaveilee yhdestä?
En oikein tiedä mitä tuosta ajatella. Nyt ajattelen, että tämä neljäs on ehdottomasti viimeinen. Kolmosen jälkeen en näin ajatellut. Mutta jos mieli ei muutu, tarkoitan, että en sitten enää haaveile vielä yhdestä. Niin oliko tämä nelkku nyt sitten virhe tuon ajattelutavan mukaan?

 
Mipsa
Kesti taas tuo viestin kirjottaminen. Tein välissä kaikkea muuta. Joten Kirsikka ehti väliin. Höh! ja vielä kerran höh. Eihän sen noin pitänyt mennä. Mäenala
Täti minkä taas menit tekemään.
 
Titti*
Huomenta!!

Nyt on korjattu kaikki eilen tehdyt virheet, olipa tyhmää edes yrittää siinä kunnossa tehdä jotain töitä.. ; ) Nyt jo vähän helpottaa mut kyl yhden melkein kokonaan valvotun yön jälkeen menee muutama päivä toipuessa.

Kirsikalle iso rutistus, seuraavalla kerralla jookos??!

Mipsa, käännä ny veistä vielä haavassa... ; ) Mulla oli kyl pahoinvointikin, eiks nyt sit pitäsi olla helpompaa?? Ja kakit, luonto vaan yrittää tiukasti sanoa mulle että riittäiskö jo... XD. Musta kyl tuntuu että vanhana mummonakin vielä haaveilen vauvoista mutta toivottavasti nyt olisi jo järkeä niin paljon etten ikinäikinä enää tähän ryhdy!!! Eiköhän nyt nää seitsämän yhteensä jo riittäisi... Onneksi ikäkin alkaa kohta tulla vastaan.

Kiva että Joox alkaa toipua, olisit nyt vaan ihan rauhassa siellä sängyn pohjalla ja antaisit olion hoidella... Nyt ne tietää että sä kuitenkin nouset sieltä ja hoidat kaikki niin ei ne viiti mitään tehdä. Makaat vaan siellä viikon ja kattelet sitten ensi viikolla mitä kaikkea siellä on tapahtunut... ; ) Kyl ne pärjää...

Jaahas, oliskos se jo lounasaika, lupasin tarjota oliolle synttärilounaan, 44 tulee hälle tänään täyteen joten kai sitä voisi ihan vähän juhlistaa... Vaikka onkin tuollainen vanhus... ; )

Nii ja Ohdikselle peukkuja!! ; )
 
Haidi kirjautumati
Ahkeran on helppo hymyillä...nyt ne tavoitteet on paperilla:)
Kun vielä ohjaaja hyväksyy ne tänään ja opettaja torstaina niin sit saa taas hetken hengittää rauhassa, seuraavaks edessä sit niiden pohjalta arviointi. Siihen aikaa kuitenkin vielä muutama viikko.
Muistahan Joox ottaa tarpeeks troppia, kipuilua ei tarvitse kenekään kestää, sitä varten ne lääkkeitä tekevät kolmessa vuorossa aika monessa tehtaassa:)
Oliolles täältä nyt risua...tietokone on puhekiellossa olevaa vaimoa varten ja olion pitäs tehdä ihan muuta kun pelata...murr!
Kirsikalle kp1 pahoittelut...uutta kiertoa kohti siis.
Jaahas jos tästä taas kotitöiden pariin, ennen töitä:(

 
Mipsa
Titti: No voi kökkö. Enhän mä nyt sitä tollain tarkottanu:) No ilman muuta sitten pitäisi tuolla minun logiikalla olla nyt helpompaa. Ei tässä vielä kannattaisi paljon kehua. Katotaan mitä se mulla on loppuraskaudessa. Voit sitten tulla mulle kuittailemaan. Kop kop, siltikään en tiedä mitään hirveämpää kuin pahoinvointi. Heh, ensi keväänä olen ehkä eri mieltä.

Niin kai se vaan niin on, että ikä tekee tepposensa. Tai ennen kaikkea kai se, että raskauksia on useampia takana. Ihmettelen miten nuo lestadiolaisäidit kestää tyyliin 10-12 raskautta 1- 1½ vuoden välein.
Ja kaipa minäkin vielä mummonakin haaveilen vauvoista. No sitten toivottavasti tulee paljon lapsenlapsia. Ja toivottavasti en karkota kaikkia lapsiani ja niiden puolisoita tuolla hösäämisellä. Tai siis en ole mikään hösääjä tyyppi, mutta ei sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja mummokuume. Heh, näin sitä mennään asioiden edelle. No myönnän silti, että haaveilen siitä, että minulla on joskus paljon lapsenlapsia.

Ai niin ja iästä, yksi tuttu sai 41-vuotiaana neljännen. Joten sulla on Titti vielä aikaa vaikka millä mitalla. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tai sanottaisko vauvakuumeesta kärsii koko ruumis. Vannoinhan minäkin kolmosen pahoinvoinnin jälkeen, että ei tätä enää ikinä.

Hyvät ohjeet muuten Titillä Jooxille. Olen täysin samaa mieltä!
 
Titti*
Hih, voit olla varma Mipsa että tulen kyllä kuittailemaan!!! XDXDXD

Joo, aika paljon mun vaivat johtuu varmaan siitäkin että syksyllä oli neljä kuukautta raskautta, sit reilu pari kuukautta taukoa ja sit taas raskaana... Terkkakin sanoi että kropasta on vaan aineet nyt loppu, ei sitä ihan mahottomia voi kestää. Nyt tunnen itseni ihan pilleristiksi, monivitamiinia, magnesiumia, rautaa, välillä kalaöljykapseleita ja maitohappoja.. Tarvikohan mä tavallista ruokaa kohta enää ollenkaan??? Mut silti on enimmäkseen vetämätön olo ja mikä enemmän vielä haittaa niin kivulias olo, liitoskivut alkaa olla välillä aivan sietämättömiä!!! Juu ei mulle enää yli neljäkymppisenä enää muksui, sit taitaa alkaa olla aika ruveta nauttimaan jo omasta elämästäkin!! ; ) Esikkokin kysyi eilen että meinaanko mä enää pelata salibandyä enää, missäs ihmeen välissä mä sinnekin nyt vielä kerkiäisin??!?! Sit joskus, onhan siellä ne seniorisarjat, vaikka onhan mulla sieltäkin jo olemassa SM-hopea...

Mun kyl täytyy kopioida nää mun jutut jonnekin talteen että sit kun rupeen seuraavaa haikailemaan neljäkymppisenä niin voin muistutella itteäni... XD
 
Mipsa
Piti kai vielä lisätä, että tuo 41v. ei edes mitenkään erityisen vanha taida olla. Vanhin vaan meidän tuttavapiirissä.
Toden totta, varmaan täytyis kopsata nää omat jutut jonnekin. Voi sitten lueskella, kun vauvakuume seuraavan kerran iskee. Liekö sitten siitäkään apua?!
Ja vaikka nyt kuinka toiset ehkä ei jaksa näitä juttuja lukea, niin mitäs kaikkia vitamiineja sä syöt? Siis mitä valmisteita. Rauta varmaan mullakin tulee kehiin jossain vaiheessa. Suositelkaa. Syön tällä hetkellä ihan family multitabseja ja möllerin omega3 kalaöljykapseleita (olen tosi huono syömään kalaa). Noi nyt menee lähinnä vanhasta tottumuksesta. Maitohappobakteereitahan ne taitaa nykyisin suositella.
En nyt muista olitko se sinä Titti, joka ehdotit joskus, että elvytettäisiin se odottajien puolella oleva ketju (en muista nimeä). Vois olla tietty ihan hyvä, että ei rasittais liikaa näillä odotusjutuilla. Mä vaan en osaa oikein kirjoittaa muualle. Ainoa muu ketju missä pyörin, on toukokuiset. Enkä sitäkään vielä tunne niin omakseni. Paljon esikoisen odottajia.
 
Mipsa
Ja anteeksi jälleen kerran tyhmyyteni. Ei uskoisi, että neljättä odotetaan. Mutta mitä on liitoskivut? Joko mulla ei ole ollut niitä, voiko olla mahdollista? tai sitten en ole niistä kovin suuresti kärsinyt.
 
Titti*
Kaipa nuo kohta rupee rutisemaan jos eivät kestä meidän juttuja.. ; )

Mitäs kaikkea nyt syönkään, Multitabsin raskausvitamiinia, se nimi on varmaan ainoa jonka muistan... Kräuterblutsaftia join jossain välissä, siitä saa rautaa mutkun se menee pilalle niin nopsaa että siirryin nyt tabuihin joissa on myös foolihappoa, joku F:llä alkava se oli... Ja tosiaan magnesiumia aina nukkumaan mennessä kun jalat kramppailee ihan kauheesti, uusi vaiva sekin!! Mutku en muista noiden nimiä, voin kotosalla kattoo jos haluat.

Jaa että et tiedä liitoskivuista mitään!?!?! Voi sua onnellista... ; ) Mulla niitä alkoi tulla kolmosen kanssa viimeisillä viikoilla ja nyt on jo monta viikkoa vaivanneet. On kai aika yksilöllistä miten ne kenelläkin tuntuu mut itellä tuntuu koko ajan että olisi greippi jalkojen välissä ja kävely sattuu. Lähinnä se kipu on ihan alapäässä, ei siis lantiossa kuten joillain. Synnytyksen jälkeen viimeksi tuntui viikon että luut hankasi toisiaan vasten kun vaavin pää lähti sieltä antamasta tukea, oikein pystyin kuulemaan sen narinan.. ; ) Mut onneksi kipu tuntuu lähinnä kävellessä, sitä voi hyvin vältellä. Ja sängyssä kääntyessä kipuilee myöskin. Mutta ole tosiaan onnellinen jos et tiedä niistä mitään, vahvat luut ja lihakset sulla sit varmaan!! ; )

Ja Superit oli se ketju siellä odottajien puolella, voin käydä nostelee sitä mut on se vähän tylsää kaksistaan/kolmistaan siellä jutella, vai onko??
 

Yhteistyössä