ISOmpaa pesuetta haaveilevat 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips kaikille!

Meillekin sanottiin, kun kakkonen syntyi, että hienoa nyt teillä on kumpaakin sukupuolta. Vaikka taisin kyllä silloinkin toivoa tyttöä. Tosin on tuo poikakin aivan lutunen. Kolmosesta taas toivoin tyttöä. Esikosta toivoin poikaa. Oli siinä vaiheessa kanssa tämä perinteinen ajattelu, ensin poika ja sitten tyttö. Ja se on siinä. No eipä jäänyt siihen. Mullekin kelpaisi 4 tyttöä. Olen jotenkin enemmän tyttöjen äiti. Nyt en tiedä kumpaa toivon. Ei niin selkeää ajatusta. Meidän säkällä se on poika. Tulee siis vuorotellen. Esikon ja kolmosen välillä kuiteskin niin paljon ikäeroa, että ei varmaan voida laittaa samaan huoneeseen. No meillä varmaan joutuu laittamaan tytön ja pojan samaan huoneeseen. Olis jotenkin muka helpompaa, kun olis kaksi samaa sukupuolta peräkkäin. Niin ne vois laittaa samaan huoneeseen. Onpahan tämäkin olevinaan ongelma;-)
Ässä: mä varmaan sanoisin, että joo kuinka arvasittekin, että yritetään poikaa. Sitten löisin kehiin kaikki nämä hullut uskomukset miten poikia tehdään. Ja jos kuitenkin tulee tyttö, niin manaisin kaikki alimpaa h:tiin. Tuumaisin, että kun kaiken piti olla niin varmaa. Ja sanoisin, että pakko kai sitten vielä tehdä viideskin.

Jotain positiivista joskus tuolla gynerintamalla...soittelin tuloksia niistä kolposkopian koepaloista ja papasta joita tuossa syyskuulla otettiin ja ekaa kertaa moneen vuoteen sain täysin puhtaat paperit, ei siis anomista kummassakaan. Hienoa kerrassaan, sillä sekin kun voi vaikauttaa tuohon raskaaksi tuloon jos kohdunsuulla ei oo kaikki kunnossa:))
Jutustelin hoitajan kanssa inseminaatiosta ja sen ajankohdasta. Kerroin miettineeni taukoa kun on tässä monta rautaa tulessa nyt, koulun loppurutistus, koiranpentu jne muut asiat. Hoitaja toivotteli tervetulleeksi sitten kun siltä tuntuu ja kertovansa viestiä lääkärilleni. Lääkäri ei ollut vielä ehtinyt papereistani kommentoida noita tuloksia, mutta ottavat yhteyttä mikäli kontrolliaikaa vielä sen vuoksi tarvitaan tiheämmin kun normaalia papan otto väliä.
Hitsi melkein nyt kaduttaa, että jätin clomit aloittamatta tähän kiertoon, mutta koitan nyt sinnitellä sinne joulukuulle...tai ainakin tämän kierron.

Pikainen huomenta!

Hyviä uutisia Haidilla, kiva!

Mipsa, miksi eri sukupuolta olevia sisaruksia ei voisi laittaa samaan huoneeseen? *raapii päätään* Meillä on tyttö ja poika tosi tyytyväisinä samassa huoneessa, isosisko toivoo voivansa jatkaa samassa huoneessa nukkumista jos huonejärjestelyjen vaihto tulee ajankohtaiseksi (olisi mahdollisuus laittaa lapset omiin huoneisiin). Tietysti joskus kouluiässä voi olla jo niin eri mielenkiinnon kohteet ja lelut että tulee ongelmia.

Meille voi tulla ongelmia kun nuorin pitäisi sijoittaa omaan huoneeseen - makkareita on siis kolme eikä kaikki siten saa omaa huonetta. Saatamme laittaa kaikki kolme lasta samaan huoneeseen (kerrossänky?) ja laittaa työhuoneeseen työpiste myös pienelle eskarilaiselle/koululaiselle. Riippuu siitä, tarvitaanko silloin enää varsinaista "työhuonetta" nyt kun ostettiin kannettava tietokonekin. Mutta mutta, mistä huoneesta tehdään silloin meidän roinahuone?! ;-)

Gotta go...

Mun ystävätär pikkuveljineen aikoinaan asusteli veljensä kanssa samassa huoneessa ihan isoinaki. Heillä oli kahen makkarin talo, joten joutuivat jakamaan huoneensa. Ei ollu ongelma heillä.

Ainaki lapsina muni mielestä ihan hyvin voivat jakaa huoneen. Sitte isompina ehkä vois miettiä joitain järjestelyjä (kuten että vanhemmat nukkuu olkkarissa) jos tarvitaan.

Me kävästiin eilen kuupoilemassa lähialueelta vapautuvan neliön pihalla. Luksusta ois saaha meille vanhemmille oma huone. Nythän meikäläiset nukkuu olkkarissa, josta ollaan kahella vaatekaapilla eristety nukkumisalkovi nurkkaan. Onneks olkka on sen verran iso. Nii, palataksemme neliöön. Tultiin kuitenki siihen tulokseen ettei tässä vaiheessa kannata vuokralle muuttaa isompaan ku tarkotus on jossain vaiheessa ostaa talo. Saahaan tässä asumalla paremmin rahaa säästöön. Joten olkkarimakkarielämä jatkukoon vielä toistaiseksi.

Ny nelkku hermostuu joten heipat kaikille.

Huomenet ketjulaisille!

Meillä on lapsilla omat huoneet, ei sukupuolen, vaan ikäeron vuoksi. Kun esikoinen on jo kolmosella ja toinen vasta pian 1,5 vuotias, on rytmit aika erilaiset ja varsinkin viime aikoina tosikoinen on heräillyt öisin tosi paljon. Kolmiossa asusteltiin ennen, alkukeväästä myytiin asunto ja ostettiin rivari 5-6 h + k. On ollut kyllä luksusta, kun meillä ja molemmilla lapsilla on omat makkarit sekä lisäksi vielä vieras-työhuone ja yksi huone on uhrattu kunnon säilytysjärjestelmälle, toimii siis vaate- ja varastohuoneena.

Haidi; Tosi hyviä uutisia sinulla, oli mukava lukea kuulumiset. Onneksi yksi kierto menee nopsaan..(kai??=)

Haiiiiiiiidi !
hienoja uutisia, pian pääsettekin tositoimiin ;o) !
Mulla on täällä paniiiiiikkihärdelli päällä,
pitäis kaikki vielä tehdä, kun ne poikien 10-syntsät on tänään !
( ja tässä mä vaan smurffaan...)

Meillä on kaikilla lapsilla omat huoneet, aiemmin oli pojilla yhteinen, tytöllä oma,
mutta helpottui elämä älyttömästi kun saivat omat huoneet,
tappelut väheni kummasti....mut se(kin) on varmaan niin erijuttu noilla tuplilla,
kuin yks kerrallaan syntyneillä....
Muttamutta; jos tänne vielä yksi syntyisi, muutais meillä kanssa vanhukset varmaan
alakertaan olkkarin nurkkaan....vaik meillä on neliöitä reilusti,
niiden tehokas käyttö on hankalaa,
kun kämpät on suunniteltu 70-luvun juttujen mukaan,
eli pieniä , ahtaita huoneita ja kolosia paljon, joille ei järkevää käyttöä löydy.
Mut tähän on toistaiseksi tyytyminen,
viikkarissa oli mulla taas vain 1 numero oikein ...hö :o(

Nyt meen jatkamaan, kakku tekeillä !

Pikainen huiskutus vaan, pitää ehtiä vähän töitä tehdä kun muutaman tunnin päästä lähtö laivalle... Jooxille isot peukut ja tsemit leikkaukseen, kaikki menee varmasti ihan loistavasti!! Toivottavasti pystyt ainakin kirjoittamaan meille ensi viikolla kuulumisia vaikka puhe ei sujuisikaan...

Mulla tää viikko mennyt ihan v...tuiksi, exä sai taas horjutettua mielenrauhaa niin paljon... Nyt alkaa olla taas sellainen olo että selviän tästä paskasta mutta itku on ollut nyt herkässä kun mietin miten paljon pahaa se ihminen aiheuttakaan!! Ja just tää että se ei lopu ikinä... Olenkin nyt miettinyt tässä oikeudenkäyntiä, yksinhuoltajuutta ja valvottuja tapaamisia koska lastensuojelusta enkä muualtakaan saa mitään apua. Kumma juttu että jos minä kerrankin vaikkapa tukistaisin lapsia niin heti olisi kyllä tantat oven takana ottamassa lapset huostaan mutta isä saa harrastaa henkistä väkivaltaa lapsiaan kohtaan ihan miten paljon vaan!!! Hieno yhteiskunta...

Sorry taas tää valitus mutta kun vaan masentaa...

Palataan viimeistään viikonloppuna taas...

Voi Titti, olen tosi pahoillani teidän perheen tilanteesta! Ymmärrän huolesi ja turhautumisesi... Mahtaa vaivata mieltäsi. Miten eivät lastensuojelusta eikä muualtakaan auta? Ymmärrän jos et täällä halua vatvoa näitä asioita, voimia kuitenkin sinne jotta jaksat tehdä sen mitä on tehtävä.

Lasten huoneenjaosta vielä: meidän kahdella ekallahan on ikäeroa vain 1,5 vuotta, joten leikit ja rutiinit ovat samanlaisia - siksi yhteinen huonekin toimii hyvin. Nuorinhan tulee olemaan 2v 3kk / 3v 11kk sisaruksiaan nuorempi, ehkäpä hänkin mahtuu kolmen musketöörin joukkoon ainakin kunnes vanhimmat aloittavat eskarin ja koulun ja saavat läksyjä (onko eskarilaisilla läksyjä? Ei kai).

Olipa Haidilla hyviä uutisia! Kiva, kiva. Kuinkakohan kauan maltatte odottaa yrittämistä?

Titille voimia vaikeeseen tilanteeseen! On se kumma, kun ei apua saa.

Toki eri sukupuolta olevat voi jakaa huoneen. Meillä ei tosin esikko (tyttö) varmasti huoli pikkuveljeä samaan huoneeseen. Pikkusiskon sinne huolisi, mutta ikäeroa on 3,5 vuotta ja kolmonen on melkoinen sähläri. Ja esikolla on vaikka mitä pientä kamaa mitä on kiva levitellä ja hajottaa. Kakkosen ja kolmosen varmaan sijoitammekin samaan huoneeseen. Vaikka tällä hetkellä onkin jokaiselle oma huone. Kolmonen nukkuu vieläkin meidän makkarissa. Ongelma vaan on se, että kolmonen nukkuu edelleen päikkärit. Joten en tiedä miten kakkonen saadaan pysymään pois sieltä huoneesta sen ajan. Luultavasti teemme siirron vasta lähempänä nelosen syntymää. Joten ei kolmonen välttämättä sitten enää nuku päikkäreitä. Nelonen saa olla aika kauan meidän makkarissa. Mutta sitten täytyy taas miettiä kuviota uudelleen. Kun ei tosiaan jokaiselle ole omaa huonetta. Olemme kyllä vakavasti harkinneet pientä laajennusta. Meillä ei olohuoneeseen todellakaan mahdu vanhempien sänkyä, vaikka aika tilava onkin. On vielä sellainen keittiö+olohuone yhdistelmä. Joten ei sinne sänky missään tapauksessa kuulu. Olishan se ihanne, että olisi jokaiselle oma huone. Ei se tässä vaiheessa, mutta myöhemmin. Vaikka on mulla tuttu, joka vietti koko ikänsä pikkuveljensä kanssa samassa huoneessa. Joten katotaan nyt miten nämä kuviot muotoutuu.

On muuten meidän eskarilaisella ollut pieniä kotiläksyjä.

Olen soitellut ja lukenut netistäkin että lastensuojelu ei puutu etän/tapaajavanhemman luona oleviin asioihin, ainoastaan lähin eli mun luona tapahtuviin juttuihin. Ainoastaan jos tilanne olisi todella vakava (pahoinpitelyä tms) niin lastensuojelu voisi estää minua antamasta lapsia isälleen. Lastenvalvoja vain voivotteli tilannetta ja neuvoi että yrittäkään nyt keskustella vaan, kyl se siitä... Joopajoo... No, mietin jos jossain välissä jaksaisin käydä oikeusaputoimistossa ainakin keskustelemassa olisiko järkevää sieltä kautta sitten tehdä jotain, täytyyhän mun herranjestas jotenkin voida varmistaa että tyttöjen on turvallista siellä olla!!!

Joo mut tänä iltana nautin risteilyfiilingistä (jos nyt selvinpäin voi edes, hih) ja yritän unohtaa edes yhdeksi illaksi kaiken sen paskan!! Onneksi lapset on ihania ja suloisia ja voivat mainiosti, ainakin toistaiseksi, että siitä ei tarvi murehtia...

Titti, omista kokemuksista voin kertoa, että lastensuojelu puuttuu aktiivisesti myös etävanhemman luona tapahtuviin asioihin. Nyt kiirus, en ehdi tän enempää, mutta meillä tapahtui niin.

Huhhei.... hulabaloot ohi - ja kammo hulabaloo olikin !!
12 poikaa ja Pinkkis - arvaatte varmaan, missä desibeleissä mentiin.
HUH HUH !!
Nyt nauttimaan iltapizzaa ja Idols:ia.
Huomenna lisää ;o)

Jäi eilen vähän vaiheeseen toi mun vastailu..
Olin sanomassa Titille, että jos yksi sosiaalitäti ei tee asialle mitään, pyydä aika toiselle. Heidän työnsä on edustaa lasta. Voit myös pyytää perheneuvolasta lausunnon koskien lapsen henkistä hyvinvointia, sitä eivät voi todellakaan ohittaa!

Meillä lastensuojelu toimi loistavasti. Puhelimessa sain samantien alustavan päätöksen siitä, ettei lasten tarvinnut mennä isän luo ja aika pian virallisenkin päätöksen. Mulle jäi todella positiivinen kuva kaikesta vaikka useamman henkilön kanssa piti asioida. Ainoa asia, joka jäi harmittamaan oli se, etten tehnyt sitä aiemmin, ihan sen takia koska olin kuullut kauhujuttuja lastensuojelusta.

Eilen oli tullut postissa aika sairaalalle. Ensi kuun loppupuolella se sitten alkaa..hermostuttaa.

Jooxilla ollut vilkas päivä, kuinkahan tärykalvot jaksaa :D

Huooohhh....
Tärykalvot toipuu pikkuhiljaa, kiitos kysymästä XD !

Tää kaipais NuuNuu:ta tänne kun noi perskeleen teletapit on hilluneet niin
että raksuja ja poppareita ja keksinmurusia ja mitäkaikkee on lattiat väärällään,
enkä mä todellakaan jaxa tänään panostaa siivomiseen enää....
tai sit tässä kohdin koira ois kiva omistaa ;o)

Kohta meen lenkille, mua niin jänskättää huominen...
pakko mennä ulkoileen että saa ajatukset kasaan edes jotenkin.
Tiskivuori odottaa kyllä senaikaa kuitenkin.

Selätin olion eilen piiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa,
ja olikin ihanaa ;o) !
Se lupasi mulle kahdenkeskisen erotiikkaloman,
kun olen vaan tarpeeks toipunut leikkauksen jäljiltä !!!
( toivottavasti johonkin, mihin tarvii vaan bikinit mukaan - tai sit ei edes niitä...=)

Joo, Titti; otat vaan tiukasti yhteyttä sinne lastensuojeluviranomaiseen,
perheneuvolaan ja oikeusaputoimistoon.
Viimeistään oikeusaputstosta osaavat sanoa, miten menetellä,
ettei lasten tarvitsis kärsiä enää turhaan.

Toivottavasti sulal oli antoisa risteily ja mukavampaakin ajateltavaa kuin
kakka-exä.

Nyt tää värkki taas tökkii tän kirjottelun kans jotenkin,
joten lisää vaik illemmalla....moips !

Täälläpä hiljaista. Ei nyt oikein itsekkään jaksa, menen kohta sohvalle pötkölleen, jos vaikka lapset antaisi olla hetken rauhassa.

Jooxille: Tsemppiä leikkaukseen! Olet ajatuksissa. Tuuthan kertomaan kuulumisia heti, kun jaksat/pystyt.
Eilinen siis oli mahtava kaikesta sotkusta huolimatta. Lähinnä viittaan olion selätykseen ja lupaukseen ihanasta lomasta. Voi kunpa meilläkin. No selätys onnistuisi varmaan koska vaan, mutta mitään lomaa on turha odottaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Titille tsemppiä noiden lastensuojeluasioiden kanssa, toivottavasti asiat alkaisivat sujua lasten kannalta parhain päin!!
Ja jooxille tsempit leikkaukseen, ja koita tiopua ihan rauhassa leikkauksesta ja yritttää jollain tavoin pysyä hiljaa (olisi kyllä melko vaikeaa).Meilläkin onnistui eilen olion selätys ja se unohti kuminkin kokonaan , mutta kun on koopee8 vasta menossa niin tuskin mitään "vahinkoa" tapahtuu!!
Ompeleet poistettiin eilen ja yksi haava repsahti auki ja nyt sitä kirvelee ihan pirusti kokoajan.

• Mutta nyt kutsuu tuo helvetillinen pyykkivuori ja tiskikonekin pitäisi tyhjentää!!

Jooxille lämpöisiä ajatuksia leikkaukseen ja kaikille hyvää viikonloppua.
Mä vietän laatuaikaa, olen poikien kanssa keskenään koko vknlopun, kun Olio on porukoillaan ja tyttö hirvimetsällä :}

Täältäkin lähtee Jooxille tsempitykset huomista ajatellen! Tulethan pian kertomaan miten sujui!

Vilkas päivä töissä, ja sen lisäksi oon katsellut (työaikana!) Huutiksesta lapsille talvihaalareita. Kumpikin tarttis uudet ja tyttö vielä gore-saappaatkin vielä, niin kalliiksi tulee... Hankaluuksia teettää se, että haluaisin tytölle unisex-värisen (=käy pikkubroidille) ja pojallekin mielellään jotain epätyypillisempää väriä kuin sinisävyjä. Ei löydy, ei, tai sitten Huutiksessa pyydetään maltaita. Täytyypi tylysti pyytää synttärilahjaksi pojalle RAHAA! (lokakuun lopussa on juhlat)

Me vietämme toivon mukaan rauhallista viikonloppua... (saahan sitä haaveilla)

AV

AaVee: me löydettiin aikoinaan Prismasta sellanen haalari,
jossa oli yläosa sinapinkeltanen, alaosa ihan tummansininen ja
ihanat tassukuvio-heijastimet ommeltu hihoihin ( 3 kpl/hiha ) kävi oikein
hyvin meidän Pimulle ja sen sai sitten Olion exän pojanpoika....
Sopi siis mainiosti kummalle vaan.
Prismassa muuten oli nyt lila/tummansinisiä tai ruskea/vihertäviä,
ainakin meidän kylillä....eiköhän nuo ole joka prismassa
samat valikoimat sen suhteen ;o) kannattaa siis käydä siellä.

Olio nyt just soitti, että tulee hakemaan mut treffeille kahvilaan,
kun vielä pääsen sen kans salatreffeille...
sitten haetaan samalla tyttö tarhasta ja sit kauppaan...ei jaksais nyt yhtään lähteä
tonne pahimpaan rysis-aikaan kaupoille, mut pakkohan se on,
ettei nuo ukkelit kuole täällä nälkään.

Ihana tietää, että olen ajatuksissanne , kiitos !

Palaan asiaan ensitöikseni, kun vointi sallii ;o)
Siihen asti ; moikkelis koikkelis & Pitäkää hyvää huolta itsestänne *=o}

Arvon naisille vitsintynkää pukkaa ... XD

Laittoivat sitten lehteen ilmoituksen myyjän paikasta ja paikkaa hakemaan
ilmaantui ujohkon oloinen maalaispoika.
Myyntipäällikkö testasi miestä:
'Oot sitte maalta kotoisin?'
'Joo-o'
'Ootko ennen tehnyt myyntihommia?'
'Juu, kyllä mä siellä maalla...'
sälli olikin vähän ujon oloinen, niin myyntipäällikkö jotenkin piti hänestä
ja otti hänet hommiin.
Pitkän hikisen ensimmäisen työpäivän jälkeen päällikkö tulee siinä viiden
pintaan katsomaan miten maalaispoika on pärjännyt.
-'No, montakos kauppaa olet tehnyt?'
-'Yhden'
Päällikkö on vähän pettynyt, ja toteaa:
'Niin, yleensä meidän myyjät tekee sellaset 20-30 kauppaa päivässä.
Paljonkos arvoinen se ainokainen sitten oli?'
-'1,2 miljoonaa'
'Yksi pilkku kaksi miljoonaa!! Mitä *ihmettä* sä oikein myit?!?'
'Niin no, mä myin tälle kaverille ensin sellaisen pienen ongenkoukun,
sitten vähän isomman, seuraavaksi sellaisen rapalan viehesarjan ja vielä
perhonteko- vehkeet.
Sitten se tietysti tartti siimaa ja mä myin sille ensin sellaista
tavallista, sitten vähän vahvempaa ja vielä sellaista kunnon barrakudan
kestävää extrasiimaa.
Tietysti siihen sitten oli myytävä kunnon vavat ja kelat.
Sitten todettiin että kyllä se venekin tarvitaan, ja niin mä vein sen
kaverin veneosastolle ja myin sille Marino-9000:n erikoisvarustein.
Seuraavaksi se totesi : 'Ettei sen vanha kuplavolkkari kyllä jaksa vetää
semmoista rohjoa,joten vein sen sitten vielä auto- osastolle ja myin sille
Range Roverin ja trailerin. Kaikkineen siitä tuli aika tarkkaan 1.198.167
mk.'
'Ei jumalauta ,mies tulee ostamaan ongenkoukkua ja sä myyt sille kaiken
tuon?'
'No ei ihan...itte asiassa se tuli ostamaan muijalleen tamponeja ja mä
sitten sanoin sille että sun viikonloppus on joka tapauksessa pilalla,
mikset lähde vaikka kalaan...'

Heipat
Eipä ole taas koneelle ehtinyt istahtaa...jooxillekin jäi tsemitykset leikkaukseen telemättä...ajatuksissa olet ja kaikki menee tietysti loistavasti, paranet pian ja pääset duuniin--->sitten olio suostuu selätyksiin H-hetkillä ja pian ollaankin siellä junassa molemmat:)
Ei täs ehdi nytkään paljon kirjotella...tiskivuori odottaa ja puoli makuuhuonetta puhdasta pyykkiä. Töihin pitää illaksi joutua...ja viel huomiseksikin, sit taas saisi yhden päivän löhöillä. Terkkuja kaikille...kuulumisiin.

Täällä podetaan pientä kriisinpoikasta.

Kävin lapsuudenystäväni luona kahvilla ja hänellä on aivan mielettömän suloinen 10kk tyttö, jonka kanssa oli tosi ihana leikkiä ja pitää sylissä.....

...MIKSI minulle tuli sellainen fiilis, etten ehkä sittenkään halua meille vauvaa :O

Tuumailee Ohdiksen mietteitä.

Ja ilmottaa että täällä meni ykkösen 8 vee pirskeet hyvin. Vieraita ei ONNEKSI tullu meiän tilavaan kolmioon ku viisi. Samaan aikaan oli tyttöluokkakaverilla bileet tytöille. Ja kolme poikaa oli lähteny syyslomareissuun. Ihanasti mahtuivat kaikki juhlijat (myös kakkonen ja kolmonen) saman pöyän ääreen yhtäaikaa kakkua syömään.

Yhteistyössä