ISOmpaa pesuetta haaveilevat 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ohdis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hengissä täällä, me molemmat... ; )

Juu tiedostan kyllä itsekin että panikointi lisää kipuja, mulla kun kroppa menee aina jumiin kun on stressiä. Nyt olenkin tietoisesti yrittänyt koko ajan hengitellä rauhallisesti ja rentouttaa kroppaa, kyl se jonkin verran tehoaa. Puoli yötä meni viime yönä valvoessa ja kuulostellessa kipua. Jopa yksi supistuskin tuli eilen! Pikkuässä oli kyllä todella vilkas eilen, varmaan puoli tuntia jyskytteli yhteen putkeen! Silti muutama kyynel vierähti poskelle eilen murehtiessa... :`(

Mut joo, eipä tuo tilannetta muuta miksikään vaikka kuinka surisi etukäteen, otetaan vastaan mitä tulee ja toivotaan parasta, päivä kerrallaan!! Nyt yritän ajatella jotain mukavia ajatuksia, vaikka meidän pientä kiukkupussia joka niin reippaasti meni tänään varatarhaan että täytyy olla oikein ylpeä siitä!! On siitä vielä niin paljon samanlaista iloa kuin vauvoista, sen verran pieni poika se vielä on...

Joo, on se jatkettava töitä, ei auta...

Voi paska (sori ruma sana) pääsi mun suusta kun luin Haidin viestit... olis kyllä ollu teidän vuoro hypätä junan kyytiin PISTE

Titille jaksuja, on niin helppo AJATELLA ettei panikois mutta toteutus onkin sitten ihan eri asia...

ääh, arvakka muistanko enää mitä luin ed ja sitä ed sivuilta xD
tarvii ihan just kohta lähteä likkojen kans käpytteleen tonne gigantin suuntaan, haetaan oliolle synttärilahja kun hällä synttärit lauantaina.

Pikana kerron että TULIHAN JORATTUA lauantaina =DD oli siiiis niin kiva olla likkojen kanssa ulkona! Polttarit meni ihan onnistuneesti ja sankari talutettiin kotiin aikaisn sunnuntai aamuna (hiukan väsähtäny oli hän) ite kipittelin kotiin 5 aikoihin. Jostain syystä ei alko noussut päähän, vaikka tuli jonkun verran otettua. Hyvähän se tietty oli!

ei hittolainen nyt on nostettava ahteri tästä tuolista ja lähettävä käpytteleen. MOI kaikille

tuulettunut-ÄssÄ

Hellou ;o) !

ÄssÄkin piipahtanut, hienoa !
MÄ OON KADE sulle...yritin saada eukkoja mukaan,
kun kylillä on perstaina HUNKSit, mut eip.
Kaikki on jossain tai oliot ei päästä...pska.
Oisin mielelläni menny hiukan...hmm...tuulettumaan kans,
mut yxin ei kiinnosta mennä.
Mutta kiva että sä pääsit ja oli hauskaa, käypäs taas täällä kun ehit !

Haidille taitaa olla samat terkut kaikilta;
kyllä me vaan niiin paljon toivottiin, että ois jo teidän vuoro !!
Syyskuuhun nyt siis tähtäin ;o)

Titti; mulla on ihan sama juttu, kun stressaan, ni jokapaikkaan koskee.
Tuutua siis sikäli.
Mut eiksulla ole perjantaina se ultra....vai muistanx mä taas jotain omiani..?
Nii, mäkin oisin tarjonnu tota "ota rauhallisesti"-reseptiä,
mutta tiedätkin sen jo, eikä se oo helppoo.
Helpompi neuvoa täältäpäin.
Mutta hengessä ollaan kaikki mukana *=o} !

Tänään meillä sade(siivous)päivä, ja olio lähtee mökille,
ji-pii. Saan illalla nauttia YKSIN suihkusta ja lakupussista, heh !
Tosin se jo huutelee mulle muutakin työlistaa tuolla alakerrassa just.ääk.
Gotta go !

Joox, on joo perjantaina ultra.. Kuten vaan eilen jo mainitsin niin edellinenhän kuoli heti ultraa seuraavana päivänä että eipä paljon lohduta sekään ultraus varmaan... Kai. Sitpä sen näkee...

Ja mennään..............

Mukava että sambakuningatar jaksaa möyhentää Titin sisuskaluja, äitinsä murheista huolimatta.

Pikaiseen pyörähdän, tulin just palaverista ja kohta lähden hoitaan yhden jutskan.

Paha olo jatkuu voimakkaana, olen todennäköisesti saamassa vatsataudin, ei tää tunnu raskauspahoinvoinnilta.
Mutta sitten..nännit on niin jumalattoman kipeet että jotain tässä tapahtuu..ehkä tässä päästäänkin jännäämään vielä ;}
Laskin että tämä oletettu ovis ois neljä viikkoa edellisen vuodon (km tai kemiallinen, mikä sitten olikaan..) jälkeen joten limakalvo olisi ehtinyt siellä paksuuntua rauhassa. Eli voisi olla paremmat mahikset nyt kun aiemmin...

Täytyy käydä välillä täälläkin,
Haidilla pahoittelut tuli taas sellainen olo että elämä ei ole yhtään reilua!
Mutta syksyllä sitten.
Täälläkin todennäköisesti päästään yritykseen jo syksyllä, meillä nimittäin on olio enemmän vauvakuumeessa kuin minä. Vähän hirvittää tämä haaveilu, mitä jos tämä krooninen vauvakuume ei lopu koskaan?????Kuinka monta lasta sitä sitten lopujen lopuksi ehtii saada?
Taas tulee vieraita keskeyttään, täytyy jatkaa paremmalla ajalla.

Niin tohon, että kuinka monta sitä ehtii.......Hmmm...
olen seurustellut joskus tyypin kans, jolla oli 11 sisarusta,
eivätkä olleet mitään uskovaisia.
Ehtiihän sitä, kun panee töpinäks vaan *=o}

Nimenomaan panee töpinäksi:)))
Kaupunkia kohti on suunnattava asioille. Tukka on taas uus, hieman kyllä liian lyhyeksi otsiksen kyni,mutta onneksi se on uusiutuva luonnonvara ainakin toistaiseksi, joten nou hätä...vielä kun ehdin värin päähän heittää niin jo vot taas kelpaa keikistellä:))
Palailen varmaan huomenissa juttuun...vilkutukset kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja joox vielä:
Niin tohon, että kuinka monta sitä ehtii.......Hmmm...
olen seurustellut joskus tyypin kans, jolla oli 11 sisarusta,
eivätkä olleet mitään uskovaisia.
Ehtiihän sitä, kun panee töpinäks vaan *=o}

Tuli muuten mieleen, et mutsi kysyi aikoinaan heti
kun kuuli montako sisaruksia on, et " TÄH ? Eiks niil oo telkkarii ?? "
XD .....sen ilme naurattaa mua vieläkii !

Voi, Haidi...mäkin tahtoisin uuden tukan,
mut meidän kylillä maksaa nykyään 95 e kun ottaa leikkauksen,värin+raidat.
Törkeetä !!

Täytyy varppii vaan leikkauttaa ja värjätä sit ite...ei kyl tuu niin nättiä
ja se kampaamossa olon nautinto jää kokonaan pois,
kun pesuhuoneen pimeessä nurkassa nyhrää itekseen >:/

Sun pitäis asua meidän nurkilla, etkös sä osannu kampaajanhommia....
vaimitenseoli ??

Katoan huomenna mökille ja palaan ehkä sunnuntaina palstoille,
pitää viikonloppu olla mikroautokisoissa, kylillä on SM:t....
tämä päivä ollaan tiukasti ulkohommissa, kun on ihana aurinkopäivä *=o}

Heippati-heii!

Huomenia tänne!!!

Se oisi puoliväli tänään!!!!!!!

Olo on ihan hyvä, pikkuässä myllertänyt aamusta asti ihan mukavasti ja tänään vähän jo hymyilyttää taas. Tää on niin tätä, olotilat vaihtelee päivittäin, koittakaa kestää!! ; )

Kyrsii vaan tää työ, ei huvittais sit niinku pätkääkään!!! Ja silti vaan pakko pakertaa... No, enää 14 viikkoa... heh.

Joo, taas mennään...

Onneksi olkoon Titille puolivälin saavuttamisesta! Aiotko juhlistaa tapahtumaa? :-)

Kiva, Marjuli, että teillä kuumeillaan oikein yhdessä! Voi, kunpa joskus saisi kuumeilla yhdessä miehen kanssa - kolmas pulla jo uunissa ja joka kerta olen saanut hoitaa kuumepuolen itse. Pah.

Ohdis hei, neljä viikkoa edellisten menkkojen jälkeen, hmm... Vai ovis? Aika hurjat ovisoireet kyllä siinä tapauksessa. *peuk peuk*

Ja Jooxin ex-boyfriendin perheelle näin: :-O

Mullakin tuttavan mies on 10-lapsisesta perheestä. Heillä oli ensin lapsettomuusongelma, adoptoivat esikoisensa, ja sitten omia lapsia "vaan alkoi tulemaan". Antoivat sitten tulla. :-) En tiedä mistä nämä vanhemmat saavat energiaa ja rahaakin perheensä pystyssä pitämiseen - hämmästelen, kauhistelen ja ihastelen.

Ei muuta nyt, nälkä kurninut vatsassa jo pari tuntia joten suuntaan lounaalle...

Titille onnea puolivälin etapin saavuttamisesta.

Eilen käytiin olion kanssa pitkät keskustelut tästä haaveilusta ja kyllä se yksi vielä saa tulla jos on tullakseen sitten syksyllä.Toisaalta tänään kun tuota pyykkivuorta purin ja siitä oliolle mainitsin niin olio tuumi että pitää ostaa sitten kun nykyinen kone hajoaa niin LG.n pyykkikone niitä kun saa 9kg täyttömäärällä!!Se on sitä miehistä perhesuunnittelua!
joox , meitäkin on joskus luultu uskovaisiksi, esim. kun vein autoa huoltoon niin alkoi esittelemään aivan uutta 9 hengen minibussia ja sanoi että vakiona olevan tv/dvd yhdistelmän voi vaihtaa toisiin alumiinvanteisiin!!Kyllä oli mies vähän nolona kun tajusi ettei uskovaisia ollakkaan!!

Kallista on täälläkin tuo kampaajalla käynti, kävin kampaajalla ja hiukset leikattiin ja raidoitettiin ja kulmat nypittiin ja värjättiin niin hinnaksi tuli 125€, eipä tarvii vähään aikaan käydä.
Pitää lähteä taas kotihommia jatkamaan kun tuo olio pyörii tuossa ettei saa rauhassa olla edes elleissä!! Palataan.

Pirtsakkaa huomenta
On teillä kalliita partureita...mulla leikkaus 20€ tosin tuttu on tekijä. Kysyin värin hintaa kun mieli tekis välillä kampaajalla värjäyttää...pohjaväri ja muutama vauhtiraita 45-50€. Kyllä minä itse olen värini aina taiteillut, myös raidat, se vaan vie pirusti aikaa kun yksin turaa, kun ei oo apu käsiä. Välillä myös leikkasin omat hiukset, nyt se ei vaan enää onnistu kun on ollut pitkät hiukset, ei enää kädet taivu sellaiselle mutkalle mitä vaatis pitkäntukan leikkuu:)
Voisin kyllä alkaa "palstaparturiks" jos asuisitte lähempänä:)))

Tähän väliin kiukkupätkä...kyllä eilen suututti taas niin et savu nousi korvista. Se pojan oppisopimuspaikka peruuntui...firman pomo laittoi tekstiviestin, että häneltä toinen mekaanikko vai mikä lie, otti lopputilin hän ei voikkaan ottaa poikaa kun ei ehdi opettaa. Ei ollut miehellä munaa soittaa, eikä vastannut puhelimeen kun yritimme tavoittaa...helvetin suhari. Ihan ymmärrettävä syy tietysti ja pojan edun mukasita ettei ota, mutta kun niin kehui aikaisemmin, että heillä on mahdolisuus ottaa 2 oppipoikaa jne. nyt sit kelkka käänty. Poikaa veetätti eilen niin, ettei mitään rajaa...mut minkäs teet elämä on. Suunnitelmat pitää taas laittaa ihan uusiksi...no toivottavasti nyt tärppää yksi toinen viritys.

Meille tuli eilen taas yksi uusi perheenjäsen...ruma kun helevetti, mutta onneksi se asuu akvaariossa:) tyttö on kauan halunnut akvaarioonsa sinirapua, mutta niitä ei ole elänkaupassa ollut. Eilen sitten kävimme siellä pitkästä aikaa ja noita otuksia oli sinne nyt sitten tullut...eihän siinä muu auttanut kun rapu pussiin ja kotiin. Tuolla se nyt saksiaan heiluttelee...yäk...onneksi se ei pure. Aika arka tuntuu olevan, piilossa tahtoo pysytellä. Nimetön se vielä on...taisin kuulla illalla tytön sille Reiskaa tarjoilevan nimeksi:))))))
Huomenna olis se koiran katsonta reissu, joten empä taida tänne ehtiä koko päivänä. Aamusta oli tarkoitus lähteä ajelemaan. Onneksi matkaa ei ole kun reilu 100km sillä hellettä luvattiin, ilmastointi hieman epäkunnossa, toimii miten toimii...ei oo olio ehtiny sitä vielä rassaamaan.

Huomenta!!

Aamukaffen parissa kuulumisia tarkastamassa, ei näköjään ruuhkaa täällä...

Tänne ei mitään uutta, ihan ok olo, huomista odotellessa... Hain eilen sitä Krauterblusaftia -vaimikäsenytoli- ja sit magnesiumia kun varpaita vetää kippuraan kun kramppailee niin paljon. Onneksi täällä töissä on niin tehokas viilennin ettei ole yhtään kuuma, jaksaa ihan hyvin.

Laitelkaas kuulumisia naiset!!

Voihan vinde (80-luvun lapsen lempilausuma) Haidi, sitä oppisopimuksen peruuntumista ja ennen kaikkea pomon käytöstä!! Harmittaa poikanne puolesta.

Rapu kuulostaa ällöltä... Eikös rapusesonki ole jo alkanut? Eikös niitä kuulu syödä? ;-)

Töissä pörrää sakkia ympärillä ja olisi oikeasti kiire, joten moiks.

Päivät tuntuu taas valuvan käsistä, 22 päivää jäljellä häihin ja mä alan panikoida!! :O
Puku ei ole valmis ja Oliokin nauroi jo aamulla, että nää mun vaaleenpunaset maastohousut on ihan kivat siihenkin tarkoitukseen >:/ vähän on vielä muutakin säätöä, onneksi ei niin hengenhätä. Paitsi tänään pitää revetä hakemaan henkilökorttia poliisilaitokselta ja huomenna viemään paperit kuulutusta varten.
Mitäs teille..?

Marjulille heipat, niin ei kai se vauvakuume ihan helposti hukattavissa ole :D

Haidilla on uusi tukka ja tietysti onnea perheenlisäyksestä ;} harmi poikasi oppisopimuksen kanssa, toivotaan että muutos kääntyykin vielä onneksi!

Joox on mökillä..josko nyt siellä ei ole miljoonaa sukulaista saman katon alla ja pääsee nauttimaan kesäisestä säästä :}

Titille onnea puolenvälin ylityksestä! Tota mehua on kehuttu vähän joka lähtöön, onko se juotavan makuista? Kuulostaa vaan niin ilkeeltä :D

Missäs viikoilla Aurora menee jo? Joko pahoinvointi helpottaa?

Täällä tosiaan oli jokin mahapöpö, olo oli eilen jo parempi, tänään ei siitä oikein tietoakaan.
Aamulämmöt on nousseet reippaasti (mittasin viimeksi noin vko sitten, sitä ennen satunnaisesti joitain kertoja viikossa) ja edelleen on nännit niin arat, että mahallaan ei voi nukkua ja heräsin siihen, kun yöpaita teki kipeetä. Eli täällä varmaankin päästään pissimään tikkuun tuossa elokuun puolella ;}

Olion arvoisa exä on kaikessa mahtavuudessaan armahtanut lapset meille maan matosille lähes kokonaiseksi viikonlopuksi, joten Tykkimäki kutsuu lauantaina. Toivotaan ettei Pekka Pouta luvannut liikoja :}

Teillä ketjussa varmaan kokemusta on pohdiskelusta.. Vai kuulostaako tutulta..: No, kyllä ne tuossa menee/ en kyllä jaksa/ hyvin jaksan/ ei sittenkään/ ehkä vasta myöhemmin/ töihinkin pitäisi mennä/ haluan vauvan/haluanko??....eli näin johdonmukaista pohdintaa meillä.

Kaksi lasta on ennestään ja kolmas lapsi halutaan ehdottomasti. Nuorimainen on 1-v ja palaan työhön nyt syyskuussa. Ollessani raskaana, meille töihin aukesi uusi tehtävä. Hinkusin tehtävään ja töissä tekivät aika paljon järjestelyjä, että pystyivät "panttaamaan" minulle paikkaa äitiysloman ja hoitovapaan ajan. Jos nyt olisin taas raskaana, eivät taatusti pidä paikkaa minulle enää ja toisaalta menen työhön mielelläni.No sitten kysymykseen: MIKÄLI päätyisin kierukan poistoon ja vauva saisi tulla koska tahansa, niin millaista on elämä kahden pienen kanssa? Ts. toinen olisi 2-v ja sitten olisi vauva, vai onko esim. 3-v sopivampi ikäero? Nämä on tottakai henk.koht. mielipiteitä, kuulisin niitä mielelläni. Esikoinen meillä on koulussa, joten hänen kanssaan on jo eri jutut, harrastuskuviot jne..

Ei tainnut kovin järkevää sepustusta tulla=) Välillä tekee mieli hirveästi saada jo se kolmas, välillä tuntuu että tässäkin on ihan tarpeeksi..

Hihii, Kirsikan pohdiskelut tuntuu niiin tutulta täällä, kaikilla on ihan samoja fiiliksiä!! Ja lopputulos on aina ollut että joo lisää, hinnalla millä hyvänsä!! Tietenkin kaikkia aina mietityttää jaksaminen ja rahojen riittävyys jne jne mutta kukaan ei ole koskaan katunut uutta vauvaa! Ja ikäeroissa on aina hyvät ja huonot puolensa, meillä siis kaksi ensimmäistä tulleet 1,7 v ikäerolla, aluksi oli todella rankkaa mutta nyt kiitos seisoo, viihtyvät mainiosti keskenään ja ovat todella helppoja. Kolmanteen ikäero oli sit kuusi vuotta, sekin on ihan hyvä näköjään, tytöt hoitavat pikkuveikkaa tosi mielellään. Ja nyt on tulossa himppa reilu kolme vuotta ikäeroa, siitä en osaa vielä sanoa mitä tulee mutta kolmas on jo aika omatoiminen, vaipaton ja osaa jo vähän pukeakin itse jne, se on varmaan ihan helpotus vauvan kanssa. Että kaikki on koettu, isot ja pienet ikäerot eikä mitään voi laittaa järjestykseen että joku olisi parempi vaihtoehto. Jokaisen on oikeastaan vaan valittava se itselle parhaimman tuntuinen vaihtoehto.

Ohdis, Saft oli oikein hyvää, siinä oli oikein maininta että on miellyttävän makuista! Kyllä se helposti alas menee. Ja vain kolme viikkoa häihin, ihanaa!! Kyllä sä saat kaikki valmiiksi, elä huoli, paniikkia tulee joka tapauksessa onko valmista vai ei...

Haidilla pesue senkun lisääntyy, toivottavasti huomennakin tärppää!!!! Ja pojalle kans joku paikka syksyksi.

Argh, ei nuo hommat issekseen hoidu, täytyy taas mennä...

...Mä mitään mökillä vielä ole,
kun bussi ( se päivän ainoa ) lähtee 16.55...pah ja pöh.
Mutta ehdinpä hakea cittarista kalaa mukaan, saa ukot savustella iltaruuaksi
meille kalaa ;P` vesi kielellä odottaen.....
Nuppuset pakkasi jo omat reppunsa ja iloisina lähtivät pihalle riehumaan,
saa äitikin hiukan surffata rauhassa XD

Mitäs...?? Täällähän on niiiiiiin tuttua pohdiskelua Kirsikan taholta,
että !
Juu mä en osaa paljon tuohon ikäero-asiaan sanoa,
mulla kun on kaksospojat - tyttö on 4,5 vuotta nuorempi,
eikä tosiaankaan pojat ole mitenkään kiinnostuneita pikkusiskon hoidosta,
päinvastoin kuin Tittin tytöt.
No, toisella pojalla on aikamoinen hoivavietti,
mutta sehän EI ilmene silloin, kun apua tosiaan tarvis pikkusiskon hoitoon....

Kaksosista on todella paljon seuraa toisilleen, ei ole tarvinnut tämän mamin
toimia huvipellenä vauva-aikanakaan kovin moneen otteeseen,
ja pikkusiskolle nuo toimivat sitten taas huvipelleinä,
että siinä mielessä mulla on ollut "helppoa"...jos noin voi sanoa.

Musta joku 2-3 vuotta on just sopiva ikäero,
tosin mähän osiin poikien jälkeen halunnut heti yhden vielä,
ettei ois tullut ikäeroksi kuin max.vuosi....
luonto päätti toisin kuitenkin.

Itselläni on isosiskon kans 1,3 v ikäero
ja me ollaan aina tapeltu kuin kissa ja koira,
vanhemmilla (äidillä ) on siinä ollut aika rankat ajat.
Pikkusiskon kans 25 v ikäero, eipä juurikaan olla tekemisissä enää,
tuon ollessa vauva hoivasin jonkun verran siskoa.

Mutta toi joopas /eipäs / ei ikinä / heti mulle vauva / vieläkö muka yks / jooheti /
ei kai nyt enää / vielä vois yhden / ei.ei ikinä/ ehkä...juu./ äh..emmätiedä/ ois se ihanaa/huh,mitä mä teen...
on tosi tuttua lähes meille kaikille täällä.
Samat tunteet käydään läpi, joskus vaihtuu viikossakin mieli monasti ;o)

Titti on osanut Saft:ia, hyvähyvä !
Se ON hyvää, eikä sitä tarvii kuin fingerporillinen ottaa päivässä....
tarviis varmaan munkin sitä taas kuuri ottaa,
kun oon kokoajan niin väsy.

Ohdis; tosiaan toi paniikki iskee, oli homma hanskassa tai sit ei.
Hyvin kaikki sujuu kuitenkin - ja mitäs noista pikku mokista,
ovat mausteena sitten muistojen kirjassa ( Äh ! Mä kuulostan ihan mummolta...sori! )

Haidille onnea perheen kasvatushommaan,
hauvavauva varmana muuttaa teille, näin uskon vakaasti ;o) !

Njääh....itiöt tappelee pihalla...gottago !

Pikaisesti taas; meitä on kans luultu uskon ystäviksi, viimeksi eilen. Oltiin meinaa taasen reissussa ja pysähdyttiin kioskille jädelle, niin siellä oli mummo myyjänä ja ihasteli meidän katrasta ja sanoi, että teillä kun on tuo homma vasta alussa, ja että kyllä Luoja on teille enemmänkin luvannut varmasti! Mä olin ihan että TÄH?! Puhui muutakin suviseuroista ja kyseli ollaanko oltu jne. Olin kuulemma kälmin näköinen, ukko sano ku tulin jatskien kans autolle ;o))!

Jaa, neiti huutaa, Moro kaikille!!

Työhakemuksia täyttelin tuossa päivällä kun oli kaksi paikkaa avoinna koulutustani vastaavaa työtä ja toinen oli vakkaripaikka joka alkaisi joulukuussa, eipä taida tällainen 4 lapsen äippä olla etusijalla työnantajille, vaikka ei kyllä hirveästi haittaa vaikken paikkoja saisikaan.
Tämäpäivä ei sitten mennyt ihan putkeen muutenkaan, eräs puolituttu onnistui kyllä pilaamaan päiväni ihan totaalisesti.Oltiin kahvilla parin tuttavan kanssa ja yksi kertoi olevansa raskaana ja onniteltiin häntä ja kun totesin että se vaan on niin ihanaa aikaa tuo raskaus.Niin tämä puolituttu tokaisi minulle "no toivottavasti sinä et ainakaan enää tule raskaaksi ja vaikka tulisitkin, niin en ainakaan onnittelisi" enpä oikein tiennyt mitä siihen sanoa, tilanne laukesi kun hän lähti, jäimme vähän hölmistyneenä istumaan. Alkoi kyllä niin v......taan ja harmittaan tuo kommentti, jotenkin ymmärtäisin jos hän kärsisi lapsettomuudesta mutta kun tilanne ei näin ole. Nyt ei enää niin pahalta tunnu, mutta silloin ei kyllä ollut itku kaukana.

Ahaa poika ei nukahtanutkaan täytyy palata myöhemmin.

Täällä yksi neljän lapsen äippä naureskelee teidän uskovaisjutuille :-D
Heh, on meillekin jotkut leikillään ehdotelleet seuroihin menoa seuraavaksi ja lessubussin hankintaa. Meillä kun ei ole edes sitä telkkua.. Tai on, mutta ei digiboxia. Siis voiko oikeasti olla niin, että neljällä muksulla jo on muka niin suurperhe?!?!
Ja meilläkään siis ei tarkoitus ole lapsilukua tähän jättää, jos vaan niin meille suodaan.

Todella kurjan kuuloinen tuo Marjulin juttu. Hitto miten ajattelematonta!
On mullekin yksi ystävä useaankin kertaan todennut, että lopeta jo toi lastenteko :-D Ihan leikillään kylläkin, kun haluais mua muihin juttuihin useammin kuin suurperheen äiti irtoaa... Oma lehmä ojassa hällä siis.

Pitää kiitää taas! Ihania kesäpäiviä kaikille!

Tehis

Huomenta!
Heti ensimmäiseksi sympatiani Marjulille, olipa tosi outo kommentti "ystävältäsi". :-( Mikähän ajatus hällä oikein on ollut lausahduksellaan?!

Ja toiseksi tervetuloa Kirsikalle! Minä en ymmärrä lähteä täältä vielä vaikka odotan jo kolmatta (Titin kanssa sitkeästi hengaillaan täällä), viikkoja on 8 ja risat. Meillä siis tyttö 3v 4kk ja poika 1v 9kk. Ikäeroa 2. ja 3. lapsen välille tulee näillä näkymin 2v 4kk.

Meille kolmas ei ollut mikään itsestäänselvyys, sillä kakkonen on todella vilkas tapaus ja tuo parivaljakko on hengästyttävä yhdistelmä... Ajatus kolmannesta kauhistuttaa vieläkin! Eli ehkäisyn jättäminen pois ja raskaaksi tuleminen ei välttämättä helpota juurikaan... :-)

Kaksi ekaa on samalla ikäerolla kuin Titin, eli 1v 7kk, ja hengissä ollaan vieläkin vaikka varsinkin ekat puoli vuotta oli melko raskasta aikaa helposta vauvasta huolimatta (sairasteltiin, perhehuolia yms). Nyt lapset ovat toistensa parhaat ystävykset ja riitakumppanit.

Sopivaa ikäeroa on lähes mahdotonta suunnitella ihan siksi, ettei lapsen helppoja ja vaikeampia kausia oikein voi ennustaa. Meidän esikoiselle sattui "helppo" kausi kakkosen syntyessä. Sikäli suosittelen alle kahden vuoden ikäeroa: se on fyysisesti raskaampaa, mutta yleensä pikkuvauva-ajasta selvitään ennen vanhemman ekaa uhmaa. Jaksaminen on todella paljon kiinni myös vanhemman lapsen luonteesta ja vilkkaudesta.

Miten helposti olet Kirsikka aikanaan tullut raskaaksi? Voitko yhtään arvailla miten kauan menisi tällä kertaa? Entä miten olet jaksanut töissä raskaana? Itse olen nyt ekaa kertaa kokopäivätöissä (aiemmin olen opiskellut/ollut hoitovapaalla) ja on huomattavasti rankempaa kuin aiemmin. Uskotko jaksavasi uudessa työtehtävässä raskausajan?

Miksi työnantaja ei "panttaisi" työtäsi uuden äitiysloman ajan? Onko kyseessä määräaikainen työ? Muutenhan sulla on täysi oikeus jäädä lomalle ja palata samoihin tehtäviin.

Pitkä ja höpöttävä viesti taas... Sorry!

Okukalle piti vielä sanoa, että tosiaan 9. viikko on meneillään eikä pahoinvointi ole vielä helpottanut - ei onneksi pahentunutkaan! (kop kop päätä) Ehkä siihen on jo hieman tottunut. Huomaan olevani hajamielinen ja välillä väsyttää ihan älyttömästi (lasten levottomat yöt osatekijänä). Vatsa on niin turvoksissa että uskon jo aika monen epäilevän jotain töissä. Se EI tosin ole vauvamahaa, vaan reagoin vatsallani raskauteen ja olen kuin ilmapallo. Hehkeetä.

Yhteistyössä