ISOmpaa pesuetta haaveilevat 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ohdis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joox, ollaan käsitelty asiaa vasta lakimiehen kanssa. Meillä on selkeetä näyttöä, että myyjä on itse rakentanut talon,itse remontoinut talon ja on rakennusalan ammattilainen, joka on tietoisesti jättänyt välittämästä kulloinkin voimassa olevasta määräyksestä. Lisäksi on valehdellut meille kauppatilanteessa ja jäi kiinni valheesta tarkastajalla ja lakimiehille. Myyjän lakimies on sillä kannalla, että kyllä me ollaan ihan oikeassa ja haluaa sopimusta aikaan. Tietysti valvoo päämiehensä etuja kuitenkin, mutta tiedostaa tilanteen, että myyjä on korvausvelvollinen.

Meidän korvausvaatimussumma on ylittänyt jo sen, mitä pidetään kaupanpurkamisen rajana (30% kauppahinnasta), mutta vielä olemme kahden vaiheilla, haluammeko silti vielä pitää talon ja rempata kuntoon. Todennäköisesti kyllä. Se vain tarkoittaa purkua ja uudelleenrakennusta.

Kaupanpurku tarkoittaisi jälleen uutta muuttoa (ehkä kahtakin: eka vuokrakämppä ja sitten uusi talo), lapsille taas uusia kouluja (tyttö menee neljännelle ja tää jo kolmas koulu) ja hoitopaikkoja.
Lapset on kärsineet kovasti aiemmista jatkuvista elämänmuutoksista ja toivoisimme, että saataisi pidettyä nykyiset tilanteet mahdollisimman vakaina kun lapset voivat nyt hyvin. Enkä tiedä, miten meidän aikuistenkaan jaksamisen laita, jos rehellisiä ollaan. Ainakin itsestä tuntuu, etten jaksa/pysty/kykene. Tai jaksaahan sitä kun on pakko jaksaa..

Tuli hieman purkauduttua..sori :} no mutta, muutama kuukausi niin ollaan jo viisaampia, miten meidän ois tehtävä.

Millonkas Mirella aiot testata??? Peukut pystyssä täällä.

Ohdiksen tuo talotilanne on kyllä viheliäinen :/ Urgh, mulla nousee niskavillat pystyyn ku kuulenki sanan muutto. Vaikka jos joskus Operaatio Viitonen tuottaa tulosta, joudutaan miettiin uusiksi tätä asuinkuviota... Ei taidettais sitte tähän mahtua.

Iltapäivä päivitys
Valtakunnassa kaikki hyvin näköjään siellä sekä täällä...uusia oireita olen bogaavinani, keilauskipua, palelua jne...mielikuvituksen tuotetta luullakseni. Olio tulee ihan just hakemaan mut maalle, joten palailen huomenissa juttuun.
Illanjatkot kaikille.

Voi kökkö, mikä tilanne Ohdiksella >:o(
Munista hirteen tommoset kauppurit !

Yks mahis tietenkin ois jos löytäisitte suht samalta alueelta talon,
ei tarviis kouluja / kavereita vaihtaa lasten enää,
mut se on aikas pieni % et niin sopivasti käy....

Me ollaan jo varoiks kateltu täältä meiltäpäin taloa,
jos vaikka sitten joskus vaihtais.....tai jos joku iso rakennusfirma
haluisi ostaa meidän taloyhtiön tontin
kerrostaloille....sitäkin on vähän uumoiltu,
kun asutaan niin keskeisellä paikalla, tälle tontille nousis helposti 3-4 kerrostaloa...
saisivat vaan tulla pian tarjoomaan ja aikas paljon mielellään ;o)

Noi muutot on kyllä kauheita viikkojen kaaoksen aiheuttajia aina,
stressi on ihan mieletön kun tietää mitä on edessä.

Safiiri; Operaatio Viitonen ?? -huh !...siis Wau !
Ja ettekste just muuttaneet ? ( ainiin; mulla on se muuttotarina lukemati vieläkin jostain...olikse kermeistä, vai...? )

Aijuu, asiasta toiseen;
Pinkkis oli kertoillut pihalla yhdelle naapureista (mies)
joka oli tullut vastaan pihalla vauva sylissään, että " Meille vois hyvin tulla kans
yks pikkusisko, mut mun isi ei jaksa sellasta synnyttää !"
Kyllä taas sai nauraa koko pihan kööri... XD

Haidi; mä peukut kipeinä pinnistelen täällä ;o) bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd...au.

Nyt yllättäen taas erittäin pikaisesti kerkeän istahtaa tähän.

Jos vielä alan haaveilla muuttamisesta, kuttukaa valkotakkiset paikalle. Olihan se sellanen show että ihan hirvittää vieläki. Veljenihän tuli meitä Lapin pääkaupungista asti auttamaan. Tarkotus oli että hän ja mies kuskaa tavaroita kahella autolla ja peräkärryllä ja mää oon lapsenvahtina. Eka päivän miesväki (pojat oli hyvästi auttamassa kantamisessa) roudas huonekalut. Sitte seuraavana yönä veli otti ja sairastu oksennustautiin! Aaaargh, hän makas vanhassa asunnossamme kaks vuorokautta lattialla patjalla ämpäri vieressä ja mää ja mies raijattiin laatikoita & säkkejä ja hyysättiin lapsia samalla. Aivan katastrofaalinen yhdistelmä!! Oli kuuma ja lapset kiukutteli ja mää kans. Sitte ku oltiin saatu vanha asunto niin tyhjäksi että jäljellä oli melkein vaan sairastuvan patja ja siinä lojuva velipoika, armas pikkuveljeni pääsi jaloilleen. Nyt jälkeenpäin asialle ollaan jo vitsailtu, että veli ajo melkein neljäsataa kilometriä sairastamaan kaheksi päiväksi... Tarina jatkuu. Ekana iltana täällä uudessa kodissa lähettiin käymään ruokakaupassa kiireen vilkaa ennen ku kauppa ehtii mennä kiinni. Eiköhän kolmonen ala oksentaa Prisman aulassa! Mies ja kakkonen säntäs vinhaa vauhtia myymälän puolelle kärryn kanssa ja mää, ykkönen, kolmonen ja nelkku jäätiin oottelemaan neuvonnan eteen. Kolmonen aina välillä laattas hedelmäpussiin ja ykkönen kipitti hakemaan uutta pussia. Tässä välissä täytyy kyllä ihan kiittää Prisman henkilökuntaa kun he tilanteen huomattuaan kans toimitti meille paperia ja uusia hedelmäpusseja. Voi voi voi sentään, odottavan aikahan on tunnetusti pitkä eikä mies oo tuntunu ikinä viipyvän ostoksilla niin kauaa... Tarina jatkuu taas. Seuraavana päivänä oksensi ykkönen. Kolmosella tauti jatku kans. Mää ja mies kiskottiin paniikin vallassa Gefilus-piimää - mies oli jostain lukenu että se saattais ehkäistä vatsatautia. Samana päivänä illemmalla oksensi kakkonen. Aivan älyttömän letkeää hoidella oksentavia lapsosia pahvilaatikkoröykkiön keskellä ja koittaa löytää puhtaita petivaatteita, pyyhkeitä yms. Mulla alko olla iltasella aika huono olo ja seuraavana yönä oksensinki melkein. Liekkö sillä piimän juonnilla ollu toivottu vaikutus sitte mutta mun ei tarvinu laatata ollenkaan. Seuraavana päivänä olin vaan tosi väsyny ja lojuttiinki lasten kans meiän sängyssä oikeestaan ihan koko päivän. Sitte seuraavana yönä heräsin siihen että mies oksentaa vessassa. Voi elläimen käsi! Tauti oli ku oliki tarttunu häneen... Tässä vaiheessa lapset oli jo parantuneet eikä nelkku ollu onneksi sairastunu ollenkaan. Tai oli hän pari päivää oudon väsynyt eli ehkä hällä meni tauti sillai ohi. Huh huh, mikä alku tässä uudessa kodissa oli. Ai niin, mieshän oli tosiaan heti töissä aamupäivästä iltamyöhään, joten meikäläinen oli sillon tällön helisemässä täällä yksin sairaiden lasten kanssa. Onneksi en itte sairastunu pahemmin! Ja se meiän vanha asuntohan oli loppusiivoamatta, joten käytettiin elämämme ensimmäistä kertaa siivousliikkeen palveluita hyväksemme ja palkattiin kaks siivoojaa moppien kanssa sinne riehumaan :)

Papan hautajaiset tosiaan oli viime torstaina. Kaunis tilaisuus. Papan lapset laski jokainen oman seppeleensä arkulle ja me lastenlapset seistiin penkkiriveissä samaan aikaan. Mää paruin täyttä kurkkua ku sotaveteraanit esitti kappelissa lopuksi Sotaveteraanin iltahuudon. Oijoijoijoi että se on liikuttava kappale! Ei varmaan saattoväellä kellään ollu silmät kuivina sillon. Sittepä papan arkkua lähettiin viemään hautausmaalle. Isäni ja setäni toimivat kantajina ja laskivat arkun sitten hautaan. En oo muuten koskaan nähny isäni liikuttuvan, mutta sillon siinä arkulla kun hän luki meidän adressia ja sanoi että isää lämmöllä muistaen (ja niin edelleen) niin hällä särkyi ääni... Muistotilaisuus oli sitte seurakunnan tiloissa. Seki oli muuten kaunis tilaisuus mutta nää meiän rakkaat lapsoset pani ihan ranttaliksi. Olivat varmaan sen verran väsyneitä. Eivät onneksi olleet ainoita energiapakkauksia. Serkkujen lapsia oli paikalla monta ja yhessähän sitä on mukava temmeltää...

Juhannuksena kuultiin taas suru-uutinen. Äitini täti menehtyi sunnuntaiaamuna syöpään. Oli sairastanu viime syksystä. Hautajaisista en vielä tiiä millon ovat.

Me ollaan nyt ihan koirattomia. Ykkösellä nimittäin todettiin reilu viikko sitte astma ja lääkäri kehotti sijottamaan koiruuden uuteen kotiin. Voi voi voi. Onneksi kummitätini perhe hännänheiluttajan pystyi ottamaan. Aivan orpoa on ollu ku kukaan pörröinen ei oo ollu vieressä eikä ketään oo tarttenu ottaa valjaissa mukaan. On nyt pitkä ajanjakso päättyny meikäläisen elämässä. Tammikuussa menehtyi tämän koiran veli ja nyt piti meidän tästä koirasta luopua. Mutta pakko aatella ykkösen terveyttä.

Nyt loppuu romaanin kirjottaminen. Illalla luen jutut. Lupaan sen :)

Saunaan menossa, ja tulinpa lukaseen nopaa.....
Huh-huh, Safiiri; sanon suoraan, et kateex ei käy !
Nuo muutot tosiaan jo itessään on aikamoisia, ja sitten vielä
oksu-kaveri pukkaa tonteille !...öyks!

On sull amuutenkin ollut hässäkkää ja surtavaa, voi itku !
Toivottavasti nyt loppui suru-uutiset tähän, ois jo liikaa jos lisää tulis.
Ei mitään karvaista vieressä ?...Hmmm.... onkos sun
mies käyny brassivahauksessa, vai ?? XD

...no Nii...nyt mä meen.
Huomiseen !

:-D

Ei täälläkään muuta ku hyvät yöt. Huomenissa en varmaan kerkeä koneelle ku iltasella. Siipalla vapaapäivä ja lähetään asioille. Alkuun piti mennä vasta torstaina mutta hän joutuuki sillon kouluttaan yhen uuden työntekijän.

Dp2Pp3.png

Voi Safiiri, on teidän elämässä sattunut ja tapahtunut! Toivotan teille rauhallisempaa jatkoa uudessa kodissa. Toivottavasti saatte kuulla pian ilouutisia! :-)

Niin, huomenta vaan teille kaikille muillekin!

Tuosta Safiirin viitosprojektista tuli mieleen, että minusta tuskin on viiden lapsen äidiksi. Viimeisen viikon aikana olen ollut niin kyr*iintynyt tähän raskauteen, että olisikohan tämä tosiaan viimeinen?! Jos tämä menisi kesken, olisi kynnys uuteen vauvaan entistä korkeampi... Edellinen alkuraskaus ei ollut läheskään näin paha. Lähdin eilen kotiin töistä heti aamusta (40 min työmatka, kiva) kun en pystynyt olemaan täällä. Oli niin huono ja väsynyt olo. Pelottaa että olo jatkuukin koko raskausajan...

Anteeksi, ei pitäisi tulla tänne haavepuolelle valittamaan. Mielelläni jakaisin tämän tunteen teidän muidenkin kanssa. Hmm, tuo ei kuulostanut siltä mitä tarkoitin...

Hengessä mukana edelleen!

Haidi, mitkäs siellä on muuten koopeet? Mä peukutan sen mitä peukuista lähtee!!

Joox, se alue missä meidän talo on, on sellainen seutu, ettei meillä ole varaa niihin muihin taloihin :D muuten ihan hyvä suunnitelma, ja on katseltukkin, mutta aika nihkeessä lienee..tontitkin maksaa mammonaa kun juuri tehtiin alustava kaava..

Olion kanssa jutskattiin enempikin tosta talojutusta ja ollaan molemmat kyllä sillä ajatuksella, että talo pidetään jos vaan suinkin voidaan. Voi olla että hieman joutuu sitten itsekin maksamaan remppaa, mutta..noh, se on vaan sitten maksettava. Myyjältä kynitään niin paljon kun vaan irti lähtee..

Safiirilla siis tänään 4 päivää testaamiseen! Eli jänskätään Haidia, Safiiria ja Mirellaa kerralla :} On teillä kyllä ollut inha muutto, tulee mieleen kun me aikanaan muutettiin entiseen taloon, olin yksin (mies reissuhommissa) kahden muksun kanssa muuttoroinan kanssa ja kaikki oksensi niin, että lopulta me nukuttiin patjoilla, verhojen alla, kun ei enää ollut puhtaita petivaatteita..
Ikäviä uutisiakin on nyt teille osunut, josko se siitä tasoittuisi taas..

Hiukka repeilin Jooxin brassijutulle xD

Aurora, usko pois, mä ottasin sun yrjöolon millon vaan..etkä sä sitä enää muista siinä vaiheessa kun sulla on tenava sylissä ja alat miettimään neljättä ;}

Ohdis ja koopeet ??/?? (eli hyvin menee)

Hih, Pinkkis ei oo vielä herännyt edes, joten ehdin pikaisesti ;o)

Aurora; en voi edes kuvitella sun oloasi,
hiukan kademieltä pukkaa silti ;o)
Mut taas tuli mieleen se rautayrttimehu,
jota mä join kummallakin raskauskerralla,
ja joskus muutenkin ostan pullollisen tasaamaan vajeita ja piristämään,
eli KRÄUTERBLUT-SAFT...sitä saa joka marketista ja luontaistuotekaupasta
voi käyttää raskausaikana, ei tee kovaa vatsaa, nostaa hemoglobiinia ja
karkottaa makeanhimoa ja väsymystä sekä yleistä kökkö-fiilistä.
Testaa ihmeessä !
Ostat vaik 500 ml pullon alkuun, toi kannattaa koittaa,
vaikka en todella kyllä tiedä, helpottaako se pahoinvointiin.

Samantapaisia on kotimaisenakin tuotteena, ne ei ole yhtä hyviä
kylläkään olleet kenenekään tuntemani mielestä.
...jaahas, neiti Peikko Aurinkoinen heräsi....lisää tuonnempana taas!

Safiiri; onpas ihana kalenterinpätkä tuo Leppis-homma.... *=o}
joko me tosissaan jännätään suakin ?! bd bd :tä sitten vaan
Operaatio Viitoselle, jos näin on...

Pikalukupäivitys...olio meni kauppaan. Toinen silmä on mulla maalattuna ja toinen vielä odottaa väriä:) kiireellä tulin kun sain tilaisuuden...ellithän on mun oma maailma, siks yleensä vain olion poissaollessa:)
Koopeet jotain...oiti tarkistaa 23, eli vielä on aikaa teillä peukutella.
Työt odottaa taas...vielä on tyttö käytettävä ennen sitä känsän jäädytyksessä, pestävä pyykkiä jne. tunnit loppuu taas kesken...kuulumisiin...meen maalaamaan toisenkin silmän, ennen kun unohdan ja sit joku töissä huomauttaa:))))))

Täällä menee hermo kun tytöllä on taas "sellanen" päivä...aargH!
Mun pitäis oll aihan kokoajan sen luona ja katsoa sitä ja tätä ja tota....
mut ku pitäis siivoillakin ja sellasta.
Meillä oli ihanan aurinkoinen aamupäivä, mut taas on pikimustaa.
Satais vaan niin ei tarviis kalliilla vedellä kastella pihaa illalla....
Oliokin tuli jo kotiin, mutta ei tytön
seuraksi kelvannut - meni siis remonttihommiin ulos.
Kohta sillä alkaa 5:n viikon ( !!!) loma, ja kun ei ole rahaa
tehdä juuri mitään,
saadaan varmaan iso kriisi aikaiseksi.
( Jeejee, onpahan mitä odottaa....vitzivitzi ;o) ! )

Ihan samoin kuin Haidikin tossa kirjoitti,
en voi täällä käydä olion läsnä ollessa, tää on MUN oma maailma,
enkä tosiaankaan tahdo sen näkevän näitä jutskia.
Kohta siis pukkaa pakollisen pikku tauon näihinkii juttuihin.
( ÄH ! Viis viikkoo !!! Mä tuun hullux!! )

Aijuu; Operaatio Viitosesta tuli mieleen:
Lueskelin tuolta odotus-puolelta kaksoset ja perätila- juttua,
siellä on yksi, jolle on tulossa kolmen aika tiuhaan tahtiin
saatujen lasten lisäksi tuplat....ohhoh ja hui !=O
Ei olis varppii ikänä mustakaan 5 lapsen äidiks....
kyllä kaksosissakin on jo tekeminen, ilman muitakin lapsia on kädet täys
ja järjenlähtö lähellä........ ( nii, jos ootte ihmetelly, mihin se katosi multa XD...)
Vaikka toisaalta; mulla on yksi tuttu, jolla on 5 lasta,
ja hän sanoi mulle joskus, ettei ikinä selviäis kaksosten hoidosta ;o)

Että Aurora; vannomatta paras - ja tosiaan
noi raskausajan ja synnytysten huonot puolet unohtuu pian,
kun se palkinto on siinä sylissä ;o)

Haidi, Safiiri, Mirella (+Ohdis?) bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd .... tulikohan täs riittävästi ?

Kiitokset peukutuksista. Laskin just että nelkun aikana sain sen hailakan hailakan haamun ens lauantaina joten vielä ei kannata testailla yhtään millään. Ei kait vielä näkyis. No, ei auta ku ootella. Mies koittaa mun intoja toppuutella - hän kun on visusti sitä mieltä että ei millään voi tärpätä näin nopeaan...

Peukutuksia sitte kovasti Haidille, Mirellalle ja Ohdikselle (lunttasin jooxin toivotuksia...)

Huomenet,

Mun laskujen mukaan olis nyt sit 5 pv myöhässä...jos testailis tossa parin päivän päästä =))))) Ainakin etovaa oloa on!!!!!!!! En aamulla kykene ees keittiön ohi menemään ilman et alkaa oksuttamaan. Juuh, mut lauantaina vasta testailen..pakko pitää kaikkia jännityksessä :D

Auroralle kestämistä, onneksi kaikki raskaudet ovat erillaisia. Minua ainakin kyrsisi jos edelliset raskaudet olisivat olleet samanlaisia kuin esikoisen odotus...jokaisesta raskaudesta löydän aina jotain positiivista ja lopputuloshan se tärkein on =D Esim esikoista kun oottelin niin voin pahoin monta kuukautta, keskimmäisestä kärsin ihan järkyttävistä lanne-sekä liitoskivuista ( haittasi nukkumista todella paljon) sekä raskausmyrkytyksestä ja tässä kolmannessa olikin sitten sitä sokerinmittausta. Raskaudet ovat muuten olleet ihania ja synnytykset sitten sieltä helpoimmasta päästä. Kaikki tuo on kuitenkin unohtunut sillä hetkellä kun odotus palkitaan. Ja nyt sitten neljättä tässä toivomme ;D

Voi jumat, pitää nuo muksut kiskoa ylös..otettava jokin kilpi suojaksi kun menee esikoista herättämään...saatta jokin tavara lentää päälle =))))) Äitiinsä tullut...

Iloista päivää kaikille ja bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd niille jotka sitä tarvitsevat!!!!!!!

Mirella ollut aamutuimaan täällä, kiva !
Hmmm...ehkä me sit jaksetaan odotella sinne lauantaihin asti ;o)
jos itse vaan maltat....

meillä on sade (siivous!) päivä...ääh.
Pinkkistä olen menossa herättämään, pääsee EHKÄ isin kanssa huomena töihin...
Jeeee ! ihanaa, jos saan olla ihan itekseen edes sen muutaman tunnin !
Silloin ainakin saa kummasti aikaiseksi,
eli kirjoittaa (siivoo) tänne piiitkät ( siivoo!) tarinat....vaimitenseoli...?

Nojuu, lisää taas jossain vaiheessa ;o)
aijoo; peukut on jo niiiiiiiin kipeet, mut vielä pysyy bd bd bd bd bd bd bd bd:t täällä ;o)

Jahas, heti aamutuimaan ollaan päästy avaruustyyppien mielenkiinnon kohteeksi. Vielä kun oppisi tulkkaamaan.

Mirellalle kovasti peukutuksia, tuo kuulostaa kyllä lupaavalta! En edes tiennyt että olitte jo yrittämässä, olin vielä siinä luulossa, että häiden jälkeen. Mutta eihän se toisaalta lapsi kysele, jos on tullakseen :}

Mua ei tarvitse peukuttaa vielä, ei mennä edes ovisaikoja. Kait. Kuka tietää.. Ensi kuussa on sovittu, että varailen aikaa neuvolan kautta lääkärille, josko mekin jotain apua jo saataisi. Välillä kyllä hajottaa niin ettei ole tosikaan.

Eilen hieroin jalkoja vyöhyketerapian ohjeilla, ns. aktivoi kohtua..seurauksena oli tuntemuksia kohdun seudulla ja levoton uni, jossa vuodin verta ja mukana tuli isoja kirkkaita limakokkareita. Muistan itkeneeni unessa, että ei sen noin pitäny mennä..voipi siis jäädä viimeiseksi hierontakerraksi.

Vautsi sentään, Mirella! Jos täti on viis päivää myöhässä ja oireitaki on. Kyllä mää vähä jo uskallan liputtaa teikäläisen plussan puolesta...

Ihan muuten ku tuo sun Huomenet ja sitte M seuraavalla rivillä ois tuon kirjoituksesi alku. Miten se tuohon yksinään joutu onki sitte eri asia?!?!?!?????????

Tiedätkös, Ohdis...
HAidin anoppi on tiennyt kertoa, että unet tarkoittaa yleensä
just päinvastaista ;o)

Vaimitense Haidi olikaan ?
Toivottavasti kuitenkaan mun Haidista näkemäni uni ei mee noin.......näin unta,
et tapasin Haidin jossain kauppakeskuksessa / torilla, tms.. ja näin heti,
että Haidi se on raskaana,
vaikka tuo itse ei tienny vielä mitään....*=o}

Eitootodellista....!!
Pinkkis piirteli käärmeitä ja kirjaimia liitutaululle tuossa ja nyt
se ilmoittaa vakaasti HALUAVANSA TATSKAN !!
Kääk!
Pitänee mennä pitämään puhuttelua.........

Yhteistyössä