ISOmpaa pesuetta haaveilevat 20

  • Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti
Mirkku33
Täällähän minä, anteeksi kun en ole käynyt kommentoimassa, lukenut kyllä olen ahneesti.
Ei ole oikein mitään kerrottavaa joten siksi hiljaisuus. Alkaa joskus niin nyppiä tää homma ettei jaksa jauhaa.

Toivottavasti kukaan ei nyt pahastu kun en tämän pidempään nyt jaksa raapustaa.
Kaikille toivotan hyvää vointia ja plussatuulia oikein urakalla++++++++++++++++++++.

Mirkku33 rv38+1
 
ohdakkeenkukka - töissä
Mirkkua kypsyttää jo kybällä, sen ymmärtää :} Tuossa vaiheessa alkaa oleen jo niin tympee olo ettei tosikaan.. Ei mee kauan enää!!!!

Papu :´D
Pahintahan tossa ilmanlaatujutussa on se että koska sieltä laajennuksesta puuttu oikeenlaiset perustukset, niin alapohja on alkanut jo itämään..

Ja sitä en tajua, miten viittii aikuinen ihminen valehdella päin naamaa?
Meille sanoivat että kaikki on rempattu muutama vuosi sitten (2002-2003) mutta nyt sanoivatkin tarkastajalle et rempattu joskus 95-98 (eli juuri ennenkun kosteuseristykset tuli pakolliseksi....)
Toinen oli jo surkuhupaisa...tarkastaja kysyi miten syvälle ne perustukset menee. Myyjä vastasi että ainakin sen puoli metriä..sen naama alko venymään ku tarkastaja otti ja kaivoi perustukset esiin ja totesi, että syvyys olikin vain 10 senttiä.
"Ohhoh, voi voi, aijaa, ai kauheeta. Miten se nyt tollai vaan 10 senttiä. Minä ku muistelin että se ainakin sen puoli metriä olisi".
Mua alko naurattaan niin että meinasin tukehtua. Koko ajan ollaan hoettu että se äijä on valehdellut meille vaikka mitä ja nyt saatiin siitä virallista näyttöäkin :D

Oho, tulipas taas paatosteltua...
 
Paputaas
Alkuperäinen kirjoittaja ohdakkeenkukka - töissä:
Mirkkua kypsyttää jo kybällä, sen ymmärtää :} Tuossa vaiheessa alkaa oleen jo niin tympee olo ettei tosikaan.. Ei mee kauan enää!!!!

Papu :´D
Pahintahan tossa ilmanlaatujutussa on se että koska sieltä laajennuksesta puuttu oikeenlaiset perustukset, niin alapohja on alkanut jo itämään..

Ja sitä en tajua, miten viittii aikuinen ihminen valehdella päin naamaa?
Meille sanoivat että kaikki on rempattu muutama vuosi sitten (2002-2003) mutta nyt sanoivatkin tarkastajalle et rempattu joskus 95-98 (eli juuri ennenkun kosteuseristykset tuli pakolliseksi....)
Toinen oli jo surkuhupaisa...tarkastaja kysyi miten syvälle ne perustukset menee. Myyjä vastasi että ainakin sen puoli metriä..sen naama alko venymään ku tarkastaja otti ja kaivoi perustukset esiin ja totesi, että syvyys olikin vain 10 senttiä.
"Ohhoh, voi voi, aijaa, ai kauheeta. Miten se nyt tollai vaan 10 senttiä. Minä ku muistelin että se ainakin sen puoli metriä olisi".
Mua alko naurattaan niin että meinasin tukehtua. Koko ajan ollaan hoettu että se äijä on valehdellut meille vaikka mitä ja nyt saatiin siitä virallista näyttöäkin :D

Oho, tulipas taas paatosteltua...

voi jessus, oikeesti!! Olettekos ajatellut että purkaatte koko kaupan? Ja hankitte toisen tilalle?
Joitakin aikoja sitten tuli töllöstä (mun mielestä kakkoselta..) vastaavanlaisesta tapauksesta ohjelma ja siinä purettiin koko kauppa.
Ja perustuksen 10cm????? Järkkyä.. Ei sitä pysty korjaamaan jos siellä jo itää herraties mitä, eihän?
Voimia teille molemmille!!!!
 
ohdakkeenkukka - töissä
Papukulta, kiitos tuosta :}

Ei se tilanne ihan niin paha ole kuitenkaan kuin miltä se kuulostaa. Tai siis on tavallaan, mutta kun raksa-ala on mullekkin tuttu niin tästä kyllä selviää.
Perustukset kaivetaan auki ja tehdään oikealla tavoin uudelleen ja suunnittelusta vastaa ammattilainen.
Ja kun perustukset saadaan kuntoon, siellä myöskin alkaa tuuletus toimimaan eikä homeesta ole tuolloin enää huolta.
Homevaurio ei näyttänyt tarkastajan silmiin vielä lainkaan vakavalta, mutta tulee sitä olemaan jos asialle ei mitään tehtäisi tai jos olisi jäänyt huomaamatta.

On se kuitenkin jo oma koti..suunnitteilla uusi laajennus tai sitten aletaan rakentamaan vähän kauemmas..muttei vielä pariin vuoteen kuitenkaan. Sit vasta kun meidän napero on olemassa ja vaatii enemmän elintilaa.

Meidän asuinalueella hinnat on nousseet pilviin, joten vastaavaa kotia ei meidän lainamäärällä saisi..lähialueella talot alkaa maksamaan tuplan siitä mitä me maksoimme omastamme (ostimme JUURI ennen kaavoitusta) joten rempataan kuntoon ja jonain päivänä siitä saa mukavat rahat.

Uuteen asuntokauppaan en kyllä taida enää jaksaa lähteä, ajatuskin hirvittää. Liki kaikissa taloissa kuitenkin on omat ongelmansa niin sitä joutuisi pian ojasta allikkoon.

Ihan jees näin, kun ei vaan löydy siitä ilmasta enää mitään hälyyttävää. Se kuitenkin on sellainen tutkimus joka paljastaa takuulla jos talosta on terveydelle haittaa. Sitten pitää miettiä asioita uudelleen..

Siwaan metsästämään lounasta --------------->
 
ohdakkeenkukka - töissä
Sanoppas muuta Safiiri. Me kun aateltiin että kun myyjä on vanhempi, uskovainen mies jolla on vuosikymmenien kokemus kirvesmiehenä, niin saadaan varmasti hyvä koti jota ei tarvi rempata vielä pitkään aikaan.
Kaikenmoisia immeisiä meitä on joka lähtöön kyllä. Aluksi suretti ajatella että nyt viedään eläkeläispariskunnan säästöt mutta eipä sureta enää, ihan on itse tämän ansainnut omilla typeryyksillään.

Ei voi muuta kuin itse pyrkiä elämään rehellisemmin? :}
 
Titti*
Mulla on kaveri joka joutuu lähtee oikeuteen ensi kuussa lahottajasientä täynnä olevasta talosta. Tai siis hänen äitinsä joutuu. Korjausarvio oli yli 100 000 ja myyjä olisi luvannut 20 000. Koko talo on niin pieleen rakennettu ettei siinä ole ainuttakaan lainmukaista kohtaa. Ikävin juttu vielä tässä on että välikätenä on kaverin äiti joka myi talon kaverille, ne joutuvat maksamaan kaverille rahat, siis kauppa puretaan ja kaverin äiti joutuu sit sinne oikeuteen menemään siltä myyjältä kinuamaan rahoja. Paska juttu, välit menneet tosi huonoksi äidin ja miehen kanssa.

Ohdiksella ja Haidilla ovisajat kohta käsillä, jee!!! Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn ukkojen kaadossa!!! Mä aloitan jo peukuttamisen, odotuspuolella Superien ketjussa kohta kaikki jakaantuu ja mä jään sinne ihan yksin... Alkaas tulla sinne pika pikaa, hop hop!!! ; ) Mites muiden kierrot, saako ruveta ketään peukuttamaan??

Mitäs täällä muuta, ei kai sen ihmeempiä, paletaan taas...
 
Aurora Vee
Huomenta täältäkin!

Onpa hurja ja kurja tapaus, Ohdakkeenkukka... Ajatella, että kirvesmies rakentaisi noin väärin - luulisi rakentamisen perusasiat olevan kunnossa?! (kirvesmiehen tyttärentyttärenä harmittaa moinen) Remppaaminen kuulostaa taloudellisesti hyvältä ratkaisulta, mutta onhan siinä pirusti hommaa. Onko teillä ollut hengitystieongelmia huonon ilman takia?

Katsoimme sitä Homeloukku-ohjelmaa talvella, ja tultiin pelokkaiksi vanhan talon ostamisen suhteen (tosin teilläkin Okukka laajennus taisi olla peräti 90-luvulta?). Olin haaveillut vanhan talon remontoimisesta (sellainen vuosimallia 1900-1950), niissä on minusta tuhannesti enemmän luonnetta kuin uusissa bulkkitaloissa ja usein ihanat puutarhat. Tulee mieleen mummolan idylli.

Toisaalta upouusi talo olisi riskittömämpi, tietää mitä saa. Kaupungissamme ne vaan tungetaan yhteen postimerkin kokoisille tonteille keskelle peltoa, ei kiva. Halvaks tulis kun ei tarttis telkkaria: kyyläisi vaan naapureiden ikkunoista sisään niin olis ohjelmaa.

Vauvahaaveet aaltoilevat rajusti. Lapset ovat nukkuneet viime aikoina paremmin kuin koskaan ja olleet terveitä (kop kop). Olen tullut ihan laiskaksi. Miten pystyisin innostumaan taas vauva-ajan valvomisista ja pysymään järjissäni ilman unta? Taukokin tekee hyvää, en ole nukkunut näin hyvin lähes 3½ vuoteen. Hyvä kerätä voimia ennen kuin ryhtyy samaan rumbaan uudestaan.

Toisaalta sain eilen työsopimukseni allekirjoitettavaksi, ja palkka olikin 330e luultua korkeampi! Ihan ensimmäinen ajatukseni oli että perhana, olis täydellistä jäädä äitiyslomalle ensi vuoden alussa hyvän päivärahan kanssa! (aiemmin olen saanut vain minimin) En ole vielä paljastanut ukolle miten pinnassa vauva-asiat ovat jatkuvasti, mutta jossain vaiheessa on pakko. Rakas aviomieheni palauttaa minut sopivasti maan pinnalle ennen kuin leijailen kuin vappupallo taivaalle. Minkähänlainen pallo olisin..?

Nyt ajatukset harhailevat niin paljon että annan puheenvuoron teille muille.
 
ohdakkeenkukka - töissä
Ei vielä viivoja tikussa, tai siis on mutta toinen edelleen haaleahko :} menossa kp 15, joten alkaa oleen hilkulla..kyl me täältä tullaan, Titti. Mä olen vakaasti sen päättänyt ;D

Aurora, meidän laajennus on vuodelta 2002-2003. Ei onneksi sen vanhempi :} jos oltaisi ostettu tuo talo esim. viiden vuoden päästä, voisi olla jo aika paha tuo hometilanne siellä talon alla.
Se Homeloukku-ohjelma herätti kyllä aika vahvoja tunteita, kun tuolloin oltiin itsekin vasta saatu tietää että siellä on jotain vialla.
Mullahan on nytkin päällä poskiontelo- ja korvatulehdusta, vasta loppui kuuri josta ei ollut paljoakaan apua. Lisäksi muksuilla on ollut korvatulehdusta ja oliolla poskiontelotulehdusta ja pitkään jatkunut yskä. Peukutan kuitenkin sille, että ilmanäyte olisi ok, koska asuintiloissa ei pitäisi olla mitään erityisempää vikaa. Eri asia sitten jos sieltä alapohjasta pölisee jotakin (mä ja olio nukutaan suoraan siinä päällä).

Onni onnettomuudessa, varvasvammainen olio oli eilen purkanut kaiken pois kylppäri/sauna-osastolta ja tilanne näyttää paljon paremmalta mitä epäiltiin! Ja hevosmurkkujen kuningatarkin löytyi joten voinee olettaa että parin viikon päästä ei niitäkään enää siellä ole.

Aurora saanut mukavan palkan lisän!
Ja aurinko paistaa..voisi asiat olla hassumminkin :}
 
Papu75*
Vilkutukset taasen täältäkin!

Toivottavasti OKukka saatte rempparahat kivuttomasti myyjältä ja pienellä rempalla selviätte! Niin ja hedelmällistä loppuviikkoa =))))!

Tittille vilkutuksia, kasvaako massu samaa vauhtia edelleen? Kohta on jo ultra päivä, selviää onko kyytiläisiä useampikin ;)

Aurora, onnittelut työsopimuksesta ja palkankorotuksesta, siitähän olisikin hyvä jäädä tienaamaan äippärahoja =)
Tuo on hassua, kun ipanaariot on kiltisti, nukkuu hyvin, niin vauvakuume latistuu. Sama homma mullakin, keskimmäisen kanssa valvoin päälle kolme vuotta, ei ollut herkkua. Nyt kun saa suurimman osan öistään nukkua, niin se kolmen tunnin (hyvässä tapauksessa) välein heräily tuntuu aikas karmivalta. Toisaaltaan, se on lyhyt aika...yleensä.

Meillä ei nyt kyllä puhuta vauvakuumeista tai muustakaan. Meillä on olion kanssa aikas komiasti sukset ristissä. Ei puhuta oikeestaan mistään, heti rupeaa kiukuttamaan. Kuin voi aikuinen ihminen (???) oikeesti olla välillä (???) niiiiiin keskenkasvuinen?!!!??? ARGH. Kai tää tästä.
Viikonlopuksi lähden peräkorpeen ystävälleni saunomaan ja jauhamaan pa**aa. Keskimmäisen otan mukaani,ystäväni on siis hänen kummitätsynsä. Muut saavat pärjätä olion kanssa kotona (juu juu, teen heille kuitenkin ruoat valmiiksi, en sentäs heitteille jätä). Tämä meidän keskimmäinen on sellainen metsässä kulkija ja luonnon ystävä, niin nauttii tuolla olemisesta älyttömästi. Peurojakin saa bongailla takakuistilta.

Jahas, ajattelin siivota toimistoni tänään =OOOO, oon tälläinen monitaitoinen työntekijä ;)

Päivänjatkoja kaikille!

Ps, Aurora keksi hyvän Gallupin; millainen vappupallo olisit?
Ja heti itse vastaan: Olisin sellainen ilmapallo joka vaihtaa väriä paikan ja mielialan mukaan ;) Ja tooooosi kestävä, ikipallo ;))) Vähä ehkä lössö...
 
Titti*
Elä helevatassa pelottele Papu useammalla kyytiläisellä!!!!! Tuhannesti anteeksi kaksosten omistajilta mutta mulle se olisi katastrofi!!! Mä en todellakaan tiedä miten pärjäisin kahden kanssa, mä tunnen itseni niin hyvin... Sitä mä oikeesti pelkään nyt kaikkein eniten, itekin kun olin kaksonen joka vei toiselta kaiken energian ja se raasu kutistui pois... Ja ei helpota että tää maha näyttää ihan kuin siellä olisi viitoset!!! X ) Ukkelikin sanoi eilen että sulla OLI vähän aikaa pieni maha... Siis ehdin muutaman kilon syksyisiä pudottaa ja nyt ne tuli heti takas. Great..

Hitto kun on jo nälkä!!!! Vähän kaffetta jos saisi alas niin ehkä tunnin kestäisi vielä...
 
Papu75*
Apuuva, missä Joox???????????????????????????????????

Titti, jos on vaan paaaljon vettä ja turvotusta (joka sitten tasaantuu noin puolessa välissä raskautta) :)

Tässä tytöt, käypääkäs tekasemassa :
http://www.testimaa.com/testi.php?t=age

T. Papu 18v :O
 
Papu75*
Titti, istuttiin likan kanssa saunassa ja neiti rupes tökkimään mun reisiä todeten että ompas paljon läskiä.. No, minä sitten hänelle kerroin, että se on hyvä juttu, pärjää paremmin, eikä tule niin herkästi vilu !! Likka tökki sitten omia reisiään ja totesi että hän on kyllä vielä liian pieni, mutta lohdutin häntä, että kyllä sinä vielä ehdit ==)))
Asenne kasvatusta ja tosiasiaa!!
 
Titti*
Mä oon perinyt mutsilta taipumuksen kerätä läskiä ainoastaan mahaan, mies hienosti sanoo että mun äitee on kuin kahdelle tikulle nostettu tynnyri!!! X ) Joo sillä on aikamoinen maha ja tissitkin jotain G-kuppia ja tikkujalat... Nuorempi likka on perinyt multa saman, vanhempi on taas isänsä kopio, ei liho vaikka hevosen söisi!!! Siitä tulee isona kyllä tooosi lauta, ei sekään ole kauhean kivaa...
 
Aurora Vee
Onkohan Jooxilla ja sytävällä jäänyt kahviputki päälle eilen Helsssingissä?

t. Aurora 31 vee (aika lähelle meni, mitä oikein vastasitte kun ootte ihan teinejä?!)
 
Aurora Vee
peeäs:
Kirjoitin miehelle pitkän viestin vauvajutuista (kiva raukkaparan lukea töissä). Samalla omatkin ajatukset vähän selkiytyivät. Totesin, että nämä jo olemassaolevien lasten meno ja kujeet väsyttävät ja turhauttavat joka tapauksessa, riippumatta siitä onko sitä kolmatta vai ei ja missä vaiheessa semmoinen saadaan. Kädet ovat täynnä joka tapauksessa, muutamasta kuukaudesta ei niin väliä.

En tiedä, mitä mieltä te joilla on jo useampia pieniä - onko sillä loppujen lopuksi enää väliä siinä "konkurssissa" ovatko vanhemmat lapset 4 ja 2½ vai 4½ ja 3? Minusta kakkosen saamisessa oli jo sama juttu, no ei esikoinen ehkä nuorempi (1v 7kk) olisi tarvinnut olla, mutta en tiedä olisiko parilla kuukaudella ollut väliä.

Laskeskelin myös, että äitiyspäivärahaa voisi saada helposti 35-70 egee päivässä riippuen siitä miten nopeasti jää ä-lomalle vuodenvaihteen jälkeen. Ajatelkaa, että minimiraha on 15,20 per päivä!! Minulle raha-asiat eivät ole niin tärkeitä, mutta ukko murehtii asuntolainaa (hyvä jonkun siitäkin on huolehtia) joten tämäkin on hyvä perustelu.
 
Papu75*
Aurora, itse koen kehittyneeni, kun joskus aikaisemmin tein tuon testin, niin olin 16.... se oli jo aikas ikävää.. Hmmmm... menin vesisotaa viimekesänä? (Se on oikeesti kivaa jos on lämmin keli)

MIssä ihmeessä on Joox???? Jos tosiaan on jäänyt kahvitteluputki päälle ;))

Ootteko koskaan tehnyt sitä sukupuolitestiä?? Sen mukaan mä oli 74% miäs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meinas mun naisellinen identiteettini horjua! Mut hei... mulla on sellainen IhQ pieni OMA moottorisaha, luulen että se ratkas tuon jutun... joo ja joskus harvoin kattelen nyrkkeilyä... öö...viimeiset MM kisat. Ite joskus kanssa hanskoja kantaneena tunnen hieman vetoa tuohon lajiin ;)

Nyt on pakko ettiä teille tuo testi.... hetki....
 
joox täällä
Täällä ollaan, sian koneen sentäs tänään toimimaan....
meinas jo panic situation iskeä...huh.

Phah..toi henkinen ikä oli 26 mulla,
siis paaaaaaaaaaaaljon vanhempi mitä kukaan / mäkään ikänä kuvittelis musta.Pöh. mä haluuuuuun olla henkinen 17 forever =o}

Kaatoja ei meillä ole suoritettu,
eilen tulin stadista baarin kautta myöhään, ja olis tietenkin ollut just sopivin aika...
olio oli ollut saunassa ja ihan pökkerössä soffalla katsoi vaa telsuu...
mä en sitä enää kiinnosta, näköjään.
Noh, enpä jaxanut moiseen panostaakaan.

Takana kiva mutta raskas päivä;
aamusta lenkille, pyykit pyöri silläaikaa, pyykit narulle, uudet koneeseen ja ulos pihahommiin, sisälle ripustamaan pyykit, tiskaamaan kattilat ja pannut ,
sitten suihkuun ja baanalle...
Ihana ilma oli ja se piristi kyllä tuo touhupäivä kummasti mieltä ;o)

Tosin nyt on käsi sitten taas niin P*..N kipee, ettei sillä tänään tehä mitään.

Tittin ultraa mäkin täällä jännään,
just muuten aamulla tuli telsusta juttu, kun uusioperheeseen
syntyi kaksoset - no mä tieteskin jämähdin ihan mielenkiinnosta katsomaan sitä,
ja muistui poikien vauva-aika mieleen oikein elävästi....
Näillä kyllä oli mummi auttamassa kaikessa mahdollisessa eikä
isäkään heti paennut töihin, joten apukäsiä oli paljon.
Ei tarvinnut äidin yksin selvitä kaikesta.

Mutta ymmärrän oikein hyvin ihmisiä jotka ei missään
tapauksessa kahta kerrallaan haluaisi =o)

Ohdikselle tsemiä taisteluun talon puolesta
ja Auroralle onnittelut palkkaylläristä ;o)

Papu; noinhan se menee, et välillä ollaan sukset ristissä,
mutta käyt rentoutumassa ja sitten voikin jo harrastaa piiitkään sovintosexiä, hih !

...ja pöh. Mä joudun tän käden kans nyt niin moneen kertaan kirjottaan kaikki,
että nyt lopetan löpinät.
koitan illalla ehtiä koneella käymään.siis JOS tää toimii.

Jokohan Mirkku lähti telekalle ?
 
Papu75*
Huh, löytyhän se Joox, hyvä!! Saas nähä miten käy, ei kyllä yhtään kiinnosta suksien oikominen, pistän vielä palasiksi moiset ja saunan pesään ;) katsellaan...

Tässä olis tää testi : http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/omaelama/sukupuolitesti/

Nyt, hoidan hommat ja suksin mäkeen täältä... ;))
 
Mirkku33
Sonmoro!!!
Sorkke kauheesti kun en ole jaksanna kommentoida mitään, ajatuksissa silti ootta ollunna :eek:)).

Ikääkö täällä kysyttiin, täh? Papusen kanssa ollaan samaa laatuvuotta eli -75, mulla plakkarissa siis jo 33v.

Jaa että vappupallo?! No mä olisin sellainen pyöreä kaasupallo (siis ihan oikeesti sikana pierettää XoD) joka on väriltään vaaleanpunaisesta purppuraan taittava. Kävin meinaa illalla ilkeyttään niin kuumassa suihkussa kuin hanasta tulee (mä en ole saunaihmisiä) ja iho meni ihan tummanpunaiseksi ja poltti niin pirusti. Olen varmaan kymmenen minuuttia, ukko kävi kattoon ja sano, että meinaatkos ittes hengiltä ottaa. Mä siihen tokasin että JOO!!! Kohtuudella nyppii tää tapahtumattomuus ;o)).

Kropasta oli kait jotain puhetta kans, oliko; enivei, mä oon tällainen, kait voisi sanoa tiimalasi, mutta en siis todellakaan mikään mallimitoilla varustettu. Reitevä, persevä, kapea vyötärö, tissit, kunnon hartiat. Rakastan voimalajeja, harrastuksiin kuuluu kuntosali isoilla painoilla. En kuitenkaan ole mikään kike-elomaa vaan tällainen sopivasti (kuulemma) pehmeä. Ja siis oon aina ollut, ihan pikkulikasta lähtien, en edes teininä paljoa muuttunut suuntaan tai toiseen. Ja ajatella että tällä kropalla sain ukkoni Xo))). Hän on muuten 186cm, ku mä vaan 165cm (kiloista ei puhuta, jooko ;o)) ja ei liho muualta kuin mahasta ja poskista, kun mulle taas voisi helposti kertyä persauksiin ja reisiin, toki tisseihin kans.
Nyt tässä raskaudessa on tullut yhteensä 400g lisää painoa, ei taida mennä ennätys rikkikään, oli edellisellä 1.5kg!!! Nyt kun käyttää normifarkkuja jalassa (siis ei ne tietty mee kiinni) niin persaus lepsottaa tyhjänä ja reidet on kaventuneet aika tavalla. Nooh, kaikki tulee kyllä takaisin imetysaikana, kiitos mun hormoonitoiminnan.
Jospa sitä puolen vuoden kuluttua olis sitten taas omissa mitoissa. Kuntosalilla aion alkaa ramppaamaan heti kun paikat antaa myöten, pakko. On niin repsahtanut olo.

Ei mut nyt on pakko mennä, yritän ehtiä käymään vielä tänään täällä. Tuskin mä mihinkään telakallekaan pääse PRKL!
 

Yhteistyössä