ISOmpaa pesuetta haaveilevat 20

  • Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti
joo Xo)
Jaahas...maanantaita kaikille !
Anoppilassa käyty.ei siis tarvii taas ainakaan puoleen vuoteen käydä.
Se oli neulonut meille kivasti näin kesäksi villasukat
( siis oliolle ja mulle, ei tietenkään lapsille ) - ja sitten suuttui tietenkin, kun lapset riehui ja mellasti siellä.
Ja sen ukko on kans aina pahalla tuulella,
jos ei pääse itsestään vaan kokoajan puhumaan - ja eihän se onnistu,
kun meillä on siellä 2 prinsessa pyörremyrskyä järkkäämässä taloa "kuntoon"
eli meidän tytsy ja serkkulikka....jaa-Hu-huuu !!...ne muuten pani tuulemaan
( mua ihan nauratti siellä, mut en kehdannu ääneen...=)
oikein pikkutyttöjen riemunkiljahduksien kera.
...nih, ei siinä sitten ehditty keskittymään yhteen kärttyseen vanhaan ukkoon,
joka oli sitten tietenki vielä kärttysempi -
ja taatusti onnellinen, kun me häivyttin sieltä !

Mulla jotenkin meni energiat ihan loppuun sillä reisulla,
ei olis poikien kanssa illalla jaksanu sitte millään, kun tulivat isältään kotiin.
Mutta suht kivasti meni kuitenkin ilta,
olin viisaana tehny kaikki ruuat etukäteen lauantaina jo,
niin ei niihin tarvinnu tuhlata aikaa,
vaan soffanpohjalla katottiin kainalokkain telsua sitten vaan.

Aurora: toi autopesu on aina ollu meilläkin joka ipanalle oikee painajainen,
huutavat kurkku suorana eikä mikään auta.
Nyt viimeksi kun oltiin niin tyttö jo pystyi olemana ihan vaan ja luki kirjaa...
mä olin ihan ihmeissäni, kun oli niin rauhallisena.
Mutta herkuilla ja viihdytyksellä on mekin yritetty rauhoittaa siinä
useimmiten kovinkaan hyvin onnistumatta.

Mulla alkaa jo tulehdus helpottamaan siinä määrin,
että eilen illalla ei massu ollut kipeekään enää....
vielä otan troppia tän päivän,
sitte nähdään, tehosiko nuo. Oli muuten piiiiiiiiitkästä aikaa ihana fiilis,
kun pystyi housuja käyttämään ihan normaalisti, eikä masuun painanu,
kiristäny eikä sattunu ollenkaan. Ihan outoo suorastaan. Mut kivaa ;o)

Eilen aamulla tytön kans soffalla kainalokkain ollessa
alkaa tyttö katsomaan mun hehkeitä sääriä...sitten " äii-tii...ooksä muuten huomannu, että sulla on alkanu parta kasvaa ihan jaloissa asti ?!"
- Olio hirnu tässä kohden yläkerrassa ihan maha vääränä,
mua ei ihan niin paljon naurattanu, mutta kuitenkin....
 
Haidi kirjautumati
Maanantaihuomenet
Mitähän sitä tänään??? Kotosalla koko päivän ja vielä ihan omassa seurassa...tai no onhan tuo kissa tuossa kaverina, mutta se ei paljon puhele:)
Jos tässä nyt ensitöikseen keräisi tuota virtsaa rakkoon ja ottaisi ne tikut sitten esille. Kyllähän oli ohjeet noissa tikuissa...ei aamuvirtsasta ja sitten pitäisi tuo virtsa vielä jäähdyttää n. puolituntia ennen käyttöä...voi jestas sentään. Ei ole moiseen kyllä aikaa muina päivinä kun tänään. Olis vaan pitäny ostaa niitä samnoja tikuja mitä ennenkin käytin, hermothan noitten kanssa menee, mut kait nekin on käytettävä.
Täytyy vissiin pyytää opettahjalta pidempi ruokatauko, että ehtii jäähdyttää:))))))))))))) kylmälaukunko otan mukaan:)))))

Kauppaan täytyisi kipaista kun pääsi konetiskiaine loppumaan ja tiskipöytä on täynnä tavaraa eilisen illan jäljiltä. Yksi kirjalinen tehtäväkin pitäisi aloittaa, mutta saas nähdä saako aikaiseksi, palautuspäivään on vielä monta viikkoa.
 
kukkis79
Huomenia!
Kyllä järkyttää toi Espanjan bussiturma.Katsoin just iltalehdestä sen kuolleen pikkutytön kuvaa ja isän kirjoitusta. Kyllä tuli vedet silmiin...
Ihana viikonloppu oli. Käytiin ostamassa isompi ruokailuryhmä. Meillä on ollut sellainen 4 istuttava ja aina kun on tullut vieraita, on osan täytynyt mennä muualle syömään. Tää uusi on nyt sitten 8 istuttava koivuinen pöytä. Ihana! Tosin meillä on pienet tilat, joten helkkarin ahdasta on.
Menkat alkoi lauantaina ja kovasti odottelen, että päästään taas yrittään. Oon henkisesti valmistautunut siihen, että kyllä tässä se puolisen vuotta ainakin menee ennenkuin napsahtaa kohdalleen. Eka tuli puolen vuoden toinen 4 kuukauden yrittämisen jälkeen. Kuinka monta kiertoa te muut ootte joutunu odottelemaan? Odottelevan aika on niin hirmuisen pitkä.
 
Titti*
Kukkis, täällä taitaa olla joka lähtöön odottelijoita.. Itse kuulun näköjään ryhmään "superhedelmälliset", ekasta tai tokasta on kaikki alkaneet. Nytkin jopa tammikuisen synnytyksen jälkeen ekasta yrityskierrosta tuli hailakka plussa joka sitten meni heti seuraavana päivänä kesken ja seuraavasta kierrosta sitten tämä joka on nyt jotain 6+6 tai tasan 7, öpaut...
 
Haidi kirjautumati
Kukkis heitti pahan kysymyksen...pitää ihan miettiä...ekaan meni 2kiertoa silloin joskus 16v sitten. Ekan ja tokan välissä ei ollut ehkäisyä lainkaan ja ikäeroksi tuli2,5v eli esikko taisi olla sen 1,5v kun tärppäsi...siihen aikaan ei kyllä koopeitä laskettu:) Kuopuksen yritykseen taisi mennä jotain 8-9 kiertoa ja monen monta testiä:)
Nyt onkin istten mennyt niin monta vuotta, että en osaa enää laskea miten monta kiertoa siihen on kulunut...jos karkeesti heittää niin pari vuotta on mennyt plussaamiseen melkein joka kerralla ja kaikki on mennyt kesken. No tää on tiestysti sattumien summa...lääkäriltä lääkärille juoksemista ja sitä ainaista "odotellaan nyt rauhassa vielä puoli vuotta" tätä sai kuulla aika monta vuotta, ennen kuin pinna paloi lopullisesti, sit alkoi tapahtua. Vaan tuostakin on jo monta vuotta, edellinen km oli -04 marraskuussa ja sillä yritykselä vieläkin ollaan, ei tärpin tärppiä. Vielä silti toivonkipinä on pysynyt yllä...älkää kysykö miten, kun en siihen osaa vastata.

Nyt meinaa inspiraatio puskea päälle...taidan alkaa ikkunan pesuun...käytän tän etäpäivän tehokkaasti hyväksi...kaikkeen muuhun kun opiskeluun:)))
Nyt äkkiä siivouskomerolle ennen kun tää puuska menee ohi...tuun välillä kuivattelee hikee tähän koneelle:)

 
Haidi kirjautumati
Just joo ja ojalan laskuoppia...siis jos esikon ja kakkosen ikäero on 2,5v niin onhan se esikko ollut vähän enemmän kun 1,5v...mutta siis suurinpiirtein...niin kun jo mainitsin, silloin ei laskettu päiviä ja kävelty kalenteri kourassa tärppipäiviä laskien niin kun nyt tehdään:)
 
joox täällä
Kukkis heitti tosiaan pahan.
En tiedä, onks mun aiheellista edes vastata tähän kyssäriin,
mullehan sanottiin aikanaan, etten koskaan tod.näk.luomusti lapsia saa,
vaikka mitään vikaa missään ei olekaan todettu.

Noh, anyway; tämä ainoa luomuraskaus
alkanut, kun oltiin 3 kk seurusteltu nyk. olion kans.
ehkäisyä en ollut vuosiin käyttänyt minkäänlaista.
mut en siis noihin kiertoihin osaa sanoa.
Mulla pillereiden lopettamisen jälkeen meni n.8 kk,
että kierto edes jotenkin tasaantu, mullahan on tosi epäsäännöllinen kierto
ainakin ennen lapsia ollut aina.
Nykyisin on siinä 30-38 väliin osunut.

Jaajaa...tää meni ihan sivuun taas.

Haidi; inspiksen siemeniä tänne pliis, meilläkin ikkunanpesuhommat odottais!
meillä vaan tarvii nosturia, että yläkerran akkunat saa pestyä ulkopuolelta, kääks !
insinööri kun ei ollu muistanut aikoinaan, että akkunat ois hyvä joskus avatakin.
No mut jos lottovoitto osuu kohille, uusitaan ne akkunat
niin että ois avattaviakin oikeen....luxusta.

No joo.nyt meen etsimään tiskipöydän rojukasan alta,
jos vaik sais puhtaita astioita taiottua.......



 
Haidi kirjautumati
Täältä lähtee Jooxille iiiisooooo ämpärillinen inspiksen siemeniä...muut siemenet pidän visusti itelläni...vielä ei tikkuun tullut viivaa, mut ei ole vielä aikakaan. Ilokseni huomasin, että vaikka pco:ta onkin niin ei ainakaan se vaikuta mulla niin että viivoja näyttäs aina. Monilla pco:sta kärsivillähän nuo ovistikut näyttää aina viivoja.
Ja sitten seuraava ikkuna....
 
safiiri,
Tämä istahti tähän hetkeksi ennen ku kakkonen lähtee päiväkerhoon. Heivatkaa mut siis pian pois tästä...

Ykkönen näytti positiivista r-testiä puolisen vuotta siitä ku jätin pillerit pois. Ykkösen ja kakkosen ikäero on kaks vuotta ja 5 kuukautta. Kakkosen ja kolmosen kaks vuotta ja kaks kuukautta. Kolmosen ja nelkun kaks vuotta ja kaheksan kuukautta. Kakkosen ja kolmosen välissä yksi tm, kolmosen ja nelkun välissä kaks alkuraskauden km:a. Nelkkua tahkottiin puolitoista vuotta. Eli Operaatio Viitonen voi kestää hyvinki lyhyen ajan tai sitte pitkän. Tai jotain siltä väliltä.

Nyt menen.
 
Aurora Vee
G: kiertojen määrät

Esikkoa tekemällä tehtiin puoli vuotta. Laskin koopeitä, nostin jalat kattoon seksin jälkeen, join greippimehua ja jännitin.

Toisen kanssa peitto heilahti pari kertaa ja kaksi viikkoa sen jälkeen tikku näytti plussaa. Vähän yllätyksenä tuli, vaikka ollaankin oltu hereillä seksivalistustunneilla. ;-)

Haidi, ehkä raskautesi onkin kestänyt vuoden - siltä se on mulla ainakin tuntunut... *virn*
 
Tehotyttö.
Huiskutuksia täältä kahvittelun lomasta.. Pitäis kyllä just olla jo raatamassa, mutta hankalaahan se on kahvin ja jätskin kanssa.

Mun on ehkä paree pysytellä kaukana tarttuvasta vauvahaaveilusta just nyt. Täällä on iskeny päälle joku ahdistus tästä koko touhusta. Tää murkku-uhmis-vauva -cocktail alkaa nyt himpun verran käydä ainakin tilapäisesti raskaaksi. Pääsyy tähän hitutukseen on varmaan kyllä tää tautinen kevät ja neljän seinän sisälle jumittuminen. Että todellakaan ei tällä hetkellä tee mieli lisää lapsia. Päinvastoin, voisin täältä muutaman pistää huuto.nettiin :-D
Antakee anteeksi tämä purkaus :)

Ja tärppigalluppiin..
Ekaa yritettiin kauan, yli vuosi. Papin aamenen jälkeen tuli tärppi heti :)
Toka sai alkunsa toisesta kierrosta.
Kolmatta taas pitkään... Välillä ehkästiinkin. Varmaan pari vuotta tjottailtiin.
Neljäs taas nopsa. Ensin 3.kierrosta ->meni kesken, uusi 3.kierrosta.

Hieno homma Haidi, jos nuo tikut sulla toimii..
Niin mullakin toimi ennen jotenkuten, mutta ei vissiin enää ollenkaan :-( Eikä mulla edes pitäis tuota PCOta olla, vain lievää kakkulalaisuutta.

Jaahas, nyt hyökkään khh:en kimppuun. Jäi eilen kesken. Täällä perusteellinen kevätsiivous käynnissä.

Tehis
 
Haidi kirjautumati
Tehis purkautunut...sehän vaan helpottaa kun purkautuu välillä. Myös siellä kevätsiivous menossa:)
Muutaman ikkunan pesin ja pyykkiroviokin on kohta selätetty...seuraavaks oliskin sit olion selätyksen vuoro:) to/pe pitäs pukata ovista, nyt on jo harjoiteltava kunnon kaatoa:))))) Jaahas jos nuo loputkin pyykkipinot roudais sinne minne ne kuuluu. Illaksi taidamme taas tuonne maatilalle paeta tätä ankeeta arkea:)
Eilen siellä grillailin kun olio oli katontekotalkoissa...sama jatkuu tänään, mutta grilliä en tänään kyllä sytytä, muuten alkaa taas ne makkarat varastoitua tuohon vyötärölle ja se ei tee hyvää tälle vauvahankkeelle.
 
joox3, kirjautumati
Siiiiiiiiivousvimma...ääh - siis mikä ??
Mikä se mahtaa olla ? Inspiksensiemenet meni varppii jonnei muualle,
ei näy meillä.juuei.

Postista tulin just ja pitelin niin suloista vaavelia sylissä pitkään,että !!
Kylläkin nukke, mutta ihka aidon oloinen ja kokoinen !
Tytölle ( synttärilahjaksi )huuto.netistä huusin ...jaa-a....nyt iskikin epäilys,
et oiskohan tuo
jonkun joka on tuon Tehiksen tavoin omiinsa kyllästyny...??!
* käy kaapilla kokeilemassa*
- eei. kyllä se nukke on. Ihana, 50 senttinen vaaveli,
joka jokeltelee kivasti ja pitkään, kun rinnuksista painaa.

Tyypillä oli vaippa, body, puolipotkarit ja fleecehaalarikin jo valmiiksi päällä.
Kiva, kun meillä on noita 50 cm vauvanvaatteita jäljellä,
niin voi tuon kanssa pikku äitee sitten käytellä....

Haidi; mää ostin grillimakkaraa kaupasta,
mulla nuo vyötärömakkarat onkin jo uhkaavasti alkaneet pienentyä,
mut näillä eväillä ei oo enää pelkoo..hih.

Jahas, ukot tuli. Gottago !
 
Aurora Vee
No justiinsa, joox, ikävää että tytöt joutuivat takaisin jo kotiuduttuaan. No, onneksi solariumiin joutuminen ei tarkoita että olisi mitään vaarallista. Hyvä vaan että keltaisuus hoksattiin ja toivottavasti se hoituu pelkällä valohoidolla! (meidän pojalle annettiin lisäksi punasoluja, joillekin joudutaan tekemään verensiirto)
 
mirella76
Iltapäivää... nyt hetki rauhallista kun molemmat pirpanat nukahtivat sohvalle =)

Kalluppiin: Esikoisesta olin sisällä 6pv.
Keskimmäisestä olin 6pv myös, tytsy oli alle 2700gr ja paino huiteli alle 2550gr joten tarkkailtiin painoa ja sitä et lähteekö nousuun.
Kuopuksesta oltiin myös 6pv. Oli silmätulehdusta ja keltaisuutta.

Kukkis iski todella pahan...ööö...eka tuli ihan yrittämättä. Oli iloinen yllätys.
Tokaa yritettiin 10kk, kuopusta ei edes sen koommin yritetty. Ekan ja tokan välillä ikäeroa melkein 6v. Tokan ja kolkin välillä 2v4kk. Neljäs olisi vielä haaveissa. Sitten aamenen jälkeen kuitenkin ;) Ties vaikka tulisi "tuliainen" mukana häämatkalta =)

Jaahans, muksut heräsivät...
 
Haidi kirjautumati
Laitetaas taas verkot tötterölleen...kun ei tässä muutakaan projektia ole, olio teki oharit eikä tulekkaan hakemaan meitä maatilalle, tuumasi vaan, että tänään hän ei ajele edestakaisin...ikävä immeinen ei olis tullu kun 20km, mutta ihan oikeessahan se oli, ei näillä bensan hinnoilla pitäskään ajella mielinmäärin, varsinkaan tuollaisella vanhalla jenkkirohjolla. On siis tyydyttävä olemaan kotosalla, jos vaikka sais houkuteltua likat iltakävelylle. No jos en muuta keksi pesen lisää pyykkiä, se ei meiltä lopu. Taidan mennä tästä vilkasemaan jotain ovislaskuria ja kattoo huvikseen pitääkö se kutinsa tikkujen kanssa <---nää on näitä ajankuluksi harrastuksia:)
 
ohdakkeenkukka - töissä
Jahas, se ois taas maanantai ja on ollut kyl sen mukainenkin päivä.. Koitin aatoksella lukea teidän raapustukset mutta puolet ainakin jo unohtuneet.Mulla on pää niin täynnä aivan kaikenmoista, että taidan tänään vain hengähtää tämän pienen hetken, olen se porukan hiljainen kaveri ja palaan huomenna sitten vähän virkeämpänä <3

 
safiiri,
No onpa ikävää ku tuplat joutu takas osastolle. Vaan hyvä että hoidetaan. Sitte voi kotona olla rauhassa ja hyvillä mielin. Meillä mää en koskaan ollu vaatimassa kotia pääsyä ennen ku bili on varmasti kunnolla laskussa just sen takia että inhottavaa on sitte kotona kyttäillä keltasuutta ja uneliaisuutta ja sitte sitä että lähteäkö takas sairaalaan vai ei. Tsemppejä neitosille ja neitosten vanhemmille!
 
Papu75*
Huomenta päivää kaikille!

Apuuva... mitähän kaikkea on ollut puheenaiheena...

Joox parantunut, hienoa!!! Ja syötävän hyvän näköisen ystävän (??) kanssa menossa kahvittelemaan??? ;))))
Harmillista että tytöt on joutunut osastolle. Koskas te muuten pääsette ihastelee tyttösiä?

Tehiksellä "mahtavat" coctailit menossa... tiedän tuon tunteen.. meillä oli joitakin aikoja sitten nuorin minäitteannamullekaikkihetinyt- uhmassa, keskimmäinen 6-v uhmassa (joka meillä on pojilla ollut, toistaiseksi, rassaavinta) ja tämä esikko murkun alkusyövereissä... kyllä oli juhlaa-------> Isot jaksamis tsemitykset ja pitkää & löysää pinnaa!!!!!!!

G; Ensimmäisen kanssa lähdettiin kotiiin 6. päivänä, mulla hemppa laski niin alas, etten ekoina päivinä pysynyt pystyssä, enkä pystynyt nostamaan vauvaa.

Toisen kanssa kotiuduttiin 3. päivänä.
Ja kolmannen kanssa 2. päivänä, kätilö soitti kotiin kahtena päivänä sen jälkeen kuulumisia kysellen.

Kukkiksen G hmm... ensimmäinen nappas ekalla yrityksellä, toinen tuli kun oli tullakseen ;) (Eli, tjottailtiin kun oltiin aikamme ehkäisty) Kolmannen kanssa... meni vissiin muutama kierto, eli ei tullut silloinkaan laskettua päiviä yms. Neljäs joka meni alussa kesken sai alkunsa myös tällä surullisen kuuluisalla tjottailulla.... joka ei näköjään enään tuota mitään tulosta :(

Kiirusta pitelee edelleen, mutta saimpas eilen aikaiseksi mentyä jumpalle, jahuu! (Ja tänään käytetään jomoiceä!)

Vilkutuksia jälleen kaikille, taasen on riennettävä!

Haidilla tikuttelut päällä, onnistuneita oviksen saalistusta, sekä miellyttäviä keilailuhetkiä ;)
 
ohdakkeenkukka - töissä
Jokohan minäkin joutaisin jotain raapustamaan..
Eilen oli meillä se talon tarkastus ja lopputulos oli toista mitä toivottiin. Ei siinä mitään, myyjän korvattavaksi kyllä kaikki menee mutta nyt sille onkin tiedossa huimasti paljon isompi lasku, koska ei ole tehnyt talon laajennusosalle kunnon perustuksia. Ilman laadun mittaustulokset saadaan vasta parin viikon kuluttua ja mua ihan aikuisten oikeesti hirvittää, että mitähän vielä..tämä oli eilen sydämellä, eikä muuta päähän mahtunut.
Lisäksi olio alkaa vissiin hajoamaan tai jotakin, nyt sillä vuorostaan vihoittelee jalan vanha vamma niin että on saikulla.

Eilen koitettiin tehdä vauvaa, tai ainakin me harjoittelimme. Kun ei vielä ovistikku plussaa..mutta kaikkihan se on kotiin päin, eikös? ;}

Haidilla on näemmä samoja tikkuja ku mulla. Ei paljoa töissä testailla kun pitää jäähdytellä ennenku voi testata :D

Minen nyt ees muista mitä kaikkee ootte kirjottanu kun en kerkee uusiksi lukemaan..ainiin, galluppia pukkasi taas.
Eka tärppäsi 6 kk, toka 6 kk ja kolmas 3kk. Ja kun asiaa oikein miettii niin toka on tärpännyt aika paljon aiemmin ku 6 kk koska olin aika pitkällä jo kun se selvisi, eli 3 kk :/ (laskin tärpit raskauden toteamispäivästä). Ja tämähän muuten tarkoittaa sitä että kohta voisi tärpätä taas...


 

Yhteistyössä