Isompaa pesuetta haaveilevat 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipat
Täällä pönttöjumissa herätty juuri yövuoron jälkeen ja nyt pitäisi tehdä näyttöön liittyen paperihommia, huomenna viimeinen takaraja palautuksella:)))
Kukas se kaipasi lunta? Meillä sitä riittää täällä itä-rajalla on satanut muutaman päivän melkein taukoamatta, on hanget korkeat nietokset:) ja kohta on muuten joulukin:))
Valoja on viritetty partsinkaiteeseen havuköynnöksen päälle, sellaiset hillityt tavalliset ei värivalot. Lisäksi 3 tallilyhtyä joissa ahkerasti kynttilöitä poltan. Kynttelikön nostin ikkunalaudalle olkkariin, mutta mielummin polttelen iltaisin pöydällä paria tuikkukynttilää...olen kynttiläihminen:)
Miehen kanssa on ollut muutama viikko jotain kriisintynkää, mutta tänään ehkä luvassa muutosta, sillä pyysin vierihoitoa, kun oon niin väsynyt noista opiskelun tuomista paineista, että tekee mieli kainaloon olemaan vaan ihan hiljaa:)
Tätinkin pitäisi tulla huomenna tai ylihuomenna...jos ei taas säikyttele niin kun viimekierrossa. Gynekin muisti kutsulla, heti vuoden alusta pitäisi mennä ns. vuosihuoltoon, siiheksi pitäisi vähän miettiä, että mitä tulevaisuudessa tehdään/halutaan, kevääseenhän ei enää ole pitkäaika. Keväthän oli se suunniteltu hoitojen jatkamisaika jos ei oo tärppiä kuulunut. Monta asiaa on punnittavana, mutta ei se silti saa haaveita väistymään:)

Kivaa jotta ootte heränny haikoset :) Olikii iha ikävä tei juttui...niiitä käyn tasasee lukasemassa.

Jouluu en oo saanu laitettuu muuta ku keittiön ja olkkarin verhot vaa...jos vkonloppun vaik noit valoi ripustelis sisälle ja ulos.

Mie tuos ma "aamust" heräsin pissille klo 02.40 ja sen jälkee en nukkunu!!! Klo 04.00 keitin sit kaffet ja istahin koneelle...kyl ol maanantailla pituutta :D

Nyt oottelen jotta vkkoi tulis niin että alkas liikkeet tuntumaan.

Jooxille pivän peukkusii ;)

AadaOlavi 12+4

Haidi; pönttöjumissa? Ihanalta kuullostaa teitin lumimäärät! Kyllähän mekin sitä saatiin, mutta sulaa kuulemma taas pois... ei oo reiluu! Nii'in... se aika rientää..

Jokos se AadaOlavi on niin "vanha", voi vinde! Koskas sulla Vielä Yksi on aikaisemmissa raskauksissa ruvennut liikkeet tuntumaan?
Meinaatkos kysellä sukupuolta ultrassa? Ja moneenkos ultraan teillä pääsee?

Jaha, muillakin on ihmeellistä rähinähenkeä ollut liikkeellä.... merkillistä. Meillä onneksi tuo flunssa sitä helpotti, mutta nuorimmaisilla on kanssa koko ajan jonkin sortin suukopua, vaikka yleensä ovat olleet kuin paita ja peffa.
No, kyllä se tästä taasen iloksi muuttuu! (toivottavasti ;))

Oikeen hyvää Ittepäisyyspäivää kaikille!!!!

Ei tästä väsymyksestä tule loppua, vaikka kuinka nukkus, heräsin juuri...olen tänään ns. omalla lomalla, soitin opettajalle, että tänään minä en mene harjoitteluun sillä yksinkertaisesti en pysy hereillä ja paperit pitää saada valmiiksi, johon opettaja, että itse päätät...päiväni olisi ollut lyhyempi muutenkin ylitöiden vuoksi, mitä ei muuten saisi opiskelijoille edes tulla, mutta kun listat oli laskettu päin peetä.
Tätikin kurvas juuri äsken, eli mun ittepäisyyspäiväni ei ole sinivalkoinen vaan hyvin hyvin punainen:)
Nyt menen lastaamaan koneet täyteen, pyykit ja astiat, yritän saada vaatteet päälle, sitten lääkitsen itseni Buranalla tuntuu täti kopsuttelevan otsaluuta ja sitten käyn niiden papereiden kimppuun, että saan ne vihdoin pois käsistä.
Kuulumisiin:))

Papu: hitsi ku en muista noit liikkeitte alkamisii oikein hyvin,mut oisko siin vkol16-18 tuntuneet.
Ultria on 2kpletta...eka np ultra ja toine vkol 20,mut enköhä mie taas kevääl sairaalas juokse ja makoile ni saan noit ultrii sit enemmä(2ed.raskaudes ku ollu raskaushepatoosi ja varmasti tulee taas :/ )
Oon ajatellu et oli se kiva sukupuoli tietää,mut vain jos se näkyy niin selvästi ettei sit jää epäilyn sijaa,mut kyselen kyl ekan miehen mielipidettä.

Täti pahoittelut niitä tarvitseville.

Teinpäs tuos lumitöit pväl ja kävipäs kipiään tuonne liitoksiin...ihanaa ku jo nyt paikat paukkuu...

Hyvää itsenäisyyspvää kaikille!!!!!

AadaOlavi 12+5

Katoitteko linnan juhlia ?
AIVAN IHANA se Minttu Mustakallio masuineen !! ( siis se tummahiuksinen näyttelijä )
Tulin oikein hyvälle tuulelle, kun oli niin kaunis ;o)
( kateellinen kuiteskii....)

Vielä(kö) Yksi; älä hyvä ihminen tee enää niitä lumitöitä....
jos jo paukkuu paikat, voi käydä köpelösti ihan...tai ainakin tee niitä hyvinhyvin varoen...jooko??
Ihanaa, kun olet jo noin "pitkälle" päässyt, pian saat pallomasua paijata
ja ajatella vaan vauva-aatoksia...aika menee niiiiiiiiiin nopaa !

Meillä pojat menee huomenna partion pikkujoululeirille,
yöksi sinne värjöttelemään...ilma on ihan kauhia,
ainakin täällä on pimeetä, sataa ja tuulee kokoajan, eikä ole enää keskiviikkona tulleesta paksusta lumipeitteestä tietoakaan....blaaaaaaaaaaah.

Terkkuja kaikille !

Maanantaita jokaiselle yhdessä ja kaikille erikseen !

Siskolikka ( isosisko ) soitteli eilen, ja kertoi pokkana,
että aikovat nykyisen poikaystävän kanssa yrittää lasta, on jo kierukankin pois ottanut...
Ilkkui vielä, että"otetaax kilpailu, kumpi on eka raskaana...?"
Sanoi olevansa mua edelle, kun on jo kierukkakin poistettu....
minä siihen: et muuten ole, multahan jo huhtikuussa otettiin pois....
Ja hän sitte hämmästelee; ai, miks te sitten ette jo odota vauvaa?!

PHOH!! >:o/
Niin ne unohtuu asiat ja aika kultaa muistot,
eiks näin sanota ?
Hänelläkin meni 7 vuotta ekan lapsen "tekemiseen" ja vasta toka oli lyhyen suhteen "vahinkona" alkunsa saanut.
Ei siis ole sanottua, että se vauva vaan tilataan - ja sit se pian tulee...
täähän ME kaikki tiedetään.
Hirvittää vaan, kun siskolla on ollut jo niin "kamalaa" näiden kahdenkin kans.
Ja nyt vielä kolmonen, taas eri ukon kanssa....
Ja onhan sillä jo ikääkin pian 42.
Huh huh....

Meillä on tytsy pipinä, kuumeessa ja yskässä, joten äiti saa kokoajan hoivata ja hössätä...kiva kuiteskin häärätä kaksin tytön kanssa,
harvinaista herkkua meillä, että on vain 1 lapsi...
heippati-heiiii....

Kivaa maaaaaaaaaaaanantaita kaikille!

Täälläkin ollaan kotona kipeen typyn kanssa, no mikäs tässä kun on vapaapäivä. Huomenna alkaa sit suuri koitos näyttötutkintoviikko ja lauantaihin kestää, kaikki ulokkeet kiitos pystyyn, että hyvin menee kaikki:)
Jaahas, että jooxin siskolikka on tilauksen jättäny sisään, no toivottavasti tärppää niin nopeesti kun luulee. Mulla jos kenellä on kokemusta siitä tärppäämättömyydestä, näin äkkiä laskettuna meillä on sitä "tekemistä" takana kaikkiaan kohta 9v, eikä ole sitä vauvaa vieläkään...kyllä kuulkaa usko itseen ja kaikkiin muihinkin on menny miljoonia kertoja, vaan periks ei vielä anneta. Edellisestä keskenmenosta tuli viikko sitten kuluneeksi 3v, eikä sen jälkeen tärpin tärppiä luomuna eikä avustettuna. No katsellaan mitä se gyne tuumaa asioista taas kun sinne menen. Painostahan se ensimmäiseksi aloittaa saarnata tai riippuu tietysti kuka siellä taas on vastaanottamassa, mutta monet ei papereita edes vilkaise kun aloittavat sen palopuheen ylipainosta.
Me taidetaan tuon typykän kanssa laitella vähän tonttuja ikkunoihin näin kevyesti keskellä päivää:))
Lataan akkuja loppurutistukseen, ennen lomaa.

Superpeukutuksia Haidille!!

Jooxille myös terkutuksia! Nii'in eihän niitä lapsia aina ihan VAAN tehdä...
Jaksamisia sairastuville!

Meillä nuorimmainen on vongannut että tehtäisiin kunnon joulusiivous ja kuunneltais samalla joulumusiikkia ja sitten koristeltaisiin koko talo!
Siis oikeesti, mikä näitä nykyajan mukeloita oikeen riivaa???!!!!
No, kyllähän sitä nyt jonkin sortin joulusiivo tulee tehtyä, muttei kyllä minkäänlaista hinkua siihen löydy, minulta siis... ;)
Jos valjastaisi sitten tuota lapsityövoimaa....

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Ajattelin tässä tarkemmin, mikä ihme mua niin potuttaa siskon touhuissa
( omapa on elämänsä..)
JA tulin siihen lopputulokseen, että mua ottaa pattiin se,
ettei meillä työssäkäyvillä ( tai sairauslomalaisella ),velkaisilla ole käytännössä mahdollisuuksiakaan lapsen hankintaan,
noin rahallisesti siis.
Meidän kun täytyy itse tienata rahat, joilla maksetaan asumiset ja kulumme.
Sisko ei ole ollut vuosiin töissäkään, kunta maksaa tarhat ja muun,
fatta auton kulut ja laskut sekä osan vuokrasta.
Ja jokaisen lapsukaisen isukki tietenkin elarit kuuliaisesti.
Sitten hän voi viettää omaa vapaa-aikaansa joka toinen vkonloppu,
kun lapset on isillään. Siis juhlii kapakoissa - ja yleensä makoilee kankkusessa sunnuntait...
Se mua ottaa pattiin ! AaaARRRrrRRrGggggHh!
...ja siihen vielä yksi viaton nuppunen...?!!?
huh. sainpa sanottua.

Haidi: tzemityxet näyttöviikolle !!
Pidetään ihan jokaista uloketta pystyssä ( otan tähän hommaan isännänkii mukaan ;o)
ja kyllä toi paino on aika iso tekijä näissä vauva-asioissa, siis joillekin ainakin.
Siks ne siitä paasaa, vissiin.
Mun ystävä ( ei todellakaan mikään yli-lihava!! )tiputti aikanaan 18 kiloa
ja sitten vasta suostuivat tekemään klinikalla
edes IVF-hoitoja: nyt heilläkin on jo 3 tenavaa ja kaikki ok.
Paino pysynyt samassa mihin sai sen silloin.
Mut eihän se kaikkiin todellakaan päde.
Toivottavasti gyne antaa teille parempaa toivoa!
Toi 9 vuotta on kuiteski aikamoinen aika jo! ( mulla on ystäväpariskunta, joille 12 vuoden jälkeen tuli odotetut vauvat, siis tuplat )

Papu; lähetä nuorimmaises meille,
meillä ei ketään kiinnosta siivoilla.....varsinkaan, kun kelit ei ole yhtään joulun tunnelmissa...täällä sais kyllä toteuttaa itseänsä ihan vapaasti.

Meikäläisellä on jännät paikat: kiertopv 30 nyt - yleensä 30-36 väliin menee.
Ei yhtään ole sen tuntuista, että täti tulis.
Ehkä se paukkaa sitten yllärivierailulle, tiiä hänest.

Voi Joox bd bd bd bd bd bd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tiedän tuon tunteesi, meillä päin on yksi nuori äiti (siis tuo nuoruus nyt ei tähän liity mitenkään), yh;ksi rupesi vain ja ainoastaan tulojen takia, toista imettäessään tuli raskaaksi (vauva 3kk), kun ei tiennyt (???) että imettäessä voi tulla raskaaksi, mutta ei se kuulemma mitään, saa sitten sossuta paremmin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nää kaikki muksut on kuitenkin samalta äijältä, jonka pääasiallinen "ammatti" on työtön.... Eikä se työttömyys johdu siitä ettei työtä olisi vaan ei kiinnosta kun saa helpomminkin kuulemma sitä rahaa...

Joskus kyllä vinottaa aikas suuresti, kun ite maksaa ihan pirusti veroja ja töitä painaa ja yrittää pärjätä. Sitten taasen nousee veroprosentit kun tarvii maksaa tukia sellaisille joita ei työt yhtään kiinnosta. Eri asia on sitten sellaiset ihmiset joilla ei yksinkertaisesti ole töitä tai kunnon resursseja mennä töihin(terveys, yms.).

Joo, voisin ruveta vuokraamaan meidän yli-innokasta siivoojaa tarvitseville... Ottaa varmaankin oman lattiamoppinsakkin mukaan!

Arvatkaapa onko meillä tontut ikkunoissa...NO EI OO!!!
Ollaan löhötty koko päivä, typy kattoo peiton alla juniorii ja minä oon seikkaillu kenneleiden sivuilla etsimässä tähän meidän sirkukseen lisää jalkoja:)))))juu juu sanoin, että vasta kesällä, mutta katotaan nyt kun ei noita pentueita joka oksalla ole tarjolla. Joistakin roduista on ylitarjontaa ja toisia sit saa metsästää ihan urakalla. Sit siihen päälle vielä kasvattajien vaatimukset, esim. näyttelyt, moni vaatii et näyttelyyn on heidän pennuillaan mentävä ja se taas ei oo meikäläisen hommaa. Meillä koira on aina ollut ihan vaan perheenjäsen eikä mikään näyttelykalu. Harrastettu on omaksi iloksi, ei kilpailtu koskaan missään. Kunnia näyttelyistä kiinnostuneille kuak siitä tykkää, minä en tykkää.
Kyllä sä joox oot sit ihana, että oikein isännänkin komennat mulle uloketta nostamaan, jos vaan käytät sitä uloketta ihan itse:))) kiitos kuitenkin tarjouksesta:)))))siis ihan pakko mennä näyttö putkeen kun tuommoisia luvataan jostainpäin suomenmaata:)
Jos nyt yrittäis tästä terhistäytyä laittamaan ruokaa pesueelle ja ehkä ne tontutkin vielä tuolta laatikosta tänään löytyy.

Tänään käytiin lääkärissä ja tyttö kijui siellä kuin syötävä ihan kokoajan...
ottivat nieluviljelyä ja verinäytettä ja kaikkee...
mukava lääkäri oli kuitenkin arvauskeskuksessa - antoi tytölle suklaapatukan
( fazerin sinisen, vieläpä! -slurp!!) ettei ois niin paha mieli.
Tytsyllä kuumetta eilen 39,5 ja oli aivan seis koko illan....
annoin sitte troppia niin että heräsi klo 1.30 -ja 2.15-ja 3.20-ja vihdoin kokonaan 5.20
Ji-huu......sitten aamupalan jälkeen sammuikin soffalle
ja olikii homma herättää, kun lääkäriin sain pikaisesti ajan.
Onneks sain, mutta ite oli ihan rähjänen ja tyttö huusi ja mikään ei onnistunu -
ja TAAS mä päätin ettei yhtään kakaraa meille enää.......ikinä!ikinäikinä !!!!

Mut sitten siinä oli odotushuoneessa niiiiiiin suloinen tyttö, 3 kk
joka hymyili vaan ja oli ihana. Kääk!
pitäiskö päätös nyt jo perua...? ei..tai joo...tai...

Vaikeeta, vaikeeta...täti varmaan tulossa ku fiilarit taas tätä luokkaa....

Haidi; juu, käytän ite.kiitos =o}!
Onkos tontut jo paikoillaan??

Papu; juu samaa vaivaa on systerillä; eipä se kiinnosta työnteko,
kun sitte joutuisi ihan itse makselemaan omaa elämistään.
Helpommalla pääsee näin, ja jää paljon paljon enempi rahaa leffassa, terasseilla, kapakoissa, shoppailemassa käymiseen.
Ei tarvii ehtiä mihinkään, tai rehkiä itseään puolikuoliaaksi
tienaten muutamia ropoja vaan, kun näin olemalla vaan saa enempi rahaa ja maksavat vuokrastakin suurimaan osan vielä.
Osaispa itsekin olla noin välinpitämätön....
Mä kun stressaan itseni hengiltä, vaikken töissä ole vuoteen ollukkaan.
Kokoajan kuiteski kuulen, mitä siellä tapahtuu ja stressi tulevasta on kauhia.
Alanvaihto on edessä, mut mikähitsi musta sitten tulis??
( paitsi vanha räähkä )

Noei...mä meen nyt nuhjaa tytön kans soffan nurkkaan.
Heips!!

gorilla.jpg

pms jyrää..... AAaaargh!
Onneksi istun yksinäni täällä, kyllä nyt taasen on sellanen pakotus päässä, että kaikki pikkasenkin jäytävät/ärsyttävät/muuten vaan pieleen menevät jutut ottaa sitten niin otsalohkoon. Huh *iiiiso puhallus*
Tietää ainakin mitä tulossa, jee :(

Jooxille kyllä pidetään vieläkin plussapeukkuja ojossa!!!!!

Haidilla onkin "pentumetsästys" päällä, onko teillä jo tiedossa minkä rotusta koiraa olette etsimässä? Joo, ei meillekkään tuo näyttelyhomma sopisi. Ja ite olen kyllä sitä mieltä, että noilla mahottomilla vaatimuksilla ollaan pilattu monta hyvää koiraa ja koiran perimää...

Jaaha, eipä tarvi käyttää silppuriakaan tänään, taidan pureskellä ite kaikki paperit. Joo, ja mulla jämähti tuollainen kumisormi millä saa hyvin sivuja ja papereita käänneltyä niin sormeen kiinni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oliskohan jonkin sortin turvotusta(kin!!) No.... kyllä se tästä taas joku päivä...

Heippa tännekin!!

Milläs ihmeellä mä sit selitän tän megalomaanisen tatin tuossa otsassa kun en voi käyttää PMS:ää syynä... >:( Tuntuu kyl kaikki kaatuvan nyt niskaan, joulumieli on hevon kuusessa!!! Joku potutusvirus meillä täällä liikkeellä??? ; )

Mulla kans toi naapuri eli 43 v systeri aiheuttaa ongelmia, teini-ikä silläkin jatkuu, töissä käy kyl aina välillä ja sit tuli taas nuha ettei viikkoon voi mennä ja taas biletetään.. 21 v tyttärensä kanssa viettää villiä elämää! = O Mikä näitä oikein vaivaa...

Joo, en kauheesti jaksa kirjoitella kun ei mitään asiaa ole, ainakaan mukavaa asiaa. Maha on taas ollut ihan Sikakipee, mitkäs hiton ligamentit ne nyt olikaan (kohdun kannatinkiinnikkeet tjtn) vaan narisee kun masu kasvaa ihan järjettömiin mittoihin.. Puoliväli häämöttää ensi viikolla, mä oon ihan masentunut kun mietin kuinka kauan pitää vielä kärsiä tätä olotilaa.

Joo eiköhän nyt ole jo kaikki peloteltu ettei kukaan kohta uskalla haaveilla enää mistään!! Eivaan, tsemppiä teille, plussia odotellessa...

Titti 18+5

Heippatirallaa!
Tuonne Kermeihin jo hehkuttelinkin tätä ihanaa auringonpaistetta, kyllä sitä on jo niiiiiin tympääntynyt tuohon pimiään!
Jospa tämä auringon paiste deletoisi tuota potutusvirustakin, sitä on kyllä ollut liikkeellä ihan joka paikassa. Aamuisinkaan ei kukaan tahdo jaksaa nousta ylös, vaikka ajoissa ollaan käyty nukkumaan.
Minä haluaisin itselleni sellaisen valoherätyskellon, maksaa vaan niin tuhottomasti... Inhoan kaiken maailman piipityksiä ja pirinöitä. Mulla oli edellisessä kännykässä ihana sellainen hiljainen nakutus herätysääni, siihen heräsi silleen pikkuhiljaa, aivan ihana.
Joskus nuorempana mulla oli sellainen perinteinen vekkari, joka aamu meinasi sydän pompata kurkusta ulos.... no, loppujen lopuksi tämä kello tuli tiensä päähän.... särkyi vasten seinää, rajansa kaikella ;)
Jahas, menipäs muisteloksi, herätyskello historiaa...
Taitaa olla asiat vähissä, joten poistun jälleen!

Papuppu

Ps, Tittille jaksuja!!!!

Juu, virtaa riittäis, jos vain saisi sen suunnattua oikein ;)

Nytkö minä jäin ihan yssistäni... *huhuu* onko täällä ketään?
Okei, tehdään töitäkin välillä, tulkeehan kertomaan oloistanne!

Täälähän minä...
Asiaa, Papu !
Tämä rouva inhoaa kans kaikenlaista pirinää,piipitystä ja pärinää....
oon heränny vimpat 20 vuotta saman kelloradion radioääniin,
joskus myös oli kännyssä mieheni sanomana: "herätyys...kulta, herää jo" sillai ihanalla unisella äänellä........aaaah.
Ja mä en todellakaan tiedä, mitä teen, jos joskus tuo kelloratio kuolee....

Meillä tyttö sairastaa edelleen, varmana menee koko viikko tässä hoivahommassa,
ja tätikin on tuloillaan, arvaan sen,
kun pää = pipi ja vinotuskäyrä vetää asteikon yli jo.....( joutu piirtää punasta käppyrää seinälle melkeen kattoon asti, ku paperi loppui....;o( )

pääsis edes ulos nauttimaan ihanasta ilmasta,
mutta tyttö ei pääse sängystä ylös edes....eikä sitä itekseen raaskii jättää...
Kun ei syö mitään, niin ei se jaksakaan.
Nieluviljelyn tuloksia saadaan ehkä huomenna tai ylihuomenna,
sitä ennen ei mitään kunnon troppeja saa antaa.PÖH !

Mutta hei; onneksi näkyy valoa tunnelin päässä, saadaan ehkä ihanista ilmoista nautiskella jokunen päivä........Jih-Hu-Huu!!!

Hellou!
tautia täälläkin,miska jo parantumaan päin ja samoin maisa.
On sikakamalaa kun lapset sairastaa,Jooxille tsemiä.

Mä en ole oikein lapsia tehnyt-ovat tulleet!!
Eka tuli kun ehkäsyä ei käytetty-kertalaakista!!=)
Kaksoset tuli toisella kierrolla ja tosi epätodellinen oli olo.
Maisa tärppäs kolmannella kierrolla ja Miska tuli kun ei ollut ehkäsyä..Tampereen tuliainen,oltiin kylpyläreissussa ja kumia vailla!!
No,oli aikeissa kyllä tuo viimeinen,muttei ehkä silloin ihan niin pian,haaveillut siis en kunnolla ole ollenkaan.
Oisin halunnut kyllä,mutta en voi valittaa,en todellakaan.Tuun vaan helposti raskaaks,eikä sille voi mitään samoin kuin toiset jotka ei tule.

Miksei saa kunnon troppeja Joox antaa??
Siis tottakai kipulääkettä saa,eikö otettu pikaviljelyä angiinan varalta?
Kauheeta jos tosi kipee...

Mä en kestä herätyskelloa myöskään,tulee pelästys ja kiukku vaan.Mulla aika lempee ääni puhelimen herätyksessä.no,aika harvoin sitä käytän.

Nyt Miskan kanssa pikkulenkille,ihana pakkassää,aurinkokin pilkistää.

+++tuulia tänne niitä kaipaaville ja masunkasvattajille vointeja!!

Kiva, Kata, kun säkin tänne pistäydyit ;o)
Juu, saa siis antaa särkylääkettä,
mutta nyt sillä on kurkkukin niin pipi, ettei pillereitä enää syö....
odotan vaan, et ukko tulee ja pääsen apteekkiin,
muistaakseni ainakin Panadolia on nestemäisenä...

Mutta siis kunnon troppeja ei saa, antibioottia tai jotain,
"ettei turhaan vaan sitte anneta"...
Jajuu, pikaviljely otettiin, se just on menny eteenpäin johonkin...
kun ne arvauskeskuksen immeiset sanoo aina niiiin selkeesti, mitä on tekeillä....
täs on ihan pihalla...noh, ehkä huomenna sitte.

Alkaa oleen ihan loppu sekä tyttö että äippä ;o/

Huomenta kukkuu! (no joo, kyllä nyt vielä on vähän aamu...)
Toivottavasti kaikilla voi lapsoset jo paremmin! Noi arvauskeskusken hommat on justiinsa niin syvältä yleensä kuin vaan voi olla. Meidän arvauskeskus on kyllä suoraan ihan "perältä". Kukaan ei voi oikeesti olla kipee, eikä tarvita mitään ja ihan turhaan sinne menee. Kyllä välillä ottaa niin hattuun käydä siellä, koputetaan ja naputetaan ja annetaan särkylääkettä. Meidän nuorimmainen joutui viime keväänä sairaalaan viikoksi saamaan suonensisäisesti lääkkeitä, vaikka oltiin käyty ko. arvauskeskuksessa 3 kertaa! Ja särkylääkettä työnsivät joka kerta....
Toinen oli jo niin kipeä, ettei pystynyt enään kävelemään, vein sitten suoraan sairaalan päivystykseen josta ottivat heti sisään. Että kiitti v****sti sinnekkin!
Annoin kyllä palautettakin, voitte uskoa!!

Huh, aloitimpa taasen "kevyesti".... heh.... Kyllä rupeaa vaahto lentää suupielistä kun oikeen asiaan pääsee...

No, mitäs teille *kukkhuuu*?

Onkos vieläyksi maisemissa? Mitäs masukkaille kuuluu?
Haidi vissiin pakertaa täydellä teholla kouluhommiaan, vieläkös on harjoittelu kesken? Sanoppas nyt vielä tälle dalmatialaisen vaivaamalle naisimmeiselle, että koskas olikaan se valmistumis aika? Tsempityksiä lähtee!!

Täällä minä... tytsy jo parempi,
söi eilen jo pienen määrän puolukka-ruispuuroakin,
joka on tytön herkkua ;o) ja tänään yritteli vähän aamupalaks riisimuroja,
söi just senverran, että sain antaa panadolia taas.
Kuumekin laskee, enää oli 37,9....
ihanaa, tyttö on paaaaaaaaaljon pirteempi jo ( =riiviö)
kyllä se tästä ;o) !

Meillä kävi niin pari vuotta sitten, että tytön kans oltiin arvauskeskuksessa kans 3 kertaa ja sitte yksityisellä - ja sieltä suoraan jorviin,
kun tytöllä olikin keuhkokuume !
Arvauskeskuksessa arvelivat, että "iihan on tavallista lunssaa vaan..."
Jorvissa olikin sitte kiva odotella 8 tuntia ( siis oltiin lastenpuolella ainoat ihmiset !!!! )
ja sitten päästä "kivoihin" kokeisiin kipeen lapsen kans,
ite koko päivä syömättä ja juomatta oltu, kun ei tiedetty,
et siellä menis niin kauan.( ja kahvio ei tietenkään ollu auki ! )
..ja pojat tieteski kotona kaksin, et sekin oli kauheeta....
Seuraavana päivänä takas, kontrolliin,
odotusaika tällä kertaa "vaivaset" 6 tuntia...
ehe-ehe....ai miks meillä inhotaan terkkaria ja sairaaloita...?!
Luulis,et noinkin kipeen lapsen ottaisivat hetimiten, kun oli paikalla sentäs 3 hoitsua ja 1 lääkäri ( molemmilla kerroilla, huom! )
mutta heillä oli juoruilut kokoajan kesken, kun kävin ( ehkä noin 6 kertaa ) kyselemässä, et lähetäänx me kotiin,
kun mitään ei tapahdu?!
Vastasivat vaan, et "juu, ihan pian tulee teidän vuoro..."
prskl #¤%@!!...ihan PIAN ?? Hei haloo; 8 ja 6 tuntii ?!!
Kyllä teki mieli nappaa tukasta niitä vähintään....! AArgHHhh.

Ja juu, älkää ihmetelkö ; mulla on nyt just tollanen fiilis,
minkä kuvan Papu oli aiempana laittanu....
tässä välissä mieskin soittanu jo 3 kertaa ja tyttö kaatoi mehut sohvalle ja systerikin soitti....just tällanen päivä tänää!
Onneks pääsen taas Helsingin hulinaan, meen tapaamaan ystävätärtä
ja nauttimaan joulusälä-Bling-Blingistä !!
Siinä meneekin tämä ilta kivasti, jaxaa taas huomisen tyttöä hoivailla....

heippati-heii....( kp 33 )

Hellouu hellouu
Hui ketjuun oli hypänny joku karmee karju...apinamies:)
Täällä viheltelen...näytön pahin peikko ohi...lääkkeenjako, mulle painakainen kun tuo laskutaito ei oo se vahvin laji, mutta selvisin kunnialla ja selviin vastaisuudessakin, ei se niin vaikeeta ollutkaan kun kuvitteli olevan.
Ai papulle on iskeny se tauti mistä mummot puhuvat mitä ihmeellisimmillä sanoilla, täälläpäin yleensä kuulee että se on sitä tementiata tai jotain ihan muuta:)
Vuosi on opintoja jäljellä joululoman jälkeen, eli ns. erikoistumisvuosi, ensi jouluna sitten hyvällä tuurilla valmistutaan siihen ns. kutsumusammattiin.
Juu haukkuja on katseltu ja sellanen nallekarhumörkö on rotu (berninpaimenkoira) aivan ihania. Minä vaan olen jarrutellut, että päästäis ensin maastasalle asumaan. Moni kasvattajahan ei niitä edes kerrostaloon myy, mutta tuota en taas toisaalta ymmättä??? Eikö ole ihan sama missä pilvenpiirtäjässä koira perheineen asuu, jos se hoidetaan hyvin??? Bernin pentu esim. ei saisi kulkea kuten ei monen muunkaan isompirotuisen koiran pennut alle puoli vuotiaina rappusia pitkin, luuston kehittymisen vuoksi jne. kyllä me ainakin otamme kaikki tuollaiset asiat huomioon, kyseessä on perheen jäsen ja kallis koira, ei sitä noin vain perässä vedetä portaita tai mitään muutakaan tehdä joka voisi vahingoittaa jotenkin koiraa. Samoin ruokinta jne asiat, ei eläinlääkärikulut ketään houkuta, miks ihmeessä kasvattajat ei ota tätä huomioon?
Paljon on tietysti eläimiä huonoissa käsissä, mutta kuka ostaa esim. koiran joka maksaa n. 1000€ ja kohtelee sitä sitten huonosti???

Taas täytys alkaa valmistautua iltavuoroon...nyt on askel kevyt ja hommat luistaa kun pahin on takana, vielä huominen ja lauantai, sit se on ohi...no tietysti arviointikeskustelu ja sitä varten laaja itsearviointi on tehtävä, mutta sekin tuntuu nyt ihan ok jutulta:)...(niin vielä, oottakkas kun aloitan niiden täyttämisen:) sit kuuluu taas ärräpäitä), mutta siis päivän jatkoja...palaan taas!!!

Hienoa kuulla että näytöt on sujunut hyvin Haidi, Onnea!
Meillä on kanssa isoja koiria ja toisella on aikas paha lonkka vika, vaikkei ole rappusia juossut, ruokavalio on ollut kohdallaan jne, jne. Ei sitä vaan aina tiedä, eikä se asuinpaikasta riipu, vaan juuri omistajien omistautumisesta koiralle. Muuten on ihanan sulkku koiruus.
Tsempitystä vain itsearvioinnin täyttämiseen, muistelen että se on aikas....hmm....rasittavaa hommaa. (kauniisti sanottuna)

Onneksi Jooxin plikka on jo paremmassa kunnossa! Yritin itsekkin varata juuri tytölle aikaa lääkäriin, kun ei se kuule! Siis oikeasti ei kuule. Päivystykseen voisi mennä kuulemma, mutta ei kiitos, sinne kymmennien muiden sairaiden ihmisten joukkoon, pieneen ahtaaseen odotustilaan jossa ei vissiin ole kunnon ilmastointiakaan (minäkö pöpökammoinen??). Tarvii vissiin taas viedä yksityiselle, meillä onneksi on täällä sellainen, kohtuu edullinen ja pääsee myös ilman ajanvarausta.

Hauskaa shoppailublingbling-kierrosta Jooxille!

Nyt tarvii kyllä tosissaan ruveta ahkeroimaan ! :)