Isompaa pesuetta haaveilevat 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ääääh... olipas (taas) sekavasti kirjoitettu tuo koirajuttu. Siis eihän se mahdollinen lonkkavika riipu välttämäti edes omistajien omistautumisesta, saattaa olla vaan tosi huonoa tuuriakin, kuten meillä. Ko. koiran vanhemmat on molemmat todella terveitä, samoin sisarukset, näin nyt vaan kävi. Lihasjumppaa ja hierontaa, siitä se hauveli tykkää ja kun lihakset on timminä, niin ei lonkatkaan vaivaa. Painoakaan ei saa tulla ylimääräistä ja kun juuri tämä vesseli on ihan pohjaton ruokahalunsa kanssa...

No, nyt minä rupea ahkeroimaan ;)

Juu, kiitos !
Mutta emmää shoppaile, imen vaan fiilareita, kun ei oo tosiaan yhtikäs rahnaa....
onneks on kerätty koko vuosi plussaseteleitä, että saadaan jouluksi ruokaa edes.
Mun tuloista ei nyt tiedä, kun vuoden lopussa loppuu saikkurahat
ja lainan vakuutusrahat ja kaikki....
taitaa olla se kuntoutusraha aika pieni...siis jos sitä saa.
Kaurapuurolla on varppii sit elettävä suurin osa alkuvuodesta.Yäk.

Unohdin teille kertoa...käykää lukemassa vanhemmat osiosta aurinkoisetvanhemmat ketjusta, vehkeestä johon törmäsin, aivan taivaallinen selkä, niska jne. vaivaisille tai vilkaiskaa suoraan täältä www.kipukoukku.info
Seuraavalla kerralla enemmän jos ketä kiinnostaa:)

ETTÄ mua korpee; tos alareunassa taas junnaa joku hemmetin mainos niin,
ettei immeiset pääse koneella mitään rauhassa tekemään !!
AAaaARrrGGggggH !!
Stadissa oli ihanaa tunnelmaa, mutta lapsilel kun etin kalvovärejä,
niitä ei löytynyt...nyyh.
En siis ostanut kuin itselleni Elviksen joululaulu-levyn,
jos siitä sais fiilareita....
täälläpäin on muuten ihana pakkasaamu ollut, ja paikat on huurussa
( siis muutkin paikat ku mun vaan...;o) e-he.e-he.
kivasti sellaista kimallusta jahuurua puiden oksatkin täys...
josko se tästä tulis vielä...valkea joulu siis.
Tätiä ei oo näkyny,mutta rinnat on pipinä
aijuu; ukko niitä ropeloi eilisiltana, ja kun sanoin, ettei saa, kun ovat pipit,
niin siihen ukko "a-haa.sulla on siis menkat tulossa",
ja mä lisäsin " nii-tai vauva sulle "...ni ei sanonu siihen mitää yhtää ...iik.

Mitähän SE tarkottaa...?
mut oon kyl varma, et tätsy pyyhältää meitille piakkoin...vai onks joku varannu sen koko joulunalus ajaks itselleen ? ( no enpä usko...)

Kipukoukusta olen muuten aiempanakin kuullut;
jos en väärin muista ( en oo sivuilla käynyt vielä ) niin oisko se jostain karjalasta alkujaan,
mulla yks ex-työkaveri puhui siitä joskus,
käytti sellaista ite tehtyä jotain kipujuttuu....heidän suku on karjalaista,
ja kaikkia kummia hommia sieltä on alkujaan tullut...

Pikainen piipahdus tännekkin välillä.
Pitää yrittää paremmalla ajalla lukea kunnolla mikä on tilanne.
Omaa napaa elikkä viikkoja 33+jotakin, maha on ihan valtavan kokoinen ja synnytyspelko painaa päälle, pääsin onneksi pelkopolille ja ihana kätilö ja lääkäri olivat siellä ja sainkin tammikuulle käynnistysajan koska en myöskään kyllä sectiota halua.Pelko kohdistuu ponnistusvaiheeseen ja johtuu ilmeisesti kun tämä kuopus oli melko iso jötikkä ja hartioita jouduttiin auttamaan ulos.Nyt siis käynnistetään heti kun vauva on siihen valmis,voivat tutkia jo lapsivedestä sitä vauvan keuhkojen kypsyyttä.Tulipahan sepustus.

Jouluhössötykset vielä melkolailla vaiheessa ja lahjojakin paljon vielä kaupassa, ajattelin jättää ensi viikolle, en ainakaan viikonloppuna kauppoihin lähde.Tiedän kyllä mitä ostan että ei tarvitse kuin käydä hakemassa.Äitini kysyi jo aiemmin että mitä haluan lahjaksi ja heitin että joululeipomukset, niin äiti oli tehnyt työtä käskettyä ja leiponut meille kaikki, pipareita täytyy muksujen kanssa leipoa, että saadaan jouluntuoksua kotiin.
Mutta jouluisia plussatuulia kaikille.

Marjuli 33+jotakin

Ihanaa, Marjuli, että säki piipahdit täällä ;o)
Jakselepa se massun kanssa vielä muutama hetki paarustella,
nauti siitä ajasta niin paljon kuin pystyt....(e-he,e-he...helpommin sanottu kuin tehty, vai mitä ? )
Juu, ja postita meillekin äitin leipomuksia,
tunnen jo ihanan tuoksun nokassani..*nuusk*..aaahh!

Voihyvänen aika, (taas) kyllä se aika menee, varsinkin täältä sivusta seuratessa! Marjulilla on jo loppusuora edessä, vau! Lämpöisesti suosittelen spinaalipuudutusta, sain itse sen viimeisimmässä synnytyksessä ja voin rehellisesti sanoa, että mun kuukautiskivutkin on "pahemmat" mitä tuntui loppuvaiheessa synnytystä! Tosi ihanaa että olet saanut niin mukavat kätilöt ja lääkärin tavata, se tuo osaltansa myös sitä henkistä helpotusta. Leppoisaa joulunalusta ja loppuraskautta sinulle ja koko pesueelle!
Ps. tuollainen joululeivonnaislahja kelpaisi minullekkin! I h a n a a !

Jooxille kanssa vilkutuksia! Koskas testipäivä on??????? (minäkö utelias ja malttamaton...) bd bd bd bd

Aaargh, täällon ihan karsee kiire, niin kotona kuin töissäkin, pakko liitää! Moikkelis!

Njää-äh !...
Kyllä se juukerin eukko tuli ihan varta vasten mua tapaamaan.
Potuttaa, vaikka en oikeesti uskaltanut toivoakaan mitään.(paitsi salaa pikkasen)

Jooxille täti pahoittelut, koitahan häätää se pois vähän pidemmäksi aikaa.
Papu, kätilö oli myös kovasti tuon spinaalipuudutuksen kannalla, koska synnytykset ovat olleet nopeita ja suuri nuo ponnistusvaiheet ovat olleet ongelmallisia.Toivottavasti nyt sitten ehtisin saada puudutusta, kolmessa edellisessä ei puudutuksia ole ehditty laittaa.

Nyt taas tv.n ääreen, palataan asiaan.

Huomenet!

Nytpä päätin oikein asiasta tehden istahtaa kirjoittamaan tähän ketjuun. Eipä mulla mitään isompaa asiaa ole, mutta ihan ilmoittaakseni, etten todellakaan ole teitä unohtanut :-) Luen kyllä aina ketjua, mutta kirjoittamaan MUKA en ole kerinnyt.

Joox3:lle tätipahoittelut :-(
Kyllä tänne taas kohta olisi aika saada uusia plussiakin, eikös vaan...
Kukas täällä jännättävänä seuraavaksi onkaan?

Marjulilla kyllä jotenkin salaa nuo viikot kertyneet ;-)

Papun perhepiirissä oli ilmeisesti jotakin ikävää tapahtunut tässä jokin aika sitten. Toivottavasti kaikki hyvin<3

Kovat joulutohinat taitaa olla kaikissa perheissä. Täällä ei mitenkään hirmusesti tohista, ihan nuo pakolliset. Piparit on jo ajat sitten leivottu ja syöty :-) Varmaan pitäisi vielä lasten vähän lisää leivoskella ja talokin on vielä tekemättä. Lahjat on kaikki onneksi hankittu. Eilen sain päätökseen sen homman. Se olikin viikonlopun tavoite. Tällä viikolla voi sitten keskittyä ristiäisasioihin, vaikka nekin jo puoliksi tehty. On nimittäin kaikki hommat hienosti paperilla :-) Ristiäiset on 29.12. "Lahja" saapi sitten oikein nimen. En kylläkään sitä täällä uskalla paljastella.

Vauva-arki on ihanaa ja tavoittelemisen arvoista :-) Voin suositella kaikille! Kyllähän tämä melkoista pyöritystä on, kun tuo vauveli elää sitä omaa rytmiään ja sen yhdistäminen kaikkeen muuhun on joskus vähän haasteellista. Hyvin on kädet kuitenkin riittäneet ;-) Tuo tuhisija on vaan niin ihana <3

Ja mitäs minä sitten täällä ketjussa teen... No arvatkaas ;-)
Kyllä meillä tarkoitus on vielä antaa viidennelle mahdollisuus tulla, jos vaan haluaa. Mikäli mennään entiseen malliin, ei hormonitoiminta vielä ala pitkään aikaan. Ehkäisyä ei olla aiottu ottaa käyttöön ollenkaan. Mutta toivotaan, ettei nyt ihan heti alkaisi kuitenkaan hormonit hyrräämään :-) Lapsetkin ovat jo vähän viidettä alkaneet vaatia.

Mukavaa joulunvalmisteluviikkoa kaikille ja palaillaan! :-)

Tehis

Tulin vielä toiselle koneelle laittamaan teille yhden kuvan :-) Katotaan onnistuuko tällä kertaa tuo liittäminen.

"Lahja" täältä teitä tervehtii ja lähettää plussapuhureita :-)
1346151.t.jpg

Aivan ihana ( näenkö oikein; punatukka ? )
tytsyli ! IIIIIKK !
Mulle kans, mullekans....
Vai viidettä meinaatte ?
Onnea siihen yritykseen näin etukäteen jo,
jos en sitte muista kun on ajankohtaista ;o) !!

Meillä on lapset sairastelleet lähes kaiken mahollisen nyt,
tuntuu että ois mulla seuraavana yskä,nuha,kuume,ykä....
vaan enstex pitää hoitaa joulu alta pois. Ei ehi siis sairastamaan just nyt.

Täti sitten toi isohkon riidankin tullessaan, sitä oon surru nyt aamun,
kun saan pitkästä aikaa itekseen kotona olla.
Noh, se siitä.
Ja nyt tontun hommiin, siis lahjoja pakkaamaan - ennenku pojat tulee koulusta...
( ja toi p*rskleen mainos junnaa taas tossa alareunassa, jumittaa mun kirjotuksia kokoajan.AAArrrGGHhhhhH ! )

Tervehdykset täältä vauvahaaveiden keskeltä. Jos luulin ennen potevani vauvakuumetta niin olin väärässä..hyvä etten roiku mieheni lahkeessa ja itke että tekee meille vauvan..huoh.
Noh, ukon palkankorotus tulee saapuvaksi heti alkuvuonna. Nyt siltä alkaa loppumaan tekosyyt kesken..

Tehiksellä on siellä suloinen tonttu omasta takaa :} ja viidettä aiotte.
Eikä tarvitse edes vääntää miehen kanssa asiasta? Epäreilua :D

Koitan kovasti lueskella aina teidän jutut vaikkei itsellä olekkaan paljoa sanottavaa. Tällaista arjen pakerrusta, töitä, lahjaostoksia yms..

...Phoh....
Tääs on nyt 2 vaihtoehtoa;
Joko Papu on hukkunut lahjavuoreen ja miettii nyt,
kuinka pääsis sieltä pois ennen joulua,
TAI sitten se on pökertynyt joulustressistä.
Kun ei sitä oo kuulunu tännekään sanomaan mitään ??!
Saa siis kaikki muutkin jotakin laittaa ( KIITOS kun kerroit kuulumisia, Ohdakkeenkukka...samaa on meillä; ei se meidän ukko suostu,ei...)
mut toi Papu mua nyt vähän huolestuttaa kyllä.....

Meikäläinen on saanu nyt sen flunssanpoikasen,
äänikin menny ( lasten iloksi ! )
ja troppia otan urakalla, ei joulun alla VOI sairastaa...eikä jouluna.
Myöhemmällä sitten. Ehkä.

Huomenet
Täällä lusmu kirjoitta, jonka pitäs olla tuolla keittiössä tiukasti ja tehdä itsearviointia huomiseksi...näyttöarviointi klo 10 ja paperit aloittamatta. Jäin siksi kotiin tänään että saan ne tehtyä ja mitä olen tehnyt...en mitään vielä...grrrr...mitä saamattomuutta:(
Joulua ei ehdi ajatella vielä...no joo yhden paketin olen ostanut kummipojalle ja siinä ne sit onkin...kiire tulee taas kerran, vaikka kuinka vannoin olevani ajoissa tänävuonna. Koulua koko viikko vielä, mutta täytyy ottaa omaa lomaa torstai tai perjantai, että ehtii omiakin asioita hoitamaan.
Tiedättekö (no nyt hävettää myöntää) ne tontut...ne on vieläkin laatikossa joka on ollut monta päivää levällään eteisessä...hemmetti kun ei ehdi tai ei jaksa enää illalla. Lupaan laittaa ne huomenna kun näyttöarvointi on ohi...ja sata muutakin asiaa odottaa samaa:)))))))
Siivotakin pitäisi, mutta se saa kyllä nyt väistyä, imurointi ja pölyjen pyyhintä saa luvan riittää...tulee se joulu vaikka ei olekkaan hammasharjalla kiillotettu joka paikkaa...eiks niin??? Lauantaina käydään kuusi hakemassa ja sunnutai-iltana saa lapset sen koristella...lahjat kuusen alle, jotka sitten aattona avataan joskus sopivaan aikaan kun on syöty ja haudoilla käyty. Meille ei enää pukki tule kun ipanat on senverran isoja.
Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja menen tekemään noita papereita, että olisi huomenna mahdollisimman vähän suullisesti silitettävää, sillä tuntuu että pää on ihan tyhjä!!!

Heippa tännekin!!

Älä suotta Haidi häpeile niitten tonttujen kanssa, mulla on viime jouluiset verhot keittiössä!!! Siis ollut koko vuoden!!! : O Yhtään mitään en ole joulun eteen vielä tehny, ei jaksa. Mies lupasi tuoda tänään yhden hyasintin kotiin että sais vähän edes joulun tuoksua.

Täällä aika mukava olo ollut viikon, vähän rupeaa jo epäilyttämään näin hyvä olo... Vaavi on ollut eilisen ja tän aamun tosi hiljaa, mitähän se oikein touhuaa siellä.. Torstaina on rakenneultra, vähän jännittää mitä siellä näkyy?? Töitäkin olis niin pirusti, ei meinaa millään ehtiä ajoissa niitä tekemään. Njoo, kyl tää tästä joku päivä...

Niin...otsikossahan tuo jo tulikin selväx.
Älkääs siis hyvät immeiset kahkotko itteenne pökkeröön
( kuten kuvasta kadonnut Papu on ehkä tehnyt jo...? )
Vaan nauttikaa joulunajasta muuten vaan.
Ehtii ne ensjoulunakii ne koristehässäkät kaivaa ja hyllyille asetella....

Joox, mä haistelin vähän samaa, Papu on selkeästi hukannut itsensä kuusen alle !

Pari viimeistä vuotta joulua olen vähentänyt koristeita ja panostanut tunnelmaan. Eli kynttilöitä palamaan joka ilta, kaakaota ja mantelipullaa, piparipurkki joka on hyllyllä ihan vain sitä varten että lapset saavat käydä hiippailemassa siellä salaa..eilen tuli niiiiiin hyvä mieli kun ukko tuli illalla ulkoa sisälle, kömpi viereeni peiton alle ja sanoi hymyissä suin että meillä tuoksuu ihan oikealta joululta :} ( en hennonut kommentoida, että se johtuu siitä halpahallin tuoksukynttilästä takan päällä :D )

Ainoat joulukoristeet on ulkovalot, lastenhuoneiden jouluvalot ja yksi tonttu hellan tuulettimen päällä. Mutta kynttilöitä onkin sitten huolella joka puolella. Ja tuleehan se kuusi sisälle sitten jouluna..

En muuten ole edes saanut mitään stressiä tänä vuonna O_o
Ja lähes kaikki lahjatkin on ostettu. Hyvä minä :}

Haidillakin on vielä sopivasti aikaa. Tontut löytää paikkansa vielä ennen viikonloppua ja karkaat ostoksille itseksesi joku ilta. Ei se joulu ole ennenkään mihinkään karannut :}

Mutta täällä ei ole lunta, ei sitten niin vähääkään :(

VOi kun ihanaa TEhiksen Lahja kävi näyttäytymässä!!=)

Joulukoohotusta ei täälläkään pidetä,koristeltu on kyllä ja valoja laitettu,siivoukset jätän suosiolla vähemmälle.
Me ollaan otettu uus traditio myös,joulukuussa lisätään kahvin joukkoon vanilijakahvetta ja sitä litkitään sitte illansuussa..
Ihana tuoksu ja NAM..
Lahjat on lapsille mutta ukkokullalle ei ole mitään.Sanoi kyllä että paras lahja on kun laitan rusetin itteni päälle..
Noh.

Ihmetyttää kun se kierukka nyt kuukauden päivät ollut ja ekat menkat,niin ne on hullummat kun ennen.
Kestää pidempään,kohta jo 6 pvää eikä loppua näy.
Tiputtelua ei tossa välillä ollut,mut tietty nyt käy niin että tiputtelu alkoi ja tätä on sitte ja kauan.
Mun iho ei kestä vaippoja,menee rikki.
Auts.

Titti,tsemiä ultraan.Sitä on aina niin ihana nähdä pienestä kuvaa...=)
Ohdakkeenkukalle on tosiaan vauvabuumi iskenyt päälle,toivottavasti iskee mieheenkin ja pian!!!
Ja Jooxin perheessä kovasti sairastellaan,toivottavasti saatte terveen joulun.
Haidilla se meno vasta hurjaa,kumpa saisit joulun levätä ja latautua kunnolla.Ota aikaa lekotteluun ja kunnolla!!!

Meillä melko rauhallista taas kunmun menkat tosiaan alkoi.Mä taidan oireilla aika vahvasti,mun äitikin kysy että koskas sun menkat alkaa...=/
Täytyy ruveta itekin kattoo kalenteria ja pysyä piilossa viikkoa ennen..

Lunta kaivataan,joo.Maisa istui pulkassa yks aamu kun oli kuuraa ja sanoi että nyt on lunta,vedä pulkkaa.
Sitä niin oottaa kovasti.

Nyt ruuan laittoon,ukkeli tulee kohta ja isoin poju.Mun vauva täytti 13 vee.Äitillä oli taas pieni kriisin paikka,miten nä muksut vanhenee ja kasvaa niin.
Poika on jo 6 cm mua pidempi.
KOhta menee jo noi 8 veet ohitte.Hui...=)

moikkis!

Voi vitzinvitzi...
MISSÄ s ePapuli voi olla...? Ettei vaan ois joku herkkutonttu vieny mukanaan ???

Kata; meilläkin nuo 9-veet on pian samassa mitassa,
kengän koko toisella ukolla on jo sama ku äiteellä...
taitaa siitä tulla aikas julmetun isokoipinen äijä.iik!

Eilen hain joulun ruuatkin kaupasta-kinkku vaan noudetaan perjantaina vielä -
sitten on kaikki.
Koristelen ehkä kotia joteskin, jos saan jonkinlaisen joulufiilarin päälle.
Nou Panic.

Tuun taas kohtapuoliin luuraamaan, jos se Papu ois vaikka ilmottautunu...
Heippati- hei...

Huomenet!

Yritän tässä vähitellen siirtyä odottajista haaveilijoihin :-) Ainahan sitä haaveilla saa, eikö?

Papuko on kadonnut? Hää on tainnu karata Korvatunturille pukkia auttamaan. Vai ei kait hää ole vahingossa paketoinut itseänsä miehelleen, eikä pääse nyt naruista pois? :-D

Täällä ei vielä oikein tunnu joululta, ei sitten tippaakaan. Eilenkin vähän tuoksua yritettiin pipareita leipomalla, mutta eipä tässä vaan fiilareihin pääse. Mulla jotenkin stressaa ne ristiäiset siellä joulun jälkeen. En tiedä viitsinkö isommasti jouluksi edes siivota, jos vasta joulun jälkeen ristiäissiivot. Lauantaina lähdetään koko perheen voimin hakemaan kuusta metsästä. Päätettiin, että tässä kaiken kiireen keskellä lähdetäänkin maalle metsään. Otetaan vähän glögiä ja herkkuja mukaan ja yritetään viettää kiireetöntä yhteistä aikaa... Vaari lähtee oppaaksi, jottei ihan pihakuusia kaadeta. Sisälle tuleva kuusi ilmeisesti pitää kuitenkin hakea ihan kuusimyyjältä, kun tuolla ei kuulemma kovin kauniita kuusia ole tarjolla. Oispa kiva, kun olisi edes vähän lunta, niin tuokin homma ois mielekkäämpää...

Niin ne lapset tosiaan kasvaa, huih. Meillä ei ihan vielä saada äippää koossa kiinni, mutta äkkiähän se tapahtuu. Esikoisella tuo murkkuikä alkaa pahasti vähitellen painaa päälle, vaikka poitsu on vasta alle 12v. Iskälläkin on ollut aikainen murkkuilu, joten odotettavissa varmaan vähän samaa rataa. Kauhulla odotan sitä varsinaista murkkuilua hänen kohdallaan. Mikään helppo tapaus kun ei ole muutenkaan :-/ Myös neiti kolmasluokkalainen, joka on ollut aina niin helppo ja leppoisa tapaus, on alkanut tässä viimeisen vuoden aikana näyttämään, että hänessä on olemassa myös hankala puoli. HUOH! Yksi uhmaikäinen tuossa vierellä ei tunnu miltään ja hän onkin myös hyvin leppoisa kaveri :-) Vauva vasta helppo onkin, kun on todella rauhallinen tapaus.
Ja lisää tosiaan pitää mukamas haaveilla ;-)
Ohdakkeenkukka kyseli tuota isännän innostusta. Kyllä hän on ihan samalla kannalla, vaikka välillä on päiviä, että ajatukset on jotain ihan muuta. Välillä pyörittelee silmiään, kun viidennestä puhelen :-) Mutta näitä hetkittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta on samaa mieltä perhekoosta. On vain todennut, että siitähän se on paljon kiinni, mitä minä jaksan. Meillä kun tämä arki pyörii väkisinkin minun toimesta. Hän on töissä pitkiä päiviä ja reissailee paljon.

Joox3, kyllä tuon tytön hiuksissa vähän punertavuutta on :-) Tuolla mr Kolmosella oli vauvana myös, mutta nykyisin ei kauheasti punerra.

Kaikille isoille pesueille kovasti terkkuja taasen ja niitä plussapuhureita!

Tehis

Heeeelou! Täällähän minä! En paketissa, enkä Korvatunturilla (vaikka näin ihan komen tontun...)...
Ei voi olla liian helppoa, tämä elo. Joulustressiä olen pyrkinyt välttämään, mutta kun tuo reissu painaa päälle. Mulle paukahti tässä viisaudenhammas, se piti käydä kuvauttaa ja tulehtunuthan se oli, eli lääkekuuri reissuun mukaan, jee jee.
Eikä sekään vielä riittänyt vaan joku ärsy pöpö on nielussa ja pää on sen mukainen kun joku olisi lekalla paiskonut.... Ei auta, työt on tehtävä ennen joulua, pakkaamiset on hyvällä mallilla, loppujen jouluruokien hankinta on vielä edessä (sikaa metsästämään...) niin eiköhän se siitä... toivottavasti. Taasen on aika käydä nappaamassa muutamat pillerit että olo kohentuu ja silmät pysyy kirkkaina ;)

Täällä onkin ollut kiitettävästi juttua, Jouluinen tervehdys kaikille!!!

Ihgun kuvan Tehis olit tuonut neidistä!! Kiitos!

Jaa, vai murkkuikä kolkuttelee, osanottoni vain. Meidän 13.v on murkkuillut jo jonkin aikaa, kyllä välillä pinna paukkuu, mutta menen piiloon kodinhoitohuoneeseen ja sinne ei kyllä kukaan vapaaehtoisesti tule (joutuu pyykkäämään!)! Viimeksi sunnuntaina mietittiin että oliko se meidän maailmakin niiiiiiiin musta valkoinen... huoh...

Mitäs kaikkea täällä olikaan.... hmmm.... Kata, eikös se ota useammatkin kuukautiset ennenkuin tasottuu nuo vuodot kun on kierukka laitettu? BTW, suurimpaan osaan tämän päivän terveyssiteistä lisätään jotain (en muista mitä!) ainetta, joka aiheuttaa allergiaa monelle. Itsekkään en esimerkiksi pysty ollenkaan libresseä käyttämään, aiheuttaa meinaan nasevaa kutinaa haaruksiin!! (yöks)
Niistä puheen ollen... äääh, vähänkös menee hermo, eilen tuli tuhrua ja tänään ei yhtään mitään! Vinetto, hieno sitten kulkea rätti pefassa rannalla. ARGH! Tarvii vissiin tänään vähä rassata putkia ;)

Titille tsemityksiä ultraan!!!

Nyt en löytänyt (kiirekiire) että minkä kokoisia teidän 9 vuotiaat on? Isoja vissiin...
Meinasi tulla poru eilen ehtoolla kun hain meidän keskimmäiselle kesäkengät vintistä, eikä mitkään mahtunut!! Pakko lähteä hakemaan jonkin sortin kesämonoa kaupoilta, pojalla on ihan älypaljon kasvanut viimeisen vuoden aikana jalka (nyt n.36), saadaan vissiin muutamien vuosien päästä hakea veneveistämöltä kenkiä.... (Niin ja äijä on siis 7.v)

Hätäisesti luettu ja kirjoitettu, anteeksi siitä kaikille ja raaauuuhaallista joulunalustaa kaikille! Tervettää (kipeä) Papu

Jesss!
Löytyihän se Papukin...phiuuuuuuh!
Nyt voin lähteä hyvillä mielin liikenteeseen, kun kadonnut lammaskin löytyny ;o)

Meillä 9-vuotiaiset on hiukka eri kokoiset,
kun toinen ukko ei syö paljon mitään.
Pituutta noin 140 cm, painavat toinen 20, toinen 25 kg.
Koivet 37 ja 35,5.
( Minä=165 cm, kiloja muutama enempi, jalka 37)

Kata; meillä tyttö on punatukka, pojista toisella vaaleanruskea,hiukan punertava ja kihartuvainen tukka -ja toisella ihan piikkisuora vitivaalea...

siksi vaan heti punatukkaisuuden panin merkille ;O)

Tonttuilkaa hillitysti ( paitsi makkarin puolella...)
*<=o}