Isoja vauvoja? Galluppia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iso vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iso vauva

Vieras
Minkä kokoisia teidän "isot" vauvat on olleet syntyessään? Ja ovatko syntyneet alakautta normaalisti?

Mulla oli iso vauva ja jouduttiin leikkaamaan.
5.5kg ja 55cm.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
4,7kg ja 53cm. Syntyi alateitse, eikä ollut mitenkään hankala synnytys.

Näin meilläkin. 4 min ponnistus, ja varmaan olisi jäänyt lyhyemmäksi, jos olisin saanut ne parhaat supistukset ponnistaa (kätilö ei ollut huoneessa enkä yksin uskaltanut ponnistaa).

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
No kolmonen virallisesti 5760g ja 52cm, mut oikeesti painoi jotain 5,5kg. Synnärihuoneen vaaka ei ollu ihan tarkka |O

Ja ihan alateitse, 2 min ponnistuksella :ashamed:

Huh, mä en tajuu miten tollasia pystytään alateitse puskemaan... Mä oisin varmaan kuollut, jos oisin joutunut synnyttään ton oman 5,5 kilosen.
Onks teillä geeneissä isot vauvat vai oliko sokereissa häikkää?
Meillä geeneissä, sokerit ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huh, mä en tajuu miten tollasia pystytään alateitse puskemaan... Mä oisin varmaan kuollut, jos oisin joutunut synnyttään ton oman 5,5 kilosen.
Onks teillä geeneissä isot vauvat vai oliko sokereissa häikkää?
Meillä geeneissä, sokerit ok.

No iso lantio ja oikea tekniikka ;) Ei vais, en tiä kui oli helppo. Oli sokeriseurannassa, mut kaikki tuon kokoiset joutuu (ainakin meillä ) seurantaan.. Nyt on ihan norm. kokoinen poika :heart:

Ja siskot on painanu syntyessään 3260g ja 3680g :heart: :heart:

Päänympärys on paljon ratkaisevampi tekijä kuin paino. Olis mielenkiintoista tietää sekin. Mulla on ollu kaikki alle 3700 ja päänympärys vain 34 cm, ja ihan on saanu pusertaa niitäkin, niin ihmettelen kyllä noita lähes 40 cm päitä... Auts! :whistle:

meillä neljäs oli 4800g ja 52cm ja teki kyllä tiukkaa ulos saaminen mutta ilman repeämiä yms selvittiin vaikka kätilöt poikaa repivätkin kovasti ulos joka ei kivalta tuntunut ja tuo neljäs on ollu kaikista lyhyin synnytys vaan 50min ja pään ympärys tais olla 36

Yhteistyössä