K
karppi
Vieras
Mulla tilanne siis se että haluaisin nyt tässä 5. raskaudessa kokeilla tuota karppauksta raskausaikana. En siis mitään liian tiukkaa linjaa vaan lähinnä hyväkarppausta. Minulla neljä lasta jotka kaikki syntyessään 4,4-4,6kg ja syntyneet kuitenkin kaikki rv 39+. Sokerit on joka raskaudessa katottu useampaankin kertaan mutta kaikki arvot on olleet mitä parhaat. Itselleni on joka raskaudesta tullut suht normaali määrä raskauskiloja. Lähtöpainoltani olen hiukan ylipainoinen joten ei varmaan pahaa tekisi tuo karppaus sen puolesta? raskausdiabetes ruokavaliota olen noudattanut kahdessa viimeisessä raskaudessa aika tiukastikin (vaikka siis diabetestä mulla ei ole) mutta vauvat silti kasvaneet isoiksi. Karppaus on tuttua koska sillä olen onnistuneesti pudottanut paljon kiloja raskauksien välissä ja nyt siis enää lievästi ylipainon puolella.
Mietin vain että te joilla on kokemusta karppauksesta raskausaikana niin minkä kokoisia vauvoja teille syntyi?
Varmaan mulla on taipumus suuriin vauvoihin mutta jos vaikka edes n. 4 kiloon jäisi vauvan paino ruokavalio muutoksella niin olisin iloinen
Suurin lapsista jouduttiin leikkaamaan kun ei vaan mahtunut tulemaan joten en kuitenkaan mitään kauheaa könttiä haluaisi kasvattaa tällä kertaa...
Mietin vain että te joilla on kokemusta karppauksesta raskausaikana niin minkä kokoisia vauvoja teille syntyi?
Varmaan mulla on taipumus suuriin vauvoihin mutta jos vaikka edes n. 4 kiloon jäisi vauvan paino ruokavalio muutoksella niin olisin iloinen