Huom te, joilla taksepäin kallistunut kohtu!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Ovatko lapsenne syntyneet normaalisti alakautta ja ovatko olleet raivotarjonnassa vai perätilassa? Mietin tässä, voiko taaksepäin kallistunut kohtu aiheuttaa perätilan ja kuinka yleistä on, että kaksi peräkkäistä vauvaa, olisi perätilassa...

Kolme alatiesynnytystä. Kaksi ensimmäistä raivotarjonnassa, kolmas oli perätilassa ihan viime hetkeen, kääntyi sitten kuitenkin pari päivää ennen synnytystä. Käsittääkseni toi taaksepäin kallistunut kohtu on tosi yleinen.

Kiitos teille vastauksista =). Minulla esikoinen oli perätilassa ja sen vuoksi tehty sektio, ei olisi mahtunut alakautta tulemaan.. Nyt toista odottaessani pelkään, että sama toistuu ja edessä taas sektio..

Mulla kanssa taaksepäin kallistunut kohtu ja kuulemma erikoisen alhaalla synnytyslääkärin mukaan. Esikoinen oli perätilassa ja sektioitiin, koska ei olisi mahtunut alakautta. Seuraavat 2 alateitse ja kumpikin rt. Esikoista yritettiin kääntää useampaankin otteeseen, mutta oli painunut jo peppu niin alas ettei onnistunut.

Mulla kanssa taaksepäin kallistunut kohtu, 4 lasta normaalisti olen synnyttyänyt. Viimeisimmältä raskausmaha oli tosi pieni, vauva kasvoi sananmukaisesti mun "selkärangassa" kiinni. Oli vielä enemmän kohtu taaksepäin kallistunut vuosien saatossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22240543:
Ihan normaalisti raivotarjonnassa nuo ovat syntyneet.

Papanäytteen otosta en sitten puhukaan mitään- se on aina suurta 'hupia' kaikille asianosaisille.....

Arvaa kuinka paljon sattuu aina kun minuun siirretään alkio!

Arvaa kuinka paljon sattuu aina kun minuun siirretään alkio!

Varmaan paljon, luulisin. Eikö siinä oikeastikaan puuduteta mitään tms? :o

Ei tuo papa satu, mutta ellei kohdunsuuta löydy niin mun pitää hyppiä ja juosta ja tehdä vaikka mitä temppuja että sais sen heilahtamaan näkösälle.
Tuntuu hölmöltä pomppia paljaalla pyllyllä kun näytteenottaja tai kaks odottaa hymyssäsuin siinä vieressä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22240635:
Varmaan paljon, luulisin. Eikö siinä oikeastikaan puuduteta mitään tms? :o

Ei tuo papa satu, mutta ellei kohdunsuuta löydy niin mun pitää hyppiä ja juosta ja tehdä vaikka mitä temppuja että sais sen heilahtamaan näkösälle.
Tuntuu hölmöltä pomppia paljaalla pyllyllä kun näytteenottaja tai kaks odottaa hymyssäsuin siinä vieressä... :D

öh :D hankalaa se on mullakin muttei onneksi oo tarvinnu ilkosillaan loikkia.

4 raivotarjonnassa ja yksi tuli osittaisessa kasvotarjonnassa. Sanomattakin selvää, että kasvotarjonnassa oli paljon vaikeampi. Eikä varmasti johtunut kohdun asennosta tarjonta. Supistukset tuntuivat selän puolella (varmaan kohdun sijainnin vuoksi). Mites muilla?

Esikoinen normaalisti raivotarjonnassa rv 31 lähtien ja normaalisti alateitse syntyii, ja toivottavasti tämä toinenkin.
Noista supistuksista olen kyllä eri mieltä. Itselläni tuntuivat vatsan puolella, selässä ei ollenkaan.

[QUOTE="vieras";22240980]Tämän hyppimisen takia mulla on jääny papan otot ottamatta. Muutenkin kamala kokemus ja sitten kun ei muka näytettä saa ilman hyppimisiä. Yök. Mielummin olen menemättä .. :([/QUOTE]

No se taitaa olla se nopein ja tehokkain tapa saada kohdunsuu heilahtamaan sellaiseen asentoon että sen näkee... Vaikea ottaa näytettä ja tutkia tilanne ellei koko kohdunsuuta ole näkyvissä!

4 raivotarjonnassa ja yksi tuli osittaisessa kasvotarjonnassa. Sanomattakin selvää, että kasvotarjonnassa oli paljon vaikeampi. Eikä varmasti johtunut kohdun asennosta tarjonta. Supistukset tuntuivat selän puolella (varmaan kohdun sijainnin vuoksi). Mites muilla?

Selässä tuntu paljon enemmän ja pääasiassa. Kuten menkkakivutkin tuntuu takana.

Yhteistyössä