Alkuperäinen kirjoittaja Pakko minunkin vastata:
Ap:lle: millaisen loman tai hengähdystauon SINÄ haluat? Sinun pitää itse se järjestää jos sitä haluat! Sitten kerrot miehellesi, että olet esim. kavereiden kanssa lähdössä päiväksi kaupungille tms. Kyllä hän saa pärjätä.
-----
Toivon teille balanssia arkeen. Sen saa vain keskustelemalla ja järjestelemällä ja että molemmat ottavat vastuun. Siinä usein nainen on arjen suorittaja kun taas miehellä on "varaa" enemmän joustaa. Näinhän se helposti menee.
!
niin siis, kuten moni on kehottanut, niin olen siis ihan sillä selvällä suomen kielellä kyllä sanonut mitä haluan.. millaista breikkiä, elikkä esim. pientä shoppailureissua, tai kyläilyä kaverin luona ilman lapsia. No kyllä näitä välillä on tullutkin, hmmm. esimerkiksi lokakuussa poissa 6 tuntia, joulukuussa kampaajalla + ostoksilla 3 tuntia, sitten olin polttareissa 1 yön joulukuussa (ainoa yö poissa kun lapsi nyt 6kk) , ja näistä KAIKISTA MENOISTA on saanut kuulla jälkeenpäin, eli "äiti oli taas poissa...ja isi hoiti lapsia " jne. no, kun pahoitan näistä mieleni niin sanoo etten ymmärrä vitsiä. Miksi pitää laskea leikkiä tuosta asiasta, kun kerran hyvin tietää että pahoitan mieleni. Todennäköisesti yritän olla liian tunnollinen äiti ja ehkä olen liikaa lasten kanssa, mutta ei se miltään taakalta tunnukaan.
Pointti voisikin olla siinä, että KUMMANKAAN ei tarttis mielestäni mennä niin paljon erikseen tässä pikkulapsiaikana - tai siis VOI TIETTY MENNÄ jos se ON OK KUMMALLEKIN , meidän tapauksessa en sulata tätä työreissuun yhdistettyä 2 päivän omaa lomaa, en sitten vaa n millään pysty sitä ymmärtämään. Ehkä sitten , jos mukana olisi kaveri/kavereita, niin se olis helpompi ymmärtää,,, koska nimenomaan on ssanonut, että kavereitaan näkee liian harvoin.... juu, on hän kyllä sanonut, että "kotona olisi mukava olla enemmän.. mutta minkä voi kun on noita työreissuja".....esim. nyt olis ollu oiva tilaisuus lähteä pois sieltä työreissulta PIKKASEN AIEMMIN TÄNNE PERHEEN PARIIN, jos siihen oikeasti olisi haluja! Olen niin kiukkuna että on turha tänne kirjoittaa ja vatvoa tätä samaa.
Tunne on kuitenkin niin karsea häntä kohtaan tällä hetkellä, etten tiedä miten tästä eteenpäin voidaan mennä.
Ja tuohon "pakko vaastata" kysymykseen, että millaisen loman haluaisin?? no minulle riittäisi ihan nuo yllämainitun tapaiset muutaman tunnin breikit, vaikka yhden kerran viikossa... mutta TUOTA KOMMENTTIA JA SYYLLISTÄMISTÄ EN JAKSA - ehkäpä siksi en ole tiedostamattani edes paljon jaksanut itselleni vapaata järkätä, kun tiedän että saan niistä jälkeenpäin kuulla. No nyt on tosiaan sitten laskettelumatka kaverien kanssa tulossa : )

ja olen yhden yön poissa, niin isä sitten hoitaa lapsi kaksi päivää. (ja on luvannut pärjätä, vaikka siihen piti kyllä lisätä, että "kai sä tiedät etten edeleenkään voi imettää...." = mahdollisesti syyllistämisyritys)
Kaikkein mieluiten, jo parisuhteemmekin kannalta, haluaisin pienen loman, tai vapaaillan hänen kanssaan kaksin.. ainakin halusin vielä viime viikola, mutta nyt on kyllä... nyt en enää tiedä mitä häneltä enää haluan - ja mitä jaksanko enää uskoa parempaan tulevaisuuteen.
Moni varmaan ajattelee että olen liian herkkä ottamaan kritiikkiä ja onhan se varmaan niinkin, mutta kuten jo totesin, että jos toinen tietää mistä toiselle se ikävä olo tulee, nin eihän sitä sitten tarttis tieten tahtoen aina siitä samasta huomauttaa.
Huomaan tässä, että kun asiasta tänne kirjoitan, niin paras varmaan olisi oikein kunnon keskustelu ihan sen oman miehen kanssa kasvotusten! ne vaan on tupanneet olevan aika hankalia - emme ymmärrä toisiamme. Ulkopuoliselle (lapsiperhepsykologi tms.) hän ei halua lähteä, tätä ehdotin viimeksi syyskuussa.