Irtokissojen omistajat. Lukekaa tämä ja herätkää vastuuseen!

  • Viestiketjun aloittaja Eläinystävö
  • Ensimmäinen viesti
No avaa linkki, katso mitä siellä sanotaan ja googlettele menemään! Miksi jonkun muun pitäisi vaivautua sen takia, et sulla on parempi mutu?
Tiedemaailma ei taida olla lähellä sydäntäsi? Jos sinä viljelet tällasta lukua totuutena ja minä kysyn mistä kyseiseen lukuun ollaan päädytty, ei todistustaakka ole minun harteillani. Sensijaan sinä osallistut autuaasti levittämään tietoa, jonka todenperäisyydestä sinulla ei edes ole tietoa, koska se edesauttaa sinun agendaasi.
 
Älykäs kissanomistaja ymmärtää kissojen perustarpeet. Ne eivät ole samat kuin koiralla.

Älykäs ihminen ei myöskään laita linnunsiemeniä parvekkeelle, eikä varsinkaan jätä parvekkeen ovea auki, mikäli sillä on kissa. Kissat tunnetusti hyppäävät alas parvekkeilta ja ikkunoista.

Kissan suu ei myöskään ole sen pöpöisempi kuin koiran tai ihmisen, vaikka bakteerikanta onkin vähän erilainen. Vaikea nähdä, että nimenomaan kissan pöpöt tappaisivat linnun. Sensijaan uskon kyllä, että avoin haava voi kerätä kaikenlaista pöpöä ja näinollen olla kohtalokas linnulle.
Laittaa jyviä parvekkeen kaiteelle -> kissa hyppää vähän huolimattomasti -> tippuu parvekkeelta.

Tosi vastuullista kissanhoitoa tuokin...
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Tiedemaailma ei taida olla lähellä sydäntäsi? Jos sinä viljelet tällasta lukua totuutena ja minä kysyn mistä kyseiseen lukuun ollaan päädytty, ei todistustaakka ole minun harteillani. Sensijaan sinä osallistut autuaasti levittämään tietoa, jonka todenperäisyydestä sinulla ei edes ole tietoa, koska se edesauttaa sinun agendaasi.
Sanoin, mistä luvut löytyy. Jos et usko niitä, niin todistustaakka siirtyy sinun harteillesi.
Ja mikä agenda????? Mä oon täällä vaan keskustelemassa, en aloittamassa mitään "tieteellistä väittelyä". Voi luoja sun kans taas. Jäitä hattuun.
 
Ai niinkö? Sä aina vetelet noita lakeja jostain. Olet kyllä mielikuvituksellinen siinä mielessä. Katsoitko myös sopimuslain, perustuslain ja jotain muutakin? Ehkä jopa netsästyslain ja eläinsuojelulain..

Ei tarvitse olla lainkaan mielikuvituksellinen, jos kirjoittaa googlen hakukenttään saako kissa kulkea taajamassa vapaana. Kyllä se saa. Toki omistaja on vastuussa, jos kissa tekee vahinkoa, mutta mikään laki ei kiellä kissaa olemasta vapaana.
 
Sanoin, mistä luvut löytyy. Jos et usko niitä, niin todistustaakka siirtyy sinun harteillesi.
Ja mikä agenda????? Mä oon täällä vaan keskustelemassa, en aloittamassa mitään "tieteellistä väittelyä". Voi luoja sun kans taas. Jäitä hattuun.
Jos tykkäät levittää huhuperäistä tietoa, ole hyvä. Et ole ainut virtuaalimaailmassa joka sitä tekee. Se ei silti tarkoita sitä, että minun tarvitsee alkaa todentaa sinun väitteitäsi yhtään miksikään. Minusta on ihan luonnollista kysyä miten tällaiseen lukuun on päädytty. Ei se mitään jäitä hattuun vaadi minulta, vaikka kysymys näyttää sinua hermostuttavan.
 
vierailija

Ei tarvitse olla lainkaan mielikuvituksellinen, jos kirjoittaa googlen hakukenttään saako kissa kulkea taajamassa vapaana. Kyllä se saa. Toki omistaja on vastuussa, jos kissa tekee vahinkoa, mutta mikään laki ei kiellä kissaa olemasta vapaana.
Jos omistajan pitää valvoa, että kissa ei mene vääriin paikkoihin, niin miten ajattelit sen hoituvan, jos omistaja päästää sen kahdeksi viikoksi kierteleen? :D
Kuten olen KOKOAJAN SANONUT JA SINÄ OLET KOKOAJANVÄÄRISTELLYT. Sitä pitää valvoa. Sori nyt vaan.
 
vierailija
Jos tykkäät levittää huhuperäistä tietoa, ole hyvä. Et ole ainut virtuaalimaailmassa joka sitä tekee. Se ei silti tarkoita sitä, että minun tarvitsee alkaa todentaa sinun väitteitäsi yhtään miksikään. Minusta on ihan luonnollista kysyä miten tällaiseen lukuun on päädytty. Ei se mitään jäitä hattuun vaadi minulta, vaikka kysymys näyttää sinua hermostuttavan.
Sinä väitit, että minun lähteeni ei ole hyvä, vaikket ole sitä edes avannut.
Eli odotat, että minä alan todentaan sun mutuja.
Vai näyttää hermostuttavan? Onks sul kameraki täällä? :D lähde? :D :D vai teetkö usein perusteettomia oletuksia toisten mielialasta?
 
vierailija
Älykäs kissanomistaja ymmärtää kissojen perustarpeet. Ne eivät ole samat kuin koiralla.

Älykäs ihminen ei myöskään laita linnunsiemeniä parvekkeelle, eikä varsinkaan jätä parvekkeen ovea auki, mikäli sillä on kissa. Kissat tunnetusti hyppäävät alas parvekkeilta ja ikkunoista.

Kissan suu ei myöskään ole sen pöpöisempi kuin koiran tai ihmisen, vaikka bakteerikanta onkin vähän erilainen. Vaikea nähdä, että nimenomaan kissan pöpöt tappaisivat linnun. Sensijaan uskon kyllä, että avoin haava voi kerätä kaikenlaista pöpöä ja näinollen olla kohtalokas linnulle.
Bakteereista puhuttaessa se vaara osuu ihmiseenkin.
Koiran ja ihmisen suussa on suurin piirtein yhtä paljon bakteereja. Lisäksi kissan ja koiran syljessä on yli sata sellaista bakteerilajia, jotka voivat aiheuttaa ihmiselle haittaa.
 
vierailija
Vai että sisäkissan pitäminen on eläinrääkkäystä. Joo todella kärsivän näköinen tuo meidän leikattu narttukissa joka rennosti röhnöttää sohvalla. Tuolle olisi kauhistus joutua nyt pihalle kun siellä on lunta. Kesällä voi käydä pihalla valjaissa nuuskimassa ympäristöä.

Eläinrääkkäystä olisi se, että laittaisin kissan pihalle pakkaseen moneksi tunniksi ja samalla altistaisin kissan auton alle jäämiselle. Eläinrääkkäystä olisi se, että en ruokkisi kissa lainkaan tai hyvin huonosti. En veisi eläinlääkäriin tarvittaessa.
 
vierailija
Vai että sisäkissan pitäminen on eläinrääkkäystä. Joo todella kärsivän näköinen tuo meidän leikattu narttukissa joka rennosti röhnöttää sohvalla. Tuolle olisi kauhistus joutua nyt pihalle kun siellä on lunta. Kesällä voi käydä pihalla valjaissa nuuskimassa ympäristöä.

Eläinrääkkäystä olisi se, että laittaisin kissan pihalle pakkaseen moneksi tunniksi ja samalla altistaisin kissan auton alle jäämiselle. Eläinrääkkäystä olisi se, että en ruokkisi kissa lainkaan tai hyvin huonosti. En veisi eläinlääkäriin tarvittaessa.
Nojoo. Tuolla logiikalla myös koirien pitäminen olisi eläinrääkkäystä, kun pääsevät ulos vain kakalle.
Nämä on varmaan joitain kettutyttöjä, jotka on päästämässä luontoon kaikki, kun on kyse eläimestä..
 
vierailija
Nojoo. Tuolla logiikalla myös koirien pitäminen olisi eläinrääkkäystä, kun pääsevät ulos vain kakalle.
Nämä on varmaan joitain kettutyttöjä, jotka on päästämässä luontoon kaikki, kun on kyse eläimestä..
Kissahan ei kuulu Suomen luontoon vaan kissa on aavikkoeläin ja siksi se rakastaa lämpöä. Meillä kissa tykkää talvisin makoilla sängyssä päiväpeiton alla tai sitten pattereiden vieressä.
 
vierailija
Kissahan ei kuulu Suomen luontoon vaan kissa on aavikkoeläin ja siksi se rakastaa lämpöä. Meillä kissa tykkää talvisin makoilla sängyssä päiväpeiton alla tai sitten pattereiden vieressä.
Heitin kollin viereen namin, se nukkuu tuossa, ja sillä meni varmaan viis minuuttia herätä, päättää jaksaa nousta ja katsoo, et mikä se oikein oli! :D
 
vierailija
Laittaa jyviä parvekkeen kaiteelle -> kissa hyppää vähän huolimattomasti -> tippuu parvekkeelta.

Tosi vastuullista kissanhoitoa tuokin...
Katsos kun kaikki ei ole täydellisiä ihmisiä niinkuin sinä :ROFLMAO:

Ovi oli VAHINGOSSA jäänyt mummolta raolleen

Tuon en olisi suonut tippuvan koska se oli eläinhoitajan mukaan pelkkä sisäkissa

Sinun vastuuttoman ja välinpitämättömän kissat saisi joutua ketun/ilveksen/suden/ison petolinnun saaliiksi :love:
 
vierailija
Katsos kun kaikki ei ole täydellisiä ihmisiä niinkuin sinä

Ovi oli VAHINGOSSA jäänyt mummolta raolleen

Tuon en olisi suonut tippuvan koska se oli eläinhoitajan mukaan pelkkä sisäkissa

Sinun vastuuttoman ja välinpitämättömän kissat saisi joutua ketun/ilveksen/suden/ison petolinnun saaliiksi
Echon ulkokissat on niin kilttejä, ettei lintua pyydystä ja lapset lepertelee kärrissä mummoille.
Muut ihmiset on toki niitä lässynlää-tyyppejä, ihan liian pehmosia, jotka hoitaa kissansa väärin ja kasvattas lapsensa pieleen :D
 
vierailija
Älykäs kissanomistaja ymmärtää kissojen perustarpeet. Ne eivät ole samat kuin koiralla.

Älykäs ihminen ei myöskään laita linnunsiemeniä parvekkeelle, eikä varsinkaan jätä parvekkeen ovea auki, mikäli sillä on kissa. Kissat tunnetusti hyppäävät alas parvekkeilta ja ikkunoista.

Kissan suu ei myöskään ole sen pöpöisempi kuin koiran tai ihmisen, vaikka bakteerikanta onkin vähän erilainen. Vaikea nähdä, että nimenomaan kissan pöpöt tappaisivat linnun. Sensijaan uskon kyllä, että avoin haava voi kerätä kaikenlaista pöpöä ja näinollen olla kohtalokas linnulle.
Älykäs kissanomistaja on sisäistänyt, mitä eläinsuojelujärjestöt kirjoittavat tappajakissoista. EI VAPAINA LUONNOSSA PRRRRKKKLLLLEE

Kolmannen kerran! Se oli sisäkissa ja ovi oli VAHINGOSSA jäänyt raolleen! Tappajana se iski HETI!!!

Eläinhoitaja se puhui niiden pöpöistä. Sama se, mutta yleensä ne tiput EI PELASTU kun kissa on käynyt kimppuun, niin hän sanoi pitkän kokemuksen äänellä :cry:
 
Jos omistajan pitää valvoa, että kissa ei mene vääriin paikkoihin, niin miten ajattelit sen hoituvan, jos omistaja päästää sen kahdeksi viikoksi kierteleen?
Kuten olen KOKOAJAN SANONUT JA SINÄ OLET KOKOAJANVÄÄRISTELLYT. Sitä pitää valvoa. Sori nyt vaan.
Kissa saa olla vapaana taajamassa. Mikäli se aiheuttaa haittaa, on omistaja korvausvelvollinen. On täysin yhdentekeväö mitä sinä asiasta sanot, kun laki sanoo, että kissa saa olla vapaana taajamassa.
 
Sinä väitit, että minun lähteeni ei ole hyvä, vaikket ole sitä edes avannut.
Eli odotat, että minä alan todentaan sun mutuja.
Vai näyttää hermostuttavan? Onks sul kameraki täällä? lähde? vai teetkö usein perusteettomia oletuksia toisten mielialasta?
Kysyin, miten tilasto 20 000 hylätystä kissasta on kerätty. Endisijaisedti olen hämmentynyt, miten yksi kysymys voi saafa sinut näin raiteiltaan.
 
Nojoo. Tuolla logiikalla myös koirien pitäminen olisi eläinrääkkäystä, kun pääsevät ulos vain kakalle.
Nämä on varmaan joitain kettutyttöjä, jotka on päästämässä luontoon kaikki, kun on kyse eläimestä..
No eikö se vähän niinkuin ole? Kyllä mun mielestä eläimen omistajan pitää ymmärtää eläintä. Koira on tyyppi, joka kulkee ja kävelee laumansa kanssa. Kammottavaa eläinrääkkäystä se minusta on, että koira pääsee ulos vaintarpeilleen.
 

Yhteistyössä