Irtokissojen omistajat. Lukekaa tämä ja herätkää vastuuseen!

  • Viestiketjun aloittaja Eläinystävö
  • Ensimmäinen viesti
Koska sitä ei ole. Eikö ole ikävää, kun hyppyytetään silleen. No, faktat faktana. Suomessa on 2007 vuoden lukujen mukaan 20 000 irtokissaa yhteensä. Eli huijasin puolitotuutta. En ole varma, kuinka paljon niitä on nyt. Luku on vanha. Todennäköisesti luku heilahtelee tuon molemmin puolin. Sinnetänne ilmestyy myös villiintyneitä kissapopulaatioita, jotka selviävät lauhtuvista talvista. Epäilen, että täällä ne kyllä kuolee herkemmin pakkasissa. Ihmettelen, että nimenomaan eteleän ongelmana nämä irtokissat eivät jaksa etelän ihmisiä kiinnostaa. Mutta ehkä tietoisuutta asiasta ei niin paljoa ole. Ja kissojahan ei juuri näe, sillä ne liikuskelevat öisin ja ihmisen silmältä piilossa.
Vaikka lukua 20 000 toisteltaisiin vuosisatoja, minua kiinnostaa miten luku on tilastoitu. Onko joku vaan heittänyt randomin luvun ja nyt kaikki muut hokee sitä ja luku muuttuu todeksi.

Toiseksi, keskustelutekniikkasi on surkea. Nimittelet ja väität muiden olevan sitä sun tätä ja kun vihdoin taivut myöntämään, ettei minkäänlaista lähdettä lukuun ollut, esität kuin typeryytesi olisi tahallista kiusaa.
Lapsellista ja noloa.

Tiedoksi, en ole nähnyt vaivaa linkkien kaiveluun, koska tiedän, että kyseinen luku on jonkun hatusta heittämä, jota kaikenlaiset typerykset toistaa kuin papukaijat ja kuvittelevat asian olevan tosi, kun sitä riittävästi hokee.
 
vierailija
Montako koronakissaa on nyt testattu?

Kokeellisten tartuttamiskokeiden perusteella (https://science.sciencemag.org/content/368/6494/1016) vaikuttaa siltä, että kissat ja fretit voivat saada SARS-CoV-2-virustartunnan muita lemmikkieläimiä helpommin. Tartunta edellyttää, että eläin on ollut läheisesti tekemisissä COVID-19-tautiin sairastuneen henkilön kanssa. Erityisesti kissojen ja frettien käsittelyä tulee välttää silloin, jos on sairastunut COVID-19-infektioon.


Mites tässä keississä täytyy mielestäsi edetä? Samoin, kuin varpusten kanssa, että odotellaan, että ne häviää ja lasketaan sitten, kuinka moni katosi kissan kynsiin?
Tuo oli vaan varoituksena ulkokissojen omistajille, että seurailee tilannetta. Älä ala hysterisoimaan tai lähde ihan laukalle sentään.
 
vierailija
Siis tarkoitin #196 joka kirjoitti ”Ja kissojahan ei juuri näe, sillä ne liikuskelevat öisin ja ihmisen silmältä piilossa.”

Valehtelua, kissat liikkuu paljon päivisinkin
Se olin minä.. Juujuu, olis taas pitänyt kirjoittaa tarkemmin, liittää mukaan tieteelliset lähteet ja kaikki muukin, ettei kukaan pääse öyhöttään.
Kyllä, kissat liikkuu päivisinkin. Kissat nukkuu suurimman osan vuorokaudesta, mutta ei pelkästään päivällä tai yöllä.
Sellaisilla alueilla, joilla on ihmisiä, kissat liikkuu kuitenkin enemmän silloin, kun ihmiset ei liiku. Siis vähintään puolivilliintyneet kissat. Mitä villiintyneempi, sitä enemmän välttelee ihmistä.
 
vierailija
Vaikka lukua 20 000 toisteltaisiin vuosisatoja, minua kiinnostaa miten luku on tilastoitu. Onko joku vaan heittänyt randomin luvun ja nyt kaikki muut hokee sitä ja luku muuttuu todeksi.

Toiseksi, keskustelutekniikkasi on surkea. Nimittelet ja väität muiden olevan sitä sun tätä ja kun vihdoin taivut myöntämään, ettei minkäänlaista lähdettä lukuun ollut, esität kuin typeryytesi olisi tahallista kiusaa.
Lapsellista ja noloa.

Tiedoksi, en ole nähnyt vaivaa linkkien kaiveluun, koska tiedän, että kyseinen luku on jonkun hatusta heittämä, jota kaikenlaiset typerykset toistaa kuin papukaijat ja kuvittelevat asian olevan tosi, kun sitä riittävästi hokee.
No ÄLÄ USKO jos et halua! Syytönhän mä siihen olen.

Jos et tykkää keskustella kanssani, koska olen nolo, lapsellinen ja vaikka mitä muuta henkilökohtaisuuksiin menevää, niin PAKKOKO SE ON JUTELLA?

Juujuu, tiedetään, sun mutu aiheesta on paljon validimpi kuin mikään muu.
 
vierailija
Vaikka lukua 20 000 toisteltaisiin vuosisatoja, minua kiinnostaa miten luku o

Toiseksi, keskustelutekniikkasi on surkea. Ni

Tiedoksi, en ole nähnyt vaivaa linkkien kaiveluun, koska tiedän, että kyseine
No ÄLÄ USKO jos et halua! Syytönhän mä siihen olen.

Jos et tykkää keskustella kanssani, koska olen n*lo, la**ellinen ja vaikka mitä muuta henkilökohtaisuuksiin menevää, niin PAKKOKO SE ON JUTELLA?

Juujuu, tiedetään, sun mutu aiheesta on paljon validimpi kuin mikään muu.
 
vierailija

Kokeellisten tartuttamiskokeiden perusteella (https://science.sciencemag.org/content/368/6494/1016) vaikuttaa siltä, että kissat ja fretit voivat saada SARS-CoV-2-virustartunnan muita lemmikkieläimiä helpommin. Tartunta edellyttää, että eläin on ollut läheisesti tekemisissä COVID-19-tautiin sairastuneen henkilön kanssa. Erityisesti kissojen ja frettien käsittelyä tulee välttää silloin, jos on sairastunut COVID-19-infektioon.


Mites tässä keississä täytyy mielestäsi edetä? Samoin, kuin varpusten kanssa, että odotellaan, että ne häviää ja lasketaan sitten, kuinka moni katosi kissan kynsiin?
Tuo oli vaan varoituksena ulkokissojen omistajille, että seurailee tilannetta. Älä ala hysterisoimaan tai lähde ihan laukalle sentään.
Ei mun kissat Tanskassa asti juoksentele. Niille on riittänyt tämä meidän kahden hehtaarin tontti
 

Yhteistyössä