Inseminaatio

Vauvakuumetta
nöppö, sydän löi tyhjää kun luin sun viestin, kiinnittymisvuotoa?? Yes Yes=)
Menee niin oppikirjan mukaisiin aikoihin!

Mahtavaa Jonnuli-77, että ehditte inssiin, ja että meni hyvin=) Peukkuja piinailuun!

nöppö hyvältä kuulostaa tuo mahdollinen kiinnittymisvuoto! Voi kun se olis nyt sitä...

Jonnuli-77 kiva että pääsitte vihdoin inssiin! Ja onneks saitte kuitenkin lykättyä sitä inssiä myöhemmälle, jos mies nukkui pommiin :D Nyt ei voi sitten kuin vain odotella.

lapseton81 tsemppiä huomiseen inssiin! Peukut on täällä pystyssä, että kaikki sujuu hyvin.

Jonnuli-77 Nyt vaan peitot reippaasti heilumaan =)
lapseton81 Tuuhan kertomaan sitten miten inssi meni, peukkuja!!!

Tosiaan se vuoto oli vaan jotenkin niin outoa.. tai siis ei sitä nyt oikein vuodoksi voinu sanoa. Muuten ei mitään oireita muuten, pyh.
Miettikää kuinka helppoa olisi, jos naisen keho toimis niin, että kiinnittyminen tapahtuisi jo heti inssiin jälkeen ja vois heti vaikka seuraavana päivänä testata tulosta, ei olis tätä ärsyttävää kahden viikon piinailua edessä! :D

Jonnuli-77 ja lapseton81: Tervetuloa tälle kierrokselle ja onnea matkaan! Kertokaapa sitten tuntemuksia kun homma etenee =)

nöppö: Mulla ei oo ollu mitään erityistä vuotoa, vähän valkovuotoa vain tänään. Mutta mutta: Ihan älytön alavatsa kipu alkoi tänään päivällä töissä. Siis paljon pahempi kuin mikään menkkoja edeltävä kipu, tällaista ei ole kyllä ennen ollut:confused:. Hieman on myös eilen ja tänään ollut huonon olon tunnetta mutta se ei ole uutta. Sitten vielä yksi oudompi oire, oikeassa rinnassa tuntuu vihlaisevaa kipua aina välillä, sekin on perin outoa.. En oikeastaan epäile näitä raskausoireiksi, ennemminkin Femareilla buustatun kierron juttuja, kai....

Hei. Inssi ohi ja se meni uskomattoman hienosti, kesti varmasti alle 10 min ovesta sisään ja ulos. En tuntenu yhtään mitään siinä ite toimenpiteessä, luulin että se lääkäri vaan jotain valmistelee välineitä tms. sitten se vaan sano että noniin se oli siinä.
Se tais ollakkin sitten se helpoin osuus, vaikein 2 viikkoa alkaa..
Missä päivissä te muut ootte uskaltanu alkaa testaileen? Olis se nöppö aika jännä ku sais jo huomenna testailla :)

Lapsettomalle kovasti tsempityksiä, meillä taitaa olla Kaarne, minä, Lapseton jännäilemässä ihan peräkkäisinä päivinä=)

Vattula, kaikki erilaiset oireet on lupaavia! Toivotaan että siellä tapahtuu kiinnittymistä.

Olisi todella ihana jos testiä saisi tehdä heti. Itse en ole testannut varmaan vuoteen, tuntuu niin mahdottomalta että raskautuisi. Aina ne menkat on alkaneet melko säännöllisesti. En usko ennen kun täti on viikon myöhässä.
Kerrottiinko teille muuten mitään tuloksia siittiönpesun jälkeen? Lääkäri vaan mainitsi että 75% oli liikkuvuus, ihan hyvä. Ei muuta.

Mitä vauvakuumeelle kuuluu piinapäiviin?

mariq onnea ultraan!
ON :pp1 ja hirveästi oireita, kurkku kipeä ja turvonnut, hirveä nuha, silmät vuotaa ja pää kipeä :LOL: sattaa tosin EHKÄ liittyä tähän älyttömään flunssaan.
Toivottavsti jonnuli-77 myös tulis hyviä uutisia peräkkäisinä päivinä =)

Hellurei!
Millonkas meidän "ensimmäinen aalto" pääsee testailemaan, siis nöppö, vattula, Vauvakuumetta, ja olikos siellä joku muukin? Joko testaatte viikonloppuna, vai vasta ensi viikolla? Täällä jännätään teidän puolesta :whistle:

mariq tsemppiä sinne! Jospa vihdoin saisitte inssistä toivotun tuloksen! Liian kauan ootte saanu sitä odottaa. Eikös 3 pv pidättäytyminen olis aika ihanteellinen? Ohjeenahan on 2-5 pv.

lapseton81 pitkää pinnaa jännäviikoille! Mulla on pahana tapana testailla jo hyvissä ajoin, n. 10 pv inssin jälkeen. Yritän perustella sitä sillä, ettei pettymys ole sitten niin paha, kun menkat alkaa :D Mutta oikeesti en vaan malta odottaa.

Jonnuli-77 mullekaan ei siellä lääkärissä kerrota juuri mitään simppatuloksista jne. Se on vähän outoa. Mutta kyselen sitten oma-aloitteisesti senkin edestä. Kyllä ne sit kertoo :)

Olis niin hienoa, jos edes joku meistä plussais! Se tuo aina roppakaupalla toivoa muillekin!

Viimeksi muokattu:
Kaarne: Oon aatellu et testaisin vasta ens tiistaina (lääkärin ohjeiden mukaan), mutta katotaan miten tässä viikonlopun saa oltua jos ei menkat ala. Mulla kun ollut viimeiset 2 kieroa lyhyitä (26 päivää) niin tänään on 26. pvä:p Mutta pysyn lujana, en testaa.
Taisi tulla vatsapöpö mulle, eilen illalla nousi kuume ja vatsa ihan tosi kipeänä joka puolelta. Että siinä "oireita" kerrakseen. En mennyt töihinkään tänään ja nythän on sitten hyvää aikaa pyöritellä mielessä tätä testaus-juttua. Aaargh.....

Jonnulille: Mulle lääkäri kertoi ennen inssiä että simpat on ok tavaraa, liikkuvuus oli muistaakseni 80%. Ja eikös noissakin voi olla melkoisia eroja? Tarkoitan siis eri kerroilla samalla miehellä:D

Voi kun saatais tähän porukkaan nyt tällä kierroksella plussia! Tietty toivoisin kaikille onnea mutta lohduttaisi edes tieto siitä että on ylipäänsä mahikset onnistua inssillä!!

Vauvakuumetta
Mulla on luja usko siihen, että plussia tulee tässä "jaksossa". Nöpön ja Vattulan oireet kuulostaa niin lupaavilta=)

Jonnuli-77, meillekään ei simpoista sanottu muuta kun kysyttyäni mitä niille kuuluu, että 65 miljoonaa, ja tosi liikkuvia. Mutta eipä tuosta ole lohtua ollut...

Mulla vasta viikko inssistä, joten vielä saa viikon kitua. Tosin mun mielestä nää 2 vk on parhaat, kun on edes toivoa ja voi hetken ajatella olevansa raskaana, kunnes taas tippuu oksalta:LOL:
Repäisykipuja on ollut eilen ja toissapäivänä, ja valkkaria enemmän kun yleensä. Nännit vähän arat (mullakun on yleensä semmoiset, että vois vaikka ripustaa pyykkiä niihin, niin ei tuntuis missään:LOL:) + lämmöt koko ajan koholla, n. 37.2, mutta niimpä oli noi ihan kaikki samat viimekin "jaksossa":stick:.

Peukkujaaaaaaa kaikille!!

Vauvakuumetta, Nöppö ja Vattula, mikä oli teidän muniksien tilanne inssissä? Eli olivatko vielä näkösällä vai ehtineet jo häippästä? Innolla seuraan sit teidän tuloksia. Itsellä kahdessa inssissä munikset olivat menneet jo menojaan toimenpiteessä ja taisi olla liian myöhäistä...?? Pohdiskelen tässä, josko sitä menisi vielä kolmanteen inssiin ja jos saisi toisen lääkärin ja mahdollisesti sitä kautta paremman ajoituksenkin. Vaikka eipä sitä tiedä, onnistuuko sen paremmin, vaikka ajoitus olisikin parempi. Me ei tosiaan jatketa sit enää IVF:ään ja tässä on vähän haiku fiilis että tässäkö se nyt sit oli...

Kovasti plussatuulia kaikille!

Aivan pakko tulla jakamaan tää juttu nyt heti tänne:) Varmaan arvaatte etten malttanu odottaa testaamisen kanssa.... ja kyllä, cb:n testipuikossa luki raskaana!!!!!!

Kai tuohon vastaukseen uskaltaa luottaa, tietenkin voi mitä vaan sattua, mutta.... Käsittämätön tunne kun menin miehen herättämään testipuikon kanssa.:D

Vauvakuumetta
Oli pakko tulla heti aamusta koneelle tarkistamaan tilanteita, ja kannatti! Ihan mieletöntä vattula !!!!:flower::flower::flower: Mahtavaaa! Pajon onnea!
Oireilustasi uskoinkin niin käyvän. Uskon, että nöppö tulee perästä:)
Antaa itsellekin toivoa, kun inssiläiset onnistuu:)

Itselläni on niin tavallinen olo, jopa vähemmän tuntemuksia alavatsassa kun viime jaksossa, että en usko, että tässäkään rinksassa onnistutaan. Ja ne repäisytkin oli kohtalaisen aikaisin inssiin nähden.

SeaBlue, meillä oli munikset vielä näkyvissä, mutta missä vaiheessa oli "menossa", sitä ei kerrottu. Mutta onhan monet onnistuneet, vaikka munikset on jo irronnut inssivaiheessa.

Onnea Vattula!!!:flower: aivan loistavaa, tämä luo uskoa siihen että inssillä voi onnistua!
Olisi muuten kiva kuulla vielä listattuna fakta: mikä lapsettomuuden syynä oli, monesko inssi, tehtiinkö ennen munasolun irtoamista, mikä pp oli testipäivä (pp11 jos oikein lasken?) jne. Onnea vielä kovasti!

Älä Vauvakuumetta vielä heitä kirvestä kaivoon, oireetkin tuntuu niin kovasti vaihtelevan henkilöstä toiseen! Olen lukenut että toisilla ei ole oireen oiretta ennen plussaa...
Mikä nöpön fiilis on, koska testaat? Jännitetään nyt teitä sitten ensi viikolla ;)

SeaBlue meilllä ei ollut vielä munis irronnut mutta tunsin sen illalla jomottelevan siihen tapaan että joskus silloin se lähti. Aikataulutus oli varmaan aika ideaali kun inssistä oli sellainen 5-10h. Mutta kyllähän niitä kuulee että inssi on onnistunut vaikka munis oli jo irronnut, eipä sitä voi tietää. Asia on niin monesta pienestä jutusta kiinni; hedelmöittyykö, lähteekö alkio jakautumaan, löytääkö se kohtuun ja kiinnittyykö oikeasti jne...

mariq:lle onnea ultraan ensi viikolla!

No niin, nyt on ehkä alkushokista toivuttu. Ja kiitos onnitteluista, toivotaan että pysyy matkassa,etenkin kun testattu niin aikaisin plussa.:ashamed:

Meillä syy selittämätön (on siis yksi luomusti alkunsa saanut 04 syntynyt tyttö). Mulla todettiin että oikea munatorvi ois tukossa ja miehellä 93% epämuodostuneita simppoja. Lääkäri kyllä tsemppasi ettei välttämättä simpoissa vaikuta mitään nuo epämuodostumat. Sanoi että liian pyöreä pää estää niiden pääsyn munikseen kun terävämpi menis paremmin läpi;)

Nyt oli siis eka inssi, femarit vahvistamassa ovulaatiota kun en ainakaan puoleen vuoteen ovista testaamalla löytänyt. Nyt oli selkeä ovisplussa ja inssi tehtiin siten että maanantai aamuna ei vielä ollut selvää plussaa mutta illalla plussasin. Sitten tiistai iltapäivänä inssi ja ultrassa näkyi vielä kaksi munista paikoillaan (yksi kolmesta oli jo häippässyt). Eli femar teki kunnon oviksen ja sitten päästiin asiaan. Ois voinu tietty luomunakin onnistaa mutta hyvä näin! Luomu yritystä kuitenkin kolmisen vuotta, välillä aktiivisesti ja välillä ilman kalenterin kyttäystä.

Tsemppiä muille, nyt plussaamaan kaikki!!!

Olipas nimimerkillä vattula iloisia uutisia, onnea!
Olen nyt vähän sivusta seuraillut tätä palstaa, luo nuo onnistumiset toivoa itsellekin.
Mulla alkaa kohta olla jo loppukiertoa ja seuraavassa kierrossa meilläkin inssi. Tänään kävin ostamassa puregonin ja pregnylin apteekista. Kalliita lääkkeitä mutta onneksi sai kelan korvauksen!

Jännittää kovasti miten omat munasolut lähtee kasvamaan vai lähteekö kasvamaan ollenkaan...Inssiä en jännitä toimenpiteenä, ainoastaan jännitän niitä pistämisiä... ja tietty sitten lopputulosta!

Toivon muille inssissä olleille plussaa!

Hei Dijana ne on nuo lääkkeet, varsinki puregon, tosi suolasen hintasia jos ajattelee kuinka halvasti nuilla luomuilla tulee lapset, toivotaan vaan että meillä kaikilla plussais ihan insseissä niin ei tarvis vielä kalliimpiin ja monimutkasempiin hoitoihin lähteä. Onnea vaan inssiin!!
On kyllä ihanaa kun vattulalla onnisti, miten ihmeessä te muut kestätte nämä piina-ajat?

kp10 uä 17.9(pe)
limis N:6,3mm
vasemmalla dominoiva folli..kerrankin...:wave:jee...oikealla ei ole torvea...
isoin 10mm ja monta pienenmpää
oikealla isoin 8mm ja pieniä....
lisää piikkejä
piikit siis kp8-12
uä kp13 20.9 katsotaan tilanne....aiemmin riittänyt 4 piikkiä....:'(

Viimeksi muokattu:
kp13 uä 20.9
limis N:8,5mm
vasemmalla 15mm ja 13 mm follit
oikealla ei mitään mainittavaa...ei kerkeä mukaan....

piikkejä vielä kp 13-14 sössiny jotenkin ton piikityksen kansa vielä jäljellä vaikka kuinka..ne pistän nyt ja huomenna jäljellä olevat....
eka piikitykset, ei ole tullut ainetta :(
kp 15 pregnyl kl:22
inssi kp17(24.9)

Tsemppiä mariqille! Hyvä merkki varmasti tuo "paremmalla" puolella oleva munis. Joko kävit ultrassa?
*Varovasti kyselee onko muita jo testaillu?* Mitä kuuluu nöppö ja vauvakuumetta?
Itse vieläkin pelokkaana tutkailee pikkareita joka vessareissulla... Ei se varmaan ihan heti pois meekään toi epävarmuus, jos sitten toukokuussa=). Kun nyt sinne asti pääsee jotenkin toukka mukanaan. Huii!! Vähän lisää uskoa kun on pikkuhiljaa alkanu tulee oireita jotka alkuraskauteen liittyis, mutta jotenkin ei täysillä uskalla riemuita. Keskiviikko aamuna teen uuden testin ja sit soittelen klinikalle jos on vielä plussa.
Plussajuna lähtee ja toivottavasti poimii mukaansa paaaaljon matkustajia:p

Yhteistyössä