Inseminaatio

Tsemppiä mariq!!
Nöppö: Täällä mennään ihan samoissa, tänään inssi, eilen iltapäivällä ihan eka ovis plussa ;) Kävin sitten ostaan sen clearbluen testin kun alko ärsyttään viivojen kyttääminen. Ja heti onnas. Jääpähän seuraavaan kiertoon sitten loput testipuikot.

Mites te muut ootte saanu töissä järjestymään nuo hoitoihin menot? Itsellä on pikkasen hankalaa kun matkoihin menee semmoset 1,5 h/suunta ja töistä ei voi kesken vuoron lähteä pois. Eli on sitten pakko pitää koko päivä "vapaata". Onko kukaan pyytäny sairauslomatodistusta poissaolojen takia? Kun mietin että mitä hittoa tästäkin päivästä esimiehelle selitän....
 
Täällä on peukut pystyssä teille, nöppö ja vattula! Ja tiettty kaikille muillekin :)

Pahoittelut negatestistä mariq :hug: On niin väärin, että tässä meidän hyvinvointivaltiossa lapsen saanti on pitkälti omasta rahasta kiinni :(

vattula täällä on kans ollut ongelmia hoitoihin menossa, matkaan menee n. 1 h suuntaansa... Ja kun saa vasta samana aamuna tietää, että tänään pitäiskin ottaa iltapäivä vapaaksi! Täytyy vaan yrittää jotenkin selitellä ja kiemurrella töistä vapaaksi.

O.N.
Kp 9, kierron paras aika: kaikki vastaantulevat kaksilahkeiset alkaa näyttää kiinnostavilta ;) Viikonloppuna alkaa taas ovistestailu. Mä käytän nyt vaan halpistestejä, oon saanu niillä aina ihan saman tuloksen kuin CB:n digitestillä. Viides inssi ehkä ensi ma tai ti?
 
Inssi ohi. Tulokset eivät olleet kauhean imartelevia. Noh, tietää nyt, että tämä oli meidän viimeinen inssi. Ja toivottavasti myös onkin se VIIMEINEN.
Todella masentavaa taas. Sitä lähti niin reippain mielin lääkäriin, ja sitten tuleekin päin kasvoja ainoastaan huonoja uutisia.
Tsemppiä teille kaikille, joilla koitos on vasta edessä!
 
Vauvakuumetta
nöppö nyt pidetään sulle peukkuja! Eiköös usein just tärppää kun tulee vastatuulia ja tuntuu että ei...Nyt alkaa se piiiiiinallinen odotus, mukana siinä:hug:.

Ite odotan vielä sitä meidän tulevaa vikaa inssiä, mutta tuntemukset on semmoset ja aamun testiin tuli jo puolivärinen testiviiva, että huomenna mennään (toi aina kuulostaa ihan siltä, kun olis muka lähdössä laitokselle synnyttämään tms. suurta:LOL:).
Ilmotin jo töissä pomolle, että voi olla, että huomenna joutuu lähtemään aikaisempaa töistä pois, ja aamusta tullaan myöhään. Ollaanpa vielä miehen kanssa samassa duunissa, mikä ei tee hoitoihin"kiemurtelua" yhtään helpommaks.

Ihan kauheasti onnea seuraaville viikoille nöppö ja vattula!
 
Vauvakuumetta ja kaikki muut, on aina kiva käydä lukemassa juttuja ja kuulumisia täällä. Kun tosiaan tietää, että täällä on ihmiset samassa tilanteessa!
Mua jännittää ajatuskin ivf hoidoista. Sitä vaan miettii, että "ei sen näin pitänyt käydä, meiän piti onnistua helpommalla!"
No katsotaan mitä piinapäivät tuo tullakseen!

Paljon onnea kaikille matkaan, ja tulkaa heti kertomaan kuinka kävi!! :wave::heart:
 
Noniin. Nyt siis eka inssi tehty. En tiedä miten voi ovis tuntua näin ikävältä, ennen ei ole tuntunut juuri missään ja nyt on koko alavatsa ihan turvoksissa ja kipeenä. No, menee varmaan hormonien piikkiin, onhan tulostakin tullut kun munikset olivat 22 millisiä. Elikkäs 10 miljoonaa oli simppoja ja ne matkaavat nyt kohti kahta munista... Ja kaksi viikkoa odotellaan "kaikessa rauhassa". Niin varmaan.... Lääkäri oli sitä mieltä että tehdään yhteensä kaksi inssiä ja jos ei tärppää niin sitten ivf. Ei tosin olla vielä päätetty lähetäänkö siihen leikkiin.

nöppö: Aikas jännää kun samalla päivällä inssit ;) Nyt tsempataan eikä tuskastuta yhtään!! Ensikertalaisen innolla tässä mennään...
 
Vattula Nyt mennään ihan iisisti eikä mietitä tätä asiaa olleenkaan... niin just ;)
Teillä oli parempi simppa tulos kuin meillä. Jostain syystä nyt ei ollut niin hyvä kuin viimeisillä kerroilla. Voihan tietenkin kaikki vaikuttaa .. stressi yms. huoh. Oik. oli 13 ja 15mm rakkuloita, vas. 18 ja 17mm.
Maanataina pistettiin pregnyl ja eilen oli inssi. Oli rakkulat olleet kuulemma ihan oikean kokoisia jo. Toivottavasti ei liian pieniä kun irtoavat/irtosivat. Mutta peittoa heiluteltiin vahvistukseksi :)
Ivf asiaa ei haluta mekään niin tarkasti miettiä. Koko asia ahdistaa muutenkin.

Kuulemisiiin taas!
 
Heippa!
Meillä on ollut julkisella lapsettomuuden perustutkimukset, tällä viikolla oli munatorvien aukiolotutkimus. Vika lapsettomuuteen on minussa (alunperin lähdimme lääkäriin miehen huonon siemennestenäytteen vuoksi), lääkärin mukaan munsarjojeni toiminta on hiipunut eli ihan kuin ennenaikaiset vaihdevuodet :( Järkytyksekseni joudun aloittamaan piikitykset (Puregon ja Pregnyl).

Hirvittää tuo itseään pistäminen! Toivottavasti pystyn siihen. Positiivisia uutisia oli se, että aloitan pistoshoidon jo seuraavasta kierrosta jolloin myös inssi tehdään! Lääkäri oli oikein positiivisin mielin inseminaatioita kohtaan. Lääkäri määräsi meille 3x inssi jonka jälkeen koeputkihedelmöityshoito jos inssit ei toimi meillä.

Ensikertalaisen kauhulla odotan kuitenkin tuota pistoshoidon totettamista, onko muilla siitä kokemusta ja minkälaista? Kiinnostaisi myös onko siitä tullut sivuvaikutuksia?
 
Vauvakuumetta
Nöppö toihan kuulostaa lupaavalta=)

vattula jihuu, nyt vaan odotellaan hyviä uutisia! Sama juttu, kauheet ovistuntemukset tällä rinksalla: kipua, pahoinvointia...onkohan mulla kaikki ihan kohdallaan??? Ehkä johtuu clomeista?

ON: Grrrr ja kittulan väki:mad: Ei vieläkään hymynaamaa ovistestissä. Kau heee paniikki kun on enää kaks päivää jäljellä ennen lauantaita. Ekas pelkäsin, että ovis tulee liian aikasin, nyt ettei tuu ollenkaan, tai ei ehdi inssiin. Jos sinne pääsee, niin sitten tulee taas uudet pelot...:LOL:
 
vauvakuumetta; toivotaan että ehdit ennen viikonloppua ! Mä jännäsin viime viikolla ja menikin sitten vasta tiistaille ovisplussa:ashamed:. Ootellaan sua nyt mukaan tähän jännäykseen, kivaa kun on samassa tilanteessa olevia!
Haluaisin muuten tavata sen lapsettomuutta potevan joka ihan tyynenä asiaa kummemmin miettimättä oottelee testaamista tai menkkojen alkua, iso hah:LOL:

Mä oon niin vainoharhainen että vaikka on tässä vuosien aikana ollut kiertoja jolloin ei ovista ole yritetty edes paikantaa eikä mitenkään aktiivista ollu makuukammarin puolella, niin silti oon joka ikinen kerta salaa toivonu jonkun ihme sikiämisen tapahtuneen. Ja kyllä, joka kerta viimesen kahen vuoden aikana kun menkat alkaa, tulee myös itku. Nyt kun sitten mahikset on vähän paremmat, pelottaa oikein mikä pettymys sitten onkaan odotettavissa jos...

Mutta se on kiva kun täältä saa tsemppiä ja ymmärrystä aina! Kiitos=)

Mites muilla, miten kumppaninne asioihin suhtautuu? Onko yhtä vaikea asia kun itsellesi?
Meillä on kyllä aina tukena ja selvästi ahdistaa häntäkin tilanne. Silti väitän että nää fyysiset tuntemukset kehossa vaikuttaa konkreettisemmin ja siksi ainakin meillä minä olen se joka ekana kärrätään hullujen huoneelle jos ei ikuna onnistu....
 
Dijana Mulla ei oo kokemusta piikityksestä, mulle on aina pistänyt hoitsu pregnylin. Kammottaa kuitenkin ajatuskin, että pitäis itseään pistää... Mutta mitäpä sitä ei tekis tärkeän asian puolesta. Tsemppiä :)

Vauvakuumetta joko pääsitte inssiin? Mun mielestä olis vähintään kohtuullista, että hoitoja tehtäis myös viikonloppuisin. On niiiin turhauttavaa, jos kauan odotettu inssi jääkin tekemättä.

O.N.
Huomenna aloitan ovistestauksen. Tulispa sunnuntaille o-plussa, niin pääsis heti maanantaina tositoimiin.
Meidän ukkoa taida kovinkaan paljon hetkauttaa tää lapsettomuusasia, ainakaan yhtä paljon kuin mua. Ei meinaa aina oikein löytyä ymmärrystä mun toistuville pettymyksille. Se sanoi joskus olevansa ihan varma, että mä pamahdan paksuksi heti kun alotetaan yritys. No kas, niin ei käynytkään. Mutta en todellakaan halua vielä ajatella sitä vaihtoehtoa, etteikö meille tulis koskaan lapsia. Kyllä se vauva vielä tulee, konstilla tai toisella. Mutta sais tulla mieluusti jo aika pian :)

Mielenrauhaa kaikille piinailijoille!
 
Dijana Itse oon pistänyt jo muutaman kerran itse Pregnylin. Seuraavan kerran joudun itseasiassa la ja ens viikon keskiviikkona pistämään. Puolikas annos vahvistamaan vielä tätä kiertoa..Aluks tuntu kyllä, että en ikinä selviä siitä kun muutenkin niin herkkä kaikelle tuommoiselle, mutta hienosti meni! :) Ei kannata jännittää, kun ei se oikeasti edes satukkaan.

Mun ukko on kyllä yhtä surullinen tästä koko asiasta. Vähän aikaa sitten puhuttiin hyvin tiiviisti tästä asiasta. Ja hoettiin, että se vaavi tulee meille keinolla millä hyvänsä :)

ON:
Inssi päivänä, eli tiistaina ei tullut mitään rusehtavaa "vuotoa". Mutta eilen ja tänään on jäänyt pyyhkiessä hieman rusehtavaa "valkkarin seassa" ilmenevää..Onko muilla esiintynyt?? Anteeksi jo etukäteen tästä :)
 
Tyhmänä täällä kyselen että milloin toi pregnyl pistetään? Tai siis missä tapauksessa? Kun mullekin lääkäri kirjoitti reseptiin sen muttei sitten tarvittu.. tai ainakaan ei follikkeliultrassa maininnutkaan.

nöppö: mulla tuli hieman rusehtavaa vuotoa tiistaina illalla ja eilen, mutta tänään ei enää.
 
Vauvakuumetta
Kaarne Ei vieläkään ovista! Weer is mai ovis???:mad: Huomenna olis oltava. Ja todellakin, täällä peukut pystyssä sun sunnuntai ovikselle!

Meillä mies ottaa rauhallisemmin kun mä. Eilen sanoi näihin mun ovis paniikkeihin, että jos nyt ei ehditä, niin tuleehan noita kuukausia. No, niinhän niitä tulee, mut myös menee samaan tahtiin, ja ikää on jo 38! Tuntuu, että clomit vetää mielialaa vähän synkemmäks. Vaikuttaako teidän muiden mielialaan?

Mies on kyllä aivan ihana, mutta vattula, tavataan pöpilässä jos ei onnistuta:LOL: On nämä meillä mulle raskaampia juttuja. Niin, ja vielä vattula, ihan samat jutut täällä, että jostain syystä annan joka kuukausi toivolle vähän periks, ja sitten tullaan taas kolisten alas!

Omaa napaa vielä, että meillä on tämmöinen juttu: mun veriryhmä on Rh- ja ukko on Rh+. Eli keskenmenon tai synnytyksen jälkeen tämmösen tapauksen pitää syödä yksiä lääkkeitä, tai muuten seuraava raskaus ei onnistu, koska mun elimistö hylkii + verisiä.
Kerran sain yksityiseltä lääkkeet siltä varalta, että jos olis tullut varhainen keskenmeno, ja on niitä vasta-aineita mun verestä katsottu, mutta ei ainakaan sillon ollut. Mutta jos meistä ei muuten oo löydetty vikaa, ainakaan vielä, niin tommonen harmi on kuitenkin.

nöppö Mulle ei oo tullut vielä mitään vuotoja inssin jälkeen, mutta eiks lähes kaikille muille ole, ainakin mitä on lueskellut, niin todella monille. (Hyvä puhua täällä muiden puolesta...). Ihme, että mulle ei oo tullut vuotoja, kun katetrit meni mutkille, ja jouduttiin hakemaan vähän kovempaa katetria. On tuo kohdun kaula kuulemma mutkanen. Ei ihme, ettei siittiöt siitä omin päin selviä:LOL: Vähän siinä silmät pyöri päässä, kun siittiöitä vaihdettiin putkesta putkeen. Tuli mieleen, että jäisks sinne yhtään täyspäistä, kun on niiden parkojen päät kolissut niin monen ruiskun ja katetrin seiniin....Mutta eipä sieltä ketään kotiin asti saanutkaan...
 
Vauvakuumeelle tsemppiä sen ovisplussan kanssa! Toivottavasti ajoittuu sopivasti :) Nöpöllekin tsempit piinailuun.

Minulla ei olekaan vielä inssejä tehty eli en osaa sanoa vuodoista. Toivon itse että ovisplussa tulee sunnuntaina tai maanantaina. Pakko kai sitä on tänään jo varata maanantaiksi inssiaika jos niin hyvin kävisi että heti pääsisi aloittamaan viikon hoidolla. Siirrän sen sitten maanantaina taas eteenpäin jos ei hymynaama ilmesty minulle!

Dijana oli aloittamassa hoitoja, tapahtuuko sinulla lainkaan ovista tällä hetkellä ilman lääkkeitä? Miten huonot teidän miehen tulokset ovat, vai onko niissä tapahtunut parannusta?

Kaarne pääsee melkein samaan aikaan piinailemaan kanssani :) oletteko julkisella vai yksityisellä hoidoissa?

Aika hurjia matkoja teillä on klinikalle ja sitten vielä töiden kanssa tasapainottelu... meillä klinikka on ihan työpaikan lähellä ja ollaan samassa paikassa miehen kanssa töissä. Kun ei edes samanaikaisesti tarvitse käydä niin aika helposti päästään "asioille" kesken päivänkin.
Itse voisin kyllä esimiehelle kertoa jossain vaiheessa, ainakin jos kovempiin hoitoihin siirrytään niin ilmeisesti pitää ottaakin saikkua. Toivotaan ettei meistä kukaan sinne asti joudu!

Oletteko muuten inssin jälkeen olleet rauhallisesti (liikunta, seksi yms paussin pitämistä)? Itse en ainakaan harkinnut, eipä kai siitä mitään ohjeita olekaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vauvakuumetta
Piti tulla takasin, ja palata tohon Rh- asiaan, jos vielä jaksatte "kuunnella". Siinä kun koko pointti on se, että jos ei tiedäkään, että olis ollut keskenmeno, ja olis kehittynyt niitä vasta-aineita, ja jatkaa vaan inssejä tuloksetta, tietämättä, että ei edes olis yhtäänmitään mahdollisuutta tulla raskaaks...Noh, myös tämmöstä paniikkia täällä. Jotenkin on todella vaikeeta uskoa, että sitä joskus ihan oikeasti olis raskaana. Kiitos kun kuuntelitte:)
 
kp3 :(
kp3-7 clomeja 2 tbl/pv
kp8-9 puregon 75iui/pv
kp10 kontrolli uä eli 17.9.10

tällä taas mennään , vaikka en tod. usko että tärppää...kun on yli 3v yritetty niin insseillä turha toivo, mut no...koitetaan...
 
Piti lisätä itseni listaan, toiveikkaana siitä että päästään ma tai ti inssiin. Aloitan testailun varmaankin sunnuntaina kun on kp 8.

LISTA:
mariq..........3xiui (-) 4.s iui 09/10 YK 40
Nöppö.........2xiui(-) 3.s iui 7.9.10 YK 28
Kaarne........4xiui (3-, 1+ ->km), 5. iui 9/10 YK 20
vattula.........1. iui 7.9.10 YK 38
Jonnuli.........1. iui 13-14.9. YK n. 25
 
Vielä jatkan hetken; mariq ihan hyvin se teillekin voi tulla se plussa!
En pysty itse kuvittelemaan edes miltä tuntuisi olla raskaana kun ei tähän asti tosiaankaan ole ollut mitään kiinnittymisen yrityksiä tms. ja sitten jotkut tulee raskaaksi ajattelemalla asiaa...

Vauvakuumetta; miten tuo veriryhmäasia tuli ilmi? Meillä ei ole ollut siitä mitään puhetta klinikalla. Pitääpä varmistaa että mies ei ole - merkkiä kun itse olen Rh+. Muistan joskus kuulleeni siitä kaverilta. Olikohan se niin että - on harvinaisempi veriryhmä? Näkeekö ne muodostuneet vasta-aineet verikokeella, eli tietääkö sen jos on esim. ollut keskenmeno?
 
Vielä yksi kysymys teille kokeneemmille; pitääkö ennen inssiä olla sama pidättäytymisaika kun näytteenannossakin? Meidän klinikalla se on 2-5 vrk mutta kaiketi vaihtelee klinikoittain. Meinaan vaan että pitääkö meidän nyt odotella viikonlopun yli inssiä niin ettei peittoja voisi heilutella :)
Jos ovisplussaa ei vielä sunnuntaina tule niin olisi kiva aloittaa kotikonstein hommat.
Inssin jälkeen olen ymmärtänyt että on ihan suositeltavaa jatkaa hommia kotona.
 

Yhteistyössä