Inseminaatio

Heei kaikki uudet!! Niin monta tullut, että en muista kaikkien nimiä :)
Luomukierto meni ja eilen alkoi menkat. Kummallisen pitkä oli kierto (32pv) yleensä se 28pv. Voitte vaan kuvitella, kuinka jo kerkesin testailla.. ja toki nega sieltä tuli.

ON:
Aloitin tänään syömään Femaria. Ensi viikolla sitten ultra (yksityisellä) Meillä takana yritystä 2v ja 4kk.. Selittämättömiä.
Päätin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni, ja alkaa harrastamaan sitä mistä pidän ja koitan ottaa rennommin nämäkin asiat. Päivä menee vaan pilalle, jos miettii liikaa.. "Miksi me"??
 
Vauvakuumetta
Helou kaikille!

Tässä uusi tulokas ketjuun. Meillä takana yli 3 vuotta yritystä luomuna, ja eka inssi ei onnistunut.
Luulemma, että päättyi varhaiseen keskenmenoon, sillä raskausoireita ehti ilmaantua jonkin verran, menkat tuli muutaman päivän myöhässä, runsaina ja "lisukkeilla":vampire:, mutta mene ja tiedä. Meillä on apuna Clomit, joista nyt tokan rinksan vikan otin tänään. Nyt siis odotellaan ovistestausaikoja, mutta jostain syystä ovistuntemuksia on tullut jo nyt!! Hermostuttaa, jos on liian aikainen ovis. Toivottavasti on vaan rakkuloiden "kasvukipuja", kun niitäkin kuulemma voi olla. Sitten tokaan inssiin, jos ei ovis satu lauantaille. Viime kierron jälkeen päätin, että tämän kierron otan lungisti, etten stressaa ja mieti yhtään...No johan päätös piti,... kymmenisen minuuttia, että tässä taas ollaan. Ajatukset on taas 100%sesti tässä. Mielenkiintoista on muuten se, että kaikille täälläolijoille kerrotaan tarkasti munasolujen koot ym, ja meillepä ei kerrota juuri mitään. Ollaan Helsingissä naistenklinikalla. Joskus yksityisellä saimme kuulla tarkkaan kohdun limakalvon paksuudet, munasolujen koot (sattui silloin juuri olemaan isohkot), mutta nyt ei mitään, edes siitä, kuinka pitkällä munasolun irtoaminen oli inseminaatiovaiheessa. Hmmm, ehkä ajattelevat, että turhaan sitä kuormittaa kaiken maailman tiedoilla...;) Katsotaan nyt se toka inssi, jospa (toivottavasti) silloin olis toinen lääkäri. Inse tilanne on kuitenkin sen verran hermostuttava, että kaipais lääkärin puolelta aktiivisuutta. Onneks oli ihana sairaanhoitaja! Onnea kaikille plussanneille!!!:flower:
 
Heiii!

Täällä myös uusi "yrittäjä" tänne ketjuun. Meillä 6 vuotias esikoinen mutta sitten toista lasta ei olekaan kuulunut ja hakeuduimme yksityiselle klinikalle hoitoihin. On tutkittu ja varsinaista yhtä vikaa ei meistä ole löytynyt mutta useampi pienempi ongelma jotka varmasti hankaloittavat raskautumista luomusti.

Nyt ollaan edetty siihen pisteeseen että ensimmäistä inseminaatiota kaavailtiin tähän kietoon. Sain Femar-kuurin kp 2-6 päiville ja eilen ultrattiin tilanne (kp 10). Nyt oli kasvaneita follikkeleita peräti 3 kappaletta, yksi 15mm, ja sitten 14 ja 13 mm. Harmikseni olivat kaikki kolme oikealla puolella ja oikean puolimmainen munajohdin ehkä tukossa(aukiolotutkimuksessa vain vasen puoli veti). Tämän takia lääkäri pyysi harkitsemaan josko tämä yrityskerta mentäis luomuna koska saattais mennä inssi hukkaan. Itse haluaisin kuitenkin inssin koska myös miehen simpoissa vähän vikaa todettu ja uskoisin että pestyinä toimisivat varmemmin. Nyt kuitenkin uhkaavasti näyttäis menevän ovis viikonlopulle jolloin sitten ainakin luomuna yritetään jos ovistesti plussaa lauantaina. Lääkärin mielestä parasta ois jos follit saisivat kasvaa maanantaihin-tiistaihin asti (tietenkään ei sais irrota ennen sitä) että olis yli 20 mm. Ja sitä pistosta joka irrottaa muniksen ei nyt käytettäis vaan mentäis ovulaatiotestin mukaan. En oo saanu ovistestiin selkeää plussaa ikinä (paitsi esikoisesta 7 vuotta sitten...). Nyt jänskättää kun on eka lääkehoito kierto että jos se ovis näkyis selkeesti.

On tää muutenkin sellaista tarkkailua ja jännittämistä (ja tietenkin joka kuukausi pettymistä) että vie voimia muista asioista. Vaikka kuinka yritän olla miettimättä asiaa, ei se ikinä onnistu. Viimeistään viikkoa ennen menkkojen alkua alkaa alitajunta keksimään kaikenmaailman oireita. Ja tätä siis kestänyt 3 vuotta.... Toivonkin että nyt sais selvyyttä tilanteeseen!

Tätä ketjua olen lueskellut kun inseminaatio kuitenkin uusi juttu. Tosi kiva seurata miten muilla homma etenee ja tietenkin valaa uskoa ja toivoa jos plussia tällä keinolla saadaan! Tsemppiä ja jaksamista kaikille syksyyn ja onnittelut plussatesteistä!

En
 
Tervehdys teille molemmille!
On se vaan niin, että näistä ajatuksista ei kyllä ikinä pääse eroon.. Kunnes se oma nyytti on sylissä. Onko teistä ketään kertonut sen kummemmin läheisille/läheiselle hoidoista mitä läpi käytte?

Ite ollaan oltu aivan hys hys. Tiedän silti, että en jaksa enään vaieta ja todellakin haluaisin kertoa edes yhdelle hyvälle ystävälle asiasta ja purkaa tunteita .. Kaikki tuntuu vaan syöpyvän sisällä!

ON:
Kp5 menossa, ja ensi viikolla ultra. Mullakin on jännää tunnetta alavatsassa, ja varmaakin sitä "kasvukipua" myös. Sitten onkin 3 inssi edessä, ja toivon niin että se olisi viimeinen.

Tulkaa kertomaan lisää kaikki joilla jännä hetki myös lähestyy, että miten meni! :)
 
Vauvakuumetta
nöppö
Olin niin innoissani ekaan insiin pääsystä, että menin sitten lörpöttelemään siitä lähimmäisille. Hyvin kaikki on mukana, mutta silti vähän harmittaa selitellä epäonnistumisia.
Nyt oon lisännyt vielä vähän panoksia tälle rinksalle, kun popsin Multitabseja raskautta suunitteleville, ja greippimehuakin yritin litkiä jonkun verran. Se kuulemma vähentää lääkkeiden vaikutuksia, joten keskityn nyt kuitenkin vaan niihin tabuihin. Saas nähdä mikä pettymys on taas edessä...:'( Onko muut tehneet mitään remppaa elämäntapoihinsa?
 
Tässä justiinsa luin artikkelin "raskautta suunitteleville" että sitä foolihappoa kannattais syödä. Join joskus foolihappo poretabletteja, ja ne oli aika karsean makuisia. Onko tietoa foolihappo tableteista, mitä kannattais syödä? :)
Mutta ihanaa se vain on, kun oot rohkeasti kertonut läheisille tästä asiasta vauvakuumetta! Ehkä sitä jollain tapaa häpeää omaa tilaansa, ettei rohkene kertoa. Vaikka niin ei sinällään ole.
 
Moikka kaikille! Tervetuloa remmiin Vauvakuumetta ja vattula!

Täällä menossa kp 4. Yritän kasvatella hyvää munista vehnänalkioöljyllä :D ja kunhan tädistä päästään, alkaa jälleen greippimehukuuri. Juujuu, kyllä niistä on apua, ihan varmasti.

Eiks niin, naiset, että tää kierto on meillä kaikilla nyt The Kierto?

Mä oon kertonut hoidoista parhaille ystäville sekä siskolle ja äidille. Niille, joille kertois joka tapauksessa kaiken hyvän ja pahan mitä elämässä tapahtuu. Kyllä niiltäkin on tukea saanut, mutta paras tuki on kuitenkin vertaistuki. Kiitos siitä! :heart:

Komppaan nöppöä: jännäilijät, tulkaa ulos luukuistanne ja kertokaa, missä mennään! :)
Plussatuulia kaikille yhteisesti!
 
Vauvakuumetta
Niin, just, siis vaikeuttaa lääkkeiden imeytymistä:LOL: Olen kuullut kans samaa foolihapoista, ja lueskelin tosta Raskaus Multitabs lääkepurkin kyljestä, et siinä on just myös niitä foolihappoja.
Musta tuntuui clomien jälkeen, että munatorvet halkee! Ja siitäkös taas pelästyin että tulis liian aikanen ovis. Onneks nyt on vähän rauhottunut.Toivotaan nöppö, että meidän tuntemukset ennustaa muhkeita munasoluja:LOL: Kertoilepa sit mitä ultrassa näkyi. Meillä ei muuten oo erikseen ultraa ennen inssiä tällä rinksalla. Suoraan inssiin vaan. Mutta kattoohan ne sielläkin sitten tilanteen.
 
Vauvakuumetta
Samaa mieltä Kaarne. Vertaistuki on paras tuki! Samaa mieltä myös siinä, että tää kierto on THE kierto=). En tiedä Kaarne miten pitää paikkansa, mutta oon kuullut, että greippimehu kannattaa sit juoda eri aikaan kun ottaa pilsuja, niinkun toinen aamusta ja toinen illasta.
 
foliren on pelkkää foolihappoa..saa apteekista...suosittelen estää niitä selkähalkioita ja mitä se nyt oli...

dpo8?? tai sitte ei....mene ja tiedä koska ovis oli...huomenna aamulla testaan jos muistan...pettynyt jo negoihin...yk 40
 
Juu sellaiset muhkeat oikein :LOL: Ja niin joo ... Ite syön kp 2-6 Femaria, aamuin ja illoin. Ja ne aiheuttaa niin hirveät hikoilut ja kuumat aallot välillä, kuin ois vaihdevuodet menossa, karseeta :x

Onko kellään muulla muuten kyseinen lääkitys myös?

Ja samaa mieltä olen, että ...THE kierto on taatusti nyt!
Tsemppiä tytskät! :)
 
nöppö: Täällä Femaria olen nyt vetänu ekan satsin. Ja on ollu yöllä kyllä ihme kuumotusta..Ja nyt siis kp 11 ja ovista odotellaan..

Testaatteko muuten yhden vai kaks kertaa vuorokaudessa? Itse oon miettiny että kai se yks kerta riittää....?? Mä kans tsemppaan nyt itelleni ja tietty muillekin tähän kiertoon jättimuniksia:p Ottaa päähän ettei inssiä välttämättä saada tehtyä....

Joku kyseli tuosta avautumisesta ympärillä oleville ihmisille. Itse oon kertonu parille luotettavalle ystävälle mutta esim. lähisukulaiset ja työkaverit ei tiedä. Jotenkin on niin henk.koht. etten halua kertoa. Oon aika herkillä nykyään näistä jutuista ja oon pari kertaa joutunu poistuun paikalta kun joku on ihmetelly että missäs teidän perheenlisäys....
 
Vauvakuumetta
vattulaiiiiiiiiisoja jättimuniksia sulle!!! Oli niin ihana toi sun kommentti:)
En nyt tiedä sun historiaa, mutta miks sitä inssiä ei nyt sais tehtyä?
Viimeks testasin clearbluen digillä, 1 x päivässä, aina aamuisin, ja toimi hyvin. Nyt on taas se sama testi (ens ma alan tikuttaan), ja tilasin netistä vielä halpoja ovistikkuja tuhlattavaks "välimittauksiin":LOL:
 
Vauvakuumetta: Ultrassa katsottiin että kasvaneet follit on oikealla puolella kaikki ja oikean puolen johdin saattaa olla tukossa ( ei menny aukiolotutkimuksessa neste sieltä olleskaan). Lääkäri epäili että ois turha reissu. Ja sitten tietty ois toi viikonpäivä... Jos jättimunis saa kasvaa maanantaihin asti niin sitten kyllä mennään inssiin. Jos ovistesti plussaa huomenna tai lauantaina niin sitten hommiin kotosalla;)

Paljonkos on muuten hintaa tolla clearbluen digitestillä? Itse oon käyttäny vaan noita halvempia testejä ja tikkuja aiemmin.
 
Tsempit kaikille testailuun ja piinailuun!
Minulla alkaa uusi kierto varmaan viikonloppuna; kiva kun päästään sitten inssiin. Jännä kuulla Kaarne että teillä lähes sama tilanne hoitovaihtoehdon osalta. Lääkkeistä en edes ajatellut että clomeja tarvitsisin mutta oviksen ajoittamiseksi se pistos voisi olla ihan hyvä juttu. Mutta katsotaan nyt...

Meidän klinikalla suositellaan sitä CB-digitestiä ja olen kyllä sitä mieltä että se on ihan ehdoton, tosi selkeä. Mutta hinta kirpaisee, lähemmän 35 eur netissä ja se sisältää 7 testiä,... mutta sen voi tehdä aikaisin aamullakin mikä sopii minulle hyvin. Meillä tosiaan ajoitetaan inssi sen mukaan.

Olitte keskustelleet kertomisesta, minä olen kertonut parille parhaalle ystävälle. Niistä on kyllä apua, en tosin useammalle ystävälle tai sukulaisille haluaisi kertoa; se tilanteen päivittäminen on vähän raskasta kun mitään ei tapahdu!

Lisäravinteistä vielä; olen syönyt pitkään öljyjä ja vitamiineja, nyt ei enää nappaa kun ei niistä mitään apua tunnu olevan. Iho ja hiukset on tosin paremmassa kunnossa eli ehkä talven yli jaksan niitä syödä vielä.

Ihanaista viikonloppua, testasiko mariq?
 
:headwall:negaa kuten aina...:'(


no rahaa pitäis olla säkillinen niin, saattais saada vauvan..vituttaa ku kaikki muut taas, mut ei me :(....ja ilman hoitoja saa kaikki tutut.....sitt vingutaan...voivoi me ollaan yritetty jo 4kk...eikä ole tärpänny....voi vittu sanon minä ;(
 
Vauvakuumetta
mariq, isot pahoittelut negasta!

Aika kuluu niiiiiiiiin hitaasti. Kaarne, Jonnuli-77, vattula ja Nöppö, ollaan sitten suurin pirtein samoissa hoitoajoissa, jos niitä inssejä meille tässä kuussa tehdään. Toivottavasti jaksatte kertoa kuulumisia.

Jonnuli-77, meillekin suositeltiin sitä CB:n digiä, ja sen mukaan mennään. Sainkin netistä ne liuska ovistestit, ja on kyllä ihan eri tasoa. Niitä oon nyt käyttänyt vaan varmistaaksenin ettei ovis oo tullut liian aikaisin. Tänään tai huomenna on kp 12 (en oo varma laskenko viime ke vai torstaista vuodon määrän vuoksi..) ja huomisesta aamusta siirryn niihin CB:n testeihin. Kauheeta tämäkin odotus, kun mitään ei tapahdu, ja pelkää ett ovis osuu lauantaille.

Ai niin, ja pieni korjaus mun ekaan viestiin. Yritystä on meillä 3 vuotta täynnä ens kuussa. Et ei yli 3...eipä sillä, että olis merkitystä mutta..
 
Ääh! kp 14 ja ovistesti ei vieläkään näytä mitään! Jättimunis saa siis edelleen kasvaa. Me päätettiin miehen kanssa että mennään sinne inssiin silläkin riskillä että menee ihan hukkaan. Ja tosiaan nythän sitten ovis menee maanantaille tai tiistaille. Ei kai voi käydä niin ettei ovista tuu? Siis kun oon Femarit popsinut ja follit kasvussa? En ole siis aiemmin ovistestillä ovista bongannut selkeästi ja nyt inssiä ootellaan.. Sais jo tapahtuu jotain! Karsea turvotus vatsan seudulla mutta muuten hiljaista on. Mitäs muilla tapahtuu?
 
Hei kaikki.
Täälä taas piitkän mutta yllättävän rentouttavan kesätauon jälkeen.
Huomenna alkaa clomien popsiminen ja tie käy kohti ensimmäistä inssiä, ensimmäinen yritys meni puihin kun kemisti ei ollu paikalla. Tällä hetkellä ei minkäälaista toivoa mutta ihan reippain mielin eteenpäin :)
Onko täällä muita jotka on länsi-pohjan ks hoidoissa?
 
Jei!


Hengessä ollaan mukana täällä! :)
Tänään sain yllätykseksi melko vahvan viivan lh-testiin. Soitto klinikalle, ja sain heti ajan ultraan tänään. Huomenna ois sitten inssi!! Kolmas sellainen tosiaan ..
Lapseton81 Peukkuja myös sinulle huomiseen!

Pidän kaikille ihanille peukkuja, jos pidätte myös meille ;)
 
olen LPKS :)

kierto lähenee loppuaan,:( saas nähä miten menut alkaa....

kiva, hukannu sen lapun jossa on allekirjoitukset että kaikki ok hoitojen suhteen, että pääsee yleensä hoitoihin...se sopimus...kiva...koittaa nyt aamusta soittaa jos sais uuden.......
 

Yhteistyössä