Inseminaatio

Vauvakuumetta
Terveisiä inssistä!
Ehdittiin siis=). Oli vähän horror inssi. Katetria laitettiin lähes tunti!!! ennen kun lääkäri pyysi kaikista kokeneimman konkarin paikalle. Hän vetäs katetrin sitten sisään n. 20 sekunnissa:O

Mutta kivut oli kovia, ja niitä kesti pitkään, kun se ensimmäinen lääkäri tunki kohdun kaulasta läpi vaikka mitä. Mun kohdunkaula tekee mutkan jossain kohtaa, ja tämä nainen ei milloinkaan päässyt siitä ohi, paitsi jollain metallisella kohdunkaulansuun suurentajalla:headwall:. Jalat tärisi jalkatuilla kun oli niin pitkään kipuja, ja mulla oli kohtalaisen punanen naama, ja ripsarit poskilla kun siitä penkiltä nousin. Nyt oli sitten niitä vuotoja nöppö;)

Kummallakin puolella oli isoja munarakkuloita, toisella kaks, ja toisella yks, ja kummallakin puolella vielä muutama pienempi. Muistan 22mm, ja 16mm, muiden kokoa en muista. Yhteensä oli kai 6-7 rakkulaa? Ihmekkös onkin ollut paljon ovistuntemuksia! Simpat sai taas taputuksen selkään, määräkin kerrottiin, mutten muista.

Kohdun lima oli super paksua, ja ehkä se näkyi ultrassa yhessä kohtaa vielä paksumpana, mutta lääkärieukko päätti, että jos ei nyt onnistu, niin pitää pitää yks välikuukausi, että tutkitaan se "löytö". Mulla ei kyllä oo koskaan ollut mitään "xtraa" kohdussa, että en usko että se on mitään. Mutta pakkotauko pidetään jos nyt ei onnistu:|. Sitten otan ehkä puolikkaan clomin jatkossa, jos vielä mennään inssiin, mutta ensin mennään keskustelemaan että miten jatketaan, kun alkusuunitelma oli et kaks inssiä ja sitten koeputkihedelmöitykseen.

Kysyin lääkäriltä vielä siitä Rh- jutusta, ja hän melkeen huusi, että ei sillä ole ensimmäsen raskauden kanssa mitään tekemistä!! (Tämä meidän lekuri ei muuten ollut täysin suomalainen).
Mutta taas vähän ristiriitaista, kun yksityisellä otettiin vähän toinen kanta siihen asiaan.

Jonnuli-77 miinus veri on harvinaista, ei tästä kenenkään muun kannata itsellensä mitään uutta panikoitavaa ottaa:heart: Esim itse olen BRh-, jota on n. 2% väestöstä.
Me ollaan noudatettu niitä samoja pidättäytymisaikoja inssiin kun näytteenotossa. Inssin jälkeen pitäs kai vielä heilutella niitä peittoja. Hyvät on fiilikset kun on tunti ronkittu alapäätä:p

Vauvakuumetta
Lisään tänne vielä, että kaikki oli tosi mukavia siellä inssissä, eikä jäänyt traumoja, vaikka olikin kivuliaampi reissu mitä odotin. Onneks se saatiin tehtyä. Nyt on edessä se parempi puolisko kuukaudesta, kun on edes hetken toivoa yks:LOL:

No hui, aika pelottavan kuullonen reissu on sulla ollut! :) Kyllä voi sanoa, että ei ole kyllä koskaan tullut "tuolta" ronkittua niin paljon kuin nyt koko hoitojen aikana!
vauvakuumetta sullahan on ollut hyvät follit ja limakalvot, että on ainakin hyvät lähtökohdat piinailuun :) pidetään peukkuja!!

Me heiluteltiin peittoja tiistaina inssin jälkeen, toivon että se riittää koska kummallekkin iski kuume ja räkätauti tällä viikolla, että hiljasta on ollut sen jälkeen :) Toivottavasti se nyt riitti!

Onnea ja menestystä vauvakuumetta ja nöppö piinapäiville, ja tietysti kaikille muillekkin! Mariq ollaan täällä muutaman päivän eellä, mutta samassa paikassa käydään toivoa anomassa :)
Tällä hetkellä olo ei ole vieläkään kovin toivoinen, jotenki ei huomaa edes inssissä olevansa, pitää ihan lappuja kirjottaa että aamulla muistaa clomit ottaa. Johtuiskohan siitä että ei voi oikein vieläkään uskoa että todellakin päästään ensimmäiseen hoitoon 5 vuoden vauvaprojektin jälkeen. Mutta ihan varmasti ensviikon ultran ja (toiv.) inssin jälkeen jännitys on ihan huipussaan!
Kyllä se ois Jotain Ihan Muuta nähdä elämänsä ensimmäistä kertaa kaks viivaa testissä..

Ne kaksi maagista viivaa ... niitä en ole minäkään vielä ikinä saanut nenäni eteen :(
Välillä mieli alkaa laukkaamaan, ja oikein kuvittelen miltä se tuntuisi saada positiivinen tulos joskus, aih.. toivottavasti ei olisi enään kaukainen haave.

Vauvakuumetta
Kiitos lapseton81 Toivotaan, että inssi tuo tuloksia!! Ei ehkä lohduta, mutta itse ajattelen, että kun olis vähemmän ikää, niin ei olis niin kauhea paniikki. Nimimerkistä päätellen olet mua n. 10 vuotta nuorempi, niin on paremmat mahdollisuudet, ja paaaaljon enemmän aikaa. Kyllä uskon, että te onnistutte vielä!:heart:

En oo myöskään ikinä nähnyt kahta viivaa:(, pakko sanoa, että ovistestin hymynaamankin saaminen tuntui oudolta, kun on niin tottunut putipuhtaisiin negoihin. Tuntuu, ettei lähipiirikään (keille olen kertonut hoidoista) usko mun plussaamiseen.

nöppö sullahan oli myös hyvät lähtökohdat, vaikka sun ekasta inssinjälkeisestä viestistä pelästyin, että kaikki meni huonosti, niin tosi hyvältähän sun mahikset kuulostaa=) Nyt sulla onkin jo viikko takana kohta, ja voitte vattulan kanssa alkaa odottaa tuntemuksia:) Pidän teille tooooosi paljon peukkuja!

Sitten tuolla mun yhden viestin perässä oleva sana "yks" sen naurunaaman edessä ei tarkoita mitään. Ovikello soi, ja oli pakko lopettaa tosi nopeasti kirjottaminen, niin siihen jäi yhden aloitetun lauseen sana:LOL:

Inssin jäljeltä on vieläkin alavatsa kipeä. Harvoin inssit on noin hankalia kun mulla, ettei kelleen uudelle inssiläiselle vaan tule mitään paniikkia tosta.

Jonnuli-77: Lääkärin mukaan mun munasarjojen toiminta on hiipunut niin että ovulaatiota ei valitettavasti tapahdu. Lääkkeillä yritetään ensi kierrossa saada ovulaatio tulemaan mutta saa nähdä onnistuuko, samaan kiertoon inssi. Mulla kun ei ole mitään kokemusta noista pistoshoidoista, tosiaan lääkkeenä Puregon ja Pregnyl -pistoshoidot. Lääkäri sanoi, että minun kohdalla clomeillakaan ei olisi vaikutusta. Miehen tulokset olivat kyllä myös aika huonot mutta lääkärin mielestä eivät toivottomat, siittiöistä suurin osa oli epämuodostuneita, hitaita jne. Niitä oli kuitenkin niin paljon, että pitäisi löytyä hedelmöityskykyisiä ...

Tosiaan mun ei tarvi käyttää ovulaatiotikkuja sillä kaikki pelataan nyt noilla ihon alle pistettävillä hormoneilla ja ultraäänellä, jonka perusteella inssi. Onneksi hakeuduimme suht aikaisin hoitoihin joten hoidot päästään myös aloittamaan julkisella mielestäni tosi nopeasti! En olisi uskonut.

Tsemppiä kaikille hoitoihin, sillä sitä me todella tarvitaan!

Vauvakuumeella on ollut kova kokemus inssissä, nyt vaan peukutetaan onnistumista!
Tietenkin vähän jännittää eka inssi, juuri se fyysinen kipu joka siihen voisi liittyä. Mutta itselläni aukkari oli jo todella kivulias, silloin lääkäri sanoi että tämä jälkeen et tule tuntemaan näin kipeää edes IVF:ssä jos sinne joudutaan :rolleyes: siihen sitten luotetaan... ja toivon että inssit tehoaisi meille.

Dijana meillä on miehen kohdalla sama tilanne; epämuodostuneita ja hitaita simppoja mutta niitä on paljon! Kyllähän niitä ihmeitä tapahtuu mutta meidän kohdalla en usko ihmeisiin ilman lääkärisedän apua. Lapseton81 on myös joutunut odottamaan pitkään hoitoihin pääsyä. Toivotaan että jotain tapahtuu nyt vihdoinkin kun apukeinot on käytössä.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille ja peukutuksia munisten kasvattamiseen sekä piinailuun. Itse lähden tästä tekemään testiä niin nähdään osuuko inssi huomiselle vai tiistaille...

Ensikertalaisille on nyt sanottava lohduksi, että mulla ei ole yksikään inssi sattunut yhtään, eikä ole vertakaan tullut. Yleensä inssi on täysin kivuton toimenpide, mutta riippuu tietenkin lääkäristä ja potilaasta.

Täällä oli ovistesti jo nyt su-iltana melkein positiivinen. Jos testi on maanantaiaamuna vahvasti positiivinen, varaan inssin tiistaille. Lääkäri sanoi, että inssin voi ihan hyvin tehdä myös ovisplussasta seuraavana päivänä. Ja nyt tietenkin jännään, ehtiikö ovis sit mennä ohi. Huh, pitäis vaan pitää pää kylmänä :whistle:
Mutta jos testi on ma-aamuna yhtä lailla melkein positiivinen kuin tänään, en hitto vieköön tiedä, mitä tehdä. Ääh, on tää vaikeeta : / Olisinpa vaan ostanut niitä kalliita cb-digitestejä, niin ei tarttis miettiä...

Tuokoon alkava viikko monta plussaa tullessaan!

LISTA:
mariq..........3xiui (-) 4.s iui 09/10 YK 41
Nöppö.........2xiui(-) 3.s iui 7.9.10 YK 28
Kaarne........4xiui (3-, 1+ ->km), 5. iui 9/10 YK 20
vattula.........1. iui 7.9.10 YK 38
Jonnuli.........1. iui 13-14.9. YK n. 25

täällä kp6 ja yöt on yhtä helvettiä...kuumia aaltoja kylmä...jne...arvaa saako nukuttua :(...

kp7 vielä clomeja sitt onkin niitä vedetty 10kpl.....jaiks ja alkaa se piikitys :(

aamuisin väsy....ja pitäis jaksaa thedä töitä ja oppia :(..on se kiva olla vaikeesti raskautuva..onnistuva :(..... muilla ole tätäkään riesaa, että menee unet lääkkeiden takia...ne onnelliset, ei ees tajua sitä.

Meillä on huomenna viides iui. O-testi oli tänään positiivinen. Kokeillaan nyt näin päin tällä kertaa. Toivon että siellä munasolu irtoaa just sopivasti huomenna, tai että se sinnittelis ainakin hengissä siihen asti, kun saa monta pientä kaveria seurakseen :D

Mariqille tsemppiä kuumiin aaltoihin, tosi inhaa jos sivuoireet on noin hankalat! Onko niitä lääkkeitä erilaisia, meinaan jos kaikista ei tulisi noin pahat oireet?

Täällä oli eilen iltapäivällä ja aamulla vielä CB ilman hymynaamaa. Nyt meillä menee ne pidättäytymisetkin ihan liian pitkiksi kun ovis voi heittää päivillä... Mietin samaa kun Kaarne, että jos ovistesti on plussa huomenna aamulla niin varaanko inssin samalle päivälle vai seuravalle. Todennäköisesti en uskalla nyt odotella seuraavaan päivään vaan se tehdään heti! Joskus aiemmin ovis on tapahtunut jo plussapäivänä kun tas parhaimmillaan siihen on mennyt kolme päivää... Taidan minäkin testata vielä illalla halpistestillä.

Heippa kaikille!
Kaarne:Mukaan tälle "kierrokselle", tsemppiä inssiin!!
mariq: Raskastahan tää touhu on. Varsinkin kun toisille tulee paljon fyysisiäkin vaivoja noista lääkityksistä. Jaksamista sinne.
nöppö: Mites menee? Onko jotain tuntemuksia jo havaittu? Mä en edes tiedä monesko päivä on menossa, joten toistaiseksi rauhallisin mielin:D Enkä todellakaan puhu mistään tuntemuksista kun kaikenlaista on ollut tässä kierrossa ihan muutenkin. Voi kun pystyisinkin olemaan näin rennosti vielä pari viikkoa. Sitten vois tehä testin:heart: Mutta kyllä ne menkat varmaan taas sitten kertoo mikä vaihe on menossa.....

Heheei!
Musta tuntuu, että nuo lääkkeet vaikuttaa aika paljon mun mielialaan. Kaiken tuo avopuoliso joutuu kestämään :)
vattula: Ei oikein mitään oireita, tai en edes halua kuvitella sellaisia.. Vaikka välillä jostain vähän nipisteliskin. Kuitenkin harhaa kaikki. Ke. piikitän viimeisen puolikkaan annoksen pregnyliä. on tää niin ihanaa kun on alavatsakin jo mustelmilla. Kaiken sitä täytyy sietää :)

Tsemppiä kaikille inssiin menijöille! :heart:

Vauvakuumetta
Inssistä vielä sen verran, että älkää uudet inssiin menijät pelätkö kipuja tai muutakaan! Meillä taisi olla vaan huono tuuri lääkärin kanssa, edellinen hoiti koko homman n. 15 minuutissa. Ja mulla tosiaan on se mutka kohdun kaulassa, mikä hankaloittaa toimenpidettä. Kaikesta huolimatta menisin/menen uudestaan, ilman pelkoa jos tulee ajankohtaiseksi.

Vielä semmoista, että vaikka se lääkäri ei sitä toimenpidettä hoitanut kotiin, niin muuten oli tosi mukava ja asiantunteva.

Hirmuisesti peukkuja piinailijoille!

Höh :(
Siinä kävi just niinkuin pelkäsinkin. Eilen illalla klo 22 tunsin yhtäkkiä ihan selkeen ovisnipistyksen. Ja tänään inssissä nähtiin, että ovis oli ollut jo jonkin aikaa sittten. Eli se siitä inssistä taas. Kyllä ne siittiöt sisään laitettiin, kun ne siinä valmiina oli, mutta ei oo juurikaan toivoa onnistumisesta. Lääkärikään ei ollut kovin vakuuttunut.
Miks just tällä kerralla tapahtui ovis samana iltana, kun testi on aamulla positiivinen? Miks aina ennen on mennyt vuorokauden kauemmin? Alkaa tuntua siltä, että joku korkeampi taho kettuilee meille... Ja yhtään ei lohduta, että siittiöt oli nyt ihan hyvää tavaraa. Hukkaan menivät.
Ens kierrossa alotan clomit. Liekö niistäkään apua, kun kuitenkin ovuloin luomunakin?

LISTA:
mariq..........3xiui (-) 4.s iui 09/10 YK 41
Nöppö.........2xiui(-) 3.s iui 7.9.10 YK 28
Kaarne........5xiui (4-, 1+ ->km), 6. iui 10/10 YK 21
vattula.........1. iui 7.9.10 YK 38
Jonnuli.........1. iui 14-16.9. YK n. 25

Voi harmitus Kaarne! Miten ihmeessä se ajoitus meni näin mönkään, ottaa päähän puolestasi kun täällä taistelen saman asian kanssa. :wave:
Olitteko te julkisella vai yksityisellä? Minulle yksityinen lääkäri ei suositellut niitä lääkkeitä kun ovuloin normaalisti. Entä auttaisiko teille mieluummin pistokset jotka irrottaa munasolun? Eikö clomeissa ole helposti monisikiöisyyden vaara, ainakin tällä lääkäri minulle perusteli lääkkeettömyyttä.

Itselläkin on ovis nyt hukassa, testit on olleet tyhjiä su iltana, ma aamulla ja illalla sekä tänään aamulla CB:n digitesti! Ja nyt on kp10 jolloin pitäisi alkaa jo näkyä plussaa... kaikki oireetkin; limanmuodostus, himotus ja nippailut viittaavat siihen että se on ihan ovella. Ajattelin testata halpistestillä illalla vielä ettei ovis mene ohi. Jos sitten huomenna pääsisi tekemään sitä inssiä, varaan sen aamulla jos testi on plussa.

Kyssäri CB digitestin käyttäjille: oletteko tehneet testin ihan aamulla aikaisin? Alan kohta epäilemään ettei minulla toimi se aamulla kun nyt ei näy kerrassaan mitään!

Jonnuli-77 julkisella puolella ollaan, mutta 3 ekaa inssiä tehtiin yksityisellä. Kyllähän noissa clomeissa on se monisikiöisyyden vaara, mutta se tsekataan kontrolliultrassa kp 10-12. Ehkä tässä meillä nyt yritetään tehdä kaikki mahdollinen, jotta inssit onnistuisi, eikä tarvis lähteä kalliiseen IVF:ään.
Tsemppiä sinne ovulaation etsintään! Toivottavasti pääsette tekin pian inssiin! Mäkin oon käyttänyt aiemmin CB:n digitestejä, ja ainakin mulla ne on toimineet hyvin jo heti aamulla aikaisin. Ja kaikilla muillakin ovistesteillä tulee mulla paras tulos aamupissistä, vaikka testin ohjeissa muuta väitettäiskin.

Eipä tässä auta toivoa tyystin heittää, vaikka välillä masentaakin. Nyt vois vaan tuo aika kulua tosi nopeesti, että päästäis pian uuteen kiertoon uudella innolla.
Plussia kaikille kaikkiin mahdollisiin testeihin! :)

Voii voi kaarne, harmi! Mutta hei aina sitä voi onnistua! :)
Mitäs vattullalle kuuluu??

ON:
Justiin pistin vikan puolikkaan annoksen prgnyliä, ja on se hitto kyllä yhtä sähläämistä noitten piikkien kanssa. Pikkuriikkisen meni ainetta hukkaan, mutta ei kai se nyt haittaa ..! (?):)
Eilen oltiin petipuuhissa, ja kun menin vessaan niin tuli verta hyvin hyvin hailakkaa vaaleanpunertavan rusehtavaa valkovuodon seassa, en sitten tiedä mitä sekin tarkotti..:|

Huomenna inssiin.
Folleja oli 3 kpl 20mm ja joitain pienempiä ja kaikki näytti muutenki lääkärin mielestä niinniin hyvältä, ihan vähän jännittää, eniten kai se että tuleeko vielä joku este tähänkin inssiin.
Mulla tulee pregnylistä 36 tuntia insiin, se käytäntö vaihtelee ilmeisesti aika paljon, miten teillä on pistetty?

Peukutuksia nöpölle, toihan voi tietää hyvää kun sinulla on piinapäivät!

Päästiin inssiin tänään, testi näytti plussaa aamulla ja varasin ajan. Meinasin kyllä aikataulut mennä plörinäksi ja inssi jäädä väliin kun mies soitti 10.30 että heräsi juuri. Näyte olisi pitänyt olla 10 mennessä klinikalla... Onneksi sai minulle vähän myöhemmäksi ajan ja ehti itse viemään näytteen!
Ei tuntunut juuri yhtään ja hetken makoilin sen jälkeen paikoillani. Pitää vielä varmistella illalla kun juilii niin lupaavasti oikealta kyljeltä.

Peukutukset muillekin!

Yhteistyössä