Inseminaatio

Sinirusko
Pahoittelut vuodosta. Täällä niin jo peukuteltiin.
Itsellä oli nimenomaan pistelyhoito+inssi, clomifenit ei tuottanut mulla mitään tulosta, mutta heti kun sain pistellä niin nuo kolme inssiä pistelyihin mukaan otettuna tuotti tulosta!!
Pistelyllä on hyvät mahdollisuudet kyllä! Mutta miksi vaihtaa clomifen pistelyihin jos se on kuitenkin tuottanut hyvin muniksia??

A 8+6
 
Sinirusko, pomppasin tuolta toisesta pinosta kertomaan kokemuksiani... :D

Meillä ekassa inseminaatiossa oli vain clomifen + pregnyl. Silloin munasolu kypsyi vain toiselle puolelle, ja lisäksi ovulaatio osui viikonlopulle. Nyt tässä toisessa kävin juuri tänään kp10 ultrassa. Molemmilla puolilla oli kasvua, toisella yksi 9mm, toisella puolella yksi 10mm ja muutamia pienempiä. Lääkäri halusi isompia munasoluja ja piikitän nyt 3 pvää 75 IU menopuria. Perjantaina uusi ultra, ja sitten katsotaan kuinka lääke on vaikuttanut. Voin tulla kertomaan kokemuksia enemmän sitten kun niitä on...
 
Oolrait...nettiä eilen tutkin koko illan ja lueskelin ihmisten kokemuksia pistoksista,ihan hyviä kokemuksia oli :) Toivotaan että nappais kala koukkuun. ;) Huomenna meen lääkärille pistelyoppiin ja tiistaina ekaan ultraan,näin se homma taas etenee...En tiedä miksi vaihettiin lääkettä,kun nuo clomit kuitenkin toimivat minulla!?Pitää huomenna kysästä. Eikös noi pistoslääkkeet oo aika kalliita?
 
Tuohon en kyllä osaa sanoa mitn, että miksi vaihdettiin, jos kerran clomit toimii. Mä en ole seurannut ketjua aikaisemmin, niin en tiedä minkäkokoisia sun follit oli. Jos lääkäri toivois menopurilla saavansa isompia follikkeleja kasvamaan sulle?!?

Menopur maksoi noin 20e per pistos mulla, kun eilen apteekista hain. Siitä sitten kelakorvaukset pois, niin maksettavaa jäi joku vähän päälle 50euroa (3 x 75 IU). Eli kyllähän ne ihan hintavia on, jos joutuu pistelemään enemmän.
 
Siis apua! :)
Ovista ei kuulunut kp 9-14 kun tikuttelin (Luomu kierto taas meneillään). Ja nyt aamulla hirveätä jomotusta munasarjoissa. Positiivinen testi tuli tänään kp 17!!!?
Muilla kokemuksia myöhäisestä oviksesta?
 
Meillä ensimmäinen inssi induktioiden (2) jälkeen onnistui yhdistelmällä Metforem+Clomifen+Menopur+Pregnyl+Luget. Induktioissa oli myös samat lääkkeet jo käytössä, mutta mielestäni follikkelia ei kasvateltu yhtä suureksi kuin tässä inssikierrossa. Tässä tärpänneessä kierrossa folli oli 20 mm viimeisessä kontrolliultrassa kp12 ja Pregnylin pistin sinä iltana, inssi sitten kp 14.

Kierrosta (ja lääkäristä) riippuen pistelin Menopuria 3-5 päivää annoksella 75 IU Clomien jatkeeksi, näin ollen hintaa tuli maks. 88? per kierto Menopurin osalta.

Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille!
 
Moikka kaikille!
Olen vuodenverran taustalla seuraillut ja päätin nyt kirjoitella itsekkin B) Taustaksi: meillä yritystä 3v, clomit 4kk, yksi inssi yksityisellä 01/2010 - ei tulosta, siirryttiin kunnalliselle sielä eka käynti 4/2010 ja hoidot piti aloittaa insillä 7/2010, mut ei saatu aikaa kun vielä lomia eli siirtyi elokuulle...
Nyt istun ja ihmettelen onko mitenkään mahdollista, kun ei mitään "hoitoja" tässä kierrossa, et toi tikku on tosissaan, kun kahta viivaa pukkaa :snotty: :x
Miehellä siittiöiden liikkuvuus ja priimojen määrä huono ja itellä lievää pco:ta, tosin ei ne pois sulkeneet luomu mahdollisuutta mut silti :D
 
Nöppö: Se tärppi oli Clomifen-plussa. Oli tarkoitus jatkaa Clomien jälkeen vielä Menopurilla mutta en saanut apteekista lääkkeitä samana päivänä kun pistäminen olisi pitänyt aloittaa, joten pelkillä Clomeilla mentiin mutta tuli se ovis sieltä siitä huolimatta. Oli vielä kaksosraskaus, mutta meni lopullisesti kesken h10+1 ( toinen alkioista jo aiemmin, oli elossa vielä 7+1, mutta 8+5 ultrassa oli menehtynyt ja vain toisen syke näkyi).

Mutta toivoa siis on! :) Älä luovuta vielä!

Nonnas: "Ihmeitä" tapahtuu! Onnea! :flower:
 
Hei piiiitkästä aikaa! :wave:
Onkohan täällä enää ketään tuttua? Joka tapauksessa, tervetuloa uudet! Missäs vaiheessa itse kukin on menossa? Onko muita piinapenkkiläisiä kuin minä?

O.N.
Oon pitänyt muutaman kuukauden taukoa palstailusta, kun taukoa on ollut hoidoissakin, valitettavasti. Erinäisten mutkien (julkinen terveydenhoito sucks) kautta ollaan päästy viimein jatkamaan inssirumbaa. Nyt takana neljäs luomukierron IUI ja menossa pp 2. MUTTA en oo tuntenut vieläkään mitään oviksen jälkeisiä oireita, vaikka ovistesti näytti plussaa jo maanantaina. Pöh. Tais mennä harakoille taas inssi.
Kuinkahan kauan ovisplussan jälkeen voi mennä että ovis oikeesti on??? Hitto kun ei oo omaa ultrauslaitetta jolla pääsis kattelemaan tilannetta :D

Voimia kaikille, jotta jaksatte pitää toivoa yllä! :)
 
moi kaikille:) en ole taas ehtinyt tänne kirjottelemaan ku oli se matka ja heti matkan jälkeen iski sitten flunssa:( menkat oli jo ja aloitin taas tähän kiertoon clomit. IVF stä ei vieläkään tietoa ku ei OYSsista ei aikaa ole kuulunut :/ nyt sitte taas ovista ootellaan, toivo on kyllä menny jo tähän hommaan :'(
 
Hello!

Täällä myös menossa toinen luomukierto. Ensin klinikka kiinni koko heinäk. ja tähän kiertoon ei vaan ehditty. Kp 22 menossa ja mulla oli tosiaan vasta kp17 ovisplussa! Hämmästelen sitä suuresti, koska ennen ei ole niin myöhäiseksi mennyt. Eikö se yleensä sitten tarkoita, että jos oviskin oli noin myöhään niin kiertokin samalla venyy?

Pakko taas purkaa tunteita tänne. Odottelin junaa kotiin, niin vieressä oli nainen lastenvaunujen kanssa jolla oli n. vuoden ikäinen tyttö ja samalla selvästi jo toinen tulossa... masusta päätellen. Tuli niin ahdistava olo, ei voinut muuta miettiä kuin "siinä ollaan taas helposti onnistuttu". Katkeraa, mutta minkäs ajatuksilleensa mahtaa. Tuli todella turhautunut olo taas ...
 
Helou!! :wave:
Täällä ei tehdäkkään inssiä tähän kiertoon.. :( Lääkäri ei ollut varma että onko mulla kypsymässä folliikkeli vai kysta!? Eilen kuitenkin pregnyl ja tänään petivaatteiden tuuletusta kotosalla... ;) Jos vaikka oiskin folliikkeli..Toivotaan! Et näillä mennään...
 
Hei,
olen uusi palstalla ja vähän katselin taaksepäin tätä pitkää ketjua jos täällä olevista olisi jokin listaus, myös plussanneista. Lähinnä kiinnostaa se, että onko kukaan enää 4. inssistä saanut tulosta vai onko se vain rahanhaaskausta IVFiä odotellessa?
Jonkun täällä huomasin neljännestäkin tulleen raskaaksi, mutta onkohan tuo kuinka yleistä? Oletteko muut lopettaneet esim. kolmeen?
 
Moikka!
Ihanaa löytää näin aktiivinen ketju! Itsellä tehtiin ensimmäinen inseminaatio 2 päivää sitten ja jännitys on ihan hirmuista.. toivosta epätoivoon vaihtuvat tunnelmat. Yksi munasolu siellä oli ja 13 milj. siittiötä lähti missiolle. Oon viimeiset 4 kk käyttänyt Menopuria ja Pregnyliä. Nyt tuli lisäksi vielä Crinone jonka aloitan huomenna. Meillä takana yrittämistä 1vuosi ja 2 kk.
 
Moi taas :)

Lottakoo Tervetuloa! Kyllähän 4:skin inssi voi tuottaa tulosta. Itse ainakin haluan uskoa raskautumismahdollisuuksiin vielä viidennessäkin... ja kuudennessa ja seitsemännessä inssissä. Niin monta meille nimittäin aiotaan tehdä ennen kuin päästävät siihen puolivuotiseen ivf-jonoon. Kai se on kiinni lähinnä lapsettomuuden syystä sekä aiemmista tuloksista, meillä esim. tuli plussa toisesta inssistä, mutta meni ehti alkuun kesken. Siksi kai yritetään, josko onnistuis inssi vielä toistekin.

Tervetuloa ketjuun myös Vespertine! Tsemppiä ja malttia piinapäiviin :) Joskus se aika vaan kuluu niin h-i-t-a-a-s-t-i...

O.N.
Ei mitään ihmeempiä, pp 9. |O Olo on oireeton. Siitä huolimatta n. joka toinen tunti olen mielestäni raskaana ja joka toinen en missään tapauksessa ole. Tyypillistä :D
Lauantaina (pp 13) aion tehdä hölmöläismäisen esitestauksen, koska illalla on tiedossa juhla. Negahan se tietysti on, mutta varmistellaan kuitenkin.

Onhan tää jännääminen välillä ihan kivaakin, eikös? :) Tapaahtuupa edes jotain. Tylsintä on se kun tietää, ettei sitä luomuplussaa vaan tuu, ja silti hoidot ei edisty.
 
Viimeksi muokattu:
Liityn joukkoonne.
2 päivää sitten tehtiin elämäni ensimmäinen inseminaatio ja olen ihmetellyt sen jälkeistä rusehtavaa vuotoa. Tosin todella vähäistä, mutta huolestuin kuitenkin ja kysyin asiaa heti lääkäriltäni. Hän kertoi, että ihan normaalia gyn. "tutkimuksen" jälkeen.. että ei pidä olla huolissaan. Siltikin olen..
Onko kokemuksia?
Minun tapauksessa ollaan minä sekä luovuttaja täysin terveitä, emmekä ole käyttäneet minkäänlaista lääkitystä.
Tässä sitä nyt sitten odotellaan.. Tietenkin odotukset ovat korkealla, kun terveitä kerran ollaan.. mutta eihän sitä silti koskaan tiedä...
Lueskelin just netistä, miltä alkuraskaus voi tuntua.. Itse sitä varmaankin alan jo kohta kuvittelemaan:)
Viikon päästä teen testin elikkä näin kauan täytyy jännittää:)
Ihan muuten vaan halusin osallistua nyt joukkoonne, kun itsellänikin asia on näin ajankohtaista ja tähän asti olin lueskennelut teidän tarinoita täällä..

Terkuin, LN.
 
Hei vaan ja tsempitykset kaikille piinailijoille!
Olen uusi täällä ja meillä yritystä takana nyt jo 1v 8kk ja hoitojen pitäisi alkaa inssillä nyt syksyllä. Yksityisellä siis olemme.

Tehdäänkö teillä inssiä luonnolliseen kiertoon? Minulla tehdään, koska ovis tapahtuu aina ja säännöllisesti, vikaa on miehen hitaissa (6% nopeita, 62% hitaita) ja epämuodostuneissa simpoissa (8% normaalimuotoisia). Mietin jopa onko tässä järkeä kokeilla inssejä, en löytänyt selailtuani kovin paljon vastaavia tapauksia kun me?

Joka tapauksessa sekin hämää kun lääkäri ei anna minulle mitään lääkkeitä joilla voisi ajoittaa ovista, se kun on vaihtelevasti kp 9-14, samalla kierron pituus vaihtelee. Viimeksi osui juuri lauantaille kp10 kun olin ennakoinut sen tulevan vasta kp 12-13.... jäi sitten inssi tekemättä. Ongelmana on myös oviksen näkymnen CB:n digitestissä parinakin päivänä ja joskus se näkyy 3 päivää ennen varsinaista ovista. Pahoin pelkään että teemme sitten inssin liian aikaisin. Lääkäri sanoi ettei anna mitään lääkkeitä minulle koska ne ennemminkin sekoittavat oman kierron.

Onko täällä ketään vastaavalla taustalla? : /
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa!
Tauko on ohitse ja keskiviikkona oli meidän toinen inssi. Sperma oli niin huonoa, etten kauheasti toiveita elättele. Lääkärikin antoi jo valmiiksi ohjeet koeputkeen valmistautumista varten. No se menisi luultavsti vasta alkuvuoteen, että onhan tässä aikaa miettiä. Olen vaan ollut niin kipeä jo näistäkin hoidoista, että mun täytyy varmaan ottaa sitten pidempi sairasloma, kun ivf tulee ajankohtaiseksi.
 
Tervetuloa joukkoon Jonnuli-77. Meillä on yhtä kauan yritystä takana kuin teillä, ikää on saman verran (nimimerkin perusteella) ja meilläkin tehdään inssit luomukiertoon. Eli voisinpa sanoa, että tausta on melkoisen samanlainen :)
Luomukierron inssi on kyllä stressaava, koskaan ei tiedä, mille päivälle se osuu : / Myös meillä vika on siittiöissä (nopeita ei ole, normaalimuotoisia 5 %, ja vasta-aineitakin 96%). Yksityisellä diagnosoitiin immunisation lisäksi teratozoospermia, mutta julkisella puolella sanoivat, että tuon tz:n raja on 4 % normaalimuotoisia! Älytöntä, että raja-arvot heittää niin paljon yksityisellä ja julkisella. Mihin tässä voi luottaa?
Mun mielestä kannattaa kuitenkin aloittaa insseillä, kun sperman pesun avulla saadaan juuri ne hyvät siittiöt matkaan. Meilläkin tärppäs jo toisesta inssistä, mutta tuli km.
Samaa oon miettinyt siinäkin, että kun ovis tulee vasta n. 1-2 vrk ovisplussan jälkeen, niin inssin ajoitus ovisplussapäivälle on meillä huono. Ajattelin itse ehdottaa, että ens kerralla inssi tehtäis vasta seuraavana päivänä.

Täällä on testattu puhdas nega pp 13. Vuoto on alkamassa. Eli siirretään toiveet taas seuraavaan kiertoon ;)
Tsemppiä muille jännäreille b :) d
 

Yhteistyössä