Inseminaatio

nöppö Pahoitteluni kp1 :stä :( Voin niin täysin samaistua oloosi, nimittäin pahasti vaikuttaa, että sama tilanne on vaanimassa minua ihan nurkan takana.

Pettyminen on niin hirvittävä tunne, että välillä on tullut oviksen aika jätettyä käyttämättä pelkästään sen vuoksi, ettei tarvitsisi taas pettyä. Joskus ihan ihmetyttää, että kuinka paljon pettymyksiä yksi sydän voikaan kestää.
Voimia sinulle :heart:

Meillä on sinänsä hyvä tilanne, ettei kukaan taida uskaltaa jälkikasvusta enää kysyä. Niin kauan on kulunut jo aikaa, että ovat tainneet tajuta, ettei se vauva noin vain tule. Satunnaisia kyselyitä sillointällöin meiltä itseltä. Ystäviltä ja sisaruksilta kyllä kysellään, että eikö jo oltais vauvantekopuuhissa. :kieh:

Minä kärsin myös kovista kuukautiskivuista. Kun menkat alkaa, aloitan jo hyvissä ajoin lääkkeiden syönnin ja syön niitä yleensä 2-3 pv niin, että olen "lääkkeissä" kokoajan. Hyviä ovat olleen selkäkipuun saatu burana slow 800(pitkävaikutteinen). Ei sinänsä tee kovin hyvää yritykselle tuo burana, mut se on edellytys sille, että pystyn tekemään mitään.

Mutta.. kuten sanoit, nautitaan nyt tästä lämpimästä kesästä..
 
Iloksi: Tervetuloa palstailemaan ja täällä toivotaan kovasti sitä plussaa sinullekin!! Viimeistään siis veritestissä näkyis. Koska sinulla se onkaan? Sinun tilanne on kuin omani, täälläkin paljon haamuja,mutta ovat sen verta hentoja että voi hyvinkin vielä haihtua. Sitä on jo useammallekin tapahtunut. Itse toivon silti parasta, ihan viimeiseen saakka :D Edellinen kiertoni päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon, siinäkin olin hermoheikki ja testailin jo pp7-8 haamuja, jotka olisivat voineet olla Pregnyl haamujakin (ja varmasti olivatkin). Mutta sitten pp9 jälkeen alkoi selkeämmin viivat näkymään. Jaiks, toivotaan että huomennakin vielä haamu löytyy testistä,silloin jo voi uskoa ettei kyse ole Pregnylistä..

nöppö: Oon niin pahoillaan sun puolesta! Täällä jännittään todellakin mukana, olen käynyt sun kuulumisia katselemassa täällä aina! Nyt ei voi kuin suunnata katseet uuteen kiertoon. Ystäväni joka on myös kokenut pitkän lapsettomuusajan ja hoidot aloitti "loman" kun hoitopaikat olivat kiinni. Siitä se plussa sitten tulikin kun ei tarvinnut stressata hoidoista! Nyt toivon että sama tapahtuisi teille!! Halauksia!


Mukavia piinapäiviä kaikille & onnea uuteen kiertoon tädin vierailun kokeneille!!
 
Kiitos Adalaine :)
Lukasin tuossa taaksepäin sen verran, että olen näköjään muutaman päivän "edellä" piinailussa. Inssi oli 18.6. Veritesti tehdään tulevana maanantaina 5.7 ja sinne asti täytyisi nyt selvitä.

Haamun sain erittäin herkkään(herkkyys 10mIU/ml) testiin maanantai-iltana, mutta epäilen, että se johtui vielä pregnylistä. Tiistaina sain haamun toisenmerkkiseen testiin (herkkyys 25 mIU/ml). Keskiviikkoiltana samainen erittäin herkkä testi antoi puhtaan negan ja samoten tänäaamuna. Huomenna tulee kuluneeksi 2 viikkoa inssistä ja toiveet tuntuu aika turhilta. Mut vielä ei voi luopua. Menkkoihin asti se on vain sitkeesti odotettava.

Tänään meinasin käydä apteekin kautta hakemassa lisää testejä, mutta sain jollain ihmeellisellä tahdonvoimalla pidettyä itseni poissa sieltä. Tekisin testejä varmaan tunnin välein, jos niitä kaapissa olisi valmiina.
Huomenna aion kuitenkin käydä apteekin kautta (täytyy käydä jossain uudessa apteekissa tai pian ihmettelevät jatkuvaa testien ostoa).

Toivottavasti se tärppi nyt kävisi, niin sinulle, kuin itselleni sekä kaikille piinaileville kanssasisarille.
 
Iloksi: Kuulostaa tutulle, täällä kans mestari testien kuluttaja. Mulla on käytössä ollut kaikissa edellisissäkin plussakierroissa noi Raskauskeijun liuskat ja puikot. Muistaakseni noi liuskat on 10mIu ja noi puikot 20-25mIu. Elikäs sait noi haamuplussat pp10-11 ja negat pp12-13, eikö näin jotenkin mennyt? Itse tulen tosiaan vasta niinkin perästä kuin eka haamu oli pp7 ja nyt on vasta siis pp8, mutta mun kierrossa pistin Pregnylin jo kaks päivää ennen inssiä joten sen pitäisi viimeistään huomenna olla jo mennyttä. Mulla oli edellisessä plussakierrossa siten et pp7-9 haamuja ja sitten jo alkoi viiva olemaan vahvempi, ei enää niin kovin haamu vaan jo varteenotettava kunnolla nähtävä viiva. Voisi siis viitata nuo sun haamut joko Pregnyliin tai kiinnittymisyritykseen. mutta vielä ei anneta periksi ennen kuin tuomi tulee veritestistä!!

Mutta nyt rauhoitun testieni kanssa ja annan ajankulua :D

-A-
 
iloksi Tervetuloa joukkoon! Tai siis... parasta ois toki että tällästä palstaa ei kukaan tarttis!
Mulla oli myös työpaikan lääkärin määräämää miranaxia ja burana 800 slow:ta. Niitä söin tovin, kunnes klinikan lääkäri sanoi, että miranax ja femar lääkitys ei oikein sovi yhteen..Femar ei kuulemma sitten imeydy kunnolla. Joten suositteli, panacodia. Ja niistä vasta tulikin huono olo! :kieh: Onko iloksi sulla todettu mitään esim. endometrioosia kun on kovat kuukautiskivut? Ja jos saan udella millainen historia teillä on? Onko selittämätön lapsettomuus?
Adalaine Ois niin ihanaa kuulla ilouutiset, että teillä nyt tärppäis!

Lähetään ulkomaan matkalle pian. Mitä mieltä ootte, kannattaako mun ottaa ovistikkuja mukaan vai mennä loma ilman niitä? :)

En ehkä palstaile täällä kauhean usein nyt tässä kuussa, kun tosiaan alkoi loma! Viettäkää ihanaa kesää tytöt! :heart:
 
nöppö: Ihana varmasti päästä ulkomaille reissuun, saa ajatukset ihan muualle!! Jos mietitään järjellä niin älä ota testejä mukaan vaan nautiskelkaa, mutta jos ajatellaan tällä meidän tunteella niin olisihan tuo hyvä testata esim vain niinä päivinä kun ajattelit et ovis vois hyvinkin olla. ottamatta siis mitään stressiä. Noh sehän on helpommin sanottu kuin tehty :) Mutta tee niin kuin teistä hyvälle tuntuu!! Toivon niin totisesti sitä ylläriplussaa teille tän loma-ajan aikana!!

ON
pp9, haamuilen edelleen. Ei ole viiva voimistunut mutta ei heikompikaan. Aika on ainoa asia joka tässä nyt auttaa! Kuinka jaksan odotella ensi viikon keskiviikkoon jolloin on pp14... Kiitos kaikille tsemppareille! Olen silti jo valmistautunut viivan kaikkoamiseenkin!
 
iloksi:Huomasin vasta nytkirjoituksesi. Pahoitteluni menkkojen saapumisesta!! Parhaana lohtuna on vain uusi parempi kierto josta se kaivattu plussa tulee! Kuinka teidän jatko nyt? Soitatko klinikalle? Tsemppiä uuteen kiertoon! Toivotaan että tämä on SE kierto!! Täällä piinaillaan vielä, mutta suuria toiveita ei ole. kaikkeen olen varautunut.
 
ON
pp11, 14 päivää Pregnylistä. Clearblue digitaalinen antoi tänään tulokseksi RASKAANA. Viivat ovat samoin noissa Raskauskeijun liuska ja puikkotesteissä voimistuneet. Ovat jo sen verta vahvat etteivät ole enää mitään haamuja. Nyt odotan viralliseen testipäivään joka on keskiviikko. Toivon niin todella että tämä pienialku jaksaisi sinnitellä loppuun asti! Pelko takaraivossa, mutta en anna sen vaikuttaa. Vasta sitten murehdin jos on jotain murehdittavaa.

A 3+4
 
Sinirusko: Kiitos onniteluista!! :heart: Täällä ollaan 100% mukana teidänkin tulevassa kierrossa, jotta se km unohtuu. Täytyy kyllä sanoa että kyllä jännittää sen verta, että mikäli pääsen varhaisultraan asti niin sitten helpottaa. En vain halua kokea samaa tuskaa ultrassa.. Mutta nyt mennään onnesta soikeana kunnes toisin todistetaan :D
 
Moikka!

Mä ajattelin tulla tänne "valamaan hieman toivoa" kun itse samassa ketjussa vuonna 2008 insseilin. Nimimerkki oli tuolloin (poistin joskus) Caro79 ja tosiaan ihan alkuketjussa kirjoittelin. Meillä ensimmäinen lapsi syntyi helmikuussa 2009 ja 4 inssillä. Yritystä takana yhteensä 2,5 vuotta ja lapsettomuuspolin lääkärien mukaan luomuraskaus lähes mahdoton. Seuraavaa olisi kuulemma lähdetty yrittämään suoraan inssillä tai jopa ivf:llä.
Nyt kuitenkin plussattiin viikonloppuna! Voisi sanoa että pienoinen yllätys/ihme-vauva sitten olisi kai tulossa.
Joten kyllä se sieltä saattaa tärpätä, joskus ihan yrittämättä ja odottamattakin. Vaikka olisi lääkärien mielipiteet mitä tahansa! Joskus voi auttaa vaan koko asian unohtaminen... Tosin tiedän itse, että se on lähes mahdotonta! Toivottavasti kukaan ei koe tätä viestiä pahalla, vaan mieluummin ajattelee että kyllä se meilläkin onnistuu!!! Onnea kaikille insseihin!!!!!
 
Adalaine Aivan mahtavia uutisia sinulle! :) Onnittelut plussasta ja onnea matkaan :)

nöppö Minulla on PCO:maiset munasarjat ja pitkät kierrot(clomeillakin kierrot 35-40pv), enkä ovuloi muuta kuin clomifenillä. Miehen tavara ei erityisen hyvälaatuista ole sekään, mutta kuitenkin vähän eläviä ja kunnollisia siittiöitä on jokusia eli teoriassa voisi olla mahdollista raskautua myös luomuna.
Käytäntö on kuitenkin osoittanut, ettei se onnistu.

Jatkona on kai seurantaultra joskus syksyllä jostain kierrosta (?) jonka jälkeen sitten ehkä se inssi nro. 2. Toivottavasti ainakin.

Tänään kävin verikokeessa, josta on aikalailla turha soitella tuloksia, kun tuloksen tietää. Mutta saapa samalla sitten kysellä jatkosta.

Nautitaan nyt helteistä ja ihanasta kesästä :) Tsemppiä kaikille!
 
Adalaine hurjan paljon onnea plussasta :heart: täällä ei mitään kummempaa, ovistesti näytti vasta eilen ihan tummaa viivaa eli vähän myöhemmin on ovulaatio luomukierrossa ku clomeilla. nyt sitte vaan ootellaan niitä menkkoja, joita ei toivottavasti tietenkään tulis. sain varattua ajan sokerirasitukseenkin kun ensimmäisessä raskaudessa todettiin se raskausajan diapetes niin kontrollissa olisi pitänyt käyä puoli vuotta synnytyksestä, ei vaan ole aiemmin tullut mentyä. nyt sitte jo jonkun aikaa tullut paha olo syönnin jälkeen ja on uupunut olo ja eräs tuttava joka on hoitoalalla mittasi paastosokerin niin kohollahan se oli. matkaa täällä odotellaan kovasti. elokuussa lähetään viikon rantalomalle koko perheen voimin =) ihanaahan se ois ollut lähteä miehen kanssa kahdestaan, mutta ei sitä voi olla viikkoa erossa tuosta pikku taaperosta. toivottavasti lentomatkat menis hyvin. tähän kiertoon en hirveästi toiveita laita onnistumisen suhteen. vielä ei ole postissa IVF aikaa tullut, ajatukset on suunnattu jo siihen. mutta ihania hellepäiviä teille kaikille! nautitaan tosiaan nyt näistä suomen helteistä:)
 
Kisak79: Kiva kuulla kokemuksiasi! Olen myös monesti kuullut että unohtaminen (=mielestäni ennemminkin stressaamattomuus) auttaa plussan saamiseen! Jokainen tapaus on yksilöllinen eikä välttämättä johdu tuosta hoitojen unohtamisesta mutta en usko myöskään että kommentti olisi aivan tuulesta temmattu! Eräät tutkimuksetkin vahvistavat tätä tietoa.

Iloksi: Mikä oli veritestin tulos? Kuinka jatko jos oli negatiivinen tulos?

mariq: onnea syksyn koitoksiin! Toivottavasti saatte sen kauan kaivatun kaksi viivaa testiin! Olette sen ansainneet!

nannah86:
Suuret onnittelut ovisplussasta! Loisto juttu!! Nyt jännätään piinapäivien ajan :) Ilmoittelethan heti kun tiedät!! Täällä kovasti peukutellaan teille!!

ON

pp15, plussattu ollaan. Mahassa nipistelee, muita oireita ei ole laisinkaan. Alussa ollaan ja nyt vain toivotaan parasta. Alkuraskauden ultra varattuna heti elokuun alkuun, toivottavasti saamme ihania uutisia!

 
Adalaine Kaunista katsottavaa tuo sinun testitulos =) Onnea vielä.. toivottavasti tosiaan kaikki jatkuu onnellisesti :)

Veritestin tulosta en ole vielä soittanut, kun tiistaina se ei ollut tullut, kun soitin ja sitten olenkin unohtanut soittaa. Mutta ihan selvä homma se on, että negatiivinen on sekin testi. Jatkossa pitäisi jossain vaiheessa kiertoa mennä ultraan näyttään munasarjoja eli onko sieltä kypsymässä munasoluja ja sitten varmaan se toinen inssi. Epikriisissä luki, että vielä kerran kannattaa inssiä kokeilla. En tiedä mitä sitten jos toinenkaan inssi ei onnistu.

Meillä on tässä kans tällänen välikierto. Syön clomeja, että kierto pysyis käynnissä, mut ei ole kyllä toiveita eikä ajatuksia raskautumisesta. Eli syksyä odotellaan.

Kauniita päiviä !

 
Jei!! :) Kuukautiset alkoi ja nyt pääsee taas yrittämään... :heart: Tosi kiva että tulivat ihan ajallaan tuulimunasta huolimatta.Jospa tämä ois nyt se THE kierto... :LOL: Perjantaina tsekkausultra ja sit seuraavalla toivottavasti inssi.
Onnea vielä kerran Adalaine Ihanaa että noin nopeesti onnistu km jälkeen,toivon itselle myös nopeeta uutta tärppiä! :heart:
 
Kaunis kiitos onnittelijoille!

Sinirusko: Ihania uutisia!! Nyt vaan uutta yritystä alulle!! Mulla kesti hieman kauemmin että menkat tulivat joten ihan loistojuttu että nyt lähti kierto jo heti käyntiin! Ilmoittele perjantain ultrakuulumisista!

A 4+5
 
3vuotta 3kk yritystä...alkaa olla loppu jo yritysvoimat...ei tää enään luomuna onnistu eikä insseillä....voi räkä.............

no syyskuussa näillä näkymin 4.s inssi ja kattellaan sitt...........vanhuus tulee ennen kuin lapsi :(
 
mariq Meillä yritystä on takana 4 vuotta ja reilu 2kk ja fiilis kyllä samankaltainen... sillä erotuksella, että meille on tehty vasta yksi inssi. Yrityksen alussa tuntui, että onhan tässä vielä aikaa. Olin silloin 23-vuotias. Nyt lähenee 28-vuotissynttärit, eikä tähänmennessä yrityksistä huolimatta ole tullut luomuna yhtäkään plussaa (vain muutama ovisplussa) ja tuosta 3 viikkoa sitten tehdystä inssistäkin se niin ikävän tuttu negatiivinen tulos.

Joskus harmittaa, etten itse ole enempää vaatinut lääkärissä käydessä. Ajattelin, että tietävät, mikä on parhaaksi. Neljä vuotta odotuttivat kotona, jos vaikka kierrot tasaantuisivat itsestään. - Eivät ole tasaantuneet.

On tämä joskus niin syvältä. Jos vaan voisi antaa periksi ja päättää elää kahdestaan. Olisihan sekin varmasti täyttä elämää. En vain voi vielä antaa periksi.

No, mut tsemppiä sinulle ja toivottavasti syyskuun inssi sitten antaisi sen kauan kaivatun plussatuloksen :heart: Toivon sitä koko sydämestäni.

kaikesta huolimatta sitä kai tarvitsisi kesästä yrittää nauttia... ja nautitaanhan me, helteistä huolimatta :)
 
mariq Meillä yritystä on takana 4 vuotta ja reilu 2kk ja fiilis kyllä samankaltainen... sillä erotuksella, että meille on tehty vasta yksi inssi. Yrityksen alussa tuntui, että onhan tässä vielä aikaa. Olin silloin 23-vuotias. Nyt lähenee 28-vuotissynttärit, eikä tähänmennessä yrityksistä huolimatta ole tullut luomuna yhtäkään plussaa (vain muutama ovisplussa) ja tuosta 3 viikkoa sitten tehdystä inssistäkin se niin ikävän tuttu negatiivinen tulos.

Joskus harmittaa, etten itse ole enempää vaatinut lääkärissä käydessä. Ajattelin, että tietävät, mikä on parhaaksi. Neljä vuotta odotuttivat kotona, jos vaikka kierrot tasaantuisivat itsestään. - Eivät ole tasaantuneet.

On tämä joskus niin syvältä. Jos vaan voisi antaa periksi ja päättää elää kahdestaan. Olisihan sekin varmasti täyttä elämää. En vain voi vielä antaa periksi.

No, mut tsemppiä sinulle ja toivottavasti syyskuun inssi sitten antaisi sen kauan kaivatun plussatuloksen :heart: Toivon sitä koko sydämestäni.

kaikesta huolimatta sitä kai tarvitsisi kesästä yrittää nauttia... ja nautitaanhan me, helteistä huolimatta :)
 
no niin ovis oli ja meni ja piinapäiviä täällä vielä elellään elikkä nyt taitaa olla pp 10 menkka tuntemuksia on jo, joten eiköhän ne sieltä muutaman päivän sisään ala. kyllä takaraivossa silti pieni toivonkipinä elää että josko ois nyt meidän vuoro :) monena päivänä ollu närästystä, jota ei normaalisti ole. viimeksi on tuo inhottava vaiva vaivannut viime raskaudessa, tosin sillon minulla ei ollut minkäänlaisia oireita alkaneesta raskaudesta. no piinaillaan vielä jokunen päivä, vaikka niin haluttais jo joku herkkä testi tehä =) onko täällä muita samoilla piinapäivillä menossa?
 

Yhteistyössä