Inseminaatio

Sinirusko: Itselläni oli pieniä mahaviiltoja, joten se oli kai merkki. Vuoto ja kunnon kivut tuli vasta tyhjennyksessä, ja oli tosiaan pientä tiputtelua alussakin, mutta niin oli esikoisestakin ja hyvin meni raskaus loppuun asti. Mutta jos sinulla ei ole kipuja eikä vuotoa ja arvot on kohdillaan niin uskon kyllä vielä pikkuisen olevan elossa! Olen hengessä mukana ja uskon että kaikki on hyvin, mutta ymmärrän kyllä että jännitys on kova!!
Koska sinulla tuo uusi ultraaika?
Odottavan aika on pitkä!!
 
Tanzzzku ymmärrän fiiliksesi, mulla oli viime vuonna sama juttu. Tänä vuonna menikin yllättävän hyvin pienestä ennakkoahdistuksesta huolimatta. Kai se sitten vaan on niin, että tähän lapsettomuuteenkin tottuu.
 
Suru ja ahdistus. Viikonloppuna täti tuli kylään :'( Tää tuntuu vielä pahemmalta kun viimeks.. Mutta nyt hoidot saa jäädä ainakin kesäks, syksyllä ehkä sit kohti uusia pettymyksiä. Jään nyt taustailemaan!

Siniruskolle toivon, että pikkuinen pärjää :heart:
 
Kp4. Hillittömät menkkakivut iski perjantai yönä, niinkuin aina. Ahistaa! Tämä kierto mennään ilman inssiä. Ei oikein aikataulut anna myötä, silloin kun inssi olisi.

Ei se mitään, nautitaan toisistamme, ja koetan unohtaa hetkeksi yrittämisen.. Mutta silti tarkkailen ovista, hheh! :)

Sinirusko Valtavasti peukkuja!!!!

 
Hei, osaisko kukaan vastata kysymykseeni.... kun siis olemme menossa julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin, ja inseminaatiot edessä... Niin mun terveyskeskuksen lääkäriajasta (hän laittoi lähetteen) on jo n. kuukausi, niin milloin sen kutsun pitäisi tulla meille sieltä lapsettomuuspolilta erikoissairaanhoidosta?

Jos jonot on sinne tutkimuksiin useamman kuukauden, ni lähettääkö ne sen kutsun sinne vasta ihan siinä lähettymillä, kun me saadaan se aika?
Turhauttaa, kun ei tiedä yhtään, milloin me päästään ekalle käynnille sinne polille :( Sinne kun soitin muutama viikko sitten, niin ne sanoivat, että ei ole lääkäri tehnyt vielä kiireellisyysarviota, että kutsu tulee sitten kotiin.... niin milloin??? En kehtais sinne enää soitella :snotty:
 
Elinah84 meillä meni Turussa näin, maaliskuu 08 tk-lääkärille, saman vuoden marraskuussa naistenklinikalle (vain minä pco:n takia), varsinainen ensikäynti puolison kanssa lapsettomuuspuolella vasta maaliskuussa 09. Meillä taisi kyllä olla huonoa tuuriakin matkassa, sillä aikaa jouduttiin siirtämään lääkärin koulutuksen ja muistaakseni sairastumisenkin vuoksi. Eli Turussa meni julkisella noin vuosi. Kutsu tuli kyllä monta kuukautta etukäteen. Sitemmin olemme siirtyneet yksityiselle.
ON: ei vielä ovisplussaa eikä tuntemuksiakaan, nyt jo kp 18 menossa.
 
Laitan nyt tännekin tämän viestin, koska huomenna siis inssi. Terkut folliultrasta, 2 johtofollia ja suurempi oli 29mm jättiläinen ja toinen 18mm. Ilmeisesti yksi munasolu oli jo ehtinyt irrota sen isomman vierestä eli 3 johtofollia olisi ollut. Tikutin ovisplussan äsken. Ajattelin ettei kp12 vielä tule ovista, niin en sitten aamulla tikuttanut. Kohdun limakalvo oli kuulemma tosi pullea ja kaunis 9mm. Tänään olisi tehty inseminaatio jos olisin tehnyt aamulla ovistestin. Nyt saimme ylilääkäri Aila Tiitiseltä ohjeet heiluttaa peittoa kotona ja lisäksi tehdään huomenna inseminaatio. Vaikka peiton heilutus saattaa vähentää simppojen määrää niin näkivät tämän nyt parhaaksi tavaksi kun simpat ovat normaaleja =)
 
Elinah84, meillä lähti lähete muitaakseni helmi-maaliskuussa, oliskohan paperit tullu kotiin huhtikuussa ja aika oli kesäkuun puolivälin jälkeen. Mut siitä on nyt aikaa jo kolme vuotta niin en ihan tarkkaan muista... Näyttää että ollaan päästy nopeesti, vaika sillon se odotus tuntu ikuisuudelta.

Meillä mennään kp7, viiminen Clomi meni tänään tälle kartaa ja huomenna alkaa pistely. Perjantaina ultra ja ilmeisesti alkuviikosta inssi. Nyt on vaan ruvennu stressaan taas, jos/kun tästäkään kierrosta ei onnistu, niin seuraavaksi on edessä muutto ja sairaanhoitopiirin vaihto. Klinikka meillä säilyy samana ja ollaanki sit noin 350 km lähempänä klinikkaa, mut meillä tulee ongelmaksi nuo maksusitoomus asiat. Meille siis julkinen terveydenhulto maksaa meidän hoidot yksityisellä ja tämä prosessi pitää sit aloittaa alusta. Onneksi meidän oma lääkäri sano, et se ei oo mikään ongelma ja toivottavasti uusi maksusitoomus saadaan niin pian ettei hoitoja tarvi sen takia keskeyttää kesäksi... Toivottavasti!
 
Täällä odotellaan pientä ihmettä sitten syntyväksi maailmaan joskus joulu-tammikuussa... :heart: Ultrassa näkyi eilen pienoinen pieni,hedelmöitys on tapahtunut siis myöhemmin,ei inssissä. Kuullostaa kyllä mahdottomalta,mutta lääkärin mielestä hyvinkin mahdollista.ns.luomuraskaus.... :) Verikoearvot kertoivat tuon että hyvin kasvaa omiin viikkoihinsa nähden,eli viikko nyt ainakin tultiin alespäin viikoissa.Maksimissaan vois nyt olla 7+?...Kaikkea sitä kanssa tapahtuu,pieni ihme siis... :heart: Verikoearvo oli tuplaantunut nyt 4 päivässä joten kaikki pitäis olla kunnossa,sen takia ei ultrassa näkynyt "mitään" koska raskauskin sen verran alussa...et sellaista tänne!!!
 
Onnea Sinirusko!


Täti tuli viime yönä. Nyt on sitten meidän inssit tehty. IVF-jonossa jo ollaan julkiselle. Puolen vuoden päästä siis vasta jatkuu. Mietittiin pitkään mennäänkö IVF-hoitoihin yksityiselle, kun jonot niin pitkät julkisella. Päätettiin kuitenkin varata vuoden vaihteeksi Thaimaan matka, maksaa saman verran kuin IVF yksityisellä. Joudutaan odottamaan ehkä muutaman kuukauden pidempään, mutta tapahtuupahan ainakin varmasti jotakin. OYS:n inssihoitaja oli sitä mieltä, ettei minulle tehdä aukiolotutkimusta enää, nykyään ei kuulemma tehdä, jos ei ole kunnon syytä epäillä olevan tukossa. Ajattelin varata yksityiselle ajan siihen hommaan, sen verran kuitenkin itseäni häiritsee...


Tsemppiä kaikille hoitoihin!! Käyn varmasti täällä välillä aina vierailemassa!!
 
Pahoittelut Toivoton88:lle menkoista! Toivottavasti IVF tuo teille avun :hug:

kp8 ja eka Menopur pistetty. Kädet tärisee vieläkin, vaikka tuo pistäminen onki tuttua puuhaa ammatin kautta... Kipiää se kävi ja jomottelee vieläki, mut onhan sitä ainettaki kohtalaisen paljo. Mä sain eilen vihdoin uuden puntarin, entinen on ollu rikki jo jonkin aikaa. Pelkkä hoitojen alottaminen on nyt tuonu jo 3 kg lisää, mut huomaahan sen ku vaatteet ei taho mahtua enää päälle :ashamed:
 
^Mulla oli viimeksi inssi 14 h Pregnylin jälkeen. Olin ovuloinu jo joskus aamuyöstä ilm. koska sillon olin tosi kipiä. Edellisellä kerralla inssi on ollu kans tuon joku 12-14 h Pregnylin jälkeen. Tarkkaan en enää muista, mut oon aina pistäny illalla ja seuraavana aamupäivänä on ollu inssi.

Mulla nipistelee hirveesti taas vas. alamahalla, toivottavasti merkkaa et folli kasvaa! Ainaki kipu on hyvinkin munsarjojen kohdalla... Edellinenki oli kyllä vasemmalla, jotenkin olisin odottanu et nyt kasvaa oikeelle. Edellisellä kerralla tuli sillon eka oikeelle ja sit vasemmalle. ihan mielenkiinnosta utelen sit, et onko muilla tullu vuorotellen vai onko jompi kumpi munasarja kasvatellu useemmin johtofolleja?
 
Ajattelin pitkästä aikaa tulla kurkkaamaan tätä mun perustamaa keskustelua, ja hienoa että olette pitäneet tätä pystyssä ja että niin moni on liittynyt keskusteluun!
Voisin samalla vähän kertoa kuulumisia,
eli meillehän syntyi poika tammikuussa 2009 toisella inssi kerralla, hän on nyt jo 1v3kk. Tammikuussa 2010 päätettiin jatkaa hoitoja ja aloitimme siitä mihin jäimme, ja tälläkin kertaa tärppäsi toisella inssi kerralla (1.4), joten tänään on tasan rv 8+0, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka! Käytiin viime viikolla varhaisultrassa ja kyllä siellä pieni sydän sykki, mut silti on kokoajan pieni pelko että ei kaikki menis hyvin. :-/ pikkukakkoisen la olis näillä näkymin 22.12 :heart:
En halua näillä mun kuulumisia mitenkän hehkuttaa tai pahoittaa kenenkään mieltä, vaan toivon että nämä kuulumiset toisi teille lisä toivoa ja tsemppiä! Tiedän että sitä ei aina jaksa iloita muitten puolesta kuin itselleen ei millään tärppää ja tiedän myöskin sen että lapsettomuus hoidot on erittäin rankkaa etenkin psyykkisesti ja niihin menee myös erittäin paljon rahaa! mutta toivon sydämmeni pohjasta että te jokainen saisitte oman pienen nyytin ja kokea äitiyden, koska se on ihanin asia mitä ihmislle voi suoda! Paljon plussa tuulia teille kaikille ja toivon teille kaikille kaikkea hyvää :heart:

T.Martzu87 ja poitsu 1,3kk ja pikkukakkonen rv 8+0 :heart:
 
Sen halusin vielä teille kertoa että näinä kertoina kun meillä inssi onnistunut niin en ole vielä ovuloinu, vaan ovulaatio on tapahtunut vasta inssin jälkeen. en tiedä onko tällä niinkään merkistystä, mutta näin meille on käynyt. ja niinä kertoina kun ei ole tärpännyt niin munarakkula on jo puhjennut ja ovulaatio tapahtunut, silloinhan on myös mahdollisuus onnistua mutta onkohan siinä kuitenkin suurempi mahdollisuus onnistua kun munarakkula ei ole vielä irronut? Mitenköhän muilla on tärpännyt?
 
^Esikoisen hoitojen aikana en ollu kummalakaan kerralla vielä ovuloinu, toinen yritys tärppäsi. Nyt toisen hoitoihin oli eka kierrosta ovuloinu jo eikä onnistunu. Lääkäri ainaki mulle sano, et onnistumistodennäköisyys on ihan yhtä suuri jos se ovulaatio ei oo tapahtunu vuorokautta aikasemmin.
 
Zenealle mulla ainakin tuntuu ovuloivan vuorotellen munasarjat luomukierroissa kivuista päätellen ja on tämä todettukin monta kertaa ultrassa, että omat tuntemukset ovat osuneet oikeaan. Nyt clomikierrossa johtofollit molemmilla puolilla ja ilmeisesti vasemmalla oli kaksi, joista toinen oli jo irronnut ja toinen oli edelleen paikoillaan huikean 30mm kokoisena. Tulin juuri inssistä ja hyvin meni. Tosin ylilääkäri lähetti terveisiä, että suosittelisi IVF:ään siirtymistä iän ja pitkän lapsettomuuden takia. Mehän olemme selittämättömiä. Aion kyllä ottaa 4 inssiä, mitkä julkiselta puolelta saa ja sitten sulatella asiaa. Jatkaako vai ei siinäpä kysymys.
 
Mulla on kasvanut AINA vain oikeassa munasarjassa yksi kunnon kokoinen folio, ainankin niillä kerroin kuin ollemme ultralla katsoneet, ja luutavasti myös luomukierroin vaikka niitä kyllä on harvoin ollutkaan.. en tiedä miksi ei vasen munasarja tuota folioita, ei ole koskaan edes tullut kysyneeksi lääkäriltä että onko vasemmassa jotakin vikaa vai miksi se ei toimi, aina ollut vain tyytyväinen edes siihen yhteen folioon millä saannut jotakin hyvääkin aikaseks :)
 
Mielenkiinosta kyselisin että missä käytte hoidoissa ja ketä teillä lääkärinä?
Meidän esikoinen sai alkunsa Diacorissa mutta sen jälkeen kuin lapsettomuuskilinkikka sieltä lopetetiin jatkettiin Graviditaksessa jossa pikku kakkonen sai alkunsa, ja meillä on Kari Ratsula ollut lääkärinä, ja olen ollut erittäin tyytyväinen!
 
Kp10, terveiset folliultrasta. Molemmilla puolilla alle 10 mm:n follit. oikealla yksi iso ja muutama vähän pienempi, eli sinne näyttäs johtofolli kehittyvän, vasemmalla vaan ihan pieniä. Määräsi lisää Menopuria, 75 KY kp 10,12 ja 14 ja sit kp 14 meen uuteen ultraan, inssi ilm. ens perjantaina. Mä jotenkin elättelin toiveita, et noi Menopurit olis nopeuttanu follien kasvua, mut ei näköjään...

Me ollaan hoidossa Väestöliitolla.
 
Meillä jää nyt sitten inseminaatio väliin tässäkin kierrossa, ei vieläkään ovisplussaa. Aloitan huomenna terot ja josko kesäkuussa sitten onnistaisi.
Kiva lukea, että joillakin on inssi tuonut plussan, antaa toivoa vähäsen sentään. Meillä kun on siittiöissäkin vikaa, niin lääkäri oli sitä mieltä, että vain yksi inssi kokeillaan ja sitten koeputkijonoon, jos siihen päädytään. Me ollaan oltu hoidossa väestöliitossa, mutta nyt vihdoinkin kun mies soitteli tällä viikolla tyksiin, niin hekin lupasivat ottaa meidät sinne ivf-jonoon, että se kalliimpi hoito olisi sitten varmaan siellä.
 
Paljon onnea Siniruskolle!

Mulla on ollut vähän taukoa täältä. Ei ole paljoa ehtinyt edes ajatella inssiä, kun on ollut kiirettä. Juuri laskeskelin, että kp 12 taitaa olla menossa. Maanantaina olisi ultra ja vähän jännittää, onko clomeista ollut mitään vaikutusta tässä toisessa inssikerrassa...
 
Terve taas!!
Joo, täälläkää ei toivottua tulosta viime kierrosta.. Ei päästy inssiin ni kotikonstein mentii ja ku se ei tärpänny aiemmin ni mix olis nytkään??? Eli täällä on menossa kp 3.
Jään nyt taustailemaan ja unohdan hoidot kesän ajaksi. Me ollaan saatu lähete Ivf jonoon, mut mitää ei viel oo kuulunu sairaalasta joka lopullisen päätöksen tekee, et ollaanko päästy siihen. Huomen ajattelin soitella!!

Pahoittelut muille tätin vierailusta :(

Hyvää ihanaa aurinkoista kesää kaikille :)

TanZZZku :)
 
Tulin taas kyyläilemään että mitäs piinailijoille kuuluu :)
Täällä menossa ihan luomukierto ilman inssejä. Ihanaa kun on vaan nauttinut hyvistä ilmoista... ja pitänyt hauskaa! Kp11 menossa, ja pakottaa alavatsaa, välillä vasen ja välillä oikea. Puuh, tulis jo plussa ihmeitä.. kaikille konsanaan! :heart:

Ihanaa päivää kaikille!
 

Yhteistyössä