Inseminaatio

Matroskin: En tiedä miksi meille tehdään 4 inssiä, alussa oli vaan puhetta, että tehdään 3 tai 4.
Ilmeisesti on ollut kumminkin hyvät vasteet pistoksista, niin siksi haluavat tehdä vielä ton neljännen... Tosin itse jo toivoisin pääseväni IVF jonoon, ettei vaan käy niin, että jonotus menee ensi vuoden puolelle ja sit alkaa taas uusi lääkekatto!! Nyt kun olis jo reilu 400? pohjilla, niin olis se kiva hyötyä tostakin rahamäärästä....
Jotenkin tuntuu kurjalta aina valittaa tosta rahanmenosta, mutta eipä tämä tosiaan mitään ilmasta lystiä ole.

Miten on, pääseekö IVF jonoon vasta kun vika inssi epäonnistuu ja vuoto alkaa vai miten se jonoon pääsy normaalisti hoituu?? Julkisella siis ollaan..
 
Sinirusko: Täällä jännitetään nyt kyl todenteolla... Kuinka jaksatkin olla noin maltillinen :) Nyt odotellaan mitä tuleman pitää!! Plussatuulia *puuuuuhhhh*
nöppö: Ootko vielä testaillu mitä testit sanois vaikka vuotoa hieman onkin? Sais ainakin itelle varmuuden odottaako menkkojen tuloa vai ei! Kaikesra huolimatta jaksan vielä peukuttaa plussalle. Itse vuosin verta esikoisest raskauden puoleen väliin, joten itselleni tuo verentuloa ei vielä kerro etteikö plussaus olisi mahdollinen!! ++
riksu82: kiitos onnitteluista!! Itsellenikään tuo pienoinen kateellisuus ei ole vierasta! Mutta uskon että teillekin pikapuolin suodaan se kauan odotettu plussa! Saavat muut olla sitten kateellisia :) Onnea kiertoon!!

ON:
Kaksi viikkoa varhaisultraan. Levollinen olo. Sittenpähän tiedetään onko mitään jännitettävää! Tänään testit ennätys vahvat ja tein myös yhden ovulaatiotestin joka oli jäänyt kaappiin. Tuli heti räikeän punainen viiva, ei siis epäilystäkään että Hcg hormoni on noussut kyllä hyvin, mikäli noihin testeihin on luottaminen. Ei olla kerrottu tulevasta toiveesta kuin vanhemmillemme, jos jotain tapahtuu niin on aina tukihenkilöitä lähellä. Ystäville kerrotaan vasta myöhemmin.
 
Tänään kp 15 ja folliultrassa jälleen käyty, eikä mitään ole vieläkään tapahtunut :( Nyt nostettiin Puregon annostusta 75 IU ja taas ultraan parin päivän päästä kp 17... Saas nähdä onko mitään tapahtunu vielä silloinkaan...
Kaiken lisäks viime kertainen lääkäri oli mittaillu limiksen väärin ja sekin oli vasta 6,8mm, joten ihan surkeet lukemat kaikin puolin tästä kierrosta :'(

Onko teillä kenelläkään mennyt kierrot todella pitkiksi pistelyillä vai oletteko kaikki onnistuneet ihan normikierron kanssa??
 
TanZZZku: Täällä kans meinaa mennä usko insseihin ja katse alkaa olla jo IVF hoidoissa. Olen niin kyllästynyt tähän odottamiseen. Ei vaan jaksa. Puoli vuotta suunnilleen jonot OYS:iinkin. Väestöliittoa mietin kovasti, mutta maksaahan se toki paljon. Toisaalta on meillä säästöjä, kummatkin opiskellaan, niin ei rahaa kauheasti ole.

Matroskin: OYS:ssa taitaa olla yleinen käytäntö, että vaan 2 inssiä, ja sitten IVF jonoon. Meillä sama, vaikka ikää 22. Juttujen perusteella taitaa olla ihan sairaalakohtaista inssien määrä. Jossakin tehdään julkisella enemmänkin.

Katjuska-79: Miten se jonotukseen pääseminen OYS:ssa menee? Oliko teillä lääkäritapaaminen inssien jälkeen? Pääsikö heti jonoon?


ON: Eka inssi ei tuottanut toivottua tulosta, nyt siis KP3 ja clomikuuri alkaa tänään. Menee usko. Vaikka tiesin, että mahdollisuudet on pienet, niin silti sitä toivoi niin kovasti. Viikonloppu mennyt itkiessä. Mistä saa voimia elämään? Tenttejä vielä tulossa... Pakko päästä kaikki läpi, muuten kela pyytää opintotuetkin takaisin. Ei vaan millään pysty opintoihin keskittymään. Ei pysty mihinkään keskittymään. Tuntuu vaan, että kaikki läheiset on paksuna tai just saanut vauvan. Se vaan pahentaa omaa tuskaa.
 
Toinen inssi takana..Turha reissu, mutta tulipa tehtyä. Vasemmalta eli terveeltä puolelta ei löytyny yhtään rakkulaa :headwall: Oikeella oli 2 pientä..eli jätettiin pregnyl pistämättä ja ooteltiin luonnollinen irtoaminen, jotta ehtivät rauhassa kasvaa. Eilen ovistestin mukaan oli ovulaatio joten peittoja heiluteltiin koko viikonloppu. Lääkäri sanoi mulle suoraan, että on epätodennäköistä tulla raskaaksi viallisen puolen munasoluilla, mutta kuitenkin voi olla mahdollista. Mulla on usko loppunut aivan täysin. Ei muuta ku jonottaan koeputkihommiin :/ eli loppuvuoteen menee seuraavat hoidot :(

Mun ongelmana näyttää olevan se, ettei mun vasen puoli oikeen jaksa toimia rakkulatehtaana..aina oikeelle puolella niitä kasvaa..ääh..no onneksi ivf-hoidot mahdollistaa meikäläisenkin raskauden.

Että tällasta..
 
Mizzu77: Mä joudun aina pistelemään tosi paljon. Viimeksi oli yhteensä 18 pistos päivää, mutta tulos oli hyvä (tosin ei raskautta, et ei niin hyvä)..

pikkumude: Onpas kurja juttu! Toivottavasti ivf saatte vauvan! Kurjaa vaan toi odotus...

Soitin klinikalle niistä kortisoneista, mut lääkäri ei ollut vielä ottanut kantaa.. Soittavat kohta!
 
Mäkin ihmettelin tätä piikittelyhoitokommenttia, miksi pitäs pitstellä mitää ku clomitki toimii hyvin???
Riksu82: Lääkäri sanoi, että: "joskus se munasolu voi kulkeutua toiselle puolelle". Ei perustellu sen kummemmin.. Mä itse olen miettiny et ton on pakko olla aika harvinaista. En sit oo miettiny sitä sen kummemmin..
Onko kukaa ollu väestöliitolla hoidoissa helsingissä??? Jos on, niin millaiset fiilikset jäi, ja tuottiko tulosta??? Katselin näitä yksityisten hintoja (IVF hoitojen siis), ja se näytti olevan halvin.
On: pp 6. Rinnat on aikas kipeät, niinku aina ennen menkkoja, aiemmin tulivat kipeiksi vasta viikkoa ennen, ja nyt on sellainen n. 2 viikkoa ennen ku pitäs alkaa. . Tosin viime kierrossa oli sama, ehkä clomit vaikuttaa tähän? Meillä mitetitää iha tosissaa vakavissaa, et inssien jälkeen mentäis yksityiselle jo IVF:n. Eli insseihin on tääl usko aika hyvin menny.. :ashamed: En yritä masentaa kenenkää uskoa tähän touhuuun, sillä auttaahan tämä joillekin. Luulen vaan et meillä ei saada tällä tuloksia..

Rauhallista rentoa piinailua kaikille :)
 
Sammale321
Kolmas inssi tehtiin tänään. Ei yhtään toivon rippeitäkään täällä suunnassa. Polilla ollessakin on nykyään vaan sellanen olo, että en oikeesti haluis olla siellä. Tuntuu, että tuhlaan vaan kallista työaikaa siellä ollessa. Onneks on tämän jälkeen enää yksi inssi ja sit voin unohtaa kaikki nämä asiat siihen asti kunnes pääsemme IVF-hoitoihin. Alan olla jo todellakin tauon tarpeessa.
 
Huih onpas tullu paljon viestejä!!

Adalaine: Tää ei voi olla totta. Kp22 tuli sitä kirkasta verta hieman pyyhkiessä, ja sen jälkeen on jäänyt paperiin just havaittavissa olevaa ruskeaa. Ja tänään ei stten yhtään mitään. Valkovuotoa on hieman enemmän ollu havaittavissa.
Eilen testasin, ja negaahan se näytti .. Lääkärille kun soitin, niin sanoi että kannattaa odottaa loppu viikkoon eli n. torstaille kun mitä todennäköisesti silloin alkais menkat.. Sitten uudelleen testailua!
Jotenkin kokoajan sellainen mieli, että ihan kohta alkaa. Ei mitään oireita, vaikka eihän sitä aina kaikille esiinnykkän. Mutta 5pv jo mennyt! Miten sulla? Oliko se vuoto silloin ihan kirkasta verta, vai? Kun eikös yleensä, jos on vähäsenkin ruskeaa niin ois enne menkoista.. en sitten tiedä, kun ei se vuotoa edes ole ollut.

Sinirusko: Mites sulle kuuluu? Ootko vielä pystynyt pitää näpit irti testeistä? :) :heart:
 
nöppö: Isoimmat vuodot oli kirkasta mutta totta kai aina niiden jälkeen tuli ruskeampaa vuotoa kun oli sitä "vanhaa verta". Sun kannattaa vielä testailla jos menkat ei ala!! Parashan olis saada veritesti, mutta jos tuo nega plussaksi vaihtuu niin pitäisi tässä pikapuolin näin tapahtua! Mutta etkös laittanut Pregnylin, tuosta max 32h niin ovulaatio on tapahtunut. Voi siis muutamia päiviä heitellä kun ei ole 100 varmaa tietoa ovulaation ajankohdasta! Toivotaan todella että plussaksi vielä muuttuu!!

A 5+0
 
Hyvää kuuluu toistaiseksi vielä ainenkin,eli ei siis täti ole vielä näille kulmille eksynyt.... :LOL: Ja testaamattakin olen pystynyt olemaan,ajattelin jos malttais torstaille asti (pp18 silloin) jos ei sitä ennen tätiä kuulu,perkule pysyis nyt poissa!!! Mut ainahan voi olla että noi lugetkin siirtää tota vuotoa,keskiviikkona otan viimoset....Toivotaan parasta!! :heart: :heart:
nöppö Jospa tuo vielä plussaksi muuttuisi,peukutan sulle täällä!! =)
adalaine Kerrohan onko uusia raskausoireita tullut....
 
Toivotaan ettei täti tule tosiaankaan kylään Sinirusko!! Mustakin on jo tuntunu viimeiset 2 vuotta, että se on kyläillyt liiakseen. Peukkuja pidän sulle =)
Pregnyl pistettiin tasan kaksi viikkoa sitten. Ja peittoa heiluteltiin ennen ja jälkeen aika tiuhaan, hehh. Testailen uudelleen tosiaan vasta sitten kun ne on oikeasti myöhässä.
Mistä sä Adalaine päättelit, että olet raskaana, oliko sulla menkat myöhässä? Jos sulla oli sitä vuotoa? Mukava ois tosiaan kuulla onko jo oireita ilmennyt!
 
Tää hoitorumba on välillä aika rassaavaa!! Mieli on maassa aika ajoin (itsellä ehkä pahin kiukku jo takana)..Järkyttävät itkupotkuraivarit ja päällimäisenä vaan mielessä; miksi tää ei voi onnistua???? Miksi??? Miksi??? Omat "vajavaisuudet" saavat välillä toden teolla voimaan pahoin, niin henkisesti kuin fyysisesti.
Pitäisi vaan jaksaa olla malttavin mielin, ja olla stressaamatta ja vähä ku "unohtaa" koko juttu!! Stressi ei o hyväks ku näit hoitoja käy läpi.. Helpommin sanottu kuin tehty. Kun ne mensut alkaa, ni pettymyksen määrä on suri, vähä ku maailma romahtas niskaan kerran kuussa. Vaikka sitä muka olis kuinka "kovettanu" itseään, ettei toivois liikaa, ni alitajunta hoitaa toivomisen ihan kyllä itsestään silti..
Kuitenkin, näillä hoidoilla, suuri osa pariskunnista saa oman vaavan.
Asioilla on tapana lutviutua jotenkin, aina. Ja yleensä vielä hyvin.

Voimahalaukset kaikille joilla on ollu paha mieli :hug: :)
 
Sammale321
pikkumude Samaa olen minäkin miettinyt, että miksi ei voisi suoraan päästä IVF hoitoihin jos haluaa..Yksityisellä varmaan saattais päästä, tai ainakaan ei tartteis tahko näin montaa inssiä ensin. Harmi kun täällä meillä päin ei ole yksityistä lähellä.

TanZZZku Olet aivan oikeassa. Tää on hirveä henkinen pyöritys ja vaikka minäkin koitan olla luja, niin itku tulee harva se päivä. Olen kyllä iloinen siitä, että olen päässyt hoitoihin, luomuna kun tuli yritettyä jo niin monta vuotta, että oli jo selvää ettei toivoa juurikaan ollut. Vaikka en näihin insseihin omalla kohdallani usko, niin on tämä parempi tapa yrittää, kuin luomu.

ON: PP1. Eilen tosiaan oli inssi, illalla varmisteltiin kotona ja tänään pitää vielä kans. Harvemmin kyllä kellekään kerron, että millon harrastamme mieheni kanssa seksiä, mutta täällä palstalla se on niin luonnollista jakaa sekin asia
:LOL:
 
nöppö: Mulla on ollut esikoisenkin kanssa pistely+inssi hoito, joten tiesin Pregnylin pistämisestä vaikka vuotoja olikin. Nyt toivon ettei tämäkin raskaus ole raastava noiden vuotojen kanssa, vielä ei vuotoja ole näkynyt!
sinirusko: Hattua nostan senkin maltillisuus, hih. Nyt toivotaan parasta että menkkoja ei kuulu ja saat sen plussan tikkuun!! +++ Täällä oireeton olo. Perusalkuväsymys ja mahan turvotus on näkyvimpiä oireita, muuten olo aikas samanmoinen kuin muulloinkin. Pikasissa nousuissa vihlaseen alamasuun, joten jotain sielä tapahtuuu <3 Tule kertomaan kun tiedät tulosta!
Sammale321: nopeasti se aika vaan menee, taas päästään jännäämään teillekin. Toivotaan että ylläyt, inssi toimiikin :) Piinailuiloa!! *plussatuulia puuuuuh*

ON:
pp22 ja Raskauskeijun testitikun plussa on vahvistunut nyt todella vahvaksi. Nyt siis menossa 5+1 eli kuudesraskausviikko. Odottelen rauhassa, toivotaan että pikkuinen jaksaa pitää kiinni!
 
Sammale321
Adalaine Niin tosiaan kun sinulla on aiempikin raskaus alkanut insseillä, vai muistanko ihan väärin.. Sinulla toimii sitten paremmin kuin hyvin ne inssit :) En uskalla elätellä toiveita oman inssini suhteen, mutta ainakin olisi todella suuri ja iloinen yllätys jos inssi toimisi minun kohdallani. No mutta, pessimisti ei pety... :whistle:
 
Kp1. No onneksi ei toiveet ollu liian korkealla....tai no ehkä tietenkin hieman oli. Ärsyttää suunnattomasti :'(
Inssiin kyllä mennään nyt seuraavaksi.
Sinirusko toivottavasti siellä kaikki vielä hyvin, eikä menkat ole alkanu!! :heart:
 
Nöppö: pahoittelut tätin kutsumattomasta vierailusta, osaan kuvitella ärsytyksen tunteen.. :hug: Toivottavasti tämä kierto inssin kanssa toisi parempia tuloksia :)
On: pp 7. Normiolo. Tissit on tosi kipeet, niinku yleensäki ennen mensuja. Ja kaameet mensu syöpöttelyfiilikset!!
En jaksa uskoa että tästä inssistä meille mitään apua on!! Vaikka silti pikkusen salaa toivon et tuuri kävis kerranki meidänkin kohalla :) Mut luulen et käy niin et ei olis apua.. Sinänsä toivon, et aika menis nopsaa, ja saatais toukokuun inssiki "pois alta", ja sit vois miettii et meniskö yksityiselle IVF, vai jäiskö jonoon julkiselle??? :/
 
Sammale321
Nöppö Voi harmi ku ei inssi tuonut toivottua tulosta :hug:

On: PP2. Odotan innolla tulevaa kesää, silloin aion jättä vauvan yrittämisen taka-alalle ja nauttia elämästä B) Syksyllä sitten palaan ruotuun, eli hoidot jatkuu. Pakko saada välillä muutakin elämää elää kuin tätä lapsettomuutta..ystäviinkään en ole yhteyttä pitänyt, olen sulkenut itseni kaiken ulkopuolella ja elänyt vain hoitoja varten.
 
Sammale321: En tarkkaan vielä tiedä, mut luulen et se on julkisella se puoli vuotta. Yksityisellähän pääsis heti.. Jos menee yksityiselle, ni sais vietyy tän "kerralla loppuun". Tunnen itseni sen verran hyvin, et jos puolex vuodex jään jonottaa, se pyörii siellä taka-alalla kui´tenkin!! Enkä sit ehkä pystys olee ajattelematta puolta vuotta näitä asioita. :/ Vaikea, vaikea...
ON: pp8, eipä paljon kummallista. Odottelen et vko menis nopeaan ja uus kierto alkais..... päästäis asioissa eteenpäin...
 

Yhteistyössä