N. 1,5-2 vuotta lapsettomuutta takana. syy on meikäläisessä, toinen munanjohdin tukossa, joka laparoskopiassa poistettii. Toinen on toimiva, mut jotenki sekää ei oo enää ihan normaali, mut toimiva kuitenki.. "Toimiva" munanjohdin ei ollut vissiin aikoihin ovuloinut, ja nyt clomit on auttanu siihen.
Viime kierto yritettiin spontaanisti clomeilla, ja tässä kierrossa siis clomit+ inseminaatio, 1. inssi oli eilen.
Elämäntavoista, nii mun pitäs tehdä ruokaremonttia, mulla on ylipainoa. Alkoholin olen jättänyt pois kokonaan, en pelkästään tämän asian johdosta, vaan muutenkin koen sen tarpeettomaksi..
Edellytykset eilen olivat kuulemma hyvät: 1 johtofolli (tarkoittaax se muuten yhtä riittävästi kypsynyttä munasolua??), kohdun limakalvo oli kolmikaikuinen ja riittävän paksu ja miehen "pojat" olivat reippaasti liikkuvia ja niitä oli riittävästi.
Aiemmin mainitsin, että olen hieman pessimistinen tän asian suhteen, mutta kokeillaan nyt. Kaikki tehdään mikä voi auttaa oman pienen saamiseen!! =)
Meillä olis tarkotus tehdä 2 inssiä, ja sen jälkeen siirtyä IVF hoitoihin. Meillä yritetään siis 1. vauvaa. :heart:
Toivottavasti selvittäis täl inssil, et ei tarvis lähtee IVF:n.. Oon käsittäny et se on vähän rankempaa...
Plussatuulia kaikille meille!!